فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#رهبری
🟢 حتماً شما این سخنرانی ۴۰ سال پیش اقا رو با دقت گوش کنید.
📌اون کسی هم کنارش ایستاده حاج قاسم هست. تردید دارم اگر بگویم معجزه است.
📌برخی افراد روشنفکر و ضعیف الایمان مسخره کنند.
📺ببینید ۴۰ سال پیش با چه صراحت و قاطعیتی دارد این روزها را می بیند و بیان می کند.
#بصیرت
#ولایت_مداری
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#مازندران
#امامزاده
#حسن_علی
#کچب_محله
🕌 امامزاده حسن علی
🕌 امامزاده عبدالله
🌍#روستای_کچب_محله
📌روستای کچپ محله در منتهی الیه شرقی دهستان سخت خوش دربخش هزار جریب شهرستان نکا واقع شده است این روستا از شمال به روستای ولام ده از شرق متصل به روستای آکرد از غرب به اسماعیل محله و از سمت جنوب به روستای رودبارمحله و سفیدکوه ارم متصل میباشد.
📌این روستا در گذشته ی دور معروف به«ترکار» بوده که بعدها به «سادات محله» تغییر نام داده اما در حال حاضر به علت قرارگرفتن برروی تپه ای که دورتادور آن پر از درخت کچپ است «کچپ محله» معروف شد.
🌐http://hezarjerib7.blogfa.com/post/13
📌در این روستا دو امامزاده به نام های امامزاده حسنعلی و امامزاده عبدالله وجود دارد .
📌از دیگر جاذبه های گردشگری کچپ محله، چشمه سنگ مرز اشاره کرد . در اطراف چشمه سنگ مرز آثار سنگ چین شده و تاریخی ( انسان های اولیه یا گبریان ) به چشم می آید که نشان از تاریخ کهن منطقه است .
🌐http://akerd.blogfa.com/post/207
📌در کتاب فرهنگ جغرافیائی ایران ج ۳ آمده است:
این دهستان [هزارجریب ساری] ۵۴ آبادی و در حدود ۱۵ هزار تن سکنه دارد. قراء مهم آن عبارتند از: کوا، پابند، ارم،#کچب_محله، پوروا، متکازپن، ولامده و آکرد.
📜قدمت کچپ محله به چند قرن پیش می رسد.
🌿#شجره_نامه:
در خصوص امامزادگان این روستا سندی به رویت نرسید.
📝نیاز به تحقیق بیشتر دارد.
✍جمعبندی:
#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۰۳/۰۱/۲۷
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2635
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
May 11
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#ایران
#طایفه
#خورجینی
📜ریشه یابی نام طایفه ی خورجینی
➕قسمت دوم:
📝همانگونه که میدانید در زبان پارسی و لری بعضی واژگان چندین معنای مختلف دارند.
📌از اینرو هنگام ریشه یابی نام #تیره و #طوایف هرگاه با چنین واژگانی برخورد کردید معنایی که با آن جماعت تناسب دارد را بایست در نظر گرفت و تمام معانی واژه را نمیتوان به آن تیره یا طایفه منسوب کرد.
📌نام بعضی تیره ها و طوایف #بختیاری برگرفته از نام مکان یا بیانگر موقعیت و ویژگی محل سکونتشان است.
📌بعضی از روستاها و شهرهای کشورمان [ایران اسلامی] نامی مشابه دارند که این نام قدمتی بسیار بالایی دارد. 👈یعنی این نوع نامگذاری در سراسر کشور متداول بوده است و باوجود قدمت بالایی که دارند هنوز هم در جاهای مختلف کشور به همان نام خطاب میشوند.
🔎واژه ی "خور " یکی از این دسته نام هاست که در نامگذاری مکان بکار میرفته است و روستاها و شهرهای مختلف ایران از عهد باستان تاکنون واژه ی خور را در نامِ خود دارند.
بطور مثال:
■خوراسان (خراسان)
■روستای خور (در نطنز تهران)
■شهر خور (در استان فارس)
■خوراسگان (در اصفهان )
■خورجان (در استان فارس)
■خورتاب (در مازندران)
■خوریان (در سمنان)
■خورزق (اصفهان)
■خوران (در ایلام)
■خور نام قدیمی گرمسار
■روستای خورهه (در الیگودرز)
■خوربه (دیمه کوهرنگ بختیاری)
📌در تمام این نامهای خور به معنای ☀️خورشید و ⚡️نور است.
💠-خورهه یعنی جای برآمدن خورشید.
💠-خوراسگان یعنی محل تابش خورشید
💠خراسان یا خوراسان=خور+ستان یعنی سرزمین مطلع خورشید
💠-خوراسان=خور+ایسان یعنی جایی که خورشید ایستاده و بلند میشود یعنی شرق
💠-خورتاب=خورشید تاب=جنوب.
یعنی جایی که خورشید در بیشترین هنگام بر آن جا تابیده میشود. به ویژه در کوههایی که یک سوی به جنوب باشد.
💠-خوربِه=بهترین تابش خورشید
📎پسوندهای زیر قید مکان هستند:
👇
■پسوند "آن" مانند بیابان (بی+آب+ان)
گیلان-خوران
■-پسوند " آباد" مانند خرم آباد
■-پسوند " جان" مانند خورجان
■-پسوند "بار" مانند رودبار
■-پسوند "زار" مانند ریگزار
■پسوند "جین " مانند ؛
روستای لاله جین و برفجین(در همدان)
■روستای اردجین(در زنجان)
■روستای قوهجین یا کوه جین(در شهرستان ابهر)
■درسجین(در زنجان)
■روستای فارسجین(در قزوین)
■و...
✍اکنون معنا کردن نام طایفه ی #خورجین کار ساده ای شده است
زیرا خورجین از دو بخش خور+جین تشکیل شده است، که جین قید مکان است و خور هم به معنای خورشید است.
👇
📌پس " خورجین "= سرزمین خورشید یعنی جایی که خورشید در طول روز بدانجا بیشتر می تابد
و بیانگر دیاریست که جنوبی تر از مابقی طوایف است. اگر به نقشه ی طوایف زلکی هم دقت کنید طایفه خورجینی نسبت به مابقی،جنوبی تر است.
🇮🇷آری ایرانیان از دیرباز به خاطر علاقه ای که به نور و خوبی داشتند از واژهای چون خور در نامگذاری استفاده میکردند و ریشه در👈 آیین میترائیسم دارد.
🌟همانگونه که میدانید زلکی یعنی شعله های بالا رونده ی آتش و روشنایی. که این نیز ریشه در همین باور کهن دارد. زیرا آتش نابودگر ظلمت است و آتش گرمادهنده است و خاصیت بالاروندگی دارد.
📌پس مشاهده میکنید که معنای نام طایفه ی خورجین، نزدیک و مشابه با معنای زلکی است و گرما و روشنایی فصل مشترک هر دو است.
👇
📚در منابع تاریخی آمده که زلکی در سال ۵۵۰ قمری قبیله ای بدین نام بود پس چه جای تعجب که در این قبیله تیره ها یا طوایفی با نام کهن و قدیمی وجود داشته باشد!
✴معنای نام طایفه ی قالی:
به جماعتی که در جوار قالی کوه بودند طایفه ی قالی گفته شد. این نام هم برگرفته از مکان است.
✴طایفه #میانجا نام اولیه چارطافه بوده که بوضوح آنهم نام مکان بود.
👇
*در قسمتهای پیشین و نخستین مقاله به این موضوع پرداخته شد که بسیاری از واژگان لری مربوط به فارسی پهلوی (میانه) هستند؛ یعنی ریشه در دوره های ساسانی و اشکانی دارند.
ادامه دارد...
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت 15:42 توسط گروه پژوهش تاریخ زلکی
#اصطلاحات
#واژگان
🌐http://history29zalleki.blogfa.com
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2636
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
26.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 ویدیویی تاریخی ببینید از اعتراف شاه پهلوی و عاقبت بیطرفی در جنگ و نداشتن اقتدار در تصمیم گیری در برابر ابرقدرتها
🍃🌹🍃
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🔺#رهبر_انقلاب_اسلامی؛
امامخامنهای مدظلهالعالی:
دوران بزن و درو تمام شده است جواب هر گونه تهدیدی را با تهدید پاسخ می دهیم | رژیم صهیونیستی سیلی خواهد خورد
🔺محمدرضا #پهلوی:
در جنگ بین المللی دوم، در اثر خوشباوری و اینکه احترام ملل محفوظ میماند، در قفس طلایی بیطرفی خودمان آرمیده بودیم تا اینکه به ما، کسانی که صاحب زور بودند معنی بیطرفی را نشان دادند و ایران اشغال شد !
#انتقام_سخت | #طوفان_الاحرار
#مرگ_بر_اسرائیل👊
🌐 http://mzm22mzm.blogfa.com/post/202
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#مازنی
#واژگان
#اصطلاحات
📜واژگان واصطلاحات مربوط به هیزم (هیمه) در هزارجریب مازندران
■تُور: تبر
■تَندیر تُ، جَرده:
چوبهای نازکی که برای گرم کردن تنور هنگام پخت نان استفاده می شود.
■چوچکَل:
هیزم نیم سوخته و یا یک طرف سوخته درکِله
■چِلی:
چوبی که برای دو نیم کردن تنه درخت از آن استفاده می شود.
■خاشک هیمه: هیزم خشک
■خَره:
محل جمع کردن هیزم در منزل
■دَره، دَهره: داس
■شیر هیمه:
هیزم خیس، شاخه ی درختِ تازه
■کانده:
تکه چوبی بریده شده از درخت
■کاچِله،کاچیله:
تراشه و لاشه های چوب که از ضربه تبر جدا می شود.
■کَتِل تَش:
آتشی که از کُنده درخت باشد.
■کوما:
چوبی شبیه گرز یا پتک برای کوبیدن روی چِلی و..
■مِنجِوِر:
هیزمی که نه خشک باشد نه خیس
■هیمه: هیزم
✍️نجما نجار
#پژوهش
#ابوالفضل_وکیلی
#مازندران_شناسی
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2637
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ ⏰#بوریم_چنگل_تیمکار ■نفر ششم: برار اینجوری که ته خانی آش بخری و دروم بیری اتا پیچش قرص و
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#سید ق.ص.م:
سلام خَلِه خِنابُدون اِدملاونده که اَمه دِلِ گَپِّه اَنِّه خارک انعکاس هِدا ، واژه مازنی برای انعکاس پیدا نَکِردِمِه رَفقون دونِنِّی بَوّین اَما یاد بَیریم. شِمِه کِلام به کربلا بَرِسِه انشاءالله
f🇮🇷f:
😂😂😂😂😂😂😂😂
وه چتی امه حرفاره انعکاس هدا
هاخدا امه آبرو درسی بورده😂😂😂😂
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#رهبری
#انتصاب
📝با حکم رهبر انقلاب انجام شد؛
📄انتصاب حجتالاسلام توجّهی بهسِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
💌حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجتالاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:
{{بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی دامت توفیقاتُه
با یاد نیک از مرحوم آیةالله امامی کاشانی و طلب مغفرت و رضوان برای ایشان، جنابعالی را به سِمَت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری و متعلقات آن منصوب میکنم. با توجه به شایستگیهای آن جناب، انتظار میرود ارتقای سطح علمی آن موسسه، و شناسایی استعدادهای درخشان در مراکز وابسته و برنامهریزی برای تربیت افراد برجستهی علمی، و نیز ساماندهی به دیگر امور آن مجموعه، مورد توجه کامل قرار گیرد. توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت میکنم.
🖊سیدعلی خامنهای
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ }}
🌐https://www.leader.ir
🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/post/203
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#معرفی_منابع_تحقیقی
#طوایف
#قبایل
#ریشه_قومیت
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#آوات_قلم
#اشکنامه
#مهطن
گذشتہ اگࢪ ࢪهایت نمےکند پس نگذشتہ!
اما اگࢪ خاطࢪات کناࢪت نمےذاࢪن
این یعنے تو مدیࢪ خوبے هستے!
بخشے از دیࢪوز، امروز پیداست...
و لحظاتے از آن، هیاهو داࢪند
تا بہ کلام تبدیل شوند.
✍#محسن_داداش_پور_باکر
۱۳۹۲/۰۲/۰۲
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2639
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۴۰۲۱۲۲۳۱۲۲۵
#جنگل_مِلک
#درخت_دار
🌳🪵🪚🪓
❄️زمستان؛تصویر دردناک و از بین رفتن تراکم جنگل
🌕معضل جنگل خواری، چند سالی است گریبانگیر طبیعت شمال ایران شده است و بایستی با راهکارهای مناسب و فراگیر، با #جنگل_خواران، مبارزه ی پیوسته و اعمال قانون واقعی کرد.
🟠برخی از نقاط جنگلی در استان های شمالی، بگونه ای رفتار شده است که 《درختان قابل شمارش شدند》 که البته #درختان_بتنی فراوانی جایگزین آن جنگلهای#هیرکانی شده است.‼️
👈بطور مثال کافیه در همین اسفند ماه دستگاههای نظارتی، اجرایی، قضایی و تشکلهای مردمی[حامی طبیعت و جنگل] طی بازدیدی از وضعیت بحرانی جنگلهای #بندپی و سایر مناطق[سه استان یاد شده] را از نزدیک مشاهده کنند.
🔴وضعیت عمومی جنگل خوب نیست.
🌳سکوت و بی توجهی به #احیای بخشهای آسیب دیده ی جنگل های کشور شایسته نیست.
📌چنانچه در کشور درگیر چند مساله ی مهم و چالش جدی زیست محیطی هستیم، قطعا یکی از آنها عدم حفاظت کافی از تمامیت اراضی#جنگل است و این موضوع نیازمند توجه ی ویژه ی مردم و دولت را میطلبد.
📌در این شرایط تشکّل های محیط زیستی، دوستداران طبیعت و بویژه اهالی استانهای شمالی ایران (گیلان، مازندران و گلستان) می توانند نقش بسیار مهمی را جهت صیانت از طبیعت خدادای ایفا کنند.
❤️همه مسئولیم🌳
🌕بر اساس گزارشات منتشر شده آقای #عبدالمجیدزیتونلی ؛ از طایفه ی ترکمن تا کنون ۸۰ هزار درخت کاشته است!
🔻🔻
🪓ولی در مقابل، افرادی عامدانه درختان جنگلی را قطع میکنند و با نیت تصاحب نامشروع بر اراضی جنگلی، هر هفته دهها متر پیشروی کرده و 👈میگویند #جنگل_را_آباد_کردیم.‼️
📡بر اساس #برون_سپاری_ثبتی یا #تحدید_حدود بر املاک ساکنین روستاهای پایین دست و شهر، حتی یک سانت هم معین است.
👈در اراضی غیر جنگلی در صورتی #حدودعرصه تغییر خواهد کرد که طی انعقاد قرارداد معین با پرداخت هزینه های سنگین صورت گیرد.
🔻🔻
⭕️حالا اما برخی در عرصه ی جنگلی، در نهایت خونسردی، آهسته و پیوسته هر روز با قطع درختان و تخریب جنگل، زمین های رایگان، بکر و فراوانی #جنگل را تصاحب میکنند؟!‼️
آنچه که اعیان است
چه حاجت به بیان است
⚖قوانین کوبنده و بازدارنده با قاچاقچیان چوب و همچنین #خلع_یَد نمودن متصرفان نامشروع جنگل و مراتع، لازم و ضروری است.
⭕️ریشههای فکری تخریب محیط زیست☠️
◼️اعتقاد جان لاک (بنیانگذار لیبرالیسم مدرن):
طبیعت فاقد ارزش است؛ زمین هیچ ارزشی ندارد؛ مگر اینکه انسان بتواند از آن بهره ببرد.
◼️اعتقاد کارل مارکس (بنیانگذار علم جدید):
هستی چیزی جز ماده بیشعور نیست؛ طبیعت ارزش ذاتی ندارد؛ فقط ابزار تولید مهم است.
⚫️ نتیجه نگاه ماتریالیستی به طبیعت:
رفتار با طبیعت بر اساس برآوردن خواستهای بیحد و حصر انسان
🌸لطفا احکام اسلام جاری شود.
__________________________
✅ قضاوت امیرالمؤمنين درباره #مخربان_محیط_زیست🍃
👇
🔸امام على عليهالسلام دربارۀ كسى كه بدون دلیل موجّه،
▪️#حيوانى را بكشد يا
▪️#درختى را قطع کند يا
▪️#زراعتى را تباه كند يا
▪️خانهاى را ويران سازد يا
▪️#چاه يا #نهر_آبی را بخشکاند،
👇
▫️چنين قضاوت فرمود:
بايد غرامت آنچه را از بين برده بپردازد و چند #تازيانه براى عبرت به او زده مىشود؛ اما اگر تعمّد نداشته، فقط باید غرامت بپردازد ولی حبس و تأديب بر او نيست؛ همچنین هر نقصى به حیوان رسيده، بايد كمبود ارزش آنرا جبران كند.
🔸متن عربی حدیث:
«وَ عَنْهُ ع أَنَّهُ قَضَى فِيمَنْ قَتَلَ دَابَّةً عَبَثاً أَوْ قَطَعَ شَجَراً أَوْ أَفْسَدَ زَرْعاً أَوْ هَدَمَ بَيْتاً أَوْ عَوَّرَ بِئْراً أَوْ نَهَراً أَنْ يُغْرَمَ قِيمَةَ مَا أَفْسَدَ وَ اسْتَهْلَكَ وَ يُضْرَبَ جَلَدَاتٍ نَكَالًا وَ إِنْ أَخْطَأَ لَمْ يَتَعَمَّدْ ذَلِكَ فَعَلَيْهِ الْغُرْمُ وَ لَا حَبْسَ عَلَيْهِ وَ لَا أَدَبَ وَ مَا أَصَابَ مِنْ بَهِيمَةٍ فَعَلَيْهِ فِيهَا مَا نَقَصَ مِنْ ثَمَنِهَا.»
📚منبع حدیث:
نعمان مغربی(متوفای ۳۶۳ ق)، دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۴۲۴، حدیث ۱۴۷۶.
📄در پایان یادآوری می شود که جنگل از چنان اهمیتی بهرهمند است که در شریعت مقدس اسلام در ردیف #اَنفال و از نگاه قانونگذار به عنوان #اموال_عمومی تعریف شده است.
⭕️بدون تعارف بگویم: چرا عده ای راحت و آسان #جنگل_خواری میکنند؟‼️
⬅️نقش دستگاه مربوطه با این پدیده ی ظالمانه چیست و اصلا کجاست؟؟!!
🔎چه باید شود تا اقدامات مشهود برای حفاظت از جنگل، ارتقاء پیدا کند؟
《قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنى وَ فُرادى》
✍محسن داداش پور باکر
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ چهارشنبه
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2436
📙📘📓📗📒📕📔
💌چاپ و نشر مطالب #بدون_نام بردن از منبع#پژوهش_ادملاوند مجاز نبوده و درج منبع الزامی و حتمی است.
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است .
༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand
#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید/ قاتلان جنگل!!!
⏰ انتقاد شدید #آیتالله_محمدباقر_محمدی_لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران از قطع درختان جنگل هیرکانی توسط قاتلان جنگل و قاچاقچیان چوب!
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
📩شناسه۱۴۰۲۱۲۲۳۱۲۲۵
#جنگل_خواری
#جنگل_بُتنی
🌕معضل جنگل خواری، چند سالی است گریبانگیر طبیعت شمال ایران شده است و بایستی با راهکارهای مناسب و فراگیر، با #جنگل_خواران، مبارزه ی پیوسته و اعمال قانون واقعی کرد.
🟠اخیرا برخی از متصرفان نامشروع اراضی جنگلی و منابع طبیعی با خونسردی و نقشه شوم، عرصه ی ملّی را به مهاجرین غیر بومی به قیمت پایین، پیش فروش کرده و آنان را به تقابل با سازمان جنگلها تشویق میکنند.
🔴وضعیت عمومی جنگل خوب نیست.
❤️همه مسئولیم🌳
🔻🔻
⭕️حالا اما برخی در عرصه ی جنگلی، در نهایت خونسردی، آهسته و پیوسته هر روز با قطع درختان و تخریب جنگل، زمین های زیادی را تصاحب کرده و حتی خرید و فروش می کنند؟!!
👇👇
🟡دستگاههای نظارتی و اجرایی مربوطه پاسخ بدهند؟
چه کسانی شهرک سازی های غیر بومی در عرصه ی جنگلی را مدیریت میکنند؟‼️
⚖قوانین کوبنده و بازدارنده با قاچاقچیان چوب و همچنین #خلع_یَد نمودن متصرفان نامشروع جنگل و مراتع، لازم و ضروری است.
✍محسن داداش پور باکر
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2436
༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand
#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
📩شناسه۱۴۰۳۰۱۲۸۱۰۱۹
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2640
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#شجره_نامه
📩شناسه۱۴۰۳۰۱۲۸۱۰۱۹
📜مرحوم پهلوان کربلایی #نامدار داداش پور باکر بن اله وردی باکر بن 👈#کربلایی_داداش_باکر بن الهوردی بیک باکر بن فرج اله بیک باکر بن میرزاآقاباخان باکر بن داداش بیک باکر بن آقبابیک باکر بن👈 جانی سلطان باکر بن👈 #حاجی_آقالرباکر بن✨#ملاشاه_بابابیک_باکر بن نامدارخان باکر بن خانداش خان باکر بن جانبرار خان باکر بن فرج خان باکر بن میرعلی خان باکر بن میرزاآقا خان باکر بن جانقلی داداش باکر بن رخش سوار قلیخان باکر بن باباکریم باکر بن👈 مرحوم مغفور #علیشا_باکر
💠نام همسر: مرحومه ماهتابه طهملسب نژاد باکر
🌿شجره مادری:
مشهدی سوسو حسین پور باکر حِسِن باکر بن حسنجان باکر بن آقاجانی بیک باکر بن سلطان باکر بن جانی بیک باکر بن اله وردی داداش باکر
💞وی از نوادگان و #متولیان_منصوص سیده میرمریم کرازمین بود.
👈پدرش پهلوان اله وردی باکر فرزند کربلایی داداش باکر و مرحومه #گوهر بودند.
🧕مادربزرگش مرحومه 👈#گوهر دختر #میرمریم_حسنی و عباس باکر بود.
❤️عباس باکر عموی کربلایی داداش باکر بود.
👇
🕌مزار جده ی معظمه ما [خاندان داداش باکر] در روستای ییلاقی #کرازمین، دهستان فیروزجاه بندپی شرقی بابل واقع شده است.
🌿شجره نامه میرمریم:
میرمریم ره بنت سیداسدالله بن سیدحسن بن سیدآقاعلی بن سیدلقمان اول بن سیدمیرآقا بن سیدمیرحسن بن سیدآقابزرگ بن سیدکریم سیدجلال الدین ره
🟢سادات میرتبار کهکنار بندپی غربی از بستگان میرمریم هستند.
✍#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2640
🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐