eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
927 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
💎‌ راهکاری برای حفظ آموخته های علمی 🔻امام علی علیه‌السلام: مَن أکثَرَ مُدارَسَةَ العِلمِ لَم یَنسَ ما عَلِمَ و استَفادَ ما لَم یَعلَم. ❇️ هرکه بحث علمیِ بسیار کند، آموخته‌هایش را از یاد نمی‌برد و آنچه را که نمی‌داند، فرامی‌گیرد. 📚 غررالحکم و دررالکلم، ح ۸۹۱۶ 🆔 @farhang_puya
📍 تصویر روی جلد شماره 8و9 پویا 📌 شماره 40 و 41 نشریه فرهنگ پویا منتشر شد ... ◾️ 👈علاقمندان جهت خریداری و نشریه فرهنگ پویا با رویکرد گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
🌆 جایگاه دئیسم در مدرنیته ✡ از چیستی مدرنیته بسیار تاکنون بحث شده است. برخی آن را «دیدگاهی فلسفی» می‌دانند که بر اصولی بنیادین استوار است؛ بنابر این دیدگاه، اصول بنیادین مدرن بر همۀ مقدرات تمدن جدید غرب اثر گذاشته‌اند. ◼️ معنویت، به معنا و صورت جدید نیز، در همین بستر و ذیل این اصول ظهور کرده است. از جمله اصول یاد شده، تفکر دئیسم است و در ادامه از جایگاه آن در مدرنیته بحث می‌شود. ✍🏼 محمد محمدی‌نیا| #شماره_40 #فرهنگ #معنویت_نوین #مدرنیته 🆔 @farhang_puya
🌆 جایگاه دئیسم در مدرنیته 📌 آن‌گاه که همۀ امور در مقام نظر و عمل به انسان قائم شد و انسان محور همه چیز گشت، اخلاق و معنویت نیز باید با روح اومانیسم هماهنگ می‌شد. 👈 معنویت الهی پیش از مدرنیته قیامش به انانیت انسان نیست؛ بلکه حرکت انسان را جهت می‌دهد و او را هدایت می‌کند. 🌅 طلوع مدرنیته آغاز وارونگی این نسبت است که بر اساس آن، عقلانیت خودبنیاد و خودبسندۀ انسان، هویت و جهت معنویت را تعیین می‌کند. یکی از ریشه‌های این تحول در دئیسم قرون هفده و هجده است. ⬅️ جنبش شبه دینی دئیسم را می‌توان «طبیعی‌سازی» و «دنیوی‌سازی» الوهیت و قداست دانست که در پی آن، معنای مدرن از معنویت تحقق پیدا کرد و در واقع از «معنا» تهی شد. ✍🏼 محمد محمدی‌نیا| 👈 علاقمندان جهت خریداری نشریه فرهنگ پویا با رویکرد اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
📌 مذاکره کار را درست نمی‌کند 📍ملت ایران اگر بخواهد وضع مالی و اقتصادی خود را اصلاح کند، این به عزم، به اراده، به تصمیم، به کار همۀ طبقات، به همکاری با دولت و حمایت مسئولان، به شجاعت در اقدام، به تأثیر نپذیرفتن از سیاست‌های خارجی خصمانه، به تأثیر نپذیرفتن از تبلیغات بیگانه احتیاج دارد. 👈 این‌ها است که وضع یک کشور را درست می‌کند؛ نه رابطه با آمریکا. 🎙 امام خامنه‌ای| #پیش‌شماره_2 #امامین_انقلاب 🆔 @farhang_puya
❓آیا واقعا استقلال داریم؟ ⚙️ ما باید زحمت بکشیم تا در همۀ جناح‌ها خودکفا باشیم. امکان ندارد که استقلال به دست آید؛ قبل از این که استقلال اقتصادی داشته باشیم. 🌐 اگر ما بنا باشد که در اقتصاد احتیاج داشته باشیم، در چیزهای دیگر هم وابسته خواهیم شد. ⬅️ اگر مسامحه کنیم و وابسته به خارج باشیم، این وابستگی اقتصادی قهرا وابستگی سیاسی و وابستگی اجتماعی را پیش می‌آورد. 💬 امام خمینی(ره)| #پیش‌شماره_2 #امامین_انقلاب 🆔 @farhang_puya
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 1️⃣ 🔷 اغراق نخواهد بود اگر بگوییم شالودۀ تمدن غرب را اومانیسم تشکیل می‌دهد و همۀ آسیب‌ها و شرارت‌های تمدن غرب از این اندیشه سرچشمه می‌گیرد. 🌐 تمدن غرب کنونی بر اساس جهان‌بینی اومانیستی شکل گرفته است. پس از رنسانس، اومانیسم بر جوامع اروپایی و آمریکایی حاکم شد و پایه‌های تمدن نوین غرب را ساخت. 🌆 در جهان‌بینی اومانیستی، همه چیز بر اساس ارادۀ معطوف به قدرت، تکوین می‌یابد. در چنین نگرشی، قدرت بیش تر به افزایش حق بیش تر برای زندگی و بهره‌گیری از دیگران ارتباط دارد. 🖋 مهدی ابراهیمی| #شماره_34 #استکبار_ستیزی #غرب_شناسی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 1️⃣ 🔷 اغراق نخواهد بود اگر بگوییم شالودۀ تمدن غرب را اومانیسم تشکیل می‌دهد
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 2️⃣ 🇺🇸 رهبران غرب هرآنچه را که برای دیگران، جرم و جنایت می‌دانند، برای خویشتن، مباح فرض می‌کنند. ↙️ بنابراین، ریشۀ خودبزرگ‌بینی و زیربنای برتری‌طلبی در تمدن غرب، به نوع نگرش این تمدن به انسان و هستی باز می‌گردد. ⭕️ از این رو، پس از رنسانس، هر قدرتی که در غرب، فراگیر شده، ادعای برتری‌طلبی کرده است؛ مانند کمونیسم، فاشیسم و نازیسم. 🖋 مهدی ابراهیمی| 🆔 @farhang_puya
🎭 عاقبت انسان دورو 🔻پیامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله: یَجی‌ءُ یَومَ القیامةِ ذوالوَجهینِ دالِعاً لِسانَهُ فی‌قفاهُ و آخَرُ مِن قُداّمِه یَلتَهِبانِ ناراً حتّی یَلَهبا جَسَدَهُ ➖ آدم دورو در روز قیامت با دو زبان آویزان و آتشین وارد محشر می‌شود: یکی از پیشِ رو و دیگری از قفا بدن او را شعله‌ور می‌سازند. 📚 خصال، ج ١، ص ٢٠ ‌ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 2️⃣ 🇺🇸 رهبران غرب هرآنچه را که برای دیگران، جرم و جنایت می‌دانند، برای خوی
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 3️⃣ 🌎 امروزه خوی بزرگ‌بینی و برتری‌طلبی در لیبرال‌دموکراسی و در اشکال تئوری‌های "جهان واحد"، "پایان تاریخ"، "دهکده جهانی"، "برخورد تمدن‌ها"، "نظم نوین جهانی" و "موج سوم"، از سوی رهبران فکری و سیاسی غرب، مانند والتراشتاین، فوکویاما، مک لوهان، هانتینگتون، جرج بوش و تافلر مطرح می‌شوند. 🖋 مهدی ابراهیمی| 🆔 @farhang_puya
💠 علم جز اسلامی نیست 📚 فیزیک، شیمی یا طب، به اسلامی و غیر اسلامی قسمت نمی‌شوند. 📍علم مثل فرش نیست که ماشینی و دستباف داشته باشد، یعنی دانش را نمی‌توان مثل فرش به ماشینی و دستباف، به اسلامی و غیر اسلامی قسمت کرد. 👈 علم جز اسلامی نیست و آن دانشی که اسلامی نباشد جز پندار و خیال و بازی جهت گذران زندگی دنیا نیست. 💬 آیت‌الله جوادی آملی| 🆔 @farhang_puya
🖇 دو مفهوم مطرح در روشنفکری🔻 1️⃣ یکی از مفاهیم مطرح در بحث روشنفکری، «الیناسیون» است که به معنای از خودباختگی به کار می‌رود و به صورت‌های مختلف تحقق می‌یابد. این از خودبیگانگی در جریان روشنفکری سکولار وجود دارد. 📎 در این بیماری، انسان روشنفکر، قدرت تشخیص و انتخاب ندارد و مطیع و مقلد فرهنگ غرب است. 2️⃣ مفهوم دیگری که در بحث روشنفکری باید به آن توجه شود مفهوم اسیمیله یا شبه‌ روشنفکری است. 📌 اسیمیله در واقع به معنای شبه اروپایی شدن و شبه غربی شدن است و از لوازمش، نفی تفکرات اعتقادی، بومی، دینی و سنتی است. 📝 هادی مجیدی| 🆔 @farhang_puya