eitaa logo
مرکز تخصصی احیاء امر
1.1هزار دنبال‌کننده
393 عکس
49 ویدیو
7 فایل
تا رسیدن به سبک زندگی حسینی اندیشکده مطالعات حسینی روضه خانگی | طرح سدره @sedreh_com فصلنامه مطالعات آیینی «ع» @ainmag_ir محصولات آیینی لواء @lewaa_ir همایش علمی هیأت @heyat_conf 👤 پشتیبانی @ehyadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
*یزیدیان زمان* و اقامه عزای نیازی به پیوست سیاسی ندارد، *بلکه سیاست در ظاهر و باطن آن موج می‌زند.* این ندای هر عاشورایی در است که من تا روز قیامت *با هرکس که با شما در سلم و سلامت است، در سلم و سلامت هستم و با هرکس که با شما سر جنگ دارد، در جنگم.* با این حساب آیا می‌شود کسی خودش را اهل بداند، امّا نسبت به حسینیان زمان و یزدیان زمان بی‌تفاوت باشد؟! 📚 ۱۸۱ ✳️@heyatiha72
خودت را به کاروان برسان از مطالعه حوادث ، این مطلب به دست می‌آید که این جریان یک «حرکت کاروانی» است که بر اساس الگوی کامل جمعی به پیش می‌رود. طراحی حرکت از ابتدا به صورت یک کاروان است. در این کاروان، مردان، زنان و کودکان، همه با هم در یک مسیر حرکت ‌می‌کنند. ثمرۀ این طراحی کاروانی آن است که اگر کسی بخواهد با جریان اباعبدالله الحسین‌ ع ارتباط برقرار کند، ارتباط او، ارتباط با یک کاروان و ارتباط با یک جمع خانوادگی خواهد بود که این جمع، مبتنی بر نظام اصیل خانواده با تمام اشکال خانوادگی اعم از پدر، مادر، همسر، فرزندان، عمو، دایی و... شکل گرفته است. اساسا محب و زائر باید ارتباط خودش را با این حرکت به صورت طراحی کند و با خانواده اش ، خود را به این جریان برساند. با این نگاه، هرکس می‌تواند به اقتضای خودش، الگوی خود را در این کاروان بیابد و حرکتش را با او آغاز نموده و را همراهی کند. گویی خانواده او نیز به می پیوندد و این مسأله به زیباترین صورت در جریان پیاده روی اربعین طراحی و نمود یافته است که نشان از همراستایی این جریان با جریان اصیل عاشورادارد. 📚 ۱۰۲_۱۰۳ ✳️ @heyatiha72
انقلابی ماندن اگر مضمون توصیه‌های رهبری در یک کلام این است که باید بمانیم، این روحیه انقلابی از پای مجالس حسینی در رگ‌های جامعه جاری می‌شود و نمی‌گذارد تا گذر ایام و هزاران نواقص گذشته و موانع پیش رو، ما را از ادامه مسیر باز دارد. 📚 ۱۷۷ ✳️ @heyatiha72
*آتش فراق* ما مفلسان دنیازده که ادّعایی در میان محبّان نداشتیم و مشغول دنیای خود بودیم..... این بود که ناگاه ما را از دالان بلای عظیمش به محبّان کشاند. ما اهل چنین مجالسی نبودیم و در همان لذائذ پست دنیا غرق بودیم که او یکباره دستمان را گرفت و در طوفان بلای خویش ما را به ساحل *بزم محبّان* رساند. این *حسین ع* بود که ما را بد عادت کرد و درحالی‌که در اوج غرق بودیم، هوای می و مطربِ بزم محبّان را در قلب‌مان روشن کرد. *او* خودش بود که ما را به یک‌باره میان انبوه محبّانش در جاده‌های ** راه ‌داد. امّا حالا... حالا که بعد از چند سال به بزم محبّتش عادت کرده‌ایم این چه تقدیری است که را به جان محبّانش انداخته است؟! ~ دلمان خوش بود سالی یکبار در *گلستانی میان نجف تا کربلا* در میان محبّانش به تفرّج می‌رویم. ~ دلمان خوش بود به جام شرابی که هرسال از می‌نوشیدیم و تا سال بعد به یادش گرم و مست بودیم. ~ دلمان خوش بود که ما را هم میان جمع محبّانش راه داده‌اند. ~ دلمان خوش بود که ما هم همچون محبّان و عاشقانش، آواره دشت و بیابان می‌شویم. تازه در این وانفسای دل‌خوشی شیرینی از جنس حسین ع یافته بودیم. روزها را می‌شمردیم تا اربعینش فرا رسد و خود را در میان *اقیانوس محبّانش* چون *قطره‌ای ناچیز* غرق کنیم.♡ 📚 ۱۶۲ ✳️ @heyatiha72
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 🎶 نواهنگ قسمت دوم: «مَرکبی به نام محبت» 🚩 🏴 برگرفته از صفحه ۱۱۰ ▪️▪️▪️ ✳️ @heyatiha72
مرکز تخصصی احیاء امر
*دریچه نگاه * حسین ع سالکان روضه‌هایش را با خود می‌برد. چه بدانی و چه ندانی اگر دل به داده باشی، او تو را خواهد برد. منزل به منزل و سفر به سفر و در میانه این سفر، تو ناگهان خود را در میان انبوه پیاده‌روان به‌سوی کربلا خواهی یافت. تو کجا و اینجا کجا؟! تا به خودت بیایی یک نفر چای تعارفت می‌کند، دیگری با اصرار از تو می‌خواهد که شبی را او باشی، کودکی پابرهنه لیوان آب در دستش گرفته و پیرزنی سینی خرما بر سر گذاشته و میان جمعیّت نشسته است. همه تو را حسینی می‌نگرند و تو هم از دریچه نگاه حسین ع به همه می‌نگری. همه در سفر سوم از اسفار حسینی‌اند و گویی این رزمایشی است برای سالکان حسینی تا طعم را چند روزی با تمام وجود حس کنند. حتّی نازل‌ترین ابعاد وجودت با حسین ع و در راه او متعالی شده است. خوردنت، خوابیدنت و همه شیرینی‌های این راه به‌جای این‌که شیرینی‌هایی نفسانی و شهوانی باشند، همه رنگ او را برداشته است. اینجا تو همچون عارفانِ بلاکش از سختی‌های راه لذّت می‌بری و این لذّت عارفانه ، تو را هرسال بی‌تاب‌تر از قبل می‌کند. اینجا تو مثل بقیه سفرها دنبال رفاه و تفریح و آسایش‌های معمول نفسانی نمی‌گردی، بلکه لذّت تو در خوابیدن در همان خاکی است. تو در خسته شدن پایت در راه حسین علیه‌السّلام است. لذّت تو در خاکی است که از پای زائران بر چهره‌ات می‌نشیند. لذّت تو در فشردن میان جمعیّتی است که همه به‌سوی حسین علیه‌السّلام رهسپارند. اینجا لذّت تو در این است که میان حسینیان می‌خوابی، بلند می‌شوی، راه می‌روی، غذا می‌خوری و ... . اینجا حسین علیه‌السّلام همه جا را پر کرده است و جایی برای غیر نگذاشته است! 📚 ۱۵۹ ✳️ @heyatiha72
11.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 🎶 نواهنگ قسمت سوم: «نوح زائر؛ جبرئیل روضه خوان» 🚩 🏴 برگرفته از صفحات ۳۹ الی ۴۲ ▪️▪️▪️ ✳️ @heyatiha72
-1049420031_-211295.mp3
3.5M
⁦🎙️⁩ | آیت‌الله سیدمحمدمهدی : روضه، زیارت و سفر جلوه‌ای از *ضیافت امام* است... ⁦⏱️⁩ مدت: ۷ دقیقه 📌 باز نشر از @7minutes_ir 🖇️کانال بله و ایتا هیئتی‌ها: ⁦✳️⁩ @heyatiha72
** تا از حیوانیّت‌هایمان قدری نمیریم، به انسانیّت راه نمی‌یابیم و برای ما که از همان حیات حیوانی آغاز نموده‌ایم، این مردن کار دشوار و خلاف عادتی است. این است که انبیاء علیهم‌السّلام خون دل‌ها خورده‌اند تا ما را از سطح آن حیات مأنوس حیوانی به حیاتی انسانی دست‌گیری کنند. امّا *حسین علیه‌السّلام این راه دشوار را با بلایش آسان کرده است* . ** ، همان استجابت دعوت خدا و رسول صلّی‌الله‌علیه‌وآله است و ما در این لبیک، طعم حیات دیگری را چشیده‌ایم. ما با حسین علیه‌السّلام از سطح حیات حیوانی رهیده‌ایم. ما با حسین علیه‌السّلام طعم انسانیّت را چشیده‌ایم. گریه‌های بر حسین علیه‌السّلام، ما را از رِجس شهوات و امیال حیوانی پاک می‌کند و به ما اجازه می‌دهد تا همچون انسان‌ها زندگی کنیم. *«حسین علیه‌السّلام هست، یعنی هست.»* این را اهل روضه‌های حسین علیه‌السّلام فهمیده‌اند. آن‌ها حیات قلب‌شان را مدیون حسین علیه‌السّلام اند و اگر چند وقتی از روضه‌های او دور بمانند، مردن قلبشان را حس می‌کنند. برای همین زود به زود بی‌تاب روضه‌اش می‌شوند و در بیابان برهوت دنیا، تا چند جرعه از آب حیات او ننوشند، آرام نمی‌گیرند. 📚 ۱۵۴ ✳️ @heyatiha72
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 🎶 نواهنگ قسمت چهارم: «نوکر مستحق این همه لطف نیست...» 🚩 🏴 برگرفته از صفحات ۱۱۲ الی ۱۱۴ ▪️▪️▪️ ✳️ @heyatiha72