eitaa logo
الی الحبیب
2.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
30 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدند طراوت یقین را با تو معنای درست عقل و دین را با تو خوشبخت‌ترین بهشتیان در آن روز خواندند نماز آخرین را با تو 📝 🆔 @elalhabib_ir
1_1661145586.mp3
3.51M
«إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون» يٰآ اَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ﴿۲۷﴾ اِرْجِعیٓ اِلىٰ رَبِّکِ رٰاضِيَةً مَرْضِيَّةً﴿۲۸﴾ فَادْخُلی فی عِبٰادی﴿۲۹﴾ وَادْخُلی جَنَّتی﴿۳۰﴾ 📖 سورة‌الفجر خیلی دلم گرفته برایت "حسین".. 🆔 @elalhabib_ir
‏‎ أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین یک نفر یکه و تنهاست،خدا رحم کند... 🔺اثر استاد روح الامینی 🆔 @elalhabib_ir
🏴 همه از خیمه ها بیرون دویدند ولی سالارِ زینب را ندیدند... 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷اختصاصی کانال 🔰فایل شماره‌ی ۱۱ 🔺معیارهای سرایش یا انتخاب شعرِ مناسب‌اجرا در هیأت: 🔸 استاد سید‌مهدی‌حسینی‌رکن‌آبادی 🔖 مباحث مطرح شده در این درس: 📖الف) مهمترین اصل در اجرا، انتخاب شعر مناسب است 📖ب) خوانش یک شعر و تبیین نکات برجسته در ارائه و اجرای آن: ١. توجه به آرایه «درج» در شعر ٢. توجه به تلمیحات و اشارات تاریخی ٣. تبیین مفاهیم شیعی در لابلای شعر ۴. ضرورت حذف برخی از ابیات، به دلایل زیر: 🔺 تکلف در زبان 🔺 تکلف موسیقایی 📌در صورت سوال در خصوص این محتوا می‌توانید از طریق آی‌دی @smahdihoseinir با استاد ارتباط برقرار نمایید | | 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت‌های حاج مهدی رسولی در حسینیه معلی: اگر از مستکبرین عالم بپرسیم که دوست دارید اگر صبح چشم باز کنید چه کسی در عالم نباشد چه جوابی می‌دهند؟ 🆔 @elalhabib_ir
🏴 مجلس حسینی؛ مجلس رویش نور 🔸رهبر انقلاب: هر کسی در یک محفل حسینی بنشیند و برخیزد، بدون تردید بهره‌ی معنوی از این نشست و برخاست میبرد؛ در این تردیدی نیست. هر کدام از ما ساعتی در این مجالس بنشینیم، دل‌هایمان آخر آن ساعت از اوّل آن ساعت پاکیزه‌تر و نورانی‌تر می‌شود. 🗓۱۴۰۲/۰۶/۱۵ 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در برنامه حسینیه بهشت شبکه دو اتفاق ناگواری برای حاج اکبر ، پیرغلام اهل بیت علیهم‌السلام افتاد،‌اما او روضه حضرت عباس علیه‌السلام را ترک نکرد... ♦️ما چقدر پای ارباب و کار اربابیم؟ آیا اعتقاد راسخ داریم؟ در عمل چه ؟ 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گزیده‌ای از مداحی ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام در حضور رهبر فرزانه انقلاب 🚩حسینیه امام خمینی(ره) 🏷محرم الحرام ۱۴۴۶هجری قمری 💠حاج سید مجید بنی‌فاطمه 💠حاج سعید حدادیان 💠حاج مهدی سماواتی 💠حاج مهدی سلحشور 💠حاج محمود کریمی 💠حاج میثم مطیعی 💠حاج مهدی رسولی 🔗برای دیدن فیلم کامل‌تر، روی لینک‌ها کلیک کنید. 🆔 @elalhabib_ir
📜 یادداشت استاد دکتر محمد حسین با موضوع: 📍 طبق نقل‌های صحیح، پس از شهادت یاران امام حسین علیه‌السلام و نهایتاً وجود مقدس حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، این جنایتکاران شروع کردند به بریدن سرهای مطهر شهیدان. 📍عمرسعد لعنه‌الله سر مقدس امام حسین علیه‌السلام را به خولی داد که همراه با که وقایع‌نگار لشکرخود بود، به سرعت به کوفه نزد عبیدالله ببرند و خبر پیروزی خود و شکست و شهادت امام حسین علیه‌السلام را به اطلاع او برسانند. 📍اما چون دیر وقت بود و به شب رسیدند، این جنایتکاران پس از غارت خیمه‌های عزاداران و مصیبت‌زدگان امام حسین علیه‌السلام شب را به صبح رساندند و صبح روز یازدهم تا ظهر به غسل دادن و دفن کشته‌های منحوس خود پرداختند و بعدازظهر روز یازدهم در حالی که پیکر مقدس شهیدان را دفن نشده روی زمین رها کردند، عمرسعد لعنه‌الله دستور داد که آماده حرکت بشوند و به سوی کوفه بازگردند. 📍وقتی که لشکر عمرسعد لعنه‌الله همراه با اسیران آل الله منطقه را ترک کردند و از کربلا دور شدند، قبیله بنی‌اسد که در غاضریه در نزدیکی کربلا زندگی می‌کردند و از حادثه خبر داشتند، عصر روز یازدهم خود را به کربلا رساندند و امر تدفین پیکر مقدس شهدا را بر عهده گرفتند. منابع تاریخی که عمدتاً اهل تسنن هستند به این صورت آورده اند. یعنی قبیله بنی اسد در عصر روز یازدهم آمدند و پیکر مقدس شهدا را دفن کردند. 📍اما در منابع شیعی و عمدتاً در احادیث ما اینگونه آمده است که چون بر مبنای اعتقاد شیعه امام معصوم را جز امام معصوم نماز نمیخواند و دفن نمیکند، امام سجاد علیه‌السلام که در اسارت به سوی کوفه برده می‌شدند با قدرت امامت و به اذن الهی از همان اسارت به کربلا باز گردانده شد و امام سجاد علیه‌السلام است که بنی‌اسد را راهنمایی دفن شهدا می‌کند. چون سر شهدا همه بریده شده بود و پیکر‌های آنها قابل شناسایی نبود و این مهم فقط از امام معصوم برمی‌آمد. 📍لذا امام سجاد علیه‌السلام پیکر مقدس پدر خود را شناسایی کردند و خود این پیکر مقدس را دفن فرمودند سپس پیکر مطهر برادر خویش حضرت علی اکبر علیه‌السلام را هم شناسایی کردند و آن پیکر مطهر را در مقابل پدر دفن کردند. بعد امام سجاد علیه‌السلام به بنی‌اسد دستور دادند که در پایین‌تر از پای امام علیه‌السلام یک قبر بزرگی حفر شود و پیکر مطهر همه شهدا را در این قبر جمعی دفن کنند، جز وجود مقدس حضرت عباس علیه‌السلام که در کنار شریعه به خاک افتاده بود و در همان‌جا پیکر مقدسش دفن شد. 📍برخی نقل‌ها حاکی از آن است که حر هم که با فاصله‌ای از منطقه درگیری به شهادت رسیده بود را هم در آنجا دفن کردند. برخی از نقل ها البته نه در نقل‌های معتبر اصلی، حاکی از این است که چون قبیله بنی اسد از خویشاوندان حبیب‌بن‌مظاهر بودند پیکر او را هم شناسایی کردند و وی را جداگانه در کنار امام حسین علیه‌السلام دفن کردند که امروز هم ضریحی منسوب به حبیب بن مظاهر در نزدیکی قبر مطهر سیدالشهدا علیه‌السلام وجود دارد... 🆔 @elalhabib_ir
✍حجت‌الاسلام عشایری منفرد: ⚫️صله دادن به ذاکران و مداحان در سیره اهل بیت علیهم السلام 🔺در عصر اهل بیت علیهمالسلام انتشار فضائل و مناقب ایشان از طریق رسانه بسیار فراگیر و پرنفوذی به نام شعر انجام می‌گرفت. در حقیقت همان بود که شعرش را با احساس و رقت‌برانگیز می‌خواند. 📖(ن ک: وسائل ج 10 ص 465) اهل بیت به این مداحان/شاعران صله می‌دادند. اتفاقا این مداحان/شاعران معمولا دیدگاه‌های اعتقادی و سیاسی و اعتراضی داشتنند و چون انتشار مناقب اهل بیت ع را بخشی از رسالت و وظیفه سیاسی-اجتماعی خود می‌دانستند، بدین جهت از قبول این صله‌ها خودداری میکردند اما باز هم اهل بیت در اعطای صله پافشاری می‌کردند. این نمونه ها را ببینید: 🔹، قصیده‌ی میمیه‌ی معروف خود را فی البداهه و در موسم حج (بزرگترین و متنوّع‌ترین گردهمایی مسلمانان) در برابر توهین کوچکی که به امام سجاد علیه‌السلام روا شده بود، خواند و به خاطر سرودن آن میمیه به زندان افتاد. حتّی محبوس بودن فرزدق نیز مانع از اعطای صله نشد علیه‌السلام دوازده هزار سکه به او صله دادند و فرمودند اگر داشتم، بیش از این می‌دادم! فرزدق ـ اما ـ پول را برگرداند. امام باز هم پول را برایش فرستادند و فرمودند: ما اهل‌بیت وقتی چیزی را دادیم دیگر پس نمی‌گیریم». 🔹خواهر امام سجاد(ع)، فاطمه بنت‌الحسین علیهم‌السلام سی‌هزار دینار همراه با یک مرکب در یک مجلس به صله داد! کمیت با اینکه معمولا صله‌ها را پس می‌داد ولی این بار هر چه خواست آن را پس بدهد ایشان قبول نکردند. 📖(الغدیر ج 2 ص 234) 🔸 علیه‌السلام وقتی مدیحه ابونواس را شنیدند از غلامشان پرسیدند چقدر پول نزد تو هست؟ گفت: سیصد دینار. حضرت فرمودند همه را به ابونواس بده. غلام هم پول را به داد سپس از مرکبشان پیاده شدند و فرمودند: ممکن است این [سیصد دینار] را کم بپندارد این مرکب را هم به او بده! 📖(عیون اخبار الرضا ج 2 ص 143). ✍️رسم جالب دیگری که وجود داشت این بود که اهل‌بیت علیهم‌السلام وقتی می‌خواستند به یک مداح/شاعر صله بدهند، گاهی خودشان مستقلا می‌دادند گاه به همه اعضای خاندانشان دستور می‌دادند که در صله دادن سهیم شوند. 🔸 علیه‌السلام از همه اهل بیتشان پول جمع کردند تا مبلغ صدهزار درهم فراهم و به کمیت اعطا کنند اما کمیت فقط پیراهنی برای تبرک از حضرت قبول کرد و پول را برگرداند. 📖(الغدیر ج 2 ص 223) 🔹 با شنیدن شعری که کمیت سروده بود، سند یک مزرعه را که چهارهزار دینار می‌ارزید به کمیت داد اما او نپذیرفت. عبدالله آنقدر اصرار کرد که ناچار شد بپذیرد ولی باز هم پس از چند روز برگشت و با لطیفة الحیل خاصی سند را پس داد. عبدالله در بین بنی‌هاشم گشت و از زنان و مردان پول و زیورآلات جمع کرد و به کمیت داد ولی بازهم نپذیرفت. 📖(الغدیر ج 2 ص 222) 🔹 بار دیگری هم حضرت باقر علیه‌السلام چهارصد هزار درهم را از خودش و خاندانش جمع کرد تا به کمیت اعطا کند اما باز هم کمیت نپذیرفت. 📖(همان) 🔸 علیه‌السلام وقتی در طوس قصیده‌ی تائیه زیبا و سوزناک را شنیدند، ده‌هزار درهم از سکه‌ای که به اسم خودشان ضرب شده بود به دعبل دادند سپس اهل‌بیتشان را نیز امر کردند که به دعبل صله بدهند. خادم، صله خانواده را نیز جمع کردو به دعبل داد. 📖(الغدیر ج 2 ص 411) 📝ظاهراً سهیم کردن خاندان، در صله دادن به شاعران جنبه تربیتی داشته است وگرنه اهل بیت حتی اگر هم خودشان پول نداشتند باز هم برای صله دادن به مداحان راه‌های دیگری غیر از مراجعه به خاندان وجود داشت. 🔹با این حال ذکر این نکته نیز مهم است که مداحان و مرثیه‌سرایان اهل بیت رفتارهای متفاوتی داشتند برخی مانند کمیت بودند. اهل صله گرفتن نبودند. به سختی می‌شد به آنها صله داد. برخی دیگر هم صله را راحت‌تر قبول می‌کردند ولی همه آنها این صفات را داشتند که: 🔖اولا برای صله گرفتن مداحی نمی‌کردند. 🔖ثانیا هیچ گاه از قبل برای مداحی نرخی را معیّن نمی‌کردند و به مقام معنوی و ثواب اخروی مداح اهل‌بیت(ع+ بودن دل‌خوشتر بودند. 🆔 @elalhabib_ir
28.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷اختصاصی کانال 🔰فایل شماره‌ی ۱۲ 🔺معیارهای سرایش یا انتخاب شعرِ مناسب‌اجرا در هیأت: 🔸 استاد سید‌مهدی‌حسینی‌رکن‌آبادی 🔖 مباحث مطرح شده در این درس: 📖الف) خوانش یک شعر و تبیین نشانه‌های عدم سادگی آن: ١. تکلف در کاربرد کلمات ٢. تکلف در جمله‌بندی و کلام ٣. کاربرد دستور تاریخی (که امروزه مرسوم نیست) ۴. جابجایی اجزای کلام ۵. جهش ضمیر ۶. کاربرد واژگان نامأنوس و غیر مرتبط با هیئت 📖ب) ضرورت طرح شعر در انجمن‌های ادبی پیش از ارائه در هیئت 📌در صورت سوال در خصوص این محتوا می‌توانید از طریق آی‌دی @smahdihoseinir با استاد ارتباط برقرار نمایید | | 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صباحا اتنفس بحب الحسین باز هم صبح شد و عرض ارادت دارم با سلامی به شما قصد زیارت دارم 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷اختصاصی کانال 🔰فایل شماره‌ی ۱۳ 🔺معیارهای سرایش یا انتخاب شعرِ مناسب‌اجرا در هیأت: 🔸 استاد سید‌مهدی‌حسینی‌رکن‌آبادی 🔖 مباحث مطرح شده در این درس: 📖خوانش دو شعر سهل ممتنع و مناسب اجرا در هیئت: 📖الف) شعر یکم (غنایی) ❇️ ویژگی‌ها: 👈 سادگی 👈صمیمیت زبان 👈 زبان موجَز 👈ارائه تصاویر متنوع و شاعرانه 👈 ارائه مضامین عمیق با بیان هنرمندانه 📖ب) شعر دوم (حماسی) ❇️ ویژگی‌ها: 👈 رسالت‌محور 👈 اصالت و صلابت زبان 👈 ردیف و قافیه متناسب 👈 وزن مُطَنطَن 👈 لحن حماسی مناسب 👈 بیان متناسب و حماسی 👈 ارائه مضامین شیعی با بیان حماسی 📌در صورت سوال در خصوص این محتوا می‌توانید از طریق آی‌دی @smahdihoseinir با استاد ارتباط برقرار نمایید | | 🆔 @elalhabib_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔹️رهبر انقلاب: حضور مجلس در موضوعات جهانی و سیاست خارجی مهم است/ دولتها در دنیا از وزنه مجالس خودشان در مذاکرات و تعامل استفاده میکنند/ قانون اقدام راهبردی مجلس قبل خوب بود، مطلقاً عیب‌جویی وارد نیست/ قانون جامع تحریم علیه جمهوری اسلامی را مجلس آمریکا تصویب کرد و رئیس‌جمهور دموکرات آن سال – که از مسئولین ما زرنگ‌تر بود- آن قانون را امضا کرد ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: نکته‌ی هفتم، درباره‌ی حضور مجلس در موضوعات جهانی و مسائل مربوط به سیاست خارجی است. مجلس یک وزنه‌ی سنگین است، دولتها در دنیا از این وزنه‌ی سنگین مجالس خودشان استفاده میکنند هم در مذاکرات، هم در تعامل، هم در مشارکتهای عملی، در مذاکرات طرف مقابل یک مطلبی را شما در پشت میز مذاکره به طرف مقابل میگویید میگویید آقا ما مجلس نمیگذارد، قانون داریم، نمیتوانیم، از مجلس بعنوان یک پشتوانه در مذاکره استفاده میکند. ✏️ در چالشهای گوناگونی مجلس میتواند وزن سنگینی به دولت بدهد، دست دولت را پر کند، لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی و دیپلماسی مهم است. یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام راهبردی بود در مجلس قبل، که این یکی از کارهای بسیار خوب بود البته بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب‌ جویی کردند، مطلقاً این عیب‌ جویی وارد نیست، کار بسیار درستی بود. ✏️ این حضور میتواند خیلی مؤثر باشد مثلاً مثل همین سفر اخیری که آقای قالیباف داشتند، در این اجلاسی که بود، که سفر مفید و پرفایده‌ای بود، میتواند دولت محترم از آن استفاده‌ی زیادی بکند. ✏️ یا حتی مسئله‌ی غزه مثلاً پیش می‌آید، یک بیانیه شما بدهید، این کلی تأثیر میگذارد در فضای عمومی دنیا. بنده اظهار توقع کردم در یک مواردی که نمایندگان در مجلس ناظر به این مسئله‌ی مهم سیاست خارجی یک حرفی بزنند، یک نطقی بکنند. ✏️ در دنیا خیلی از کارها را مجالس میکنند، دولتها از پشتوانه‌ی اقدام مجالس استفاده میکنند، همین قانون جامع تحریم آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی، این را مجلسشان تصویب کرد. البته رئیس‌جمهور دموکرات آن سال ــ آدم دوروی بددل که هم دورو بودند، هم بددل بودند، هم زرنگ هم بودند، از مسئولین ما زرنگ‌تر بودند انصافاً در بعضی از مراودات انسان می‌بیند ــ امضاء کرد آن قانون، میتوانست امضاء نکند، ادعا میکرد که میخواهد همکاری کند، همراهی کند با ایران، در قضیه‌ی مسئله‌ی هسته‌ای و اینها، اما در عین حال امضاء کرد قانون جامع را. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
پویش ملی نذر آب💧 🔰 در ماه محرم و صفر جهت تهیه آب و حفرچاه در و 💳واریز کمک:
5041721113532122
بنیادخیریه‌جامعه‌ایمانی‌مشعر (روی عدد ضربه بزنید کپی می‌شود ☝️) محرم امسال به یاد مردم 🇵🇸 🆔 @elalhabib_ir