eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.3هزار دنبال‌کننده
723 عکس
392 ویدیو
47 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آیا امام فقط خودش می‌رود داخل میدان تا عدالت به وجود بیاورد؟ خیر، مردم باید وارد میدان شوند، امام مدیریت می‌کند، فرمانده امام است. فرماندهٔ خانواده هم مرد است. چه کسانی قیام می‌کنند به مرد قدرت می‌دهند که خواسته‌های خانواده تأمین شود؟ خود خانواده؛ زن و بچه. ✅ این آیه خیلی شگفت‌انگیز است می‌گوید: مردم باید قیام کنند اما قدرت قیام کردن را چه کسی به آنها می‌دهد؟ امام. تو در خانواده باید به بچه‌ات جرأت بدهی کارهای بزرگ انجام بدهد. مردها! برای تک‌تک لحظات زندگی‌تان که به بچه‌ها و همسرتان جرأت انجام کارهای بزرگ نداده‌اید توبه کنید. جای تک‌تک لحظاتی که به جای بچه‌های‌تان طعم آزادی را چشیدید اما به بچه که رسیدید گفتید ممکن است اشتباه کند؛ بروید توبه کنید. چون دقیقاً شما با اشتباه به اینجا رسیدید. ✅ انبیا را فرستادیم که یک جامعه بدون فقر و گرسنگی، چه گرسنگی سیاسی، چه گرسنگی فرهنگی، چه گرسنگی اقتصادی بسازند؛ لکن مردم باید قیام کنند. چه کسی به این‌ها قدرت قیام می‌دهد؟ امام و نبی. چگونه؟ با آزادی.چرا اصحاب کربلا از مرگ نمی‌ترسیدند؟ چه کسی به این‌ها اینقدر قدرت داد که مرگ را مسخره می‌کردند؟ امام حسین(علیه‌السلام). رفقا این هنر امام است.به این مثال خوب دقت کنید، گفتیم اگر امام حسین(علیه‌السلام) را در اندازۀ خیلی کوچک در نظر بگیریم، می‌شود مرد خانواده. حالا اگر امام حسین(علیه‌السلام) را از نظر مسئولیت‌های اجتماعی، فقط چند درجه کوچک کنیم می‌شود ولایت فقیه. ✅ بعضی می‌گویند که ولایت فقیه را قبول ندارند، به آنها می‌گوییم شما از ولایت فقیه دقیقاً چه چیزی می‌دانید؟ اصلاً چقدر معلومات و آگاهی در این زمینه دارید؟ با این دست فرمان اگر بروید که امام حسین(علیه‌السلام) را هم قبول ندارید. ✅ مثل این است که بگویی من ولی فقیه را قبول ندارم چون به من قدرت می‌دهد! آیا خنده‌دار نیست؟ بگویی او را قبول ندارم چون به من اجازه اشتباهات سیاسی می‌دهد! او به من جرأت اشتباه‌های کلان اجتماعی می‌دهد! او با اجازه اشتباه دادن به من کمک می‌کند تا من بزرگ شوم! من نماینده بد انتخاب می‌کنم او انتخاب بد مرا تأیید و تنفیذ می‌کند بعد من می‌گویم تو که دیدی من نماینده یا رئیس‌جمهور بد انتخاب کردم چرا او را بر نداشتی؟ ببین چقدر امام مظلوم است! 💢 بگذارید من چند مثال دیگر از علی(علیه‌السلام) بزنم. آقای امیر‌المومنین که جان عالم فدای قدم‌هایش باد، بعد از آنکه مردم او را به امامت اجتماعی برگزیدند وقتی آمد کوفه نامه نوشت حکم تبعید آقای شریح قاضی را ابلاغ کرد. مردم گفتند آقا شما تازه آمدی کوفه ما بهتر شریح را می‌شناسیم یا شما؟ امام فرمود قطعاً شما درست می‌فرمایید. آقای شریح برگردد. شریح قاضی در شهادت اباعبدالله با سکوتش سهیم است. علی جان! شما که می‌دانی ایشان فردا روزی چه بلایی سر مردم می‌آورد سر حسین تو می‌آورد. حضرت می‌گوید من می‌دانم ولی مردم که نمی‌دانند. خب علی جان! از فرمان مولوی و باطنی خودت استفاده کن. امام در پاسخ می‌گوید من امام ظاهر هستم. آیا می‌بینی امام چگونه خودش را هزینه می‌کند تا تو بزرگ شوی؟ ✅ اساساً امام آمده است تا مردم رشد کنند حتی اگر سر پسرش را هم ببرند ایرادی ندارد. باید مردم رشد کنند. مردم سالار هستند. مردم باید حق انتخاب داشته باشند. آزادند. ✅ حاج آقا آیا باز هم مثالی دارید؟ بله، امیرالمومنین با امام مجتبی وارد مسجدی شدند دیدند مردم نماز تراویح می‌خوانند؛ نمازی که شب‌های ماه رمضان خوانده می‌شود و خلیفه دوم این کار را باب کرد، در شریعت محمدی نبود. امام به آنها فرمود این کارهایی که شما می‌کنید اشتباه است، پیامبر نگفته است. گفتند دوست داریم انجام دهیم. امام فرمود حسنم برویم. مردم می‌گویند دوست داریم انجام دهیم. بعضی می‌گویند امام باید می‌ایستاد امر به معروف می‌کرد. خب امام امر به معروف کرد دیگر. محرم‌الحرام ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
می‌‌دونید چرا دروغ‌هایی که برای مهسا امینی گفته شد، برای بعضی‌ها خیلی مهم بود؟ پیگیر بودند! اما راست‌هایی که در مورد اون همسر شهید و اون خانم مظلوم نارنجستان شیراز هست، براشون مهم نیست؟! می‌دونید چرا بعضی‌ها یقه و گلوشون رو برای مرگ مهسا امینی پاره کردند ولی برای کتک خوردن اون خانم عفیف در شیراز و شمال و کجا و کجا ساکتند؟! می‌دونید چرا به مهسا امینی گفتند: دخترمون! خواهرمون! ناموسمون! اما در این خانم‌هایی که در این مدت کتک خوردند و هتک حرمت شدند، نا دختر اونا بودن، نه خواهرشون و نه ناموسشون؟! چون می‌تونستند با پیراهن عثمان کردن مرگ مهسا امینی به نظام لگد بزنند، به انقلاب حمله کنند. اما با کتک خوردن این خانم‌‌ها نمی‌تونن. برای مرگ مهسا امینی مشکی پوشید! روضه خوند! داد و بیداد راه انداخت! بعد میگه به شما چه ربطی داره که امام حسین رو کشتند؟ به شما چه ربطی داره که دختر امام حسین رو زدند! مگر تو ولیّ‌دم هستی! آقای نماینده مجلس اومده تو تلویزیون رسما دروغ میگه. میگه پلیس دختره رو کشت. حالا برید ببینید در مورد این خانم‌هایی که مظلومانه کتک خوردند، چی گفت؟ چه موضعی گرفت! اون آقای به‌اصطلاح مجتهد در رثای دختر کردش! منبر رفت، حالا ببینید در مورد این خانم‌ها چه موضعی گرفت! به این آدما چه باید گفت؟ قضاوت با شما @fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 آقای مصباح می‌فرمود آنچه من از معجزه آقای خامنه‌ای دیدم این است که او با کسانی که صددرصد مخالفش بودند اینقدر زیبا رفتار می‌کرد. این، کار بشری و معمولی نیست. آقای علی! مگر این خلیفه حق تو را نخورده؟ مگر حق اسلام را نخورده؟ خب چرا به او مشورت می‌دهی؟ می‌گوید به خاطر یک مصلحت بالاتر. به‌خاطر حفظ زحمت های پیغمبر و مردم. به خاطر وحدت بین مردم. آقای خامنه‌ای شما چرا اینقدر این رئیس جمهور را تحویل می‌گیری؟ می‌گوید آخر ۲۵ میلیون مردم به او رأی دادند. خب آدم مزخرفی است. می‌گوید دهانت را آب بکش. هیس... مردم رأی دادند، بگذار خودشان بفهمند. آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید من چند بار رفتم پیش امام، گفتم آقای بنی صدر، فاسد است. امام فرمود بله می‌دانم. گفتم خوب برِش دارید. فرمود حالا پیش برویم... دفعه دوم آمدم گفتم آقای بنی صدر اینطوری است... فرمود بله. گفتم آقا چرا یه حکم نمی‌دهید برِش دارید؟ فرمود هیس... مردم باید خودشان برِش دارند. مردم سالارند. به مردم احترام بگذارید. به اشتباه‌های مردم احترام بگذارید. بگذارید مردم طعم اشتباهشان را خودشان بچشند برای بعدها کمتر اشتباه کنند. حالا با این مثال‌ها، امام راستی راستی به تو آزادی می‌دهد یا نه؟ بله. شب نیمه شعبان نمی‌خواهد بروی «مهدی بیا» را در توییتر ترند کنی. اگر مرد هستی برو در مورد کارکرد امامت دو تا سخنرانی کن. مردم دنیا مهدی را می‌خواهند. با ترند کردن این هشتک، امام زمان نمی‌آید. این‌ها کارهای خیلی سطحی است در شأن مهدویت نیست، تو بزرگ شده‌ای، برو کارکرد آزادی اجتماعی را در غرب توضیح بده. اگر اینها حاضر بودند یک لحظه تحت پرچم این کثافت‌ها زندگی کنند! ✅ این خبرهای قیام عمومی مردم اسرائیل را بر علیه نتانیاهو نمی‌بینید؟ مگر نتانیاهو چه‌کار می‌کند؟ او نتوانسته آزادی که مردم اسرائیل، ولو به اشتباه، می‌خواهند را تأمین کند. می‌گویند روز به روز ما داریم ضعیف‌تر می‌شویم کو آن قدرتی که تو برای ما آوردی؟ ما قبلاً موشک می‌زدیم به کرانه باختری، این‌ها نابود می‌شدند ولی الان مردم ما را، هر چند روز یک بار، دارند تکه تکه می‌کنند. قدرتت کو؟ خاک بر سرت. برو یک نفر دیگر را بیاور که با یک موشک کرانه باختری را بزند. چرا مردم اسرائیل بر علیه او قیام می‌کنند؟ چون آزادی‌شان محدود شده است. ✅ حالا باورتان شد مهم‌ترین مسئله بشر آزادی است؟ ولو آزادی بد؟ همان آزادی بد را هم می‌خواهند. چند روز پیش که مکرون صحبت می‌کرد یک نفر بلند شد _ البته همان موقع دستگیرش کردند، اینکه می‌گویند آزادی بیان، دروغ می‌گویند _ گفت آقای مکرون! این جلیقه‌زردها شنبه‌ها برای پول نمی‌آیند در خیابان‌ها، برای دموکراسی می‌آیند. دموکراسی یعنی چه؟ یعنی آزادی. با اینکه فرانسه مهد آزادی است _ البته در شعار _ کسی که آمده توی دهان مکرون بزند، نمی‌گوید ما پول می‌خواهیم، می‌گوید ما آزادی می‌خواهیم. خیلی‌ها پول دارند اما آزادی ندارند، آزادی روانی ندارند. شما که اربعین مشرف شدید عراق، دیدید ماشین‌های گران‌قیمت زیر پای عراقی‌هاست؟ چرا حاضر نیستی توی عراق زندگی کنی؟ چون آزادی آنجا محدود است. آنها حق انتخاب ندارند. تحت نفوذ سیاسی آمریکا هستند. آمریکا تحقیرشان می‌کند. محرم‌الحرام۱۴۴۵ @fakhrian_ir
قسمت پایانی از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 آقا! وظیفۀ امت نسبت به امام چیست؟ قدرت‌بخشی به امام. امام را در مقیاس خیلی خیلی کوچکتر می‌شود مرد خانواده، وظیفۀ خانواده نسبت به این مرد چیست؟ قدرت بخشی به او. اگر امام را چند درجه کوچکتر کنیم که بشود ولی‌فقیه، باز وظیفه امت، شرعاً و قانوناً، نسبت به ولی فقیه، قدرت‌بخشی است.رفقا هر چقدر مشارکت‌های اجتماعی شما بیشتر شود، قدرت امام بیشتر می‌شود. هرچه در کارهای اجتماعی بیشتر دخالت کنید «ولو اشتباه»، ولی‌فقیه بیشتر احساس قدرت می‌کند. می‌گوید امت مرا ببینید! یک جا علی(علیه‌السلام) خیلی خجالت کشید؛ آنجایی که فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گفت علی جان! مردم جوابت را نمی‌دهند؟ پاشو با هم برویم در خانه مهاجر و انصار، حضرت علی، مادر سادات را سوار بر مرکب کرد، دست حسنین را گرفت که بروند درب خانه‌ها را بزنند تا مردم جواب بدهند، درب خانه را باز کنند. اولین درب را که زد صدای علی که آمد درب را باز نکردند! علی خیلی خجالت کشید پیش فاطمه، به چشم‌های فاطمه نگاه نمی‌کرد. حضرت زهرا گفت علی جان! مشکلی نیست. من در می‌زنم. من که در بزنم باز می‌کنند. این‌دفعه حضرت زهرا در زد گفت منم فاطمه، دختر پیامبرتان. وقتی در را باز کردند یک جمله گفتند. گفتند چون تو پشت در بودی در را باز کردیم و الا با علی که ما حرف‌هایمان را زده‌ایم. خیلی برای امام سخت است در بزند بگوید من علی‌ام، بگویند اینکه حرف‌هایش تکراری است... اینکه ما می‌دانیم چه می‌خواهد بگوید. فدای تک‌تک این اشک‌هایی که به خاطر مظلومیت اجتماعی امام می‌ریزید. شما نمی‌دانید این اشک‌تان چه قدرتی به ولی‌فقیه می‌دهد. وقتی اشک شما به خاطر این است که امام مرا یک بار تنها گذاشتند، جوابش را ندادند، این اشک از اشک بر سر بریده بیشتر اثر دارد. من این اشک‌ها را در شیشه‌ای جمع می‌کنم، شب اول قبر می‌گویم بیایید ببینید امت خمینی به جایی رسیده‌اند که ۱۴۰۰ سال قبل یک مرد در کوچه تنها شد ‌اینها ریز ریز برایش گریه کردند. من با اشک شما به بهشت می‌روم. اشک‌ریختن برای یک امام مظلومی که آمده دست همه را بگیرد ببرد به آسمان آزادی، ولی مردم او را همراهی نکردند، خیلی ارزش دارد. محرم‌الحرام ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
InShot_۲۰۲۳۰۷۲۷-1690423317257.mp3
3.17M
🎧 اینقدر بچه رو امر و نهی نکن، بجاش بهش قدرت انتخاب بده، قدرت جنگیدن بده از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان @fakhrian_ir
InShot_۲۰۲۳۰۷۲۷-1690432520449.mp3
3.24M
🎧 خانم‌ها! با قدرت مردتون بازی نکنید، والا نابود میشید. مهم‌ترین نیاز مرد، توجه به قدرت اوست. خانم! کافیه فقط حواست به قدرت همسرت باشه، دیگه همه‌چیز تمومه! سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان @fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 قبلا عرض کردیم رسالت انبیا و اولیاء (علیهم‌السلام)، ایجاد تشکیلاتی برای یک مبارزه بی‌امان با طواغیت و همچنین فرماندهی این تشکیلات است. ✅طواغیت یا همان سلطه‌گران بیرونی، جز از راه ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه و نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر مردم، رگ حیاتی دیگری ندارند. اساساً طواغیت با سلطه زنده‌اند. سلطه موجب می‌شود یک امت، ضعیف شوند و به راحتی به طاغوت سواری دهند. آقای طاغوت! شما چرا جامعه را طبقه‌بندی می‌کنی؟ چرا نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی بر مردم ایجاد می‌کنی؟ چرا سوار گرده مردم می‌شوی؟ میگه آخه اگر من این کار رو نکنم این مردم قدرتشون اجازه نمیده که من به منافع شخصی خودم برسم. ✅ تنها عاملی که موجب می‌شود آقای طاغوت قدرت پیدا کند، ضعف امت است؛ هرچه امت ضعیف‌تر می‌شود، طاغوت قدرت سواری گرفتنش بیشتر می‌شود. قدرت سلطه فرهنگی، سیاسی، اقتصادیش؛ در یک کلام سلطه اجتماعیش بیشتر می‌شود؛ هرچه مردم کوتاه بیایند او قوی‌تر می‌شود. 💢 یک جمله‌ای خدمت شما عرض می‌کنم، اگر جا بیفتد نکته مهمی است خیلی از گره‌های ذهنی آینده ما باز می‌شود: توجه ویژۀ یک امت فقط به اعمال عبادی، سلطه‌گر را قوی‌تر می‌کند. چرا سلطه‌گر با نماز، روزه، حجاب... آدم‌هایی که تحت سلطه و نفوذ او هستند قوی‌تر می‌شود؟ چون او می‌گوید چرا با من درمی‌افتید مگر نمی‌بینید مردم در حکومت من، نماز جمعه می‌روند حج می‌روند نماز می‌خوانند؟ اعمال عبادی مردم موجب می‌شود او پز بدهد، بگوید اگر من بد هستم پس این مردم چه‌جوری اعمالشان را انجام می‌دهند؟ ✅ وقتی امام خمینی گفتند محمدرضا پهلوی باید برود، عده‌ای می‌گفتند محمدرضا پهلوی گفته، ما به حوزه‌های علمیه رسیدگی می‌کنیم. امام فرمود همین رسیدگی پهلوی به حوزه‌های علمیه، بزرگترین تضعیف حوزه‌های علمیه است. چون از کمکی که به شما می‌کند کسب مشروعیت می‌کند. تازه اگر یک ذره اصلاحات اجتماعی هم راه بیاندازد، سواری بیشتری می‌گیرد. می‌دانید بعد از قضیه‌ای که پهلوی رفت بغداد و رفت رمِ ایتالیا دوباره برگشت. آمریکا به او دیکته کردند و گفتند وقتی که برمی‌گردی اصلاحات را راه بینداز. گفتند حالا که ما آوردیمت یه تکانی به خودت بده. ✅ من دو آیه امشب آماده کرده‌ام محضر شما، به این دو آیه خیلی توجه کنید. آیه ۴ سوره قصص می‌فرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ» آقای فرعون اراده کرده، سلطه‌گری کند، چگونه می‌خواهد سلطه‌گری کند؟ «وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُم» در آیه‌ای که خواندیم، فرعون می‌خواست سلطه‌گری کند تا به منافع شخصی خودش دست پیدا کند. چگونه؟ با تضعیف مردم و تضعیف مردم با نفی آزادی آنهاست. اما خدا در مقابل می‌گوید: «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» یعنی در قبال فرعون می‌خواهیم مستضعفین عالم را تبدیل به امام، رئیس و مدیر کنیم. آقا! من اینطوری آیه را می‌فهمم، اگر شما جور دیگری می‌فهمید به من تذکر بدهید. این وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً یعنی مردم سالاری‌. خدایا چه کسانی را می‌خواهی در جامعه امام کنی، رئیس و مدیر کنی؟ امت را، مردم را، این‌ها باید رئیس بشوند. ثمره آزادی چیست؟ قدرت. ثمره قدرت چیست؟ سالار بودن. پیغمبر به دنبال این است که امت را سالار کند. امامت امت، نه امامت شخص. ✅ خدا در مسائل اجتماعی چگونه دست ائمه را می‌گیرد؟ با نظارت مردم. خداوند مردم را به کمک حتی رفتارهای شخصی خود امام می‌فرستد. مردم سالارند. اسم این را ما امامت امت گذاشتیم و آن را از آیه ۵ سوره قصص گرفتیم. این‌هایی که محروم شدند، تحت سلطه قرار گرفتند، باید از تحت سلطه دربیایند و بشوند امام. خب شما که امام داری! می‌گوید نه، نه، آن امام کافی نیست آن امام آمده بود که مردم را امام کند. 💢 دیشب عرض کردم که امت وظیفه‌اش قدرت دادن به امام است، برای اینکه امام پیش‌قراول یک امت شود با نظام سلطه مبارزه کند. مبارزه با شخص طاغوت مطرح نیست، مبارزه با یک سیستم مطرح است. هر موقع شما با کلمه طاغوت مواجه می‌شوید سراغ شخص نروید سراغ یک سیستم بروید. فرعون خودش به تنهایی نمی‌توانست این همه آدم را ضعیف کند. او یک سیستم راه انداخته بود. پس طاغوت یک سیستم است. محرم ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 وقتی امام و پیغمبر وارد میدان می‌شوند، با سیستم طاغوتی رو به رو می‌شوند که در قرآن به آنها استکبار می‌گوید. مستکبرین یعنی کسانی که پاها‌‌ی‌شان را فراتر از گلیم‌شان، درازتر می‌کنند. خب حالا من از شما می‌پرسم، آیا پیغمبر به تنهایی می‌تواند به جنگِ یک سیستم استکباری و طاغوتی برود؟ قطعاً نه، پس با چه کسانی می‌رود؟ با امت. خب مردم! شما می‌روید کمک به امام می‌دهیدکه امام به کمک شما تو دهن نظام سلطه بزند تا شما از تحت سلطه آزاد بشوید که چه بشوید؟ قوی، آزاد. بنابراین قدرت شما، پس از قدرت دادن‌ به امام محقق می‌شود، چون شما تحت سلطه‌اید هنوز. ✅ نبی و امام رسالتشان فرماندهی تشکیلات است. این تشکیلات، برای آزادی اجتماعی می‌خواهند قیام کند. امام به مردم می‌گوید بیایید کمک بدهید با هم قیام کنیم. در آیه ۲۵ سوره حدید می‌فرماید: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ مردم باید قیام کنند که رهبر این قیام عمومی کیست؟ نبی و امام. خب امام بازو نداشته باشد قدرت نداشته باشد پیش می‌رود؟ نه. پس تو کمکش میدهی برای یک جنگ تشکیلاتی، یک جنگ سیستماتیک بین حق و باطل، بین آزادی‌خواهان و سلطه‌گران. پس جنگ، جنگ حق و باطل است. بزرگترین حق چیست؟ آزادی. و بزرگترین باطل چیست؟ سلطه‌. ✅ بنابراین جنگ بین آزادی‌خواهان و سلطه‌گران در عالم جاری است و فرمانده سپاه آزادی‌خواهان عالم چه کسانی هستند؟ در رأسشان، انبیا و بعد ائمه (علیهم‌السلام) و بعد ولی فقیه. ✅ پس ولی فقیه، فرمانده سپاه آزادی‌خواهان عالم در عصر است. ✅ ملاحظه کنید پیغمبر برای اینکه به جنگ طواغیت برود ابتدا ۱۳ سال، شبکه‌سازی کرده، آدم‌سازی کرده، یک سیستمی را ۱۳ سال ساخته است، بعد رفته مدینه، با این سیستم، یک پایگاه درست کرده. خب چرا پیغمبر نظم تشکیلاتی را در مردم به وجود می‌آورد؟ زیرا می‌خواهد به جنگ یک نظم تشکیلات سلطه‌گر برود، منهای شبکه منظم، نمی‌تواند به جنگ آن‌ها برود. بحث سیستم و شبکه و تشکیلات، در دین خیلی مهم است. چون ما با سیستم مواجه هستیم. ما با ۱۰ تا آدم خل و چل روبرو نیستیم. رفقا! این آیه را دوباره ببینید. آقای فرعون می‌گوید من، یا می‌گوید سیستم من قالب بر جامعه است؟ می‌گوید چون سیستم من قالب برجامعه است و من فرمانده این سیستم هستم، پس من رب و رئیس همه شما هستم. من میگویم کی، کجا وایسه. من میگویم کی نَفس بکشه، من میگویم تو جامعه کی شغل داشته باشه، من میگویم کی بشه رئیس جمهور. خداوند فرمود نخیر آزادی مردم رو تو محدود کردی. موسی برو با یک کار سیستمی و تشکیلاتی به جنگ آقای فرعون. پس مبارزه انبیا یک مبارزه سیستمی بوده است. خب پس ما هم که می‌خواهیم برویم به جنگ سیستم طاغوت و سلطه‌گرها. برای اینکه مبارزه سیستمی را یاد بگیریم می‌گوید در نماز جماعت تشکیلاتی بودن را تمرین کنید. در نماز جمعه تمرین کنید. ببینم چرا الان امام رفت رکوع شما دیر رفتی؟ وقتی امام میره رکوع برو رکوع، وقتی امام میره سجده برو سجده. حالا اگه نماز جماعت نروم چه می‌شود؟ اگه تمرین نکنی؟ در جنگ، جا می‌مونی. چرا نماز جماعت اینقدر ثواب داره؟ برای اینکه تو توی نماز جماعت، شبکه‌سازی را یاد می‌گیری. ولی به خدا این را به ما نگفتند، گفتند ثواب نماز جماعت به خاطر تعداد شماست. اگر میلیون‌ها نفر باشید، نماز جماعت بخوانید، بعد از نماز جماعت، هرکسی برود دنبال کارش، این نماز، آن ثواب را که گفته شده، ندارد. ثواب مال شبکه است نه برای تعداد آدم‌ها. آدم‌هایی که عین درخت ایستادند و خم و راست می‌شوند و بعد می‌روند سراغ کار خودشان، چرا باید به این‌ها ثواب زیاد بدهیم. این‌ها چه کار کردند؟ اما اگر این آدم‌ها بیایند کنار هم، شبکه‌ای تحت فرمان امام ایجاد کنند، آن‌وقت ثواب نماز جماعت زیاد می‌شود. تمرین کار تشکیلاتی در نماز جماعت، تمرین شبکه‌سازی و تبعیت از امام جامعه در نماز جمعه. 💢 سید علی خامنه‌ای عزیز می‌فرماید ببینید فردی‌ترین عمل عبادی دین را خدا تاکید می‌کند اجتماعی انجام بدهید. چرا؟ چون این نماز که اون شب گفتم خودش موضوعیت ندارد می‌خواهد تو رو به آزادی برساند که تو قدرت انجام کارهای بزرگ را پیدا کنی. ✅ امروز بزرگترین کاری را که باید انجام بدهی، مبارزه سیستمی و تشکیلاتی با طاغوت و با سلطه‌گرهاست. حالا چرا شما چند وقت است نماز جماعت نمی‌روی؟ محرم‌الحرام @fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 با این نگاه تمدنی، دیگر ما طبق یک فتوای ساده حق نداریم پول خود را در بانک بگذاریم سودش را بگیریم، بلکه باید باید آن را در مسیر تولید به‌کار بیاندازیم. الان صنعت، نیاز به پول دارد. آیا در عصر حاکمیت حق، ما می‌توانیم نگاه‌مان به نماز جماعت و بانک و سرمایه‌گذاری، همان نگاه قبل باشد؟ و زمان و مکان را دخالت ندهیم در این فتاوا؟ و بگوییم این نماز جماعت فقط یک مستحب موکد هست مثلا؟ ✅ امام خمینی نگاهش به احکام اینطوری نبود. وقتی سوال می‌پرسیدی می‌گفت صبر کن ببینیم شرایط جامعه چه جوری است؟ البته جواب امام در مسائل اصولی دین ثابت بود، در مسائل فرعی دین، زمان و مکان را در فتوا دخیل می‌کرد می‌گفت من نمی‌توانم الان مثل ۱۳۰۰ سال قبل، فتوا بدهم. نه آقا، نماز جماعت، محل تمرین مبارزه تشکیلاتی است. ✅ با این نگاه می‌پرسیم چرا در نماز جماعت شرکت نکردی؟ در پاسخ به کسی که می‌گوید وقت نکردم باید گفت، غلط کردی وقت نکردی. مگر چه کار می‌کنی؟ چه کاری مهمتر از تمرین مبارزه با تشکیلات طاغوت داری؟ آیا کاری مهم‌تر از این کار هست؟ پس نگو من آزادی می‌خواهم. ✅ مگر نه این است که برای آزادی باید مبارزه کرد؟ مگر نه این است که برای مبارزه باید تمرین کرد؟ ✅ وقتی می‌گویم نماز جماعت، تمرین تشکیلات‌سازی و مبارزه است ممکن است بعضی به من بگویند داری شلوغش می‌کنی. من از شما می‌پرسم محرابی که امام جماعت برای نماز می‌ایستد به تعبیر امام، معنایش چیست؟ اسم مکان یعنی محل جنگ. دیدی نماز محل جنگ است؟ حالا با این تفاوت که دیروز می‌گفتند، جنگ با هوای نفس است. من این نماز را کش دادم آوردم تا سلطه‌گران بیرونی. نماز محل یاد گرفتن کار تشکیلاتی برای هر جنگی است و امام هم در محل حرب ایستاده است از الله اکبر تا والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته، امام در حال جنگ است. مامومش هم در حال جنگ است. و وای بر مساجدی که نه امام می‌جنگد و نه مأموم! بدتر از مسجد ضرار. وای بر مساجدی که محل حرب نیستند خدا چه کند با این مساجد! 💢 امام برای جنگیدن با سلطه‌گران خارجی چه می‌خواهد؟ امت. امت شلخته می‌خواهد یا امت منسجم؟ شبکه؟ سیستم منظم؟ عقل شما چه می‌گوید؟ می‌گوید با یک امت شلخته نمی‌شود به جنگ یک سیستم منظم رفت. باید امت را منسجم و ساماندهی کرد؟! کجا ما امت را ساماندهی کنیم که این ساماندهی شامل همۀ امت شود؟ نماز، نماز جماعت، نمازجمعه. ✅ امام می‌آید در میدان کارزار. می‌پرسند چرا اینقدر امام شما دغدغه دارد بجنگد؟ می‌گوییم برای آزادی شما، برای سالار شدن شما. برای رسیدن امت به مقام ریاست. ✅ حالا با این اوصاف چه کسی سالار است؟ آیا امام یک قدم برای سالار شدن خودش برمی‌دارد؟ خیر. دایما هدفش چیست؟ سالار شدن مردم. آزادی مردم، قدرت یافتن مردم. حالا با این اوصاف در خانواده چه کسی سالار است؟ خانواده. گفتیم مرد، امام است. نگفتیم سالار است. پیغمبر هم به خودش اجازه نمی‌داد بگوید من سالارم، بعد شما یک شب نشستی پای منبر ما می‌گویی من سالارم؟ نه زن سالار است و نه مرد. خانواده سالار است. لکن مسئول به ریاست رساندن خانواده کیست؟ مرد. خب مرد چگونه می‌تواند فضای سالار شدن خانواده را فراهم کند؟ با تبعیت خانواده از او. کما اینکه اینجا هم با تبعیت امت از امام و نبی، امت سالار می‌شوند. مرد می‌افتد جلو که خانواده بشوند ائمه. آقای مرد! اگر این طوری جلو رفتی، تو امام هستی و ولایت داری. و الا چون تو صرفا مذکری ولایت نداری. ولایت مال مذکرهایی هست که توان رساندن خانواده به آزادی و تأمین نیازهای فطری آنها را دارند. قبلا گفتیم نیازهای فطری، در بیانیه گام دوم آمده است. ✅ آقا! شما گفتید که پیغمبر باید مردم را به آزادی برساند! به آزادی رساندن مردم، ائمه کردن امت، نیاز به چه چیزی در نبی دارد؟ قدرت. ظهور قدرت نبی در کجاست؟ ما از کجا بفهمیم که یک نبی الان قدرت پیدا کرده یا نه؟ اگر دیدی پیامبری حکومت تشکیل داده؛ یعنی قدرت دارد. اگر مردم آنقدر کمک ندهند به نبی و امام که حکومت راه بیندازد، هنوز قدرت لازم برای مبارزه با استکبار را ندارد. محرم‌الحرام ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 آیا پیامبر ما حکومت تشکیل داد؟ بله. حکومت پیغمبر مستقر شد یا نه؟ بله. حکومت پیغمبر مردمی بود یا نه؟ بله. چرا پیغمبر بعد از حکومت، حکومتش را به رفراندوم نگذاشت؟ حتی در غدیر نیز پیامبر برای حکومت علی (علیه‌السلام) از مردم نظرخواهی نکرد. فقط اعلام حکومت و اسلام سیاسی بود. گفت منهای علی، برده می‌شوید. ✅ بعضی می‌گویند شما که گفتید ولی فقیه در عصر غیبت، مردم را به آزادی می‌رساند، پس چرا ما در هر مسئله‌ای رفراندوم برگزار نمی‌کنیم؟ باید به این‌ها گفت، مگر چنین‌چیزی ممکن است؟ اصلاً خود این کار امام خمینی که سه بار حکومت را به رفراندوم گذاشت، یک استثنا بود. ✅ شما آزادی می‌خواستید خیلی خب، رهبر برای مبارزه با سلطه‌گرها آمد، شما هم که آمدید کمک دادید، خب حالا حکومت داریم که بخشی از آن مربوط به اقتصاد است، بخشی مربوط به فرهنگ و بخشی مربوط به سیاست، که هرکدام هم آدم خودش را دارد. اصلا این کار شدنی نیست که برای هر کاری از شما نظرخواهی کنیم. اصلاً مگر ما سواد و تخصص همه چیز را داریم! 💢عرض کردم: آنهایی که به هر دلیلی رای نمی‌دهند، معنایش این است که آینده کشورم و زندگی خودم که چه کسی فرمانروای زندگی من باشد، برایم مهم نیست. ✅ بعضی می‌گویند از نمایندگان خود راضی نیستند. خب خودتان رای دادید، می‌خواستید به این آدم‌ها رای ندهید، چرا آن وقتیکه یارو آمد شام داد، پول داد، گفت رای بدید، رای دادید؟ رفته بودم یک جا منبر، گفت حاج آقا ببین تو شهر ما چقدر نمایندگانمان بیخود هستند، گفتم چطور؟ گفت این نماینده، در این چند سال چه کاری برای من و شهر من کرده؟ گفتم خیلی بی‌شعوری، گفت چرا؟ گفتم مگر نماینده قرار است برای شهر تو کار‌ کند؟ نماینده شأنش کشوری است، نه استانی! این، نماینده مجلس است یا نماینده خیابان شماست؟ مگه شهردار ندارید؟ مگه فرماندار و استاندار ندارید؟ تو اصلاً می‌فهمی نماینده یعنی چی؟ گفتم اصلاً حرف از انقلاب نزن، منافع خودت را ملاک قرار دادی می‌گویی این نماینده چهار سال است نیامده چاله‌های محل ما را پُر کند، مگه نماینده انتخاب کردی که چاله درب خانۀ شما را پُر کند؟ این سوالات و بهانه‌گیری‌ها چیست؟ بله، نماینده باید بودجه‌ها را جذب منافع عمومی استان‌ها بکند، اما نه شهر ما و روستای ما، چرا قبیله‌گرایی می‌کنی؟ می‌گوید من به این شورا رای میدهم که روستای ما زودتر آسفالت شود، بیخود، اصلاً رای تو با این نیت حرام است. بیخود کردی با این نیت رای دادی. آدم‌های چیزفهم و آزاد بفرستید به مجلس، این کارهای شهری، مال شهرداری و شورای شهر است این‌ها وظیفه‌شان است. ✅ اینقدر به نمایندگان مجلس قدرت ندهید، نگذارید همه‌کاره زندگی‌تان شوند، همان صیانت قانونی دیگر بس است، اینقدر توقعات بیجا از نماینده نداشته باشید، آنوقت مجبور است به خاطر برطرف کردن توقع شما و رای آوردن، دفعۀ بعد، لابی کند، رشوه بگیرد و رشوه بدهد، چون اگر توقع تو را برآورده نکند که به او رای نمی‌دهی، چرا ناخواسته یا خواسته دنبال سلطه نماینده مجلس هستید؟ نتیجه‌اش این می‌شود که نماینده به خود اجازه می‌دهد در مورد فرماندار، شهردار تا مسئول اداره آموزش و پرورش نظر دهد، نماینده مجلس بیخود می‌کند، کاش نظر بدهد، الزام می‌کند. اگر صدای من را این‌ها می‌شنوند به آ‌ن‌ها بگویید شرعاً این کار شما حرام است، هم خلاف قانون است، هم خلاف نص دستور رهبری است، به تو چه که می‌خواهی فلانی فرماندار شود؟ چون به فکر این هستی دفعۀ بعد هم رای بیاوری؟ پس چرا می‌گویی مردم، بگو خودم. تخلف‌های نماینده را جار بزنید، تا خجالت بکشد. چرا وزیری که نامه زده به فرماندارها و استاندارها که در انتخابات دخالت نکنید را هوووو می‌کنید می‌گویید استیضاحت می‌کنیم؟! ✅ البته اینکه رهبر فرمودند این مجلس، مجلس انقلابی است، حرف درستی است؛ یعنی جهت‌گیری کلی این مجلس به سمت اهداف انقلاب است، معنای انقلابیگری این است، نه اینکه نماینده‌ها هیچکدام ایرادی نداشته باشند. محرم‌الحرام ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
حرم ایستاده ۴۵ سال است به حرم حمله می‌کنند. ۴۵ سال است می‌خواهند حرم را خراب کنند. ۴۵ سال است در تلاشند تا هیچ نشانی از حرم نماند. آن سال‌های اول، خیلی وحشیانه‌تر، زن و کودک و مرد و پیر و جوان را در خیابان، مغازه، منزل، مسجد و... می‌کشتند، می‌کشتند تا حرمی نماند، قصدشان حرم بود، زائران بهانه. اما حرم ماند. دیدند این‌جور نمی‌شود، باید کاری دگر کنند. همه‌شان جمع شدند تا یک هفتگی کار حرم را تمام کنند. یک هفته‌شان شد ۸سال، زائران حرم ۸سال وحوش بین‌المللی را پشت در حرم نگه داشتند، آخر سر خسته و دست از پا درازتر به غلط کردن افتادند. اما دست‌ بردار نبودند. حمله‌ها همچنان ادامه داشت و دارد. البته خسته شدند، خسته‌تر از همیشه. بی‌رمق شدند، بی‌رمق‌تر از همیشه. گاهی به مشهدِ این حرم حمله می‌کنند و گاهی به شاهِ چراغِ این حرم. اما حرم پابرجاست. حرم هست. حرم زخمی‌ست، اما خم نشد، نشکست، نریخت. زخمی‌ست، اما قوی، مثل سرو، مثل کوه. حرم ایستاده... @fakhrian_ir
جناب آقای وحیدی وزیر محترم کشور چندی پیش معاون سیاسی شما، ابلاغیه‌ای را مبنی بر عدم دخالت استانداران، فرمانداران و بخشداران در رأی آوردن بعضی از نامزدهای انتخابات مجلس صادر کردند. بعد از آن شما در بدو ورود به مجلس توسط عده‌ای از نمایندگان بی‌ادب هو شدید و البته تهدید به استیضاح. دوستان انقلابی زیادی از ابلاغیۀ شجاعانۀ معاون سیاسی شما - که البته آن ابلاغیه مطابق قانون و تقاضای ملت بود - استقبال کرده و نمایندگان خاطی را سرزنش کردند. به‌تازگی در خبرها، عزل معاون مشارالیه منتشر شده. لطفاً توضیح بفرمایید که آیا به‌خاطر فشار چند نمایندۀ فرصت‌طلب، جاه‌طلب و دنیاطلب معاون‌تان را عزل کردید؟ یا به‌خاطر ترس از استیضاح؟ یا دلایلی دیگر؟ اگر به‌خاطر دو مورد اول بوده که وای بر شما! وای که به‌خاطر ماندنتان آن معاون شجاع را راندید! و اگر آن نیست، شفاف توضیح دهید. البته چندی پیش بیانیه‌ای از طرف چند نمایندۀ مجلس مبنی بر کلید خوردن فرآیند قطعی استیضاح شما منتشر شد. در آن بیانیه آمده که شما به دلایل مختلف، از جمله ناکارآمدی‌های متعدد استیضاح خواهید شد و دلیل این استیضاح هم صرفاً ابلاغیۀ معاون سیاسی شما نمی‌باشد. ما منتظریم ببینیم این عده از نمایندگان چقدر راستگو و شجاع هستند! منتظریم ببینیم طبق نوشته‌شان که شما آدم خوب اما ناکارآمدی هستید! آیا واقعاً شما را استیضاح می‌کنند؟ در تعارض منافع ملت و شخص خودشان آیا کدام را انتخاب می‌کنند؟ اکنون هم شما و هم مجلس در معرض قضاوت مردم هستید. @fakhrian_ir
سلاح‌ورزی رو که برنداشتید، رشیدپور و گلزار رو هم که دارید میارید! دقیقاً دارید چی کار می‌کنید؟ امام فرمود: صداوسیما دانشگاه است. الآن یعنی اینا معلم‌ ما هستند!؟ قراره ما از اینا چی یاد بگیریم؟! آقا با شمام! جواب بده. خب اگر تو براندازی اینقدر پول و نون هست بگید ملت بدونن! https://virasty.com/fakhrian_ir/1692044796912915977
توجیه سرتاپا غلط اصرار به برنگشتن چهره‌های غیر انقلابی به یکی از مهم‌ترین سنگرهای استراتژیک‌ نظام، به‌خاطر انتقام گرفتن نیست که شما واقعۀ فتح مکه و شعار «الیوم یوم المرحمه» را مستمسک خود برای توجیه برگشت این افراد به پست‌های کلیدی قرار داده‌اید. در واقعۀ فتح مکه، کفار و مشرکین را نکشتند، اما آیا پیغمبر آنها را وکیل و وزیر و معاون و فرمانده قرار داد؟ به آنها پست داد؟ برادر این آدم‌هایی که محل بحث ما هستند خواسته یا ناخواسته سبک زندگی اسلامی، انقلابی و ایرانی مردم را لِه می‌کنند و یک ذائقۀ کثیف در مردم، خصوصاً جوانان ایجاد می‌کنند. به‌نظر شما این، «فتح» است؟ مقدمات ریشخند زدن به خودتان و انقلاب را فراهم کردن، اسمش فتح است؟ راستی درخواست اینکه صداوسیما نباید جولانگاه آدم‌های غیرانقلابی باشد، درخواست زیادی است؟ همین که این‌ها دارند راست راست راه می‌روند و با سفرهای خارجی و رستوران گردی‌شان کیف می‌کنند، بزرگ‌ترین مرحمت نظام به حال اینهاست. اینها در هر کشور دیگری بودند، تا الان مثل یک دستمال استفاده شده پرت‌شان می‌کردند در یک گوشۀ انزوا. برادر نوشته‌اید با آوردن این چند عنصر معلوم‌الحال به سیمای جمهوری اسلامی این پیام را مخابره می‌کنیم که دیدید نتوانستند هیچ غلطی بکنند؟ دیدید انقلاب سُر و مُر و گنده ایستاده؟! با این حرف شما یاد حسن روحانی افتادم. وقتی که بعد از چند سال مذاکرۀ بی‌نتیجه که نتیجه‌اش شد خسارت محض، گفت: ما می‌خواستیم همه بفهمند که آمریکا قابل اعتماد نیست!! شما چرا مخابرات‌تان از موضع ضعف و انفعال پیام را مخابره می‌کند؟ چرا با اقتدار پیام را مخابره نمی‌کنید؟ برادر خون آرمان علی‌وردی، روح‌الله عجمیان و ده‌ها شهید دیگر هزینه‌هایی است که برای ماندن این انقلاب ریخته شد. فتح اینهاست. این‌ها مایۀ افتخار است. به این‌ها افتخار کنید. لازم نیست با برگرداندن چند عنصری که ضررشان برای ملت و کشور بیش از نفع‌شان است، قدرت‌تان را نشان دهید. برگرداندن امثال این‌ها که تا توانستند از بیت‌المال میلیون میلیون ارتزاق کردند ولی یک سیلی برای انقلاب، نه، یک شب برای انقلاب بیدار نماندند، مرحمت نیست، جسارتاً سفاهت است. می‌ترسم با این دسته فرمان که می‌روید، تا چند وقت دیگر اسم «خنثی و منفعل» بودن بشود «کلان‌نگر» بودن! بهترین کار همان بود که شهبازی انجام داد. استعفا از حضور در فضای مبهمی که از آن بوی محافظه‌کاری می‌آید. و بهترین کاری که بچه انقلابی‌ها بایستی انجام دهند برگرداندن ایشان به سیما و راه ندادن آن دیگران. والسلام @fakhrian_ir
رئیس صدا و سیما گفت برنامۀ «پاورقی» با اجرای شهبازی ادامه خواهد یافت. خدا اراده کرده بود که مخاطب واقعیِ برنامه‌های انقلابی دیده شوند، که الحمدلله شدند. در ضمن افشاگری مجری «من و تو» در مورد رشیدپور رو دیدید؟ بعضی از دوستان می‌گفتند بگذارید با برگشتن این چند عنصر معلوم‌الحال به پست‌ها و کارهای قبلی‌شون، ما از طرف مقابل یارگیری کنیم! الان وقت درگیری نیست. الان قرار است رشیدپور رو به‌عنوان یار بگیرید؟ اصلاً این آقا و امثال او «یار» هستند؟ بعد، اونا هم دوست دارند «یار» شما باشند؟! @fakhrian_ir
رییس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور دستوراتی جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین صادر کرد. در نامه سیدابراهیم رئیسی به احمد وحیدی درباره برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین دستورات زیر با اشاره به ابعاد تمدنی حماسه اربعین صادر شده است که مهمترین محورهای آن به شرح است: ۱. محور خدمت به زائرین حسینی موکب‌های مردمی است، نهادهای دولتی یاریگر موکب‌های مردمی باشند. ۲. نهاد‌های دولتی صرفا در موارد ضرورت به خدمت‌رسانی مستقیم به زائرین بپردازند و خدمت‌رسانی با نام و تابلو دستگاه‌های دولتی ضرورتی ندارد. ۳. دستگاه‌های دولتی و استانداری‌ها در جهت فعال‌سازی حداکثری گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی اقدام کنند. ۴. از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی برای حل مسائل اربعین با رویکردهای نوآورانه استفاده شود.   ۵. تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب زائران به ویژه حمل و نقل زمینی از طریق اتوبوس و خودروی شخصی اتخاذ گردد. موارد ایمنی و امنیت سفر زائران با خودروی شخصی مورد توجه و اقدام قرار گیرد. ۶. رسانه ملی بر ترویج ابعاد گفتمانی اربعین و همین طور روایت حضور مردم و تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی اقدام نماید. ۷. الگوی حکمرانی مردمی اربعین تدوین شود. ۸. شورای راهبردی اربعین به منظور رصد و سیاستگذاری موضوعات کلان مرتبط با حماسه اربعین و به‌ویژه ابعاد تمدنی آن با حضور مسئولین مرتبط و اندیشمندان و نخبگان و نمایندگان تشکل‌های مردمی تشکیل شود. ۹. پس از ایام اربعین بلافاصله جلسه آسیب‌شناسی و تصمیم‌گیری برای سال آینده با حضور نمایندگان و فعالان مردمی تشکیل شود. ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ 🔹پ.ن: این نامه نشان از فهم راهبردی رئیس جمهور از حرف نو جمهوری اسلامی ایران، یعنی مردم‌سالاری دینی و درکی عمیق از زیارت اربعین است. @fakhrian_ir
💠 اجتماع بزرگ دختران سلیمانی در تهران (ششمین جلسۀ هیئت دختران سلیمانی) 🔻سخنران: حجةالاسلام والمسلمین فخریان 🔺مداح: کربلایی مرتضی رخیصی 🕰 زمان: پنج‌شنبه ۲۶ مرداد، ساعت۱۶ 🕌 مکان: شهرری، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی، مصلای امام علی علیه‌السلام https://eitaa.com/dokhtarane_soleimani تشکل سراسری دختران سلیمانی
مخاطب خودتان را خلق کنید ذائقۀ جدید برای مخاطب بسازید از جمله کارهایی که باید بکنید، یکی این است که مخاطبِ خودتان را خلق کنید. اگر به فکر این باشید که مخاطب جبهۀ مقابل را تصرّف کنید، ممکن است همین فکر، شما را وسوسه کند که به تقلیدِ کارِ جبهۀ مقابل بپردازید.  بعضی از عناصر جبهۀ خودی که مثلاً داستان می‌نویسند یا فیلم می‌سازند، با این خیال که مخاطبین جبهۀ مقابل را جذب کنند، به مسائلی می‌پردازند که نویسنده یا فیلمساز جبهۀ مقابل به آن‌ها پرداخته است. مثلاً آن‌ها برای جاذبۀ فیلم از عامل زن - یعنی عامل جنسی - استفاده می‌کنند؛ این‌ها هم همین کار را می‌کنند. این کار، به هیچ وجه صحیح نیست؛ چون به سایش در جبهۀ خودی کمک می‌کند. بنده این را قبول ندارم. نه فقط قبول ندارم، بلکه تصوّر می‌کنم این فکر، غلط و این کار، اشتباه است. ما باید مخاطب خودمان را خلق کنیم. اگر دشمنِ ما با تکرار یک حرف، گوش‌ها را با آن آشنا می‌کند، ما نباید مجبور شویم حرفی را که او می‌خواهد، تکرار کنیم. اگر او با خوراندن یک خوراک، ذائقۀ جدیدی برای مردم کشور خلق می‌کند، ما نباید تبعِ آن ذائقۀ خلق شده باشیم. خودمان باید ذائقۀ دیگری خلق کنیم؛ یعنی همانی که مطابق فکر و ایمان و عقیدۀ ماست. خلاصه این‌که، اگر دشمن خصوصیّاتی را در کار خودش برجسته می‌کند، ما تقلید نکنیم.  بیانات رهبر انقلاب در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور ۱۳۷۳٫۰۴٫۲۲ @fakhrian_ir
امامتِ اُمّت.mp3
2.68M
🎧 هدف دین، «امامت امت» است... هدف دین، سالار شدن مردم است... از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان محرم ۱۴۴۵ @fakhrian_ir
هدایت شده از اسماعیل فخریان
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) 🔻شب اول محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2354 🔻شب دوم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2356 🔻شب سوم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2368 🔻شب چهارم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2383 🔻شب پنجم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2390 🔻شب ششم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2397 🔻شب هفتم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2400 🔻شب هشتم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2404 🔻شب نهم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2409 🔻شب دهم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2414 هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان دههٔ محرم ۱۴۰۲ ـــــــــــــــــــــــ ➣@fakhrian_ir
🖤 قربانی اول ماه به نیت سلامتی امام زمان (عج‌الله‌فرجه) و نائب ایشان آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 👈 توزیع در میان خانواده‌های کم برخوردار 💳 شماره کارت:
۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۶۷۱۲۴
به‌نام "گروه‌جهادی‌شهیدحاج‌قاسم‌سلیمانی" ✓ جهت کپی شماره کارت کافیست روی شماره کارت بزنید. 🔻لطفاً پس از واریز وجه، حتماً فیش را به شناسۀ زیر ارسال فرمایید: @mostafavi_h قرارگاه‌جهادی‌شهید‌حاج‌قاسم‌سلیمانی وابسته‌به‌مجموعۀ‌تبیین‌منظومۀ‌فکری‌رهبری https://eitaa.com/sh_qasemsoleimani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج‌قاسم تو هستی، زنده‌ای، بین ما هستی که اینقدر زود به زود دلمون برات تنگ میشه. داغت فراموش نمیشه. راستی وصیت‌نامه‌ات همراهمه، چندبار خوندمش، بازم می‌خونم. اصلا یک جورایی حرفاتو خیلی دوست دارم. حرفات، حرف دلِ. حاج قاسم! من که خیلی دوسِت دارم، میشه تو هم دوسم داشته باشی؟ میشه حواست بهم باشه؟ آره؟ قول؟ قول مردونه؟ فدات بشم که اینقدر مهربونی! @fakhrian_ir