eitaa logo
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
132 دنبال‌کننده
285 عکس
108 ویدیو
11 فایل
جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک #دهه_هشتادی]: @Mojshik کست باکس: https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht آیدی تلگرام و سروش: engasht_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد) جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک ]: @Mojshik کست باکس:https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht تلگرام: https://t.me/engasht_ir سروش: https://splus.ir/engasht_ir https://eitaa.com/engasht_ir
متن اپیزود سوم؛ نامه ای به مادر!
من (اپیزود پنجم | گفتگو در صورت بندی دین و امر عرفی (سکولاریسم) در روند مدرنیته) را گوش کردم و لذت بردم. شما هم از طریق لینک زیر آن را بشنوید. https://shenoto.com/album/podcast/243767/Engasht @engasht_ir
اپیزود این گفتگو در شنوتو منتشر شد
کانال پادکست در Cast box هم فید Rss خورد و راه افتاد: من دارم روی کست‌باکس به انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل Z) گوش می‌کنم. شما هم گوش کنید: https://castbox.fm/channel/%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%7C-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-(%D9%86%D8%B3%D9%84-Z)-id6100095 @engasht_ir
من توی کست‌باکس اپیزود پنجم | گفتگو در صورت بندی دین و امر عرفی (سکولاریسم) در روند مدرنیته شده‌ام. شما هم این قسمتشو گوش کنید. https://castbox.fm/vb/688330936 @engasht_ir
دلی ۱۷فروردین ۱۴۰۳.m4a
259.1K
یهو تو بالکن دلم طاقت نکرد و بداهه خوندم❤️‍🩹 "وقتی دلتنگشی"
📌 أقصر خطبة جُمعه في التاريخ الإسلامي قالها الشيخ الغزي محمود الحسنات: "إذا أكثر من ٣٠ ألف شهيد و ٧٠ ألف جريح و مليوني مشرد لم يستطيعوا إيقاظ الأمه، فما لـكلماتي أن تفعل..؟! أقم الصلاه". ٢٦ رمضان ١٤٤٥ ٥ إبريل ٢٠٢٤ کوتاه ترین سخنرانی نماز جمعه در تاریخ اسلام را شیخ محمود الحسنات ایراد کرد: «اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند امت اسلام را بیدار کنند، حرف‌های من چه می‌تواند بکند؟! نماز را اقامه کنید» ۲۶ رمضان ۱۴۴۵ ۵ آوریل ۲۰۲۴ پ.ن: شیخ محمود الحسنات یکی از مشاهیر در جهان عرب است که صفحاتی با چند میلیون مخاطب در یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام دارد. @engasht_ir
📌سلام 🔹 دوره های آموزشی انگاشت در دست باز بینی هست تا برای ارائه‌ی بسیار به صرفه بدست کاربران برسه. از اولین این دوره ها تفکر نقاد هستش که نسبت به محتواش واقعاً بهای بسیار مناسبی رو از بیرون دریافت می کنید. 🔸 همچنین با بروز رسانی تجهیزات امشب ششمین اپیزود ضبط شد تا به برای انتشار آماده بشه. 🔹 همچنین با یکسری تلاش و رایزنی قرار به همکاری محتوایی با برخی مجموعه ها در برگزاری دوره های محتوایی جدید و متنوعی در سطح بالا و البته رایگان شد. حتماً از اون ها استقبال کنید و بدونید برای توسعه فکری تون خیلی لازمه. پ.ن: ما رو به دیگران هم معرفی کنید❗️ @engasht_ir
چیزی امروز زیاد بهم گفته بودن این بود که معلومه خیلی براش وقت گذاشتی. درسته و خب درست کردن این اپیزود گردآوری از حدود بیش از پانزده ساعت صوت و هزار و هشتصد صفحه کتاب بود! حتی گفته بودن بخاطر نکات زیادی ممکنه خیلی سنگین باشه. پ.ن: بچه های دهه هشتادی میتونن محتوای با کیفیت و قوی تولید کنن. فقط گیر کلیشه ها نشین و تلاش کنین. نسل زد موفق میشه [به شرط تلاش].
چه فایده‌ای دارد نگران من باشی ولی از من دفاع نکنی؟ خیلی دوستم داشته باشی، اما من را نفهمی؟ جای خالی‌ام را حس کنی، اما سراغم را نگیری؟ 👤نزار قبانی @engasht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حکمت بالغه
🎁 تدریس کتاب «معناشناسی شناختی قرآن» (به همراه نقد و بررسی) 📚 تألیف: حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا 📣 با ارائه: حجة‌الاسلام سید شهاب‌الدین دعایی 🕌 محل برگزاری: مشهد مقدس، مدرسه علمیه نورالرضا علیه‌السلام 📆 زمان: مهرماه 1401 _ بهمن‌ماه 1402 🏷 تعداد جلسات: 27 جلسه از جناب آقای دعایی کمال تشکر را داریم که همت خود را صرف این مباحث نموده‌اند و برای ایشان از خداوند خواستار توفیق ایشان هستیم. بی‌تردید، این اقدام می‌تواند زمینه تحول علمی در میان طلاب مشهد باشد. 🔰 فهرست جلسات: 1- تاریخچه دانش‌ زبان‌شناسی، مزایای زبان‌شناسی شناختی، ضرورت آشنایی با معناشناسی شناختی برای طلاب 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/13 2- فصل دوم: اصالت تعبیرهای قرآنی (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/14 3- فصل دوم: اصالت تعبیرهای قرآنی (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/15 4- فصل دوم: اصالت تعبیرهای قرآنی (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/16 5- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/35 6- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/37 7- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/46 8- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (4) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/51 9- فصل چهارم: پیش‌نمونه‌ها و مقولات معنایی 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/52 10- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/53 11- فصل پنجم:‌ شبکه‌های شعاعی در قرآن (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/57 12- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/58 13- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (4) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/65 14- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (5) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/68 15- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (6) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/97 16- فصل ششم: حرکت خیالی در ساختار معنایی قرآن (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/106 17- فصل ششم:‌ حرکت خیالی در ساختار معنایی قرآن (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/107 18- فصل هفتم: فضاهای ذهنی (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/108 19- فصل هفتم:‌ فضاهای ذهنی (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/109 20- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/119 21- فصل هشتم:‌ تلفیق مفهومی (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/121 22- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/124 23- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (4) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/125 24- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (5) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/132 25- فصل نهم: ساختار نیرو-پویایی آیات (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/134 26- فصل نهم: ساختار نیرو-پویایی آیات (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/135 27- فصل دهم: علیت و پنجره‌های علّی در معناشناسی قرآن 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/136 •┈┈••••✾• 🧠 •✾•••┈┈• 🆔 @Cognitive_linguistics @hekmatebaleghe
سلام 🔔 باتوجه به تجربه گفتگو در چند روز اخیرم با اقشار مختلف لازم دیدم دوباره لینک آرشیو الاهیات اصلاح را در اختیار شما قرار بدم. 🌐 الاهیات اصلاح؛ پروژه اصلاح اجتماعی در نسبت الهیات و فرهنگ (وابسته به انگاشت) لینک: https://eitaa.com/theologyofreform_ir پ.ن: شما بدون عضویت و تنها از راه وب میتوانید نوشتار های این کانال را مطالعه کنید. @engasht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ابراهیم کارگران
: ✍تفاوت جنگ نظامی و جنگ رسانه ای: ◀️جنگ نظامی عمدتا میان یک یا چند کشور است اما جنگ رسانه ای می تواند میان یک گروه از کشور با گروه بزرگی از کشور ها با ویژگی های مشخص جریان یابد. 📌نکته: یکی از مولفه های مهم و برجسته قدرت نرم، جنگ رسانه ای است. ◀️ بنیادی ترین تعریف از جنگ رسانه ای استفاده از رسانه ها برای تضعیف کشور هدف و بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها (اعم از مطبوعات ، خبرگزاری ها،رادیو ، تلویزیون، اینترنت و اصول تبلیغات) به منظور دفاع از منافع ملی است. ◀️ جنگ رسانه ای تنها جنگی است که در هنگام صلح بین کشور ها به طور غیررسمی ادامه دارد و هر کشور اهداف سیاسی خود را با ان پیش می برد. در پشت این جدال ژورنالیستی چیزی به نام (( سیاست رسانه ای یک کشور )) نهفته است که مستقیما توسط بودجه های سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و بودجه های رسمی مصوب پارلمان ها تغذیه می شود. | عضو شوید👇 @ebrahimkargaran
به خداوند عشق می ورزم؛ گاه به خشمی، گاه به محبتی، گاه به لجاجت کودکانه و بازگشت کودکانه تری. خدا هم می داند. او هم دوستم دارد؛ گاه چون تکیه گاهی، گاه چون آغوشی گاه به تنبیه پدرانه و یا به دلهره مادرانه ای. این نسبت عشق میان مهر و کین ذهنم را بجایی می‌کشاند که با خود می گویم: از کی تا حالا در درگاهش اینقدر بلند مرتبه شده ای که خداوند جای خالی تو را حس میکند؟! پاسخی نمی شنوم. تنها هوایش را نفس می کشم... @engasht_ir
باید با این قضیه کنار بیایم که به لحاظ روانشناسی ما این وظیفه رو نداریم که... ۱. همه‌ی آدم‌ها رو نجات بدیم یا بهشون کمک کنیم. ۲. کاری کنیم که همه تو هر شرایطی از ما خوششون بیاد. ۳. همه‌ی کارها رو خودمون به دوش بکشیم. ۴. همه رو راضی نگه داریم. ۵. همیشه همه‌چیز رو به تنهایی تو خودمون نگه داریم. بلکه وظیفه‌ی ما اینه که... ۱. در توان خودمون و ظرفیت افراد به همه محبت کنیم. ۲. خود واقعیمون باشیم. ۳. بیشتر از بقیه روی خودمون تمرکز کنیم. ۴. عقاید و نظرات خودمون رو داشته باشیم. ۵. گهگاهی یه وقفه به خودمون بدیم و نفس عمیق بکشیم. @engasht_ir
تحلیل ادامه تنش های ایران و اسرائیل میتوان گفت اتفاق دیشب از جنگ ویتنام تاکنون کم نظیرست. موقعیت ایران و رژیم صهیونیستی مرحله جدیدی را به خود دید. به اصطلاح به نقطه بدون بازگشت رسیده است. آنچه که حتی غرب را هم در شوک فرو برده است. همانطور که کندی در کار و جاماندن از قافله دگرگونی های جهانی خطاست؛ تحلیل زودهنگام چندان جالب نیست. پس برای درک ماجرا دچار هیجان های گذرا نشویم. درکل باید دانست ج.ا.ایران حکومتیست که بر خلاف سه پادشاهی پیشین تمامیت ارضی را حفظ، شاخص های امنیت ملی را بالا و حوزه نفوذ ایران اسلامی را چیزی نزدیک به سرحدات اشکانی و ساسانی ولی با فرم فرهنگی رسانده یعنی اپیدمی گفتمان در هیئتی مدرن. این میتواند الگوی چهارم سیاست معرفی شود. از آنجا که بازدارندگی مقوله ای بر واکنش شدید نسبت به کنش دیگریست، طرفین درسطح راهبردی مقیاس کار را بالا بردند. حال برگ برنده آورده مانور رسانه ای، اندوخته اجتماعی، توان اقتصادی و نفوذ سیاسی_دیپلماتیک و بنیه نظامی است. این شاخص ها کلید حل فتح دیپلماسی و میدان با ابتکار ذهنی چند بعدیست. ایران و اسرائیل برای ادامه تنش جدا از تفاوت ها، مشکل مشترک اقتصاد و گسست اجتماعی را دارند. البته این موضوع برای اسرائیل حادتر است. اقتصاد ایران در تحریم ها چون درخت گردو رشد دیرهنگام ولی پایداری را تجربه می کند ولی اسرائیل ناگاه از کوید۱۹ تا پسا۱۷اکتبر در موج های پیاپی اقتصادی بسیار شکننده شد. از سویی بخاطر عدم سابقه ملی و آپارتاید مدنی، مانند ایران و غزه جامعه ندارد. از این رو احتمالاً اتحاد های نظامی و بازتاب جهانی میلی به دوام این تنش ندارند. @engasht_ir