eitaa logo
اندیشه برتر
13.1هزار دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
6.1هزار ویدیو
32 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. کانال های دیگر ما: @ahkamdin @pasdar_eshgh شناسه دریافت سوال: @pasokhgo313 ✅ ارتباط با ادمین: @ahkam1375
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کمالی نسب .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند وهابیت و جریان یمانی دو تیغ یک قیچی 📽وقتی وهابیت امکانات خویش را در اختیار جریان احمد الحسن قرار می‌دهد. 👈و از این فرقه منحرف برای کوبیدن شیعه استفاده می‌کند، و وی را به عنوان مهدی موعود شیعه معرفی می‌کنند. #مدعیان_دروغین #مهدویت #احمد_الحسن #یمانی 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام حسن عسکری(علیه‌السلام): 🍃 والله ليغيبن غيبة لا ينجو فيها من التهلكة إلا ... ووفقه للدعاء بتعجيل فرجه. 📚 بحار الأنوار،ج52، ص24 🆔 @kalamema
⁉️آیا می‌شود طول عمر امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را با علم اثبات کرد!؟ ✅پاسخ این سوال را در این عکس نوشته بخوانید. ◀️به نقل از: کانال روشنگری #مهدویت #شبهات 🆔 @kalamema
💠ضرورت مهدويت از نگاه قرآن کريم 💢آيات بسياري از قرآن کريم به مهدويّت اشاره دارد.[1] در اين‌جا تنها به چهار دسته از اين آيات اشاره می‌کنيم: 1⃣. «هُوَ اَلَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ اَلْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ... [توبه/33؛ صف/9؛ فتح/28]؛ او کسی است که رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‌ها غالب گرداند...» 2⃣. «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي اَلزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ اَلذِّكْرِ أَنَّ اَلْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ اَلصّالِحُونَ [انبياء/ 105] در زبور بعد از ذکر (تورات) نوشتيم: بندگان شايسته‌ام وارث (حکومت) زمين خواهند شد!» 3⃣. «وَعَدَ اَللّهُ اَلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي اَلْأَرْضِ كَمَا اِسْتَخْلَفَ اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ اَلَّذِي اِرْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُول?ئِكَ هُمُ اَلْفاسِقُونَ [النور/ 55] خداوند به کسانی از شما که ايمان آورده و کارهای شايسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکم‌رانان روی زمين خواهند کرد، همان گونه که به پيشينيان آن‌ها خلافت روی زمين را بخشيد؛ و دين و آيينی را که برای آنان پسنديده، پابرجا و ريشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترس‌شان را به امنيّت و آرامش مبدّل می‌کند، آن‌چنان که تنها مرا می‌پرستند و چيزی را شريک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آن‌ها فاسق‌اند.» 4⃣. «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى اَلَّذِينَ اُسْتُضْعِفُوا فِي اَلْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ اَلْوارِثِينَ [القصص/ 5] ما می‌خواهيم بر مستضعفان زمين منّت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روی زمين قرار دهيم!» 👈اين آيات دورانی را توصيف می‌کند که در آن، زمام حکومت جهان به دست مستضعفين می‌افتد. همگی خدا را عبادت می‌کنند و بساط شرک برچيده می‌شود. دين اسلام در اين دوران بر ساير اديان برتري می‌یابد و مؤمنين نيکوکار وارثان زمين می‌شوند و امنيّت سرتاسر گيتی را فرامی‌گيرد. مهدویّت در قرآن کریم به عنوان هدف و غایت دعوت پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) معرّفی شده است. در آیات قرآنی خبر از حکومت صالحان بر زمین داده شده است. مهدویّت در آیات، وعده‌ی تخلّف ناپذیر الهی دانسته شده است که اراده‌ی الهی بر آن نهاده شده. 📚پی‌نوشت [1]. رک: حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات مهدوی در پرتو روایات تفسیری، مجله پژوهش های مهدوی، زمستان 1394 - شماره 15 (صفحه 41 تا 64)- حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات و روایات تفسیری مهدوی، مجله پژوهش های مهدوی، پاییز 1392 - شماره 6 (صفحه 67 تا 86)- حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات و روایات مهدوی (2)، تابستان 1392 - شماره 5 (صفحه 57 تا 68)- حسینیان قمی، مهدی، تحلیل آیات و روایات مهدی (1)، بهار 1392 - شماره 4 (صفحه 67 تا 84). برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به: 🌐http://www.welayatnet.com/fa/news/132913 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر آقا جان جمعه‌هایی که نبودید به تفریح زدیم... #مهدویت #صابر_خراسانی 🆔 @kalamema
💢بنابر تحقیقات موسسه ملی سلامت آمریکا 👈همجنسگرایی باعث صدمات جسمانی و روحی خطرناکی می‌شود. #فلسفه_احکام #همجنس_گرایی 🆔 @kalamema
⁉️اگر دین اسلام برای همه مردم جهان هست، پس چرا خدا توی سوره شوری آیه 7 می‌فرماید:«قرآن عربی بر تو وحی کردیم تا ام القری(مکه) و کسانی که اطراف آن هستند را انذار کنی.» ✅پاسخ را در این عکس نوشته بخوانید. #اسلام #شبهات 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ایستگاه_اخلاق 💠دوستان، ماه شعبان از نیمه گذشت، و در حال رسیدن به پایان آن هست، آیا از آن بهترین بهره را برده‌اید!؟ 👈اگر جواب شما به این سوال منفی است، حتماً این کلیپ را ببنید، تا اهمیت این ماه را از کلام مقام معظم رهبری بشنوید. #شعبان #آقا 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺خداوند متعال در حدیثی قدسی میفرماید: 🍃 عبدي خلقت الأشياء لأجلك و خلقتك لأجلي. 📚مكيال المكارم، ج1، ص493. 🆔 @kalamema
💠چشم پزشکی در تمدن اسلامی 💢چشم پزشکی اسلامی، علمی است که در تمدن اسلامی به بار نشست، به گونه‌ای که چشم پزشکان اسلامى افزون بر بسط آراى پزشکان و چشم پزشکان یونانى در مورد بیماری‌هاى چشم و راه‌هاى درمان آنها، خود بیماری‌هاى متعددى را شناسایى و راه‌هاى درمان آنها را ارائه کردند. انواع جراحی‌هاى چشم، برداشتن آب مروارید با بیرون کشیدن مایع جمع شده از قرنیه و طرح انواع داروهاى گیاهى، معدنى و حیوانى براى چشم ازجمله این نوآوری‌هاست. از بین چشم پزشکان اسلامى نیز سهم دو تن بیش از همه چشم گیر است، یکى «حنین بن اسحاق»، مؤلف العشر مقالات فى العین و دیگرى «على بن عیسى» مؤلف تذکره الکحالین. هر کدام از این دو کتاب منشأ نوآوری‌هاى بسیارى در زمینه چشم پزشکى شد و نویسندگان آنها در زمره بزرگ ترین چشم پزشکان اسلامى درآمدند. باید اذعان کرد اروپا تنها پس از گذشت هفت سده از رواج چشم پزشکى در اسلام توانست از مجموعه دانسته هاى چشم پزشکان اسلامى گذر کند.[1] ✅چشم پزشکی اسلامی را می‌توان به دو حوزه نظری و عملی تقسیم کرد: 1⃣. چشم پزشکی نظری 👈 مسلمانان در علم نورشناسی، اپتیک و ابصار به نظریه‌های جدید و اکتشافات نوینی دست یافتند، حنین بن اسحاق در کتاب المسائل فی العین، عدسی‌های چشم را عضو مرکزی بینایی می‌داند و معتقد است نیروی بینایی از مغز و تصویر شی رسیده از خارج در آنجا تحویل گرفته می‌شود، پیدایش نظریه انقباض و انبساط مردمک چشم به تناسب نوری که بدان وارد می‌شود و نظریه جدید رؤیت مبنی بر انعکاس نور از جسم به چشم، از پیشرفت‌های علمی در این زمینه بود. زکریا رازی اولین کسی بود که از تنگ شدن مردمک چشم هنگام برخورد با نور سخن گفت.[2] 2⃣.چشم پزشکی عملی: 👈چشم پزشکان مسلمان با دارو، بیماری‌های مختلف را درمان می‌کرده‌اند، که در این زمینه می‌توان از این بیماری‌ها نام برد: پانوس گلوکوم، سردرد مردمک، تاول قرنیه، رشته مروارید[3] چشم درد، ورم چشم، خارش چشم، سرطان چشم، پارگی و برآمدگی چشم...[4] 👈تلاش چشم پزشکان مسلمان، محدود به درمان با دارو نبود، بلکه ایشان در زمینه جراحی چشم نیز ید طولایی داشته‌اند، به گونه‌ای که چشم پزشکان مسلمان، چشم حیوانات را بر اساس علم فیزیولوژی تشریح می‌کردند[5] به همین خاطر تقریباً در تمام کتب چشم پزشکی فصولی به تشریح و کالبد شناسی چشم اختصاص داشته است و با تکیه بر این شناخت دقیق از اجزاء چشم بود که پزشکان مسلمان به جراحی می‌پرداختند. 📚پی‌نوشت [1]. فرهنگ و تمدن اسلامى، على اكبر ولایتی، نرم افزار نور، معارف دانشگاه3، ص46 [2]. تاریخ طب در ایران پس از اسلام، محمود نجم آبادی، دانشگاه تهران،ص400-401 [3]. تاریخ پزشکی ایران و سرزمین‌های خلافت اسلامی، سریل الگود، ترجمه: باهر فرقانی، انتشارات امیرکبیر،ص161 [4]. پزشکان برجسته در عصر تمدن اسلامی، علی عبد الله دفاع، ترجمه: علی احمدی بهنام، پژهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،ص51 [5]. همان. برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به، مقاله، تاریخ چشم پزشکان مسلمان تا قرن پنجم هجری نوشته: زهرا الهویی نظری. 🆔 @kalamema
💢اگر دوست دارید، پیوند زناشویی شما استمرار داشته باشد و به طلاق نکشد، حتماً از دیدن فیلم‌های پورن دور کنید. #فلسفه_احکام #حجاب #پورن 🆔 @kalamema
💢هافینگتون پست: یک نفر از هر 6 زن آمریکایی در عمرش در موقعیتی قرار می‌گیرد که فردی تلاش کرده به وی تجاوز کند. 👈این آمار بخشی از واقعیتی جامعه آمریکاست، مکانی که شاید آرزوی خیلی‌ها باشد. #حجاب #تمدن_غرب #زن_در_غرب 🆔 @kalamema
💠آثار مشروبات بر جنین و اندام جنسی 💢یکی از سندهای حقانیت یک دین، آموزه‌های آن دین است، که باید با عقل و علم هم‌خوانی داشته باشد. بر این اساس، می‌توان حقانیت دین اسلام را اثبات کرد، زیرا پیشرفت روز افزون علم، بازگو کننده این واقعیت است که دستورات اسلام بیشترین هم‌خوانی را با علم دارد. ✅نهی و دوری از مشروبات الکلی، یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام است، به گونه‌ای که خداوند متعال در قرآن از آن به عنوان عمل شیطان یاد می‌کند و می‌فرماید: «يا اَيُّهَا الذين امَنوا اِنَّما الْخَمْرُ و الْمَسيرُ و الْانصاب وَ الْاَزْلام رِجْسُ مِنْ عَمَلِ الشَّيطانِ فَاجْتَنِبوهُ لَعَلَّكُم تُفْلِحُونَ [مائده/90] اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، شراب و قمار و بت‌ها و تيرهاى قرعه پليدند [و] از عمل شيطانند. پس، از آن‌ها دورى گزينيد، باشد كه رستگار شويد.» و اکنون بعد از هزار و چهارصد سال، علم پزشکی به گوشه‌ای از آثار زیان بار مشروبات پی برده است. در این نوشتار به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 1⃣. در دوران حاملگی الکل یکی از مهم‌ترین عوامل ناقص‌الخلقه شدن جنین است.[1] ویلیامز در کتاب معتبر زنان و زایمان خویش، مشکلات جسمانی را که ممکن است برای کودک به وجود آید را این‌گونه بیان می‌کند: آثار مخرب مشروبات در قسمت‌های مختلف بدن جنین: محدودیت رشد، اختلالات رفتاری، نقائص مغزی، نقائص قلبی، نقائص نخاعی، کوچکی غدد جنسی، بافت‌های پلکی کوتاه و ...[2] 2⃣. اختلال عمل‌كرد جنسی اختلالات جنسی ناشی از مصرف الکل، سبب تغییر در تعادل هورمون‌های جنسی نظیر تستوسترون و استروژن و هورمون پرولاکتین در هر دو جنس و هم‌چنین کاهش تولید اسپرم سالم می‌شود. تاخیر در انزال، کاهش لیبیدو، اختلال سیکل جنسی و تأخیر در ایجاد ارگاسم زنان حاصل این تغییر هورمونی است[3] همچنین گفته شده مصرف الکل و مواد مخدر سبب کاهش میل جنسی می‌شود.[4] 📚پی‌نوشت [1]. اثرات مشروبات الکلی از دیدگاه دانش پزشکی و دانشمندان غرب، علی اصغر اکبری، پیمان غدیر، ص114. [2]. همان، ص115، به نقل از کتاب زنان و زایمان ویلیامز. [3]. Ghosian-Moghadam M, Ahmadi M. Sexual Disorders due to alcoholic wines consumption. 4th congress on family and sexual health Shahed University; Tehran. 2009. [4]. Ghosian-Moghadam M, Ayres Z. Libido and therapeutic ways to increase and decrease it, in traditional medicine. 4th congress on family and sexual health Shahed University; November; Tehran. 2009 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام علی(علیه‌السلام): 🍃 منْ أَطْلَقَ طَرْفَهُ كَثُرَ أَسَفُه. 📚 الكافي، ج8، ص23. 🆔 @kalamema
#نقد_هاوکینگ 💢سوزان گرینفلید: بسیار ننگین و شرم آور است اگر جوانان فکر کنند که برای دانشمند بودن لازم است آتئیست باشید. #خدا_شناسی #خداشناسی #جهان_شناسی #هاوکینگ #آتئیسم #منکر_خدا 🆔 @kalamema
💠عصمتی از جنس عصمت نبی 💢در فضای مجازی شبهه شده: در اصول کافی آمده: فاطمه(علیهاالسلام) تهدید کرد موی سر خود را پریشان خواهد کرد، آیا این ‌کارحضرت، با عصمتش در سازگار است؟ در پاسخ شایسته است ابتدا به متن روایت دقت شود در روایت آمده: «ابو‌هاشم می‌گوید: هنگامى که على(علیه‌السلام) را از خانه بیرون بردند، فاطمه(علیهاالسلام) نیز پیراهن پیامبر خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را روى سرش گذاشت و دست حسنین(علیهماالسلام) را گرفت و به دنبال آن‌ حضرت بیرون آمد و خطاب به ابوبکر فرمود: «مرا با تو چکار؟! می‌خواهى بچه‌هایم را یتیم کنى و مرا بی‌شوهر؟ به خدا سوگند! اگر گناه نبود، مویم را پریشان ‌کرده و به درگاه پروردگارم فریاد می‌زدم»[1] ✅این روایت را نمی‌توان نقضی برای عصمت فاطمه(علیهاالسلام) تلقی کرد به دو جهت: 1⃣. بررسی محتوای روایت: با قطع نظر از ضعف سند؛ این روایت منافاتی با عصمت حضرت زهرا(علیهاالسلام) ندارد؛ زیرا: در روایت یاد شده، آمده «اگر این ‌کار گناه نبود، اقدام به انجام آن می‌کردم.» این بیان مانند سخن حضرت یوسف(علیه‌السلام) است که قرآن درباره ایشان می‌فرماید: «وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى بُرْهانَ رَبِّهِ [یوسف/ 24] اگر برهان پروردگار را نمى ديد قصد زلیخا مى نمود» این تهدیدی که در روایت ذکر شده و به انجام هم نرسیده، باعث شد که مردم دست به اعتراض بردارند. مردى از میان آن جمعیت -خطاب به ابوبکر یا عمر- گفت: از این کار چه منظورى دارى؟ (می‌خواهى عذاب بر این امّت نازل کنى؟) سپس فاطمه(علیهاالسلام) دست على(علیه‌السلام) را گرفت و از مسجد بیرونش آورد.[2] لذا حضرت به همراه امام علی(ع)، بدون این‌که این ‌کار را انجام داده باشد، به منزل برگشت. این جمله حضرت در صورت صحت، برای بیان اوج مظلومیت آنهاست، تا در تاریخ بماند و راه هدایت برای آیندگان باز باشد. 2⃣. ضعف سندی: بزرگان علوم حدیث از جمله علامه مجلسی(رحمه‌الله‌علیه) روایت مذکور را از حیث سند ضعیف می دانند[3] زیرا: در سلسله سند آن، فردی به نام معلّى بن محمد بصری وجود دارد که بعضی از کتاب‌های رجالی او را از جهت مذهب و حدیث، مضطرب دانسته‌اند.[4] علاوه بر این‌که در این روایت نامی از ابوهاشم به میان آمده است که مشخص نیست چه کسی است و مجهول می‌باشد. همچنین این روایت یک نقل تاریخی است و از امام معصوم نقل و صادر نشده است. لذا حدیث موقوف می‌شود که حدیث از اقسام حدیث ضعیف می‌باشد. مگر آن‌که قراینى وجود داشته باشد که به طور عادت موجب اطمینان به صدور آن از معصوم(علیه‌السلام) گردد.[5] در نتیجه: با یک روایت که انتساب آن به معصوم مشخص نیست و حتی در متن همین روایت نیز گناهی از معصوم صادر نشده را نمی‌شود شبهه‌ای به عصمت فاطمه(علیهاالسلام) وارد کرد. 📚پی نوشت [1].«عَنِ الْمُعَلَّى عَنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبَانٍ عَنْ أَبِی هَاشِمٍ قَالَ: لَمَّا أُخْرِج بِعَلِیٍّ خَرَجَتْ فَاطِمَةُ وَاضِعَةً قَمِیصَ رَسُولِ الله عَلَى رَأْسِهَا آخِذَةً بِیَدَیِ ابْنَیْهَا فَقَالَتْ مَا لِی وَ مَا لَکَ یَا أَبَا بَکْرٍ تُرِیدُ أَنْ تُؤْتِمَ ابْنَیَّ وَ تُرْمِلَنِی مِنْ زَوْجِی وَ اللهِ لَوْ لَا أَنْ تَکُونَ سَیِّئَةٌ لَنَشَرْتُ شَعْرِی وَ لَصَرَخْتُ إِلَى رَبِّی فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ مَا تُرِیدُ إِلَى هَذَا ثُمَّ أَخَذَتْ بِیَدِهِ فَانْطَلَقَتْ بِهِ»؛ کلینى، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 8، ص 237 – 238، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [2]. مجلسى، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، ج 26، ص 183، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1404ق. [3]. مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، همان، ج 26، ص 183. [4]. نجاشى، احمد بن على بن احمد، فهرست أسماء مصنفی الشیعة، ص 418، قم، دفتر انتشارات اسلامى، 1407ق؛ حلّى، حسن بن على، رجال ابن داود، ص 517، دانشگاه تهران، تهران، 1383ق. [5]. عاملی، حسین بن عبدالصمد، وصول الاخیار إلى اصول الأخبار، ص 104 ـ 105، قم، مجمع الذخائر الإسلامیة، 1401ق؛ صدر، سیدحسن، نهایة الدرایة فی شرح الرسالة الموسومة بالوجیزة للبهایی، ص 184و 185، بی‌جا، المشعر، بی‌تا. 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽چرا باید به حرف ولایت فقیه گوش بدیم، مگر اینها معصوم هستند!؟ ✅پاسخ را از حجه السلام قرائتی بشنوید. #ولایت_فقیه #شبهات #قرائتی 🆔 @kalamema
✅قرآن واشتغال زنان در بیرون خانه ⁉️با توجه به وضعیت موجود جوامع مختلف و وارد شدن زنان در فضای بیرون خانه برای کار ،آیا قرآن کریم برای کار کردن بانوان در بیرون از منزل برنامه ای دارد؟ آیا مانع این عمل است؟ یا اینکه با این عمل موافق است؟ ✅در ابتدا لازم به ذکر است که قرآن کریم در مباحث اقتصادی تامین نیاز خانه وخانواده را برعهده مردان قرار داده است: «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلى بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ؛[نساء/34].اما اگر به هر دلیلی این تامین نیاز توسط مرد انجام نشد، زن می تواند با رعایت نکات زیر در بیرون منزل برای تامین نیازهای مالی خانواده کار کند: 1⃣. زن چاره ای جز کار کردن در بیرون منزل نداشته باشد که در این صورت می تواند در بیرون منزل کار کند: «... وَ أَبُونا شَيْخٌ كَبير؛[قصص/23] و پدر ما پير مرد كهنسالى است (و قادر بر اين كارها نيست.)!» کما اینکه دختران حضرت شعیب(علیه السلام)نیز به خاطر اضطرار در بیرون منزل کار می کردند.» 2⃣. در صورت کار کردن در بیرون از منزل چناتچه در محیط کار مردان نیز حضور دارند از اختلاط و... به پرهیزند: «قالَتا لا نَسْقي حَتَّى يُصْدِرَ الرِّعاء»[قصص/23]همان طور که دختران حضرت شعیب(علیه‌السلام) به حضرت موسی(علیه‌السلام) گفتند:ما [اين دامهايمان را] آب نمىدهيم تا [اين] شبانان [دامهايشان را] برگردانند وبروند. 3⃣. رفت و آمد با رعایت موازین شرعی انجام شود و از ارتباط زیاد با نامحرم وگفت وگو و... خود داری شود: «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً [احزاب/32] پس به گونه اى هوس انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند، و سخن شايسته بگوييد.» 4⃣. رعایت حیا ( در راه رفتن ورفتار وگفتار) : «فَجاءَتْهُ إِحْداهُما تَمْشي عَلَى اسْتِحْياء؛[قصص/25] ناگهان يكى از آن دو(زن) به سراغ او آمد در حالى كه با نهايت حيا گام برمى داشت» نتیجه:قرآن کریم کار کردن واشتغال زنان را دربیرون منزل ،بارعایت حیا وعدم اختلاط واضطرار مجاز می داند. 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽تبلیغ مسواک پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و چوب اراک در اروپا 👈این دینی است که باید در مقابل آن زانو زد. 👏👏👏 #مسواک #اسلام #پیامبرشناسی #فلسفه_احکام 🆔 @kalamema
💠توماس کارلایل 👈قوانین اسلام یگانه دستورات است که روح تعلیمات و دستورهای آیین‌های آسمانی را دار است و به متابعت و پیروی آن، انسان در دنیا پیشوا خواهد بود. #پیامبرشناسی #مستشرقین #توماس_کارلایل #اسلام 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام صادق(علیه‌السلام): 🍃 ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمَّا قَوِيَتْ عَلَيْهِ النِّيَّةُ. 📚 من لا يحضره الفقيه، ج4، ص400 🆔 @kalamema
#وهابیت_اهل_تسنن_نیست 💢تفاوت دیدگاه وهابیت و صحابه در زیارت قبور 👈صحابه به زیارت قبور می‌رفتند و آن را مسح می‌کردند. 👈ابن تیمیه، پدر معنوی وهابیت: این کار حرام است. #اهل_تسنن #ابن_تیمیه #وهابیت #زیارت_قبور #توسل 🆔 @kalamema
💢راز حیات ◼️⬛️خداناباوران در صدد توجیه نظم هستی بر اساس تصادف اند. این افراد مقوله حیات جانداران را نیز بر همین اساس توجیه می کنند، و در این زمینه می‌گویند: همه جانداران سلول دارند و سلول هسته دارد و هسته نیز مولکولی با نام «DNA» دارد. «DNA» عامل تغییر در جانداران است، به این صورت که تنها چهار نوع مولکول «ATCG» را در خود نگهداری می کند و تفاوت موجودات از تفاوت در ترکیب این مولکول ها پدید می‌آید. هر دسته از ترکیب مولکولی حاصل از این ترکیب ها «ژن» نامیده می شود. موقع به وجود آمدن نسل بعدی تعدادی از این مولکول ها به طور تصادفی جابجا می شوند. به این جابجایی مولکولی «جهش ژنی» گفته می شود که بر اثر آن خصوصیات جانداران تغییر می کند. اینجاست که طبیعت دخالت می کند و مانند یک موجود بینا و هوشمند این تغییرات را کنترل می کند. به این دخالت طبیعت «انتخاب طبیعی» گفته می شود. طبیعت در انتخاب طبیعی سلول یا جاندار نامطلوب را از بین می برد و اگر مطلوب باشند اجازه می دهد که بمانند و به نسل های بعد منتقل می شوند. انتخاب طبیعی به مرور زمان باعث تکامل انواع موجودات می شود که به آن «فرگشت» گفته می شود. ✅در رابطه با این تحلیل به چند نکته توجه نمایید: 1⃣.اکنون به درست بودن یا درست نبودن این فرضیه از نظر زیست شناسی کاری نداریم. بر فرض درست بودن این فرضیه، سوال اساسی این است که از کجای آن، نفی طراح و آفریننده حیات به دست می‌آید؟ آیا شناخت علل و عوامل طبیعی یک پدیده، طراح و ناظم آن را نفی می کند؟ شاید ترکیب بین اعضای «DNA» توسط موجودی دیگر و صاحب عقل و هوش و درایت انجام شود؟ 2⃣. کشف علل و اسباب طبیعی پدیده ها نسبت به هر کدام از دیدگاه تصادف یا طراحی ناظم ساکت است. اینجا باید از محاسبات عقلایی کمک گرفت تا معلوم شود کدام یک ارزش علمی دارند و کدام یک فاقد ارزش علمی اند. 👈فرضیه تصادف از نظر ارزش علمی قریب به صفر است- حتی به اعتراف طرفداران تصادف- چون احتمال تصادف کمتر از یک در میلیاردها میلیارد احتمال است و احتمال طراحی پیشین میلیارها میلیارد منهای یک در میلیاردها میلیارد است. انسان ها در هیچ علمی به چنین احتمال ناچیزی اعتنا نمی کنند. 👈برای محک زدن عقل بشری در توجه به احتمالات، از مصنوعات بشری کمک می گیریم. اگر کسی ادعا کند یک دستگاه کامپیوتر کاملاً تصادفی و از کنار هم قرار گرفتن اجزاء و قطعاتی که بر اثر طوفان از دل دریا به ساحل ریخته شده است، به وجود آمده است، هیچ انسان عاقلی آن را تأیید نمی کند- حتی اگر سازنده‌ی آن یا مراحل ساختن آن را ندیده باشد- و اصرار و آوردن شواهد بر این ادعا نیز فایده ای ندارد. دلیل این انکار این است که عقل انسان به طور فطری و ارتکازی پدیدآمدن نظم هدف‌دار را از تصادف غیر ممکن می داند. این یک قاعده کلی است و اختصاص به مصنوعات بشری ندارد، بلکه هر نظم هدف‌داری را شامل می شود. بی شک نظم هدف‌دار در طبیعت بسیار بیش از مصنوعات بشری است، زیرا همه قوانین به کار رفته در مصنوعات بشری برای انسان شناخته شده است، بر خلاف طبیعت که تا کنون مجهولات بشر نسبت به آن بیش از معلوماتش است. 3⃣. نکته آخر این که این فرضیه از جهش های ژنی و تکامل موجودات و ... سخن می گوید، ولی نکته اصلی را مغفول می گذارد و قادر به حل آن نیست؛ و آن این که چگونه حیات که به معنی بهره مندی از هوش و ادراک و شعور است از اجسام کر و کور و فاقد شعور و ادراک پدید آمده است؟ شروع حیات از نوعی حیات ابتدایی و ساده در جاندار تک سلولی پاسخ این سؤال نیست. همین سؤال دربارة همان حیات ابتدایی نیز مطرح می شود. 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽عصمت در اندیشه تشیعه و اهل تسنن چه تفاوتی با یکدیگر دارد!؟ 👈پاسخ را از حجت السلام محمدی بشنوید. #عصمت #اهل_تسنن #شیعه #پیامبرشناسی #پیامبر_شناسی #محمدی #اهل_سنت 🆔 @kalamema
💠آیا حضور امام حسن در مازندران صحت دارد؟ ❌در برخی از منابع تاریخی گزارش‌هایی حاکی از نقش خاص امام حسن(علیه‌السلام) در زمان خلیفه دوم(23-13ق) در فتح مازندران دارد، این در حالی است که چنین ادعایی صحیح نیست. 👈زیرا گزارش‌هایی در خصوص حضور لشکر اسلام در زمان خلیفه دوم در خطه مازندران و طبرستان مورد تأیید دیگر منابع نیست و تنها در سال ۳۰(ه.ق) و در نیمه‌ی دوره دوازده ساله خلافت عثمان است که از «سعد بن العاص» به‌ عنوان نخستین سردار اسلام که به این منطقه وارد شد یاد می‌شود، علاوه بر این منابع تاریخ محلی طبرستان این مطلب را رد می‌کنند، که در ادامه به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم: 👈مولانا اولیاءالله آملی(قرن هشتم هجری) در کتاب تاریخ رویان به صراحت منکر این حضور است و در این رابطه می‌نویسد: «آن‌چه در تاریخ طبرستان مسطور است که در ایام خلافت عمر بن الخطاب، امام ابو محمد حسن بن علی(علیهماالسلام) و عبد اللّه بن عمر و مالک ابن حارث الاشتر و قثم بن العباس به طبرستان آمده‌اند، اصلا حقیقت ندارد» 👈ظهیرالدین مرعشی (۸۹۲ هجری قمری) نیز در این زمینه می‌نویسد: «چنان مذکور است اول کسی که در اسلام به طبرستان آمد در ایام خلافت عمر، حسن بن علی(علیه‌السلام) بوده است و عبدالله بن عمر و مالک بن الحارث الاشتر و قثم بن العباس در خدمت بودند و می‌گویند که مسجد جامع کهنه آمل را که مسجد طشته زنان می‌گویند مالک اشتر ساخته است و این سخن صحیح نیست. آن‌چه به صحت مقرون است آن است که شخصی مالکی مذهب آن مسجد را ساخته است و نبیره‌های بانی آن بنا هنوز در لار قصران می‌باشند هر سال به آمل می‌آیند و عمارت مسجد را می‌کنند و مسجدی یعنی مشهدی که معروف است به لله پرچین مقبر مشایخ و سادات ایشان است... .» ✅با توجه به این دو گزارش و این‌که در هیچ‌یک از منابع معتبری که به فتوحات و تاریخ صدر اسلام پرداخته‌اند، خبر مستندی درباره حضور امام حسن(علیه‌السلام) در طبرستان نقل نشده است می‌توان با اطمینان گفت آن حضرت هیچ‌گاه به مازندران و طبرستان نیامده‌اند و آن‌چه در برخی منابع هم‌چون تاریخ طبرستان ابن اسفندیار در این خصوص آمده نامعتبر و به افسانه‌های تاریخی شبیه است. 🆔 @kalamema برای مطالعه بیشتر و مستندات این گفته رجوع کنید به: 🌐 http://www.welayatnet.com/fa/news/82604