eitaa logo
نقد تحریفات امامت
83 دنبال‌کننده
13 عکس
6 ویدیو
4 فایل
متاسفانه در عصر غیبت، مفهوم والای امامت دچار تحریفاتی گشته که از آنچه در اعتقادات پاک شیعه در طی قرون متمادی شناخته میشد، فاصله گرفته است...
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔷اگر زمان صلح امام حسن علیه السلام بودند...   از مهمترین شگردهای انقلابیون در مصادره تاریخ به نفع خودشان اینست که هرجا اقدام مسالمت آمیزی از ناحیه معصومان علیهم السلام مشاهده می‌شود، آن را بر مساعد نبودن اوضاع برای قیام توجیه می‌کنند. اما تنها و تنها موقعیت مناسبی که به زعم این جماعت برای امروز ما درس آموز است، صرفاً واقعه‌ی عاشوراست! سؤال اینجاست که: در تعیین این که چه موقعیّتی صلح لازم بوده و چه زمانی باید قیام کرد، نظر چه فردی میزان است؟ اگر مسلّمات شیعه را در نظر بگیریم که فقط و فقط امام می‌تواند این را تشخیص دهد،‌و بر این اساس زمانه‌ی کنونی با عصر حضور تفاوتی ندارد، و واضح است که همچنان هم باید تنها به دستور شخص امام علیه السلام و تشخیص ایشان قیام نمود. و اگر گفته شود: نظر خود شیعیان میزان است، که باز هم در این جهت فرقی میان زمان حضور و غیبت نیست؛ و معنای این حرف اینست که معترضان به جناب امام حسن مجتبی علیه السلام هم بیراهه نمی‌گفته اند و نعوذبالله باید امام (ع) از صلح دست بر می داشته و تابع حرف آنان می شده است! و چنین است که همچنان تاریخ، پژواک ندای «یا مذلّ المؤمنین!» رامنعکس می‌سازد... 👈انتظار در زمان ما، تفاوتی با انتظار در عصر حضور ندارد @emamat12
🔻تقسیم غلط انداز: دوران حضور و غیبت؟ 🔸از خطرناکترین خطاهای ناخواسته‌ی اعتقادی، تقسیم دوره‌ی امامت به دو عصر حضور (آغاز اسلام تا سال ۲۶۰ هجری) و غیبت (از سال ۲۶۰ تاکنون) است. بنابر این تقسیم تصور می‌شود وظایف کلان شیعه در این دو بازه با هم تفاوت دارند. 🔸در حالیکه چنین تقسیمی هرگز ریشه‌ای در تعلیمات معصومان علیهم السلام نداشته و در هیچ روایتی سخن از این تقسیم و تفکیک وظایف شیعیان نیست. این اشکال کلیشه ای که: آن زمان امام در جامعه حضور داشته اند، اما در عصر غیبت که دسترسی به امام نیست باید فکری به حال جامعه ی شیعه کرد؛ از بی اطلاعی تاریخی به دوران موسوم به حضور ناشی شده است. چه این‌که روشنست در بیشتر آن دوره،‌ امامان در فشار و محدودیّت بوده و نه فعالیت سیاسی خاصی داشته اند و نه برای شیعیان امکان دسترسی آزاد به ایشان فراهم بوده است. بنابراین وجهی ندارد وظیفه‌ای که در آن شرایط معیّن نمودند (صبر و عدم مبارزه) برای زمان فعلی کارگشا نباشد. ✅تفصیل این موضوع در کتاب (ظهور: امرالهی) که ان شاءالله به زودی منتشر میشود، بیان شده است. @emamat12
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷همان وظیفه را داریم بیاناتی از مرحوم شیخ محمد رضا جعفری: 🔸وظیفه ما هم اکنون، همان چیزی است که در شیعه در زمان زندانی بودن امام کاظم علیه السلام داشت: دعا برای نجات، اصلاح نفس و نهی از منکر. مشکل ما اینست که میخواهیم همان کار امام زمان علیه السلام را خودمان انجام دهیم! 🔸هیچ گاه ائمه علیهم السلام دعوت به تشکیل حکومت نفرمودند. 🔻 "شیعیان دوازده امامی" اقلیتی در ایران هستند که حقوقشان از یکصدم حقوق یهودیان هم کمتر است!   @emamat12
✳️با جنگ و خونریزی، اصلاح اجتماعی نمی شود... (کلامی از آقای بهجت در مورد روش اصلاح در زمان غیبت) 📘در محضر بهجت، ج٢، صص٢٤-٢٥ ایشان ضمن مستبعد شمردن امکان اصلاح اجتماعی، راه آن را اصلاح نفس و راهنمایی دیگران می داند. @emamat12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑خسوف کامل... مهتاب دیگر بازنمی گردد دکلمه ای در غربت امیر المؤمنین علیه السلام گروه پنجره @emamat12
بسم الله الرحمن الرحیم 🖤صله ی رحم با دشمن خونی در آخرین لحظات... ▪️▪️شهادت امام ششم حضرت جعفر بن محمد الصادق (سلام الله علیهما) را تسلیت عرض می کنیم. سالمه گوید: هنگام وفات امام صادق علیه السلام نزد حضرتش بودم، پس از هوش رفت. چون به هوش آمد فرمود: «به حسن افطس هفتاد دینار بدهید». گفتم: به مردی که  با چاقو به شما حمله کرد مال می دهید؟! فرمود: «آیا نمی خواهی از کسانی باشم که خداوند در موردشان می فرماید: "آنان که آن چه خداوند امر نموده وصل می کنند [یعنی صله ی رحم] و از پروردگارشان بیم دارند و از حساب بد می ترسند"». ☑️نکته: حسن افطس نواده ی امام سجاد علیه السلام بوده است (و از اجداد رهبر کنونی ایران). بسیاری از خویشان ائمه علیهم السلام بر اثر حسادت و نیز ادعای ریاست و انقلابی گری، با ائمه علیهم السلام سر دشمنی داشتند. اما آنان این دشمنی ها را با بردباری فراوان و خوشرویی پاسخ می دادند... 👈تقابل زیدیه با امامیه عن سالمة مولاة أبي عبد الله علیه السلام، قالت: كنت عند أبي عبد الله علیه السلام حين حضرته الوفاة فأغمي عليه فلما أفاق قال:«أعطوا الحسن بن علي بن الحسين -وهو الأفطس- سبعين ديناراً». فقلت: أ تُعطي رجلاً حمل عليك بالشفرة؟!! فقال: أ تريدين على أن لا أكون من الذين قال الله تبارك و تعالى: "الذين يصلون ما أمر الله به أن يوصل و يخشون ربهم و يخافون سوء الحساب"؟ کافی، ج ۷ ص ۵۵ و مصادر دیگر. @emamat12
انحراف ولایت در مدّعیان عرفان از مبانی مشهور صوفیانه،‌ امکان رسیدن به مقام ولایت برای تمام سالکان است. بر این اساس هرکس سلوک را تا حدّی ادامه دهد که به مقام فناء رسد همچون معصومان علیهم السلام به صورت مستقیم از اشراقات الهی بهره گرفته و خود «خلیفة الله» و «ولیّ الله» خواهد شد و تبعیت از او نجات بخش است! از این مقام به «انسان کامل» نیز تعبیر می‌شود. این مبنا آشکارا با آموزه‌های وحیانی که عصمت و حجّیت را منحصر در انبیا و اوصیای آنان (علیهم السلام) ساخته، در تضادّ است. اما متأسفانه در فرقه های عرفانی منتسب به تشیّع همچون هواداران علامه طهرانی مشاهده می‌شود. همچنین در برخی پژوهش ها بیان شده که نظریه ولایت مطلقه فقیه نیز از همین دیدگاه عرفانی سرچشمه گرفته است. @emamat12
🔻در کتاب کلمه‌ی نور (یادنامه سید محمد حسین طهرانی) ادّعا شده دستوری که عرفای واصل می‌دهند فرقی با احادیث معصومین علیهم السلام ندارد! @emamat12
🔻رفتار علامه طهرانی عینا همان رفتار پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود! @emamat12
🔥حجیت قول، فعل و تقریر عرفا و لزوم تبعیت از آنان! @emamat12