eitaa logo
دارالسلام
104 دنبال‌کننده
91 عکس
39 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋"برشی از تاریخی که قابل تکرار است" به بهانه سالگرد شهادت سردار نهصت جنگل ، میرزا کوچک خان . 🔅 ⚜ darossalamm
✒️ "برشی از تاریخی که قابل تکرار است" 💡امروز سالگرد شهادت میرزاکوچک خان جنگلی است، جنبشی ایدئولوژیک که در مدت کوتاه عمرش توانست دامنه نهضت خود را از تقابل صرف با استبداد رضا شاه به استعمار شوروی و انگلستان و آلمان بسط دهد، در زمینه نهضت ‌جنگل کتابی به نام "خاطرات ژنرال دنسترویل: سرکوبگر جنگل" نوشته لایونل چارلز دنسترویل و ترجمه حسین انصاری - علی دهباشى موجود است، در بخشی از این کتاب به حقایق تاریخی اشاره شده که میتواند برای امروز ما درس آموز باشد؛ "حقیقت تلخ عدم اعتماد به دشمن" در سطور زیر به قلم ژنرال آلمانی به روشنی تصریح شده که گیلان در شرایطی که ایران دچار قحطی بود چگونه با مدیریت میرزا ،دچار قحطی نشد حال آنکه یکی از دلایل شکست ، ، استحاله و حلقه اول یاران نهضت و نیز عملیات روانی بود که دستگاه تبلیغات با آن توانست پشتوانه مردمی نهضت را بشکند و نهایتا به اقرار تاریخ بین برخی طارمی ها و طالشی ها بر سر جدا کردن سر در ارتفاعات طالش دعوا شد، محور عملیات روانی این بود : اگر به یاران ‌میرزا پناه دهید ارتش قزاق شما را تحریم و دچار قحطی و جنگ خواهید شد. تاریخ اثبات کرد ‌که این بلاها پس از آن خیانت ها نازل شد. 👈ژنرال دنسترویل آلمانی در خاطراتش مینویسد: ...گیلان و مازندران به دلیل کنترل ارزاق به دست جنگلی ها و رهبری به هیچ روی دچار مشکل مواد غذایی نبود، اما پس از شکست جنگلی ها در ژوئن 1918 از انگلیسی ها، رشت به دام افتاد. بروز قحطی در گیلان به طور کلی ناشی اجبار صادرات غله به باکو بوده . باکو به دلیل ملی شدن کشتیرانی از سوی بلشویک ها دچار وضعیت نا بسامانی شده بود، ها برای مقابله با قحطی در باکو تصمیم می گیرند با رفع مانع میرزا، از گیلان مواد غذایی خریداری و به باکو ارسال کنند. این تصمیم در واقع سر آغاز محرومیت مردم گیلان از منابع غذایی خود، همچون برنج، هندوانه و حتی خاویار می شود و در این میان تصمیم دولتی ایران برای ممنوعیت صدور مواد غذایی از گیلان بی ثمر می ماند...در ماه های بعد نشانه های قحطی فراوان بوده و ما به کرات شمار زیادی از افراد فقیر، ژنده پوش و گرسنه را که تاب و توان از دست داده اند، در کنار جاده دیده ایم. 🔅@darossalamm
🖋در محضر یک غواص کربلای چهار. ⚜ دارالسلام ⚜ @darossalamm
⚜ در محضر یک غواص کربلای چهار . 🖌در این روزهایے ڪه برخے جنگ ندیده هاے خوش نشین، همانهایے ڪه موزمار وار ڪنار گود زمانه می‌نشینند و پس از خوابیدن گرد و غبار معرڪه، پاپیون نقادے میبندند ، افتخار آن را داشتم ڪه دقایقے از محضر نورانے یڪے از رزمندگان گردان غواصان عملیات ۴ بهره مند شوم، او علاوه بر ڪسوت استادے دانشگاه علم و صنعت، سالهاست در حوزه نظریه پردازے در حوزه تمدن ایرانی_اسلامے مجاهدت میڪند ، جملات زیر تنها بخشهاے از این گفتگوے شبانه بود : 🌿 ما ۳۰۰ غواص عضو گردان حضرت رسول ص به فرماندهے شهید در لشڪر نجف اشرف بودیم، لشڪرے به فرماندهے شهید ، بیش از ۸ ماه آموزشهاے طاقت فرسا طول ڪشید؛ بیشترین تفریح غواص ها بعد از آموزش، مطالعه و مناجات و دعا بود ، من بیشتر از هر زمان در عمرم در آن مدت ڪتاب خواندم "عشق به دانستن" و "شور ما در بحثهاے باز معرفتی" ... من در آن ایام حتی رفتم کتابهای دست خطی آیت الله مصباح را کپی کردم و همراه با کتابهای تفسیر آیت الله برای مطالعه خودم آوردم ، ما عاشق بودیم و سرخوش شما امروز با کدام راه میتوانیم آن خوشی و حال را ایجاد کنیم؟ بچه ها در کمدشان انواع شیشه های عطر را داشتند اگر آن روزها پیش از نزول قرآن بود بدون شک جز قصص قرآن میشد. 🌿در سیصد نفر گردان غواصان، چهل دانشجو ،دوازده و شانزده خانواده دو برادری داشتیم و حالا که جنگ ندیده ها از محاسبه صحبت میکنند، عرض کنم از این شانزده خانواده دو برادری، دقیقا یک برادر به رسید و یکی ماند و از آن خانواده ای که سه پسرشان در گروهان بود، هم دو نفرشان آسمانی شدند و یکی را "محاسبه گر اصلی" برای این روزها نگه داشت. 🌿 تبلور عینی نظام بود؛ نظامی که باید به اصرار فرد شایسته را متقاعد میکردی مسئولیتی را بپذیرد همه ما دوست داشتیم یک رزمنده ساده باشیم تا راحت و آزاد سرِ گروهان به خط بزنیم اما حالا ، طعمه شده و پاسخگویی هم در قبالش وجود ندارد. میگویند کربلای ۴ فلان تعداد تلفات داد، آنها تلفات نیستند ما تلفاتیم ... میگویند محاسبات ، آیا قرار است همه محاسبات را ما بکنیم؟ خداوند کجای محاسبات شماست؟ اواسط دوره آموزشی بچه ها منتظر بودند در یک‌ عملیات که پیش از کربلای ۴ بود شرکت کنند و شهید احمد کاظمی آمد و با سختی گفت که ما در این عملیات شرکت نمی کنیم بچه ها کلی داد و فریاد و جیغ کشیدند که اگر ما را نبرید ما که سرباز وظیفه و نیروی نظامی نیستیم ما از دوره خارج ‌میشویم و میرویم در گردانی که بتوانیم در عملیات شرکت کنیم شهید کاظمی گفت : من حرفم زو زدم و تشخیص ام رو بیان‌کردم اما تسلیم تشخیص شما هستم بروید فکر کنید ... ما چند جلسه گرفتیم بچه ها با اتکا به مطالعات عمیق تاریخی و قرآنی و فلسفی استدلال میکردند که چه کنند ... آن روزها آنقدر بزرگ بود که نمیشود در مجادلات کوچک امروز جایش داد .... 🌿فرماندهان آن روز مگر چه کسی بودند؟ آقای که بود یکی از متن همین جامعه ،او یک فرد نظامی نبود ،متن همین نبرد آنها را تربیت کرد ، زمانه را در نظر بگیرید: آنها هم باید به جبهه میرفتند، هم نظامی نبودند هم باید با آن ‌نبود امکانات و شرایط بغرنج آنقدر بهینه عمل میکردند که بعد از ۳۰ سال وقتی با ذره بین بگردی بتوانند به همه سئوالات شما پاسخ بدهند... این کجایش منصفانه است؟ آنها همه تلاش و محاسبه ممکن را انجام می دادند و مهم هم همین بود . 💠 دقایق صحبت با آن رزمنده نورانی تمام شد، و ساعت از ۲۲ گذشت، رزمنده خوب میدانست ،دُّر های که او سی سال پیش از "شطِ جهاد اصغر" گرفته است را دشمنان زیادی است از نفس اماره در خویش، تا دنباله نفوذی های که عملیات را لو دادند، تا آواکسهای که هنوز بالا سرمان میچرخند . 🔅 @darossalamm
🔍 سیاستگذارے سلامت در دوران پسا هاشمے . 💠 شماره اول . در بخش به اذعان اساتید این حوزه در جهان، "فرایندے عمیقاً سیاسی" است و تحلیل سیاست هاے سلامت از عینک سیاسے جزء بسیار مهم ، در باید باشد اما پاسخ به این پرسش ڪه آیا در ابتداے تدوین طرح_تحول_نظام_سلامت ابعاد سیاسے این طرح بررسے شده است یا نه پرسشے است ڪه در چند یادداشت با تشریح به آن پرداخته خواهد شد. @darossalamm
🔍 سیاستگذارے سلامت در دوران پسا هاشمے . 💠 شماره اول . در بخش به اذعان اساتید این حوزه در جهان، "فرایندے عمیقاً سیاسی" است و تحلیل سیاست هاے سلامت از عینک سیاسے جزء بسیار مهم ، در باید باشد اما پاسخ به این پرسش ڪه آیا در ابتداے تدوین طرح_تحول_نظام_سلامت ابعاد سیاسے این طرح بررسے شده است یا نه پرسشے است ڪه در چند یادداشت با تشریح به آن پرداخته خواهد شد. 🔐 منتقدان معتقد هستند تدوین ڪنندگان در ایران با چالش‌هاے سیاسے این طرح آشنا نبوده و امروز در نیمه راه دولت یازدهم براے تغییر آنچه طے چند سال گذشته در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرا شده ،اےن امر قدرے دیر و پر هزینه اما "شدنے و بایسته" است. ❓ آیا آنچه جزء ۸ هدف اصلے طرح تحول بیان و اجرا شده همگے بر آمده از نیاز عمومے و پاسخے به خواسته هاے اصلے مردم در بخش سلامت بوده است؟ ❌ حقایق همیشه به سادگے خود را در تعیین اولویت هاے مربوط به اصلاحات نشان نمے دهند؛ عوامل مختلفے نظیر موارد زیر بر چرخه مسئله-توجه (issue-attention cycl) موثرهستند: 🔹 ۱- رسانه هاے جمعے : رسانه ها مے توانند مشڪلات یک صنف یا طبقه را به تبدیل ڪنند، رسانه ها غالباً به درآمدهاے حاصل از انتشار،تبلےغ و آگهے وابسته اند از سویے دیگر مالڪیت آنها و ارتباط با احزاب و چهره هاے سیاسے خاص، نقش مهمے در سوگیرے یک رسانه دارد . نگاهے به آرشیو رسانه هاے ڪشور در نسبت با طرح تحول گویاے بسیارے از ارتباطات سیاسے و فردے است حتے بسته بودن باب نقد عالمانه در صدا و سیما نسبت به این طرح طے سال‌ اول اجرا، میتواند ریشه در سابقه دوستے دو فرد مهم در وزارت بهداشت و صدا و سیما داشته باشد. بسیارے از قلم ها و رسانه ها در سالهاے اول طرح تحول به راحتے برچسب سیاسے خورده و بدین سان از اعتبار سخنشان در آن زمان ڪاسته شد. 🔹 ۲- در دسترس بودن راه حل هاے پیشنهادی: گاهے تعریف مشڪل به خاطر وجود راه‌حل اتفاق مے افتد و جلو می‌رود و به یک سیاست‌گذارے ختم می‌شود . - آیا راه حل مشڪل زیرمیزے برخے پزشڪان تنها با افزایش چند صد درصدے تعرفه ها ختم میشد؟ - آیا راه حل دسترسے به در ها ڪه از اهداف طرح تحول بود صرفا گذاشتن مشوق هاے بالاے مالے بود؟ ےا نه، دسترسے به آسانترین راه حل در ڪنار شرایط مساعد به منابع مالے این سیاستگذاران را به سمت آسانترین و مر هزینه ترین راه حل هاے در دسترس سوق داد؟ 👈 ادامه دارد ... ⚜ دارالسلام ⚜@darossalamm
🔍 سیاستگذارے سلامت در دوران پَسا هاشمے . 💠 قسمت دوم . ⚜ @darossalamm
🔍 سیاستگذارے سلامت در دوران پَسا هاشمے . 💠 قسمت دوم. در ادامه به دیگر عوامل موثر بر تنظیم چرخه برنامه ریزے نظام سلامت ، میپردازیم : 🔸۳- سازمانهاے بین المللی: اگر قرن بیستم زمان نزاع فلسفه ها بود، قرن بیست و یڪم قرن نزاع است، تمدن مهاجم غرب در این قرن میڪوشد با تحمیل ساختارهاے مطلوب خود به جهان در حال توسعه، آنها را به انقیاد خود در آورد، این ساختارها ریشه در فلسفه و ایدئولوژے غرب دارد و خیلے واضح است ڪه وقتے نهاد سازے و محتویات نهاد از آنها باشد ، بالتبع ڪارڪرد و برون ده آن نهاد چه خواهد بود و دیگر خیلے تابلوها و شعارهاے روے دیوار آن سازمان و وزارتخانه یا اضافه ڪردن چند بخش ڪوچک به عنوان بخش هاے انقلابے و ارزشے، اتفاق خاصے در ڪلان آنچه خروجے آن نهاد است ، نخواهد گذاشت. در این راستا سازمانهایے نظیر who نقش ڪلیدے در متمرڪز ساختن توجه سیاستگذاران سلامت ایران به راه حل هاے خاص داشتند؛ و در این راه از ابزارهاے مختلفے نظیر وام ها، جایزه هاے هدفمند، ڪمڪهاے مشروط ،دعوت از مسئولین و نخبگان ما به سفرها و دوره هاے آموزشے خارج از ڪشور و ابلاغ چارچوبهاے سیاستے نظیر و.... استفاده ڪرده اند. ❓آیا بر اساس مطالعات بومے و بافتار ایران نوشته و به اجرا در آمد؟ آیا نهادهاے بین المللے -با آن ادبیات زیبا و به ظاهر خنثی- در تدوین این رفرم حوزه اے، نقش داشتند؟ و اگر پاسخ مثبت است، این نقش تا چه میزان بوده است؟ 🔹 ۴- ڪارآفرینان سیاستی(Policye entrepreneurs) براے نظام سلامت هم میتوانند یک گروه باشند و هم نهادها؛ این افراد در بسترها و پیش زمینه هاے ڪشور تلاش میڪنند بر اساس قدرتے ڪه دارند توجه سیاستگذاران را به موضوع مد نظر خود سوق دهند، یکی از قویترین ڪارآفرینان سیاستے نه در حوزه سلامت بلڪه در سایر حوزه هاے اجتماعے ایران، هستند، آنها به راحتے در سطح ملے امڪان توصیه گرے و اثرگذارے دارند، تلاش برخے اصناف دیگر در نظام سلامت نظیر فعالین صنفے هرگاه با درک صحیحے از چرخه سیاستگذارے همراه بوده، به نتیجه رسیده و حتے منجر به شده است، موفقےت نسلے از پرستاران در تاسیس و یڪے از این نمونه هاے قابل تڪثیر است. 👈 ادامه دارد ... ⚜ دارالسلام ⚜@darossalamm
🕯تحلیلے بر عمل سیاسیِ حضرت فاطمه (س)، در آخرین ماه هاے حیات . شماره ۱ . 💠در روند شناسایے برخے چهره هاے تاریخے، طول عمر ،مفهوم خود را از دست داده و باید به متغیر "عرض عمر" توجه نمود؛ چرا ڪه فهم تاثیرات عمیقِ اجتماعے ڪه گاه منجر به ایجاد نهضت هاے مختلف و حتے ساخت نظام هاے سیاسے بر اساس پارادایم فڪرے آنها شده را؛ نمے تواند با طول عمر ڪوتاه این چهره ها فهم نمود. 💠 آیا میتوان حضرت #زس)، را فارغ از ادراک عاطفے و صرفا به عنوان تنها دختر پیامبرے ڪه انقلاب ڪرد و حڪومت تشڪیل داد و همسر ڪسے ڪه داعیه وصایت پیامبر را داشت ،مورد بررسے روش شناسانه قرار داد؟ ⚜ #دŸ @darossalamm
🕯تحلیلے بر عمل سیاسیِ حضرت فاطمه (س)، در آخرین ماه هاے حیات . شماره ۱ . 💠در روند شناسایے برخے چهره هاے تاریخے، طول عمر ،مفهوم خود را از دست داده و باید به متغیر "عرض عمر" توجه نمود؛ چرا ڪه فهم تاثیرات عمیقِ اجتماعے ڪه گاه منجر به ایجاد نهضت هاے مختلف و حتے ساخت نظام هاے سیاسے بر اساس پارادایم فڪرے آنها شده را؛ نمے تواند با طول عمر ڪوتاه این چهره ها فهم نمود. 💠 آیا میتوان حضرت (س)، را فارغ از ادراک عاطفے و صرفا به عنوان تنها دختر پیامبرے ڪه انقلاب ڪرد و حڪومت تشڪیل داد و همسر ڪسے ڪه داعیه وصایت پیامبر را داشت ،مورد بررسے روش شناسانه قرار داد؟ 💠 ظاهر امر آن است ڪه ۲۲۰ ماه، طول عمر ڪوتاهے براے ایجاد یک منظومه فڪرے است اما در این نوشتار تنها به روشهاے سیاسی-اجتماعے سه ماهه پایانے فاطمه (س) میپردازیم، این مقطع، یڪے از لولاهاے مهجور تاریخے است شایان ذڪر است؛ راه اندازے جریان ویژه اے در توجه به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) طے دو دهه اخیر ، اینک در قالب برگزارے فاطمیه هاے اول و دوم توانسته است در سطح اول تبلیغات، منشا توجه بیشتر جهانیان به چهره غریب حضرت شود؛ اما همچنان بیش از جسم مطهرش، این حقیقت وجودے زهرا (س) است ڪه از دسترس فهم و اجتهاد ناقص ما دور مانده است. 💠 حضرت زهرا (س) ، در ۳ ماهه آخر عمرشان با محوریت اصل و توحید محورے، و استفاده از برخے راهبردها تلاش ڪرد به عنوان یک ڪنشگر فعال ، تڪلیف مدارانه به دست بزند - در بیان مفاهیم ذیل از پژوهشهاے عالمانه برادر گرامے دڪتر احمد مزینانے اقتباس شده است- برخے از این راهبردها عبارتند از: ↩️ ۱- مطالبه : حضرت زهرا (س)،با تاڪتیک هاے مختلف راهبرد را سامان داد، یڪے از این روشها بیان شفاف وے در صف بندے خود با جریان حاڪم زمان بود، عمق این شفافیت آنجاست ڪه تا ڪنون هیچ یک از مخالفان وے در طول تاریخ نتوانسته اند سند یا حتے اماره اے مبنے بر تساهل و تسامح ایشان در مواجه با جریان سیاسے حاڪم ارائه دهند. گزاره‌ "مطالبه" را میتوان روش حضرت در برابر "سیاست مصادره" دانست، مصادره فدک ، مصادره یک باغ نبود، بلڪه تلاش حاڪمان وقت در راستاے منزوے نمودن و شڪستن جایگاه ویژه اجتماعے بود ڪه رسول خدا (ص) براے بالا بردن آن بسیارے از تابو هاے فرهنگے زمانه خود را شڪست و به ڪرّات مورد هجمه آشڪار و پنهان ڪسانے قرار گرفت ڪه جایگاه اجتماعے زهرا (س) را مانع نیل به اهداف سیاسے خود می دانستند. 🖋 ادامه دارد....... 🔅 دارالسلام ⚜ @darossalamm
💠عمل سیاسیِ حضرت فاطمه س، در آخرین ماه هاے حیات شان - شماره ۲ . ⚜ 🆔 @darossalamm
🕯عمل سیاسیِ حضرت فاطمه س، در آخرین ماه هاے حیات شان - شماره دوم ↩️ ۲- مجاهده: اوج عمل سیاسے و تبلیغے حضرت صدیقه طاهره و بر اساس معرفت شناسے اسلامے بود ڪه ایشان بے واسطه از سنت و وحے آموخته بود؛ ماجراے حضور حضرت زهراس در پشت درب خانه علے ع و در هنگامه ایے ڪه ڪه رجاله هاے حاڪمان وقت تلاش میڪردند با تهدید و تهمت، از علے ع و یارانش بیعت گرفته و مشروعیت مخدوش خود را ترمیم ڪند، بخشے از راهبرد مجاهده است؛ نقطه اوج با "اصحاب شمشیر" را سالهاست ، در قالب روضه ها و در ڪلید واژه هاے دل آشوب آتش ، مسمار ، پهلوے شڪسته ، غلاف شمشیر و ڪوچه بنے هاشم و... به تڪرار شنیده و گریسته ایم، اینها در حقیقت پوسته ظاهرے از عمل سیاسے آن حضرت است ڪه اغلب در بعد عاطفے میماند در حالے ڪه همین ها نیز بخشے از تلاشهاے حضرت مرضیه س در عمل به "تڪلیف سیاسے اجتماعی" بود. در خطبه فدڪیه نیز حضرت چند بار از مردم خواست مجاهده ڪنند و نسبت به "انحراف تاریخی" ڪه غاصبان خلافت رقم زدند، ساڪت ننشینند. ↩️ ۳- مخاطبه: حضرت زهرا س چند مرتبه در مسجد، در جمع مسلمانان و حتے در هنگامه حمله به خانه علے ع -یعنے ساعاتے ڪه برخے از صحابه از سلمان ع تا زبیر در آن خانه تحصن ڪرده بودند- حاڪمان وقت را مورد خطاب و عتاب قرار داد ؛ زهراے مرضیه (س) ،یکی از سنتهاے سیاسے و اجتماعے فراموش شده در جامعه اسلامے است- اتمام‌حجت، نفے انفعال، تولی- مرز بندے شفاف - تاڪتیڪهاے در هم آمیخته ایشان در راهبرد بود ،آن حضرت با خطاب قرارداد مستقیم حاڪمان و مردم ،آنها را به بازگشت به سنت پیامبر (ص) دعوت ڪرد و در ڪنار آن خواص جامعه(الےت ها) ڪه به دلیل منافع شخصے و یا تن دادن به گفتمانهاے ڪور قومے و عصبیت هاے جاهلے دچار سڪوت یا انفعال شده و نیز توده هاے مردم را ڪه در مغلوب مهندسے تبلیغ قرار گرفته بودند را به گفتمان خود و حمایت از حق حڪومت علے ع دعوت ڪرد، سندے بے بدیل در راهبرد مخاطبه است، گفتگویے بلیغ و مستدل با مولفه هاے اخلاقے و دینے و عاطفے توسط یک زن ، در جامعه ایے ڪه ظهور زن در حوزه اجتماع و سیاست همچنان امرے نڪوهیده قلمداد مے شد. 🔅دارالسلام ⚜ @darossalamm
📌عدم تخصیص بودجه جهت اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، فرصتی برای تامل. ⚜ ⚜darossalamm
❌"قانون تعرفه گذارے خدمات پرستارے در بودجه ۹۸ دیده نشده" 👈❓آیا این یک جمله خبرے است ڪه از واقعه اے برخلاف انتظار دنبال ڪنندگان سوژه و قول دولت و مجلس، روایت مے ڪند؟ 👈❓یا صرفاً، شعارے تبلیغاتے براے تهییج پرستاران در انتخابات آینده نظام پرستارے است؟ 👈❓مگر قرار بوده است در لایحه بودجه سال ۹۸ دولت ، پیش بینے اے براے اجراے قانون تعرفه خدمات پرستارے باشد؟ ✍️چنےن عبارتے، نه تنها یک عبارت خبرے با تعریف استاندار خبررسانے نیست، بلڪه روایتے است خیالے از اتفاقے ڪه قرار نبوده بیفتد! و ڪوبیدن بر طبلے است نابجا و توخالے و درخواست اجراے سیاستے است ڪه اصلا در ڪارتابل سیاستگذاران و دولتمردان قرار نگرفته! تعرفه گذارے خدمات پرستارے، قانونے است ڪه مشابه بسیارے از قوانین دیگر، گرچه توانست به دلیل اتصال هیدروژنے چند ضلعے در یک بستر مناسب تاریخے و سیاسے در مجلس تصویب شود، اما، در پے جدا شدن اضلاع متصل ڪننده و مُقوِم آن، و البته فراهم نبودن امڪان پذیرے اجراے آن، سالهاست در دالان هاے وزارتخانه و نهایتا ڪمیسیون اجتماعے دولتها از اولویت و دستور ڪار خارج شده است و حتے در پنجره فرصت سیاسے بازشده در طرح تحول سلامت هم نتوانست جایے در دستورڪار تصمیم گیران باز ڪند. به هرحال، تحقق چنین آرمانے از مطالبه گرے صنفے پرستاران، نیازمند «اراده سیاسی» لازم است، یعنے حضور همدلانه و تعهد و همت مجموعه اے از بازیگران سیاسے با درک مشترک از یک مسأله و راه حلهاے آن. چراڪه، «امر سیاسی»، موضوع «منازعه قدرت» و «منافع» است. پس، مطالبه گرے صنفے به همان میزان ڪه ڪارے فنے است، فعلے سیاسے و موضوعے براے قدرت است و امڪانپذیرے آن، وابسته به توزیع قدرت بین صاحبان منافع گوناگون است. به نظر مے رسد، جریانات و فعالین صنفے مادامیڪه با رویڪرد فعلے به دنبال اجراے این قانون هستند، راه به جایے نخواهند برد، اےن حقیقت تلخ، هم در اوج بره ڪشان بودجه سلامت ڪه دو سال اول طرح تحول سلامت بود، دیده شد و هم حالا ڪه دولت، به محقق شدن نصف بودجه بسته شده خود هم اطمینان ندارد. ⚠️شایان ذڪر است؛ تصویب و اجرا یک متناسب با ظرف زمانے، مڪانے، فرهنگے، اجتماعے، سیاسے و اقتصادے، منطق خود را دارد، و شناخت این منطق و رعایت قوانین و اسلوب آن، همه و همه، هنر بازیگرانے است ڪه می‌ڪوشند درمیان انبوه مسائل یک جامعه، موضوع و مسأله خود را به عالے ترین سطح تصمیم گیرے و اراده اجرایے ارتقاء داده و قانون و مدنظر خود را از "جعبه سیاه سیاست و فرآیند پیچیده و بودجه ریزے " خارج ڪنند. 👌شاید، وقت آن رسیده ڪه با نگاهے علمے و مبتنے بر شرایط موجود دو اتفاق در جامعه بیفتد: ۱- نهادها ، سمن ها و جامعه پرستارے بدون تعصب، و غلطیدن در سیل هیجانات، جایگاه خود را در نظام سلامت ایران وزن ڪشے و نقش خود را باز تعریف ڪنند . ۲- خواسته هاے جامعه پرستارے و نظام ‌ مسائل صنف را با شڪستن ڪلیشه هاے قبل جمع آورے و اهم آنها را متناسب با اقتضائات و سیاستهاے بالادستے دولت ها در سلامت، به بسته سیاستے قابل دفاع تبدیل نمایند. ۳- گامهایے اصولے و بنیادین در جهت ترویجِ گفتمانے حرفه پرستارے به عنوان طلائیه داران متمایز از بردارند، این گفتمان حرفه اے نباید بر پایه نفے و نقد افراط گونه سایر حرفه هاے حوزه سلامت بنا شود. ⚜️ ⚜️ darossalamm
⚠️ توصیه قرآن در مواجهه با لکسوس سواران منسوب به حکومت دینی ⚜ ⚜ darossalamm
✳️ راهبرد دینے در مواجه با لڪسوس سواران منسوب به ⛔️سال ۹۶ وقتے خبرنگار از سابق بهداشت و درمان در مورد اموال و ماشین میلیاردے اش پرسید وے در توجیهے عجیب ڪه محصول یک مڪتب فڪرے است، گفت:  "پرادوها زود چپ می‌ڪرد. دنبال همین ماشین‌هاے شاسے بلند بودم ڪه گفتند این بهترین ماشین است (پورشه) ڪه من هم خریدم" نخریدن پورشه یا فروختنے آن بعد از وزیر شدنش را نوعے ریا ڪارے و نفاق دانست!! و چند روز پیش محسن رفیق دوست هم رو در روے دوربین میگوید : یڪ لڪسوس دارم ڪه ده سال قبل حدود ۲۰۰ میلیون تومان خریدم "ڪه به خاطر سفر‌هاے زیاد آن را خریدم" . و در آن مصاحبه از حقوق مدیرانے میگوید ڪه جون زیاد ڪارمیڪنند ، حقوق ۱۹ میلیونے هم حق مسلم شان از بیت المال است. ⚠️ بنده چندے پیش طے بازدید از یڪے از مناطق محروم جهت بررسے امڪان برپایے ، چند ساعتے هم میهمان نماینده مردم آن منطقه در مجلس شدم از او پرسیدم با توجه به وضع نامناسب مالے مردم در حوزه انتخابیه شما، مردمے ڪه به شما راے داده اند نظرے در مورد لڪسوس سوارے تان ندارند ؟ و ایشان با لحنے ڪاملا حق به جانب گفت: من باید در با وسیله امنے در این‌جاده ها تردد ڪنم و دنبال ڪار مردم باشم، من ڪه "جانم را از سر راه نیاوردم! " . 🕯بعد از پیروزے ع بر فرعون، (فامیل و انقلابے دو آتشه اے ڪه با موسے از دریا رد شده بود و در جریان هجرت و سختے هاے انقلاب موسوے ،همراه و معتمد او بود و با رانت اطلاعاتے و بوسیله احتڪار ا گندم به مال فراوانے رسید) ، ڪسے بود ڪه لڪسوس سوارے را در بین بنے اسرائیل باب ڪرد، اولین شاخصه قارون آن بود ڪه خود را سزاوار آنچه داشت میدانست و به دلیل سوابق و گذشته مجاهدتهایش، طلبڪارانه با مردم برخورد میڪرد، انقلاب موسے در آن مرحله داشت تولد فرعون هاے ڪوچڪے را تجربه میڪرد ڪه با رفتارهاے اجتماعے و سبک زندگے اشرافے خود ،ذائقه مردم را عوض میڪردند و آرام آرام مردم را از آرمانهاے قیام موسے ع دلسرد ڪرده و آرزوے زندگے قارونے را در دلهاے آنها بارور میڪرد: "فخرج علے قومه فے زینته" وقتے قارون با آن زینت ها وارد بین مردم مے آمد ... قال الذین یریدون الحیوة الدنیا یالیت لنا مثل ما اوتے قارون انه لذو حظ عظیم ( قصص- ۷۹) مردمی ڪه خود فقیر و بر مال اندوزے نا مشروع قارون آگاه بودند و از موسے هم مے خواستند ڪه با انحراف مقابله ڪند، نیز با هم ‌مے گفتند ڪاش ما هم مثل او بشویم، او چه حظ و بهره خوبے از این دنیا میبرد... حالا هم موضوع یک خودرو نیست ،حتی دعواے از ڪجا آورده اے هم نیست، موضوع تغییر یک مڪتب، یک راه و خطر منحرف ڪردن آن و دلسرد ڪردن مردمے است ڪه از ڪارگزاران آن انتظار زندگے هم شان عوام مردم را دارند، و شاید از همین رو بود ڪه خداوند قارون را با همه طلاهایش در زمین دفن ڪرد ، تا ابهت طلا را در چشم ها یے ڪه عشقِ طلا در آنها بارور شده و ابهت و شوڪت ظاهرے اصحاب طلا برایشان دوباره جذابیت و راے پیدا ڪرده ، بشڪند چنانڪه براے پیدا ڪردن آن قاتل در بنے اسرائیل هم دستور داد تا گوساله اے را ذبح ڪنند ، تا عشق به گوساله را در دل قومے ڪه سابقه گوساله پرستے دارند ذبح ڪند . ❓چه باید ڪرد ڪه دست ڪم کسی در‌ جایگاه ، جرات نڪند با تبختر و طنازے ادعاے لڪسوس سوارے داشته باشد؟ قرآن پاسخ این سئوال را داده است و مطمئنا هیچ ڪسے در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامے شایسته تر از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب براے این مطالبه نیستند، این را در واڪنش هاے به جا و گسترده آنها در فضاے مجازے نسبت به لڪسوس سوارانِ منسوب به نظام میتوان مشاهده ڪرد. ⚜ @darossalamm
🌿به پیشگاه "شهدای سبز پوشی" که با عبور از مرز شهادت، از مرزهای این سرزمین صیانت کردند، ققنوس های بی ادعای که خود را به لهیب انفجار حرامیان سپردند تا پرچم #ایران در بلندایِ اقلیمِ رستم دستان در اهتزاز بماند: این پرچمی که در همه عالم سرآمد است از انقلاب کاوه ی آهنگر آمده ست از گرگ و میش مبهم اسطوره های دور از روشن حماسه ی این کشور آمده ست در دست های رستم دستان در اهتزاز بر شانه ی سیاوش از آتش درآمده ست خون دل از خیانت تاریخ خورده است از خاک و خون و خنجر و خاکستر آمده ست از آتش تو نیست هراسش که بارها ققنوس وار از دل آتش برآمده ست در موج خیز حادثه افتاده است و باز خیزان به عزم معرکه ای دیگر آمده ست تنها نه با موالی مختار بوده است هر جای در حمایت حق با سر آمده ست با سربه دارها به سر دار رفته است چنگیز در برابر او مضطر آمده ست گاهی برای قوت قلب رئیسعلی در رزمگاه دشمن افسونگر آمده ست گاهی انیس جنگلیان بوده است و گاه مشروطه خواه را علَم لشکر آمده ست حبل المتین وحدت مستضعفان شده ست / آیینه دار هیمنه ی رهبر آمده ست در جبهه تیر و ترکش و خمپاره خورده است/ شب زنده دار خلوت همسنگر آمده ست چون بیرقی که در کف سردار کربلاست گاهی مدافع حرم حیدر آمده ست زخم سنان دشمن و زخم زبان دوست از هر طرف به پیکر او خنجر آمده ست با این همه همیشه سرافراز و پایدار در اهتزاز بر سر این کشور آمده ست 🔅 #دارالسلام ⚜ @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛وقتی جریانات سیاسی درگیر یکدیگرند و هیچ جا جز شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر را نمیبینند، این گونه به قلمرومان کرده و ما را شکار میکند . ⚜ @darossalamm
🔆 بهار و باران، هدیه مهربانترین پدر عالم . ⚜ @darossalamm
💠چه حسن پایانی شد برای سالی که گذشت ، و چه مطلع پربرکتی بر آغاز سال نو است سالی که با میلاد والاترین انسان مقارن شد، ع، ابرمردی كه تمامى ابعاد وجودى او منحصر به وجود مقدس خود اوست، هیچكس و با هیچ تعریفى امكان تبیین و ترسیم قله‌هاى بى‌تكرار عظمت او را ندارد، و از علی چه میتوان گفت وقتی رسول اكرم (ص) در وصف اش این گونه میفرماید : «یَا عَلِیُّ مَا عَرَفَ اللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَیْرِی وَ غَیْرُكَ ، وَ مَا عَرَفَكَ حَقَّ مَعْرِفَتِكَ غَیْرُ اللَّهِ وَ غَیْرِى» یعنی «ای علی، خداوند متعال را نشناخت به حقیقت شناختش جز من و تو، و تو را نشناخت آن گونه که حق شناخت توست، به جز خدا و من». و ما که تکلیفمان در زمانه و زندگی تبعیت و الگو گیری از علی ع است ، دلخوش به محبت اوییم، و هر چند مقام‌ محب با شیعه بسیار متفاوت است اما رجاء ما به همین عشق است،اصلا وقتی میخوانیم : "یا من ارجوء لکل خیر" گوشه ذهنمان دستان بسیط پدری مهربان و مقتدر مجسم میشود که در ماه میلادش، بهترین خیر را نصیب محبانش میکند ... و مگر این مُلک و این خاک جز به اعتبار محبت اهل بیت (ع) میتوانست در قرن‌ها تهاجم آشکار و پنهان شیاطین این گونه پابرجا بماند؟ 🌿و چقدر امید آفرین است وقتی میبینی هر چه می گذرد عمق "شناخت و فهم تمدنی" نسبت به حقیقت مکتب علوی در نسل های جوان جامعه که متولی تحقق هستند بیش از پیش ،اشکار میشود ، گامی که باید با اتکا به بزرگانی که چهل سال پیش این راه را با پیر خود آغاز کرده اند -و هنوز در راه مانده اند- ادامه یابد، راهی که از آغاز شد و هنوز هم صدای نعلین حضرت الله (ره) در کوچه های نجف شنیده میشود؛ کوچه های که حالا هر سال من و تو در ایام اربعین در آن با آرامش -مثل راه رفتن در کوچه باغ خانه پدری- قدم میزنیم. 🌿و آخرین سطرهای نوشته ام در سال ۹۷ را با این‌ جمله "امید آفرین و تکلیف زا" از امیر عاشقان عالم به پایان میبرم ،آن زمانی که مولا از جنگ سخت صفین بازمیگشت و در راه به او خبر درگذشت یکی از دوستانش در کوفه را دادند ، و حضرت پس از اظهار تالم به آرامی فرمودند: وَ كَانَ مِنْ أَحَبِّ النَّاسِ إِلَيْهِ لَوْ أَحَبَّنِي جَبَلٌ لَتَهَافَتَ. اگر كوهى مرا دوست داشته باشد تكه تكه شده فرو میريزد... و یا علی مگر قلب های ما از کوهِ خارا کمتر است که باران محبتت ، یارای شستن فراز و نشیب های پر تکرار آن را نداشته باشد؟ ۹۷/۱۲/۲۹ ⚜@darossalamm
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) @darossalamm
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س - شماره ۱ (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) 💠یکی از ابعاد وجود با عظمت حضرت زینب س که کمتر به آن پرداخته شده تبیین اندیشه و عمل سیاسی اوست ، در نوشته کوتاه ذیل برخی از رفتارهای سیاسی ایشان در قالب چند محور جمع بندی و ارائه می شود: ◀️ ۱- صبر سیاسی : یکی از ویژگی هایی است که نه صرفاً در چارچوب اخلاق سیاسی اسلامی بلکه حتی بزرگان مکاتب سیاسی مدرن نظیر ها بازیگران سیاست را بدان‌توصیه میکنند. صبر س مدلی از "صبر فعال و هدفمند" بود که دشمن را به عقب کشاند حَذلَم راوی موثق تاریخ، در توصیف روز ورود اهل بیت ع به آن با آن شرایط مسموم تبلیغات، می‌گوید: " آن روز به زینب کبری س می نگریستم ،هرگز زنی را همچون او سخنور ندیده ام ،گویا از زبان علی ع سخن می‌گفت.وقتی به مردم اشاره کرد که ساکت شوید نفس ها برید و زنگ شتر ها آرام شد" . این صبر تشکیلاتی در کوچک و بزرگ قافله اسراء به شکل بی نظیری وجود داشت چنانکه چند نفر از این قافله به دلیل همراهی با دستورات و سفارشات عقیله بنی هاشم س از دنیا رفتند اما حاضر به همراهی با دستگاه ظلم بنی امیه نشدند . ◀️ ۲- عقلانیت انقلابی : اوج عقلانیت زینب کبری س را در می‌توان دید این مدیریت را در سه مقطع پیش از عاشورا ، روز عاشورا و دوره اسارت میتوان تحلیل کرد،تحلیل محتوی صحبت و مخاطبه ایشان با سه لایه: توده مردم،نخبگان جامعه و یزید و حاکمان ؛ اوج زنی است که در علوی آموخته بود چگونه شجاعت و بصیرت و بلاغت و عطوفت و حیای زنانه را کنار هم به نمایش بگذارد و این ویژگی ها وقتی در یک فعال سیاسی توامان وجود داشته باشد از او بازیگری می سازد که رقیب در مواجهه با این پیچیدگی‌ها، تدبیرش به سختی کند می شود 💠ادامه دارد .... @darossalamm 💠آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm
💠 نگاهی اجمالی به برخی روشهای سیاسی حضرت زینب س - شماره دوم ۲/۱/۹۸ @darossalamm
🕯 نگاهی اجمالی به برخی روشهای سیاسی حضرت زینب س - شماره دوم ۹۷/۱/۳ 💎 ۳- عاطفه انگیزی : زینب کبری اسوه بهره گیری از عاطفه پاک انسانی است که می تواند در ساخت فرهنگی و هنری الگو سازی شود . قدرت تبلیغ را افزایش داده و امکان اثرگذاری بر قلبها و ذهن ها را صد چندان می کند؛ در دوره ای که یک زن هیچ ابزاری مادی برای بیان و تبلیغ سیاسی و فرهنگی ندارد "عاطفه انگیزی با رعایت چارچوب های شرعی" یعنی فهم و به کارگیری ؛ مویه های ایشان در روز عاشورا ،تحلیل محتوی سخنان به ظاهر عاطفی وی در قتلگاه ، خطبه های وی درمجلس عبیدالله و یزید و در مواجهه با افراد و رخدادها در مسیر کاروان اسراء نشان میدهد ایشان استدلال منطقی خود را در پوششی عاطفی به مخاطب بیان کرده ، روشی موثر در تبلیغ که نهایتاً باعث ایجاد موجی از بدبینی و ابراز شرمندگی در بین لشکر دشمن شد و بسیاری از آنها در همان زمان به ابراز انزجار از همراهی با پرداختند؛ همین و موثر بود که وقت خروج کاروان اسرا از کوفه جمعی از زنان را علی‌رغم ممانعت همسرانشان با اشک و تکبیر به بدرقه کاروان کشاند . 💎 ۴- رد مبانی مشروعیت حکومت : حضرت زینب س در همان زمانی که هر خواهر داغداری با دیدن سر بریده برادر و پسرانش قدرت تکلم را از دست میدهد با بیان دلایل قرآنی و تاریخی ، مبانی مشروعیت بنی امیه را زیر سوال برده و با بیان مولفه های خود و خانواده‌اش ،ابتکار عمل در کلام و اقدام را به دست گرفت ؛ چنانکه پس از شنیدن خطبه زینب کبری او از مشاورانش می خواهد کرد که با ایشان‌چه کند و مشاورانش که مستاصل شده بودند پیشنهاد قتل حضرت زینب س و ع را دادند که به دلیل ایجاد فضای روانی نامناسب یزید از این اقدام صرفنظر کرد. نکته مهم آنکه پس از قتل خلیفه سوم جریان‌های مدعی پیروی از سنت و مخالفت با ولایت علی بن ابیطالب ع ، مدام بر این مسئله تکیه داشتند که و برای حل اختلافات و اداره جامعه کفایت می کند و شاید از این رو بود که در همه خطبه‌ها و پاسخ های مستدل زینب کبری به فراخور موضوع از آیات قرآن استفاده شده است. ✏️ روز شهادت عقیله بنی هاشم س @darossalamm 💠آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm