eitaa logo
اسماعیل فخریان
11هزار دنبال‌کننده
592 عکس
340 ویدیو
43 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعۀ ۱ آرام نباش... امام حسین فرمود: لا یسکن دمی (خون من آرام نمیگیرد) انقلاب اسلامی ایران بزرگترین شلوغکاری عالم بود. @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعۀ ۲ هرچی بیشتر حواستون به اسرائیل باشه، زودتر نابود میشه... @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعۀ ۳ امام حسین (علیه‌السلام) روز عاشورا همه را بی‌آبرو کرد و گفت: اگر قرار است من کشته شوم و دین محمد(صلی‌الله علیه و آله)بماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید. حاضری جاییکه آبروت درخطر باشه شعار امام حسین را جار بزنی؟ @fakhrian_ir
این سه قطعه👆رو با هم بشنوید🔺
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) 🔻شب اول محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2354 🔻شب دوم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2356 🔻شب سوم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2368 🔻شب چهارم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2383 🔻شب پنجم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2390 🔻شب ششم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2397 🔻شب هفتم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2400 🔻شب هشتم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2404 🔻شب نهم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2409 🔻شب دهم محرم https://eitaa.com/fakhrian_ir/2414 هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان دههٔ محرم ۱۴۰۲ ـــــــــــــــــــــــ ➣@fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان یکشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 در آیات بیشماری از قرآن کریم، به مسئلۀ سلطه و سلطان اشاره شده است. خصوصاً نسبت به ابلیس و شیطان. خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند اصلاً ابلیس به دنبال سلطه است و کسانی را که تحت سلطۀ خود قرار دهد، آنها هیچگاه طعم آزادی را نخواهند چشید. 💢 اساساً بسیاری از بدرفتاری‌های انسان‌ها به خاطر این است که لذت آزادی را نچشیده‌اند. این بدرفتاری‌ها خروجی عقده‌ای است که ما بر اساس اسارت‌ها و سلطه‌ها بر خودمان تحمیل می‌کنیم؛ یعنی نتیجۀ چشیدن طعم آزادی درونی، رفتارهای خوبی است که از ما سر می‌زند و رفتارهای بد ما چه بدانیم چه ندانیم، خواسته یا ناخواسته محصول آن عقده‌های طولانی‌مدتی است که سلطه بر ما تحمیل کرده است. پس سلطه در مقابل آزادی است. در سوره اسرا آیه ۶۵ خداوند متعال صراحتاً می‌فرمایند شیطان بر عباد من سلطه ندارد «إن عبادی لیس لک علیهم سلطان» ✅ (ما با سه سلطه‌گر مواجهیم: ۱.شیطان درونی که به آن هوای نفس گویند. ۲. شیاطین بیرونی که آنها دو دسته‌اند: الف. شیاطینی که از جنس جن هستند که به آن‌ها ابلیس گویند. ب. شیاطینی که از جنس انس هستند که به آن‌ها طاغوت گویند). هم هوای نفس، هم ابلیس، هم طاغوت هر سه یک کار می‌خواهند انجام دهند و آن سلطه است. خداوند در این آیه می‌فرماید عباد من تحت سلطۀ تو قرار نمی‌گیرند. چرا عباد خدا تحت سلطۀ هوای نفس و ابلیس و طاغوت قرار نمی‌گیرند؟ چون عباد خدا آزاد آزاد آزادند. پس «یا عبادی‌هایی» که در قرآن داریم یعنی «ای آزادها». دست سلطه‌گران به آزادها نمی‌رسد. ما مکلف شدیم به یک جهاد اکبر، به یک قیام، برای چشیدن طعم آزادی. تمام رذایل ما به خاطر اسارت و سلطه دیگران بر ماست. آزاد‌ها شأنشان نیست رفتارهای بد انجام دهند. فقط کسانی به خودشان اجازه می‌دهند رفتارهای بد در خانه و اجتماع انجام دهند که تحت سلطه قرار گرفته‌اند و اسیرند، هرچه اسارت بیشتر باشد جرأت انجام کارهای بد بیشتر است. 💢 اسارت بعضی، به حدی رسیده که روی سینه امام می‌نشیند و قاتل امام می‌شود. ولی امام، حتی در این حالت هم به فکر آزاد کردن قاتل خود از اسارت‌های درونی و بیرونی است. کلمۀ سلطه و سلطان را در قرآن دریابید و روی آن تأمل کنید. ما اگر می‌دانستیم سلطه چه بلایی سر شخصیت و هویت انسان‌ها می‌آورد اینقدر راحت از کنار مقوله آزادی و سلطه عبور نمی‌کردیم. اینکه می‌بینید مردم بعضاً بحث آزادی را جدی نمی‌گیرند به همین‌خاطر است. آزادی مشتری ندارد، برعکس اسارت مشتری‌اش زیاد است. بعضی عادت کرده‌اند به زندگی محصورانه، می‌دوند که عضو هیئت علمی دانشگاه یا کارمند شوند و نمی‌دانند که به سمت اسارت می‌دوند. ما اگر می‌دانستیم سلطه چه بلایی بر سر انسان می‌آورد برای آزادی می‌جنگیدیم. کمااینکه خدا برای رسیدن به آزادی، به ما فرمان جنگ داده است. 💢 اولین اثر سلطه، تحقیر است. آدم حقیر، کوچک و پست، دست به هر کاری می‌زند. آزادها بسیار خوب رفتار می‌کنند ما عاشق آزادها هستیم ولی فطرتمان را گرد و غبار گرفته، این عشق خودمان را و اینکه اصالتا دنبال آزادها می‌گردیم را نمی‌فهمیم. به عنوان مثال، اباعبدالله(علیه‌السلام) از مکه حرکت کردند به سمت کوفه. حُر جلوی امام را گرفت، راه پس و پیش را بر امام بست. امام جمله‌ای به حر گفت که نقطه رهایی حر شد. گاهی برای رها شدن، نیاز به تشر و نیاز به توبه داریم. این جملۀ اباعبدالله به حر که فرمود «سکلتک امک» به حر اجازه داد بر علیه خودش قیام و توبه کند، توبه یعنی اینکه شخص، جرأت پیدا کند به خودش سیلی بزند و شدیدترین قوانین را بر علیه خودش إعمال کند. در این بحبوحه که راه برگشت به مدینه، کوفه و حتی یمن را بر امام بستند امام دستور داد خودشان و اسبانشان را سیراب کنند! چقدر باید یک انسان از قیودات رها باشد که دشمنش را هم، اینطور تحویل بگیرد!! منشأ این خوش رفتاری اباعبدالله آزادی اوست. اگر امام یک ذره کینه می‌داشت و در قید «خودش» بود با دشمنش اینجور خوش‌رفتاری نمی‌کرد. در زیارت جامعه کبیره این همه اوصاف زیبا در مورد اهل بیت می‌خوانیم، منشأ این اوصاف، آزادی آن بزرگواران است. ازدواج کرده‌ها! از امروز سعی کنید با این دید به زندگی نگاه کنید. چرا در خانه، سعی می‌کنید اثبات کنید که مرد منم؟ و مرد بودن را در قلدری می‌دانید؟ مشخص است که آزاد نیستید، در بند اثبات خود هستید. تو را به خدا نگران آزادی خودتان و فرزندانتان باشید آدم‌های حقیر خیلی خطرناکند. @fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان یکشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 این روزها عده‌ای از آدم‌های بی‌غیرت مثل محمد خاتمی و رفقای او، بیانیه صادر می‌کنند و به پلیس خدمتگزار حمله می‌کنند، به پلیسی که با کشف حجاب و برهنگی ساماندهی شده برخورد معقول و منطقی و قانونی می‌کند. من می‌خواهم به پلیس بگویم دستگاه‌های فرهنگی را الزام کند مراقب حقارت‌ها باشند. حقارت‌ آدم‌ها را به جایی می‌رسانند که به اوج اسارت خود افتخار کنند. از این منظر به کشف حجاب نگاه کنید. چه شده که حاضری به اسارت و حقارت خود افتخار کنی، ولو ناخواسته. من قبل از اینکه بخواهم به کسی که می‌گوید: «دلم می‌خواهد اینطوری بیایم بیرون»، بگویم کارت خلاف قانون است، از حقارت و اسارت تو غصه می‌خورم. تو کجا زندگی کردی که حاضری اینقدر حقارت؛ یعنی کالا شدن و برده شدن خودت را ولو از درون تحمل کنی؟ بله کسی بر گردن تو قلاده نبسته و تو را به زور به بردگی نبرده، ولی تو از درون احساس می‌کنی اسیر دیده شدن هستی. چه کسی مسئول حقارتی است که جوان‌های ما بعضاً می‌پذیرند؟ من می‌گویم مساجد، حوزه‌های علمیه، مسئولین فرهنگی، سخنگویان دین، مسئولین هیئت‌ها. اگر می‌خواهید مردم با کرامت زندگی کنند باید طعم آزادی را بچشند. ✅ اگر می‌خواهید طعم آزادی را بچشند باید شما آزادی را جار بزنید و به‌زیبایی آن را توصیف کنید. به طوری که جوان‌ها با شنیدن توصیف شما بگویند اگر آزادی اینقدر شیرین است چرا ما جا بمانیم و طعم شیرین آن را نچشیم؟ جوان‌ها فقط با دیدن لذت آیت‌الله بهجت از نماز، عاشق نماز می‌شدند. ایشان دو تا مطلب داشت که هر آدمی را تکان می‌داد. اول اینکه نمازهای ایشان در انسان شوق آزادی از اسارت به واسطه نماز را ایجاد می‌کرد. دوم اینکه لذت ایشان از روضه امام حسین(علیه‌السلام)، مردم را عاشق روضه می‌کرد. لذت خود در نماز را به رخ همه می‌کشید، با دل مردم بازی می‌کرد و اعصاب مردم خورد می‌شد از اینکه چرا نمی‌توانند در آزادی، مثل ایشان باشند. اصلاً نمی‌گفت نماز بخوانید بلکه با زبان عمل می‌گفت اگر می‌خواهید مثل من شوید من از نماز به اینجا رسیدم. فرزندشان می‌گفت مکرر در مکرر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به ایشان دستور می‌داد فلان کار را بکن. ✅ مگر می‌شود یک انسان، اسیر باشد و آزادترین آزاد عالم، با او ارتباط بگیرد؟ قطعاً اینطور نیست. دومین کار آیت‌الله بهجت این بود که لذت خود در روضه‌ها را به رخ همه می‌کشید. ما امروز نیاز داریم مردم طعم آزادی دینی را بچشند، باید طعم آزادی را اگر می‌چشید جار بزنید و به همه بگویید. خدا دید ما داریم بی‌عرضه عمل می‌کنیم خودش آمد پشت داستان اربعین، گفت من یک کاری می‌کنم همه عاشق حسینِ آزاده شوند، شما که تکان نمی‌خورید با رسانه، با موبایل‌ها و با امکاناتی که در دست دارید آزادی حسینم از تمام قیود دنیوی و اخروی را به رخ عالم نمی‌کشید، لذا من خودم می‌آیم پشت سر حسینم ببینید چه می‌کنم! گفتم امام حسین(علیه‌السلام) حتی در بند قیود اخروی هم نبود. عبادتش، عبادت احرار؛ یعنی آزادگان بود، نه عبادت بردگان و تجار. احرار جمع حر است، فقط آزادها خدا را برای خودش می‌خواهند. هنگامی هم که از صدر زین با صورت روی زمین افتاد فرمود الهی رضا بقضائک یعنی خدایا همین را می‌خواستم. امام حسین(علیه‌السلام) در اوج آزادی بود. ما نیز مکلف به حر شدن هستیم. اگر از اول حر بودیم نمی‌توانستیم طعم آن را بچشیم، برای چشیدن طعم آزادی باید زحمت کشید. اگر کسی از اول میلیاردر بوده لذت پول را نمی‌چشد ولی کسی که با زحمت و تلاش، پولدار شده اینطور نیست. ✅ پیرزن آزاده‌ای که یک سال کُلْفتی می‌کند و حاصل دسترنج خود را برای برپایی مراسم عزای آزادمردترین آزادگان جهان می‌دهد شایسته است که بانوی دو عالم به دیدارش بیاید و در مجلس عزایش شرکت کند. @fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان یکشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 برای بیان آزادی اجتماعی روایتی بیان می‌کنم که اگر کسی این روایت را بفهمد خدا می‌داند چه دریچه‌هایی به رویش باز می‌شود. «لأعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً» حتماً، قطعاً، بدون شک، عذاب می‌کنم همۀ آدم‌خوب‌ها را اگر نسبت به رهبری که من برای آزاد کردنشان در جامعه فرستادم بی‌تفاوت باشند و او را تحویل نگیرند. خدایا چرا اگر من امام جامعه را تحویل نگیرم به خودت قسم خوردی عذابم کنی؟ چون گفتیم آزادی‌های اجتماعی توسط امام محقق می‌شود او آمده تو را از همه بندهای اجتماعی رهایی بخشد، آن‌وقت تو به او بی‌توجهی کردی؟ چوب تو آستینت می‌کنم. نمی‌خواهی آزاد باشی؟ پدرت را در می‌آورم. ✅ چرا اینقدر انبیا بزرگند؟ چون آزادمردترین آزادی‌خواهان جهان برای آزاد کردن بشریت هستند. به میدان کارزار آمده‌اند تا بشر را از تحت سلطۀ اجتماعی خارج کنند. 💢 قبلا گفتیم سه دسته سلطه‌گر داریم: ۱.هوای نفس ۲.ابلیس ۳.طاغوت. مسئلۀ انبیا کدام‌یک از این‌هاست؟ سومی. یعنی طاغوت. در زیارت اربعین می‌گوییم حسین‌جان نه تنها خدا کسانی را که تو را با دست کشتند نمی‌بخشد آنهایی هم که با زبان تو را کشتند نمی‌بخشد. (کسانی که ایستادند نگاه کردند) خدا فرمود من حسینم را فرستادم تا شما را از تمام سلطه‌های اجتماعی رها کند، تو حسینم را تحویل نگرفتی؟ پدرت را در می‌آورم. خدایا چرا آن جاهایی که من توسط اعمال عبادی به دنبال تحقق آزادی‌های فردی‌ام نبودم این روایت سخت را نگفتی؟ زیرا آزادی‌های فردی یک‌جوری ممکن است تأمین شود اما اگر آزادی‌های اجتماعی نباشد حتی آزادی فردی تو هم به اسارت تبدیل می‌شود. زور سلطۀ بیرونی بیشتر است از سلطۀ درونی. به همین‌خاطر مبارزه با سلطۀ بیرونی نیاز به امام و ولی دارد. ✅ قبلاً گفتم به جای اینکه بگویید نماز می‌خوانم، بگویید عامل آزادی به جا می‌آورم. خواهران هم بدانند حجاب، دیگر عامل پوشش نیست؛ بلکه یک علامت است. به جای امام هم باید بگوییم آزادیخواه عالم. شما را قسم می‌دهم به رگ‌های نامرتب اباعبدالله(علیه‌السلام) این حرف مرا تحویل بگیرید که اگر تحویل گرفتید یک عمر شاد زندگی خواهید کرد. به خود امام حسین قسم! هیچکدام از این غارت‌ها به خاطر پول نبود فقط به خاطر عقده درونی بود که بگویند من هم زدم. چرا از هم سبقت می‌گرفتند حسین را بکشند؟ این‌ها که مردم شام نبودند، پای منبر علی(علیه‌السلام) بزرگ شده بودند. اباعبدالله فرمود آیا من حرامی را حلال یا حلالی را حرام کردم؟ مرا نمی‌شناسید؟ گفتند می‌شناسیم. خب چرا می‌خواهید مرا بکشید؟ چون ما اسیریم، ما حقیریم و الا اینکه گوشواره را بکشید گوش پاره شود این درونش پول نخوابیده، اینکه خیمه‌ها را به آتش بکشید این دیگر به خاطر پول نبود. ✅ رفقا این آزادی را جدی بگیرید. ببینید اینها کارشان به کجا رسید؟ اگر طعم آزادی را نچشیده باشی اگرچه صبح تا شب کارهای خوب انجام دهی یک روز با همین کارها بر علیه خدا قیام می‌کنی، زیرا نظام سلطه، همۀ اعمال خوب تو را به نفع خودش مصادره خواهد کرد. 💢 امام حسین(علیه‌السلام) را نمازخوان‌ها و دعوت‌کننده‌ها کشتند. سلطه‌گر با سه عامل تهدید، تطمیع و تحمیق، مردم را به اسارت می‌کشد. گفتیم مأموریت امام آزاد کردن مردم از اسارت‌های اجتماعی است اما یک‌جا در آزادی‌های فردی ورود می‌کند و آن وقتی است که فرد به اسارت‌های پنهان دچار شده باشد. مثل تشری که امام روز دوم محرم به حر زد و باعث آزادی او شد. @fakhrian_ir
در رثای آزادی امان از احساس و عقده‌ی حقارت امان از وقتی که به لب و دندان امام تازیانه بزنند، فقط برای اینکه بگویند: من زدم گوشواره را نه برای قیمتش💰، بلکه برای این از گوش طفل سه‌ساله بکشند که در دورهمی‌ بعد از عاشورا بتواند سینه سپر کند و جلو دیگران بگوید: من گوش رقیه را پاره کردم. و یکی هم برای اینکه در مواجهه با مختار حرفی برای گفتن داشته باشد و بگوید: من تیر سه‌شعبه را به گلوی طفل شش ماهه زدم و جگر مختار رابسوزاند عجب زمانه‌ای درون‌شان پر از سیم خاردارهای صعب العبور خدایا از این منیت‌ها به تو پناه می‌بریم و از تو آزادی میخواهیم... آزادی برای پرواز و گذر از سیم خاردارهای درون‌مان باشد که ما هم روزی برای تو و در راه تو شهید بشویم و با صورت خونین به زمین بخوریم و بگوییم: همین را میخواستم🕊 بگوییم: «الهی رضا بقضائک»🕊 و یا بگوییم: «فزت برب الکعبه»🕊 برگرفته شده از مباحث حجت‌الاسلام فخریان با موضوع: «آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام» @fakhrian_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 اولین اثر سلطه، تحقیر است و از آدم حقیر هر کار بدی بر می‌آید! از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ما حتی الکی هم امام زمانمون رو نخواستیم! از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان @fakhrian_ir