بنده با مدیران دفتر آشنایی ندارم.
صرفا جهت اطلاع
@dr_ehsan1980
👇👆
ان شاء الله درباره #رزومه در کلاسها خواهیم گفت.
لطفا یادآوری بفرمایید
هدایت شده از انجمن علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه رضوی
📢انجمن علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه اصفهان با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار میکند:
🔴 نشست علمی
" آشنایی با دورۀ کارشناسی ارشد رشتۀ آموزش زبان عربی (فرصتها و چالشها ) "
🔖 رایگان
🎙با حضور دکتر فرزانه حاجی قاسمی
(عضو هیئت علمی گروه عربی دانشگاه اصفهان. متخصص رشتهٔ آموزش زبان عربی و مدرس دورهٔ TTC)
🔍محورها:
1.شناخت گرایش آموزش زبان عربی
2.آشنایی با آیندهٔ علمی این رشته
3.آشنایی با آیندهٔ شغلی این رشته
📅 تاریخ برگزاری: چهارشنبه، ۱۰مرداد ماه ۱۴۰۳
🕠ساعت: 17:30 (5:30 بعد از ظهر)
❇️ به صورت مجازی در سامانۀ گوگلمیت
📩 برای هماهنگی بیشتر، میتوانید سؤالات خود را پیش از جلسه با همین آی.دی، با مجری برنامه در میان بگذارید.
🆔 @NAZEMI1177 ایتا
@Arabi_Anjuman
https://t.me/anjomanarabiesf
هدایت شده از جامعة سمنان
یک موسسه فعال در حوزه خبر به یک نیرو برای ترجمه متون خبری از فارسی به عربی و یک نیروی دیگر برای دبیری بخش خبر در همین حوزه نیاز دارد
جوان و ترجیحا با سابقه کار در زمینه خبری
شیوه همکاری: حضوری و تمام وقت
محل کار: مرکز تهران
برای اطلاعات بیشتر به آیدی تلگرام زیر پیام دهید @vahidfalaki
.
___
بانک مشاغل عربی
@naasar1
هدایت شده از دفتر رشد، نوآوری و کارآفرینی
📌 آخرین مهلت ثبت نام رایگان در وبینار کسب درآمد از نویسندگی تا امروز ساعت ۱۵ میباشد لذا علاقهمندان هرچه سریعتر نسبت ثبتنام از طریق شناسه @roshed_ad در وبینار اقدام نمایند.
📣 کانال اطلاع رسانی دفتر رشد، نوآوری و کارآفرینی
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 #اطلاعیه/ جذب مترجم، ویراستار و زباندان بومی از سوی اداره ترجمه مجمع جهانی اهلبیت(ع)
📎جزئیات بیشتر
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
❌مرغ همسایه غازه و برای خوردن غاز باید #گرین_کارت از همسایه گرفت
1️⃣ خوبه ما ایرانیا ارزش پولمون کمه،
ولی #میوه سبد سبد میخریم!
🔺اون غربیها ارزش پولشون زیاده،
ولی میوه یه دونه یه دونه
یا یه قاچ، یه قاچ میخرن!
2️⃣ما ارزش پولمون کمه،
#برنج گونی گونی میخریم
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
برنج یه کیلو یه کیلو میخرن
3️⃣ما ارزش پولمون کمه،
#عروسی هامون در تالار با
مهمون های بسیار زیاد
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
مراسم عروسی را در کلیسا
با پدر مادر عروس داماد
4️⃣ما ارزش پولمون کمه،
توی خونه هامون، فرش موکت و
مبل، #لوازم_خانگی درجه یک داریم
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
فقط مبل دارن با لوازم خانگی
تک نفره قدیمی!
5️⃣ما ارزش پولمون کمه،
از مهمان با پلو کباب، چنجه،
جوجه، تنقلات، میوه، پذیرایی میکنیم
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
از مهمونشون با یه چای یا
قهوه پذیرایی میکنن!
6️⃣ما ارزش پولمون کمه،
فرزندامون را با #جهیزیه کامل
خونه بخت میفرستیم!
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
عروس، داماد با یه ساک دستی 🧰
لباس، خونه بخت میرن!
7️⃣ما ارزش پولمون کمه،
همه زنان دستبد، گردنبند،
گوشواره و انگشتر #طلا دارند
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
ولی زنان غربی زیورآلات طلا ندارن!
8️⃣ ما ارزش پولمون کمه،
از پیر و جوون بینی و لب و
گونه و...عمل می کنن
🔻اونا ارزش پولشون زیاده،
پول برای این کارا را نمیدن!
9️⃣ما ارزش پولمون کمه،
در مصرف، دارو، #مواد_آرایشی،
برق، آب بنزین، عمل های
زیبایی، رتبه اولیم
🔺اونا ارزش پولشون زیاده،
در این موارد در رتبه آخرن
و...
خوش بحالشون که ارزش پولشون بالاست
یا خوش بحالمون که کیفیت زندگیمون بالاست😜
اینقدر تحت تاثیر القائات احساس بدبختی نباشیم
زنده باد #ایران و #ایرانی
╲\╭┓
╭ 🦋🌱
┗╯\╲
@dr_ehsan1980
😵💫🎹🪗🥁🪘🎻🪕🎸🎤🎧
ترانههایی در ورطهی ابتذال
و گوشهای رایگانِ بی ذوق
ترانه زیر که توسط یکی از خوانندگان جوان امروزی اجرا شده است، نمونهای بارز از ابتذال و سطحینگری در موسیقی است. متأسفانه، جوانان ما با گوش سپردن به چنین ترانههایی، ذائقهی هنری خود را به ورطهی ابتذال میکشانند. این ترانهها، جز تکرار مکررات و توصیفات سطحی از عشق و عاشقی، حرفی برای گفتن ندارند.
گفتم ساز رفتنو کوکش نکن
اون موهای نازتو تو کش نکن
انقده تو چشم نرو
اون چشای خوشگلو از من دورش نکن
آدم بدای دورتو که دور نکردی
چقد بت گفتم محل نده تو گوش نکردی
اینا پشت تو پیش من بد میگفتن
حالا فهمیدی چرا من باهاشون هی در میوفتم
اینا تورو اذیت میکنن
نیومده خستت میکنن
همه جوره من پشت توئم
بیا قایم بشو پشت خودم
قربون خنده های نازت
نبینم بخوای گریه کنی من دارم نیازت
عزیزم میری بیرون من دلشوره میگیرم
آخه من کلی چشم بد دورت میبینم
نکات ضعف ترانه:
* ترانه علاوه بر بیبهرگی از مهارتهای شاعری، فاقد هرگونه پیام عمیق یا محتوای قابل تأمل است و صرفاً به توصیف احساسات سطحی و زودگذر میپردازد.
* استفاده از کلمات و عبارات مبتذل و سخیف، ترانه را به سطحی نازل کشانده است و به ذائقهی هنری مخاطب توهین میکند.
* ترانه پر از تکرارهای بیمورد و خستهکننده است که حوصلهی شنونده را سر میبرد.
* ترانه مملو از کلیشههای نخنما و تکراری دربارهی عشق و عاشقی است که هیچ تازگی و جذابیتی ندارند.
جوانان امروز، سرمایههای ارزشمند جامعهی ما هستند. متأسفانه، بسیاری از آنها به دلیل عدم آشنایی و انس با موسیقی باکیفیت و پرمحتوا، به شنیدن ترانههای مبتذل و سطحی روی آوردهاند. این امر، علاوه بر تخریب ذائقهی هنری آنها، میتواند تأثیرات منفی دیگری نیز بر شخصیت و رفتار آنها داشته باشد.
* آموزش و پرورش و دبیران محترم درس ادبیات در مدارس میتوانند به ارتقای ذائقهی هنری دانشآموزان کمک کنند و آنها را با محتوا و موسیقی باکیفیت آشنا سازند.
* خانوادهها و مربیان باید جوانان را به گوش دادن به موسیقی باکیفیت تشویق کنند و آنها را از مضرات گوش دادن به ترانههای پوچ و مبتذل آگاه سازند.
با انجام این راهکارها، میتوانیم امیدوار باشیم که سطح محتوایی ترانهها بالاتر رفته و جوانان ما به موسیقی باکیفیت و پرمحتوا دسترسی پیدا کنند.
این امر، علاوه بر ارتقای ذائقهی هنری آنها، میتواند تأثیرات مثبتی بر شخصیت و رفتار آنها داشته باشد و آنها را به شهروندانی آگاه، مسئولیتپذیر و خلاق تبدیل کند.
@dr_ehsan1980
33.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی نظریه #استیفن_کرشن، زبانشناس معروف و استاد دانشگاه ساترن کالیفرنیا
#comprehensible_input
میتوان بدون حفظ کردن لغت و قواعد، به شکل طبیعی #زبان_دوم را آموخت
صحبت کردن به تنهایی، کمکی به یادگیری زبان دوم نمیکند و به کارهای دیگری هم نیاز دارد.
اگر به دنبال راهی هستید که زبان را به شکل مؤثر و اصولی یاد بگیرید، این ویدیو را از دست ندهید.
@dr_ehsan1980
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیههای محمدرضا شجریان در مورد شنیدن انواع موسیقی در ساعات مختلف شبانهروز.
هنگامی که آدم روز رو شروع میکنه، نباید دستگاه همایون بشنوه! بخشهایی از برنامه نوروز سال ۷۳ تلویزیون و گفتگو با هرمز شجاعیمهر این برنامه که از پیش ضبط شده بود، با عنوان "زنده" از تلویزیون پخش شد.
#علوم_بلاغی
#علم_معانی
#مقتضای_حال
@dr_ehsan1980
آغازِ مردانی که قرار است تکیهگاه و مدیر خانوادههای آینده باشند 😔
@dr_ehsan1980
34.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳ تئوری #استیفن_کرشن که معمای #یادگیری_زبان رو حل کرد! (استاد دانشگاه USC)
#فراگیری_زبان
#یادگیری_زبان
#قواعد_زبان
⚡️ آیا حضور در محیط باعث یادگیری زبان میشود؟
https://www.youtube.com/watch?v=gbrk1xlEOrc
@dr_ehsan1980
هدایت شده از پرویزن
"شاعر غزل و ترانه"
محمدعلی بهمنی، از دو جهت بر ادبیات روزگار ما تاثیر نهاده است. اوج این تاثیرگذاری را در دهههای پنجاه تا هفتاد میتوان دید؛ حضور او در محافل ادبی دهههای هشتاد و اوایل نود نیز از منظر تاریخ ادبیات معاصر هدایتگر برخی شاعران جوان بوده است.
در ترانههای او، زبان ساده، توجه به خاطرات و حسّ غربت و قافیهگزینی موثر، از عوامل زبانزد شدن برخی سرودههایش بوده است. در غزلهای او نیز، نشانههای همین سادگی و استفادهی موثر از خطاب و گفتگو، روایت و نزدیکشدن به شیوهی زبانی برخی جریانهای پسانیمایی در غزل را میتوان دید. نقش او و غزلسرایان همسلکش را بر شکلگیری جریان غزل نو/متفاوت در اواخر دههی هفتاد و دههی هشتاد نباید ندید گرفت.
خدایش بیامرزاد.
#محمد_علی_بهمنی
#شعر_معاصر
#غزل
#ترانه
https://eitaa.com/mmparvizan
هدایت شده از کانال اختصاصی قاسم کاکایی
دانشجو دارای هیچ سؤال و مسألهٔ علمی نیست؛ خود را ملزم به یادداشت برداشتن یا حتی حضور در کلاس نمیبیند. بنده اخیراً در ابتدای کلاسها، تشابههای کلاس با مجلس ترحیم را برای دانشجویان چنین تصویر میکنم:
الف- در مجلس ترحیم، ما صرفاً برای تسلیت گفتن به صاحب عزا شرکت میکنیم. لذا حتماً باید خود را به صاحب عزا نشان دهیم و حاضری خود را بزنیم! در کلاس هم گویا صاحب عزا استاد است! ما بهخاطر حضور و غیابی که استاد میکند در سر کلاس حاضر میشویم.
ب- اگر در آگهی مجلس ترحیمی مثلاً قید شده باشد که زمان برگزاری ۴ تا ۶ است، ما در این محدوده، هر وقت خواستیم شرکت میکنیم؛ مقداری مینشینیم؛ خود را به صاحب عزا نشان میدهیم و سپس میرویم!؛ خواه اول مجلس، خواه وسط مجلس و خواه آخر مجلس. کلاسها هم اخیرا همینطور است. دانشجو یا دیر میآید و به استاد میگوید ببخشید گرفتار بودم؛ یا زود میرود و به استاد میگوید ببخشید کار دارم! یعنی فقط حضور خود را در کلاس میزند!
ج- در مجلس ترحیم، هیچگاه قلم و کاغذ نمیبریم و اگر ببینیم کسی در مجلس ترحیم از سخنانِ واعظ یادداشت برمیدارد به او میخندیم. اخیرا هم در کلاسها نیز قلم و کاغذ داشتن و یا یادداشت برداری، باعث میشود که به شما بهعنوان بچهمثبت، بخندند.
د- در مجلس ترحیم، ما نه میدانیم که واعظ چه میخواهد بگوید نه برایمان اهمیت دارد و نه سؤالی از واعظ داریم. واعظ کار خود را میکند ما هم کار خود را؛ مثلاً چای یا شربت مینوشیم، فالوده میخوریم، با بغلدستیمان حرف میزنیم و یا سرمان در گوشی همراهمان است! کلاسها هم دقیقاً همینطور شده است؛ دانشجو بهدنبال این است که ببیند چگونه این یک ساعت یا یک ساعت و نیم را که عذابی است الیم، طی کند! شایعترین راه برای گذراندن این مدت، سر در گوشی همراه کردن، بازیهای کامپیوتری، چک کردن ایمیل و چت کردن است.
ه- یک روز داشتم مطالب مربوط به مجلس ترحیم را برای بچههای کلاس توضیح میدادم که دانشجویی با بیش از نیم ساعت تاخیر داخل کلاس شد. بچهها کمی خندیدند و او نفهمید که چرا. آخر کلاس آمد و به من گفت: «حاج آقا! من مشکلی در هنگام ثبت نام، برایم پیش آمده است؛ دو درس، از جمله درس شما، زمانشان با هم یکی است. میخواستم از شما اجازه بگیرم که نیم ساعت اول را به آن کلاس دیگر بروم و نیم ساعت دوم را در کلاس شما حاضر شوم». خندیدم و مجلس ترحیم را برایش توضیح دادم. گفتم: « تو مثل کسی میمانی که در یک ساعت معین به دو مجلس ترحیم دعوت شده است. او چه میکند؟ نیم ساعت اول به این مجلس ترحیم میرود و نیم ساعت دوم به آن دیگری! الان تو هم با این پیشنهادت بر این باور هستی که درسهای سر کلاس اصلاً مهم نیست بلکه حضور و غیاب و نشان دادن خود به صاحب عزا یعنی استاد، اهمیت دارد!
۱۵- تدریس دروس حوزوی در فضای حوزه، حال و هوای دیگری دارد؛ اگر هم حوزه حوزهٔ شهید محمدحسین نجابت باشد و زیر نظر حضرت آیتالله نجابت، «نورٌ علی نور» است. غیر از دروس قرآن، حکمت و کلام، که با معرفت سر و کار دارند، سایر دروس هم به نحوی با گفتهٔ معصوم و یا آیهٔ قرآن ربط پیدا میکند و باعث میشود که فضای معلم و متعلم منور و معطر شود. معلم و متعلم مانند کسی خواهند بود که هر روز از بازار عطر فروشها عبور میکند. او اگر هیچ کاری هم انجام ندهد، خواهی نخواهی، بویی از عطر فرایش میگیرد. حضرت آیتالله نجابت در رسالهٔ «نظرات»، مباحث مهمی را راجع به تدریس، تبلیغ و اخلاق طلبگی بیان کردهاند که توصیه میشود هر مدرّس و معلمی آن را حتماً بخواند و مکرر بخواند .
بنده نزدیک به چهل سال است که در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمدحسین نجابت تدریس دارم؛ از فقه و اصول گرفته تا کلام و فلسفه و تا حکمت و عرفان و تفسیر قرآن. برخی از فضلا در طول این چهل سال، در تمام درسهای حقیر حاضر بوده و بر نورانیت کلاس و درس فزودهاند. خدا را بابت این توفیق شاکرم و امیدوارم که به برکت این چهل سال و به نورانیت این ایام که منسوب به اربعین است، عنایت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را شاملم گرداند و بارقهای از معرفت و محبت را در قلبم بیفکند.
هم دعا از تو اجابت هم ز تو
ایمنی از تو مهابت هم ز تو
گر خطا گفتیم اصلاحش تو کن
مصلحی تو ای تو سلطان سخُن
کیمیا داری که تبدیلش کنی
گرچه جوی خون بوَد نیلش کنی
این چنین میناگریها کار توست
این چنین اکسیرها اسرار توست
✅ @ghkakaie
👆
🔺 کانال اختصاصی اطلاع رسانی برنامهها و نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی
.
✳️
مشاهیر مدفون در حرم
حضرت احمد بن موسی علیه السلام
(شاهچراغ) - شیراز
نام مشاهیر مدفون در حرم شاهچراغ با ذکر سال وفات آنان به این شرح است:
سید ماجد بحرانی (۱۰۲۸ق) فقیه، محدّث و شاعر شیعه
سید علیخان مدنی (۱۱۲۰ق) مشهور به سید علیخان کبیر از عالمان شیعه و نویسنده کتاب ریاض السالکین در شرح صحیفه سجادیه
شهید سید عبدالحسین دستغیب (۱۳۶۰ش) امامجمعه شیراز و از شهدای محراب
آیت الله سید محمدمهدی دستغیب (۱۳۹۳ش) برادر کوچکتر سید عبدالحسین دستغیب و تولیت حرم شاهچراغ
آیت الله العظمی حسنعلی نجابت شیرازی (۱۳۶۸ش) از عارفان شیعه و شاگرد سید علی قاضی طباطبایی
شیخ عبدالحسین حائری شیرازی (۱۳۲۹ش) از عالمان شیعه
سید محمد طاهری (۱۳۸۸ش) از عالمان شیعه و فرزند سید عبدالله شیرازی
وصال شیرازی (۱۲۶۲ق) شاعر و خوشنویس در دوره قاجار
میرزا ابوالقاسم سکوت (۱۳۳۹ق) عارف قرن سیزدهم هجری قمری
فرهنگ شیرازی (۱۳۰۹ق) از شاعران و خوشنویسان شیراز
صادق خان زند (۱۱۹۷ق) از رجال دوران حکومت زندیه و برادر کریمخان زند
محمدحسین حسینی شیرازی (۱۲۵۰ق) عارف نامی و از بزرگان علم و ادب و عرفان شیراز
جعفر خان زند (۱۲۰۳ق) فرزند صادق خان و پدر لطفعلی خان زند
وقار شیرازی (۱۲۹۸ق) پسر ارشد وصال شیرازی
حکیم شیرازی (۱۲۷۴ق) دومین فرزند وصال شیرازی
ابوالقاسم شیرازی (۱۳۰۹ق) چهارمین فرزند وصال
توحید شیرازی (۱۲۸۶ق) متخلص به فرهنگ، پنجمین فرزند وصال شیرازی
عبدالوهاب یزدانی (۱۳۲۸ق) ششمین فرزند وصال شیرازی
میرزا حبیبالله شریفی (۹۲۰ق) از واقفان مشهور زمین حرم شاهچراغ
عسکرخان (۱۳۳۰ق) از کلانتران دیندار ایل عرب
مجد الاشراف شیرازی (۱۳۳۱ق) متخلص به قدسی، عارف و حکیم قرن سیزدهم و چهاردهم قمری و از متولیان حرم شاهچراغ
بسمل شیرازی (۱۲۳۶ق) از دانشمندان شیراز
داوری شیرازی (۱۲۸۳ق) از شاعران و خوشنویسان قرن سیزدهم قمری.
به دلیل عملیات عمرانی متعدد صحن و حرم شاهچراغ علیهالسلام در دهههای اخیر متأسفانه جز معدودی انگشت شمار، محل دفن بقیه مشاهیر نامعلوم و بدون سنگ مزار است.
@dr_ehsan1980
برخی از چالشهای پیش رو در #ترجمه_رسمی
#ترجمه_رسمی بدون در نظر گرفتن اهمیت مهارت در فهم #زبان_مبدأ و توانایی و تسلط کامل در انتقال مطلب به #زبان_مقصد و دیگر مقدّمات مرتبط با #فن_ترجمه، با چالشهای متعددی روبرو است؛ از جمله اینکه نیازمند مهارتهای ویژه و دانش عمیق حقوقی است:
1. نخستین چالش، اصطلاحات تخصصی حقوقی است. هر نظام حقوقی دارای مجموعهای از اصطلاحات منحصر به فرد است که باید به دقت درک شوند تا ترجمه صحیح تضمین شود.
2. چالش دوم، تفاوتهای فرهنگی و حقوقی بین کشورها است. آنچه در یک کشور قانونی تلقی میشود، ممکن است در کشور دیگری اینگونه نباشد. بنابراین، مترجمان رسمی باید از تفاوتهای حقوقی و فرهنگی آگاه باشند تا اطمینان حاصل کنند که ترجمه، زمینه حقوقی صحیح را منعکس میکند.
3. چالش سوم، حفظ دقت و انسجام در ترجمه است. اسناد حقوقی نیاز به سطح بالایی از دقت دارند تا از هرگونه سوء تفاهم یا تفسیر اشتباه جلوگیری شود. مترجمان رسمی باید به بالاترین استانداردهای دقت و انسجام پایبند باشند تا اطمینان حاصل کنند که متن ترجمه شده، متن اصلی را به دقت منعکس میکند.
4. چالش چهارم، مقابله با اسناد پیچیده و طولانی است. اسناد حقوقی میتوانند پیچیده باشند و برای ترجمه دقیق آنها به زمان و تلاش زیادی نیاز است. مترجم باید بتواند این اسناد را به صورت روشمند و سازماندهیشده مدیریت کند تا کیفیت ترجمه را تضمین کند.
#فن_ترجمه
#ترجمه_رسمی
@dr_ehsan1980