هدایت شده از ديانت و عقلانيت
file0088.mp3
12.36M
🖋 باز نشر
🔹پاسخ به شبهات مربوط به برنامه زندگی پس از زندگی
🔹تجربیات نزدیک به مرگ تا چه حد می تواند مورد تایید دین باشد؟
🎧 حجت الاسلام و المسلمين دکتر جعفري
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
بیانیه مورخ انقلاب اسلامی حجتالاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی و جمعی از فعالان انقلابی دانشگاهی و حوزوی در حمایت از بانوان آمر به معروف حوزه علمیه خواهران صومعهسرا
بسمالله الرحمن الرحیم
رویداد خلاف موازین شرعی در مراسم جشن رسوای منتخب جدید شهرستان صومعهسرا که موجب جریحهدار شدن احساسات عمومی اهالی محترم آن خطه ولایتمدار و دینباور شد دردآور و رنجبار است. بدینوسیله از انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر که توسط بانوی محترم سرکار خانم یکتا عربانی و دیگر بانوان همراه و همکار ایشان در مدرسه علمیه فاطمیه صومعهسرا صورت گرفت، سپاس فراوان داریم.
این حرکت خداپسندانه که نشاندهنده بیداری وجدانهای پاک نیروهای انقلابی و حزبالهی در مقابل ترویج بیبند و باری و گمراهی که ریشه در اندیشههای منحط غربی دارد، مایه افتخار و سربلندی همه کسانی است که در راه دفاع از حریم پاکدامنی و عفت عمومی این مرز و بوم تلاش میکنند.
توصیه ما به کسانی که شرایط این هنجارشکنی را فراهم کردند این است که حریم نمایندگی مردم متدین و نجیب گیلان و ایران را بدرستی پاس بدارند و برای دلخوشی مشتی هوسباز این حریم را مخدوش نسازند.
امیدواریم متولیان امور اخلاقی و فرهنگی جامعه در مقابل عناصری که به دنبال ساختارشکنی و عادیسازی بیبند و باری و اباحیگری هستند مرعوب نشوند و بدور از تساهل و تسامح و برخی ملاحظهکاریهای رایج به وظایف ایمانی و قانونی خود عمل کنند.
والسلام علی من التبع الهدی
اسامی کامل امضاکنندگان بیانیه را اینجا بخوانید:
👇
https://eitaa.com/bonyadtarikh/7533
@bonyadtarikh
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
بیانیه مورخ انقلاب اسلامی حجتالاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی و جمعی از فعالان انقلابی دانشگاهی و حوزوی در حمایت از بانوان آمر به معروف حوزه علمیه خواهران صومعهسرا
بسمالله الرحمن الرحیم
رویداد خلاف موازین شرعی در مراسم جشن رسوای منتخب جدید شهرستان صومعهسرا که موجب جریحهدار شدن احساسات عمومی اهالی محترم آن خطه ولایتمدار و دینباور شد دردآور و رنجبار است. بدینوسیله از انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر که توسط بانوی محترم سرکار خانم یکتا عربانی و دیگر بانوان همراه و همکار ایشان در مدرسه علمیه فاطمیه صومعهسرا صورت گرفت، سپاس فراوان داریم.
این حرکت خداپسندانه که نشاندهنده بیداری وجدانهای پاک نیروهای انقلابی و حزبالهی در مقابل ترویج بیبند و باری و گمراهی که ریشه در اندیشههای منحط غربی دارد، مایه افتخار و سربلندی همه کسانی است که در راه دفاع از حریم پاکدامنی و عفت عمومی این مرز و بوم تلاش میکنند.
توصیه ما به کسانی که شرایط این هنجارشکنی را فراهم کردند این است که حریم نمایندگی مردم متدین و نجیب گیلان و ایران را بدرستی پاس بدارند و برای دلخوشی مشتی هوسباز این حریم را مخدوش نسازند.
امیدواریم متولیان امور اخلاقی و فرهنگی جامعه در مقابل عناصری که به دنبال ساختارشکنی و عادیسازی بیبند و باری و اباحیگری هستند مرعوب نشوند و بدور از تساهل و تسامح و برخی ملاحظهکاریهای رایج به وظایف ایمانی و قانونی خود عمل کنند.
والسلام علی من التبع الهدی
▫️اسامی امضاکنندگان:
۱. حجتالاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی: تاریخنگار انقلاب اسلامی و ریاست بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
۲. دکتر مظفر نامدار: سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
۳. سردار سیدحسین میرصالحی: از پيشکسوتان سپاه استان گیلان و استاد دانشگاه.
۴. حجتالاسلام حسن سمیعی: روحانی رزمنده و امام جماعت مسجد سیدالشهداء(ع) صیقلان رشت
۵. فاضل ارجمند سیدتقی رودباری: مدیر کتابخانه امیرالمومنین(ع) (کتابخانه آیتالله سیدمجتبی رودباری) رشت
۶. دکتر قاسمی روشن: استاد دانشگاه
۷. دکتر غلامرضا خانکشیپور: استاد دانشگاه
۸. دکتر روحالله کاظمی: استاد دانشگاه
۹. دکتر محمد آذینفر: استاد دانشگاه
۱۰. دکتر حسین عزیزی: استاد دانشگاه
۱۱. حجتالاسلام محمد خاکپور: تاریخپژوه و مبلغ دینی
۱۲. دکتر اسماعیل اسماعیلی: استاد دانشگاه
۱۳. دکتر مجید بهستانی: استاد دانشگاه
۱۴. دکتر امامی نهاد: استاد دانشگاه
۱۵. دکتر مهدی فیروزمنش: استاد دانشگاه
۱۶.فاضل ارجمند مرتضی برگستان: فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه مطالعات زن و خانواده.
۱۷. دکتر اشرف جناتی: استاد دانشگاه
۱۸. دکتر سیده فضیلت روحانی رانکوهی: استاد دانشگاه
۱۹.حجتالاسلام مرتضی عبداللهی: استاد حوزه و دانشگاه
۲۰. مهندس امین عطفی: استاد دانشگاه
۲۱. دکتر محمدحسین نیکزاد: استاد دانشگاه
۲۲. دکتر ایرج شاکرینیا: استاد دانشگاه
۲۳. فاضل ارجمند رضا صالحی: فرهنگی و از مدیران ارشد سابق آموزش و پرورش استان تهران
۲۴.دکتر سهراب مقدمی شهیدانی: تاریخنگار و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
۲۵. فاضل ارجمند میثم عبداللهی: نویسنده و مدیر پایگاه اطلاعرسانی رنگ ایمان
۲۶. فاضل ارجمند مجتبی صالح روشن: کارشناس ارشد مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان
۲۷. فاضل ارجمند محمد پور پیر: کارشناس ارشد علوم سیاسی و فعال فضای مجازی.
۲۸.فاضل ارجمند رضا استوار: کارشناس ارشد علوم سیاسی و معلم
۲۹. حجتالاسلام دکتر حمیدرضا حقشناس: مدرس گروه معارف دانشگاه قم
۳۰. فاضل ارجمند مهدی جمشیدی: نویسنده و فرهنگپژوه
۳۱. مهندس داوود امیری: فعال فرهنگی و پژوهشگر فضای مجازی
۳۲. حجتالاسلام دکتر محمدحسین نصیری: استاد حوزه و دانشگاه.
۳۳. فاضل ارجمند سیدمحمد میرصالحی: فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه مطالعات زن و خانواده
۳۴.حجتالاسلام دکتر مجید احمدی کچایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
۳۵.حجتالاسلام سیدمسلم موسوی: پژوهشگر عرصه مطالعات فرق و مذاهب اسلامی
۳۶.حجتالاسلام سیدمرتضی حسینی: استاد حوزه
۳۷.حجتالاسلام حامد حبیبی قرانی: مسئول بخش تاریخ شفاهی حوزه هنری گیلان
۳۸.حجتالاسلام دکتر سیداکبر موسوی تنیانی: نویسنده و پژوهشگر تاریخ اهل بیت(ع)، استاد حوزه و دانشگاه
۳۹.حجتالاسلام دکتر رضا رمضان نرگسی: عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني
۴۰.سیدرسول منفرد، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گیلان و فعال فرهنگی
🔻تصویر بیانیه تحریر شده به خط استاد سیدحمید روحانی را اینجا ببینید:
👇
https://eitaa.com/bonyadtarikh/7531
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
عدل امام
چارچوبشناسی عدالتخواهی جمهوری اسلامی در ماجرای قائممقامی؛ با محوریت رنجنامه حاج سیداحمد خمینی رحمهالله
🔹۲۵اسفند سالروز فوت حجتالاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی است و این تاریخ فرصتی است ارزنده برای بازخوانی متون و اسناد تاریخی آن فرزند و یار حقیقی امام خمینی.
🔸«رنجنامه» مرحوم حجتالاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی پیرامون آسیبشناسی بیت و شخص آقای منتظری، یکی از اسناد مهم تاریخی است که با بصیرت و تیزبینی ایشان در حافظه تاریخی جمهوری اسلامی ثبت شده و دارای نکاتی بدیع در رابطه با سیره حکومتداری امام خمینی است. یکی از ابعاد این سیره، «عدالتخواهی» ایشان است و با بازخوانی این سند تاریخی، میتوان چارچوببندیای، هرچند اجمالی، از این رکنِ سیاسی امام داشت.
🔹عدالتِ امام به روایت رنجنامه، «هدایتبنیان» است. امام طی مدتی طولانی و تا آنجا که ممکن بود به هدایت و ارشاد شاگرد دیرین خود پرداختند. ایشان مدتها پیش از آشکار شدن جنایات سیدمهدی هاشمی و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، این نفوذیِ بیت منتظری را بهخوبی میشناختند (۱) و بهواسطه این شناخت دقیق در پیامی به خبرگان در تاریخ ۲۲تیر۱۳۶۲ تلویحاً به «خطر نفوذ تبهکاران و جنایتپیشگان در بیوت علما» اشاره کردند.(۲) مرحوم حاج احمد خمینی با استناد به این نامه و در نظر گرفتن زمینهی صدور آن؛ خطاب به آقای منتظری مینویسد:«این پیام بیش از سه سال قبل از دستگیری آقا مهدی است. گویی فقط برای شما نوشتهاند و گویی تنها کسی که گوش به آن نداده است شمایید.».(۳)
🔸مرحوم امام با بیتوجهی آقای منتظری به هشدارها نامه محترمانه و دلسوزانهی دیگری را در تاریخ ۱۲مهر۱۳۶۵ خطاب به وی نوشتند و نسبت به نفوذ سیدمهدی هاشمی هشدار دادند که آن هم اثری نداشت.(۴) مرحوم امام برای نجات آقای منتظری اقدامات متعدد دیگری از جمله: اعزام حاج احمد آقا و برخی سران نظام نزد ایشان(۵)، تحمل جسارتهای متعدد منتظری از جمله اعتصاب وی(۶) تشکیل جلسه مشترک با حضور سران قوا(۷) و… داشتند و در نهایت پس از آنکه آقای منتظری از پذیرش حق و حقیقت سر باز زد، وی را از منصب قائممقامی عزل کردند و پس از آن نیز برای عدم هدایت وی آنچنان متأسف شدند که مرحوم حاج سید احمد خمینی در توصیف آن مینویسد:«حضرت امام روحی فداه پس از کنار گذاشتن شما ظرف چند ساعت چندین بار گریستند و بارها فرمودند که لحظهای از آقای منتظری غافل نیستم ولی چه کنم که مصلحت نظام ایجاب میکرد که ایشان کنار برود.»(۸)
🔹عدالتخواهی امام علاوه بر «هدایتبنیان» بودن؛ «حقیقتبنیان» نیز بود. ایشان برای اجرای عدالت در خصوص آقای منتظری به اخبار حقیقتسنجی نشده اکتفا نکرد بلکه با مشاهده بیواسطه واقعیتهای غیرقابل خدشه همچون: طرفداری بیچون و چرای آقای منتظری از سیدمهدی قاتل، حمایتهای بیدلیل و افراطی آقای منتظری از مجاهدین خلق جنایتکار، اعتقاد آقای منتظری به لزوم واسپاری مدیریت کشور به لیبرالها و منافقین و… این اقدام تاریخی را اتخاذ کردند.
🔸عدالتخواهی امام در ماجرای عزل آقای منتظری علاوه بر دو مؤلفه ذکر شده به دور از مصلحتسنجیهای شخصی و جناحی و در عین حال با در نظر گرفتن مصلحتهای حقیقی همراه بود.(۹) شکی نیست که عزل آقای منتظری آن هم در دورانی که کمتر کسی از عمق انحرافات باخبر بود هزینههایی بهدنبال داشت. بسیاری افراد، حتی نخبگانی در سطح نمایندگان مجلس از این تصمیم امام دچار شبهه شدند و ایشان در روزهای پایانی عمر شریفشان مطالب مشتبه را تبیین کردند.(۱۰) علاوه بر ابعاد داخلی؛ عزل قائممقام رسمی کشور تصویری از هرج و مرج اساسی در ساختار سیاسی کشور را به بیرون از مرزها مخابره میکرد و هزینه بینالمللی داشت اما امام خمینی قدس سره الشریف فارغ از تمام این جنجالسازیهای داخلی و خارجی تصمیم تاریخی خود را مبنی بر عزل آقای منتظری گرفتند و در نامه سیاسی-الهی خود نوشتند:«…من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی دارم.…»(۱۱)
پاورقی:
1.روزگار قائممقامی، ص۸۲-۷۹.
۲.صحیفه امام، ج۱۸، صص۷-۳.
3.رنجنامه، ص۲۳.
4. صحیفه امام، ج۲۰، صص۱۳۸-۱۳۶.
5. رنجنامه، ص۴۴.
6. رنجنامه، ص۴۵-۴۴.
7. رنجنامه، ص۴۵.
8. رنجنامه، ص۱۵.
9. جهت مطالعه تفصیلی پیرامون حقایق و مصالح تاریخی عزل آقای منتظری ر.ک: روزگار قائممقامی؛ نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائممقامی حسینعلی منتظری، سهراب مقدمی شهیدانی، محمدجواد فرجنژاد، بنیاد تاریخپژوهی، چاپ دوم، ۱۳۹۸.
10. ر.ک: صحیفه امام، ج۲۱، ص۳۵۰.
11. صحیفه امام، ج۲۱، ص۳۳۲-۳۳۱.
مطالعه متن در پایگاه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
1_54124205.mp3
7.77M
💥هشدار حجتالاسلام و المسلمین سید حمید روحانی در خصوص پدیده #نوشریعتمداریها در قم
◀️بازنشر سخنرانی 15اسفند1397؛ به مناسبت اظهارات تأسفبار اخیر برخی معممین حوزه قم در تضعیف اصل امر به معروف و نهی از منکر
#اختصاصی
حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی:
🔹گفته می شود که تاریخ تکرار می شود و تاریخ اینگونه تکرار می شود که ما از تاریخ درس نمی گیریم. اگر از ملت ها در هر عصری و در میان هر نسلی آنگونه که باید و شاید از تاریخ درس بیاموزند حوادث ناگوار دوباره تکرار نمی شود.
🔸متاسفانه به مصداق آیه شریفه وقد کان فی قصصهم عبره لاولی الالباب آن خردمندی و آن آگاهی وقتی وجود نداشته انسان از سرگذشت گذشتگان نمی تواند عبرت بگیرد. روزگار ما اینگونه شده که در هر عصری باید یک #شریعتمداری داشته باشیم...
#نوشریعتمداریها
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از علیرضا زادبر
#پاسخ_شبهات
💢 روایت میگوید در #ماه_رمضان دست و پای شیطان در غُل و زنجیر است، اگر دست و پای شیطان در ماه #رمضان بسته است چرا باز #گناه میکنیم؟
#پاسخ
این عبارت به معنی آن نیست که واقعا دست و پای #شیطان در غل و زنجیر است و او نمی تواند حرکتی کند، بلکه خداوند #دستورات ویژه ای برای بندگان خود در این ماه صادر کرده که اگر به #درستی انجام شوند، نوعی خودکنترلی در او به وجود می آورد که این امر مقضی #گناه کردن را بی اثر کرده یا کُند می کند در نتیجه تمایل انسان به #گناه کمتر می شود.
از سوی دیگر #اضافه بر کارهایی که انسان در این ماه نباید انجام دهد - مثل #خوردن و آشامیدن – دستورات دیگری نیز مانند قرائت قرآن، اذکار و ادعیه وارد شده و اضافه بر آن، دستورات خاص دیگر مانند #غیبت نکردن و #دروغ نگفتن که اینها از نظر ایمانی و محتوایی روزه را باطل می کنند، تاکید شده که همه اینها در کنار هم، موجبات تقرب به خدا و دوری از #شیطان را فراهم می کند.
اگر کسی به #روزه توجه نکرد و فقط آن را در #نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کرد، این دست و پا بستن شیطان نیست چرا که این #مواظبت و سر سپردن به #دستورات الهی نیست و حتی فرد ممکن است در این اثناء به حقوق دیگران نیز تعدی و تجاوز کند اما خود را هم به دلیل #نخوردن و نیاشامیدن، روزه دار به حساب آورد!
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزه_روشنفکران
💢گزارش بی بی سی از #فواید
#روزه_داری براساس مطالعات آزمایشگاه موسسه آمریکایی
بعد اینجا، طرف #دیپلم_ردی هست، واسه ما علیه روزه داری پُست میذاره
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
برساخت رسانه،
واقع رسانه واقع
گفتاری از حجت الاسلام استاد
محسن قنبریان
برای فریضه نهی از منکر نیازمند دیالیز عمومی در جامعه هستیم/ انجام هر تکلیف اجتماعی با توجه به اصل «واقع - رسانه – واقع» باشد
🔹رابطهی دنیای گذشته رابطهی واقع - واقع بوده است، اما در دنیای ما الان رابطه، رابطهی واقع - رسانه - واقع شده است، یعنی هر واقعیتی اتفاق بیافتد، ابتدا به رسانه میرود و رسانه آن را دوباره به مردم برمیگرداند و یک واقعیت تازهای را ممکن است خلق کند. لذا از آن تعبیر به برساخت رسانه میکنم. اینجا ممکن است تعمیم دهد، اینجا ممکن است تحریف کند که این را باید خیلی جدی بگیریم. همین مسئله در دنیای ما موجب شده که حجاب واقعا یک دوقطبی در جامعهی ما بسازد، با ضرب این مسئله که ما دچار واقع - رسانه - واقع شدهایم. این حتی به نحوهی انجام تکلیفها اثر میکند که لازم است خیلی به آن توجه کنیم که انجام تکلیف در چنین دنیایی با این خصوصیات، ظرایف و لطایف بیشتری دارد تا دنیای گذشتهای که شما یک منکری را در خیابان میدیدید، وارد میشدید.اینجا حتی ممکن است یک تذکر سادهای هم چون ضرب در رسانه میشود و برساخت آن دوباره به جامعه برمیگردد و جامعه را فاصله میدهد و یا همراه میکند، در اینجا آن انجام تکلیف حتما باید به خوبی رعایت شود.
🔹توجه کنیم که همه به خصوص رسانههای داخلی و افراد صاحب رسانه به وضعیت دنیای کنونی و به خصوص مختصات ما با دشمن که واقع - رسانه - واقع است و کار دشمن هم تعمیم و برساختسازی است دقت کنند. اینجا ما در قضاوت شتاب نکنیم. بله، میتوانیم از جهاتی سؤال کنیم. مثلا آیا واقعا این روحانی فیلم یا عکس گرفته است؟ مثل اینها را میتوانیم پرسش کنیم، اما اینکه یکباره قضاوت کنیم و دوقطبی شدیدی بسازیم، واضح است که این گسست اجتماعی را بیشتر میکند که به سود هیچ طرفی نیست.
🔹تبعیض یا احساس تبعیض ممکن است گسستها را بیشتر کند. مثلا از طرفی امکان عکسبرداری از یک بیحجاب را به ناظر داده که یک برنامهای تعریف کرده که بتواند از طریق موبایلش عکسی بگیرد و به عنوان ناظر بفرستد، اما از طرف دیگر اگر انتشار عمدی یا حتی غیرعمدی اموال مسئولین کرد، این جرمانگاری شده است، حتی در صورت غیرعمدی هم جرمانگاری است.
🔹اگر جامعه دید که دور اموال، یک ویلا، باغ یا دارایی مسئولی طوری فنس کشیده که اگر کارمندی که قانونا برای ثبت از این مطلع میشود، غیرعمدی این را منتشر کرد، دچار جرم باشد، اما در مقابل آن برای آحاد هیچ جرمی ندارد که ما از باب نهی از منکر و اینها عکسبرداری کنیم. این احساس تبعیض میکند که گویی طبقهی فرمانفرمایی هست که نیازی نیست مردم هیچ اطلاعی از او داشته باشند، بلکه اگر کسی هم مردم را از اموال و داراییهای او و امثال اینها مطلع کرد، او دچار جرم شده است ولی مقابلش اینطور نیست. گسلی را درست میکند که بعدا نهی از منکر را دچار سختی میکند.
🔹ولاء طرفینی یعنی«بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ» را واقعا باید به شکل متناسب در جامعه برقرار کنیم. یعنی یک طبقه نهی کننده و طبقهی دیگر نهیپذیر نشوند. ما یک منکر به نام حجاب - که البته حرام است و حرام سیاسی هم هست - وسط بگذاریم، خب واضح است، متشرعین و باحجابها و متدینین، امر کننده میشوند و یک طبقهی بزرگی هم فقط نهیپذیر میشوند. اینجا واضح است که این رفتار در طول زمان جامعه را دو طبقهای و دو قطبی میکند و اثرات منفی میگذارد. راهکار این است که امر سیاسی، نهی از منکر حاکمان و سایر منکرات بزرگی که گاهی اوقات در طبقهی ما متدینان هم ممکن است پیدا شود، آن هم باز گذاشته شود. یعنی همان خانم بیحجاب بتواند منِ روحانی را نهی از منکر کند و این راه را باز میگذارد و در جامعه دیالیز عمومی صورت میگیرد. او حاکم را نهی میکند، او ما به عنوان روحانیون را نهی میکند و ما هم او را به خاطر بیحجابی نهی میکنیم و این چون متقابل است، در واقع جامعه را دو قطبی و دو طبقهای نمیکند.
🔹مستحضر هستید فقهای بزرگ شرط امر به معروف و نهی از منکر را عدالت نمیدانند، پس حتی یک مشروبخوار میتواند در یک منکر دیگری که خودش دچار نیست، نهی از منکر کند. یک دختر بیحجابی میتواند منِ روحانی را در بعضی از عیوبی که دارم نهی از منکر کند، بعضی از آقایان را به خاطر اشرافیت مذهبیشان نهی از منکر کند. این راه را باید باز بگذاریم تا جامعه، جامعهی پیوستهای باشد و نهی از منکر در آن ارجمند باشد، تا یکی از نهی از منکرها که حجاب هست هم در آن محترم بماند.
#کامل_بخوانید
#درمانگاه_قم
🔸مشاهده متن کامل گفت وگو:
https://mobahesat.ir/24315
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ خدا رحمت کند حاج آقای مجتهدی را!
🔴 گلایه ای از حضرات آیات اعرافی و حسینی بوشهری دامت توفیقاتهما
🖊 محمد مصطفی زاده
خدا رحمت کند حاج آقای مجتهدی را!
به معنی حقیقی مدیر حوزه اش بود، برای طلاب پدری می کرد.
✅ به جایش آنها را تشویق میکرد به جایش توبیخ،
از آنها دستگیری مادی و معنوی می نمود، پای درد دل آنها می نشست، خطاهای آنها را تذکر می داد و تاجایی که از طلبه صدق و صفا میدید آنها را زیر بال و پر خود حفظ میکرد.
حتی برنامه منظم داشت به قم میآمد و به شاگردانش که برای تحصیل به قم آمده بودند سرکشی می کرد.
گاهی برخی از شاگردانش را که شاید از دوران شاگردیشان پیش حاج آقای مجتهدی 20سال گذشته بود، هنوز مورد توجه قرار میداد و حتی جهت اطلاع حال و روز و زندگیشان به منزلشان میرفت.
👌 بله پدر بود به معنای حقیقی اش،
دلسوز و پیگیر حال طلاب.
لذا هنوز هم شاگردانش به او عشق می ورزند و وقتی نامش میآید دلدادگی از گفتار و رفتارشان نمایان است.
خطابم با حاج آقای اعرافی و حاج آقای بوشهری است!
⁉️ آیا برای طلاب پدری می کنید؟
آیا این دلسوزی را طلاب درک میکنند؟
❓آیا این طلبه محترم ناهی از منکر اینقدر منحرف شده بود که از پدری خود محرومش کردید؟
❓آیا جز این است که صدق و صفا و اخلاص این طلبه را دوستان و آشنایش تصدیق میکنند؟
برفرض که آن کارش را صحیح نمیدانید (که آن هم معلوم نیست) چرا از ظلمهایی که به او میرود جلوگیری نمیکنید؟ نمی بینید فلان خبرگزاری بی انصاف، چگونه به او ستم روا میدارد در حالی که او را از کوچک ترین دفاع از کارش محروم ساخته اند؟
🟥 لطفا مدیر واقعی برای طلاب باشید
پدری دلسوز...
@Tanbiholomah
هدایت شده از کافه سیاسی
20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اینگونه اظهار نظرهاست که موجب شده از الان برخی ها به مجلس آینده حمله کنند و آنرا تندرو بنامند!
🔺با این مواضع، موقعیت چه کسانی به خطر افتاده که علیه مجلسی که هنوز تشکیل نشده ، این همه حرف و حدیث است!؟
🔺 اظهارات نمایندگان جدید قم در صدا و سیما/ روانبخش: عامل تورم بانکهای خصوصی هستند نه افزایش حقوق
🔹حجتالاسلام روانبخش: مردم حتی مالیات یک بستنی که میخرند را میدهند اما قشر پردرآمدی بجای ۷ هزار میلیارد تومان مالیات فقط ۱۵۰ میلیارد مالیات داده است!
✅ با ما همراه باشید
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
هدایت شده از کافه سیاسی
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 روایت رهبری از ضد انقلاب شدنِ افراد انقلابی
✅ با ما همراه باشید
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi
هدایت شده از کافه سیاسی
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مجلس قوی آرامش میخواهد
👤 #عباس_سلیمی_نمین | مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران
🇮🇷https://t.me/kafesiasi
🇮🇷https://eitaa.com/kafesiasi