نشریه فرهنگ پویا
📌 دیدگاه نتیجهمحور در مکتب حقوق طبیعی (بخش دوم) 🖇 آنها در واقع کاشف قانوناند نه واضع آن. ملاک ار
📌 دیدگاه نتیجهمحور در مکتب حقوق طبیعی (بخش سوم)
🖇 مطابق دیدگاه طرفداران حقوق طبیعی، اعتبار الزامات حقوقی تابع نتایجی است که از آنها به دست میآید و ما در حقوق بیش از آن که وامدار الزامات حقوقی باشیم، تابع نتیجهایم. البته در این دیدگاه نتایجی را باید از قواعد حقوقی انتظار داشت که با قوانین موجود در طبیعت مطابقت داشته باشد.
✍ محمد رضا باقرزاده
#شماره۲۸
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya
📌 راه نجات از مجلات زرد
🖇 تأثیرات بسیار عمیق مطبوعات زرد بر فکر و ذهن مخاطب را میتوان در راستای استحاله آرام فرهنگی کشور ارزیابی کرد. بدین ترتیب، باید کارشناسان زبده فرهنگی با توجه به رسالت رسانه در جامعه اسلامی این موضوع را در کانون توجهات خود قرار دهند و برای نشریات منشوری تدوین تا چارچوبی برای ادامه فعالیت آنان باشد.
🖇 در عین حال سادهنویسی در نشریات وزین، استفاده از مطالب کوتاه و زبان ساده، سوژهیابی درست و توجه به ذائقه و سلیقههای مخاطبان، اقداماتی هستند که میتوان با به کارگیری آنها از افزایش تقاضا برای رسانهها و نشریات زرد در جامعه کاست.
✍ الهام رضایی
#شماره۱۰
#رسانه
#جامعه
🆔 @farhang_puya
📌 مخاطبین نشریه زرد و انواع آن
🖇 تحقیقات به عمل آمده نشان میدهد که نوجوانان زیر ۱۸ سال و زنان خانهدار، مخاطبان عمده این گونه نشریات به شمار میآیند. اگر چه به لحاظ ذائقه میتوان تفاوتهای عمدهای را میان این دو قشر مخاطب پیدا کرد، اما نشریات زرد سعی در جذب این دو قشر دارند.
🖇امروزه زردنویسی در انواع رسانهها صورت میگیرد و طیف آن از رسانههای جمعی تا رسانههای تعاملی سایبر، از انواع رسانه نوشتاری تا رسانه دیداری گسترده است. مهمترین آسیبهای رسانههای زرد، پرداختن صرف به فرهنگ مردمپسند و نداشتن رویکرد اصلاحی آسیبرسان است.
🖇علاوه بر این به نظر میرسد در اوضاع کنونی نشریات زرد با هتک حرمت، لمپنیسم زبانی، نگاه داشتن مخاطب در سطح پایین شعور و آگاهی اجتماعی، آموزش نامناسب و ... رویکردی تخریبی را نیز گزینش کردهاند و از این طريق آسیبهایی جدی را به مخاطب میرسانند.
✍ الهام رضایی
#شماره۱۰
#رسانه
#جامعه
🆔
@farhang_puya
🛑 از امام حسين عليه السلام سؤال شد: ادب چيست؟ امام فرمود: ادب آن است كه از خانه خود بيرون مىروى، با هيچ كس برخورد نكنى جز آنكه او را برتر و بهتر از خود ببينى
📚 موسوعة كلمات الامام الحسين عليه السلام ۷۵۰، ح ۹۰
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 ماجرای روزنامههای زرد
🖇 واژه «نشریات زرد» یا به اصطلاح وسیعتر آن «روزنامهنگاری زرد» ریشه در تاریخ آمریکا و دعوای دو روزنامهنگار آمریکایی به نام راندولف ویلیام و ژوزف پلتیزر دارد. در اواخر قرن ۱۹ بحث این دو بر سر این نکته بود که چه کنند تا فروش روزنامهشان در آمریکا بیشتر شود. آن زمان علاوه بر چاپ اخبار و مطالب دیگر، داستانهای مصوری به نام کمیک استریپ در روزنامه چاپ میکردند که یکی از معروفترین آنها داستانی به نام «بچه زرد» بود، اما جدا از این مسأله، مطبوعات زرد نامی است که در آمریکا به نشریات عامهپسند داده شده است.
✍ الهام رضایی
#شماره۱۰
#رسانه
#جامعه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماجرای روزنامههای زرد 🖇 واژه «نشریات زرد» یا به اصطلاح وسیعتر آن «روزنامهنگاری زرد» ریشه در تا
📌 ماجرای روزنامههای زرد (بخش دوم)
🖇 خاستگاه این نام به مبارزه اتحادیههای کارگری و جریانهای چپ با سلطه و نفوذ تدریجی سرمایهداران در اولین رسانههای عمومی یعنی «روزنامه های یک پنی» باز میگردد که جریانهای چپ و اتحادیههای کارگری به عنوان تشکلهای خودجوش انتقاد به این نشریات صرفاً سرگرمکننده، آنها را ترویجدهندۀ تفکر و فرهنگ سرمایهداری معرفی میکردند و از یک زاویه مبارزاتی آنها را زرد مینامیدند.
🖇 بعدها نام زرد از سوی طرفداران روزنامهنگاری جدی و همچنین اخلاقگرایان دربارۀ نوع، سبک و سیاق روزنامهنگاری نیز به کار گرفته شد. نشریات زرد اکنون به واسطۀ نوع مطالب خود که بیشتر برگرفته از اینترنت و سایتهای خبری هستند، از نیروی انسانی چندانی استفاده نمیکنند اما در خصوص طرح و ترکیب، اغلب شبیه به هم هستند و اکثر قریب به اتفاق آنها در محتوا از الگویی واحد پیروی میکنند.
✍ الهام رضایی
#شماره۱۰
#رسانه
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🛑 امام سجّاد عليه السلام: گناهانى كه از استجابت دعا جلوگيرى مىكنند عبارتند از: بد نيّتى، خبث باطن، دورويى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخير انداختن نمازهاى واجب تا آن كه وقتشان بگذرد، تقرّب نجستن به خداوند عزّوجلّ با نيكوكارى و صدقه، بد زبانى و زشتگويى
📚 میزان الحکمه، جلد۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 عوامل جامعهپذیری (بخش اول)
⬅️ عوامل جامعهپذیری گروهها یا زمینههای اجتماعی هستند که فرایندهای مهم جامعهپذیری در آنها به وقوع میپیوندد. مهمترین این عوامل عبارتند از:
1⃣خانواده:
خانواده مسؤولیت جامعهپذیری کودکان را در سالهای اولیه و حیاتی زندگی به عهده دارد. ارزشهایی که فرد میپذیرد و نقشهای گوناگونی که از او انتظار میرود انجامشان دهد، نخست در چارچوب محیط خانواده آموخته میشود.
✍ محمد رضا انواری
#شماره۲۸
#جامعه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 عوامل جامعهپذیری (بخش اول) ⬅️ عوامل جامعهپذیری گروهها یا زمینههای اجتماعی هستند که فرایندهای
📌 عوامل جامعهپذیری (بخش دوم)
2⃣ گروه همسالان (Peer Group): گروه همسالان بیشترین نفوذش را در دوره نوجوانی اعمال میکند. در این دوره مورد پسند دیگران قرار گرفتن معرف اصلی نوجوانان میشود و پذیرش و نمایش ارزشهای گروه همسالان در پذیرش ارزشهای اجتماعی از سوی فرد نقشی تعیینکننده دارد. عضویت در گروه همسالان کودکان را برای نخستینبار در زمینهای قرار میدهد که بیشترین قسمت جامعه پذیری بدون هیچگونه طرح سنجیدهای در آن اتفاق میافتد.
3⃣ رسانههای ارتباط جمعی:
رسانههای جمعی مانند تلویزیون، فیلم، کتاب و... نقش بسیار مهمی در القای ارزشهای جامعه به افراد دارند. نگرشها و الگوهای رفتاری ما از اطلاعات داده شده و شیوههای ارایهشده توسط این رسانهها تاثیر میپذیرد.
4⃣ مدرسه: مدرسه عاملی است که به طور رسمی توسط جامعه موظف به اجتماعی کردن نوجوانان در زمینه مهارتها و ارزشهای خاصی گردیده است.
✍ محمد رضا انواری
#شماره۲۸
#جامعه
🆔 @farhang_puya
29.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شبکه کان اسرائیل:
📍به دلیل ترس از حمله ایران مصرف داروهای آرام بخش و ضد اضطراب تا 30 درصد افزایش پیدا کرده/توصیه میکنیم استفاده از رسانهها را کنترل کنید و خبرهای بد را مطالعه نکنید...
#استکبار_ستیزی
#طریق_القدس
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماجرای روزنامههای زرد (بخش دوم) 🖇 خاستگاه این نام به مبارزه اتحادیههای کارگری و جریانهای چپ با
📌 مخالفان روزنامه زرد
🖇 این نشریات و این گونه تولید خبر و خبررسانی منتقدانی دارد که مهمترین دلایل خود را عملکرد نشریات زرد و رساندن آسیبهای اجتماعی میدانند. به عقیده آنان، گردانندگان نشریات زرد با توجه به آگاهی دقیقی که از افکار عمومی دارند و به بهانه پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی مخاطبان، به سودجویی میپردازند.
🖇 فریدون صدیقی، یکی از مدرسان علوم ارتباطات، اعتقاد دارد که روزنامهنگاری زرد بیشتر به مطالب دروغین و جنجالسازی میپردازد. دکتر تژامیر فخرایی، یکی از کارشناسان علوم ارتباطات، با جدا ساختن روزنامهنگاری زرد از روزنامهنگاری عامهپسند، معتقد است که
در زردنگاری، نویسنده در پی منفعتطلبی از جریانهای حواشی یک رویداد است؛ اما در روزنامهنگاری عامهپسند، جذب مخاطب از طریق فراهم کردن مسائل جزئی هیجانی و جذاب را دنبال میکند.
✍ الهام رضایی
#شماره۱۰
#علوم_ارتباطات
🆔 @farhang_puya
🛑 امام حسین«ع»: هیچ گرفتاری مرا زیارت نمیکند مگر آنکه خداوند گرفتاریش را برطرف کرده و شادمانش میکند
📚 ثواب الاعمال، ص۹۷
#حدیث
🆔 @farhang_puya