eitaa logo
کانون اندیشه جوان
312 دنبال‌کننده
923 عکس
538 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 از مجموع این تعاریف که از صاحب نظران غربی ارائه شد می توان دریافت ، هم جنبه تخصیصی - توزیعی دارد هم جنبه کنترلی هم با سروکار دارد هم منافع و ارزش ها و در نهایت ،سیاست جنبه هایی از زندگی را که ویژگی عمومی دارند در بر می گیرد. 🔷اما باید یادآورشد تعریف سیاست در نگاه اندیشمندان مانند صاحب نظران غربی یک بُعدی نبوده و نیست همچنان که در تعاریف زیر مشاهده خواهیم کرد از جمله صاحب نظران مسلمانی که سیاست را تک بعدی ندیده اند است؛ چون ایشان در تعریف سیاست می نویسد سیاست یعنی مدیریت حیات انسان ها چه در حالت فردی و چه در حالت اجتماعی برای وصول به عالی ترین هدف های مادی و معنوی یا در جای دیگر سیاست را به حیات معقول تعریف کرده و می نویسد: سیاست به معنای حقیقی آن عبارت است از مدیریت و توجیه و تنظیم زندگی اجتماعی انسانها در مسیر حیات معقول. 💢 (ره) نیز درباره تعریف با اذعان به تعاریف سیاست باید اظهار کرد در این کتاب سیاست با دیدگاه اسلامی دنبال خواهد شد؛ چون همان گونه که گفته شد در اندیشه اسلامی به گونه ای متفاوت با به مقوله سیاست نگریسته می شود؛ چون در تفکر اسلامی ضمن مقدم داشتن اخلاق بر سیاست، رابطه فرماندهی و فرمانبرداری تعریف میشود و اصولاً در دید آنان سیاست وسیله هدایت انسان و جامعه انسانی را فراهم میآورد و هدفی دنیایی و اخروی داشته و امانت عمومی الهی است و جنبه ای همگانی دارد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
32.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشگاه سیاست ورز یا سیاست زده؟ 🔶سیاسی بودن دانشگاه یک امر معقول و پیشرو است اما چهارچوب این سیاست ورزی چیست و چگونه باید باشد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و چهارمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
15.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیشنهاد مطالعه 🔷 اگر در پروسه انتخاب نامزد اصلح مشکل دارید و در میان مواضع و برنامه های کاندیدا سردرگم شدید، کتاب " آش کشک خاله رو درست بپز" به شما مهارت انتخاب درست و تکنیک های راستی آزمایی حرف های نامزدها را با تکیه به تجارب انتخابات های گذشته ارائه می دهد. 🎥ببینید... 📖 برای تهیه این کتاب به رسانه های اجتماعی کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔷 به سال ۱۹۳۰ در الجزایر چشم به جهان گشود. او پس از پایان جنگ بین الملل دوم راهی فرانسه می شود و در آنجا به تحصیل رشته فلسفه می پردازد. وی موفق میشود در ۱۹۶۷ مدرک دکتری فلسفه را بگیرد. به سال ۱۹۶۷ دریدا سه اثر مشهور خود «از » «نوشتار و تفاوت» و «گفتار و پدیدار» را منتشر می کند. 🔶 در این آثار دریدا آرای خود را در خصوص ساختارشکنی طرح می کند. آرای او بر نظریه هایی چون مدلول دلالت، دال و نشانه ها تأکید دارد. او برای اولین بار به مقوله (deconstraction) اشاره کرد. مبحث مورد نظر دریدا در زمینه های مختلف چون ، ادبیات، سیاست و.... مطرح است. دریدا با پیروان مکتب ساختارگرایی مخالف است و بر این اصل تأکید دارد که پیروی از اصول ساختارگرایی باعث میشود تا فرد از متغیرها غافل شود. 💢وی بر این باور است که فرهنگ و تمدن اقوام مختلف در حال دگرگونی است، لذا مبانی فکری ساختارگرایی بی ثمر است. دریدا بر این اصل پافشاری می کند که یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را نشان نمی دهد؛ چون خالق اثر حضور ندارد و هر مخاطب می تواند به دریافتی متفاوت دست یازد. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
خود باوری اقتصادی؛ فرصت ها و چالش ها.mp3
15.85M
🎧 صوت کلیپ «خود باوری اقتصادی؛ فرصت ها و چالش ها» را بشنوید. 📌@canoon_org
22.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انتخاب اصلح یا مشارکت حداکثری؟ 🔶آخرین روزهای تصمیم کاندیدهای مد نظر برای شرکت در انتخابات مجلس است. ⁉️ بار دیگر یک سوال مهم افکار عمومی را به خود مشغول کرده است ،انتخاب اصلح یا مشارکت حداکثری؟ 💢 موضوعی که در هر رفراندومی اهمیت ویژه ای پیدا می کند، در این باره بیشتر بدانید... 🌀 بازنشر به بهانه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷 مرحوم علامه (ره) معتقد است که ما بدون این که تردیدی داشته باشیم با شعور فطری و وجدان خدادادی خود می فهمیم که سیر جهان هستی و گردش نظام آفرینش بدون هیچگونه استثنایی روی قانون علیت جریان دارد و هر موجودی یک راه رشد و کمال مخصوص به خود را می پیماید که اگر در آن مجرا قرار بگیرد، همه اجزای جهان با او سازگار خواهند بود. 🔶 قرآن کریم بیان میکند که حیات انسانی زندگی جاودانی است که با مرگ قطع نمی شود و در نتیجه باید روشی را در زندگی انتخاب کند که هم برای این سرای گذران و هم برای آن سرای جاویدان فایده داشته باشد و راهی را سپری کند که او را به سر منزل سعادت دنیا و آخرت برساند؛ این روش همان است که قرآن آن را «دین» می نامد و از نیروی عمومی و اقتضای کلی و دستگاه آفرینش الهام و سرچشمه میگیرد. 🔻 بنابراین دین از نظر منطق قرآن یک روش زندگی اجتماعی است که انسان اجتماعی به منظور تأمین سعادت زندگی انتخاب کرده است. البته با توجه به این که زندگی انسان، محدود به این جهان پیش از مرگ نیست این روش باید بر مقرراتی مشتمل باشد که با اعمال و اجرای آنها سعادت و خوشبختی دنیوی انسان تأمین شود و نیز باید شامل یک سلسله عقاید اخلاق و عبادات باشد که سعادت آخرت را تضمین کند. 🔺با توجه به این که زندگی انسان یک زندگی متصل است هرگز این دو جنبه دنیوی و اخروی از همدیگر جدایی نمی پذیرند از این رو اساس دین باید همان دستگاه واقعی آفرینش قرار گیرد نه امیال و عواطف بی بند و بار انسانی. یعنی آفرینش انسانی نیازمندی های وجودی ایی دارد و برای رفع آنها انسان بالقوه به تجهیزاتی مجهز شده است در دین که یک روش اجتماعی است بر اساس همان تجهیزات اولیه در آفرینش انسان، رفع آن ها به طور عادلانه تعبیه و تنظیم شده است نه بر اساس آنچه خوشایند و دلخواه انسان باشد. 📖 کتاب سیری در زندگی و‌ افکار علامه طباطبایی(ره) به کوشش 📌@canoon_org
🔰 سلسله نشست های «فرهنگ سیاسی» 🎥 فیلم کامل اولین جلسه با موضوع : «رتوریک سیاسی و انتخابات» 👤با حضور سرکار خانم دکتر تینا امین 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 🎥 فیلم کامل دومین جلسه با موضوع : «فضای مجازی و تاثیر آن بر انتخابات» 👤با حضور محمد امین ایمانجانی 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 🌀 بازنشر به بهانه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی 📌@canoon_org
🔶 عوامل بسیاری بر آسیب‌پذیری نظام نقش داشتند اما از عواملی که کمتر بدان پرداخته شده است، نقش عوامل اقتصادی در این‌باره است. مشروطه هر چند در اصول خود ترقی کشاورزی، صنعت، تجارت و بهبود معیشت مردم را در نظر داشت اما بعد از پیروزی مشروطه این عوامل کمتر مورد توجه قرار گرفتند که خود بر آسیب رسانی بدان نقش داشتند. 🔷 اما وضعیت اقتصاد که یکی از نقش‌آفرینان ضربه به مشروطه بود، در سال‌های پس از مشروطه را به‌طور مختصر می‌توان این‌گونه توصیف کرد: تولیدکننده مواد خام مورد نیاز بازارهای بین‌المللی، واردکننده کالاهای فرنگی، کسر تراز بازرگانی در نتیجه فزونی واردات (دولت برای برقراری موازنه تراز پرداخت‌ها، به صدور طلا و نقره کشور اقدام می‌کرد)، فقدان ذخایر ارزی، کسری مزمن بودجه، فقدان بانک ملی، غارت منابع و ذخایر کشور به ویژه نفت توسط کشورهای استعمارگر و شرکت‌های فراملیتی، تسلط بیگانگان بر گمرکات و منابع پولی کشور به ویژه نفت توسط کشورهای استعمارگر و شرکت‌های فراملیتی، تسلط بیگانگان بر گمرکات و منابع پولی کشور و بدهی کلان خارجی. 📖ماهنامه ، شماره ۴۷ 📌@canoon_org
🔶 یکی از مهم ترین اقدامات امام هادی و برای ورود به ، تقویت « » بود. این سازمان که همان نظام ارتباط امام با شیعیان به وسیله وكلا بود، ریشه در عصر (ع) داشت و طی ده‌ها سال به فعالیت خود با فراز و نشیب‌هایی ادامه داد. 🔷 در عصر و عسکری (ع) اقداماتی از سوی آن بزرگواران برای سازماندهی و تقویت این سازمان صورت گرفت. این کار بدان علت انجام شد که شیعه رفته رفته به عصر غیبت نزديک‌تر می‌شد و در چنین عصری، نهاد وکالت تنها راه ارتباطی شیعه با امام معصوم (ع) بود. ⭕️ از اقدامات امام هادی (ع) برای تقویت و سامانمند کردن فعالیت‌های سازمان وکالت، سفارش مؤکد آن حضرت به وکلا برای حفظ نظم در امور و رعایت محدوده و قلمرو خاص خود و دخالت نکردن در امور سایر وکلا بود. اهتمام آن امام بر تعیین جانشین برای وكيل قبل و عدم بروز گسستگی در کار وکالت نواحی، از اقدامات دیگر بود. 💢 نکته درخور توجه اینجاست که امام زمان از حدود ۱۱ سالگی در منزل امام هادی (ع) حضور داشت و تحت تربیت ایشان بود. امام هادی (ع) روزی خطاب به احمدبن اسحاق قمی فرمود: «ابوعمرو عثمان بن سعيد عمری (نایب اول)، مورد اعتماد و امين من است. آنچه به شما می گوید، از من می‌گوید و آنچه به شما می‌رساند، از من می رساند». 📖 کتاب ، به کوشش 📌@canoon_org
🔶 مفهومی است که تا چند دهه اخیر به عنوان مؤلفه ای جدا از مؤلفه های دینی مطرح نبود در حوزۀ عرفان و دین عرفان ، و مطرح می شد و از آن جدای از این ادیان سخنی به میان نمی آمد. با آمدن مدرنیته و جایگزینی علم و تکنولوژی به جای ادیان و مذاهب به سرعت خلائی عمیق در انسان غربی به وجود آمد که برای پرکردن این خلا مفهومی مستقل به نام معنویت به کار گرفته شد. 🔷 این مفهوم در حوزه ای شخصی به کار رفت و برای هر فرد، در قالب تاریخ، فرهنگ و مذهب خود معنا یافت؛ معنایی که خصلت جهان شمولی نداشت. این معنویت که هرکس تعریف خاص و مختلفی از آن داشت به مرور در هنر جای خود را پیدا کرد و موضوعاتی را به این تزریق نمود؛ موضوعاتی مانند جاودانگی، بدون هوس های اغراق آمیز و تعالی و تحول شخصیت ها در مسیر داستان فیلم از مهم ترین عواملی بود که امر قدسی و معنا را در اثر متجلی می کرد. 📖 کتاب به کوشش و از انتشارات در پنج فصل به موضوع سینمای غرب و می پردازد: 🔸فصل اول: از کدام معنویت حرف می زنیم؟ 🔹فصل دوم: سیمای پیامبران الهی در سینمای غرب 🔸فصل سوم: ؛ غول بی شاخ و دم؟! 🔹فصل چهارم: الگو های دینی و سینمای غرب 🔸فصل پنجم: روایت ایمان 📌@canoon_org