eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
57.9هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
4_454890886946357329.MP3
1.24M
✅رضایت به حیات دنیا 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅انسان مؤمن برای هر حرکتش حساب باز می کند 🔸استاد چه کسی می تواند کلیه اعمالش را کنترل کند؟ آن کسی که مؤمن باشد، زیرا وقتی انسان همه هستی را هماهنگ و یگانه و همراه و همساز می بیند، وقتی که می بیند ، هیچ حرکتی، بی حساب در هستی صورت نمی گیرد، او هم که جزو این مجموعه است و روی به سمت واحدِ احد دارد، نمی تواند بی حساب حرکت کند. انسان مؤمن برای هر حرکتش حساب باز می کند. در هستی‌ِ منظمِ هدف دار، بی هدف گام برنمی دارد. هرکاری که می کند با توجه به مبدأ واحد است. و شاید گام اول توحید این باشد، این باشد که انسان به توحیدِ با خویش برسد، ظاهر و باطنش را یکی کند. واقعیت موجود خویش را با حقیقت متعالی انسان، یگانه کند. 📚تربیت کودک ص١٤ 🌿 @einsad
✅ برخورد مناسب با مشکلات ازدواج 🔶استاد علی صفایی حائری: بيشتر آنچه كه بدى و مشكل ازدواج قلمداد مى‌شود، مثل سختى‌ها و برخوردها و توقع‌ها و انتظارها و درگيرى‌ها و گرفتارى‌ها، در واقع همين بدى‌ها، خوبى و ميوه‌ى خوب ازدواج هستند. اين آدمى است كه بايد از حادثه‌ها ، از برخوردها و از درگيرى‌ها بياموزد و از آنچه كه آموخت، راهش را مشخص نمايد و بر حماقت و اشتباه خود پافشارى نداشته باشد. آدمى مى‌تواند حتى از بن‌بست‌ها بياموزد كه راه كجاست و چگونه بايد بازگشت و حلقه‌ى زنجير را باز كرد و بدون سماجت ولج در آوردن،با تفاهم و محبت و مدارا در راه گام برداشت.بيشتر مشكلات ازدواج از همين كله شقى‌ها و لج در آوردن‌ها آغاز مى‌شود و سپس اين زخم‌هاى كهنه، عفونى و ملال‌آور مى‌گردد و به طلاق و جدايى مى‌انجامد. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 14 🌿 @einsad
4_5874985798834586464.mp3
915.3K
✅جایگاه واهمیت ذکر 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅ تا نخواهی، نمی دهند... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب ما پیش از آنکه باشیم ، ایم و پیش از آنکه به اشتها آمده باشیم و با سؤال ها گلاویز شده باشیم ، خود را تلنبار کرده ایم و پیش از آنکه به دست یافته باشیم ، به کلمه ها رسیده ایم ... و این است که باد کرده ایم و با آنکه زیاد داریم ، مریض و بی رمق هستیم و به امتلای ذهنی و پرخوری فکری دچار شده ایم ... اسفناک اینکه ، این و این پرخوری ، همه گیر شده و اسفناک تر اینکه این در ابتدا به عنوان یک افتخار و نشانه سلامتی و روشنفکری هم قلمداد می گردد ، اما رفته رفته سنگینی و ضعف ذهنی را به دنبال می آورد و روشنفکرِ تلنبار شده را به بن بست می رساند . اینها با اینکه خیلی دارند فقیر هستند ؛ چون پیش از سؤال ، به جواب ها رسیده اند و پیش از عطش ، به آب . دوای این ها همان طرح « سؤال های بنیادی » است که بتواند به تفکرات آن ها سازمان بدهد تا بتوانند با تفکرات سازمان گرفته به مطالعات خویش سر و سامانی بدهند و آن را هضم کنند و شیره کشی نمایند . 📚 رشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
4_5798798297388810619.mp3
1.27M
🌿چگونه می توان کارها را اولویت بندی نمود؟ 🔶استاد 🌿 @einsad
✅ چرا ملاك‌ها جا به جا مى‌شوند؟ 🔶استاد : چرا ملاك‌ها جا به جا مى‌شوند؟چرا ملاك‌ها در هم ريخته شده است‌؟ چرا خوب‌ها با بدها جايشان عوض شده است‌؟ چرا به فلانى كه تا ديروز خوب بوده امروز مى‌گوييم بد؟ چرا به فلانى كه تا ديروز بد بوده امروز مى‌گوييم خوب‌؟ تحوّل آدم‌ها، به هم ريخته شدن ملاك‌هاى خوبى و بدى به خاطر تحوّل در اهداف است. مادامى كه اهداف را رها نكرده‌ايد و پشت سر نينداخته‌ايد مسأله‌اى نيست ولى وقتى كه اهداف پشت سر انداخته شد خواه ناخواه موازين از دست مى‌رود. لازمه تحوّل در ملاك‌ها اين است كه تحولى در اهداف رخ داده باشد. اگر جامعه‌اى اهدافش را پشت سر بگذارد و از خواسته‌هاى ديروزش چشم بپوشد، خواه و ناخواه چيزهايى كه ديروز خوب بوده امروز بد خواهد شد. 📚 ، صفحه 28 🌿 @einsad
4_5879495209552708344.mp3
1.4M
✅گامهای سالک دربرابرگامهای بلا 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
❤️ این خانه برای دیگران بزرگ است... 🔶 استاد 🌿 @einsad
4_5870965000775925982.mp3
1.14M
🌿 یاری خدا برای کسانی که به راه افتادن... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ خداوند دلهای مشتاق را تنها نمی گذارد. 🔶استاد : مربى بزرگ هستى خداست و او دل‌هاى مشتاق را تنها نمى‌گذارد. مربى بزرگ هستى، آن‌هايى را كه مى‌خواهند حركت كنند رها نمى‌كند بلكه رهبرى مى‌نمايد. آن‌ها كه يافته‌اند كه بايد بروند اما از راه بى‌خبرند و راهنمايى ندارند به هدايت او خواهند رسيد و به راه دست خواهند يافت؛ «اَلَّذينَ‌ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ‌ سُبُلَنا»، ١ «وَ مَنْ‌ يُؤمِنْ‌ بِاللّهِ‌ يَهْدِ قَلْبَهُ‌». ٢ تا حدى كه در كلاس هستى از مورچه‌ها مى‌توانند درس بگيرند و از حركت ابرها و جنبش برگ‌ها و ريزش باران و لرزش موج و از تاريكى و نور مى‌توانند حقيقت‌هايى را بيابند و پيش بروند. بسيارى را مى‌شناسم كه هنگام خواستن و طلب،به راه رسيدند و پيش تاختند در حالى كه هيچ اميدى به رستگارى و نجات آن‌ها نبود. 📚 ج۱ص۸۴ 🌿 @einsad
🔶استاد : راستى خانمى كه زندگى را جز اين نمى‌داند كه كار كند و حقوق بگيرد تا بتواند بهترين‌ها را تهيه كند و در بهترين‌ها آن را آماده كند و در بهترين‌ها از آن استفاده كند و نشان بدهد كسى كه تمامى عمرش و عمق زندگيش همين چند انگشت گرفتن و دوختن و پوشيدن و نمايش دادن و جالب بودن و در چشم‌ها نشستن است، آيا مى‌تواند كه خودش را در لباس محبوس كند، و خودش را بپوشد؟ پوشش يعنى مرگ، يعنى تمام شدن، يعنى پوچ شدن و به بن‌بست رسيدن، كه اينها جز سرگرمى و تنوع و لذت و نمايش و جالب بودن و در چشم‌ها و دل‌ها نشستن چيزى نمى‌خواهند، چون؛ خودشان را بيشتر از اين نمى‌بينند و بالاتر نرفته‌اند. 📚 زن و مرد ص۴۰ 🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب خیال می‌کنیم مقصود این است آدم ها در عمل حرکتی داشته باشند . این ، ما را بسته است و زنجیر کرده ؛ در حالی که مقصد این نیست . مقصد است نه هدف این است که افراد فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند . چرا که مربوط به انتخاب و اختیار آنهاست . می‌خواهند عمل کنند یا نکنند . آن چه مطلوب است ، « تفاهم هاست » نه « توافق‌ها » ، « فهم » است نه «عمل » . آنچه مهم است فهم در برخوردهاست و عمل ؛ وابسته به شخص است . می‌خواهد خوب شود یا نشود . مقصود این نیست که همه شوند ، مقصود این است که همه شکل بگیرند ؛ یا شوند یا . بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند . تا آنهایی که زنده شدند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آنهایی که به هلاکت رسیدند ، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند . مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این . 📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۵۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅ ازدواج و انتخاب همسر 🔸 استاد علی صفایی حائری در انتخاب همسر، معيار و ميزان انتخاب، همان خصوصيات و نكته‌هايى است كه براى تو مهم است. زيبايى، صدا، اندام و حالت‌هايى كه براى تو مهم هستند، نمى‌توانى به آن بى‌اعتنا باشى، از آن عبور كرده باشى و گذشته باشى. منى كه حالتى خاص و چهره‌اى خاص در رؤياهايم نشسته، نمى‌توانم به ديگرى روى بياورم و با آن مأنوس باشم، هر چند همه‌ى خوبى‌ها را هم داشته باشد. پس تا هنگامى كه اسير هستى،به تقليد پرواز نكن و مطمئن باش كه بت‌هاى تو را هر چند كه به آن دست بيايى، مى‌شكنند و در اين دنيا برايت دلخوشى نمى‌گذارند. 📚 روابط متکامل زن و مرد، ص 21 ⭕️ @EinSadTehran
#اعلام_برنامه برنامه هفتگی موسسه لیله القدر تهران ۲۳ الی ۲۹ آذرماه ✅ جهت هماهنگی زمان مشاوره هماهنگی برادران، آقای حسینیان 09192111747 هماهنگی بانوان، خانم خالدیان 09226184837 ⭕️ @EinSadTehran
📣قابل توجه عزیزان تهرانی☝️☝️
یک بدی فقط یک بدی نیست❗️ استاد علی صفایی حائری سر خلود در عذاب، با اینکه گناه و انحراف محدود بوده در همین است که در دنیای روابط یک بدی، یک بدی نیست و یک سيئه در یک جا محصور نمی شود، که ادامه می یابد و آدمی را محاصره می نماید. این درست است که من با یک لبخند یک دختر را به فساد کشیده ام ولی این فساد در همین جا دفن نشده، که گسترش یافته و این فسق که از جایگاه خود بیرون آمده به هزارها خانواده و هزارها مورد دیگر سرایت نموده است. در دنیای مرتبط، یک بدی، یک بدی نیست، که احاطه ی خطیئه در میان است. 📚 تطهیر با جاری قرآن، ج 1 🌿 @einsad
✅سبک زندگی اسلامی 🔶استاد اگر شاهد دعواها و گلايه هاى خانوادگى و زنانه و مردانه باشى، مى فهمى كه چقدر بى نيازى و سرشارى كارساز است و چقدر ريشه هاى گرفتارى ها، در همين ضعف و محدوديت و چشم و هم چشمى است. رضاى از خدا و رضاى از زندگى و رضاى از دنيا، باعث رضاى از مردم و برخورد مفيد و سازنده با آنها خواهد بود. اينگونه، توقّع ها صفر مى شود و تحمّل ها بالا مى رود و سرشارى و بارورى و تماميّت، به آنجا مى ر سد كه ديگران، از وجود سرشار تو، به تماميّت و سرشارى مى رسند. اينگونه، تو سرزمين امن و امانى، كه ترس و اندوه و كينه و بخل و ضعف و كسرى ها را برمى دارى و در متن بحران، آرامى؛ و در زير بارش فاجعه، خوشنود. اينگونه، خانه ى تو، هر چند فقير باشد، سرچشمه ى غنا و سرشارى است. و اينگونه، دست تو اگر چه خالى باشد، پربار و بخشنده است. 📚 ، ص127 🌿 @einsad
⛔️ صله رحم، تنها به اين نيست كه بيايى و چند دقيقه اى بنشينى و بروى... 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
هدایت شده از موسسه خیریه رویش
◀️ ان شاءالله چهارمین جلسه دوره چشمه جاری (باز خوانی آثار استاد صفایی حائری) ، برگزار می‌شود. ✅ امروز دوشنبه ⏰ ساعت ۱۲:۱۵ الی ۱۳:۴۰ 📌 مسجد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، سالن شورای نهاد 🆔 @einsad_fum
قابل توجه مشهدی ها 👆
✅ آنچه عشق به امام می نامیم عشق نیست، سرگرمی است! 🔶استاد علی صفایی حائری: عشق از نياز بر مى‌آيد. اما كدام نياز؟ راحت‌تر بگويم: عشق، خود نياز است، اما نياز به تبديل شدن و به اين‌گونه از بن‌بست رهيدن، از خود خلاص شدن و به معشوقى كه بالاترش يافته‌اى پيوستن و با او ماندن؛ چون هنگامى كه بودن تو، ماندن است و ماندن تو، مرگ است و گند است، بايد اين بودن، از بن‌بست ماندن نجات بگيرد. بايد در راهى بيفتد و جهتى بيابد. اين نياز، عشق است و عشق از اين نياز برخاسته. و اين عاشق است كه به راحتى مى‌تواند خودش را بدهد، كه خودِ برترى را به دست آورده است. مى‌تواند فنا شود، كه وسعت بزرگ‌ترين را شناخته است؛ وسعتى كه وجودش در آنجا حصار است و ديوار است و قلعه است و فرو ريختنش، بيشتر شدن است و بزرگ‌تر شدن است و باقى ماندن است و از بن‌بست رهيدن و ادامه يافتن. آنچه ما با نام عشق امام، با آن مأنوس شده‌ايم و به آن دل بسته‌ايم، عشق نيست و اين نيازِ ادامه يافتن و حركت كردن نيست، كه نياز به سرگرم شدن و تنوع داشتن است. آنچه ما در برابر امام داريم هنوز تا اين عشق فاصله دارد. ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مى‌خواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مى‌كنيم. ما بيشترها را فداى كم‌ترها كرده‌ايم. و اين است كه عشق نيست، بازى است. 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، ص 86 @einsad
☑️ اکنون که مرگ حتمی است، بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد و سازندگی‌هایی بیاورد و آگاهی‌هایی متولد کند و روح‌هایی را حرکت دهد. 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
اكنون كه مرگ حتمى است، بگذار مرگى را انتخاب كنيم كه آبستن زندگى باشد و سازندگی ‌هايى بياورد و آگاهی‌هايى متولد كند و روح‏‌هايى را حركت دهد. بايد مرگى را انتخاب كنيم كه زندگى را بارور كند. ⬛️ @EinSadTehran