eitaa logo
شاگردان امام‌صادق علیه‌السلام
434 دنبال‌کننده
885 عکس
173 ویدیو
155 فایل
دانش آموختگان‎ مکـتب امام صــادق(علیه السلام)
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه.. 🔹 برای دیگران در حقیقت رشد و تعالی و یافتن خود آن شخص است چراکه در این صورت حرکت کل حرکت او نیز محسوب می‌شود! جمع حرکت افراد نسبت به حرکت فردی او به‌مراتب بیشتر خواهد بود. پس کردن برای جمع و همراه کردن خود با جمع به معنای اتلاف توان نیست. بلکه کسی که توان بالایی دارد درواقع آن جمع محسوب می‌شود و نقش کاروان را دارد که دیگران به‌واسطه حرکت او و در مسیر او سیر می‌کنند. 🔹در این صورت نه‌تنها توان فرد توانمند‌تر به هدر نرفته است بلکه اثر آن در سیر او به سمت سعادت مضاعف شده است. میزان توفیقی که او با شکل دادن به این و به دست می‌آورد با توفیقی که با همین توان در کار فردی خود به دست می‌آورد قابل‌ مقایسه نیست. اگر شخصی که تندرو و توانمند است، بداند که همراه کردن دیگران اگرچه در ظاهر به نظر می‌رسد کاهش یافتن سرعت حرکت او است، امّا در حقیقت، سرعت او را افزایش می‌دهد، دیگر احساس نمی‌کند که در این مسیر متضرّر می‌شود. 🔹 در این صورت عمل این فرد فقط آن عملی نیست که از شخص او و با همین توان جسمی و بدنی و ظاهری، مستقیماً و مباشرتاً صادر می‌شود، بلکه حقیقت انسان اوست نه بدن او و حقیقت عمل مربوط به روح انسان است. به باطن روحانی آن و مربوط به عالم نیّات است «إنَّمَا الأَعمَالُ بِالنِّیّات» به میزانی که من او توسعه پیدا کند و دیگران را هم شامل شود، روح انسان توسعه پیداکرده است و لذا به همین اندازه عمل او توسعه پیداکرده است. 🔹 بنابراین، دین‌داری یک است و تأثیر و یک فرد در همه افراد محقق می‌شود و درواقع، حرکت به سمت خداوند متعال یک حرکت واحدی است که همه افراد باهم در حال حرکت در این مسیر هستند. رابطه ایمانی و مؤمنین یک حقیقت واحدی است که روح جمعی ایجاد می‌کند؛ و این جمعی حاصل از اتّحاد مؤمنین که خود را در مؤمنین نشان می‌دهد، پشتوانه عظیم معنوی و حقیقی است که همه افراد را در این حرکت کاروانی امداد می‌کند. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
عهد طهارت(قسمت۹).mp3
6.75M
📻 سلسله : استاد فیاض‌بخش 🔹 در روایت شریفه آمده است که می‌فرماید: "بنده مومن هرگاه می‌کند یا می‌گیرد، خداوند به عدد قطرات که از بدن او جدا می‌شود ملائکی را خلق می‌کند که تا قیامت برای او استغفار می‌کنند." نتایج آن دعاها و ثواب آن دعا به حساب فرد متطهر نوشته می‌شود. آیت‌الله جوادی آملی در کتاب اسرار الصلاه بیان می‌کنند که باید در نظر داشته باشیم که ملائکی که خلق می‌شود به تناسب فرد متطهر و مغتسل است. لذا وضویی که امیرالمؤمنین علیه السلام می‌گیرد با وضوی دیگران فرق دارد. 🔹 انسان تصور نکند که چرا وضویی که گرفتم آثارش ظاهر نشد البته ظاهر می‌شود ما چون غرق در نعمتیم متوجه نیستیم. اگر یک هفته نخوانیم یا بدون و باشیم دچار آلودگی روحی می‌شویم چون ما دائما در هوای پاک تنفس می‌کنیم احساس کفر و آلودگی نمی‌کنیم به برکت وضو و نماز ما باید کسالت عبادی را از خودمان دور کنیم. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
هدایت شده از " رادیو مقاومت "
﷽ " رادیو مقاومت | radio moghavemat " https://eitaa.com/radio_moghavemat " این صفحه فرصتی‌ست تا صدای آزادگان را بشنویم و فریادگر حقیقت باشیم." . . . فهرستی از برنامه‌های 📻 | radio moghavemat □ساعت ۴:۳۰ صبح دعای عهد □ساعت ۸:۰۰ صبح صلوات خاصه امام رضا(علیه‌السلام) □ساعت ۱۰:۰۰ سخنرانی □ساعت ۱۱:۰۰ ظهر نماهنگی از صداهای آسمانی □ساعت ۱۴:۰۰ نماهنگی از بیانات مقام معظم رهبری □ساعت ۱۷:۰۰ صوت مناجاتی □ساعت ۲۰:۰۰ سخنرانی □ساعت ۲۲:۰۰ تلاوتی زیبا از کلام الله مجید مارا به دوستان خود معرفی کنید.
🌷 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حَسَنَ بْنَ عَلِی الْعَسْکَرِی 💠 «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَی اللّهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا یُدْرَکُ إِلاّ بِامْتِطاءِ اللَّیْلِ.»: وصول به خداوند عزّوجلّ، سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد. مسند الامام العسکری leader_ahkam ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
عهد طهارت(قسمت۱۰).mp3
8.28M
📻 سلسله : استاد فیاض‌بخش 🔹 در باب دستور بعدی این است که باید در همه اوقات باشد. در روایتی که در علل الشرایع آمده، امام هشتم فرمودند: "روشن است که بنده در سیر بسوی توحید چون باید دائما متوجه پروردگار خود باشد دائما در حال مناجات است و کسی که دائما در حال مناجات است باید دائما متطهر باشد." 🔹 در روایتی از پیامبر اکرم صلوات الله علیه آمده است: "کسی که دائما داشته باشد خداوند عمرش را طولانی می‌کند." یا بیان شده اگر می‌توانید در تمام اوقات شبانه روز بر باشی این‌گونه باش که اگر فرد دراین حالت بمیرد در مقام مرده است. البته مقام شهید در اینجا به معنای شاهد است نه شهیدی که در راه‌ حق جنگیده است‌. 🔹 انسان در هر حالتی که قبض روح شود در همان حال وارد برزخ می شود کسی که دائما در حال است گویا دائما در حال توجه به پروردگار است. اگر فرد ملزم به باشد این وضو بیشتر برایش می‌آورد و با این وضو فرد مورد عنایت ویژه قرار می‌گیرد. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
📜 در امتداد 🔹 عهدهای جمعی عهده‌دار یک امر خطیر است. هر جمع با برگزاری عهدهای جمعی و با عمل نمودن به آن، به آنجا خواهد رسید که روح و شاکله تمام متحد خواهد شد. زمین زیر پای افرادی که به صورت دسته‌جمعی کاری را آغاز می‌کنند، بسیار لغزان است؛ به دلیل و های افراد، احتمال متفرق شدن یک ، بسیار زیاد است. برای در امان ماندن از این تفرقه و اختلال در حرکت جمعی، تشکیلات باید حفظ وحدت را ضامن حرکت خود بداند. 🔹 لازمه‌ی برپایی چنین حرکتی، نزدیک شدن افراد به همدیگر است؛ به گونه‌ای که آن‌ها به اعمال و رفتار مشخصی متعهد شوند. مجموعه این اعمال و رفتار در یک سیر تشکیلاتی، «»، گفته می‌شود که مایه وحدت میان افراد است. 🔹 یک ، در یک بازه زمانی واحد، یک امر مشخص را انجام می‌دهند و این امر باعث تقویت حاکم بر خواهد شد.عهد جمعی آثاری به مراتب عظیم‌تر از عهد فردی دارد و باعث توفیق جمعی و تحقق آثار جمعی می‌شود. هم‌چنان‌که دعای جمعی اجابت بالاتری را به همراه دارد، نیز ایجاد می‌کند. پیمان‌های مکرر مؤمنان با یکدیگر، آن‌ها را در حرکت و سیر، متحد نموده و آن‌ها را حفظ می‌کند. ادامه دارد..
ادامه.. 🔹 این توحید تشکیلاتی، در سایه عرضی مومنین بهتر درک خواهد شد. دین اسلام همواره مومنین را به ولایت میان یکدیگر و توصیه می‌نماید. 🔹 بستر ، بستر مناسبی برای حاکمیت این است. باعث می‌شود، توفیقی که برای یکی از مؤمنان حاصل می‌شود، هم خود او بهره‌ی بیشتری ببرد و هم دیگران از توفیق او بهره‌مند شوند. 🔹 در و ، افراد مانند کوهنوردانی هستند که با طناب به یکدیگر متصل شده‌اند؛ اگر کسی لغزشی پیدا کند، دیگران او را نگه می‌دارند و نمی‌گذارند سقوط کند. در امور معنوی و چنین خاصیتی دارند. 🔹 قرآن کریم از به صراحت سخن گفته است. عهد جمعی همه انسان ها در نفی عبودیت و بندگی شیطان و پذیرش بندگی خدا؛ أَلَمۡ أَعۡهَدۡ إِلَيۡكُمۡ يَا بَنِيٓ ءَادَمَ أَن لَّا تَعۡبُدُواْ ٱلشَّيۡطَانَۖ إِنَّهُۥ لَكُمۡ عَدُوّٞ مُّبِينٞ وَ أَنِ ٱعۡبُدُونِيۚ هَٰذَا صِرَاط مُّسۡتَقِيمٞ(یس: ۶۰ و ۶۱) همچنین از عهد اقوام و امت ها با خداوند متعال مانند عهد بنی اسرائیل نیز سخن گفته است (بقره: ۴۰) و همینطور عهد های جمعی مومنین با خداوند متعال. 🔹 این در مقیاس بزرگتر، در شریعت اسلام تدارک دیده شده است، مانند نمازهای جماعت که مردم را در هر وعده در مساجد پیرامون یک هدف واحد جمع می‌کند. در مقیاس بزرگتر نمازهای عید و مناسک عبادی حج و.. هستند که دین برای ایجاد روح جمعی تشریع نموده است. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
عهد طهارت(قسمت۱۱).mp3
6.71M
📻 سلسله : استاد فیاض‌بخش 🔹 نکته دیگر است. تجدید وضو به این معنا که انسان حتما محدث نباشد وضو بگیرد. کسی که روی وضو بگیرد ده برابر به او نورانیت داده می شود. وضو روی وضو نور روی نور است. مانند کسی که توبه کند بدون اینکه گناهی مرتکب شده باشد. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
📜 الگوی قرآنی 🔹 الگوی و الگوی جامعه سازی قرآنی است. این الگو با مبنای قرآنی در هم جاری است و مسیر و جامعه سازی توحیدی است. 🔹 قرآن کریم می فرماید: "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ" (آل عمران: ۲۰۰). مرحوم علامه (رض) ذیل این آیه شریف در تفسیر المیزان می فرمایند: "اصبروا دعوت به صبر فردی است و صابروا از باب مصابره به معنای و است." لذا آیه شریفه می فرماید: "اى اهل ايمان! [در برابر ابتلائات] كنيد، و ديگران را هم به صورت جمعی به صبر و شکیبایی واداريد و با يكديگر پيوند و ارتباط برقرار كنيد که این با امام را برای شما ایجاد می کند. بر این اساس بر رابطه خود با خداوند مراقبه کنید تا رستگار شويد!" ادامه..
ادامه.. 🔹 در این آیه شریفه: ۱- مقدمه صبر جمعی دانسته شده است. ۲- لازمه شکل گیری روابط و پیوند های ولایی دانسته شده است. که هم شامل مومنین و هم بر اساس روایات ذیل این آیه شریفه شامل با امام نیز می شود. ۳- بر این اساس "رابطوا" در این آیه شریفه به معنای امر به است و به همین دلیل هم مرحوم علامه (رض) مباحث جامعه سازی را ذیل این آیه شریفه بیان فرموده اند. ۴. بر اساس روایاتی که صبر را عام دانسته که "اَلصَّبْرُ ثَلاَثَةٌ صَبْرٌ عَلَى اَلْمُصِيبَةِ وَ صَبْرٌ عَلَى اَلطَّاعَةِ وَ صَبْرٌ عَلَى اَلْمَعْصِيَةِ" و صبر را به سه دسته ، و تعریف کرده اند، هر فعل یا ترک فعل انسان مصداق صبر فردی است است. ۵. همین نگاه در هم تسری پیدا می کند. یعنی هر عمل فردی انسان لایه امر جمعی پیدا می کند. پس عمل فردی و به تبع در نسبت با اوامر الهی را طلب می کند و عمل جمعی و به تبع آن را طلب می کند. ۶. بر این اساس عمل و عهد فردی نسبت به اوامر الهی مقدمه عمل و عهد جمعی است و عمل و عهد جمعی مقدمه جامعه سازی توحیدی ذیل ولایت امام است. ۷. اگر این قاعده را پذیرفتیم هر امر الهی مصداق اصبروا یا صبر بر طاعت فردی و صابروا یا صبر بر طاعت جمعی می شود. ۸. بر این اساس برای جامعه سازی معنا دار می شود و برای جامعه سازی باید با عهد فردی و طهارت فردی شروع کرد و به عهد جمعی و طهارت جمعی راه یافت و این طهارت جمعی مقدمه راه یابی به ارتباط با ولایت و جامعه سازی است. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
🔸 اگر أخذمان بواسطه حضرت معصومه(س) باشد، هر جا برویم برقرار خواهد بود. چون در نظام روحی آن ها، زمان و مکان محدودیتی ندارد. اما اگر اینجا [قم] باشیم و این باور را نداشته باشیم، محروم هستیم. 🔸 اگر توجه به این نکته داشته باشیم، نتایج خیلی بیشتری را برای ما قرار می‌دهد و مقام شفاعت آن ها در إعطای علم و عمل برای ما بیشتر می‌شود. 🔖 هرچقدر باور ما به این بزرگواران بیشتر باشد، بهره مندی ما بیشتر می‌شود. و هر چقدر حدّ بزنیم، بهره مندی کم می‌شود. 📎 المیزان جلسه ۷۴۴ 🌐 TAMHIS.IR ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇
عهد طهارت(قسمت۱۲).mp3
2.81M
📻 سلسله : آیت‌الله جاودان 🔹 هیچ گاه بی‌وضو نخوابید. کسی که با بخوابد اینطور برای او حساب می‌کنند که شخص تمام مدت در مسجد مشغول عبادت بوده است. اگر انسان دائما با وضو باشد شیطان در او کمتر اثر می‌گذارد. ◇【 @emam_sadegh_boj 】◇