eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.4هزار دنبال‌کننده
723 عکس
392 ویدیو
47 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
هم‌اکنون ششمین جلسۀ هیئت دختران سلیمانی در استان تهران در حال برگزاری است. https://eitaa.com/dokhtarane_soleimani ❥︎ کانال رسمی تشکّل «دخترانِ سلیمانی»
اسماعیل فخریان
#گزارش_تصویری۱ هم‌اکنون ششمین جلسۀ هیئت دختران سلیمانی در استان تهران در حال برگزاری است. https:/
وقتی در جمع این چندصد نفر دختر دهۀ هشتادی نفس می‌کشی، جز نشاط، امید و عزم حرکت برای ساختن ایرانی قوی، چیزی نمی‌بینی. اصل این جلسه، جوّ سازندگی دارد. یعنی اصل این جلسه، ارادۀ آدم را برای حرکت به جوش می‌آورد. در ما حس مسئولیت برای انجام یک رسالت بزرگ ایجاد می‌کند. اینجا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است. محل هیئت دختران سلیمانی پیشنهاد می‌دهم برای یک‌بار هم که شده، نفس کشیدن در این محفل را تجربه کنید. @fakhrian_ir
رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران: نزدیک قلّه‌ایم؛ خستگی و ناامیدی ممنوع! وظیفه امروز مسئولان کار جهادی شبانه‌روزی است.
نزدیک قله‌ایم امیدوار، بدون خستگی و با کار جهادی، پیش به سوی فتح قله
اسماعیل فخریان
💢 خداوند از اینها نخواهد گذشت...
این را ببینید تا چند جمله بنویسم.
مغالطه با طعم انقلابی‌گری(۱) آقایان مسأله ما نه رشیدپور و گلزار است و نه شهبازی و امثال اینها. مسالۀ ما انقلاب اسلامی است. همین، والسلام خط قرمز ما انقلاب اسلامی است. ناموس ما این نظام است. ما نوکر آدمهایِ انقلاب هستیم، تا زمانی که انقلابی باشند. ما می‌گوییم نباید امکانات عمومی و مدیریت افکار مردم دست غیر انقلابی‌ها باشد. اینکه روشن است دیگر نیاز به توضیح ندارد! حرف ما این است: جریان روشنفکری و جریان هنر در انقلاب، بایستی به معنای واقعی انقلابی شوند و انقلابی بمانند. انقلاب باید این دو جریان را فتح کند. این حرف رهبری است. این دستور صریح رهبری است. انقلابی یعنی مدافع هویت مردم، مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های مردم. انقلابی یعنی حاضر در صحنۀ نبرد با دشمن مردم. خب طبیعتاً پافشاری بر انقلابی‌گری عده‌ای را ناراحت می‌کند. عده‌ای دلشان دیگر با شما نیست، از شما خوششان نمی‌آید! بله طبیعی‌ است که چنین اتفاقی می‌افتد. خب اینطوری به شما می‌گویند: خشک مقدس های نفهم عقب‌ماندۀ متحجرِ انحصارطلب! بله که می‌گویند. خب اینطوری که اختلاف پیش می‌آید، بوی دوقطبی می‌آید، بله درست است. این اختلاف، اختلاف بین حق و باطل است، بین انقلابی و غیرانقلابی است. اصلاً ذات انقلاب اختلاف برانگیز است. به قول رهبری: انبیاء به مجرد آمدنشان، در جامعه اختلاف درست می‌کردند، مردم دو قسمت می‌شدند، قسمی با حق و قسمی با باطل. می‌گوید اینکه شما اینقدر پافشاری کردید که آن غیرانقلابی‌ها به بزرگ‌ترین دانشگاه انقلاب اسلامی برنگردند، موجب شد از شما چهرۀ انقلابی‌های نق‌نقوی انحصارطلب بسازد. اولاً که اصلا اینطور نیست! کجا به خاطر نیامدن این عناصر مشهور غیرانقلابی به سیما از جریان انقلاب چنین چهره‌ای ساخته شد؟ اتفاقاً این چهره را خود شما دارید با تلقین و تکرار می‌سازید. ثانیاً، اصلا درست. ما انقلابی‌های خیلی انحصار طلب هستیم، حصار ما انقلاب است. حصار ما خط امام است. حصار ما انقلابی‌گری است، این بد است؟ شما با این انحصار مشکل دارید؟ شما جریان انقلابی را از چه می‌ترسانید؟ از جار زدن هویتش؟ از جار زدن رسالتش؟ تحلیل شما این است که با آوردن آدم‌هایی که در اغتشاشات ساکت بودند یا کم تقصیر، در جبهۀ چهره‌های مشهور غیرانقلابی اختلاف درست می‌شود و به اصطلاح کمرشان می‌شکند. جسارتاً این تحلیل‌ها از روی سادگی است. افراد امتحان پس‌داده را امتحان نکنید. از اینها هیچ آبی برای انقلاب گرم نمی‌شود، می‌آوردیشان، بیشتر از بقیه به‌شان پول می‌دهید، بیشتر از قبل بزرگ‌شان می‌کنید، مشهورترشان می‌کنید، اما به وقتش آن‌چنان تو دهنی به شما می‌زنند که از شدت درد، چشمتان باز نمی‌شود که ببینید از کجا خورده‌اید! @fakhrian_ir
مغالطه‌ با طعم انقلابی‌گری(۲) می‌گویید این خواستۀ انقلابی‌ها موجب شد که از فلان آقایی که بنا بود به سیما برگردد، یک چهرۀ مظلومِ مردمی و چه و چه ساخته شود! این بهتر شد؟ شما انقلابی‌های همین را می‌خواستید؟ انقلابی‌ها به «وظیفه‌شان» عمل کردند! اگر می‌بینی دارد از فلانی بی‌دلیل یک چهرۀ مظلوم مردمی ساخته می‌شود، خب تو تلاش کن، تبیین کن، دست و پا بزن که چنین اتفاقی نیفتد. مگر شهبازی کلیپ پر کرد که رشیدپور از خودش چهرۀ مظلوم بسازد؟ این بیچاره به تکلیفی که فکر می‌کند درست است، عمل کرده، همین. برادران عزیز شما نادانسته دارید حرف‌هایی را می‌زنید که سال‌ها خودتان آنها را نقد می‌کردید. شما ضمناً می‌گویید باید کوتاه بیایید، اینقدر پافشاری هم لازم نیست. اختلاف درست نکنید، دوقطبی نکنید جامعه را! آقاجان هزینۀ مماشات با غیر انقلابی خیلی بیشتر از پافشاری بر نیامدن غیر انقلابی است. یادتان است خودتان می‌گفتید: هزینۀ سازش بیشتر از مقاومت است؟ ما هم داریم همین را می‌گوییم که! می‌گویید از شهبازی قهرمان ساخته شد. شهبازی لیاقت قهرمان شدن و الگو شدن را ندارد! او مدتی مثلا حامی اشتری بوده و چه و چه! اولاً: از شهبازی قهرمان ساخته نشد. بلکه آنچه از او دیده شد، عمل شجاعانه بود به تکلیفی که تشخیص داد! البته این خیلی با ارزش بود. بعضی‌ها حتی با ادعای انقلابی‌گری، اصلا عرضۀ چنین کارهایی را ندارند. ثانیاً: بگذارید الگو شود. الگو در شجاعت در تصمیم‌گیری، شجاعت در اعلام اعتقاد، شجاعت در اعلام موضع، شجاعت در گذشتن از منافعش برای باور و اعتقادش، شجاعت در انقلابی‌گری، شجاعت در حمایت از نظام و شهید. بگذار در اینها الگو شود. اینها چیزهای بدی است؟ شما نگران چی هستید؟ البته شما بیایید شهبازی را نقد کنید تا در اشتباهاتش الگو نشود، حاضرید؟ بسم‌الله... ثالثاً: او مناسب قهرمان شدن و الگو شدن نیست، اما آن دیگران هستند؟ کاش آنقدر که در مورد آن دیگران تسامح و خوشبینی داشتید، در مورد شهبازی هم می‌داشتید! @fakhrian_ir
مغالطه با طعم انقلابی‌گری(۳) بخش پایانی اما نکتۀ از همه مهم‌تر: این مطالبۀ کوچک اما مهم و پرمعنا، روح امید را در بچه انقلابی‌ها زنده کرد. همه دیدند می‌شود بدون هوچی‌گری و تهمت زنی و اجتماع جلوی فلان ساختمان و بهمان مرکز، حرف را گفت. بدون بدبینی ایجاد کردن نسبت به مسئولین، می‌شود خواسته را مطرح کرد. این خودش یک الگو در مطالبه‌گری است. این را هم ببینید. نمی‌شود فقط کلی‌گویی کرد که! بارها شد که آمدید از مدل بد مطالبه‌گری گفتید، خب این‌بار مدل خوب را ببینید. بچه انقلابی‌ها با صحبت‌ها و کار شهبازی احساس قرابت کردند. دیدند حرفش، دغدغه‌اش، خواسته‌اش در مسیر انقلاب است. خب حرفش را گوش دادند، خواسته‌اش که نیامدن غیرانقلابی‌ها به صدا و سیما است را دنبال کردند. مسئولین را خطاب قرار دادند. حرفشان را زدند، خواسته‌شان را گفتند! این رشد در مطالبه‌گری، این ظهورِ «سوادِ مطالبه‌گری» را ببینید. حزب‌الله را برای خواستۀ به‌حقشان سرزنش نکنید. باز هم می‌گویم مسألۀ ما مصادیق نیستند، مسأله ما خط انقلاب است. طبیعتاً در این خط از بچه انقلابی‌ها حمایت می‌کنیم. وقتی شما می‌آیید ۱۰ متن در نقد مطالبه‌گری امثال اشتری می‌نویسید، و مدل او را مدل خوارج می‌دانید، که البته بسیاری از نقدهای شما به او درست است، خب حالا دوتا متن هم در تحسین این رشد، این پیشرفت بنویسید. در پایان این را هم بگویم شما از عفو رهبری دربارۀ بعضی از مقصرین اغتشاشات گفتید! کاملا درست است. اما اولاً: دامنۀ عفو کجاست؟ مشروعیت و مجوز عفو تا کجاست؟ اصلا چرا مجازات تشریع شد؟ جز این است که مجازات برای بازدارندگی است؟ نباید کاری کنیم که طرف دوباره آن غلط را تکرار نکند؟ ثانیاً: عفو یعنی متخلف را، امتحان پس داده را به دیده‌بانی تنگۀ احد بگمار؟ شما عفو را اینطور متوجه می‌شوید؟ مرحمت و رحمت یعنی عقل سیاسی را ببوس و کنار بگذار؟ یعنی کلا گذشته را ندید بگیر؟ بله در تخلفات فردی و گناهان شخصی، همینطور است، اما در اجتماعیات خیر. والسلام @fakhrian_ir
شبکه سازی برای مبارزه با سیستم طاغوت.mp3
3.27M
نماز جماعت و جمعه، تمرین «رزم تشکیلاتی» است... محرم ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
صدا و سیما و مطبوعات.pdf
4.46M
بخشی از بیانات امام پیرامون صدا و سیما و مطبوعات ۱۱صفحه از جلد ۱۳ صحیفۀ امام خصوصاً صفحه ۴۷۵ را با دقت بیشتر بخوانید. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 بخش اول سخنان مادر شهیدان خالقی‌پور: از شهیدم خواستم تا آخر عمر لبخند داشته باشم تا دشمن شاد نشود! ما بدهکار ملتیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 بخش دوم سخنان مادر شهیدان خالقی‌پور: 🔹 من کنیز حضرت ام‌البنین هستم، مادر سه شهید بودم اما الان مادر ۴ شهید هستم! چون یکی از شهدا که در یتیم‌خانه بود و مادر نداشت گفت من برایش عزاداری کنم و الان ۴شهید دارم!
قربون لبخند تو مادر بشم که اشک ما رو درآوردی
این چند دقیقه صحبت این مادر عزیز، یک کلاس درس پرمعناست.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بن‌سلمان: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی است و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد 🔹سلام من و‌‌ پادشاه عربستان را به رهبر ایران و دکتر رئیسی برسانید. دوباره از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به عربستان دعوت می‌کنم. دیدار سران دو کشور بسیار با اهمیت است. 🔹این دیدارها تاثیرات اساسی بر توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و چندجانبه خواهد داشت. @Farsna - Link
اسماعیل فخریان
بن‌سلمان: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی است و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد 🔹سلام من و‌‌ پ
عربستان قدرت جهانی ایران رو خوب درک کرد. آینده از آن ایرانِ اسلامی است. دیپلماسی عزت‌مندانه هم ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را گسترش می‌دهد، هم قدرت چانه‌زنی را بالا می‌برد و هم به تو امکان گرفتن حقت را می‌دهد. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنان که پای "ولیّ فقیه" نمی‌ایستند، قطعا پای "امام زمان" هم نمی‌ایستند! تاریخ این رو ثابت کرده! 🎙حجت الاسلام و المسلمین فخریان •┈┈••✾🕊🕊✾••┈• @fakhrian_ir
ولی فقیه، فرمانده سپاهِ آزاديخواهان عالم.mp3
1.54M
رسالت امام، فرماندهی تشکیلاتی است که برای «آزادی» قیام کرده‌اند... محرم ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان پنجشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 در جلسات قبل عرض شد که آخرین و مهمترین و پیچیده‌ترین سلطه‌ای که انسان‌ها را محدود می‌کند و آزادی آنها را از بین می‌برد، سلطه‌ی اجتماعی است و به همین جهت، خداوند متعال انبیاء را مبعوث کرده و فرموده است که شما بروید و یک قیام عمومی و شبکه‌ای بر علیه نظام سلطه داشته باشید؛ مردم خود به تنهایی نمی‌توانند با نظام سلطه گلاویز شوند و مبارزه کنند و رهایی از نظام سلطه اجتماعی را برای خود به ارمغان بیاورند. لازم است که مردم را مدیریت و ساماندهی کنید یک شبکه‌ای برای قیام راه بیاندازید، ذیل این شبکه و دستگاهی که ایجاد کردید، بتوانید با سلطه و نظام سلطه که آن هم یک سیستم ابرقدرتی هست، مبارزه کنید. ✅ پس ببینید رفقا اساسا انبیاء برای شبکه‌سازی و مبارزه طولانی‌مدت و پیچیده و سخت با نظام سلطه، وارد میدان می‌شوند. درگیری‌شان با اشخاص نیست اساسا در نظام فکری انبیاء، اشخاص جایگاه مهمی ندارند، سیستم‌ها و جریانات جایگاه مهم دارند. ✅ خب پس منهای شبکه‌سازی و منهای به دست گرفتن قدرت، امکان درافتادن با نظام سلطه وجود ندارد. 💢 دیشب عرض کردم که ظهور قدرت یافتن امام و نبی، در ایجاد حاکمیت است اگر پیغمبر به حاکمیت دست پیدا نکند، بازهم توان رویارویی با سلطه را ندارد. این، به این معنی نیست که نمی‌تواند در دهان سلطه بزند، درگیری ایجاد می‌شود اما پیروزی با آن کسی است که حکومت را در دست دارد. قرآن کریم از قول آقای فرعون ملعون می‌گوید، انا ربکم الاعلی یعنی سیستم من که من رئیس آن هستم حاکم است. سیستم اقتصادی را من می‌چینم. سیستم فرهنگی و سیاسی را من می‌چینم من این بالا دارم حکومت می‌کنم بر شما. در دنیا ربوبیت دست کسی است که حکومت می‌کند. آیا این درست است که حکومت را بسپریم به طواغیت؛ بگوییم الله ربنا؟! کسی که نظرش این است، نه الله را شناخته نه رب را می‌فهمد نه حکومت می‌فهمد. یعنی چه الله ربنا؟ نظام سلطه پدر شما را درآورده است. حضرت موسی هم که مبعوث می‌شود، سیستمی حرکت می‌کند، یعنی نمی‌گوید با یک شمشیر، معجزه آسا، پدر فرعونیان را درمی‌آوریم. پس معجزه نیست. روال طبیعی ست. ✅ این جملۀ مرا خوب گوش بدهید خیلی دقیق است. در آیۀ ۲۵ سوره حدید «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات» ما انبیاء را با بینه فرستادیم تا مردم به آن‌ها اعتماد کنند. پس معجزه فقط برای جلب اعتماد مردم است، همین. 💢 وقتی مردم به نبی اعتماد کردند دیگر جای معجزه نیست. معجزه برای پیشبرد کارها استفاده نمی‌شود. تنها کارکرد و کاربرد معجزه این است که مردم پیامبر را قبول کنند، بعد از آن باید برای مبارزه با پیامبر همراه شوند. ✅ رفقا اگر شما در شبکه‌ی امام و نبی تعریف نشوید؛ یعنی آزادی‌خواه نیستید آیا می‌دانید آزادی‌خواهی شما کجا دیده می‌شود؟ اینکه در شبکۀ پیغمبر جایی که او نیاز دارد مسئولیت داشته باشید. برای اینکه بتوانید در دهان نظام قدرتمند سلطه بزنید، کجای شبکۀ پیغمبر ایستاده‌اید؟ نگویید من برای امام زمان دعا می کنم، مگر امام زمان فقط دعا می‌خواهد؟ من از شما می‌‌پرسم پیغمبر که شمشیر دست گرفته، می‌خواهد به جنگ طواغیت برود، ما بگوییم آقای پیغمبر شما تشریف ببرید ما برای‌تان دعا می‌کنیم؟! این حماقت نیست؟ صفاحت نیست؟ کما اینکه این صفاحت و حماقت رو بنی اسرائیل مرتکب شدند به حضرت موسی گفتند «اذْهَبْ أَنْتَ و ربُّكَ فَقاتِلا إِنّا هاهُنا قاعِدون» موسی می‌گوید می‌خواهم به جنگ فرعون بروم. می‌گویند برو ما اینجا می‌نشینیم برای شما دعا می‌کنیم. 💢 شما فکر می کنید خدا الکی این‌ها را عذاب کرد؟ خب اینقدر حماقت قطعاً مستحق عذاب است؛ که بگویند ما اینجا نشستیم شما رو تشویق می‌کنیم! دعا می‌کنیم! شما بروید بجنگید! امام زمان تشویق شما را نمی‌خواهد، دعای شما را هم نمی‌خواهد. امام زمان، دقیقاً خود خود خودت را می‌خواهد چون ما این‌همه هزینه کردیم؛ ارسال رسل با بینه، انزال کتب و میزان، برای اینکه تو اهل قیام شوی، از جا کنده‌ شوی، بلند شو! یاالله! بیا کنار امام زمان شمشیر بزن. ما الان دعا نمی‌خواهیم. ✅ خب آقای امام زمان! شما برا چه می‌خواهی دست من را بگیری ببری بالا؟ امام می‌گوید من می‌خواهم تو را به مقام امامت برسانم، چون مردم باید امام شوند.امامت امت، هدف نهایی دین و ارسال رسل است. همه باید سرور و سالار و همه‌کاره شوند. در جامعۀ ما نباید عده‌ای خجالت بکشند و بترسند از اینکه بخواهند حرف‌شان را بزنند. محرم‌الحرام ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان پنجشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 امیرالمومنین در دستورنامۀ حکومتی که به آقای مالک اشتر می‌دهد، می‌گوید مواظب باش یک‌جور رفتار نکنی که مردم وقتی می‌خواهند با تو حرف بزنند لکنت زبان بگیرند. خیلی صریح و آشکار باید بتوانند از تو انتقاد کنند. ✅ مراقب باش مردم را نترسانی‌. مردم باید سالار باشند، چرا؟ چون سالار بودن مردم، هدف خلقت را تأمین می‌کند. سالار بودن یعنی آزاد بودن، یعنی شما از چیزی نترسی، هراسان نباشی. «لا خَوفُ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون». مردم به جایی برسند که هیچ خوف و ترسی، هیچ حزنی نداشته باشند. ✅ چه زمانی شما هیچ حزنی نخواهید داشت؟ زمانی که سه مرحلۀ آزادی را بچشید: ۱. آزادی از هوای نفس ۲. آزادی از ابلیس ۳. آزادی از طاغوت ✅ لکن آزادی از طاغوت کار شما نیست، ما باید پیغمبر بفرستیم. پیغمبر هم باید شبکه تشکیل دهد و پس از آن هم حکومت تشکیل دهد. 🔺 حضرت علی (علیه‌السلام) در خطبه ۲۱۶ می‌فرمایند خداوند متعال بر مردم و همچنین بر مسئولان و رهبران جامعه، حقی گذاشته است. از جملۀ این حقوق، «حَقُ الوالی عَلَی الرَعیه» حق والیان؛ یعنی مدیران، مسئولان و حاکمان بر رعیت است. رعیت در ادبیات دین؛ یعنی مردمی که مسئولین باید برای‌شان نوکری کنند؛ نه نوکران. یعنی کسانی که باید مراعات حالشان را بکنید. چقدر ادبیات دین قشنگ است؟! به مردم نمی‌گوید ناس. وقتی حکومت اسلامی نباشد دین به مردم می‌گوید ناس. ولی در حکومت اسلامی، به مردم می‌گوید رعیت. رعیت یعنی کسانی که باید مراعات حالشان را کرد. 💢 اگر مسئولی در مواجهه با کسی که الان پول ندارد پایان کار بگیرد، بگوید به من ربطی ندارد می‌گوییم پس برای چه نشستی روی این صندلی؟ اینجا جای کسانی است که همه چیز به ایشان ربط دارد. اگر دیدید مسئولی می‌گوید به من ربطی ندارد، او غاصب است، رعیت را نفهمیده است. کارمندی که می‌گوید به من گفته‌اند فقط امضا کن، او انسان نیست، مجسمه‌ای است که آن روز گفتم ببینید سیستم اداری و کارمندی، چه انسان‌های بی‌رحمی می‌سازد؟! یا کسی که می‌خواهد مغازه بزند، به او می‌گویند تجاری باید بدهی، مالیات هم باید بدهی... خب اگر اینقدر پول داشت، دیگر نیازی به مغازه نداشت! این بیچاره رفته قرض کرده که این خرج‌ها نشود، آقای خودش باشد. اگر قرار است مردم کارگری نکنند، آقای خودشان باشند و بروند سراغ تولید و کشاورزی، پس باید تسهیلات برای‌شان فراهم باشد. ✅ در ادامۀ خطبه، حضرت می‌فرماید: «فَلَیست تصلح الرَعیَه الا بِصَلاح الولات»؛ رعیت اصلاح نمی‌شوند مگر با اصلاح شدن والیان. وقتی مسئولین خوب باشند مردم خوب می‌شوند. محرم‌الحرام۱۴۴۵ @fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان پنجشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 حاج قاسم عزیز می‌گفت امتی که قرار است اصلاح شوند باید مسئولین صالح داشته باشند؛ که این کلام را از امیرالمومنین گرفته بود. اما مطلب مورد نظر ما این عبارت است: «وَ لا تَصلُحُ الولاة اِلا بِاستقامَة الرَعیَة». ✅ دستگاه حاکمیت چه‌جوری سالم می‌ماند؟ با نظارت مردمی، با حضور مردم، با سالار بودن مردم. هر چه مردم ضعیف‌تر شوند خطر تحریف حاکمیت بیشتر می‌شود. مسئولین بیشتر میل به زورگویی پیدا می‌کنند. طرف به خودش اجازه می‌دهد تندگویی هم بکند، بلند هم حرف بزند. ✅ بنده جلسه‌ای در جنوب کرمان داشتم، مسئولین آنجا که از دوستان ما بودند در آن جلسه حضور داشتند. به آقای فرماندار که تازه فرماندار شده بود گفتم شما که اینقدر ادعای انقلابی‌گری داری، نباید اتاق کارت با مردم معمولی، خیلی فاصله داشته باشد. مردم می‌خواهند شما را ببینند، دسترسی به شمای فرماندار، برای‌شان خیلی سخت است. توجه داشته باش انقلاب حرفش این نیست‌ها. امیرالمومنین حرفش این نیست‌ها. آقای مسئولین اگر نوکر خدا هستید، خودتان را جدی نگیرید. خدا دینش بند به تو نیست. انقلاب بند به تو نیست. انقلاب صاحب دارد. تو نوکری‌ات را بکن. صداقت تو در نوکری به اندازۀ نزدیکی تو به مردم است. به همان اندازه که مردم به تو دسترسی آسان دارند، تو راست می‌گویی که انقلابی هستی و راست می‌گویی که مسئول اسلامی هستی، و الا نه. ✅ «و لا تصلح‌ الولاة الا باستقامة‌ الرعیة» اگر مردم مراقب این حکومت نباشند، حکومت معصوم هم در معرض انحراف قرار می‌گیرد. حکومت غیر معصوم که جای خود دارد. پس معصوم برای ماندنش دائماً به مردم امامت می‌دهد. اصلاً هنر معصوم همین است که دائماً به مردم امامت دهد. ✅ در یک کلام، فرق دین با مکتب‌های غیر دینی این است که: «علا في الأرض وجعل أهلها شيعا يستضعف» مکتب‌های غیردینی به دنبال تضعیف امت هستند اما دین به دنبال این است که مردم امام و همه‌کاره بشوند «و نجعلهم ائمه». می‌پرسد چگونه شما چنین کاری را انجام می‌دهید؟ می‌گوید ما سلطه را نابود می‌کنیم، مردم دیگر آزاد می‌شوند. هرچه مردم بگویند ما می‌گوییم چشم. البته در همۀ امور حکومتی ما نمی‌توانیم نظرخواهی کنیم، اصلا امکانش نیست. در اموری که مرجع، مردم هستند آنجا ما سراغ مردم می‌رویم. ✅ پیغمبر با کمک چه کسی حکومت تشکیل داد؟ با کمک مردم. منهای مردم نمی‌توانست حکومت تشکیل دهد. دیدید حضرت نوح و موسی نتوانستند؟ چرا؟ موسی که اولوالعزم بود؟ چون مردم همراهی نکردند. بالاتر از موسی و نوح و ابراهیم، امیرالمؤمنین عزیز خودمان. حالا خوب دقت کنید مردم بعد از عثمان آمدند محضر امیرالمؤمنین و حضرت حکومت اسلامی تشکیل داد. حالا وظیفۀ مردم، تقویت پایه‌های حکومت است. چون تا حکومت هست علی پیش می‌رود قدرت علی در حکمرانی است. حالا اگر عده‌ای که حضرت با دعوت آنها آمده و آزادی را هم به واسطۀ حکومتی که خود مردم بوجود آوردند برای‌شان به ارمغان آورده، بیایند پایه‌های حکومت را متزلزل کنند و با حکومت دربیفتند در حقیقت با مردم درافتاده‌اند، با خواسته و نیاز مردم درافتاده‌اند. محرم‌الحرام ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
مدتی بود مردم از شر تبلیغات گول‌زننده، مخرب و پرآسیب بانک‌ها در صداوسیما خلاص شده بودند، اما متأسفانه دوباره شروع شده. آقا! سپرده‌گذاری در بانک‌ها برای اقتصاد کشور، حکم سمّ را دارد. تجمیع نقدینگی در بانک‌ها، هم به تولید آسیب می‌زند و هم مقدمات فساد، رانت و تسهیلات بی‌حساب و کتاب را فراهم می‌کند. https://virasty.com/fakhrian_ir/1692552113899671681 @fakhrian_ir