🔎جستجوی آسان در پژوهش ادملاوند:
👇👇
■#پژوهش_ادملاوند
■#ادملا
■#انند
■#گلیا
■#چادرکا
■#بندپی
■#نوروز
■#گاوزن
■#رودخانه_های_بندپی
■#لفور
■#باکر
■#پریجا
■#پراچی
■#شجره_نامه
■#نسب_نامه
■#گتو
■#دیوا
■#شاهکلا
■#پریج
■#مدرسه
■#آمل
■#بابل
■#ساری
■#باکری
■#سجرو
■#خجرو
■#قاجار
■#مارمه
■#ساری
■#دودانگه
■#پاشا
■#لفور
■#پاشاامیر
■#لمسوکلا
■#تهمتن
■#تم_تم
■#سوادکوه
■#جنگل
■#اشدکت
■#کیمون
■#هندوری
■#سماکوش
■#سیدنظام_الدین
■#بیدگلی
■#سیدصاعدحسینی
■#سیاه_پل
■#امامزاده_یحیی
■#حمیدباکری
■#وقف
■#واقف
■#موقوفه
■#شیخ_موسی
■#مهدی_باکری
■#تبار
■#روستا
■#حسن_باکری
■#پاشاکلا
■#حسن_باکری
■#باکرده
■#باکرسره
■#باکرکلا
■#کرازمین
■#ادملایی
■#تقی_لفوری
■#متالون
■#تورسو
■#فکچال
■#رهبری
■#رهبرانقلاب
■#ضرب_المثل
■#گوزنگو
■#آییننوروزخوانی
■#تشون
■#تنهاکلا
■#لر
■#حلال_خور
■#مَش_سِرِه
■#کلارو
■#نشل
■#فیروزکوه
■#بارفروش
■#قزم_چاهی
■#ارجمند
■#مرعشی
■#امامزاده
■#نامدار
■#جنگ
■#ایل
■#پیران_باکر
■#مازندران
■#قائمشهر
■#مقری_کلا
■#قریه_آمل
■#تنّیر
■#کاشی
■#کاسی
■#باکرده_انند
■#اذان
■#لله_بند
■#زریجا
■#روآر
■#آلاشت
■#جمشیدآباد
■#ابراهیم_درویشی
■#سفیدتور
■#طوریان
■#قزانچاهی
■#تلم
■#محمدعلی_تافته
■#مازنی
■#اخبار_باکر
■#اریک_باکر
■#کشیرمحله
■#وچاد
■#هراز
■#سمنان
■#نور
■#لزور
■#ناصرالحق
■#لیتکوئی
■#رشیدمحمدی
■#طاقه_ای
■#منصور_جعفری
■#پرچم
■#ابوالفضل_وکیلی
■#جهاد_تبیین
■#طالقان
■#فتحعلی_شاه
■#قوم
■#ده
■#بلده
■#حضرت_فاطمه
■#سادات
■#قرارگاه_فرهنگی_میر_مریم
■#میرمریم
■#کِردون
■#محمدعابدی
■#نسب_شناسی
■#آوات_قلم
■#امام_علی
■#قرآن
■#ازارسی
■#نهج_البلاغه
■#رهبری
■#خمینی
■#خوانش_سند
■#لوش
■#کلک
■#خواجه_کلا
■#دَرکوپ
■#بازگیر
■#سندخوانی
■#قلیپور
■#اجداد
■#هلی_کتی
■#رابینو
■#بتیار
■#نسب_نامه
■#پریجایی
■#اشاداد
■#نهه
■#گورزن
■#ملگونف
■#یوسف_الهی
■#طهران
■#کشکا
■#تبرستان
■#شهرام_قلی_پور_گودرزی
■#تبارنامه
■#کاسپی
■#نژاد
■#زندگی_نامه
■#آذربایجان
■#لولویی
■#خزر
■#کاسپین
■#آریایی
■#کجور
■#طوایف
■#امیرکلا
■#قبیله
■#گوتی
■#زاگروس
■#عیلام
■#ازرو
■#اعراب
■#کدخدا
■#فکچال
■#ترکمنچای
■#اسلام
■#پهلوان
■#تالش
■#کتیبه
■#حجاب
■#زرتشتیان
■#چهارشمین
■#سیده_نرگس
■#بیک
■#بیگلری
■#لموکی
■#احفاد
■#جورسره
■#سیده_خیرون
■#سیده_جده
■#سیده_نورخانم
■#رضی
■#سیدشریف
■#کرات
■#سوواشن
■#طبرستان
■#رستمدار
■#تپوری
■#رویان
■#گنجکلا
■#نمد
■#لمه
■#دیارباکر
■#خالاردباکر
■#داداش_باکر
■#خرنوای_باکر
■#صفربیک_باکر
■#معصومه_باکر
■#عیسی_خان_باکر
■#ملاآقبا_بیک_باکر
■#محسن_داداش_پور_باکر
■#میرزاغلامحسین_باکری
■#میرزامحمدباکری
■#حقوقی
■#گشنیانی
■#میرزامحمدشفیع
■#کیجابور
■#ملکشاه
■#عمران
■#کرچال
■#ماه_رمضان
■#وسطی_کلایی
■#ایرج_نیازآذری
■#امیر_گوهر
■#امیر_پازواری
■#امیری_خوانی
■#حیدری_سوادکوهی
■#پرسش_و_پاسخ
■#ماه_رمضان
■#دعای_سحر
■#وصیت_نامه
■#شکایت_نامه
■#نیشابوری
■#سوادکوهی
■#ساروی
■#تلارمی
■#ایران
■#مشهد
■#اده
■#آدمول
■#سرود
May 11
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#مازندران
#شکایت_نامه
#علما
#تلارمی
#سوادکوهی
#خوانش
📝موضوع سند :
شکایت نامه امام جمعه مازندران شیخ محمد علی تلارمی از اسماعیل السلطان سوادکوهی که بعدا به امیر موید ملقب شد .
📜عریضه
به شرف عرض حضور مبارک میرساند
موافق نوشته جات و احکام صادره معادل چهارصد تومان نقد و صد تومان جنس اقل دعاگویان امام جمعه مازندران از اسماعیل سلطان سوادکوهی طلبکار است که هر چند در مقام مطالبه برآمدم به هیچ وجه تمکین به ادای حقوق و طلب دعاگو ندارد و مستدعی است مقرر شود مشارالیه را در وزارت عدلیه حاضر نموده پس از رسیدگی احقاق حق دعاگو را به عمل آورده که به فراغت مشغول دعاگویی وجود مبارک باشد
امر امر مبارک است .
👇👇
[دستور پیگیری نامه در حاشیه ]
جناب مستطاب اجل نظام السلطنه وزیر تجارت و عدلیه زید اقباله مطالبات جناب امام جمعه را پس از رسیدگی و تحصیلات لازمه از اسماعیل السلطان گرفته برسانید .
شهر ذی الحجه ۱۳۱۵
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2626
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#سند
#ساروی
#مازندران
#نیشابوری
#خوانش
📜انجامه دیوان امیر معزی نیشابوری
کاتب عبدالرسول ساروی پسر میرزا خلیل ادیب ساروی
🗓تاریخ کتابت :
چهارم ربیع الاول سال ۱۲۹۵ هجری قمری
{{تمام شد دیوان استاد امیر معزی بید اقل خلیفه عبد الرسول ساروی بن مرحوم المبرور خلد مکین میرزا خلیل الملقب بادیب الساروی فی یوم السبت رابع شهر شریف ربیع المولود مطابق ادوئیل خیریت دلیل ۱۲۹۵
از برای جناب مستطاب حقایق و معارف آداب کهف الحاجی میرزا رضا قلی حکیم تحریر و ترقیم پذیرفت امید که کاتب و نویسنده ی این کتاب جهان باب را زمان خواندن به دعای خیر یاد و شاد فرمایند و دامن عفو در پوشند چنان کخ سهو و غلطی بنظر ارباب کمال رسد در مقام تصحیح و اصلاح آن کوشند والسلام .}}
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2627
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
⏰#بوریم_چنگل_تیمکار
▫️نفر اول:
رَفقون سلام کی حاضره بوریم سیب زمینی و #چنگل_تیمکار آخِه اَشون اسرائیلِّه شخم بَزونِّه آماده هَسِّه که سیب زمینی و چنگل دِکاریم 😅😆😀
■نفر دوم:
عرض ادب
وقت بخیر
سید الان که معلوم نیه چی دربیه. سیب زمینی شاید تغییر رنگ هاده.
■نفر سوم:
قدیم اسب جاکَر زونِّه گِتِنِّه آی بَیِّه بَیِّه بَیِّه جو نَیِّه گَنِّم بَیِّه اِسا کارمی اتّا چی بونِه دیگه 🤣😂
■نفر چهارم:
سید اتا چی خامه بوم شاید به مزاج بعضی خوش نیه.
امروز وسه تا ۳ روز تعطیل شادی باشه. امروز بوریم وسیله بخرینیم آش وسه. فردا بوریم پچ بن هِمِن اتا گته چادر بزنیم هر چی خواننده لفور، بندپی و مازنی درنه ره بویم بین وشون بخونن اما دروم بیریم اته امه دل باز بوه، اسا باهم آشه بخریم بیم شه خنه. پس فردا هم استراحت هاکنیم اسا بوریم شه کاره دنبال.
■نفر پنجم:
اَی بوتی اما جمعه جشن شیرآش پزون خِرکاک هم جشن خوبی بونِه حیف که من دَنیمِه با گروه برنامه کوهنوردی به قله نقره سر دارمی.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2628
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
⏰#بوریم_چنگل_تیمکار
■نفر ششم:
برار
اینجوری که ته خانی آش بخری و دروم بیری
اتا پیچش قرص و گرده ره هم شه همراه دار برار که نیاز بونه😂😂😂😂آبجوش نبات و عرق نعناره هم یاد نکن😂😂🏃♂🏃♂🏃♂🏃♂🏃♂
■نفر هفتم:
دسته جمعی بوریم👈 فلسطین اشغالی اسراییل دله #چنگل_تیم_جار.
اَشون سپاه زمین ره آماده هکرده. هرچی ساختمون غیرمجاز بیه همره او هکرده... زمین آماده آماده هسه برای سیب زمینی و #چنگل_تیم_جار سّه.
■نفر هشتم :
مِن حاضرمه
تیم سیب و چنگل تیم هم فراوون دارمه، اسپرز کته، اَتا پرواز فراهم هاکن بوریم اسپرز جا تیم ره بیریم و بوریم 🖖😍😂
■نفر نهم:
دوستان! مِه جِت شخصی رِ رونالدو قرض بَیتِه بورده تا شِه مَلِه پرتغال سر بَزِنِه بیارده زنگ زَمِّه با هم شومی😆😅
■نفر دهم:
اتا اصطلاح هسه فکر کمه گنه فلان کسه کاغذ کلا هاکرده، اسا درسی اسرائیله کاغذ کلا هاکردمی
#مرگ_بر_اسرائیل
✍جمعبندی:
#محسن_داداش_پور_باکر
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2628
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🔴تصویری که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست منتشر کرده.
☆نقاط زرد:
مناطقی که موشکها برخورد کرد(درواقع هدف ایران همین نقاط بود)
☆مشکی:
مناطقی که در آنهای صدای انفجار در هوا به گوش رسید.
ـــــــــــــــــــــــ
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🍃علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه:
هر نَفَسی از نَفَس های تو جوهری است که قیمت بردار نیست، زیرا که جایگزین ندارد
لذا وقتی این نَفَس رفت هرگز برنمی گردد، پس مثل احمقانی نباش که در هر روزی به زیادی اموالشان خوشحالند، با اینکه عمرشان به شدّت رو به نقصان است،
پس چه خیری در #زیادی_مال و در کمی عمر میتواند باشد، پس هرگز خوشحال مباش، مگر به زیادی علم که زیادی علم، تو را در قبر همراهی میکند و در حالیکه اهل و مال و فرزند و دوستانت تو را در قبر رها میکنند و همراهی نمی کنند.🍃
📚کتاب راه نجات،ص ۲۴۵، ترجمه استاد صمدی آملی
🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/post/200
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#مازنی
#واژگان
#اصطلاحات
📜اصطلاحات مازندرانی
▫️لم دماس: عقب مونده😁
■پرک و پِس: کثیف
■دیم نشورا:
کسی که بفکر تمیزی و بهداشت نیست.
■خوکتن: چرتی و بی حال
■بی دسته داز: بدون ابزار لازم
■بی وزون او نزن:
یعنی در کارهای بزرگ حتما فکر کن و نقشه داشته باش بیگدار به آب نزن.
■اتا او پی خلخ:
کنایه از هم محلی و همنوع
■بی توشی:
با عجله و شتاب غیر منطقی
■کترا :کفگیر چوبی
■کچه: قاشق کوچک چوبی
■افتو : ظرف مسی بزرگ برای آب
■جوله :
ظرف مسی که در قدیم برای ماست به کار میرفت.
■شیردون: ظرف بزرگ برای آب
■لاک: تشت چوبی
■لَوه: قابلمه
■لاقلی یا تِهِن: ماهیتابه
■گزلیک: چاقوی میوه خوری
■پَلیمال:
به جای درازکشیدن شخص یا جای نشستن و خوابیدن میگویند.
■اوجی/هوجی: پونه
■قرتپوس:
چاق و بیقواره
➕خمیر که شل بووشه لاک هم او پس دنه:👈 یعنی وقتی یه گرفتاری برات پیش میاد راههای دیگه هم خود بخود بسته میشه کنایه از بدشانسی زیاد و یا ضربه خوردن از خودی ها.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2629
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#علما
#بندپی
#ولیک
🖤اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام کربلایی قربان علی گلچوبی
🗓پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
⏰ساعت ۱۴_۱۶
🕌محل برگزاری:
مسجد حضرت صاحب الزمان عج روستای ولیک بندپی شرقی
✨امام علی علیه السلام:
مردن از شما آغاز نشده، و به شما نيز پايان نخواهد يافت. اين دوست شما به سفر مى رفت، اكنون پنداريد كه به يكى از سفرها رفته، اگر او باز نگردد، شما به سوى او خواهيد رفت.
📜منبع: نهج البلاغه، حکمت ۳۵۷
•🍃⃟🥀᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#ایران
💠معماری و رنگهای اصیل ایرانی،
🌍شیراز
🕌مسجد نصیرالملک
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#تجربه ۲۱
🌍چشمه_مرتضی_علی
#زرتشت
📝چشمه آب گرم واقع در ۲۷ کیلومتری شهر طبس.
📌از عجایب این طبیعت بکر میتوان به وجود همزمان آب سرد و گرم در مسیر رودخانه نام برد.
📌چشمه هایی که از دل کوه میجوشند گرم هستند،
📌خانه های زرتشتیان در دل کوه و سد قوسی معروف به سد شاه عباسی از زیباییهای،این مکان هست،
📌بهترین زمان برای رفتن به این بهشت خدادادی صبح خیلی زود حدود۶،۵ صبح هست و حتما باخود کفش مناسب آب و خاک باید برداشت زیرا دربسیاری از مسیرها به ناچار باید داخل آب رفت.
اما ارزش دیدنش را دارد ،مااین مکان را با کودک یکساله رفتیم...
📄علت نامگذاری چشمه مرتضی علی:
بر اساس باور مردم محلی، حضرت علی (ع) روزی از این محل عبور میکند که به امر خدا این کوه شکافته و چشمهای پدیدار میشود تا فرشتگان از آب پاک چشمه برای غسلدادن حضرت علی (ع) استفاده کنند. به همین دلیل است که این چشمه را به حمام مرتضی علی نیز میشناسند.
🌍آدرس چشمه مرتضی علی:
استان خراسان جنوبی، طبس، روستای خرو، چشمه مرتضی علی
ارسالی از : خانم کوثری
#طبیعتگردی
#گردشگری_خانوادگی_بروو
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2631
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#چشمه
#مرتضی_علی
📌در طول مسیر چشمه، حفرهها و سوراخهایی روی صخرههای دو طرفتان میبینید که با نظم خاصی ایجاد شده و از طریق یک تونل به یکدیگر متصل شدهاند. این سوراخها که به خانه گبر معروف هستند، قدمتشان به ۱۵۰۰ سال قبل میرسد و به عصر ساسانی تعلق دارند. دسترسی به این خانهها آسان نیست و مستلزم استفاده از وسایل کامل صخرهنوردی و کوهنوردی است؛ ضمن اینکه افراد باید مهارت لازم برای انجام این کار را داشته باشند.
📌گفته میشود که این سوراخها، محل دفن #زرتشتیها بوده؛ بهخصوص که گبر واژهای دری بهمعنای زرتشتی است. عدهای هم بر این باورند که این سوراخها بهعنوان خانه استفاده میشدند. نکته جالب اینکه این حفرهها با فاصله خاصی از هم و بهشکل دو تایی در پایین و بالای هم قرار دارند و این طور به نظر میرسد که از حفره پایین بهعنوان محل ورود به خانه استفاده میشد.
🏛طاق عباسی چشمه مرتضی علی
در بخشی از مسیر که آب چشمه به انتهای خود میرسد، اثری تاریخی از عهد صفوی قرار دارد که به طاق یا سد شاه عباسی معروف است. این طاق یا سد با ۶۰ متر ارتفاع نهتنها لقب قدیمیترین سد قوسی جهان را با خود یدک میکشد؛ بلکه برای ۵۵۰ سال بلندترین سد جهان بوده است.
📌سنگنگارههایی با نقش بزکوهی روی بخشهای مختلف این طاق حک شده است که مظهر زایندگی و فراوانی نعمت و درخواست برای فراوانی آب بوده است. در واقع، این حجاریها نماد فرشتگان نگهبان آب هستند که بهمنظور افزایش نعمت در این محل حک شدهاند. این طاق زیبا بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و شامل بنایی آجری در فاصله بین دو کوه نزدیک به هم است که در تاج نازک یک متری آن از سنگ استفاده شده است. بهخاطر وجود همین تاج نازک، از این سد بهعنوان نازکترین سد جهان یاد میکنند.
📌یکی از موارد جالب درباره این طاق نحوه قرارگیری آجرهای آن است كه پهنای معینی ندارد و بهشکل شعاعی تا بدنه كوه ادامه یافته است. قسمت بالای این بند را به حالت قوسی درآورده بودند تا بتواند در بخشهایی که دهانه دره عریضتر میشود، مقاومت بیشتری در مقابل فشار آب داشته باشد. این موضوع بهخوبی نشان میدهد که معماران ایرانی درک درستی از مقاومت مصالح و مقاومت شكلی بناها داشتهاند.
📌طاق یا سد شاه عباسی، بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و بهعنوان قدیمیترین سد قوسی جهان به حساب میآید. این طاق یک تاج نازک یک متری از سنگ دارد و از همین رو نازکترین سد جهان محسوب میشود.
📌یکی از ویژگیهای بارز چشمه مرتضی علی، جریان آب گرم و آب سرد در کنار هم است که بهطور کامل مخلوط نمیشوند و هنگام راهرفتن در آن یک پایتان در آب گرم و پای دیگر در آب سرد قرار میگیرد.
🌐 https://www.kojaro.com/attraction/8523-%DA%86%D8%B4%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C/
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2631
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#تجربه ۳۲
#مشهد
#خواجه_اباصلت
📝آستانه مبارک خواجه اباصلت
آرامگاه خواجه اباصلت که از جاهای دیدنی مشهد به شمار میرود، مدفن یکی از نزدیکترین یاران امام رضا (ع) است و در جاده مشهد به فریمان قرار دارد.
🕌بنای اصلی بقعه چهار ضلعی است و از هر سو به وسیلهی چهار در به بیرون مرتبط میشود.
📌تزیینات کاشی هفترنگ، دو رواق مستطیلی شکل و آینهکاریهای این بنا زیبا و دیدنی هستند.
📌مزار خواجه اباصلت از مکانهایی است که بیشتر زائران حضرت امام رضا (ع) به دیدن آن میروند.
📌ما که خانوادگی به آنجا رفته بودیم در آنجا بازارچه وصنایع دستی جذاب و ارزان برای خرید بود و داروی گیاهی به نام مومیایی که برای درد استخوان و ساخت کلسیم بسیار مفید است خرید کردیم و در قدیم از این داروی گیاهی برای شخصی که ترسیده باشد استفاده می کردند، یعنی شخصی که ترسیده ممکن است به انواع بیماری ها مبتلا شود که با استفاده از این داروی گیاهی مومیایی آن بیماری برطرف می شود و شخصا این دارو را تجربه کرده و بیماری بهبود یافته است.
📩ارسالی از :
خانم چاووشی مطلق
#امامزاده
#طبیعتگردی
#گردشگری_خانوادگی_بروو
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2633
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#اباصلت
#مشهد
مرحوم مغفور #اباصلت، از راویان حدیث سلسلةالذهب و همچنین راوی چگونگی شهادت آن حضرت به دست مأمون عباسی است. خواجه اباصلت در ۲۳۲ق یا ۲۳۶ق در زمان حکومت طاهر بن عبد الله بن طاهر، در خراسان، درگذشت. مدفن وی در فاصله ۱۰ کیلومتری مشهد واقع شده است.
نام او عبدالسلام بن صالح بن سلیمان بن ایوب بن مَیسَره است و به اباصلت هروی شهرت دارد.
📚منبع:
خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، ۱۳۴۹ق، ج۱۱، ص۴۶؛ سمعانی شافعی، الانساب، ج ۵، ص۶۳۷ ۶۳۸.
📌گویا جد اول یا دوم اباصلت، در هرات میزیسته و در فتوحات، اسیر و به حجاز برده شده و به عنوان غلام در اختیار عبدالرحمن بن سَمُره قرشی قرار گرفته است. به همین دلیل است که مورخان اباصلت را از موالی عبدالرحمن بن سمره دانستهاند.
📚منبع:
خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، ۱۳۴۹ق، ج۱۱، ص۲۶.
📌معروفترین لقب وی «هَرَوی» که شیعه و سنی به آن اشاره کردهاند، برگرفته از محل زندگی اجداد اوست.
📚منبع:
📌«قُرشی»، «عَبْشمی»، «نیشابوری»، «بصری» و «خراسانی» را نیز از القاب او ذکر کردهاند.
📚منبع:
خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، ۱۳۴۹ق، ج۱۱، ص۴۶؛ سمعانی شافعی، الأنساب، ج ۵، ص۶۳۷؛ مزّی شافعی، تهذیب الکمال فی أسماء الرجال، ج ۱۱، ص۴۶۰،ش ۴۰۰۳؛ نجاشی، احمدبن علی، رجال النجاشی، ص۲۴۵.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2633
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#تجربه ۲۸
#فضل_الله
#عبدالله
📝اینجا امام زاده فضل الله از نوادگان امام حسن مجتبی ( علیه السلام)
🕌مکانی زیارتی و بسیار سرسبز است که درقرن ۶ هجری بنای ساخت این امام زاده تکمیل شده این امام زاده در👈 استان قزوین روستای فارسجین است. این روستا به دلیل باغ های انگور و گردو زیاد گردشگر های زیادی برای خرید انگور و گردو به این روستا سفر می کنند.
📌 این روستا از قدمت بالای برخوردار است که زمان مغولان جمعیت این روستا بالای ۳ هزار نفره بوده است.
📌 بهترین زمان برای بازدید در تابستان است و امام زاده فضل الله هم در کناره گلزار شهدا است که این امامزاده برادر دیگری هم دارد که در همین روستا است که نام او امام زاده عبدالله است که فاصله بین این دو امام زاده ۶۰۰ متر است.
🌍لوکیشن:
https://maps.app.goo.gl/XfMExXV3S4ERiobz9
ارسالی از : آقای عزیزمحمدی
#طبیعتگردی
#امامزاده
#طبیعتگردی
#گردشگری_خانوادگی_بروو
#شجره_نامه
🌿سیّد فضلاللّه بن بن احمد بن بن حسن الطبرى بن زید بن على السیّد بن عبدالرحمن الشجرى بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن مجتبى علیهالسلام وى از سادات جلیل القدر حسنى قرن پنجم هجرى بوده است.
📚منبع:
المشجرالکشّاف ۲: ۱۳۰، التذکره فى انساب المطهره: ۹۵.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2632
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#عبدالله
#فضل_الله
🕌بقعه زیباى این امامزاده، در انتهاى شهرک فارسجین، در ۱۵۰ مترى شمالِ بقعه امامزاده عبداللّه، در حدود سه کیلومترى شهر ضیاء آباد، در ۲۵ کیلومترى شمال غربى تاکستان واقع شده است.
📌این بنا که از سنگ لاشه و ملاط گل و گچ کوبیده ساخته شده، از معمارى کاملاً متفاوتى با تمامى بناهاى موجود در منطقه برخوردار است. بقعه از خارج به صورت مدوّر به قطر هشت و از داخل به قطر شش متر مىباشد و حدود یک متر ضخامت دیوار آن است.
📌بقعه از داخل به صورت هشت ضلعى و هر یک از اضلاع آن قریب به ۶۰ سانتى متر و به صورت صفّهاى کوتاه ایجاد شده و در انتهاى چهار صفّه اصلى، چهار پنجره جهت نورگیرى احداث شده است.
📌در انتهاى صفّهها، یعنى ساقه گنبد از خارج، به صورت دایره تبدیل شده و گنبد عرقچینى بنابر آن استوار شده است. این گنبد که از داخل به صورت عرقچینى کوتاه و از خارج بلندتر به نظر مىرسد به ارتفاع حدود 20/2
سانتى متر است. نماى داخل گنبد گچ اندود و نماى خارجى آن خشت و گل بود که در سالیان قبل سیمان اندود شده است.
📌متأسّفانه بخشهایى از دیوار گنبدِ بنا تَرَک برداشته و در حال تخریب شدن است. در وسط بقعه، صندوق چوبى کوچکى به ابعاد 1×2 متر قرار دارد که فاقد کتیبه یا نوشتهاى است.
📌در جانب شرق دیوار بقعه، گچبرى مختصرى دیده مىشود که سال
۱۲۳۷ در آن نمایان است و ظاهرا این تاریخ سال تعمیر بقعه بوده است.
📌با کمال تأسّف این بنا در حال ساخت و ساز غیر اصولى است و در هشت جهت آن ستونهایى جهت توسعه و تخریب بنا احداث شده است. این بنا صحن حدود ۳ هزار مترى دارد که به صورت قبرستان عمومى از آن استفاده مىشده است.
📚منبع:
قزوین آیینهى تاریخ و طبیعت ایران: ۵۷
📌با توجّه به مصالح بکار رفته در بنا و نیز نوع ساختمان بقعه، بنا را متعلّق به قبل از صفویّه و ظاهرا دوره تیموریان مىسازد.
🎤به اعتقاد اهالى، امامزاده فضلاللّه، برادر امامزاده عبداللّه مدفون در همین روستا است که مقابل بقعه امامزاده فضلاللّه مدفون مىباشد. اما این ادّعا به اثبات نرسیده است.
📚منبع:
سرزمین قزوین: ۳۷۴
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2632
ادامه👇👇
📝دکتر پرویز ورجاوند در سال ۱۳۵۰ ه . ش از این بقعه باز دید به عمل
آورده و توصیف آن را چنین مىنویسد:
👇
«طرح مجموع بنا از خارج به صورت مستطیل است و از دو قسمت
مختلف یعنى بقعه امامزاده و ایوان مقابل آن ترکیب یافته است.
📌ایوان مزبور نظیر بسیارى از بناهاى مشابه آن، بعدها به مقابل بقعه افزوده
شده و با خشت و گل ساخته شده است. عرضِ داخلِ ایوان 4 متر و
جرزهاى دو جانب آن هر یک داراى دو متر عرض مىباشد و پلّکان بام بنا
نیز در جرز دست راستى جاسازى شده است. در پشت جرزهاى دو جانب
ایوان، دو دیوار با همان ضخامت جرزها در طول بنا امتداد یافته و بقعه را نیز فرا گرفته است. بنحوى که در حال حاضر تنها قسمتى از بالاى بناى اصلى بقعه به ارتفاع 5/1 متر هویدا مىباشد.
📌قسمت بالاى بناى بقعه داراى طرح کثیر الاضلاع هشت ضلعى است که گوشههاى آن به صورت منحنى در آمده و در واقع طرحى است میان دایره و هشت گوشه. ارتفاع این قسمت از دیوار بقعه نزدیک به 5/1 متر است که از سنگ قلوه و سنگ لاشه به کمک ملاط گچ کوبیده و ماسه ساخته شده و سپس گنبد بنا بر فراز آن استوار گشته است. اطراف گنبد یک دوره یا غلام گردشى به عرض ۷۰ سانتى متر وجود دارد که سطح آن به کمک آجرهاى چهار گوش پوشیده شده است. قطر قسمت خارجى بقعه هشت متر است.
📌گنبد بنا به شکل گنبدهاى عرقچینى با خیز زیاد ساخته شده و سطح آن با آجرهاى چهار گوش پوشش یافته است. بر فراز بقعه مزبور قبّه آجرى خاصّى ساخته شده که از پائین به بالا باریکتر شده است. بر فراز آن دو رج آجر به صورت بعلاوه چیده شده و سپس روى این قسمت یک هرم آجرى با پایه مربّع شکل بنا گشته است. نظیر چنین طرحى در هیچ یک از آثار و بناهاى منطقه مشاهده نشده است. داخلِ بقعه امامزاده فضلاللّه، نظیر امامزاده عبداللّه داراى طرح هشت ضلعى است که به هشت طاقنماى توگود به عمق ۶۶ سانتى متر و عرض ۴۰/۱ متر تقسیم شده است.
📌قسمت بالاى طاقنماها به صورت قوس نوک تیزى در آمده و میانشان جز یک سه گوشه ساده هیچ نوع کاربندى مشاهده نمىگردد. در بالاى طاقنماها دور دایره شکلى وجود دارد که بتدریج به طرف داخل متمایل گردید و پوشش قوسى شکل بنا را به
وجود آورده است.»
📚منبع:
سرزمین قزوین: ۳۷۵-۳۷۶
📌درباره شخصیّت مدفون نمىتوان به درستى اظهار نظر نمود اما از آنجایى
که نسل زیادى از نوادگان امام حسن مجتبى علیهالسلام در قزوین و نواحى آن سکونت داشتهاند لذا به اعتقاد ما امامزاده سیّد فضلاللّه از نوادگان امام
حسن مجتبى علیهالسلام و نسب شریف وى با نه واسطه به آن حضرت منتهى مىشود که از قرار ذیل است:
👇
🌿سیّد فضلاللّه بن بن احمد بن بن حسن الطبرى بن زید بن على السیّد بن عبدالرحمن الشجرى بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن مجتبى علیهالسلام وى از سادات جلیل القدر حسنى قرن پنجم هجرى بوده است.
📚منبع:
المشجرالکشّاف ۲: ۱۳۰، التذکره فى انساب المطهره: ۹۵.
#امامزاده
#عبدالله
#فضل_الله
🌐 http://shrines.ir/post/1110/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B6%D9%84%E2%80%8F-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%E2%80%8F-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AC%DB%8C%D9%86
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2632
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
🕌امامزاده عبدا…
🕌فضل ا…فارسجین
📝بر سر راه قزوين – ابهر و در كنار شهرك فارسجين بناي آجري زيبايي از قرن ششم هجري باقي مانده كه به امامزاده عبد ا… معروف است .
📌سردر بلندي كه در جلوي ايوان ۷/۵ متري جنوب بقعه قرار دارد زائرين را به سوي حرم دعوت مي كند .
📌 قسمت اصلي بنا عبارت از يك هشت ضلعي است كه اضلاع جنوبي آن به خاطر الحاق ايوان و سر در به آن تا انــدازه اي متفاوت از ضلع هاي ديگر مي نمايد . بر روي اين هشت ضلعي قسمت گردني گنبد با ارتفاع ۳ متر و محيط ۱۸/۴۵ متر ساخته شده و گنبدي مخروطي با ارتفاع ۷/۵ متر بر فراز آن برپا گشته است .
📌در قسمت بالاي استوانه قطار بندي تزييني جالبي به كمك نوعي ملاط گچ به صورت مقرنس هاي هم شكل كه ۶۰ سانتي متر ارتفاع دارد صورت پذيرفته و جلوه خاصي به گنبد بخشيده است . دو كلمه ا… و علي كه به خط بنايي و با آجر هاي لعابدار فيروزه اي بر روي گنبد نگاشته شده آن را از آثار مشابه متمايز كرده است .
📌در نزديكي اين بنا ، امامزاده ديگري به نام فضل ا… وجود دارد كه از معماري كاملا متفاوتي با تمامي بنا هاي موجود در منطقه برخوردار است .
📌تركيب مصالح از خشت و گل ، آجر با سنگ قلوه و لاشه ، گچ كوبيده و ماسه و گنبدي عرقچيني كه با خيز زياد ساخته شده و قبه آجري خاصي بر فراز آن است از ويژگي هاي بناي امامزاده فضل ا… به شمار مي روند .
📚منبع:
کتاب قزوین آیینه تاریخ و طبیعت ایران-محمدعلی حضرتی ها
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2632
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔴بیعت دستان ناپاک
#صهیون
#پهلویون
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠از حسین فهمیده و بهنام محمّدی و محسن حججی و ابراهیم هادی بگیرید تا شهدای هستهای؛ ببینید این چهرهها را!
فاصلهی اینها از لحاظ جایگاه اجتماعی و موقعیّت اجتماعی چقدر است؟ امّا در بسیج اینها همه کنار هم هستند.
🔻شهدای هستهای هم بسیجیاند، این عناصری هم که اسم آوردیم بسیجیاند؛
همّت و #باکری و زینالدّین و حسین خرّازی و مانند اینها سپاهی بودند امّا بسیجی بودند؛
🔻صیّاد که ارتشی است امّا بسیجی بود، بابایی ارتشی بود امّا بسیجی بود؛
حرکت، حرکت بسیجی بود؛ جهت، جهت بسیجی بود؛ مَنِش، مَنِش بسیجی بود؛
تا چمران و آوینی و کاظمی و مانند اینها همه بسیجیاند.
کاظمیآشتیانی که سلّولهای بنیادی را برای ما به ارمغان آورد، برای کشور همان قدر بسیجی است که حسین خرّازی و حسین فهمیده؛
🔻اینها همه بسیجیاند، بسیج این است.
این عرض عریض، این عرصهی پهناور، همه [از جلوههای] بسیجند و صدها چهرهی نامآورِ دیگر.
🔻عزیزان من! می خواهم بگویم اینها الگویند.
جوان در همه جای دنیا به الگو نیاز دارد؛ اینها الگوی جوانهایند؛
این الگوها را زنده کنید، اینها را جلوی چشم نگه دارید.
۱۳۹۸/۰۹/۰۶
🟢#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
🌐http://baker1400.blogfa.com/post/138
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@bakershenasi
https://eitaa.com/Bakershenasi
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
شهیدچمران...
📸لطفا به تک تک صورتهای خندان پسرهای توی عکس نگاه کنین😊
از روزی که خیلی هاشون، کوچیکِ کوچیک بودن و وارد خونه ی شما شدن چند سالی میگذره.
همونطور که می بینین دیگه بعضی هاشون ماشاءالله برای خودشون مردی شدن.
تازه یادتون که نرفته دو گروهشون هم دو سال پیش و پارسال از مدرسه ی خودتون فارغ التحصیل شدن🎓
شما که اون بالاها دست و بالتون بازه حتما برای عکس یادگاری خودتون اونها رو هم اضافه کنین یه موقع از جلوی چشمتون دور نشن.😇
ببخشید حاشیه رفتم؛
خلاصه که تک تک این پسر بچه ها، به امید و آرزویی شاگرد و پسر و خلاصه عضوی از خانواده ی بزرگ شما شدن🌱
دیگه خواهشا یه دونه شهید تهرانی مقدم و یه دونه شهید سلیمانی و یه دونه #شهید_باکری؛ ببخشید دو تا #باکری...
اصلا چرا یکی یکی بگم خودتون یه جوری اوضاع رو رفع و رجوع کنین هر کدومشون پسرهای خوب و مهم و موثری براتون باشن.😌✨
جوری که هر وقت هر کدومشون رو نگاه می کنین قند توی دلتون آب بشه و به دوستهای شهیدتون بگین اینا بچه های من هستنا.
بچه های مدرسه ی شهیدچمران که روی تابلوش نوشته حمزه ی دوران؛ همون که توی شلوغیهای میدون خراسونه؛ همون که عموهای مدرسه اش سعی کردن سربازهای خوبی برای این کشور تربیت کنن....😊🇮🇷
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
🌐http://baker1400.blogfa.com/post/139
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@bakershenasi
https://eitaa.com/Bakershenasi
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─