eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ نکاتی درباره پیکو ( قسمت دوم) ▫️ این تز از جانب کلیسای رسمی آن زمان پذیرفته نشد ولی در جلب توجه
◾️ نکاتی درباره پیکو (قسمت سوم) ▫️ «یوهانس روشلین» که پس از پیکو نامدارترین چهره کابالیسم مسیحی می‌باشد، تحت تاثیر وی به کابالیسم گرایش پیدا کرد و عبری‌شناس نامدار درباره فردریک سوم و شاگرد یعقوب بن جهیل بود. ▫️«پیکو» و «روشلین» که دو شخصیت نامدار فرهنگی اروپایی آن زمان بودند، تاثیر عمیقی در بسط این اندیشه در محافل مسیحی و گرایش این محافل به نوافلاطون گرایی با تقریر کابالایی داشته‌اند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۷، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
کی پشتوانه‌ی ماست؟.mp3
1.61M
🎙|کی پشتوانه‌ی ماست؟ ◽️تأثیر گذاری قهرمانان در فیلم‌های سینمایی 👤دکتر محمد حسنی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|فقط زاویه دوربین، در انتقال احساس مؤثر نیست ◽️گوشه‌ای از دوره مستند سازی با موبایل، استاد روح الله رفیعی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
مخاطب شناسی در سینما.mp3
1.32M
📻 | هر فیلمی مخاطب خاص دارد و بدان دلیل باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد 👤 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران» 📆 12 آبان 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش اول 1️⃣ گروه اول آنارشیسم در سینما، آنارشیسم اجتماعی است. آنارش
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش دوم 2️⃣ دسته دوم، آنارشیسم سیاسی است که غالباً در فیلم‌هایی که نقد حاکمیت است رقم می‌خورد. بنده این مسئله را که می‌گویند در فیلم‌های غربی به خصوص اروپایی - هالیوودی که نظام‌های سرمایه‌داری بر آنجا حاکم است، دموکراسی در آنجا حاکم است، بحث آنارشیسم را به عنوان یک امر مقبول نشان بدهند، قبول ندارم. حتی در مورد فیلم جوکر، مسائل فیلم را که به عنوان حق جا می‌زنند، واقعیت نیست. ❕ شما می‌بینید حتی آن طبقه ضعیف که شروع به اغتشاش و آشوب می‌کند، دنبال طلب حق خود هستند، توسط یک طبقه‌ی مخفی بالادستی در حال اداره شدن هستند. یعنی حتی آن طبقه کارگر هم بازیچه طبقه بالادستی است. از طرف دیگر غالباً این حرکت‌های آنارشیستی سرکوب و نابود می‌شود. ❕یک مثال برای آنارشیسم سیاسی: یکی از فیلم‌های مارول به نام (black panther)، یک دختر جبهه‌ای به راه می‌اندازد و یک مطالبه‌ی حق دارد و برای این مطالبه جبهه ضعیف را برای مقابله با حکومت می‌خروشاند. اینجا نه بر اساس نظریه یا انقولت شدید، بلکه با رویکردی سیاسی هستند و آنارشیسم سیاسی را به نمایش می‌گذارند که نه یک نظریه خاص، بلکه حاکمیت را براندازی کنند. ❕شما می‌بینید که غالباً در فیلم‌های کارگری، در مورد حق و حقوق خود حرف می‌زنند و به خاطر ندادن حقوق، جریان آنارشیستی به راه می‌اندازند که این کارخانه حق این‌ها را بدهد. آن‌ها هم از یک محور و قانون پیروی می‌کنند؛ اما در این سریال می‌بینیم که این دختر یک تیم بزرگ و بین‌المللی راه انداخته برای نابودی حاکمیت و دولت را مورد هجوم قرار می‌دهد. 📎 استاد سعید ارجمند‌فر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش دوم 2️⃣ دسته دوم، آنارشیسم سیاسی است که غالباً در فیلم‌هایی که
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش سوم 3️⃣ دسته سوم آنارشیسم، فراتر از بحث‌های اجتماعی و سیاسی است. در این نوع آنارشیست، الگودهی می‌شود. بحث در سیستم سینمای استراتژیک قرار گرفته و معنا می‌شود. پس آنارشیسمی است که فراگیرتر از مباحث اجتماعی و سیاسی است و در اکثر فیلم‌های آخرالزمانی تبلور پیدا می‌کند، در حقیقت به دنبال آن تفکراتی است که در سینمای استراتژیک موجود می‌باشد و تلاش‌هایی که سینمای استراتژیک می‌کند، به نمایش و ظهور می‌رساند. ❕ برای مثال خیزشی که در هری‌پاتر مشاهده می‌کنید، خیزش ولدمورت‌ها که از همان جمع‌ جادوگران هستند، برضد حاکمیت و قوانین می‌باشد. آن‌ها قیام و لشکرکشی می‌کنند و به دلایلی که در فیلم بود، یک نوع خیزش اجتماعی است که می‌خواهد حاکمیت را به کل از بین ببرد. این هم یک نوع آنارشیست و خیزش اجتماعی است. خیزشی اجتماعی با این پیوست که می‌خواهد حاکمیت موجود را به کل از بین ببرد. ❕چرا بحث فیلم‌های آخرالزمانی مطرح شد؟ به این دلیل که سینمای آخرالزمان غالباً یک سینمای استراتژیک است. سینمای استراتژیک، نسبت به گذشته، حال و آینده نظر دارد. سینمای استراتژیک گذشته شما را تحریف و امروز را برای شما به گونه‌ای تعریف می‌کند که تغییر ماهیت می‌دهد و برای امروز شما دروغ‌پردازی می‌کند، همچنین آینده را برای شما ترسیم می‌کند و الگودهی می‌کند برای شما که در آینده چه کارهایی انجام دهید. ❕در حقیقت در آنارشیسمی که فراگیر است و در فیلم‌های آخرالزمانی به کار می‌رود، مشاهده می‌کنیم که یک نوع آموزش به مخاطبان داده می‌شود که در شرایط این‌چنینی، این نوع رفتارها را باید داشته باشیم. 📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
موقعیت شناسی در تولیدات رسانه ای.mp3
1.37M
🎙موقعیت شناسی در تولیدات رسانه‌ای 👤استاد روح الله رفیعی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
37.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| نقطه‌ی شروع پروژه یک مستند 👤استاد روح الله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ نکاتی درباره پیکو (قسمت سوم) ▫️ «یوهانس روشلین» که پس از پیکو نامدارترین چهره کابالیسم مسیحی می‌
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت اول) ▫️ برونو نولایی تاثیر بسزایی بر اسپینوزا داشت و یک پانتئیست ظاهراً ضد مسیحیت بود. وی را برجسته‌ترین فیلسوف طبیعت گرای ایتالیایی رنسانس می‌دانند. او متولد نولا در نزدیک ناپل بود و عضو فرقه دومینیکی شد. ▫️ اما در سال ۱۵۷۶ به عقاید بدعت‌آمیز متهم شد و خرقه بر کند و به جنوا و سپس فرانسه و انگلیس و دوباره فرانسه و آلمان رفت ولی بی‌احتیاطی کرد و دوباره به ایتالیا بازگشت. ▫️ در سال ۱۵۹۲ دادگاه تفتیش عقاید شهر ونیز وی را بازداشت و محاکمه کرد و سرانجام به جرم پافشاری بر عقاید بدعت‌آمیز، در رم سوزانده شد. متاثر از نوافلاطونیان به معنای وحدت وجودی و طبیعت گرایان و فرضیه ستاره شناختی کپرنیک بود. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۸، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥 وجوب احاطه‌ی فیلم‌بردار بر محیط 💬 ما همیشه باید موقعیت فیلم‌برداری خود را بشناسیم و به عوامل محیطی آن اشراف کامل داشته باشیم. یک مثال برای فهم بیشتر، موضوع صحنه‌های فیلم‌برداری از جنگ‌ها است. صحنه جنگ، یک زمان و مکان بحرانی است. اگر ما می‌خواهیم در یک منطقه جنگی قرار بگیریم باید دشمن را کامل بشناسیم، به شیوه جنگ‌ آن‌ها اشراف داشته باشیم، به سلاح‌های آن‌ها اشراف داشته باشیم. 💬 باید به همه چیز مشرف باشیم تا هم بتوانیم فیلم‌برداری خوبی انجام دهیم و هم امنیت جانی خودمان را حفظ کنیم. اگر به عوامل طبیعی و انسانی و عوامل دیگر بی‌توجه باشیم، کار ما به نحو احسن جلو نخواهد رفت. 📎 استاد روح‌الله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬|عرض سلام و احترام خدمت مخاطبین محترم کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🖇قصد ارسال اقلام زیر را برای جمعی از شیعیان نیازمند زاهدان داریم: ◽️لباس و کفش کودک و بزرگسال (نو و دست دو) ◽️پتو ◽️وسایل گرمایشی ◽️لوازم التحریر ◽️مواد غذایی ◽️پول جهت خرید نان ◽️صدقه و قربانی اول ماه 👈برای تحویل گرفتن اقلام در یزد به آیدی @salavatt313 اطلاع بدید تا امروز یا فردا بیاییم تحویل بگیریم. یا مبلغ مورد نظر را به این شماره کارت واریز کنید:
6037697454116713
💳زهره فرج نژاد 💡مقدارش مهم نیست. حتی در حد یک دفتر و مداد هم اگر می‌توانید، کمک کنید. ان‌شاءالله این سنّت حسنه، ادامه دار خواهد بود. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
اسلام ستیزی.mp3
3.22M
📻 | بررسی خط ایران‌ستیزی و اسلام‌ستیزی در سریال «Tehran» و سریال «homeland» 👤 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران» 📆 24 آبان 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت اول) ▫️ برونو نولایی تاثیر بسزایی بر اسپینوزا داشت و یک
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت دوم) ▫️ وی مسؤولیت طرح مابعدالطبیعی نوافلاطونی را، آنطور که از افلاطونیان ایتالیا و از نیکولاس کوسایی متاثر بود، به عهده گرفت. او در کتاب «در سایه مُثُل» طبیعت را با موجودات کثیر آن، ناشی از وحدت «فراجوهری» الهی دانست. او معتقد بود در طبیعت، از ماده تا غیر ماده و از ظلمت تا نور، سلسله مراتبی وجود دارد. ▫️ نوافلاطون گرایی همواره جهان را به مثابه «صدور» الهی خلقت به مثابه اندیشه خدا نشان داده بود اما همواره بر تعالی و ادراک‌ناپذیری خدا تاکید می‌کرد، ولی حرکت مرکزی اندیشه برونو به سوی «سریان» الهی و بنابراین به سوی وحدت وجود بود. او هرگز به نفع یکی از دو دیدگاه سخن قطعی نگفت. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۸، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |جنبش‌های زنان در اوایل انقلاب - بخش اول 📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸اولین جلسه از دوره آموزش مقدماتی تدوین (نرم افزار پریمیر) امروز با تدریس آقای مهدی شهیدی در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد برگزار شد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت دوم) ▫️ وی مسؤولیت طرح مابعدالطبیعی نوافلاطونی را، آنطو
◾️ عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت سوم) ▫️ او خدا را علت اصلی یا هدف طبیعت درک کرد که جدای از هر محدودی، فقط به این دلیل خاص است که او آن‌ها را در وجود خودش قرار داده است. حیات الهی که همه چیز را آگاه می‌کند، ذهن و روح انسان را هم آگاه و مطلع می‌کند و روح جاودان است، چرا که بخشی از خداست. ▫️ چون خدا از جهان جدا نیست. او می‌تواند هیچ‌گونه قصد آینده نگرانه‌ای نداشته باشد، چون همه اتفاقات به یک درجه بوسیله قانون الهی اداره می‌شوند، پس معجزه‌ای نمی‌تواند رخ دهد. ▫️ آن چه روی می‌دهد، در ارتباط با قانون است و آزادی، عبارتست از شناخت خود در ارتباط با اشیاء. طبق نظریه برونو، کتاب مقدس (انجیل) در این صورت در این نکات، اشتباه دارد و بنابراین که کذب و دروغ است. ▫️کاملا عیان است که اندیشه‌هایی چون نفی قصد آینده‌نگرانه از خدا و عدم رخداد معجزه، بر اسپینوزا تأثیرگذار بوده است. برخی تاریخ‌نویسان فلسفه بین اندیشه های برونو و فلسفه رمانتیک آلمانی قرن نوزدهم، قرابت‌هایی یافته‌اند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۹، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت سوم) ▫️ او خدا را علت اصلی یا هدف طبیعت درک کرد که جدا
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت چهارم) ▫️ از نظر وی، نظریه نفس جهانی، به مثابه عامل علّی و محرک ساری و جاری برجسته می‌شود. نخستین و اصلی‌ترین قوه نفس جهانی، عقل کلی است که «علت فاعلی فیزیکی کلی» و «صورت کلی» جهان است. این قوه، ایجاد کننده صورت طبیعی موجود در جهان است، در حالی که عقل‌های ما از این صورت‌ها تصوراتی کلی می‌سازند. ▫️ این قوه از آن رو صورت کلی جهان است که در هرجایی حضور دارد و به هرچیزی حیات می‌بخشد. به عقیده وی، شیشه در شیشه بودن جاندار به معنای معمول نیست، اما متحد با نفس جهانی است و به واسطه نفس جهانی شکل می‌گیرد و همچون ماده، قوه شکل دادن بخشی از هر موجود زنده را دارد. در نهایت، ماده محض همان فعل محض است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۹، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🗞یاکوب بومه که بود؟ 📓تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی در سینما، صفحه 130 و 131، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad