eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
911 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
📝نقش رسانه در رشد اخلاق جامعه 👇فرهنگ پویا: نقش رسانه‌ها در رشد اخلاق و معنویت جامعه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 🔰به نظر من در این زمان فضای ارتباطی رسانه‌ها با مردم خیلی جدی شده و نسبت به قبل از انقلاب استقبال و استفاده مردم از رسانه‌ها بیشتر شده است. 🔅در زمان قبل از انقلاب رادیو و تلوزیون در دسترس و اختیار بچه‌های متدین نبود؛ ولی امروز می‌بینیم علاوه بر این که صداوسیما در اختیار متدینین است بلکه صداوسیما می‌تواند سهم قابل توجه‌ای در رشد اخلاق و معنویت در میان جامعه ایفا کند. 🔸هرچند الان دشمن سعی می‌کند از طریق ماهواره و فضای مجازی این را تحت شعاع قرار دهد و در سطح جامعه‌ی ما اثر بگذارد و جلوی این رشد را بگیرد؛ ولی الان بچه‌های متدین از نظر اجتماعی رشد کرده و در مقابل هجمه‌های دشمن مقاوت می‌کنند. 🎙گفت‌وگو با حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی| 👈علاقمندان جهت خریداری نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
✅ روحانیت از دیدگاه اسلام ناب #عکس_نگاشت 🆔 @farhang_puya
❇️ دو ذخیره مهم برای روز قیامت 🔻امام على عليه‌السلام: الصَّدَقَةُ و الحَبسُ ذَخيرَتانِ فَدَعُوهُما لِيَومِهِما 🌸 و دو ذخيره‌اند، آنها را براى روز خودشان (قيامت) وانهيد. 📚 دعائم الإسلام، ج۲، ص۳۴۰ 🆔 @farhang_puya
🔹 در حوزه اقتصادی وظیفه اصلی بر عهده چه کسی است؟ 🆔 @farhang_puya
☑️اسلام برای انسان‌سازی 🔘مکتب اسلام یک مکتب مادّی نیست؛ یک مکتب مادی - معنوی است. مادیت را در پناه معنویت، اسلام قبول دارد. معنویات، اخلاق، تهذیب نفس. اسلام برای تهذیب انسان آمده است؛ برای انسان‌سازی آمده است. همه مکتب‌های توحیدی برای انسان‌سازی آمده‌اند. ما مکلفیم انسان بسازیم. «امام خمینی(ره) ۱۳۵۸/۸/۳» #شماره_40 #امامین_انقلاب #معارف 👈علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
📘هماهنگی عرفان حقیقی با فطرت(۱) 🖌یکی از ویژگی‌های عرفان حقیقی این است که با فطرت انسان و امیال فطری او کاملا هماهنگ و سازگار است. اصولا عرفان حقیقی نمی‌تواند با فطرت انسانی ناسازگار باشد. برای اثبات ضرورت این سازگاری می‌توان دو دلیل ذکر کرد: نخست آن‌که، همه‌ی امیال درونی انسان با کمال او در ارتباطند؛ به این معنا که می‌توانند راهنمای مناسبی در حرکت به سوی کمال واقعی انسان باشند. 🖌اگر اصل وجود یک میل هیچ ارتباطی با تحقق کمال انسانی نداشته باشد و یا در جهت خلاف آن باشد، مستلزم لغویت یا نقض غرض است و این هر دو نادرست است. اولا، لغو در آفرینش الهی راه ندارد و ثانیا، نقض غرض نیز بر خدای بزرگ جایز نیست. ✍عبدالمجید اشکوری| #شماره_40 #اخلاق #عرفان 👈علاقمندان جهت خریداری #شماره_40 نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📘هماهنگی عرفان حقیقی با فطرت(۱) 🖌یکی از ویژگی‌های عرفان حقیقی این است که با فطرت انسان و امیال فطری
📘هماهنگی عرفان حقیقی با فطرت(۲) 🖌خداوند انسان را برای عبادت و وصول به کمال نهایی‌اش آفریده است؛ حال اگر فرض شود امیال و غرایزی در او قرار داده است که هیچ ارتباطی با این هدف ندارد، در آن صورت مستلزم لغو در خلقت خواهد بود! 🖌یا اگر فرض شود که امیال و گرایش‌هایی در درون انسان تعبیه شده است که در جهت خلاف آن هدف هستند؛ یعنی نه‌تنها هیچ خدمتی به انسان برای وصول به آن هدف نمی‌رسانند بلکه او را از هدفش دور می‌سازند، در آن صورت مستلزم نقض غرض خواهد بود! و روشن است که این هر دو، از ساحت الهی به‌دورند. ✍️عبدالمجید اشکوری| 👈علاقمندان جهت خریداری نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📘هماهنگی عرفان حقیقی با فطرت(۲) 🖌خداوند انسان را برای عبادت و وصول به کمال نهایی‌اش آفریده است؛ حال
📘هماهنگی عرفان حقیقی با فطرت(۳) 🖌استدلال دوم آن‌که، همان‌طور که پیشتر اشاره شد، گرایش عرفانی گرایشی فطری است؛ انسان‌ها فطرتاً میل به قدرت، علم و کمال مطلق دارند. اگر چنین است، پس را وصول به آن نیز حتما باید راهی فطری و هماهنگ با فطرت باشد. 🖌نمی‌توان با توسل به راه‌های خلاف فطرت امید داشت به آن هدف نهایی عرفا رسید که در فطرت انسان‌ها قرار داده شده است. ✍عبدالمجید اشکوری| 👈علاقمندان جهت خریداری نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
✅ایمان مذهبی در انقلاب اسلامی 📗«آن چیزی که بیش از هر چیز، حق را محترم، عدالت را مقدس، دل‌ها را به یکدیگر مهربان و اعتماد متقابل را میان افراد برقرار می‌سازد؛ تقوا و عفاف را تا عمق وجدانی آدمی، نفوذ می‌دهد؛ به ارزش‌های اخلاقی اعتبار می‌بخشد؛ شجاعت مقابله با ستم را ایجاد می‌کند و همه‌ی افراد را؛ مانند اعضای یک پیکر به هم پیوند می‌دهد و متحد می‌کند، ایمان مذهبی است.» 📗جمله‌ی نغز بالا از استاد شهید مطهری است. آری معنویت اصیل، آثار فردی و اجتماعی بسیار دارد که موارد فوق، تنها بخشی از آن‌هاست و انقلاب اسلامی با تحقق خود، گام سترگی در ایجاد این معنویت هم در فضای کشور و هم در فضای جهانی ایجاد نمود. 📗آنتونی گیدنز، جامعه‌شناس مشهور، از این واقعیت پرده برمی‌دارد که انقلاب اسلامی، دین و معنویت به محاق رفته را در نیمه‌ی دوم قرن بیستم احیا نمود و دوباره نظرها به سمت قدرت و پویایی دین در عرصه‌ی تحول فردی و اجتماعی معطوف گشت. ✍محمد جعفری| 👈علاقمندان جهت خریداری نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
☑️ علل استکبار ستیزی #عکس_نگاشت 🆔 @farhang_puya
💎 مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ این شخص است 🔻رسول اعظم صلي‌الله‌عليه‌وآله: مَوتُ العالِمِ مُصيبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبيلَةٍ أيسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ 🔹مرگ عالِم مصيبتى جبران‌ناپذير و رخنه‌اى بسته ناشدنى است. او ستاره‌اى است كه غروب مى‌كند. مرگ يك قبيله آسانتر از مرگ يك عالِم است. 📚كنز العمّال : ۲۸۸۵۸ ‌ 🆔 @farhang_puya
✔️ | مرگ بر آمریکا ◽️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «آمریکایی‌ها در طول تاریخ وضعیّتی را به وجود آوردند که نتیجه‌اش همین است. این سنّت الهی است، اینها محکومند به اینکه ساقط بشوند.» 🆔 @farhang_puya