eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
394 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
230 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
💕🍃💕🍃❤💕🍃❤💕🍃❤سال جهش تولیدبامشارکت مردم 💕🍃💕🍃❤ 💕🍃💕🍃❤💕🍃❤💕🍃❤ 💕🍃❤ 💕🍃
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
💠 حکم صله رحم تلفنی 📌سؤال: آیا می توانیم صله رحم را تلفنی انجام دهیم؟ 📝پاسخ: آیت الله خامنه ای: صله رحم متوقف بر مراوده و رفت و آمد نیست و با احوالپرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن یا نامه هم محقق می شود. 🔶آیت الله مکارم: صله رحم یعنی پیوند با خویشاوندان، گاه با دیدار آنها حاصل می شود و گاه با نامه یا تلفن یا دعوت از آنان یا طرق دیگر تحقق می یابد و خویشاوندان خیلی دور را شامل نمی شود و مادام که محذور و مانع شرعی و عرفی در کار نباشد نباید قطع گردد. ◀️ سایت مراجع عظام: امام خامنه ای و مکارم شیرازی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
📜پژوهشگر تاریخ اجتماعی قرون نخست اسلامی و متخصص در علم انساب، در دانشگاه توکیو 💠کازئو موری‌موتو (متولد ۱۹۷۰) ایران‌شناس ژاپنی و استاد دانشگاه توکیو است. 📌او در سال ۲۰۰۴ با نگارش رساله‌ای تحت‌عنوان ، نسب‌شناسان،نقبا: پژوهشی در آثار نسب‌شناسانهٔ سادات/شرفا از اواخر قرن دهم تا قرن ۱۵ از دانشگاه توکیو دکترا گرفت. 📌او برای نگارش همین رساله برگزیدهٔ اولین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فارابی شد. 📚آثار: Kazuo Morimoto (ed.), “Kingship and Political Legitimacy in the Persianate World,” symposium, Journal of Persianate Studies 12-2 (2020.1), pp. 175-287. (“Symposium” in JPS is a mini-special issue, including ... 🌐 https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%B2%D8%A6%D9%88_%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88 📝دیدگاه پروفسور موتو درباره اسلام: کازوئو موری موتو، استاد تاریخ اسلام و ایران مؤسسۀ مطالعات پیشرفتۀ آسیا دانشگاه توکیو: ✍اسلام در واقع در مواقع برخورد با فرهنگ ها و دین های غیرخودی، یا از آن ها جنبه های مفیدی جذب می کرد، یا آن ها را از بین می برد. با پیدایش عرفان و تصوف تحولاتی در جامعه ی اسلامی صورت گرفت. در قرون معاصر خطر سلطه گری کشور های اروپایی و غربی متوجه اسلام شد و برای رویارویی با این خطر، بنیادگرایی سیاسی به وجود آمد. 🌐https://wahdat.blogsky.com/tag/%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2493 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
Mahali Shirazi 001.mp3
3.93M
𝄞◉----⫷ موسیقے سنتی ⫸----◉𝄞 سه پنج روزه که بوی گل نیومد..!! صدای چهچهِ بلبل نیومد...!!! 🌺🎼🎧 🌺🎤 ●━━━━━────── ⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻ ‌‌💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 ❖ ﷽ ❖ 🌺 🌸 🌺🍃🌸 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃🌺🍂 @edmolavand 💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
🌙 برنامه های مهم ماه رمضان چیست؟ 🌷 امام خمینی ره: ((اگر چنانچه يك خداي ناخواسته كرده ‏ايد قبل از ورود به ماه رمضان، كنيد، از آن برگرديد. بدانيد كه مهالك زياد است؛ بدانيد كه خيلي جاها ما داريم كه بايد وارد بشويم؛ خطرهاي زياد براي ما هست؛ شما ان شاءاللّه‏ با سلامت و با نفس طاهر، با نفس پاك وارد بشويد در ماه رمضان و در ماه رمضان هم به ماه رمضان عمل بكنيد.)) 📚صحيفه امام، ج‏ ۲، ص:۳۹۱ 🔹 ترک گناه 🔹 توبه 🔹 انجام تکالیف واجب ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌸 اشعار محلّی تبری سنّتی در آیین و سنّت دیرینه و باستانی ِ نوروزخوانی در هزارجریب (تبرستانِ) مازندران 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2494 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥#پژوهش_ادملاوند @edmolavand ﷽ #آوات_قلمܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌸نـــوروز خــوانـــی ، بـهـار خــوانـــی 🍃آیین و سُنت دیرینه و باستانی ِ نوروزخوانی یا بهار خوانی ، نوعی جشنواره ، تلفیقی از هنر و موسیقی و فرهنگ و آداب ِ تبری یا هزارجریبی که مردم هزارجریب را به جشن و شادی و سرور دعوت میکند . 🌸نــوروز خـوانــان 🍃نوروزخوانان، مژده دهندگان و پیام آوران شادی و بهار هستند که در روزهای پایانی ِ (نیمه دوم ِ ماه اسفند ِ) سال کهنه و در آستانه سال نو ، با پوشیدن لباس اصیل محلّی هزارجریبی_ تبری و کوله پشتی پشمی (چمتا) به دوش یا پشت و چوبدستی ( دَستچو یا عصا ) به دست ، همراه با نواختن موسیقی توسط ساز سرنا یا زرنا و دِسَرکوتن یا نقاره ، با خواندن اشعار و ترانه‌هایی به زبان تبری در وصف بهار و نوروز (از زمان باستان) و بعلاوه مدح و ذکر مفاهیم مذهبی(امروزه و معاصر) ، بصورت دوره گردی ، به مردمان هزارجریب مازندران ، آمدن عید نوروز و سال نو را نوید، بشارت و مژده می‌دهند.در مقابل مردمان روستاهای هزارجریب به نوروز خوانان ،هدایا و مژدگانی و انعام ِ خوراکی میدهند. ✍پژوهش ابوالفضل وکیلی 🌐 http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2494 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌸,بـهـار_خــوانـــی 🍃هزارجریب (تبرستان یا تپورستانِ) مازندران از فرهنگ و تمدن بسیار کهن و اصیل برخوردار است و به دلیل داشتن این تمدن باستانی و دیرینه،مراسم‌های باستانی و به دلیل علاقه به دین و مذهب،مراسم مذهبی بسیار با شکوهی، در این دیار کهن برگزار می‌شود. پس از گرویدن مردم آن به اسلام،برخی از مراسم باستانی بسته به فرهنگ مردمان مختلف مازندرانی با آداب اسلامی درآمیخته شد شیوه یِ اجرای آن در هر روستا با روستای دیگر متفاوت گشت. 🌸یکی از این آیین و مراسم باستانی، نوروزخوانی یا بهارخوانی یا ساونگ خوانی میباشد. 🌸نــوروز خـوانــان،مژده دهندگان و پیام آوران شادی و بهار هستند که از گذشته دور به صورت دوره گردی در روزهای پایانی ِ(نیمه دوم ِ ماه اسفند ِ) سال کهنه و در آستانه سال نو،با پوشیدن لباس اصیل محلّی هزارجریبی_ تبری و کوله پشتی پشمی(چمتا) به دوش و چوبدستی ( دَستچو یا عصا ) به دست، همراه با نواختن موسیقی محلّی توسط ساز سرنا یا زرنا و دِسَرکوتن یا نقاره،با خواندن اشعار و ترانه‌هایی به زبان تبری در وصف بهار و نوروز،در روستاهای هزارجریب و شهرهای مازندران،آمدنِ عید نوروز و سال نو را مژده و بشارت میدهند. 🍃نوروز خواني در واقع جشنواره و کارناوال یعنی تلفیقی از هنر و موسیقی و فرهنگ و آداب تبری است که در آن شعر و موسيقي و آواز و نمايش به کنار يکديگر آمده و مردم را به جشن و سرور مهمان و دعوت میکند. 🍃خاستگاه سنت نوروز خوانی،نواحی البرز شمالی(هزارجریب،تبرستان)می‌باشد. 🍃نوعی آوازخوانی بهارانه،سرود های نوروزی،آیین پیشواز فصل بهار به شمار می‌آید. 🍃 وقتی که نوروز خوانان،وارد دهکده و روستاهای هزارجریب(تبرستان، تپورستانِ)مازندران می‌شوند در جلوی درب خانه‌ها می‌ایستند و با شعر و آواز از صاحب‌خانه مژدگانیِ بهار را می‌گیرند. صاحب‌خانه‌ها نیز اغلب با دادن مقداری پول، شیرینی، گردو، تخم‌مرغ، برنج، نخود و كشمش یا اجناس دیگر،از پیام‌آوران بهار استقبال می‌کنند و مقدم آنان را مبارک می‌شمارند. 🍃نوروزخوانان معمولا در گرو‌ه‌های دو نفره،یا سه و چهار نفره به اجرای این مراسم می‌پردازند و هریک وظیفه‌ای را بر عهده می‌گیرند؛برای مثال،در گروه‌های سه نفره معمولاً یکی از اعضای گروه شعر و آواز می خواند،دیگری ساز(سرنا،زِرنا، دِسَرکوتِن یا نقاره)می‌زند و بخش پاسخ یا ترجیع‌بند اشعار را با خواننده همراه می‌شود تکرار و همخوانی می کند و نفر سوم «کوله‌کش» یا «بارکش» است که با کوله پشتی پشمی (چَمتا یا دوشتوره) بر پشت یا در دست،هدایا،انعام یا مژدگانی را جمع آوری با خود حمل می‌کند.در گروه چهار نفره،نفر چهارم به اجرای نمایش و انجام حرکاتی نمادین که شادی بخش میباشد روی میآورد. 🌸نوروز خوانی از لحاظ مضمون و نحوه اجرا به سه دسته:امام‌خوانی،توصیف‌خوانی و مدح‌خوانی تقسیم می‌شود. 💐امام‌خوانی شیوه‌ای از نوروز خوانی است که در آن به مدح امامان و معصومین(ع)می‌پردازند. 💐در توصیف‌خوانی،وصف طبیعت و بهار و رستاخیر زمین اتفاق می‌افتد و نوروزخوان، پاکی و نیکی را ستایش کرده و ترجیع‌خوان‌ها آن را تکرار می‌کنند. 💐مدح‌خوانی یا هَجوخوانی،بخش سوم این مراسم را تشکیل می‌دهد که هدف از آن،کسب نتیجه یا درآمد از صاحب‌خانه است.در واقع،زمانی که نوروز خوانی با انعام همراه شد به این بخش مدح‌خوانی می‌گویند و برعکس،چنانچه نوروزخوان انعامی از صاحب‌خانه دریافت نکرد، هجوخوانی صورت می‌گیرد که نشانه نارضایتی نوروزخوان خواهد بود. 🍃شعر و آواز و ترانه هایی که نوروز خوانان میخوانند نوعی شعر بومی و محلی(فُولکلور) در وصف نوروز و نوبهار، شکلی از موسیقی ِسنّتی است که ریشه در آداب و رسوم ِقوم تبرستان و ناحیه کوهستانیِ هزارجریب ِ مازندران دارد و سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعدی رسید. 🍃نوروزخوانان وقتی در حیاط خانه ای وارد میشوند،صاحبخانه را به نام صدا میزنند و با به کار بردن نام وی در شعر نوروزخوانی،از وی تقاضای هدیه میکنند. 🎼مشتی گوهِرِ مِهرِبون،خِنِه ی جِه بِرو بیرون،بموئه نوروزِخون 🎼صد سِلامُ و سی عَلِیک،بِرار سلامَ عَلِیک،ته سِئرِه پیشِ زَمّه پا،ته جا گیرمه جُومه تَنخا 🎼بادِ بِهارون بَمُوئه،نوروز سِلطُون بَموئه،مژده هادین دوسِتون،گل در گُلِستون بَموئه 🍃اشعار این گروه ها که با همراهی ساز و پاسخِ همخوانان خوانده می شود مردم شهر و روستا را دعوت و تشویق میکند که برای تبریک،چیزی به نوروزخوان بدهند و البته نوروزخوانان این انعام را در قالب شعر درمی آوردند و بیان می کنند به عبارتی دیگر انعام را از صاحبخانه درخواست میکنند.در این هنگام افراد صاحبخانه به پاس آنکه این نوروزخوانان،آمدن بهار و سرزندگی را به خانواده آنان مژده داده و شادی را به خانه شان آورده هست،مقداری میوه،شیرینی،تخم مرغ،برنج،گردو،پول را به آنها مژدگانی یا انعام میدهند. ✍پژوهش ابوالفضل وکیلی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅ @edmolavand
1_10090418627.mp3
13.39M
🌸🎼 آهنگ 🌺🎼🎧 🌺🎤شعر ملک الشعرای ●━━━━━────── ⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻ ‌‌💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 ❖ ﷽ ❖ 🌺 🌸 🌺🍃🌸 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃🌺🍂 @edmolavand 💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📘سررسید ۱۳۸۶ برابر با ۱۴۲۸ قمری و ۲۰۰۷ میلادی 📄نسخ خطی 📝گزارشی از جایگاه در مراسمات محلی و بومی 🗓تاریخ نوشتار ۱۳۸۶/۰۵/۰۶ 📌در این نسخه ی خطی که بیش از ۲۶۰ نوشتار از وضعیت عامه است مکتوب شده است. ۱.نحوه ی تردد اهالی بندپی ۲. در بندپی ۳.روحانیون بندپی ۴.معتمدین بندپی ۵.پوشش مردم بندپی ۶.مراسمات در بندپی ۷.امکانات بندپی ۸.پاسگاه ۹.نزاع در بندپی ۱۰.جایگاه حوزه علمیه بندپی ۱۱.کلوش در بندپی ۱۲.وصله زدن لباس در بندپی ۱۳.مجدآرا در بندپی ۱۴.نامداران بندپی ۱۵.اختلافات حزبی در بندپی ۱۶.مردگان بندپی 👇👇 ۱۷. ۳۸ تن از روحانیون بندپی از سال ۹۲۸ قمری تا سال ۱۳۶۲ خورشیدی به تعداد ۴۲۷ اوراق با ممهور شخصی و حکومتی که تا کنون منتشر نشده اند. ۱۸.و سایر موضوعات 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2334 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📘سررسید ۱۳۸۶ برابر با ۱۴۲۸ قمری و ۲۰۰۷ میلادی 📄نسخ خطی #اَشاداد #محسن_داداش_پور_باکر 📝گزارشی از ج
👆👆 📙کتاب ملاتقی ۳۸ تن از روحانیون بندپی از سال ۹۲۸ قمری تا سال ۱۳۶۲ خورشیدی به تعداد ۴۲۷ اوراق با ممهور شخصی و حکومتی که تا کنون منتشر نشده اند. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌مزار سیدصاعدحسینی؛ سید نظام الدین پاشاامیر ۱۴۰۳/۰۱/۰۱