eitaa logo
کانون اندیشه جوان
309 دنبال‌کننده
928 عکس
540 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون اندیشه جوان
🔷تاریخ، قهرمان های بسیاری در علم، فلسفه، جنگ، سخنوری و... سراغ دارد، ولی بسیاری را بشر از یاد برده و یا اصلا نشناخته است. اما علی(علیه السلام) نه تنها با کشته شدنش نمرد، بلکه زنده تر شد. امام علی(ع) همچون قوانین فطرت است که جاودانه می مانند. او منبع فياض و ناتمامی است که روز به روز بیشتر می شود. علی(ع) و تعداد محدودی از بشر، نه تنها در زمان خود، بلکه برای تمام اعصار، هادی و رهبر بشر هستند. مسلماً ملاک دوستی او جسم نیست چون جسم او اکنون در بین ما نیست. 🔶از نوع دوستی قهرمانان ملی نیست که در همه ملت ها وجود دارد. همچنین نمی توان گفت محبت علی(ع) تنها از راه محبت فضیلت های اخلاقی و انسانی است و حب على، حب انسانیت و کمالات انسانی است. گرچه علی(ع) انسان کامل بود و انسان نیز نمونه های عالی انسانیت را دوست دارد، اما اگر علی (ع) فضایلی مانند حکمت، علم، فداکاری، تواضع، مهربانی، ایثار، عدالت، آزادگی، شجاعت، مروت به دشمن و... را بدون رنگ الهی داشت، مسلماً امروز به این اندازه عاطفه انگیز نبود. 💢تنها برخورداری از کمالات انسانی نمی تواند کسی را این چنین محبوب تاریخ کند. پس سرّ محبوبیت او، معنویت اوست. علی(علیه السلام) از آن نظر محبوب است که پیوند الهی دارد. دل های انسان ها به طور ناخودآگاه در اعماق خویش با حق تعالی پیوستگی دارند و چون علی(ع) را آیت بزرگ حق و مظهر صفات خدا می یابند، به او عشق می ورزند. در حقیقت پشتوانه ی عشق علی، پیوند جان ها با حضرت حق است که برای همیشه در فطرت ها نهاده شده و چون فطرت ها جاودانه است، مهر علی(ع) نیز جاودانی است. 📖کتاب ، دفتر دوازدهم از مجموعه کتاب های چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org
45.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰رسانه ملی در نقش دانشگاه عمومی 🔶رسانه ملی برای دانشگاه عمومی شدن در چه جایگاهی در جامعه باید قرار بگیرید و نوع ارتباط و تعامل آن با مردم چگونه باشد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶در آرای ، تفسیر از انسان به عنوان موجودی استیلا طلب ارائه می شود. ماکیاولی به عنوان پدر سیاست استکبار غرب مدرن، از مروّجان بود. مفهوم مرکزی مورد توجه ماکیاولی، تعریف مدرن «قدرت» به عنوان ابزاری برای رسیدن به اغراض نفسانیت مدارانه است. 🔷تعریف از سیاست (که حول هسته مفهومی قدرت استیلاطلبِ خودبنیادِ سوژه نفسانیِ مدرن سیر می کند و از جهاتی، صورت بسط یافته تفسیر از نسبت میان انسان و هستی است) در تمام از زمان او تا امروز مقبول همۀ ایدئولوگ ها، فیلسوفان و سیاست مداران مدرنیست واقع گردیده و کلیت نظام سیاست مدرن بر محور آن چرخیده است. 💢مفهوم ماکیاولی سیاست (که باطن و جان و حقیقت سیاست مدرن است) در و ، همان قدر اصالت و موضوعیت دارد که در ، ، و ... اصیل است. از اهمیت و میزان تأثیرگذاری آراء ماکیاولی در اندیشه سیاسی رنسانس و نیز غرب مدرن و به عنوان الگوی مطلوب خویش یاد می کند. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔶سالک الی الله در عرفان اصیل اسلامی، اهل ولایت است؛ یعنی مازاد بر معرفت و محبت به انسان کامل معصوم، تعبد و التزام عملی به سنت و سیره اولیای دین را نصب العین خویش قرار می دهد؛ زیرا انسان کامل مصداق «صراط مستقیم» است که قرآن کریم فرمود: «به طور حتم تو از فرستادگان [خدا] هستی بر راهی مستقیم». 🔷از دیدگاه قرآن، سیر و سلوک منهای «ولایت» معنایی ندارد؛ زیرا سالک راه به جایی نمی برد مگر از رهگذر کوی ولایت و محبت به اهل بیت که اینان حجت خدا، خلیفه الهی و صراط مستقیم هستند. مفهوماً و مصداقاً ولایت در سنت و سیره علمی و عملی پیامبراکرم و عترت طاهره اش ظهور و تجلی می یابد؛ 💢پس عرفان بی ولایت، عرفان نیست و انسان را به مقصد اعلی نمی رساند و در میان عبادت ها و آموزه های اسلامی چیزی مهمتر و با ارزشتر از «ولایت» وجود ندارد. اهل بیت مانند کشتی نجاتی هستند که هر کس سوار و داخل آن شد، نجات می یابد و هر کس از آن غفلت کند و واردش نشود، غرق و نابود می شود. پس اسلام، عرفان متکی بر نبوت و امامت را ارائه میدهد و «ولایت» نقش کلیدی در سیر و سلوک دارد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰با محوریت الگوهای ، چهار جریان اصلی در جهان شناسایی می‌شوند: 🔸 بنیادگرایانی که با عقاید سلفی و ارتجاعی، هرآنچه از غرب که با ظواهر اسلامی تعارض دارد را به شدت رد می‌کنند. 🔸جریان موسوم به غرب‌گرا که اساساً مبارزه با سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی را سرلوحه خود قرار می‌دهد. 🔸جریانی که تلاش می‌کند راه میانه‌ای را بین و پیدا کند، اما فقدان مبنای نظری و سستی در پایبندی به اسلام، آن‌ها را به جاده صاف‌کن غربی در میان توده‌های مسلمان تبدیل کرده است. 🔸جریانی که اگرچه در جزئیات الگوی خود، ابایی ندارد که از تجربه غربی هم استفاده کند، اما این بهره‌گیری را از موضع فکری و با اتکا به مبانی اسلامی و از موضع نقادی انجام می‌دهد. 💢در این راستا کتاب به قلم توسط انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است. این اثر در سه فصل و با عناوین زیر به بررسی الگوهای پیشرفت در کشورهای اسلامی منتخب می پردازد: 🔹فصل اول: جهان اسلام و دغدغه پیشرفت 🔹فصل دوم: الگوهای پیشرفت اقتصادی کشورهای اسلامی 🔹فصل سوم: سنجش و ارزیابی الگوها 📌@canoon_org
🔶در رفتارشناسی انقلاب ها، دانشمندان علوم اجتماعی، عمدتاً چند نظریه ی مطرح را مورد بررسی قرار می دهند که از میان آنها، نظریه ی مهمی با عنوان «ترمیدور» وجود دارد. ترمیدور، بیانگر بازگشت انقلاب ها به ساختار پیشین می باشد. 🔷هرچند تغییر بنیادین ساختار نظام سیاسی از اولین دستاوردهای یک انقلاب است اما انقلاب ها ممکن است نسبت به ساختار متفاوتی که بتواند اهداف آنها را تامین نماید، منعطف باشند و چه بسا این امر، حسن یک انقلاب تلقی شود. آنچه مهم است، میزان بازگشت از اهداف و جهت گیری هاست که بر اساس آن می توان بازگشت یا عدم بازگشت یک انقلاب را تعریف نمود. 💢باید توجه داشت که پدیده ی ترمیدور، بیان حالت انقلاب در دوران گذار است و به هیچ روی به معنای پایان و سرانجام انقلاب نیست. آنچه در ترمیدور مطرح می شود، هرچند عنوان رفتارشناسی به خود گرفته است اما بیشتر متاثر از فلسفه ی جبری تاریخ است و آنچه آینده انقلاب را می سازد، برآیندی از اراده و عملکرد افراد، شرایط محیطی و سنن الهی است و نه تئوری های مبتنی بر تکرار تجربی تاریخ. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
21.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰روان شناسی در ایران 🔶روانشناسی در ایرلن چگونه است و چگونه باید باشد؟ 🔷وقتی حرف از مرگ روانشناسی می زنیم چه معنی می دهد و آیا این اتفاق در ایران نیز در حال رخ دادن است؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و نهم برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org