eitaa logo
الی الحبیب
3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
31 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰حاج در پیامی در خصوص مقایسه کردن داغ فلسطینیان با عاشورا مطلبی را نوشتند: امام سجاد علیه السلام مثلاً میدیدند گوسفندی رو دارند ذبح میکنند یا طفل شیرخواری دارد گریه میکند ، از همین موضوع دلها را متوجه مصیبت عظمای سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا می نمودند، ولی شاید الان اگر امام زمان (عج) ظهور کنند و با بیان مظلومیت مردم فلسطین دلها را متوجه مظلومیت کربلا کنند، عده ای بگویند، نخیر، هیج مصیبتی مانند مصیبت روز عاشورا نمیشود، لطفاً قیاس نکنید. برادر من، خواهر من قیاس کردن با توجه دادن دلها از موضوعی به موضوع دیگر خیلی با هم تفاوت دارد. @elalhabib_ir
20.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 💠 ما نیروی قدسیم و هدف قدس شریف است 🎤 مداحی حماسی کربلایی در اجتماع حمایت از فلسطین 🗓 امشب 📍 تهران | میدان فلسطین | | | | 🆔 @elalhabib_ir
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 🔰 انتقاد از هیاتی‌هایی که با استناد به برخی روایات برای دعا نمی‌کنند 💢 برخی روایت‌هایی که از مسلمانان دورشان می‌کند را قبول می‌کنند و می‌گویند چرا باید برای فلسطین دعا کنیم؟ 💠 یقین بدانید امام زمان به غزه نظر دارد. 👈🏻 مطمئن باشید این دفعه قضیه متفاوت است. 🚩 جنایت‌هایی که در غزه اتفاق می‌افتد مانند مصیبت‌هایی است که در روضه‌ها می‌خوانیم. | | | | 🆔 @elalhabib_ir
42.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 🎗فریضه قطعی و فوری 💠 حاج : 🔖 هیأت را باید در یک مشارکت دو سویه پیش ببریم! 🔸ما باید در هیأت، در بحث جهاد تبیین، وارد یک مسئله دو سویه بشویم 🔹قطعاً و یقیناً آن نوجوان و جوان، شبهات و مطالب زیادی دارد که باید در منبر جلسه، چه واعظ و چه باید جوابگوی این شبهات باشد | | 🆔 @elalhabib_ir
🔸گوش دادن به دعا و روضه در حین کار و رانندگی ⁉️ گوش دادن به و ، داخل ماشین و موقع رانندگی یا هنگام کار کردن، آیا بی‌توجهی و بی‌حرمتی محسوب می‌شود؟ چون معمولاً توجه کامل و دائمی به همه دعا و روضه نیست. ✅ موارد مختلف است. اگر عرفاً بی‌احترامی محسوب شود باید از آن اجتناب شود. 🆔 @elalhabib_ir 🆔 @khamenei_ahkam
📍العُهدةُ علَی الرّاوی علی عهدة الراوی علی ما نُقِل 📝به معنی اینکه درستی یا نادرستی مطلبی که گفتم «برعهده‌ی راوی» است. این اصطلاح عربی در مواقعی نقل می‌شود که گوینده از استناد کلامی که مطرح می‌کند، اطمینان خاطر ندارد. 🔸شکل دیگر این اصطلاح، «علی عهدة الراوی» است. 🔖این عبارت، گاهی بهانه‌ای به دست برخی مداحان کم سواد یا بی‌پشتکار داده که ایشان به جای تحقیق و جست و جوی حقایق تاریخی و ارائه سخن واقعی، شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنند و در قبال سخنی که مطرح کرده‌اند، ذهن مخاطب را در نقد شنیده‌ها منحرف سازند. 📚منبع: فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی ✍🏻پژوهش: سیدمهدی حسینی رکن آبادی 🆔 @elalhabib_ir
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دوباره 🔞 گروهی از کودکان برای تهیه آب آشامیدنی در کنار مخزن آب در شرق غزه جمع می شوند. صهیونیست‌ها نیز با پرتاب بمب از یک پهپاد به سوی آنها، یک کشتار عظیم به راه می‌اندازند!! 😭وای عمو سوختم.... ♦️ صهیونیست‌ها این فیلم را منتشر کرده‌اند و صحنه فرار کودکان آتش گرفته را به نمایش گذاشته‌اند. 🆔 @elalhabib_ir
📗 معرفی کتاب (دفتر سوم) 📖 گزینش و تحلیل چند شعر فاطمی ✍🏻 به اهتمام استاد 🔹 این کتاب به دنبال آن است که با طرح چند سؤال مهم، ذهن مخاطبان را به کلنجار وادارد: ـ مرز بین سادگی و ساده‌اندیشی، عامیانه‌سرایی و عوامانه‌سرایی تا چه حد در ذهن ما ترسیم شده است؟ ـ شاعران امروز -که شعرشان در هیأت‌ها به وفور خوانده می‌شود- آیا شعرشان از قابلیت‌های ماندگاری بهره‌مند است؟ ـ آیا زبان حال‌ها، گزارش‌های تاریخی، تحلیل‌های مضمون‌محور، وصف‌ها و تصویرپردازی‌ها، تصویری درست، قابل دفاع و باورپذیراز اهل‌بیت در ذهن مخاطب ترسیم کرده است یا خیر؟ 🔸نکته مهمی که در این کتاب با ارائه شعر متناسب، مطرح می‌شود این است که قطعاً می‌توان در هیأت شعری خواند که هم واقعاً «شعر» باشد و هم جذاب، عام‌پسند و تأثیرگذار باشد؛ یعنی تمام مخاطبان (عام و خاص) را راضی نگه دارد و حتی سطح ادراک هنری و معنوی آنان را ارتقا دهد. 🔹این کتاب از سه بخش مجزا اما به هم پیوسته و به هم مرتبط تشکیل شده است: الف) مرور و تحلیل شعر چند شاعر پیش‌کسوت، به عنوان تبرک و تیمّن؛ که شعرشان بعد از سال‌های متمادی، هنوز طراوت خود را حفظ کرده است. ب) نقد و تحلیل که می‌تواند الگوبخش شاعران ولایی‌سرا باشد. ج) گزینش و معرفی مجموعه‌ای از اشعار فاطمی به عنوان اشعار مناسب اجرا در هیأت. 🔸در آستانه ان‌شاءالله یکشنبه های هر هفته با بخشی از این کتاب همراه شما هستیم. 🆔 @elalhabib_ir
«۱» علیهاالسلام 🔹تسبیحِ‌ گریه🔹 توان واژه کجا و مدیح گفتن او؟ قلم قناری گنگی‌ست در سرودن او کشاندنش به صحاریِ شعر ممکن نیست کُمیتِ معجزه لنگ است پیش توسن او چه دختری، که پدر پشت بوسه‌ها می‌دید کلید گلشن فردوس را به گردن او چه همسری، که برای علی به حظّ حضور طلوع باور معراج داشت دیدن او چه مادری، که به تفسیر درس عاشورا حریم مدرسۀ کربلاست دامن او بمیرم آن همه احساس بی‌تعلق را که بار پیرهنی را نمی‌کشد تن او دمی که فاطمه تسبیح گریه بردارد پیام می‌چکد از چلچراغ شیون او از آن ز دیدۀ ما، در حجاب خواهد ماند که چشم را نزند آفتاب مدفن او 📝 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
«۱» #فاطمیه #حضرت_فاطمه علیهاالسلام #غزل 🔹تسبیحِ‌ گریه🔹 توان واژه کجا و مدیح گفتن او؟ قلم قناری
💠 ادراک شاعرانه 🔹موضوع شعر ولایی، مدح و رثای اهل‌بیت است و شاعر ولایی‌سُرا، برای معرفی و ستایش اهل‌بیت و ارائه اثر سوگ‌مندانه در رثای ایشان، ابتدا به سراغ مطالعه تاریخ اهل‌بیت و زوایای مختلف زندگی ایشان می‌رود. پس از کسب شناخت و معرفت کافی نسبت به موضوع، به نوعی ادراک و تحلیل ذهنی می‌رسد. از آنجا که شاعر از دو دریچه «شعور» و «ذوق» شاعرانه به پدیده‌ها می‌نگرد، نگرش و تحلیل او نسبت به تاریخ با دیگران متفاوت خواهد بود که حاصل این نگرش، ادراک شاعرانه نام دارد. در مرحله پایانی، شاعر با اتکا به ادراک شاعرانه، شعر را به شیوه‌ای هنری می‌سراید که تفاوت «شاعر» با «ناظم» در این مرحله مشخص می‌شود. نکته تمایزبخش این است که شاعر بر اساس واکنش‌های عاطفی و نه فقط تحلیل‌های ذهنی به سراغ سرایش شعر می‌رود. 🔸در این شعر - که زبانزد عام و خاص است- حرکت در سه مسیر یاد شده (شناخت و معرفت، ادراک شاعرانه، بیان هنری) به خوبی مشهود است. بخش نخست: نشانه‌هایی از معرفت شاعر در تمامی ابیات متجلی شده است؛ از جمله اشاراتی چون: اظهار عجز شاعر در موضوع مدح حضرت زهرای مرضیه(علیهاالسلام)، تحلیل ابعاد شخصیت حضرت، توجه به سبک زندگی ایشان (دختر، همسر و مادر بودن) و در نهایت گزارش پنهان بودن قبر حضرت. بخش دوم: شاعر در برابر هر یک از موضوعاتی که به شناخت رسیده، به جای گزارش و وصف‌های کلی، واکنش نشان می‌دهد. مهم‌ترین واکنش در این شعر، اظهار شگفتی است: چه مادری... چه همسری... چه دختری... و نیز: بمیرم آن همه احساس بی‌تعلق را...؛ این نمونه واکنش‌ها از ادراک شاعرانه خبر می‌دهد. بخش پایانی: سرایش شعر به بیان شاعرانه است. استفاده از امکانات خیال‌انگیز کردن کلام، مثل: تشبیه و استعاره، بهره‌گیری از لحن‌های شگفتی و استفهام و در نهایت شگرد حُسن تعلیل در بیت پایانی، که آخرین برگ برنده شاعر و در حکم آخرین نمود عینی توان او در سلوک شعری است. 🔹مرور ابیات این غزل، الگوهای دقیق، استوار و زیبایی از شگردهای بیانی به مخاطبان شعر ولایی عرضه می‌دارد. غزل با اظهار عجز آغاز می‌شود، با زبانی فشرده و بدون کاربرد فعل: توان واژه کجا و مدیح گفتن او؟ و استخدام هنری واژه‌ای نمادین «قناری» که حتی امثال آن «قلم» نیز در وصف حضرت زهرای مرضیه(علیهاالسلام) نه تنها ناتوان، که گُنگ گشته است: قلم قناری گنگی‌ست در سرودن او! قلم به قناری تشبیه شده است و قناری نمادی از خوش‌آوازی و توانایی در اظهار عشق به معشوق است. زنده‌یاد غلامرضا شکوهی -که شاعری توانمند بود- برای اظهار ناتوانی خود در عرصه مدح حضرت، عیار هنری «خود» و «شعر» خود را می‌شکند و برای نشان دادن عجزش با آوردن قافیۀ ایراددار (شایگان) شعرش را به اوج می‌رساند. این دلالت هنری که شاعر برای ابراز ناتوانی‌اش رقم زده، در نوع خود بی‌نظیر است. پرده دیگری از عجز شاعرانه در بیت دوم کنار می‌رود! حتی سِحر و معجزه (اِنَّ مِنَ البَیان لَسِحرا) این مرکب تندرو، در برابر گریزپایی توسن مدح او لنگ و ناتوان است! کشاندنش به صحاریِ شعر ممکن نیست کُمِیت معجزه لنگ است پیش توسن او 🔸پس از این اظهار عجز، به سراغ بیان باورهای خود با آفرینش ابیاتی سهل ممتنع می‌رود، یعنی: به ظاهر ساده اما هنری، عمیق و پر مضمون: از دختری می‌گوید که «کلید گلشن فردوس را به گردن دارد»؛ از همسری که «دیدنش باور معراج را در وجود امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) متجلی می‌کرد»؛ و مادری که «دامنش حریم مدرسه کربلاست و درس عاشورا را تفسیر می‌کند». در سه بیت آخر باز هم مثل دو بیت اول، شاعر به سراغ بیان خلاقانه و بدیع می‌رود. کاربرد «چلچراغ» تلاش خلاقانه شاعر برای بزرگ‌نمایی گریه و شیون روشنگرانه حضرت زهرا(علیهاالسلام) است: دمی که فاطمه تسبیح گریه بردارد پیام می‌چکد از چلچراغ شیون او و بیت آخر، حُسن تعلیلی است با موضوع پنهان ماندن قبر آن بانوی عظیم: از آن ز دیدۀ ما، در حجاب خواهد ماند که چشم را نزند آفتاب مدفن او چکیده و عصاره سخن این‌که، غزل در سه عرصه بیانی «مضمون‌محور»، «سهل ممتنع» و «خلاقانه» آفریده شده است و تابلویی است درخشان و زیبا از هنر بازآفرینی، تحلیل و ادراک شاعرانه شاعر. روانش شاد! 📗 (دفتر سوم، ص۴۹) 🆔 @elalhabib_ir
30.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حجت‌الاسلام (۱) 🔖 صدو هشتاد روز، در حلقه‌ی یاران، با صدای بلند، سلام به اهل این خانه.. ❌خانه‌ای که حرمتش را شکستند! ⚜️في بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ.. | | 🆔 @elalhabib_ir
💠ستایشگر اهل‌بیت(ع) حاج ، شعر جدیدی را برای مظلومیت و جنایات رژیم صهیونیستی سرود: ☘برخیز ای جان برادر وقت جنگ است برخیز و منشین که نه هنگام درنگ است 🔅هر لحظه‌ای باید مهیای سفر شد از هر زمان دیگری آماده‌تر شد ☘️دنیا برای یک تحول بی‌قرار است در آسمانه هوهوی تیغ ذوالفقار است 🔅آقای ما فرمود باید گام برداشت با عزم بی‌سستی قدم در راه بگذاشت ☘️لطف خدا ما را به اوج خود رسانده تا قله مقصود ما راهی نمانده 🔅فرمود روشن می‌شود شب‌های تاریک دور است از ما خستگی و قله نزدیک ☘️صوت خوش دلدار می‌آید برادر بوی ظهور یار می‌آید برادر 🔅دیدی چه‌ها کردند یاران فلسطین طوفان به پا کردند یاران فلسطین ☘️آن‌هم چه طوفانی کزو آتش ببارد از بیت ‌الاقصی خیزد، اقصی نام دارد 🔅از آسمان بارید، از دریا خروشید از رعد و برقش، جان اسرائیل لرزید ☘️یکباره کاخ ظلم و وحشت را بهم ریخت کودک‌کشان بی‌مروت را بهم ریخت 🔅آزادی قدس این زمان گردیده نزدیک باید به روح حاج قاسم گفت تبریک ☘️ای دشمن بیدادگر هشدار هشدار اسب تو بازنده‌ است، بردی نیست در کار 🔅هرگز نخواب آسوده، ما بیدار هستیم ما بچه‌های حیدر کرار هستیم ☘️ما جام عشق از ساقی کوثر گرفتیم درس نبرد از فاتح خیبر گرفتیم 🔅ما مرد میدانیم و میدان‌هاست در پیش این اول کار است، طوفان‌هاست در پیش ☘️عمر جنایت‌هایتان پایان گرفته ابر آمده، باد آمده، طوفان گرفته 🔅این غرش توفنده بود، آغاز طوفان یک رزم از یک پادگان و چند گردان ☘️بگشای چشم خویش، میدان را ببینی گر زنده ماندی، اصل طوفان را ببینی 🆔 @elalhabib_ir