eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
392 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
232 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ گذشتہ اگࢪ ࢪهایت نمےکند پس نگذشتہ! اما اگࢪ خاطࢪات کناࢪت نمےذاࢪن این یعنے تو مدیࢪ خوبے هستے! بخشے از دیࢪوز، امروز پیداست... و لحظاتے از آن، هیاهو داࢪند تا بہ کلام تبدیل شوند. ✍ ۱۳۹۲/۰۲/۰۲ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2639 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۴۰۲۱۲۲۳۱۲۲۵ 🌳🪵🪚🪓 ❄️زمستان؛تصویر دردناک و از بین رفتن تراکم جنگل 🌕معضل جنگل خواری، چند سالی است گریبانگیر طبیعت شمال ایران شده است و بایستی با راهکارهای مناسب و فراگیر، با ، مبارزه ی پیوسته و اعمال قانون واقعی کرد. 🟠برخی از نقاط جنگلی در استان های شمالی، بگونه ای رفتار شده است که 《درختان قابل شمارش شدند》 که البته فراوانی جایگزین آن جنگلهای شده است.‼️ 👈بطور مثال کافیه در همین اسفند ماه دستگاههای نظارتی، اجرایی، قضایی و تشکلهای مردمی[حامی طبیعت و جنگل] طی بازدیدی از وضعیت بحرانی جنگلهای و سایر مناطق[سه استان یاد شده] را از نزدیک مشاهده کنند. 🔴وضعیت عمومی جنگل خوب نیست. 🌳سکوت و بی توجهی به بخش‌های آسیب دیده ی جنگل های کشور شایسته نیست. 📌چنانچه در کشور درگیر چند مساله ی مهم و چالش جدی زیست محیطی هستیم، قطعا یکی از آنها عدم حفاظت کافی از تمامیت اراضی است و این موضوع نیازمند توجه ی ویژه ی مردم و دولت را میطلبد. 📌در این شرایط تشکّل های محیط زیستی، دوستداران طبیعت و بویژه اهالی استانهای شمالی ایران (گیلان، مازندران و گلستان) می توانند نقش بسیار مهمی را جهت صیانت از طبیعت خدادای ایفا کنند. ❤️همه مسئولیم🌳 🌕بر اساس گزارشات منتشر شده آقای ؛ از طایفه ی ترکمن تا کنون ۸۰ هزار درخت کاشته است! 🔻🔻 🪓ولی در مقابل، افرادی عامدانه درختان جنگلی را قطع میکنند و با نیت تصاحب نامشروع بر اراضی جنگلی، هر هفته دهها متر پیشروی کرده و 👈میگویند .‼️ 📡بر اساس یا بر املاک ساکنین روستاهای پایین دست و شهر، حتی یک سانت هم معین است. 👈در اراضی غیر جنگلی در صورتی تغییر خواهد کرد که طی انعقاد قرارداد معین با پرداخت هزینه های سنگین صورت گیرد. 🔻🔻 ⭕️حالا اما برخی در عرصه ی جنگلی، در نهایت خونسردی، آهسته و پیوسته هر روز با قطع درختان و تخریب جنگل، زمین های رایگان، بکر و فراوانی را تصاحب میکنند؟!‼️ آنچه که اعیان است چه حاجت به بیان است ⚖قوانین کوبنده و بازدارنده با قاچاقچیان چوب و همچنین نمودن متصرفان نامشروع جنگل و مراتع، لازم و ضروری است. ⭕️ریشه‌های فکری تخریب محیط‌ زیست☠️ ◼️اعتقاد جان لاک (بنیان‌گذار لیبرالیسم مدرن): طبیعت فاقد ارزش است؛ زمین هیچ ارزشی ندارد؛ مگر اینکه انسان بتواند از آن بهره ببرد. ◼️اعتقاد کارل مارکس (بنیان‌گذار علم جدید): هستی چیزی جز ماده بی‌شعور نیست؛ طبیعت ارزش ذاتی ندارد؛ فقط ابزار تولید مهم است. ⚫️ نتیجه نگاه ماتریالیستی به طبیعت: رفتار با طبیعت بر اساس برآوردن خواست‌های بی‌حد و حصر انسان 🌸لطفا احکام اسلام جاری شود. __________________________ ✅ قضاوت امیرالمؤمنين درباره 🍃 👇 🔸امام على عليه‌السلام دربارۀ كسى كه بدون دلیل موجّه، ▪️ را بكشد يا ▪️ را قطع کند يا ▪️ را تباه كند يا ▪️خانه‌اى را ويران سازد يا ▪️ يا را بخشکاند، 👇 ▫️چنين قضاوت فرمود: بايد غرامت آنچه را از بين برده بپردازد و چند براى عبرت به او زده مى‌شود؛ اما اگر تعمّد نداشته، فقط باید غرامت بپردازد ولی حبس و تأديب بر او نيست؛ همچنین هر نقصى به حیوان رسيده، بايد كمبود ارزش آنرا جبران كند. 🔸متن عربی حدیث: «وَ عَنْهُ ع أَنَّهُ قَضَى فِيمَنْ قَتَلَ دَابَّةً عَبَثاً أَوْ قَطَعَ شَجَراً أَوْ أَفْسَدَ زَرْعاً أَوْ هَدَمَ بَيْتاً أَوْ عَوَّرَ بِئْراً أَوْ نَهَراً أَنْ يُغْرَمَ قِيمَةَ مَا أَفْسَدَ وَ اسْتَهْلَكَ وَ يُضْرَبَ جَلَدَاتٍ نَكَالًا وَ إِنْ أَخْطَأَ لَمْ يَتَعَمَّدْ ذَلِكَ فَعَلَيْهِ الْغُرْمُ وَ لَا حَبْسَ عَلَيْهِ وَ لَا أَدَبَ وَ مَا أَصَابَ مِنْ بَهِيمَةٍ فَعَلَيْهِ فِيهَا مَا نَقَصَ مِنْ ثَمَنِهَا.» 📚منبع حدیث: نعمان مغربی(متوفای ۳۶۳ ق)، دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۴۲۴، حدیث ۱۴۷۶. 📄در پایان یادآوری می شود که جنگل از چنان اهمیتی بهره‌مند است که در شریعت مقدس اسلام در ردیف و از نگاه قانونگذار به عنوان تعریف شده است. ⭕️بدون تعارف بگویم: چرا عده ای راحت و آسان میکنند؟‼️ ⬅️نقش دستگاه مربوطه با این پدیده ی ظالمانه چیست و اصلا کجاست؟؟!! 🔎چه باید شود تا اقدامات مشهود برای حفاظت از جنگل‌، ارتقاء پیدا کند؟ 《قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنى وَ فُرادى》 ✍محسن داداش پور باکر ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ چهارشنبه 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2436 📙📘📓📗📒📕📔 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی و حتمی است. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید/ قاتلان جنگل!!! ⏰ انتقاد شدید نماینده ولی فقیه در مازندران از قطع درختان جنگل هیرکانی توسط قاتلان جنگل و قاچاقچیان چوب! ꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۲۱۲۲۳۱۲۲۵ 🌕معضل جنگل خواری، چند سالی است گریبانگیر طبیعت شمال ایران شده است و بایستی با راهکارهای مناسب و فراگیر، با ، مبارزه ی پیوسته و اعمال قانون واقعی کرد. 🟠اخیرا برخی از متصرفان نامشروع اراضی جنگلی و منابع طبیعی با خونسردی و نقشه شوم، عرصه ی ملّی را به مهاجرین غیر بومی به قیمت پایین، پیش فروش کرده و آنان را به تقابل با سازمان جنگلها تشویق میکنند. 🔴وضعیت عمومی جنگل خوب نیست. ❤️همه مسئولیم🌳 🔻🔻 ⭕️حالا اما برخی در عرصه ی جنگلی، در نهایت خونسردی، آهسته و پیوسته هر روز با قطع درختان و تخریب جنگل، زمین های زیادی را تصاحب کرده و حتی خرید و فروش می کنند؟!! 👇👇 🟡دستگاههای نظارتی و اجرایی مربوطه پاسخ بدهند؟ چه کسانی شهرک سازی های غیر بومی در عرصه ی جنگلی را مدیریت میکنند؟‼️ ⚖قوانین کوبنده و بازدارنده با قاچاقچیان چوب و همچنین نمودن متصرفان نامشروع جنگل و مراتع، لازم و ضروری است. ✍محسن داداش پور باکر 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2436 ༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۱۲۸۱۰۱۹ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2640 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 💥 @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐
17.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۱۲۸۱۰۱۹ 📜مرحوم پهلوان کربلایی داداش پور باکر بن اله وردی باکر بن 👈 بن الهوردی بیک باکر بن فرج اله بیک باکر بن میرزاآقاباخان باکر بن داداش بیک باکر بن آقبابیک باکر بن👈 جانی سلطان باکر بن👈 بن✨ بن نامدارخان باکر بن خانداش خان باکر بن جانبرار خان باکر بن فرج خان باکر بن میرعلی خان باکر بن میرزاآقا خان باکر بن جانقلی داداش باکر بن رخش سوار قلیخان باکر بن باباکریم باکر بن👈 مرحوم مغفور 💠نام همسر: مرحومه ماهتابه طهملسب نژاد باکر 🌿شجره مادری: مشهدی سوسو حسین پور باکر حِسِن باکر بن حسنجان باکر بن آقاجانی بیک باکر بن سلطان باکر بن جانی بیک باکر بن اله وردی داداش باکر 💞وی از نوادگان و سیده میرمریم کرازمین بود. 👈پدرش پهلوان اله وردی باکر فرزند کربلایی داداش باکر و مرحومه بودند. 🧕مادربزرگش مرحومه 👈 دختر و عباس باکر بود. ❤️عباس باکر عموی کربلایی داداش باکر بود. 👇 🕌مزار جده ی معظمه ما [خاندان داداش باکر] در روستای ییلاقی ، دهستان فیروزجاه بندپی شرقی بابل واقع شده است. 🌿شجره نامه میرمریم: میرمریم ره بنت سیداسدالله بن سیدحسن بن سیدآقاعلی بن سیدلقمان اول بن سیدمیرآقا بن سیدمیرحسن بن سیدآقابزرگ بن سیدکریم سیدجلال الدین ره 🟢سادات میرتبار کهکنار بندپی غربی از بستگان میرمریم هستند. ✍ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2640 🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟ 💥 @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜نامگذاری گاوها بر اساس جنس، سن و رنگ در دامداری های سنتی مازندران 🐃🐂🐄 📌هر یک از گاوها و گوساله‌ها با توجه به سن‌شان به نام‌های گوناگون هستند. 👇 🐃خالمه= گوساله یک الی دو ماهه. 🐄دِمِس= گوساله ۳ الی ۶ ماهه از هر دو جنس. 🐂ماشَن= گوساله ۷ ماهه الی ۲ساله. 🐃تِلِم = گاو ۲ ساله تا زمان اولین زایمان. 🐄تَلیسه: گاو نر جوان همردیف گاو ماده تلم وحدود ۱۴ یا ۱۵ ماهه که گوشت بسیار نرمی دارد. 🐂مَنگو= گاوی که چند گوساله به دنیا آورد.اگر شیر بدهد به آن "دوشا منگو"یا" دوشا مادگُو"میگویند. 🦬تِشک= گاو نر کوچک. 🐃جونکا= گاو نر بزرگ و چند ساله و معمولا خوش صدا. 🐄گو: گاو 🐂گوگ: گوساله 🐄وِرزا= گاو نر بزرگ و چند بهار دیده که برای شخم زدن زمین کشاورزی آماده می شود. 🐃فِرام: گاو ماده ای که گوساله نداشته باشد، مقابل کلمه "زا " 🐂زا= مقابل کلمه ی " فرام"گاو ماده ای که گوساله داشته و شیر ده باشد. 🐄قَسِر(ghasser)= گاو ماده ای که قادر به تولید مثل نباشد. ▫️هر یک از گاوها با توجه به رنگ‌شان نیز دارای نام‌های مختلفی هستند. 👇 🐃کمر یا کمر دون= گاو سیاهی که کمر آن سفید رنگ باشد. 🐃کَچِلی = گاو سیاهی که دم آن سفید باشد. 🐄خالدار= گاوی که پوست بدنش قرمز و سیاه و سفید باشد. 🐂زرین= گاوی که کاملا قرمز باشد. 🐃سیا ناز= گاوی که رنگش کاملا سیاه باشد. 🐄سِل=گاوی که کاملا سفید باشد. 🐄پاپلی= گاو سفید و سیاه. 🐄شیرو= گاوی که فقط پیشانی تا بالای پوزه سفید رنگ باشد. 🐃رَش= گاوی که رنگش سیاه کم رنگ یا خاکستری باشد. 🐄مارو= گاوی که رنگ پیشانی آن سفید باشد و بقیه ی اعضای بدنش هر رنگی به غیر از سفید باشد. ▫️هم چنین به دامدار گله گاو، گالش و به محل دامداری گاو، گالش منزل گفته می‌شود. 📸عین اله آزموده 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2641 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜 📝کتیبه ی ذیل واژه ی《》 🌍
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🌺*چاپ سومین اثر اختصاصی جناب مهدی ابراهیم پورعزیزی 📘نام اثر: *سپکوهای نجوا * 📌مشتمل بر اشعار سپید در فرازی نو بنام سپکو [ترکیبی از مخفف دو  واژه سپید و کوتاه ] بنیان نهاده شد * 📄*با رویای ویرانم بساز * *که درد را باران نمی شوید * *عکس روی جلد : تصویر درویش حاجی ؛ نماد مذهبی دهستان عزیزک * 📸 عکاس : سیده ندا حمید نژاد عزیزی* 🖊خوشنویس : وحید اسدی از مشهد مقدس * ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜پِسی(سوت سوتک)= سوتی که کودکان هزارجریبی [اکثر مناطق مازندران بویژه ارتفاعات و جنگلی] بوسیله یِ ساقه یِ سرسبز ِ جو ( خصیل) و گندم و برنج درست می کنند. 📌یک‌طرف ساقه گِره یا بند دارد و طرف ِ دیگرش باز هست، قسمتِ نزدیک به گِره یا بند که مسدود می باشد را با انگشت فشار می دهند تا چند تا شکاف و برش طولی ایجاد شود، 📌هنگام فوت کردن هوا از این شکاف عبور کرده و صوت و صدا ایجاد می شود ، 📌بعد از ایجاد شکاف ،پِسی را بین دو کف دست قرار داده ، کف دست را به هم می مالیم سپس دو طرف پسی یعنی سر دارای بند یا گِره و قسمت پایین پِسی را به سمت میانی یا داخل چند بار فشار میدهیم تا شکاف و برش باز و بسته شود سرانجام قسمتی که بند دارد را نگه داشته پِسی را بین دو انگشت قرار داده و دو انگشت را چند بار به سمت پایین می کشیم . 📌یک عدد صدای نازک دارد چند عدد را همزمان استفاده کنیم صدای متفاوت تر و بَم و کلفت تری ایجاد می شود. 📌باوری در هزارجریب یا تبرستان وجود دارد اینکه : مادران هزارجریبی از سوت زدن فرزندان شان توسط پِسی در نزدیکِ مرغِ کُرچی که روی تخم مرغ نشسته و در حال جوجه کِشی میباشد جلوگیری میکنند چون باور دارند با این کار ، تخم مرغ تبدیل به جوجه نمیشود به اصطلاح شِت میشود . 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2642 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜 📌این ی سنگی متعلق به سنگ قبر مربوط به دوره صفوی در منطقه کاشان است. 📌با توجه به پژوهش انجام شده روی سنگ‌قبر، سال وفات و نام متوفی نوشته شده است، و بر اساس داده ها، اطلاعات این کتیبه حامی از سال وفات سال ۱۱۲۹ هجری قمری و نام متوفی ذکر میباشد. 📌سنگ‌قبر از جنس مرمر است که از وسط شکسته شده و بر سطح آن و دور تا دور نوشته شده و در قاب پیشانی در ۴ سطر نام متوفی و تاریخ وفات آمده است که نشان‌دهنده ی دوازده امامی بودن متوفی است. 📜متن روی سنگ: «وفات یافت سیادت و نجات پناه جنت و رضوان، آرامگاه میرزا محمد ابن سیادت پناه حاجی، الحرمین شریفین حاجی محمدحسین برزکی فی، تاریخ شهر صفرالمظفر سنه ۱۱۲۹» 📌در زیر کتیبه همانند دیگر نمونه ها قوس محرابی با تزیینات اسلیمی و در میان قوس، جوغن با ظرافت کار شده و در پایین آن ساقه سروی آمده اما بیشتر سرو که در طرح گلدانی و نیمه پایینی قرار داشته‌ از میان رفته است. 🔴متأسفانه اشخاصی سعی بر شکستن این به قصد پیداکردن گنج و اشیای گرانبها داشته‌اند که از این طریق موجب تخریب و غارت هویت تاریخی کشور می‌شود. ✍ پ.ن: در محمدآباد هم یک سنگ قبر به همین شکل هست که مربوط به زمان است و در شاهزاده اسحاق و اسماعیل نگهداری می شود. 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2643 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜 🏅 🏵 ⚫️ 📎گردن آویز قدیمی «فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَيُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا يُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِينَ» [آیه ۸۱، سوره یونس، قران کریم] 📝ترجمه: «وقتى هر چه داشتند انداختند، موسى گفت: آنچه شما آورديد، سحر است كه خداوند به زودى آن را باطل خواهد كرد؛ زيرا كه خداوند كار مفسدين را اصلاح نمى نمايد.» ⏳از زمان‌های دور تا به امروز یکی از زیورآلاتی که مادربزرگها، زنان میان سال و دختران خردسال و جوان مازنی برای زیبایی و زینت گردن استفاده می‌کنند، است. 📌تاریخچه ی گردنبند👈 قدمتی به درازای تاریخ شروع بشریت داشته است. گردنبندهای اولیه کاملا ساده و برگرفته از جنس و اشکال طبیعت مثل سنگ، پر، استخوان، پوسته درختان و مواد گیاهی ساخته می‌شد اما با گذشت زمان جواهرات و زيورآلات فلزی جایگزین آن‌ها شدند. 📌به مرور زمان بشر توانست با اشکال و خصوط به ماهیت دیگری وارد کند.. ✍خوانش: ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2517 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🟢: (( اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─