eitaa logo
بُت شناسی
2هزار دنبال‌کننده
370 عکس
294 ویدیو
22 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
| نصب العین!! متاسفانه اقای احمدی در سخنرانی خود دچار اشتباه شده است. نه ادرس درست میدهند، نه ترجمه صحیح دارند. نه روایت را صحیح میخوانند. واقعا باید روز قیامت جواب آن فریاد های از سر مودت جوانان برای امیرالمومنین علیه السلام را بدهید که با عواطف و احساسات آنها اینگونه بازی میکنید. اما حدیث در وسائل شیخ حر عاملی نیست بلکه در کتاب مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل / ج‏4 / 132 / 3 - باب نوادر ما يتعلق بأبواب النية ..... ص : 132 4313- فِقْهُ الرِّضَا، ع: وَ انْوِ عِنْدَ افْتِتَاحِ الصَّلَاةِ ذِكْرَ اللَّهِ وَ ذِكْرَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ اجْعَلْ وَاحِداً مِنَ الْأَئِمَّةِ ع نُصْبَ عَيْنَيْكَ. بابی که این روایت را آورده نامش باب نیت است. معنا این نیست که ما به معصومین بگوییم الرحمان الرحیم! یا مالک یوم الدین! یا معنای نصب العین هم این نیست که تو در مقابل خود مثلا امام رضا علیه السلام را تصور کنی. بلکه معصومین خود وجه الله و نصب العین را توضیح داده اند: امام رضا علیه السلام به اباالصّلت می فرمایند: ... وجه خدا أنبیاء، رسل و حجج او است که به وسیله و وساطت آنان متوجّه به خدای عزّ و جلّ   و دین و معرفت او گردند... و خدای عزّ و جلّ فرمود:«کُلُّ شَیْ‏ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ».  امام صادق علیه السلام در باره آیه کُلُّ شَیْ‏ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ ‏فرمودند: ما وجه خدائیم که باید از آن جانب به سوى خدا رفت بحار الانوار ج۴ص۳ و ص ۵ ح ۱۰ نصب العین و وجه الله یعنی واسطه قرار دادن معصومین علیهم السلام برای معرفت به خداوند متعال. خیلی از بزرگان علما قبل از تکبیر نماز خود یک سلام به امام حسین علیه السلام میدادند. واسطه قرار دادن کجا؟ مخاطب نماز معصومین را قرار دادن کجا؟ اگر معصومین را مخاطب نماز قرار دهیم که شرک است! متاسفانه بعضی ها روی منبر جوگیر میشوند و هر حرفی را میزنند! @BotShenasi
حسن الهیاری: شریعتی دوستدار اهل بیت علیهم السلام بود و ما او را دوست داریم.. وخداوند او را رحمت کند ... علی شریعتی شخصیتی است که در تالیفات او به خوبی ارادت به متخلفین ثالثه مشاهده میشود. ودر تالیفات او اثری از محبت به اهل بیت علیهم السلام نیست. نقش شورا درخلافت  2. توحید ابوبکر!  3. فراریان جنگ  4. تمجید از طلحه  5. شرک پدران پیامبر!!  حضرت ابوطالب  دلایل ایمان ابوطالب 6. تمجید ازخالد بن ولید  7. مقامات عثمان!  8. مغیرة بن شعبه  9. بازهم تمجید از ابوبکر  10. خدمات و عدالت‌طلبی عمر !!  1. اخلاق وی  2. مساوات عمر    3. ایمان عمر و خدمات او به اسلام    4. سطح فکر عمر یا سیاست او  11. فضیلت دیگر ابوبکر!  12. نماز پیامبر با ابوبکر  13. تردید امیرالمومنین علیه السلام!!  14. ایمان ابوبکر، برتر از ایمان امیرالمومنین علیه السلام !!    15. سرزنش پیامبر   16. باز هم تمجید یک جانبه از ابوبکر   اینها فقط مقداری از انحرافات کتاب اسلام شناسی او است و انحرافات او در کتب هبوط و فاطمه سلام الله علیها فاطمه است که در آن مفصل بر صدیقه طاهره سلام الله علیها حمله شده و دامن خلفا تطهیر. یک همچین شخصی را اقای الهیاری میگوید دوستدار اهل بیت علیهم السلام بوده است. و آقای الهیاری باید بخاطر این سخن پاسخگو باشد. چون ایشان میگوید همه جا فکر او درست نیست. آقای الهیاری کجای فکر شریعتی درست است؟ کجا ابراز محبت به اهل بیت علیهم السلام کرده است؟ حال این جمله اگر از دهان آقای سیستانی خارج میشد حکم اعدام ایشان توسط یگانه مدافع حریم ولایت و مریدان سینه چاک جان بر کف در فضای مجازی صادر میشد. قابل توجه یگانه مدافع ولایت مالک اشتر زمان و مریدان سینه چاک فدایی و مبارزین ضد بدعت در فضای مجازی (چون فقط تو فضای مجازی وا اسلاما میگویند در باطن و حقیقت جگر حرف زدن ندارند) نمونه ای از کتاب اسلام شناسی:  هنوز چنین حرکاتی را نمی شناخت ، شگفت زده می نگریست ، انتظار می کشید تا محمد و خدیجه نمازشان را سلام دادند. در برابر که به سجده می روید ؟    در برابر الله که مرا به رسالت مامور کرده است تا مردم را به او بخوانم ، از تو می خواهم که به او بگروی و به رسالت من ایمان آوری ، سپس او را به انکار بتان دعوت کرد و آیاتی را که رسیده بود بر او خواند . علی گرچه هنوز پسر بچه ای هشت ساله است و تحت تکفل محمد و به او سخت ایمان دارد ، اما مردی که جرثومه (جنین) اش را با استقلال و استقامت سرشته اند ، نمی تواند بدین سادگی عقیده ای را بپذیرد و یا به دروغ بدان تظاهر کند ، گفت : «به من مهلت دهید تا در آن بیندیشم و با پدرم ابوطالب مشورت کنم.» اطاق را ترک کرد و یک راست به سوی خوابگاه خویش رفت و شب را در اندیشه این دعوت گذرانید ، آیاتی را که محمد بر او خوانده بود ، محمد را ، و رسالتش را ، بتان را ، الله را ، همه را در مغز جوانش مجسم می کرد... اسلام شناسی علی شریعتی چاپ طوس ص488 وجه تشابه میان ایشان و شریعتی این است که طرفداران هردو میگویند کسی در حد آنها نیست. @botshenasi
🔥عبد القائم شوشتری و دفاع صریح از صوفیه عبد القائم شوشتری درباره احادیث ذم صوفیه می نویسد: «این احادیث همگی جعلی است و در قرن یازدهم توسط برخی از اخباریان در مشهد در جریان نزاع با صوفیه جعل شده و در کتابی افزوده گشته و به نام مقدس اردبیلی با عنوان حدیقه الشیعه معرفی گشته است و هیچ حدیث قابل توجهی در نقد فلسفه یا تصوف در هیچ کتاب معتبر یا غیر معتبر شیعی وجود ندارد مگر همین یک جلد کتاب جعلی که یقیناً ساخته قرن یازدهم است. با این حال بزرگان تفکیک چون از جعلی بودن این احادیث مطلع نبوده اند به واسطه خواندن این احادیث طلاب را به اشتباه به اولیاء الهی بدبین می نموده اند.» http://moosavimotlagh.ir/%d8%b7%d9%84%d8%a8-%da%af%d9%88%d9%87%d8%b1-%d9%88%d8%b5%d9%84/ 💠 پاسخ: 1. ایشان صریحاً از تصوّف و صوفیه دفاع نموده است. 2. ایشان مدعی شده که مخالفان تصوّف صرفاً بر اساس روایات حدیقة الشیعة با صوفیه مخالف اند!! در حالی که همه می دانند که مخالفت با فلسفه و تصوّف بر هزاران دلیل عقلی و نقلی و فقهی و تاریخی و ... استوار است. 3. ایشان ریشه مخالفت با فلسفه و تصوف را روایات حدیقة می داند که در قرن یازدهم جعل شده است. باید پرسید پس چرا قبل از قرن یازده نیز همیشه علما و فقها با صوفیان و فلاسفه مخالف بوده و کتابها در رد آنان نوشته اند؟!! 4. ایشان مدّعی است که روایات ذمّ صوفیه منحصر در حدیقه است و هیچ روایتی در ذم آنان در کتب معتبر یا غیر معتبر وجود ندارد مگر در حدیقة!!! دو شاهد بر دروغگویی او: الف. در توقیع امام علیه السلام در لعن و مذمّت احمد بن هلال آمده است: «احْذَرُوا الصُّوفِيَ‏ الْمُتَصَنِّعَ‏» (رجال الكشي؛ انتشارات دانشگاه مشهد؛ ص535) روشن است که لفظ صوفی به عنوان طعنی بزرگ به کار رفته است. ب. در کتاب کافی بابی است به نام «بَابُ دُخُولِ الصُّوفِيَّةِ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ احْتِجَاجِهِمْ عَلَيْهِ فِيمَا يَنْهَوْنَ النَّاسَ عَنْهُ مِنْ طَلَبِ الرِّزْق‏» (الكافي؛ دار الکتب الإسلامية ؛ ج‏5 ؛ ص65) در این باب چنان که از نامش پیدا است مناظره امام صادق ع با سفیان ثوری (از بنیانگذاران تصوّف) نقل شده است. در تحف العقول نیز همین روایت با عنوان «احتجاجه ع على الصوفية لما دخلوا عليه فيما ينهون عنه من طلب الرزق» نقل شده است. (تحف العقول ؛ جامعه مدرسین؛ ص348) علاوه بر این نیز روایات خاصّ و عام در ردّ صوفیه بسیار است. Najma @Botshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسن الهیاری: شریعتی دوستدار اهل بیت علیهم السلام بود و ما او را دوست میداریم. و خداوند او را رحمت کند... @botshenasi نقد آن بزودی ارسال میشود
استفتاء اختصاصی بت شناسی از مراجع عظام تقلید در زمینه هو کشیدن، ادعای الوهیت در مورد معصومین، و سبک مداحی های اهنگین و استعمال اشعار صوفیانه @BotShenasi
⚠️ کسی که تمسک به غیراهل بیت کند... عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ زِيَادٍ قَالَ قَالَ الصَّادِقُ ع‏لیه السلام «كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يَعْرِفُنَا وَ هُوَ مُتَمَسِّكٌ بِعُرْوَةِ غَيْرِنَا.» 🔸امام صادق علیه السلام: دروغ گفته است آن کس که گمان کند ما را مى‏شناسد، در حالی که به دستگیره‏ى غیر ما چنگ زده است. https://t.me/botshenasi/4100 📚 معانی الأخبار، ص: 399. صفات الشيعة، ص: 3 به سند دیگر @botshenasi
امام رضا «علیه السلام»: در نزد هرکسی که صحبتی از صوفیه شود و او انکار آنان را به دل و زبان ننماید، چنین کسی از ما اهل بیت نیست. و هرکس انکارشان کند مانند کسی است که در رکاب رسول خدا «صلی الله علیه وآله» با دشمنان خداوند متعال جنگ نموده است. سفینة البحار: ج۲. که جناب آقای «آهی» این روایت را به شعر در آورده اند: گوش کن ای شیعهء والا تبار این روایت را، شوی تا هوشیار از مقدّس مرجع عالی مقام در حدیقه، شیعه را هست این پیام باشد آن پیغام دستور العمل کان بود بر شیعه، احلی من عسل این چنین گفتا امام هشتمین خوش حدیث نغز بهر حفظ دین ذکر صوفیه، اگر گاه سخن بر زبان راند کسی در انجمن بشنود هرکس، چه زن باشد چه مرد نیست از ما، گر که نفی آن نکرد ور کند انکارشان در آن زمان با دلیل و منطق و قلب و زبان مثل آن مانَد که بنماید جهاد در رکاب احمد آن خیر العباد هست «آهی» این نتیجه زین پیام پیروی از صوفیه باشد حرام @botshenasi
| امام رضا علیه السلام خط را مشخص نمودند! اعتقادات تقلیدی نیست. اعتقادات تحقیقی است. در صورت پیش امد شبهه به اهل فن باید رجوع کرد و جواب شبهه را گرفت. اعتقادات را باید از میان کلام الله و آل الله استخراج کرد. باید اعتقادات را از انوار طیبه اهل بیت علیهم السلام دریافت کرد. امام رضا علیه السلام خط اعتقادی شیعه را مشخص نمودند. همان وقت که در حدیث سلسلة الذهب فرمودند: کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی کلمه لا اله الا لله دژی سخت است که هر کس بر آن وارد شود ایمن از عذاب است. اما به شرطی؟.... یک اما و شرط جلوی این مسئله قرار دارد؟ مگر نفرمود کلمه لا اله الا الله دژ ایمن است؟ پس چرا شرط؟ اصلا آن شرط چیست؟ اصلا چرا دارای شرط است؟ اما حضرت فرمود: انا من شروطها! من شرط و ضمانت ورود به این دژ هستم! پس یک خط تمایز میان امت اسلامی کشیدند! هرکس وارد این دژ نخواهد شد. آن کسی وارد این دژ میشود که معتقد بر ولایت دوازده نور مقدس از ابناء رسول خدا باشد! اگر قرار بود همه وارد این دژ شود دیگر اسمش پناهگاه نبود! اما این نقطه پایان نیست. تنها شرط قبولی ولایت نیست بلکه امام رضا علیه السلام فرمود: كمال دين ولايت ماست و برائت از دشمنان ما. كمال الدين ولايتنا و البرائة من عدونا بحارالانوار جلد 27، صفحه 58، حدیث 19. کسی وارد این دژ میشود که ولایت معصومین را دارا باشد و بیزار از دشمنانشتان باشد. اگر دیدی روزی وارد این دژ نشدیم بدانیم یکی از دو مقوله لنگ میزند. وقتی ایمن از عذاب خدا میشوی که معتقد بر ولایت اهل بیت علیهم السلام باشی و دشمن، دشمنانشان. @BotShenasi
امام رضا علیه الاف تحیه و الثناء میفرمایند: عبدالعزیز می‏گوید در ایامی که حضرت رضا علیه السلام به مرو آمده بودند، خدمت ایشان رفتم و عرضه داشتم مردم پیرامون امامت اختلاف دارند امام رضا علیه السلام سخنان مبسوطی فرموده و فرمودند: همانا امامت، زمام دین و مایه نظام مسلمین و صلاح دنیا و عزّت مؤمنین است. همانا امامت ریشه یا نمو اسلام و شاخه بلند آن است. کامل شدن نماز و زکات و روزه و حجّ و جهاد و بسیار شدن غنیمت و صدقات و اجرای حدود و احکام و نگهداری مرزها و اطراف به وسیله امام است. امام است که حلال خدا را حلال و حرام او را حرام می‏ کند و حدود خدا را به پا می‏ دارد و از دین خدا دفاع می‏کند و با حکمت و اندرز و حجّتِ رسا، مردم را به طریق پروردگارش دعوت می‏نماید. کافی، ج 1، ص 200. میلاد با سعادت شمس الشموس، انیس نفوس، ولی نعمت مردم ایران، اعلی حضرت همایونی، سلطان علی بن موسی الرضا علیه الاف التحیة و الثنا را خدمت ولی عصر ارواحنا فداه تبریک و تهنیت عرض مینماییم. @BotShenasi
| سخنی با مخاطبین قصد ما از انتشار این سلسله مباحث فقط تزریق " آگاهی" به جامعه مذهبی و هیئتی است تا بداند با عواطف و احساسات او چگونه بازی میشود.از روز اول تاسیس کانال اعلام کردیم هدف ما نقد آگاهانه با تعهد به مبانی مذهب است. هر کس به هر دلیلی بیاید و به ما تهمت بزند. ما را دشمن مادحین و هیئات بخواند به سید الشهدا علیه السلام قسم اگر از او بگذریم و تا روز قیامت اعمال خبط خود را به گردن او قرار ندهیم دست از سرش بر نمیداریم. قبل از هر چیزی افتخار ما سینه زنی و نوکری امام حسین علیه السلام است. اما دلیل نقد های ما این است که بدانید روضه های سیدالشهدا علیه السلام که باید مرکز تقویت قلوب و اعتقاد باشد به مجالسی دون شان اباعبدالله علیه السلام و مرکز ترویج افکار تصوف است. مادحین و سینه زنها هم ناخواسته عامل دست شیطان شده و از مسیر کمی خارج شدند. بدانید شیطان برای دور کردن شما از مجالس اباعبدالله علیه السلام به هر حربه ای دست میزند. مطالب را با دقت بخوانید و امام حسین علیه السلام را یک طرف و علایق شخصی را در طرف دیگر قرار دهید و خود قضاوت کنید. به جای دفاع از خطای مادحین و منبریان از اهل بیت علیهم السلام دفاع کنید. میزان شما و خط قرمز شما اهل بیت علیهم السلام باشند. بیاید به خاطر سید الشهدا علیه السلام دست به دست هم دهیم و مجالس را آنگونه که مطابق سلیقه اهل بیت علیهم السلام است و مرضی دل مادرشان می باشد برگزار کنیم. این سلسله مقالات حاصل دو سال تحقیق و آنالیز هیئات بوده است. متاسفانه مادحین از آنچه باید باشند فاصله گرفتند. باید هیئات حسینی بشود نه امام حسین علیه السلام هیئتی. خواهش میکنیم عاجزانه مطالب را با دقت و تامل بخوانید اگر نقدی یا سخنی داشتید تک تک ادمین ها دست بوس و در خدمت شما هستند. اما لطفا احساسی رفتار نکنید. و قبل از هر چیز امام حسین علیه السلام ملاک شما باشد. خاک پای تک تک نوکران اباعبدالله علیه السلام سرمه چشم ما.
| چرا مداحی ها تغییر کرد؟ قبل از انقلاب سبک مداحی ها بیشتر بر اساس مصائب معصومین سلام الله علیهم بود. بیشتر مجالس روضه خوانی بود. حتی در سینه زنی هم مصائب مطرح میشد. اما بعد از انقلاب و شروع جنگ جای روضه خوانی و بیان مصائب را اشعار حماسی گرفت. استارت تغییر ماهیت مداحی ها از جنگ شروع شد. جای بیان مصائب معصومین علیهم السلام را اشعار حماسی گرفت. نوحه ها از سبک سینه زنی واحد محزون به نوای کاروان ها تغییر شکل داد. بعد از جنگ دیگر اشعار حماسی هم حذف شد و کم کم نوع مداحی ها طرب انگیز شد! مداحی ها ریتمیک شد! جای مصائب معصومین سلام الله علیهم اشعاری وارد مداحی شد که مولودیک بود. مداحی های ریتمیک که هیجان داشت وارد کارزار شد. کسی که سبک جدید را اختراع نمود کسی نبود جز نریمان پناهی! به جای بیان مصائب دائم خواندند کربلا دلتنگیم‌. کربلا بیام هروله کنم. گنبدت قشنگ است. کفترای حرم نان میخواهند! مجالس روضه خوانی جای خود به مجالسی شبیه باشگاه بدنسازی داد. اما متاسفانه امروز هیچ بوی حزن و فغان در مجالس نیست و مجالس بیشتر از روی ترانه های مبتذل برداشته شده است. واقعا که مداحان امروزی تک تک در حال خیانت به اباعبدالله علیه السلام هستند. جفایی بر ساحت مداحی وارد کردند که حداقل ترکش آن تا ۳۰ سال دیگر بر پیکر مداحی است.‌ شیطان اساس کارش دلسرد کردن و منحرف کردن دستگاه عظیم سیدالشهدا علیه السلام است. و ما شیعیان چه کارگران گوش به فرمانی برای او شدیم! @BotShenasi
| یک سری از دوستان به ما نقد کردند که اقای نریمان اگر شور میخوانند، این شورها روضه ای هست. کاملا این سخن درست است و حتی خود ایشان هم به سبکی که مادحین میخوانند و از می و شراب و مستی و گل و بلبل دَم میزنند گله کردند. سخن ما فقط این بود که ایشان مخترع این نوع سبک بود. http://plus.ir/tag/13116/%D9%86%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C/ این هم لینک مصاحبه ایشان
| چرا اشعار و مداحی ها نزول کرد! یکی از مصیبت های امروزیِ جامعه مداحی ما تنزل اشعار است. اشعاری که در هیئات خوانده میشود باید بیان کننده یک مسئله اعتقادی، مقتلی باشد. در گذشته اشعار محتوا داشت، برگرفته از ایات و روایات و مقاتل بود. مثال کامل تر این است بیش از صدها سال است شعر معروف ای اهل حرم میر و علمدار نیامد طنین افکن مجالس سید الشهدا علیه است. یا اشعار محشتم که سرآمد تمام اشعار است. نوحه پر سوز و گداز زینت دوش نبی! این اشعار والا و پر مخاطب و زیبا و پر مغز کجا؟ اشعاری که دون شان معصومین است کجا؟ طرف برای حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام با آن فضائل و مناقب و آن مصیبت جانگداز فقط میخواند، چشمات قشنگه! ابروهات دلمُ برده! ایا ما بخاطر جمال و زیبایی عاشق اهل بیت علیهم السلام هستیم یا فضائل و علم و حکمت معصومین؟ ایا از زیارت نامه حضرت ابالفضل علیه السلام برداشت چشم و ابرویِ قشنگ میشود؟ یا مطیع خداوند بودند و مطیع امام معصوم بودند؟ رجز قمربنی هاشم علیه السلام کجا؟ این اشعار دون شان حضرت کجا؟ این تنزل بخاطر این بود که مادحین سعی در هیجان انگیز کردن و جذب مخاطب است. نه جذب رضایت امام عصر ارواحنا فداه. قدیم اشعار در شان قمر بنی هاشم علیه السلام چه بود؟ شمع شهدا عباس علیه السلام کجا؟ قربون چشات برم کجا؟ مداح هم اگر اسم و رسمی داشته باشد که هر جفنگی را بخواند مریدان جان بر کف به به و چه چه میکنند! چون مجالس مداح محور شده! طرف میگوید مداح کیست؟ وقتی هیئات ما از روحانیت معتقد به مبانی مذهب فاصله بگیرد و سخنران بشود مداح این مصیبت هم بر سر جوانان نازل میشود! چرا باید بیان مصائب و فضائل معصومین جای خود را به چرندیات بدهد؟ گاهی وقتها کلیپ های مداحی مانند باشگاه بدن سازی است طرف شش متر میپره هوا دست خود را باز میکند. دست اگر بالا میرود باید یا به سر بخورد یا به سینه اینکه دستهای خود را تکان میدهند یعنی چی؟ منبرها سیاسی شد! مداحی برای غیر شد! ریتمیک شد با خزعبلات! مجالس معصومین محل نزول ملائک است! ولله اگر امام حسین علیه السلام حاضر شود طرف جلو امام حسین علیه السلام حاضر است که بخواند چه چشم و ابرویی داری با این سبکهای مستهجن که از موسیقی های مستهجن گرفته شده است! @BotShenasi
| عزادار که هستیم؟ از تک تک سینه زنها سوال کنید، که عزادار چه کسی هستید؟ برای چه کسی بر سر و سینه میزنید؟ برای چه کسی اشک میریزید؟ برای چه کسی خود را میزنید؟ میگوید: امام حسین علیه السلام راست هم میگوید او نیتش امام حسین علیه السلام است. اما با آنچه سینه میزند برای امام حسین علیه السلام نیست. با مِی و مستی! با شمع و گل و پروانه! بلبل و کفتر! سینه میزند! وقتی مداحی سبکی را میخواند در ذهن او آهنگ فلان خواننده پِلی میشود! یاد آن اهنگ می افتد! قطعا اگر تمام کره زمین جمع شوندنمیتوانند شور و حرارت مودت به امام حسین علیه السلام را از دلها بیرون کنند. چون خداوند تضمین ابقای آن را داده است. اما میتوانند در آن خلل وارد کنند. مسیر آن را دگرگون کنند. دشمن با تصوف این راه را کمی کج کرد! وقتی شعرها شد می و مستی! هو کشیدن شد از اصول غیر قابل تغییر هیئات! وقتی امام حسین علیه السلام را به چشم یک معشوق دیدیم! وقتی امام حسین علیه السلام شد لیلی! ما هم باید مجنون شویم! وقتی شعر بجای بیان عظمت سید الشهدا علیه السلام و عظمت مصیبت ایشان، بیان کننده قد و بالای امام حسین علیه السلام شد! آن وقت باید شک کنیم! که مسیر ما همان مسیر است یا خلاف داریم میرویم؟ وقتی تمام هَم و غم ما شد که بگوییم جوانها جذب شدند دو ساعت ورزش میکنند در هیئت! قدیم بعد سینه زدن سینه ها کبود میشد! الان دستها را میگیرند بالا رقص مستی میکنند! هیئت را با کاباره اشتباه میگیرند و میگویند ما مستیم! باید شک کرد! یک بار از یکی از مادحین پرسیدم که این چیزها چیه میخوانید؟ گفت ما وقتی مست میشیم اختیار از کف میدیم! گفتم میشود جلسه بعد را بالای برج میلاد برگزار کنی و بروی لبهء پشت بامش به جای منبر بایستی آن وقت اختیار از کف بدهی؟ گفت: خب می افتم پایین! خودش اعتراف کرد فیلم بازی میکند. جلسات سید الشهدا علیه السلام باید جلسه روضه باشد! سینه زدن همراه با اشک و فغان باشد نه اینکه دو میدانی همراه با پرش از مانع باشد! بعد تو جلسه جوگیر شود و بگوید: دیوانگی ما به کسی ربط ندارد! آن وقت سریع میگوید مگر جناب عابس نفرمود: حب الحسین اجننی! نمیداند آن اجننی کجا؟ این اجننی کجا؟ می و مستی! رقص و مولودی جایش دیسکو است. نه جلسات سید الشهدا علیه السلام! جلسه سیدالشهدا علیه السلام مکان اشک و لطمه است. نه مکان دُپس دُپس! اسم ابی عبدالله علیه السلام را هم همه مدل میگویند جز حسین ! اسم امام حسین علیه السلام را وقتی می آوری باید خودت را بزنی و بگویی حسین! نه اینکه بپری بالا و پایین و بگویی دُپس دُپس! یک جوان وقتی وارد هیئت میشود باید بر عقاید و معارف معصومین چه در قالب منبر و مداحی افزوده شود! نه اینکه دو ساعت بپرد بالا و پایین بگوید من مستم! هستند هنوز هیئاتی که وجاهت خود را حفظ کردند! اما متاسفانه ۷۰ درصد هیئات شدند محل تخلیه انرژی! این شکر نعمتی است که خداوند به واسطهء سید الشهدا علیه السلام به ما ارزانی داشته است؟ این سخنان نقد عملکرد مادحین و مستمعین است نه دستگاه سید الشهدا علیه السلام! @BotShenasi
| سبک بازیم یا اهل روضه؟ قدیم الایام مردم دنبال جلسات روضهء سید الشهدا علیه السلام بودند. دنبال دو قطره اشک در مصائب سید الشهدا علیه السلام بودند. دنبال سبک و سبک بازی نبودند. امروز جلسات سبک شده است تا جلسات روضه! هر کس هم آهنگی می اید زودتر به سبک تبدیل میکند و میخواند. جوانان هم که دنبال سبک هستند. مادحینم که دنبال جذب مخاطب و در پی ایجاد سبک های متنوع و هیجانی تر هستند! وقتی میگوییم فاصله گرفتیم از اصل دستگاه برای همین است. امام حسین علیه السلام فرمود: من کشتهء اشک چشم هستم! نفرمود من کشته سبک هستم! شخصی که در عزای معصومین محزون میشود در حال عبادت است. حزن جلسات گرفته شده است، به جای آن هیجان وارد شده است. حزن جلسات پس چه میشود؟ جلسات سید الشهدا علیه السلام جلسات اشک و آه است. نه جلسات بپر بپر! مصیبتی که اعظم مصیبت ها میباشد جای خود را به چه داده؟ حرف هم بزنیم میگویند در دستگاه امام حسین علیه السلام دخالت نکنید! هنوز میان دستگاه امام حسین علیه السلام و علایق و رفتار خودمان تفاوت قائل نیستیم. نمیدانیم نقد عملکرد مادحین و مستمعین ارتباطی با دستگاه سید الشهدا علیه السلام ندارد. ما امام حسین علیه السلام و جلسات روضه را طبق سلیقه خودمان ساختیم نه آنها را مطابق فرمایش معصومین علیهم السلام. پس ایرادی اگر هست بر ما وارد است نه جلسات سید الشهدا علیه السلام. @BotShenasi
متنی از دوست عزیز ما در کانال حسینیه مجازی بکاء 📢 سبک‌ و‌ سیاق مداحی های امروزی‌. ✍ امروزه که همه چیز تغییر کرده است، سبک‌ و سیاق مداحی هم دستخوش تغییر و تحریف شده. متاسفانه نوع خواندن و سبک‌های مورد استفاده، نوعا از حالت حزن و اندوه و مصیبت خارج است. بیان مصیبت یا اصطلاحا روضه کمرنگ شده است. اما سبک و تنوع، قوی شده‌. آنچه اهل بیت از ما خواسته اند اینگونه نیست. بیان مصیبت و مضامین اعتقادی شیعه، چیزی ست که از ما خواسته شده و در هیآت امروزی کم شده یا اصلا یافت نمیشود. متأسفانه ملاک در برخی مجالس «سبک» است، نه منبر سالم و بیان مصیبت و اشک. سبکها آلوده به انحراف و غالبا زننده یا برگرفته از موسیقی های مختلف است. حرکاتی بنام هروله که اصلا شباهتی با هروله ندارد گسترش یافته. حال حزن و بکاء جای خود را به هیجان داده است. غالب اشعار با الگو برداری از شاعران صوفی مشرب سروده میشود. از مضامین اعتقادی و مصائب، در اشعار خبری نیست. مستمع حواسش نیست که دارد با «گل و بلبل و‌ می و مستی و شراب و میکده» سینه میزند❗️ ◾️کجاست آن حال حزن و اشکی که اهل بیت عصمت بر آن تأکید کرده اند؟ مگر نه این است که هرروزی یاد امام حسین علیه السلام‌ نزد امام صادق علیه السلام میشد ایشان آن روز دیگر نمیخندید! مگر نه اینکه فرمودند «نفس المهموم لظلمنا تسبیح»! آیا آن حزن و ناراحتی با می و شراب و گل و بلبل ایجاد میشود یا با بیان مصائب؟ این سبکهای شرم آور و زننده چه حزنی ایجاد میکند؟ خط و مشی عزاداری برای ما تعیین شده و ما حق نداریم آن گونه که هوای نفسمان دستور میدهد و دلش میخواهد این مجالس را هدایت کنیم. چرا غالب افراد اهل هیأت از مصائب و معارف دورند و دنبال سبک و سیاق امروزی میروند؟ مگر نفرمودند اشک افضل اعمال عزاداری است؟ غُلوهای بیجا و غیر عالمانه و همچنین تقصیرهای درد آور، نشان از بیسوادی و عدم دقت و عدم تحقیق بسیاری از مداحان، حتی برخی از مداحان مشهور دارد و جالب آنکه جز خود، کسی را قبول ندارند. ✅ الحمدلله بسیاری جلسات از نواقص مذکور به دور است. اما متاسفانه کم نیستند جلساتی که شباهتی به جلسات اهل بیت ندارند. سلیقه شخصی در هدایت جلسات مذهبی جایی ندارد. جذبی که با انحراف عقیدتی و سبک موسیقی های مبتذل باشد، نباشد بهتر است. 📢 قابل توجه تمام مداحان: 👈 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه وآله: إِيَّاكُمْ وَ لُحُونَ أَهْلِ الْفِسْقِ وَ أَهْلِ الْكَبَائِر ✍ امام صادق علیه السلام از رسول خدا صلوات الله علیه وآله نقل می فرماید: بر حذر باشید از لحن ها وسبکهای اهل فسق و اهل گناهان کبیره. 📚 الکافی، الاسلامیه، ۲/۶۱۴ @ashkvareh @botshenasi
| گسترش تصوف در هیئات "لطفاً این متن را با دقت مطالعه کنید." یکی از راههای انحراف هیئات از مسیر آل الله به سمت دیگر، گسترش مبانی تصوف در هیئات بود. ابتدا اشعار صوفی مابانه وارد هیئات شد! کلماتی چون مستم، می میخواهم! میخانه! پیرمغان! طریقت! قبله های متعدد ساختن! کم کم ساختار هیئات تغییر کرد و کلمه جدید وارد هیئات شد به نام " آقاجون"! گزینه بعدی که وارد هیئات شد مرید بازی بود! مادحین عده ای را دور خود جمع کرده و هر کجا که جلسه ای برپا میشد مریدان هم به دور مداح بودند! اما این پایان کار نبود و شعائر صوفیه وارد هیئات شد. هوووکشیدن! رقص سماع! که الان از اوجب واجبات هر هیئتی میباشد! دلیل گسترش این امور دوری هیئات از روحانیت صحیح العقیده و خالی شدن منابر از معارف اهل بیت علیهم السلام و جایگزینی منابر سیاسی است! الان پامنبری ها بیست نفر هستند و وقت هیجان دو هزار نفر! مداح محترم هم یک مشت جفنگیات به اسم شعر شروع به خواندن میکند. سلایق مادحین اسمش شد شعائر! اسم آن را هم مستی حلال میگذارند و مخالفین خود را متهم به مخالفت با دستگاه سید الشهدا علیه السلام! دستگاه سید الشهدا علیه السلام جای مستی و غلو، رقص سماع و هو کشیدن، جای می بازی و میخانه رفتن نیست. دستگاه سید الشهدا علیه السلام مکان حزن و بکاء، تضرع به درگاه الهی و اهل بیت علیهم السلام است. این مادحین چه بدعت ها که در جلسات سید الشهدا علیه السلام نگذاشتند! قدیم با اسم اباعبدالله علیه السلام اشک میریختند و بر سر و صورت میزدند! امروز به لطف بدعت مادحین با اسم امام حسین علیه السلام کف میزنند! کف زدن خودش یکی از شعائر صوفیه است! با اسم اباعبدالله علیه السلام کسی کف نمیزند! اسم اباعبدالله علیه السلام یعنی اشک و حزن! بعد یک مداحی که از اولاد روحانیت هم میباشد پاشده رفته است در کربلا و مراسم کف زنی در کربلا انجام داده است! کربلا جای کف زدن است؟ یا جای لطم به صورت زدن؟ کافی هست اسم طرف را بیاوری تا مریدان جان بر کف انواع فحش ناموسی و تهمت مخالفت با دستگاه سید الشهدا علیه السلام را شامل حالت کنند! منویات ما در دستگاه سید الشهدا علیه السلام جایی ندارد. جلسات سید الشهدا علیه السلام باید مطابق با فرمایشات معصومین برگزار شود. برای هر کاری از ثقلین دلیل ارائه نشود باطل است. شرکت در هشتاد درصد جلسات مادحین شرعاً جایز نیست. ما با کسی تعارف نداریم. کلیپ میگذاریم و اسم شخص را هم می آوریم! @BotShenasi
| کف زنی یکی از شعائر جاهلیت و صوفیه! " لطفا با دقت مطالعه کنید و سپس نشر دهید" یکی از شعائر صوفیه که در مجالس اهل بیت علیهم السلام ورود پیدا کرده است و اوج عجیبی داشته است. با همکاری مادحین که از سواد کافی برخوردار نیستند، یک بخش هایی هم به آن افزوده اند. در اعیاد که مجالس برگزار میشود شروع به کف زنی میکنند. حال سوال پیش می آید که کف زنی از دستورات معصومین سلام الله علیهم است؟ : در قرآن کریم یکی از اعمالی که در دوران جاهلیت بوده و مذمت شده است کف زدن یا دست زدن است. و نمازشان در خانه (خدا) جز سوت کشیدن و کف زدن نبود. پس به سزای آن که کفر می‌ورزیدید، این عذاب را بچشید. یکی از اعمال در عصر جاهلیت این بود که دور کعبه طواف میکردند و کف و سوت میزدند. به تفاسیر رجوع میکنیم و کلام اهل بیت علیهم السلام را در کنار کلام الله ارائه میکنیم. عیاشی از ابراهیم بن عمر یمانی، از کسی که نامش را ذکر کرده، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که در باره این فرموده خدای عز و جل:...... «وَمَا کَانَ صَلاَتُهُمْ عِندَ الْبَیْتِ إِلاَّ مُکَاء وَتَصْدِیَةً» فرمود: منظور، سوت زدن و دست زدن است. تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۵۹، ح ۴۶. برهان جلد ۴، صفحه ۴۶۴ معانی الاخبار ص ۲۹۷ ح ۱ عیون اخبار الرضا ج۲ص ۹۷ ح ۱ ترجمه عیون اخبار الرضا علیه السلام باب ۳۳ ما كانَ صَلاتُهُمْ عِنْدَ الْبَيْتِ إِلَّا مُكاءً وَ تَصْدِيَةً يعنى: (و نيست نمازشان نزد آن خانه مگر صفير و دست زدن- انفال ۳۵)، پس «مكاء» سوت كشيدن و «تصديه» دست زدن است. پس هم سوت زدن، هم دست زدن را خداوند مذمت کرده است. حال سوال پیش می آید که چه تفاوتی است میان کعبه و کربلا؟ وقتی روایات ما به صراحت مجالس معصومین را حرم اهل بیت علیهم السلام میخواند، ایا دست زدن در این مکانها و مجالس جایز است یا نیست؟ امام هادی علیه السلام در مذمت اعمال صوفیه لعنت الله علیهم میفرماید: ذکر صوفیه رقص و دست زدن است. حدیقه الشیعه ص ۶۰۳ رساله الاثنی عشریه فی الرد علی الصوفیه (شیخ حر عاملی) ص ۴۳ سفینه البحار ج ۵ ص ۱۹۹ منهاج ایت الله خویی ج ۱۶ ص ۱۴ پس عمل کف زدن و سوت زدن از اعمال جاهلیت و صوفیه است. این عمل را چه به جلسات سید الشهدا علیه السلام؟ ایا این اعمال قبیح و مذموم درگاه خداوند و اهل بیت علیهم السلام جایی در مجالس نورانی اهل بیت علیهم السلام دارد؟ مادحین کار را تکمیل کردند و کِل کشیدن راهم به آن اضافه کردند. اصلا جلسات مولودی خوانی بیشتر شبیه کنسرت هست تا جلسات اهل بیت علیهم السلام، هم دست میزنند، هم سوت میزنند، هم کل میکشند. مگر دستگاه سید الشهدا علیه السلام بازیچه است که هر کس هر کاری دوست دارد بکند؟ ان شاء الله تعالی در مطالب بعدی به نظریات مراجع میپردازیم. @BotShenasi
| پاسخ مراجع بر استفتاء کف زدن در مجالس اهل بیت علیهم السلام :بسمه تعالی: کف زدنی که به حدّ لهو نرسد، اشکال ندارد و در مسجد با احترام آن، منافات دارد. ای: بسمه تعالی. در مساجد بهتر است به ذکر تکبیر و صلوات بپردازند. : بسمه تعالی. سزاوار نیست مومنین کف زدن را جایگزین صلوات و ذکر خدا کنند. : باسمه تعالی. کف زدن ذاتاً اشکال ندارد، مگر موجب هتک مکان یا زمان یا بی احترامی به مومنین گردد و مناسب است در این اماکن از دست زدن خودداری کنند. : بسم الله الرحمن الرحیم. به نظر اینجانب کف زدن مطلقاً لهو است و جائز نیست و در مراسم ولادت ائمه اطهار علیهم صلوات الملک القهار در مسجد و حسینیه که اماکن مقدسیند ظاهراً حرمتش شدیدتر است. واله العالم :بسمه تعالی و له الحمد. اگر هتک و بی احترامی تلقی گردد حرام است در غیر این صورت هم شایسته است از این امور اجتناب گردد. :خالی از اشکال نیست. ممکن است جزء لهویات محسوب شود. (مجمع المسائل، 1411، هـ ق ، ج1، ص 155، س 107) :‌ کف زدن مانعی ندارد اما در مساجد و حسینیه ها ترک شود. : مناسب شأن و منزلت مساجد و مجامع دینی این است که مراقب همان شعارهای مذهبی و سنتی خودمان باشیم و با فرستادن صلوات و گفتن تکبیر مجالس و مجامع خود را معطّر و منوّر نماییم. (هزار و یک مساله فقهی ج1، ص 317، س 1070) : کف زدن در مجالس طرب و شادی حتی در مجالس موالید ائمه (علیهم السلام) احتیاط واجب جایز نیست. : سوال: کف زدن غیرلهوی در مجالس مداحی ائمه اطهار (علیهم السلام) که در غیر از مساجد و حسینیه های برگزار می شود چه حکمی دارد؟ بسمه تعالی. کف زدن از مصادیق لهو است و لهو در مجالس معصومین علیهم السلام- هر چند مجلس در غیرمسجد و حسینیه برگزار شود- وهن به معصومین علیهم السلام حساب می شود و جایز نیست. والله العالم : کف زدن و رقص با مجالس معصومین (ع) مناسبت ندارد، و لازم است در این مجالس ترک شود. مجالس معصومین (ع) باید طوری باشد که مردم را به یاد خداوند متعال بیندازد و فضایل و سفارشهای معصومین (ع) را برای مردم بیان کنند. نه این که العیاذ بالله در آن کار حرام انجام شود. یا کاری که موجب غافل شدن مردم از خداوند شود که در این صورت ثوابی بر آن مترتب نمی شود. : واضح است کسی که چنین امری را اظهار می دارد، لاابالی است و یا جاهل. و اینگونه اشخاص بدعت گذار محسوب می شوند. صحت و یا فساد عمل و یا ثواب داشتن و نداشتن آن را باید مجتهد جامع الشرایط بفرماید. پ‌ن: ما از تمام عزیزان که صاحب رساله هستند و نظر داده اند آورده ایم. برای اختصار کلمات ایت الله و حضرت را حذف نمودیم. مطالب از سایت عزیزان برداشت شده است. @BotShenasi
| نفوذ سبک اشعاری تصوف در هیئات، اعتقادات را از ثقلین بگیرید. اعتقادات شیعه برگرفته از کتاب خداوند و کلام اهل بیت علیهم السلام است. اما متاسفانه امروز اعتقادات از روی شعر گرفته شده است. تا جایی که حتی روحانیون هم بعد از نقل سخنی، سریع یک بیت شعر به آن اضافه میکنند. اما شعر سرودن در شیعه آداب خاص خودش را دارد. زیرا شعر همیشه بزرگنمایی، غلو را به همراه دارد. شاعر با ذوق خود و چاشنیِ بزرگنمایی شعری را تنظیم میکند. اما سبک اشعاریِ شیعه به هیچ وجه بزرگنمایی و غلو ندارد. زیرا شعرایی که برای اهل بیت علیهم السلام شعر میسرودند. توجه به آیات و روایات داشتند. نمیخواهیم از سید حمیری ها و دعبل ها سخن بگوییم. از محتشم ها میگوییم. اشعار جناب محتشم را اگر کسی با دقت مطالعه کند، نه در آن غلو میبیند، نه بزرگنمایی، بلکه مطابق آیات و روایات و مقاتل شعر سروده است. سبک اشعاری صوفیه دائم از یک عشق مجازی، مستی، نشر اباحه گری، جنون، وجد، سخن میگوید. کافیست نگاهی به سبک اشعار صوفیان کنید. دائم از خال لب یار، چشم و ابروی کمان، مستی و میخانه! وجد و بی اختیاری سخن میگوید. کافیست اشعار مولوی و حافظ و از این دسته شعرا را نگاه کنید. اما متاسفانه دشمن با زیرکی به هیئات شیعه نفوذ کرد. الان متاسفانه سبک اشعاری کاملا صوفی مابانه شده است، در ایام غدیر، از خم غدیر می مینوشند، ساقی آن هم امیرالمومنین علیه السلام است.(العیاذ بالله) پیر طریقت امیرالمومنین علیه السلام میشود! در محرم ها هم که نیاز به بیان ندارد. متاسفانه وقتی اشعار، شعرایِ صوفی را میخوانیم حداقل یک محتوایی دارد. آخرش میشود از شعر یک نتیجه ای برداشت کرد. اما اشعاری که در هیئات خوانده میشود نه تنها صوفی مابانه است، بلکه محتوا هم ندارد! جریان تصوف با نفوذ در هیئات، قصد داشت که حزن مجالس را از بین ببرد و به جای آن وجد را وارد کند، که متاسفانه در پی سهل انگاری از سوی منبریان این اتفاق افتاد. چرا نباید الگوی شعرا محتشم ها و دعبل ها و سید حمیری ها باشند؟ چرا باید حافظ و مولوی الگویِ آن ها بشوند؟ این اتفاق بخاطر عدم آگاهی در شناخت دشمن است. مقصر هم روحانیت است. الان در هیئات اشعار نه تنها خالی از محتوا هستند، بلکه تقصیر در حق اهل بیت علیهم السلام هم صورت میگیرد. امام حسن علیه السلام را العیاذبالله بی ریا میخوانند! امام حسین علیه السلام را با مرام! امام رضا علیه السلام هم مشتی! قمر بنی هاشم علیه السلام و امیرالمومنین علیه السلام هم یک ساقی برای شرب خمر دوستان! العیاذ بالله! سطح شناخت شما از حضرات معصومین علیهم السلام در همین حد است؟ پس خیلی بیچاره هستید در شناخت مقام معصومین علیهم السلام! متاسفانه بخشی از این کاستی ها به مستمعین برمیگردد! زیرا سطح توقع آنها و سلیقه آنها آن قدر ناچیز شده است که هر شعری را قبول میکنند! اگر در جلسه ای بودید، مداحی شعری خواند که سطح معصومین علیهم السلام را تنزل داد، بعد جلسه چهار نفر سراغ او بروند و بگویند، این چه شعری بود خواندی؟ دیگر جرات نمی کند که هر شعری را بخواند. گرچه نود درصد این کاستی ها و این عدم آگاهی به گردن روحانیت شیعه است. که مبانی مذهب و مبانی دشمن را به جامعه تزریق نکرده است. تمام سخن ما این است، اشعاری که در جلسات سید الشهدا علیه السلام خوانده میشود باید بیانگر یک اصل اعتقادی؛ تاریخی، معارفی باشد. وگرنه تا صبح قیامت با می و مستی به هیچ کجا نمیرسید. جلسه سید الشهدا علیه السلام طبق روایات باید جلسات حزن باشد. نام مبارک اباعبدالله علیه السلام قرین با حزن است. اما جلسات جای حزن، به جلسات وجد بیشتر شباهت دارد. وقتی از اهل تصوف سوال میشود، رقص سماع برای چیست؟ میگویند وقتی ما به وجد می آییم اختیار از کف میدهیم. متاسفانه بخاطر عدم آگاهی مادحین و بچه هیئتی ها هم میگویند ما وقتی مست میشویم اختیار از کف میدهیم. هیچ مداحی صوفی نیست، هیچ مداحی عامل تصوف هم نیست، اما بخاطر عدم آگاهی اعمال آنها را انجام میدهد، سخنان آنها را به زبان جاری میکند، سبک اشعاری آنها را میخواند! عزیزان مداح، سروران سینه زن، دشمن در بین ما نفوذ کرده، به جای دفع آن، دیگران را متهم به مخالفت با سید الشهدا علیه السلام نکنید! تمام نقدهای ما بر عملکرد خودمان است، نه دستگاه سید الشهدا علیه السلام. نوع جلسات روضه در روایات ما هست. آنچه غیر آن وارد شود، عملکرد ماست. تفاوت قائل شوید بین عملکرد خودمان و دستگاه امام حسین علیه السلام. چرا اشتباهات خودمان را به گردن امام حسین علیه السلام می اندازیم؟ هیئات باید مطابق سلیقه معصومین باشد، نه معصومین مطابق سلیقه ما! دست به دست هم دهیم جلسات سید الشهدا علیه السلام را از شعائر،کلام، رفتار، و هر آنچه از برای مکتب معصومین نیست پاک کنیم. @BotShenasi
| الگویِ شعرا کیست؟ اگر در بین شیعه مفاخر شعری نداشتیم. حق داشتند از دیگران الگو برداری کنند. وقتی ما مفاخری داریم مثل سید حمیری، مقبل، دعبل، محتشم و.... با آن سطح عظیم که در اشعار خود دارند. که تک تک بیت های آنها از مقاتل و روایات است. چرا به غیر متوسل میشوید؟ چرا از دشمنان الگو میگیرید؟ چرا مقاتل باز نمیکنید و به زبان شعر بیان کنید؟ مگر محتشم ها و‌.. از آسمان هفتم آمده بودند؟ مگر آنها انسان نبودند؟ اشعار آنها کجا؟ حزن آنها کجا؟ این اشعار کنونی کجا؟ وقتی سلیقه و ذوق نباشد و فقط به دنبال این باشیم که اسمی داشته باشیم همین میشود! این کشتــــه فتاده به هامــــون حســـــین توست وین صید دست وپاه زده در خون حسیـن توست این ماهــی فتــاده به دریـــای خــــون که هست زخـم از ستـاره بر تنش افـزون حســــین توست ولله این اشعار کجا؟ این می و مستی و مسخره بازی های شما کجا؟ هوا ز جـــور خـــــالف ، چون قیرگــــون گردید عــزیــــز فاطمـــــه از اســـــب سرنگون گـردید بلنـــــــد مرتبـــــه شاهــــی زصــــدر زین افــتاد اگــر غلـــــط نکـنــــم، عـــــرش بر زمـــین افتاد  این سطح محتوایِ شعری کجا؟ اشعار الان کجا؟ روضه خوانی هم بلد نیستند! پناه بر خدا در اشعاری خود میگویند امان از چشم هیز حرمله! یا مداحی میخواند از زبان حضرت رقیه سلام الله علیها بابا بگو از جانب من به عمو عباس از روسری و معجرم، اصلا خبر داری؟ پناه میبریم به خدا از این همه جسارت و بی حیایی نسبت به ساحت قدس اهل بیت علیهم السلام! بفهمید در مورد چه کسی شعر میخوانید! بفهمید برای چه کسی شعر میگویید! میدانی در مورد چه کسی سخن میگویید!؟ فقط دنبال این است که سبکی بخواند که اسم در کند! صد رحمت به مطربها که در مورد عشق دنیایی خودشان با وسواس میخوانند! اگر میگوییم اشعار باید محتوا داشته باشد یعنی برادر جان سلیمان زمانی ها! یعنی ای اهل حرم میر و علمدار ها! یعنی از حرم تا قتلگه ها! چرا بی سلیقه هستید؟ چرا هر خزعبلاتی را نسبت به ساحت اهل بیت علیهم السلام قبول میکنید؟ اگر این اشعاری که در مورد ناموس اهل بیت علیهم السلام میخوانند در مورد ناموس خودمان بخوانند چه میکنید؟ شما را قسم به همان امام حسین علیه السلام یک ذره روی امام حسین علیه السلام اندازهء آن مداحی که برای او سینه چاک میدهید غیرت داشته باشید. چرا بهانه دست دشمنان میدهید که جلسات سید الشهدا علیه السلام را تمسخر کنند؟ مُد شده که مادحین کنونی آهنگ هم میخوانند! الان مطربهایی مثل حامد زمانی با آلات موسیقی برای اهل بیت علیهم السلام میخوانند. قدیم الایام در مورد فراق زیارت اباعبدالله علیه السلام میخواندند. سلام ما سلام ما به کربلای اطهرت الان میخوانند در بین الحرمین بیام پشتک بزنم! نه محتوا دارد، نه سبک درستی دارد، نه شعر در شان ذوات مقدسه معصومین است. انگار برای معشوق خود میخواند یک مشت چرند را میخواند بعد میگوید دیوانگی ما به کسی ربط ندارد. قدیم مداح کنار منبر نشسته یا ایستاده میخواند. نه روی منبر بالا و پایین بپرد، دائم هوار بزند، بریم، یالا، بِکن خودت رو! شاید طرف ۲۰ سال فقط دو خط میخواند. الان بچه ۲۰ ساله بلندگو میگیرد دستش هر چرندی را میخواند. کم مانده دو نفر بیاورد که پشت سرش قِر بدهند. یک لحظه فکر کن در محضر سید الشهدا علیه السلام هستی، ایا این اشعار را میخوانی؟ یا دو خط روضه؟ وجدان خود را قاضی کنیم. این جلسات در شان سید الشهدا علیه السلام است؟ دائم هم میگویند ما جوانان را جذب میکنیم. هدف به هیچ وجه وسیله را توجیه نمیکند! اگر مایل هستید که جوانان زودتر جذب شوند، هیئات را مختلط کنید. نسل بعد میخواهد چگونه عزاداری کند؟ هر نقصی و بدعتی در جلسات به جای بگذارید روز قیامت محضر صدیقه طاهره سلام الله علیها باید جوابگو باشید. @BotShenasi