eitaa logo
شاگردان امام‌صادق علیه‌السلام
435 دنبال‌کننده
871 عکس
166 ویدیو
154 فایل
دانش آموختگان‎ مکـتب امام صــادق(علیه السلام)
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 🔹 رشد و توسعه «» مرحله‌ به‌ مرحله رقم می‌خورد. با توجه به اینکه میان آنچه در قانون‌گذاری شده است با آنچه در عالم هستی وجود دارد تطابق وجود دارد، لذا آنچه در در برابر ماست اگر مورد تعمق و بررسی واقع شود با نظام تشریع منطبق خواهد بود. پس چیزی مانند این رشد و توسعه در انسان را در سایر هستی نیز شاهد هستیم. 🔹 به‌عنوان‌ مثال از ترکیب اتم‌ها، مولکولی ایجاد می‌شود که خواص جدیدی غیر از خواص اجزای اولیه خواهد داشت. از ترکیب چند عنصر مواد معدنی و عالی بسیاری ایجاد می‌شوند که هرکدام خاصیت خاص خود را خواهند داشت. از اجتماع سلول‌هایی که در مرحله سلولی هرکدام بقا و حیات خود را داشتند یک واحد به نام بدن ایجاد می‌شود؛ و بعد هم با تکامل بدن، روح در او دمیده می‌شود. این تکامل بر اساس همان است؛ و از مرحله نباتی، سلولی، گیاهی و حیوانی به انسانی می‌رسد تا اینکه انسان متولد می‌شود. 🔹 این مسیر پس از تولد هم ادامه دارد. کودک از بدو تولدش «من» خود را با پدر و مادرش تعریف می‌کند و لذا پدر و مادرش را «خودش» می‌بیند. کودک رفته‌رفته بزرگ می‌شود و ازدواج می‌کند و وقتی برای همسرش از دارایی خود خرج می‌کند احساس غیریت نمی‌کند چون خودش را با او یکی می‌داند ولی ممکن بود تا پیش‌از این با خرج کردن برای دیگران احساس کند که متضرر شده است. کم‌کم صاحب اولاد می‌شود و آن‌ها را هم از خود می‌بیند و بازهم من او توسعه می‌یابد تا جایی که تمام خاندان و خانواده‌اش را در برمی‌گیرد. ادامه دارد..
ادامه.. 🔹 بر‌اساس همین ، انسان همواره تلاش می‌کند تا بر دیگران تسلط یابد و با تسلط بر دیگران «من خود» را توسعه می‌دهد؛ این توسعه با توجه به نیازهای مادی است اعتباری بوده و وحدت حقیقی را به دنبال ندارد مگر آنکه انسان متوجه نظام روحانی و الهی شود که در این صورت تزاحمی میان خواسته‌های افراد با یکدیگر دیده نمی‌شود. کمالات و در مرتبه روحانی انسان در تزاحم با دیگران نیست بلکه هرچه در این مرتبه به این ارزش‌ها توجه شود حقیقت انسانی مشترک میان همه افراد تقویت‌شده است. 🔹 مسیر تشریعی و هم این‌گونه است لذا دین نیامده است تا «من» را از بین ببرد بلکه آمده است تا بگوید «من» نباید در برابر «جمع» قرار گیرد. آمده است تا بگوید این توسعه من تو باید در مسیر درستی قرار گیرد. لذا احکام اجتماعی دین برای عبور از من خودخواه مذموم به من شامل ممدوح است. اگر مسیر طبیعی به این مسیر تشریعی منجر نشود موجب تزاحم خواهد شد. اگر پای منافع و نیازهای حیوانی و خواسته‌های تن به میان بیاید موجب غیریت و تنافر و تعارض می‌شود لذا این مسیر توسعه من بدون هدایت الهی دچار اختلال می‌شود. 🔹 در ، انسان من خویش را توسعه می‌دهد، در این مسیر توسعه من، اگر فرد بخواهد خواسته‌های نفسانی خویش را توسعه دهد و بر دیگران سیطره پیدا کند، این مسیر توسعه من موردنظر و مطلوب نیست. انسان باید از خواسته‌های دانی و مرتبه نفسانی خویش بگذرد تا به آن‌ «من توسعه‌یافته» و من شامل برسد. ، وقتی محقق می‌شود که من عالی انسان و بعد الهی او حاکم شود. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
عهد طهارت(قسمت ۵).mp3
9.32M
📻 سلسله : استاد صمدی آملی 🔹 بهترین شکل در مرتبه ظاهر است. پیامبر اکرم (صلوات‌الله علیه و آله) فرمودند: "چون خداوند را بر امت من واجب کرد نخواست که امت با آلودگی دنیا نماز بخوانند لذا دستور داد تا انسان با پاکی خالص وارد نماز شود‌." 🔹 بهترین راه برطرف کردن آلودگی و است و از آنجایی که ما در اجتماع زندگی می‌کنیم و موجب آلودگی‌هایی می‌شود، لذا توصیه شده وضو بگیریم تا از آلودگی‌هایی که پیش آمده خود را برهانیم. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💻 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 📢 پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان 👈 سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد 👈 سگ هار صهیونیست با این جنایت‌ها نمی‌تواند به ساخت مستحکم سازمان مقاومت و حزب‌الله صدمه‌ای بزند. ۱۴۰۳/۷/۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📜 🔹 رشد و توسعه «» مرحله‌ به‌ مرحله رقم می‌خورد. با توجه به اینکه میان آنچه در قانون‌گذاری شده است با آنچه در عالم هستی وجود دارد تطابق وجود دارد، لذا آنچه در در برابر ماست اگر مورد تعمق و بررسی واقع شود با نظام تشریع منطبق خواهد بود. پس چیزی مانند این رشد و توسعه در انسان را در سایر هستی نیز شاهد هستیم. 🔹 به‌عنوان‌ مثال از ترکیب اتم‌ها، مولکولی ایجاد می‌شود که خواص جدیدی غیر از خواص اجزای اولیه خواهد داشت. از ترکیب چند عنصر مواد معدنی و عالی بسیاری ایجاد می‌شوند که هرکدام خاصیت خاص خود را خواهند داشت. از اجتماع سلول‌هایی که در مرحله سلولی هرکدام بقا و حیات خود را داشتند یک واحد به نام بدن ایجاد می‌شود؛ و بعد هم با تکامل بدن، روح در او دمیده می‌شود. این تکامل بر اساس همان است؛ و از مرحله نباتی، سلولی، گیاهی و حیوانی به انسانی می‌رسد تا اینکه انسان متولد می‌شود. 🔹 این مسیر پس از تولد هم ادامه دارد. کودک از بدو تولدش «من» خود را با پدر و مادرش تعریف می‌کند و لذا پدر و مادرش را «خودش» می‌بیند. کودک رفته‌رفته بزرگ می‌شود و ازدواج می‌کند و وقتی برای همسرش از دارایی خود خرج می‌کند احساس غیریت نمی‌کند چون خودش را با او یکی می‌داند ولی ممکن بود تا پیش‌از این با خرج کردن برای دیگران احساس کند که متضرر شده است. کم‌کم صاحب اولاد می‌شود و آن‌ها را هم از خود می‌بیند و بازهم من او توسعه می‌یابد تا جایی که تمام خاندان و خانواده‌اش را در برمی‌گیرد. ادامه دارد..
ادامه.. 🔹 بر‌اساس همین ، انسان همواره تلاش می‌کند تا بر دیگران تسلط یابد و با تسلط بر دیگران «من خود» را توسعه می‌دهد؛ این توسعه با توجه به نیازهای مادی است اعتباری بوده و وحدت حقیقی را به دنبال ندارد مگر آنکه انسان متوجه نظام روحانی و الهی شود که در این صورت تزاحمی میان خواسته‌های افراد با یکدیگر دیده نمی‌شود. کمالات و در مرتبه روحانی انسان در تزاحم با دیگران نیست بلکه هرچه در این مرتبه به این ارزش‌ها توجه شود حقیقت انسانی مشترک میان همه افراد تقویت‌شده است. 🔹 مسیر تشریعی و هم این‌گونه است لذا دین نیامده است تا «من» را از بین ببرد بلکه آمده است تا بگوید «من» نباید در برابر «جمع» قرار گیرد. آمده است تا بگوید این توسعه من تو باید در مسیر درستی قرار گیرد. لذا احکام اجتماعی دین برای عبور از من خودخواه مذموم به من شامل ممدوح است. اگر مسیر طبیعی به این مسیر تشریعی منجر نشود موجب تزاحم خواهد شد. اگر پای منافع و نیازهای حیوانی و خواسته‌های تن به میان بیاید موجب غیریت و تنافر و تعارض می‌شود لذا این مسیر توسعه من بدون هدایت الهی دچار اختلال می‌شود. 🔹 در ، انسان من خویش را توسعه می‌دهد، در این مسیر توسعه من، اگر فرد بخواهد خواسته‌های نفسانی خویش را توسعه دهد و بر دیگران سیطره پیدا کند، این مسیر توسعه من موردنظر و مطلوب نیست. انسان باید از خواسته‌های دانی و مرتبه نفسانی خویش بگذرد تا به آن‌ «من توسعه‌یافته» و من شامل برسد. ، وقتی محقق می‌شود که من عالی انسان و بعد الهی او حاکم شود. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
هدایت شده از ۱۹ مهر 🇮🇷
تحلیل قرآنی از وضع موجود - 14030708.mp3
15.28M
| تحلیل قرآنی از وضع موجود 🔴 بیانات در جلسه با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🗓 یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini ▪️ستادمردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب‌اسلامی خراسان‌شمالی ┏━━━〰️〰️━━━┓ @sahebolamrkh ┗━━━〰️〰️━━━┛
هدایت شده از ۱۹ مهر 🇮🇷
🔅پویش|جمع‌آوری کمک برای مردم مظلوم و مقتدر لبنان با اعلام حکم جهاد از طرف رهبرمعظم‌انقلاب برای کمک با همه امکانات به حزب‌الله لبنان، بنیادخیریه‌جامعه‌ایمانی‌مشعر پس از یک سال حضور کنار مردم فلسطین، اعلام می‌کند که در کنار حزب‌الله قهرمان و مردم حماسه‌ساز لبنان ایستاده است. 🔹واریز کمک: 5041721113532130 بنیادخیریه‌جامعه‌ایمانی‌مشعر (روی عدد ضربه بزنید کپی می‌شود ☝️) ⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حساب‌های حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه دارد، از هر برنامه دیگر بانکی و... واریز کنید مشکلی نخواهید داشت. احرار | هیأت و جهانی‌اندیشی @ahrar1542 ▪️ستادمردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب‌اسلامی خراسان‌شمالی ┏━━━〰️〰️━━━┓ @sahebolamrkh ┗━━━〰️〰️━━━┛
عهد طهارت(قسمت ۵).mp3
9.32M
📻 سلسله : استاد صمدی آملی 🔹 بهترین شکل در مرتبه ظاهر است. پیامبر اکرم (صلوات‌الله علیه و آله) فرمودند: "چون خداوند را بر امت من واجب کرد نخواست که امت با آلودگی دنیا نماز بخوانند لذا دستور داد تا انسان با پاکی خالص وارد نماز شود‌." 🔹 بهترین راه برطرف کردن آلودگی و است و از آنجایی که ما در اجتماع زندگی می‌کنیم و موجب آلودگی‌هایی می‌شود، لذا توصیه شده وضو بگیریم تا از آلودگی‌هایی که پیش آمده خود را برهانیم. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
📜 🔹 در نگاه اسلامی ، انسان را از فرد به و از جامعه به سوق می‌دهد که این حد اعلای است. درواقع در آنچه برای انسان محقق می‌گردد مراتب عالی «» است که برکنار از دیگران نیست و شمولیت وجود انسان نسبت به سایرین را نشان می‌دهد. لذا برای رسیدن به ، رسیدن به و اجتماعی است. 🔹 علامه طباطبایی (رضوان‌الله‌تعالی علیه) می‌فرمایند: "اینکه قرآن می‌فرماید: «عَلَيكُم أَنفُسَكُم لا يَضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهتَدَيتُم» یعنی اگر شما شدید کفر و ضلالت دیگران بر شما راهی ندارد." این آیه شریفه ضمن توصیه بر _النفس، بر نیز تأکید دارد و این توصیه بر خود منافاتی با ندارد. بلکه وقتی من انسان توسعه پیدا کرد و شد، «علیکم انفسکم» هم شامل همه جامعه‌ای که آن‌ها را جزئی از وجود خویش می‌یابد نیز می‌شود. 🔹 در همین حقیقت حکم پیدا می‌کند. لذا اگر میان مؤمنین -با همه تکثراتشان- شکل بگیرد، همان و میان مؤمنین است و اخوت یعنی تکرر و تقویت در زندگی اجتماعی محقق می‌شود و هرچقدر این پیوندها قوی‌تر و مکرر باشد در جامعه بیشتر می‌شود. در ، ظهور می‌کند و تا آنجا تشدید می‌شود که یک نفس بین همه مردم حاکم می‌شود که همان وجود است. ادامه دارد..
ادامه.. 🔹 اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌فرمایند: "به خانه‌های یکدیگر رفت و آمد کنید که این موجب احیای امر ماست." اگر این نگاه در جامعه حاکم شد ، در جامعه حاکم می‌شود و افراد نیز به‌مثابه اعضا و جوارح این بدن واحد به‌حساب خواهند آمد و هرکس به امر و اراده آن روح حاکم به وظیفه خود عمل خواهد کرد. اطاعت امام در ، او را حاکم می‌کند و ، جامعه را به می‌رساند. 🔹 پس در و ایمانی، این در مؤمنین، همه افراد را به‌مثابه اعضای یک پیکر واحد آرایش می‌دهد و همگی در راستای یک هدف واحد و تحت امر یک عقل واحد (امام در جامعه) ایفای نقش خواهند نمود؛ زیرا آنچه واضح است این نکته است که مراتب عالی «» در یک ، برکنار از دیگران نیست و شمولیت وجود انسان را نشان می‌دهد. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
پیرامون نماز جمعه نصر.mp3
10.66M
| گفتاری پیرامون نماز جمعه نصر 🔴 بیانات در درس شرح تفسیر المیزان 🗓 شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 🔻کاری که حضرت آقا جمعه ١٣ مهر١۴۰٣ در کردند در ضمن یک دستور قرآنیِ در حال قتال است (نساء، ۱۰۲ و ۱۰٣)، كه در فضای جنگ و قتال و جهاد، نماز جمعه‌ی تراز اسلامِ ناب را اقامه و بپا کردند، ولذا اثرش از میلیون‌ها کلاس و کتاب درس بیشتر بود. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇