eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
57.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🌄 | 🔰 اسير عروسک ها ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 اسير عروسک ها 🔲 آزادى از اسارت ‏ها با شناخت عظمت انسان و شناخت وسعت هستى و شناخت ‏هاى ديگر بدست مى آيد. من كه تا ديروز اسير توپ‏ها و عروسك ‏هايم بودم امروز از آن‏ها بيزارم؛ چون به وسعتى رسيده ‏ام و چون عظمت خودم را يافته ‏ام و بزرگى خودم را شناخته ‏ام. 🔲 براى ميزان و سنجش، نيروى عقل هست؛ و براى اطمينان بيشتر مى ‏توان با ميزان‏هاى ديگر مشاوره كرد و از فكر و عقل، از ارزيابى و سنجش آن‏ها بهره ‏مند شد. 🔲 در هنگام مشورت نبايد اسير برداشت‏ها و حرف‏ها بود، بايد ملاك‏ها را بدست آورد و بايد از اطلاعات و آگاهى ‏هاى ديگران بهره ‏مند شد و آن‏ها را سنجيد و سپس انتخاب كرد.مشورت، چشم خود را كور كردن نيست، بلكه از چراغ ‏هاى ديگر بهره گرفتن است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۰ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰دین از غربت انسان شکل می‌ گیرد... ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 دین از غربت انسان شکل می‌ گیرد... 🔸وقتی بحث از آینده و از ارتباط می‏ شود، خیال می‏ کنیم چون دین به سبب حیرت شروع شده و علم حیرت ‏زداست، پس دین در آینده جایی ندارد؛ درحالیکه دین از غربت انسان شکل می‏ گیرد. آدمی، بزرگ‏تر از این زندگی است؛ می تواند این دنیا را با یک گام طی ‏کند. 🔸 ارتباطات پیشرفته، این گام را سریعتر می ‏کند. من که پا ندارم به آن دیوار برسم و دو روز باید بغلتم، اگر توانا باشم در یک لحظه می ‏رسم. پس نیاز به دین، به مراتب بیشتر می‏ شود؛ چراکه با پیشرفت علم، توقع جدیدی در انسان پدید می‏ آید. 🔸با این نگاه، بحث «انتظار ما از دین» با «احتیاج ما به دین» جایش عوض می ‏شود؛ کسی که دین را نمی ‏خواهد و در را به روی دین بسته است، انتظاری از دین ندارد و طرح مسئله انتظار از دین در برابر او بی معناست؛ ولی اینکه چه نیازی به دین دارد، یک واقعیت است که نمی ‏شود از آن چشم پوشید. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۹۸ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰محبوبِ در خاک رفته ▪️ رسول خدا، تنها يك يادگار دارد؛ كه سيدة النساء است، كه بضعة الرسول است، كه ام ابيها ست؛ كه محبوب خداست و رضا و سخط خدا به رضا و سخط او گره خورده است. ▪️ همين نشان مى ‏دهد كه او جز رضايت و سخط خدا، رضايت و سخطى ندارد و از هرگونه انگيزه‏ ى دنيايى و نفسانى و شيطانى جداست. همين نشان مى ‏دهد كه معصوم است و صادق است. ▪️ اين يادگار رسول در جوانى به گونه‏ اى مرموز و مجهول در خاك رفته و حتى از قبر او هيچ نشانى نمانده و معلوم نيست كه در مسجد است، كه در كنار رسول (ص) است، كه در بقيع است! ▪️ اين بى‏نشانى، نشان چيست؟ اين از چه حكايت مى ‏كند؟ ▪️ آیا از عدالت و قاطعيت خلفاء كه حتى بر زياده‏طلبى ‏هاى تنها يادگار رسول (ص) شمشير مى‏ كشند و آتش مى‏افروزند و خانه را مى‏ سوزانند، حتى اگر فاطمه (س) در آن باشد؟!! ▪️ در هر حال اين شهادت مى‏ دهد كه فاطمه (س) با سردمداران همراه نبوده و از آن ‏ها رضايت نداشته و بر آن ‏ها غضب كرده، حتى پس از مرگش از حضور آن‏ها نفرت داشته است و قبرش را پنهان مى ‏خواسته است. ❛❛ عین‌صاد 📚  سلام الله علیها| ص ۱۸ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 رفاه حیوانی! 💎 بر فرض كه ما به ثروت ها و لذت ‏ها برسيم و در هر دقيقه چند ميليون تومان به چنگ بياوريم. 💎 اين همه ثروت و لذت در ما چه استعدادى را زياد مى‏كند؟ 💎 اين ما هستيم كه ثروت ‏ها را زياد كرده‏ ايم اما ثروت ‏ها، چه؟ فقط نيروى ما را مصرف‏ كرده ‏اند و روى هم جمع شده‏ اند. 💎 بر فرض اين ثروت ها به ما رفاه و آسايشى بدهند اما بيشتر از اين‏ها از ما گرفته ‏اند. 💎 ما براى رفاه به اين همه استعداد نياز نداشتيم. ما براى رفاه به انسان بودن نياز نداشتيم. 💎 يك زنبور عسل به رفاه در سطح عالى ‏ترى رسيده بدون اين كه اين همه استعداد داشته باشد. بدون اين كه از فكر، عقل، اختيار، وجدان و فرقان برخوردار باشد. 💎 [حیوانات] لباسشان همراهشان است و خوراكشان دم دستشان و هيچ گاه خودكشى هم نكرده ‏اند، زيرا خودآگاهى نداشته ‏اند. 💎 عبوديت در راه نفس و خلق و دنيا و شيطان، چيزى جز از دست رفتن و چيزى جز خسارت نيست.بندگىِ اين‏ها اسارت است و بندگىِ حق، آزادى است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۷۷ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 خورشید در خاک نشسته ▪️مى‏توانيم صداى حزن آلود على (ع) را از مدينه‏ى رسول بشنويم كه با چشم اشك و نواى غربت مى‏گويد: «اما حزنى فسرمد و اما ليلى فمسهد»؛" اندوه من همیشگی شد و شب من به بیداری می گذرد." ▪️ راستى اين فاطمه (س) در كجا ايستاده كه على (ع) اين گونه از او مى‏گويد؟ ▪️ اين چه انس عميقى است كه اين گونه حزن سرمد مى‏آورد؟ اين چه خورشيد در خاك نشسته‏اى است كه اين گونه شام ديجور به دنبال مى‏كشد؟ ▪️من از فرزندان فاطمه (س)، از آن كهكشان‏هاى حلم و حماسه و فرياد و از آن خانه‏ى مبارك، حرفى نمى‏زنم. من فقط از فاطمه (س) مى‏پرسم! ▪️راستى در او چه درخششى است كه تا امروز در چشم‏ها و دل‏هاى ما نشسته است و راه‏ها را نشانه مى‏زند؟ ▪️ اين همه ارزش آيا از معرفت و شناخت و يا عشق و ايمان و يا عمل و تقوا، از كدامين ريشه، سر برگرفته است؟ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۴ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞  | بخشی از خطبه فدکیه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها 🎙عین صاد #⃣ | عضو شوید
⚫️ بسته ویژه فاطمیه ⚫️ 📚 بسته کامل ویژه فاطمیه: ۱. روزهای فاطمه سلام الله علیها [ شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)] ۲. خورشید در خاک نشسته [شرح دعاهای روزانه حضرت زهرا(س)] ۳. کوثر؛ چشمه جاری [تفسیر سوره کوثر] ▪️قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۹۸,۰۰۰ تومان ▪️برای سفارش به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad | 👈🏻 عضو شوید 👉🏻
🔰 شعرهای فاطمه سلام‌الله‌علیها ۱ رنجی نیست، اگر زمین را از تو بگیرند. آسمان زیر پای توست. زمین رنجور است که از خورشید جدا شده و تمامی خانوارهای خاک رنجورند، که زمینشان، با خونابه‌ها، فقط بذر کینه‌اش را رویانیده است. زمینی که می‌توانست، سفره‌ی گسترده‌ی ضیافت خدا باشد، و از خاک آدم، بردارد... اکنون سینه‌ها را به یأس و کینه و چشم‌ها را به درد و خون، میهمان کرده است. زمین در روز نفرین تو، شب شد. و سنگینی غم‌های عظیم تو روزهای شاد را سیاهپوش کرد. در این سیاهی، جز بذر کینه از این زمین چه می‌روید. ما رنجورهای خاک، با خوراک خون و لباس ترس، چشم به راهیم. فرزندت را به خونخواهی یتیمان خاک بخوان تا با لباس نور و طهارت شمشیر، زمین یتیم را در پناه بگیرد. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
🔰 شعرهای فاطمه سلام‌الله‌علیها ۲ بارها رنج‌ها را شمرده‌ام اما رنج تو را، فقط پس از تولد تمامی وارثان زمین، می‌توان شمرد رنج تو، رنج تمامی آنهایی است که بایست در گلواره‌های بلا، پخته می‌شدند، اما در شعله‌های حسادت سوختند. و اگر مرهم تو نبود این سوختن را به ساختن برساند، نمیدانم بر ما چه می‌گذشت. من را که رنج حقیری، به زمین می‌دوخت و شادی احمقی، به آسمان می‌کشید، تو در دامنی پروریدی، که حلم و هدایت را پرورید و فریاد روشن و پیام تهاجم را. و چه غم، ماتم‌زده‌ای را که در این دامان جایی دارد. و از این دست جامی می‌گیرد. این زورق، و آن قرار، نه ماتم‌زده، که ماتم را آرام می‌کند. این روح عظیم، نه، مرده که سنگ را می‌جوشاند، از چشمه سار دست‌های مهربان تو، مرگ هم آب زندگی می‌نوشد. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 کار به موقع ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 کار به موقع 🔸به ‏خاطر شتاب زياد و يا علاقه به كارى، نمى ‏توان از برنامه‏ ريزى چشم پوشيد و نمى‏ توان از نيازها و موانع كار، صورت نگرفت. 🔸 آن‏جا كه بدون تقدير و ارزيابى قدم بر مى دارى، ناچار با كمبودها و كسرى ‏ها و با نيازها و مقدمات كار و يا با موانع و مشكلات، برخورد مى ‏نمايى و با اين هدايت و با اين برخوردها، كه ضعف برنامه‏ ريزى و تقدير تو را مشخص مى ‏كنند، نمى‏ توان لجاجت كرد و به كار سابق ادامه داد؛ كه كار پيشرفتى نخواهد داشت و يا با سلامت و درستى به سامان نخواهد رسيد و به ماست مالى و خراب‏كارى خواهد انجاميد. 🔸كسى كه شتاب دارد و يا علاقه به نتيجه دارد، به همين دليل، بايد همه‏ ى نيازها و همه‏ ى موانع و مشكلات را بررسى نمايد؛ چون كارى كه در جاى خود به سادگى و در زمان كم انجام مى‏ شود، در ميان راه و در كوير مرگ، با سختى و با مشقت و چه بسا با مرگ و گرفتارى هم سامان نيابد. 🔸آن مقدار وقتى را كه براى سامان دادن و يا تأمين نيازها و مقدمات مى‏ گذارى، مى ‏توانى آن را از ساعت كار حساب كنى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۸۴ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰رنج آدم، گاهى رنج‏ هايى را مى‏بيند ولى همين رنج ‏ها حامل عنايت و محبت خدا هستند؛ براى انصراف من، توجه دادن به من، شستشو كردن من است! تعبيرى است در دعا: «الهى ترحم من تشاء بما تشاء كيف تشاء»؛وقتى مى‏ خواهى به كسى محبت كنى، آن طور كه خودت مى ‏خواهى و با آن چه كه مى‏ خواهى با او مهربانى مى‏ كنى؛ حتى با رنج‏ ها و زمين زدن ‏ها. دوستان انسان، سلام نكرده‏ اند؛ بر سرش هم زده‏ اند، فحش هم داده‏ اند، كتك خورده، تحقير شده، نزديكترين كسان او هم، به او توجه نكرده ‏اند، اين‏ها عين رحمت اوست. وقتى ظرف تو مى ‏افتد و مى ‏شكند، يك وقت مى‏ گويى: ديدى شكست؟! يا اينكه مى‏گويى: ديدى! شكستنى بود؟! اين نگاه دوم است كه تو را به رحمت حق، گره مى ‏زند و مست و مدهوشت مى‏ كند. با اين نگاه و درك مستمر از عنايت‏ هاى حق، مگر تو مى ‏توانى ضعف اعصاب بگيرى؟! ديگران هر چه مى‏ خواهند اذيت كنند؛ ولى تو بهره‏ مند مى ‏شوى و قبل از بلاء، عافيت را يافته ‏اى و قبل از ضلال و سردرگمى، به رشد رسيده‏ ای. اين‏ها رحمت حق است كه ظهور و بروز دارد و اين مهربانى و انس اوست كه تو را رها نمى‏ كند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۸ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 ما مكتبى را مى‏ خواهيم كه بالاتر از تكامل بهره بياورد و راه هم نشان بدهد و به تلقين و رياضت و شعار اكتفا نكند. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 ما مكتبى را مى‏ خواهيم كه بالاتر از تكامل بهره بياورد و راه هم نشان بدهد و به تلقين و رياضت و شعار اكتفا نكند. 🔸استعدادهاى تكامل يافته، تازه، راه و جهت مى ‏خواهند ... راهى نه به بن‏ بست نشسته و جهتى نه پست ‏تر و يا برابر، بل برتر و عالى ‏تر. 🔸ما مكتبى را مى‏ خواهيم كه انسان را زياد كند، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را؛ انسان را زياد كند تا او بتواند به استعدادهاى تكامل يافته‏ اش جهت بدهد و آن‏ها را رهبرى كند؛ كه زياد شدن انسان و رشد انسان؛ يعنى همين جهت دادن به خويشتن و رهبرى كردن خويش. 🔸و همين است كه بلال‏ ها و ابوذرهاى تاريخ، با درك اين ملاك‏ ها و رسيدن به اين آرمان‏ ها زندگى و مرگ و جامعه و حكومت خويش را نقد مى‏ زدند و حتى به عدالت و فتوحات و غنايم عمر هم قانع نمى ‏شدند، كه عمر هدف عظيم حكومتى اسلام را تا سر حد رفاه و استعمار و فتوحات، تنزل داده و آن را مسخ كرده بود؛ و جامعه ‏ى انسانى را در حد يك دامپرورى بزرگ و مرفه درآورده بود. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 ابوذر یا ابوجهل؟! 🔲 مهم نيست كه دشمن چه مى ‏كند و مهم نيست كه چه موقعيتى پيش خواهد آمد. 🔲 بلکه اين نكته اهميت دارد كه تو چه بايد بكنى و در هر موقعيت چگونه موضع بگيرى. 🔲 اين مهم نيست كه دشمن چه مهره ‏اى را بر سر كار مى ‏گذارد، مذهبى و يا بى ‏مذهب را، بى ‏ريش يا با ريش ‏را، كه تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ‏ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى. 🔲 بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟ 🔲 مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى ‏كارى و بى ‏عارى بگيرى؟ 🔲 يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه ‏هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه ‏بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟كه اين تكليف مستمرّ توست! 🔲 تو نمى ‏توانى يك لحظه آرام بمانى و نمى ‏توانى تكليف ‏ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست. 🔲 در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است. 🔲 اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين‏ نيست كه آدم ‏ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى ‏خواهد آن‏ها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۷ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 بالاترین عیب 📍اساس در معاشرت ها بر این است که روی کسی سرمایه ‏گذاری کنیم که حرکت می ‏کند. 📍اگر بنا باشد رفیقی انتخاب کنم، کسی را انتخاب می ‏کنم که اگر صد عیب داشته، ولی عیبش را کم کرده است، نه آن آقایی که از بیست سال پیش با او آشنا بودم و یک عیب داشته و هنوز همان یک عیب را دارد! این شخص، لیاقت رفاقت را ندارد؛ لیاقت آدمی که صد عیب داشته و به بیست عیب رسانده، برای دوستی بیشتر است! 📍این بی توجهی ماست که در قضاوت ها به فسق و فجورهای سطحی نگاه می کنیم؛ ولی به رشد طرف نگاه نمی کنیم. 📍ما تا زخمی ببینیم، رهایش می کنیم؛ ولی مگر می ‏شود رها کرد؟ مگر ما بهشتیم که خوبها را جمع کنیم؟! مگر ما قیامتیم که امتیاز فرقان ایجاد کنیم؟! 📍به ما تکلیف کردند که برخورد کنیم و قطعاً برخوردمان باید با معایب، ابتلاها و کسری ها باشد. 📍پس باید بررسی کنیم که این جمع یا شخص، چند عیب داشته و چند تا از آنها را کم کرده است؟ کسی که یک عیب داشته و پس از ده سال هنوز هم همان عیب را دارد، می توان گفت چون فقط یک عیب دارد، خیلی خوب است؟! 📍 بالاترین عیب همین است که او سازندگی ندارد و به فکر تولید نیست؛ به این فکر نیست که باری بردارد. 📍جمعی که برای خانواده ‏هایش، برای بچه ‏هایش، برای معاشرت ‏هایش، برای خستگی ‏هایش، برای مریض ‏هایش، برای ناراحتی ‏هایش برنامه ‏ریزی کند، جمع مرده ای نیست، جمع مقاومی است، جمعی مولد و دارای بار است! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۹۱ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 آزادی از آزادی ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا