eitaa logo
مکتب خانه
317 دنبال‌کننده
781 عکس
324 ویدیو
262 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
لیست دروس بار گذاری شده با هشتک پیگیر باشید ارسال فقط بالینک درسگفتارهای 1_استاد عبدالرسول تمام ۳جلد درآمدی بر نظام حکمت صدرایی( ) 2_ 3_مقالات 4_ در آمدی بر فلسفه اسلامی(کمیاب) 5_ 6_درسگفتارهای توسط حکیم متاله علامه سید جلال 7_درسگفتار توسط استاد 8_ توسط دکتر محمود خاتمی 9_ دکتر مجتبی مصباح استاد درسگفتار استاد سید یدالله چیستی و کارکردهای استاد درسگفتار میرداماداستاد در کانال بانک صوتی فلسفه و عرفان 👇 @BANK_AGLOESHG
هدایت شده از محسن قنبریان
💠صلح با روسری❗️ ☑️ @m_ghanbarian
🔰جزوه‌ی تدریس:🔰 📚 📝 ۱۹ جلسه 📢 کانال استاد حسینی نسب ─━━━━━━⊱💎⊰━━━━━━─ دریافت جزوه: 💢ایتا 💢صندوق‌بیان ─━━━━━━⊱🔺⊰━━━━━━─ 💥 بررسی کامل تاریخ اصول فقه شیعه از قرن اول تا قرن چهاردهم هجری قمری ♻️ درحال ویرایش ... 🎶دریافت صوت دروس ۲۴۱ @Jadah18
مقاله بسیط الحقیقه.pdf
483K
📝محمد متقیان ✅ تقریر و نقد قاعده «بسیط الحقیقة» ▫چکیده قاعده «بسیط الحقیقة کل الاشیاء» از قواعد فلسفی مهمی است که در مکتب صدرایی مورد اهتمام ویژه ای قرار گرفته است. این قاعده در مهمترین موقف حکمی یعنی مبحث الهیات بالمعنی الاخص، برای دستگاه حکمت متعالیه پیش برنده بوده است. به نظر می رسد، علیرغم اینکه معنا و مفادی که این قاعده درصدد بیان آن است، سبب گشته است که ارتقاء ویژه ای در حوزه فلسفه اسلامی صورت بگیرد، لیکن نقیصه ای بس مهم دامنگیر آن شده است که، اقامه برهان بر آن را مشکل می سازد،به گونه ای که نمی توان این قاعده را از درون استدلالی که صدرا برای آن بیان می کند، نتیجه گرفت. نگارنده در این مقاله، به دنبال آن است که ابتدا با تبیین مبادی تصوریه قاعده به تقریری دقیق از آن دست یافته و سپس نقد خود را مبتنی بر آن تقریر و تصویر ارائه نماید. به نظر می رسد دو نقد بر این قاعده وارد است؛ نقد اول بر معنای «بسیط الحقیقه» است و نقد دوم بر «برهان خلف» وارد می شود. @monir_ol_din
1_434275480.pdf
1.7M
♦️ نسخه‌ی بسته @Jadah18
1_434275480.docx
196.6K
♦️ نسخه‌ی باز @Jadah18
استاد حسینی نسب محرمه.pdf
1.25M
🔹جزوه حاشیه محرمه 🔺تالیف استاد سید مصطفی حسینی نسب 💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا) 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
● پیشوای تنها و مظلوم ❖ روزى حضرت امام حسن عليه‌السّلام در اجتماع مردم و در حضور معاويه، برخاست و بر منبر نشست و پس از حمد و ثناى الهى فرمود:🔻 اى مردم، معاويه گمان مى‌‏كند من او را براى خلافت سزاوار دانستم و خود را براى آن، اهل ندانستم، و معاويه دروغ مى‌‏گويد. من به تصريح قرآن و نصّ نبوىّ بر تمام مردم از خودشان شايسته‏‌ترم، بخدا اگر مردم با من بيعت نموده و از من پیروی نموده و يارى‏‌ام مى‌‏دادند، آسمان و زمين ايشان را از باران و بركات خود بهره‌‏مند مى‏‌ساخت، و تو اى معاويه هرگز در خلافت طمع نمی‌کردی، و حال اينكه رسول خدا صلّى‌اللَّه‌عليه وآله فرموده: «امّت كار خود را به مردى واگذار نكرد در حالى كه ميانشان داناتر از او هست، جز آنكه پيوسته كارشان ميل به پستى و زوال دارد تا آنكه به آئين گوساله‌‏پرستى افتند». و بنى اسرائيل هارون را ترك گفته و به گوساله‏‌پرستى افتادند با اينكه مى‌‏دانستند كه هارون جانشین موسى است، و اين امّت، على علیه‌السلام را ترك گفتند با اينكه خود شنيدند كه رسول خدا (ص) به علی (ع) فرمود: «تو در نزد من در منزلت همچون هارونى در نزد موسى؛ جز امر نبوّت كه پس از من ديگر پيامبرى نيست»، و خود شخص رسول خدا از قوم خود به غار گريخت با اينكه ايشان را به سوی خدا مى‌‏خواند، و اگر داراى اعوان و انصارى بود كه فرار نمى‌‏كرد، و من نيز اگر يار و ياورى داشتم هرگز با تو قرار داد صلح نمى‌‏بستم. و هر آينه اين سنّت و مثال‌هايى است كه مو به مو تكرار مى‌‏شود. 📚احتجاج؛ ج2؛ ص288
هدایت شده از دروس نحو و صرف
✅ مراد نحویون از جمله مشهور «ضَرَبَ زیدٌ عمْرًا» 🔸 آنچه به خاطر قاصر می رسد و احتمال می دهد آن است که: مراد به زید حضرت امیرالمومنین(ع) و مراد به عمرو، عمرو بن عبدود لعین است، و مراد به ضرب همان ضربتی است که آن حضرت در جنگ خندق و احزاب به آن مردود مرتاب زد و به جهنم فرستاد، و حضرت رسالت(صلی الله علیه و آله) در مدح آن حضرت لعل گوهربخش گشاد و فرمود: «لضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین». 🔹 و بیان این مدعی آن است که: آن حضرت را چندین اسم بوده از جمله آنها «زید» است چنانچه شیخ صدوق(ره) در کتاب امالی( 482 حدیث 2 ) روایت کرده است. 📚مقامع الفضل، آقا محمد علی کرمانشاهی ج1ص472 @Nardebane_feghahat