eitaa logo
مجله خبری تحلیلی ۵۷
653 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
769 ویدیو
107 فایل
✌️مجله خبری تحلیلی ۵۷: 🔸️فرهنگی، سیاسی، اجتماعی. 🔸️گفتمان امام و رهبری 🔸️مبانی اندیشه اسلامی ارتباط با ادمین: @admin57 سامانه ارتباط: 50001040002021 لینک: @farhangy57
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️رفتار شناسی انتخاباتی اصلاح طلبان ✍️سیدعبدالمجید پیش‌بین اشکوری 🔺انقلاب اسلامی به واقع یک نظام مردم‌سالار است و مردم‌سالاری در آن بر پایه اصل ولایت فقیه یک امر غیرجدی، تعارفی و حتی یک موضوع روبنایی نیست و این بدان معناست که از یک سو چرخش قدرت در این نظام واقعا متکی به آرای عمومی است و از سوی دیگر کشور براساس اراده‌ی ملی اداره می‌شود و حتی فتنه‌ها، دشمنی‌ها و موانع بر سر راه انقلاب با حضور مردم از سر راه برداشته می‌شود و براساس آموزه‌های الهی موجبات کسب فیوضات الهی را فراهم می‌آورد: ان تنصرالله ینصرکم. 🔺یک: سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته جریان اصلاح‌طلبی از نظر تئوریک مجهز و به روز نبوده و بیشتر در دادن شعارهای کلی گرفتار آمده و به دلیل اتحاد کاذب بین زیر مجموعه‌های خود نمی‌تواند شعارها و مواضع خود را از جهت منطقی تا آخر بپیماید و در نهایت هدف براندازی جمهوری اسلامی را برخی از همراهان نصف و نیمه به شعار کلی «دین و آزادی با هم سازگار هستند» تبدیل کرده اند، لذا می‌بایست کاری کرد که این جریان به لحاظ ایدئولوژیک رادیکال‌تر شده و چالش‌های بیشتری را در حوزه‌ی فکری در مقابله با رقیب (جمهوری اسلامی و فرهنگ دینی و انقلابی) به وجود آورد. این جریان با توجه به ضعف مبانی در مقابل مبانی جمهوری اسلامی همواره یک استراتژی و عمل را انتخاب کرده که مبتنی بر سوال کردن، ایجاد شبهه و عدم پاسخگویی، نقد دیگران، خود را عاری از هرگونه نقددانستن و پاسخگو نبودن در مقابل دیگران است و از آن به عنوان اپوزیسیون داخل در حاکمیت تعبیر می‌نماید. 🔺دو: گروه‌های اصلاح‌طلب معطوف به قدرت سیاست‏زدگى این گروه‏ها باعث گردیده که طى سالیان مختلف، نتوان هیچ نقطه¬ی ثابتى را از جهت نظرى و تئوریک به‌ آنان نسبت داد؛ چرا که یک روز اقتصاد دولتى را نظریه‌پردازی مى‏کند، روز دیگر مدافع نظام سرمایه‏دارى است، زمانى فقرا را مخاطب‌اصلى خویش قرار مى‏دهد و چندى بعد براى جذب رأى به طبقه بالاى متوسط شمال شهر چشم دارد. زمانى بر مرزبندى خود با برخى جریانات دگراندیش پافشارى مى‏کند و در مقطعى دیگر با همان گروه‏ها اعلامیه مشترک مى‏دهد. در اوضاع ‌فعلى نیز رویکرد دو عنصرى مستقلانه‏اى به جهان دارد؛ به این معنا که این جریان در نظریه‌های خود به هر یک از دنیا و ‌آخرت به گونه‏اى مستقل نظر مى‏کند، گاهى به میخ و گاه به تخته مى‏زند؛ گاهى از آزادى و جامعه مدنى و‌ جدیدا از جنبش عدالت خواهانه سخن مى‏راند؛ این تمام ماجرا نیست! هدف آن‌ها فقط نفس تکیه زدن بر اریکه قدرت، مطلوب است. مبانى فکرى این جریان؛ همانند شخصى است که بر اسبى رم کرده سوار شده و فقط براى او همین سوارى کردن مهم است، حال اسب هر کجا که مى‏خواهد برود! دیگر به فکر آرام کردن اسب نیست! 🔺سه: گروه‏هاى اصلاح‏طلب اصول‌گرا این جریان معتقد است که با به کارگیرى ترفندهای جدید؛ یعنى آوردن چهره‏هاى جدید با عناوین جدید در عرصه انتخابات و یا تقویت کار تشکیلاتى در حوزه‏هاى علمیه ، پرورش نیروهاى نخبه وابسته به تشکیلات، طى برنامه‏هاى کوتاه مدت و درازمدت و استفاده از سابقه سیاسى و ظرفیت قانونى خود این پتانسیل را داراست که در دوره‏هاى گوناگون انتخابات آینده به طورموثر وارد عمل شود؛ لذا هنوز دیگر جریانات طیف اصلاح‏طلب، به آنان به عنوان ابزار قدرتمندى براى حضور و نفوذ بى‏سر و صدا در گردونه قدرت مى‏نگرند. ✌️دفتر فرهنگی ۵۷: @farhangy57
✳️حدیث هفته 🔺امام کاظم علیه السلام: مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ أنْ يَصِلَنا، فَلْيَصِلْ فُقَراءَ شيعَتِنا. وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ أَنْ يَزُورَ قُبُورَنا، فَلْيَزُرْ قُبُورَ صُلَحاءِ إخْوانِنا. 🔺هرکس امکان زیارت ما را ندارد، به شیعیانِ فقیر ما سر بزند؛ و هر کس توانایی زیارت قبور ما را ندارد، به قبور برادران صالح ما را زیارت کند. 📚الکافی ج۴ص۶۰. ✌️دفتر فرهنگی ۵۷: @farhangy57
💠(۴) 🔰سلسله گفتارهاي كوتاه از علامه مصباح يزدي(ره) 🔴تذکر: متن زیر از یادداشت حضرت علامه مصباح یزدی(ره) بر کتاب "بال های پرواز" درباره دسته بندی مسائل اخلاقی گرفته شده است. ✍️تلخیص: هادی قطبی ✅نظام اخلاقی اسلام 🔺از دیر باز علما و بزرگان اخلاق کوشیده اند برای تسهیل در آموزش و پژوهش، مطالب مربوط به مسائل اخلاقی را نظم دهند. اما روشی که بنده دیده ام، عمدتا از فیلسوفان یونان باستان اقتباس شده است. در این روش مسائل اخلاقی بر اساس قوای نفسانی (با اقتباس از نظریه قدیمی افلاطون) به سه دسته کلی شَهَوی، غَضَبی و عَقلانی تقسیم شده اند. بسیاری از کتاب های اخلاقی مانند جامع السعادات و معراج السعاده و طهره الاعراق ابن مسکویه و اخلاق ناصری که کتاب های بسیار خوبی هستند، تقریبا از همین سبک پیروی شده است. 🔺مساله دیگر تعیین ملاک افعال خوب و بد است. آنچه از فیلسوفان یونان رسیده و در کتابهای اخلاقی ما منعکس است و علمای اخلاق از آن تبعیت کرده اند، ارضای قوای نفسای به سه گونه افراط، تفریط و اعتدال است. بنابراین در مقابل هر فضیلتی دو رذیلت وجود دارد. 🔺می توان چنین توجیه که خداوند از روی حکمت، استعدادها و قوای مختلفی در انسان قرار داده است که هر کدام باید در جایی اِعمال شوند؛ وگرنه وجودشان لغو خواهد بود. اما گاهی این استعدادها با یکدیگر تزاحم پیدا می کنند؛ یعنی اگر بخواهد به یک قوه بپردازد، از دیگری باز می ماند. مثلا اگر بخواهد به مسائل شهوانی بپردازد، از تفکر و تعقل باز می ماند. برای استفاده صحیح از همه قوا باید حد میانه ای در نظر گرفت تا از افراط و تفریط و تعطیلی قوا نیز پیشگری شود. هر چند این اعتدال و حد وسط، به معنای کمیت نیست و در هر امری فضیلت محسوب نمی شود. مثلا نمی توان برای علم یا تقوا، حد و اندازه ای در نظر گرفت. البته توجه به این مطلب برای خداباوران قابل قبول است که اخلاق یوانانی و امثال آن بر آن مبنا نیست. 🔺اما به نظر می رسد می توان در این مبنا نیز تشکیک کرد و برا ورود به مسائل اخلاقی روشی بهتر برگزید و مبنایی عمیق تر که با سلیقه دینی و قرآنی سازگارتر باشد، ترسیم کرد. مسائل اخلاقی را می توان به سه یا چهار بخش دسته بندی کرد: یک: مسائلی که محور آنها ارتباط با خداست. دو: مسائلی که محور آنها ارتباط با خود انسان است. سه: مسائلی که محور آنها ارتباط با انسانهای دیگر است. چهار: مسائلی که محور آنها ارتباط با سایر مخلوقات است. که البته می توان قسم سوم را در چهار ادغام کرد. 🔺قابل ذکر است که نمی توان این بخش ها را چنان تفکیک کرد که هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند. بلکه حتی بین این بخش ها نوعی ارتباط و اتصایل همچون ارتباط مقدمه و ذو المقدمه یا لازم و ملزوم وجود دارد. مثلا نماز با اینکه مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در نماز جماعت چون با انسان های دیگر ارتباط پیدا می کند، می تواند جزو مسائل اخلاق اجتماعی باشد. اما این دسته بندی "محور اصلی" مسائل اخلاقی مد نظر بوده اند که ممکن است به مناسبت هایی با بخش های دیگر ارتباط پیدا کنند. 🔺به نظر می رسد این نحوه ورود به مسائل اخلاقی دلنشین تر و بنده در بحث های خود حتی در سرفصل هخایی کهخ تدریس کرده ام، تقریبا این روش را به کار گرفته ام. 📚ر.ک: بال های پرواز، ص17-21. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
🔰ضمن تبريك حلول ماه شعبان، خلاصه اي از مهمترين اعمال اين ماه تقديم مي شود. التماس دعا... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
💠طنز هفته ⭕️ واااای خدا، یه "حسن" دیگه!! ۱۴۰۰ 👤 براتی ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
💠سلسله رهنمودهاي انتخاباتي(1) 🔰 💢مبناي معاشرت 🔹در تجربه هشتاد و چند ساله‌مان به این نتیجه رسیده‌ایم اگر آدم توقع داشته باشد که تنها با افراد هم‌فکر و موافق و مورد پسند و بی‌نقص کند، دایره معاشرتش محدود می‌شود به تعداد معصومین علیهم السلام. چون فقط آن ها بی عیب هستند. چنین تفکری، انسان منزوی می شود. از آن طرف اگر آدمی بخواهد با هر انسانی بدون هیچ گونه محدودیت معاشرت کند، این هم معلوم است که کار آدمی را به کجا می‌کشاند. 🔹سؤالی مطرح می‌شود که با عبارات قرآن کریم و روایات اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) در توصیه به و جلوگیری از چه باید کرد؟ 🔸انسان که باید در حوزه‌ای، با افرادی خاص و در چارچوبی خاص معاشرت کند، در یک فضا و محیط دیگری باید در یک چارچوب وسیع‌تری معاشرت کند. این بستگی به انسان دارد که در چه چارچوب و موضوعی قرار می‌گیرد و چگونه باید با او برخورد کرد. 📚سخنان علامه در دیدار با حجت الاسلام میرباقری – بهمن 1398. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
🔰سوالات پر تکرار سوال ✍️هادي قطبي ✅انقلاب و وعده آبادي دنيا و آخرت - 1 🔸سوال: مگر امام نفرمود هم دنيا هم آخرت تان را آباد مي كنيم؟ مگر براي بهبهود وضعيت دين و اقتصادمان انقلاب نكرده بوديم؟ پس چه شد؟ 🔸جواب: 🔺بايد توجه داشت كه رسيدن به اهداف و آرمان هايي كه طبق يك برنامه صحيح و كامل ارائه شده، نيازمند برنامه‌ريزي و انسان هاست. حكومت ديني، تلاش مي كند و شرايط و تلاش را فراهم مي كند. به عنوان مثال زمينه هاي فساد را جمع كرده و زمينه هاي رشد و عبادت و خودسازي را فراهم مي سازد. از انتشار كتاب ها و فيلم ها و امكان فاسد جلوگيري كرده و زمينه توليد محتواي مناسب را فراهم مي سازد. در نهايت انسان ها هستند كه بايد كنند: ديندار باشند يا نباشند. 🔺دوم آنكه شعارهاي انقلاب و امام(ره)، همان بود كه براي خوشبختي و سعادت دين و دنياي بشريت ارائه داده بودند. در واقع سخن جديدي نبود. سوال اين است: انبياي الهي و حتي كساني كه قدرت و حكومت داشتند(مانند حصرت سليمان، حضرت يوسف، حضرت نبي اكرم و امام علي عليهم السلام)، آيا توانستند به شعارهايشان جامه عمل بپوشانند؟ بايد گفت خير؛ چون در موفقيت حكومت ها دخالت دارند و فعاليت هاي دشمنان داخلي و خارجي و بي توجهي, خستگي و يا نااميدي مردم مانع تحقق وعده هاي الهي مي شوند. خداوند اين و سنت_الهي را در سوره رعد آيه 11 به اين صورت بيان فرموده است: " إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ "؛ يعني: خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند. 🔺سوم آنكه امام هيچگاه وعده نداد كه ظرف چند ماه يا چند سال وعده هايمان را عملي مي سازيم؛ بلكه بارها رهبران انقلاب فرموده اند ما داريم كه دين اسلام براي ما ترسيم نموده و انقلاب اسلامي در آن مسير حركت مي كند. بنابراين منطقي نيست كه در بين راه بگوييم "ما كه نرسيديم، پس ديگر ادامه نمي دهيم!" 🔺مهم این است که در این راه و حرکت، ، و و سیستم مناسب برای رسیدن به اهداف داشته باشیم که انقلاب آن را محقق ساخته و باید مراقب باشیم در آنها دچار نشویم و اگر شدیم اقدام مناسب انجام دهیم؛ اگر نه اهداف و مسیری غیر از انچه انقلاب ترسیم کرده، دنیا و اخرتمان را نمی سازد. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
🔰اعتراف فعالان اصلاح طلب به كارنامه ضعيف اصلاح طلبان👇 https://eitaa.com/farhangy57/1566 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
🔰اعتراف فعالان اصلاح طلب به كارنامه ضعيف اصلاح طلبان 🔺 هاشمی فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «برخلاف نظر برخی اصلاح‌طلبان که کاهش میزان مشارکت در انتخابات را ناشی از عملکرد شورای نگهبان و تنگ‌نظری‌ها می‌دانند، اعتقاد دارم کاهش مشارکت در انتخابات ۹۸ به دلیل ناامیدی از اصلاح‌طلبان بود». 🔺هاشمی در ادامه گفت: « اگر در سال ۹۲ به زعم اینها(اصلاح طلبان) بد و بدتر مطرح بود، پس سال ۱۳۹۶ چرا اصلاح‌طلبان آقای روحانی را دوباره کاندیدا کردند؟ در این سال که دیگر شرایط خاص نبود، دستشان برای هر انتخابی باز بود. برای این انتخاب چه توضیحی دارند؟ ‌خود اصلاح‌طلبان در مجلس و در شورای شهر و در سمت‌های مختلف در دولت در این سال‌ها چه عملکرد قابل‌دفاعی دارند؟ این صحبت‌ها فرافکنی است. بهتر از هرکسی می‌دانند که اعمالشان در این سال‌ها مردم را از صندوق‌های رأی دور کرد. عمده اصلاح‌طلبان و آقای روحانی هر دو سهم اصلی در عدم مشارکت مردم غیراصولگرا در انتخابات ۹۸ دارند». 🔺فائزه هاشمی پیش از این در اظهارنظری مشابه گفته بود: «روی صحبت در این بخش، دولت و شورای شهر و شهرداری تهران است…در نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد». mshrgh.ir/1193139 🔺همچنین فعال سیاسی اصلاح طلب در اظهارنظری مشابه گفته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید». mshrgh.ir/1193139 🔺 دبیرکل حزب کارگزاران نیز چندی پیش با اشاره به عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در شورای شهر و شهرداری تهران گفته بود: «مردم حتماً از شهرداری و شورای شهر تهران، هم به خاطر مسئله آقای نجفی و هم به جهت مدیریت شهری ناراضی هستند و الان هم می توان گفت که در شهرداری اصلاح‌طلبان تقریباً هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. دوچرخه‌سواری دردی از مردم دوا نمی کند». mshrgh.ir/1193139 🔺، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم چند روز پیش در گفت‌وگویی با انتقاد از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان گفت: جریان اصلاح‌طلبی با یک بحران و فقدان پایگاه اجتماعی مواجه شده است؛ گفتمانش از طراوت برخوردار نیست، سترون و منجمد شده است؛ شکل یک ایدئولوژی به خود گرفته است؛ جریان اصلاح‌طلبی از طراوت و خلاقیتش خارج شده و به‌طور فزاینده به عرصه سیاست کلان و حکومت هل داده شده است. 🔺وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: امروز جریان اصلاح‌طلبی در مقابل نقاشی‌ای است که در نقاشی و طرح، در سبک، رنگ و قابش نقش داشته است. انگار از آن نقاشی فاصله گرفته و از قاب بیرون آمده و به تماشاگر تبدیل شده است. خیلی از رنگ‌ها و سبک را نمی‌پسندد و می‌خواهد آن‌ها را تغییر دهد. ولی باید بداند که خودش جزئی از طرح‌واره این فضا بوده و نقاش اثر بوده است. https://aftabnews.ir/fa/news/699695/ 🔺این قبیل اظهارات، بیش از پیش ثابت کرد که فضاسازی اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان تا چه اندازه بی پایه و اساس و پوچ است. پیش از این، برخی از کاندیداهای ردصلاحیت شده انتخابات، با انکار کارنامه غیرقابل قبول اصلاح طلبان و بدون توجه به وظیفه قانونی و شرعی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها، این نهاد را عامل کاهش مشارکت و نارضایتی مردم جا زده بودند. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
✳️یکصد مورد از سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) به روایت کتاب "سنن النبی" اثر علامه طباطبایی 🔰قسمت پانزدهم ۷۱-روی خاک می نشست و روی خاک غذا می خورد. ۷۲- روی زمین می خوابید. ۷۳-کفش و لباس را خودش وصله می کرد. ۷۴-با دست خودش شیر می دوشید و پای شتر ش را خودش می بست. ۷۵-هر مرکبی برایش مهیا بود سوار می شد و برایش فرقی نمی کرد. ✌️دفتر فرهنگی ۵۷: @farhangy57
هدایت شده از 
🔰اعتراف بي بي سي به ظلم به زنان در انگليس 🔺خبر بي بي سي: «به صورت میانگین هر سه روز یک زن توسط یک مرد کشته میشود» پ.ن: ایران نیست که به منشور حقوق بشر بر بخورد؛ انگلیس است. @eterafat
🔰ارزش مادري 🔹امام خميني(ره): بالاترین چیزی است که در همه جوامع از همه شغل‌ها بالاتر است. هیچ شغلی به نیست. این خیانت بزرگی است که به ملت ما کردند. مادرها را منصرف کردند از بچه‌داری... بچه‌داری را یک چیز منحطی حساب کردند؛ در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود. از دامن همین مادرها حسین بن علی پیدا می‌شود. 🔰 ۲ خرداد ۱۳۵۸ ✌️دفتر فرهنگی ۵۷: @farhangy57
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعترافات هاشمی رفسنجانی و دخترش درباره روی کارآمدن روحانی ‌ 🔹فائزه هاشمی (اسفند ۹۹): اگر یک میخ جای مدیران فعلی قرار دهیم، بهتر می‌توانند کشور را اداره کنند.‌ 🔸فائزه هاشمی (اردیبهشت ۹۶): هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنیم، قوی‌تر پیروز می‌شویم و آقای روحانی بهتر می‌تواند در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد.‌ 🔹اکبر هاشمی رفسنجانی (اسفند ۹۴): روحانی یک هفته قبل از انتخابات ۹۲، فقط ۳ درصد رأی داشت، با حمایت من رأی‌هایش به بالای ۵۰ درصد رسید @eterafat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️پاسخ به سوالات پرتکرار 🔺چرا امام خامنه ای (روحی فداه) بعضی مسوولان منافق را دور نمی اندازد وبا آنها مدارا می کند؟ پاسخ : به دلیل سیره پیامبر اکرم ص در برخورد با منافقان... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
هدایت شده از 
💠اعتراف 29 ✳️اعتراف مایکل اشنایدر (نویسنده و تحلیلگر آمریکایی) به از درون 🔺 مایکل اشنایدر نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی به بررسی وضعیت اقتصادی و اجتماعی در آمریکا پرداخت و نوشت: نمی‌دانم چه دلیلی دارد که کسی در مقطع کنونی بخواهد در شیکاگو زندگی کند. بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده، «بیش از ۱۱۷۰۰۰ نفر از اعضای باندهای تبهکار» در حال حاضر در این شهر سکونت دارند و خشونت به‌قدری است که همواره عنوان اخبار را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص می‌دهد. 🔺این نویسنده اذعان کرد: برخی از مناطق مرفه‌نشین شیکاگو هنوز جذاب به نظر می‌رسند، اما بسیاری از محله‌ها به چیزی شبیه منطقه جنگی تبدیل شده‌اند. کلیساهای بزرگ، بیمارستان‌ها، و کارخانه‌ها که زمانی بسیار زیبا و جذاب بودند، اکنون در سرتاسر شهر دارند خراب می‌شوند و می‌پوسند. بازار پرجنب‌وجوش مواد مخدر آنهم جلوی دید همگان موجب شده تا مشتریان از ترسشان به سمت کسب‌وکارهای محلی نروند. متأسفانه، واقعیت آن است که کل کشور به سمت همان مسیری می‌رود که شیکاگو در آن افتاده است. 🔺در همین حال، مردم همچنان به شکل گسترده از شهر شیکاگو و ایالت ایلینوی می‌گریزند. در حقیقت، رسانه‌های انگلیسی خروج دسته‌جمعی که در سال ۲۰۲۰ شاهدش بودیم را «تاریخی» توصیف کرده‌اند... 🔺بر اساس گزارشی که کمیسیون ملی کووید ـ ۱۹ و عدالت کیفری اخیراً منتشر کرده است، نرخ قتل در ۲۹ شهر از ۳۴ شهر مورد مطالعه افزایش یافت و سه شهر از بزرگ‌ترین شهرهای موجود در نمونه مطالعه ــ نیویورک، لوس‌آنجلس، و شیکاگو ــ ۴۰ درصدی قربانیان قتل را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند. در حال حاضر، تقریباً همه شهرهای بزرگ دارند ناامن می‌شوند. 🔺در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: متأسفانه، واقعیت آن است که کل جامعه ما دارد فرومی‌پاشد و این روند طی سال‌های سخت و دشوار پیش روی شتاب می‌گیرد. هرچه که اوضاع اقتصادی بدتر می‌شود، مردم درمانده‌تر می‌شوند و هم‌اکنون نیز روز به روز کسب‌وکارهای بیشتری تعطیل می‌شوند. 🔺فقر در همه جای آمریکا به مرحله انفجار رسیده و این روند نزول اقتصادی به ویژه به کسب‌وکارهای پایین‌دستی زنجیره غذایی اقتصادی ضربه سختی زده است. با تشدید بحران اقتصادی، کسانی که در حوزه پایین‌دستی زنجیره غذایی فعالیت می‌کنند بطور فزاینده‌ای به سراغ محله‌های مرفه‌نشین می‌روند تا استیصال و درماندگی خود را سر آنها خالی کنند. 🔺این نویسنده آمریکایی در پایان هشدار داد: شورش، غارت، و خشونتی که تا به اینجا شاهدش بوده‌ایم، تازه آغاز راه است. وضعیت بدتری در راه است و خیلی زود سرتاسر آمریکا شبیه خیابان‌ها در بدترین قسمت‌های شیکاگو خواهد شد. مشاهد متن كامل به همراه مستندات: mshrgh.ir/1192424 به بپيونديد👇 https://eitaa.com/joinchat/1601437795C8337583b25 📡@eterafat
🔰برخورد علی‌گونه‌ی دولت شینتویی ژاپن! ✍️احمدحسین شریفی 🔺چند روز قبل (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) خبری در رسانه‌ها منعکس شد که البته خیلی مورد توجه رسانه‌های ما قرار نگرفت! خبری کوتاه اما بسیار پرمعنا: «استعفای مسئول روابط عمومی نخست‌وزیر ژاپن به سبب شرکت در یک مهمانی پرهزینه!» 🔺خانم ماکیکو یامادا، مسئول روابط عمومی نخست وزیر ژاپن در پی رسوایی شرکت در یک مهمانی پرهزینه، از سمتش استعفا کرد؛ خود نخست وزیر ژاپن نیز از مردم کشورش عذرخواهی کرد! یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در پارلمان این کشور گفت:‌ «من به شدت بابت اوضاع پیش آمده که تضعیف کننده اعتماد مردمی به دولت است، پشیمان هستم. عذرخواهی من را بپذیرید». 🔺این برخورد دولت ژاپن با یک رفتار غیراخلاقی یکی از مسؤولان دولتی، مرا به یاد نامه امام علی به عثمان بن حنیف استاندار بصره انداخت: «اى پسر حنیف، به من گزارش دادند که مردى از سرمایه‌‏داران بصره، تو را به مهمانى خویش فرا خواند و تو به سرعت به سوى آن شتافتى! خوردنى‌‏هاى رنگارنگ براى تو آوردند و کاسه‌‏هاى پر از غذا پى در پى جلوى تو نهادند. گمان نمى‏‌کردم مهمانى مردمى را بپذیرى که نیازمندان‌شان با ستم محروم شده و ثروتمندان‌شان بر سر سفره دعوت شده‏‌اند، اندیشه کن در کجایى؟ و بر سر کدام سفره مى‏‌خورى؟ پس آن غذایى که حلال و حرام بودنش را نمى‏‌دانى دور انداز و آنچه را به پاکیزگى و حلال بودنش یقین دارى مصرف کن» (نهج البلاغه، نامه ۴۵) 🔺آیا کشور ما شایسته‌تر نیست که به چنین اصول اخلاقی‌ای پایبند باشد؟ ما که با نام علی و به هدف تحقق حکومتی علوی قیام کرده‌ایم و برای چنین آرمان‌هایی خون‌ها داده‌ایم آیا نباید بر اساس ارزش‌های اسلامی و علوی، مرام‌نامه‌هایی اخلاقی برای مسؤولان کشور در همه رده‌های حاکمیتی تدوین کنیم و تخلف از آنها را به هیچ رو برنتابیم؟ 🔺به عنوان یک مثال خیلی کوچک، چندي پيش وقتی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی، جناب آذری جهرمی، بر خلاف همه هنجارهای حاکمیتی، رسماً اعلام می‌کند که به خیابان رفته و ترقه خریده است و با خودش از همدان به تهران برده و منتظر فرصتی برای منفجر کردن آنها است، آیا نباید توبیخ شود؟ و آیا نباید دست کم مجبور به عذرخواهی از مردم و خانواده‌هایی شود که فرزندان آنها به تأسی از وزیر جوان دولت جمهوری اسلامی در آتش ترقه‌ها و آتش‌بازی‌های چهارشنبه آخر سال سوخته و مصدوم شده‌اند؟ ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
⛔️ترقه خريدن وزير ارتباطات... 🔺وقتي يك وزير دولت همه مفاهيم و قوانين اخلاقي و حقوقي و امنيت را زير پا مي گذارد... 🔺محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که 23 اسفند، در سفری ۲ روزه وارد همدان شده بود، پس از برگزاری جلسات خود، به بازار مرکز همدان رفته و با انتشار عکسی در فضای مجازی، در حال خرید ترقه از یک نوجوان دست فروش است. 🔺وي در پست اينستاگرامي خود با انتشار عكس فوق آورده است: "مدتها بود که ترقه نخریده بودم. امشب که همدان اومده بودم (برای نظارت رو پیشرفت پروژه‌هامون تو استان)، برای پیاده روی رفتیم میدون مرکزی شهر و بازار دست فروشها. دیدم یه پسر جوون داره ترقه می‌فروشه، پرت شدم به ۱۷-۱۸ سالگی و این صوبتا، چند تا خریدم. حالا دنبال زمان مناسبم. " 🔺وزير ارتباطات با اين كار، به نيروي انتظامي خنديده و به رفتارهاي خطرناك جوانان ترقه باز اعتبار بخشيده است؛ و اين يعني مسئول همه خسارت هاي جاني و مالي در ترقه بازي ها! ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
✳️تامل 🔺سنگ‌ قبری از آینه! ▪️یه بنده خدایی وصیت کرده سنگ قبرش رو از آینه درست کنن. جالبه که هر کس میره فاتحه بخونه، خودشو می‌بینه! ✌️دفتر فرهنگی۵۷ @farhangy57
✳️شعار سال 1400؛ وظیفه ای برای همگان تعریف شد... ♦️نام امسال تقسیم کار و تعیین وظیفه عمومی است: 🔺اگر میتوانی در مسیر تولید قدم بگذار؛ 🔺اگر نمی‌توانی، از تولید داخل پشتیبانی کن؛ 🔺اگر آن هم نمیتوانی، حداقل با رأی درست در خرداد از مسیر تولید مانع زدایی کن! ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
💠(۵) 🔰سلسله گفتارهاي كوتاه از علامه مصباح يزدي(ره) 🔴تذکر: متن زیر برگرفته از دو کتاب ارزشمند "در جستجوی عرفان اسلامی" و "در پرتو نور" نوشته علامه مصباح یزدی است. ✍️تلخیص: دکتر محمد فنایی اشکوری ✅خطوط کلی در سیر و سلوک عرفانی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی(ره) 🔺به بیان آیت الله مصباح، راه سیر الی الله یکی است، اما این راه مراحل و منازل دارد که باید با رعایت آن را طی کرد. 🔺این برنامۀ سلوکی مشتمل بر عناصر و است. اصل، اصلاح درون است. عناصری مثل ، و درونی هستند. البته اعمال بیرونی و تکالیف نیز مانند فعل و ترک یا واجبات و محرمات ضروریست. 🔺رعایت موارد زیر حداقل شرایط و لوارم سیر و سلک است: 1. نخستین گام بیدار شدن از خواب غفلت است که به آن می­گویند. بدون تحقق این مرحله هیچ حرکت سازنده­ای صورت نمی­گیرد. 2. اعتقاد به مانند ایمان به خدا، وحی و حیات پس از مرگ مبانی اصلی سلوک است. همواره باید برای اعتقاد و تصحیح و معرفت و مصونیت از انحرافات عقیدتی کوشید. 3.  مانند نماز و روزه را باید با اخلاص و حضور قلب انجام داد. بهترین عمل برای قرب به خدا همراه با حضور قلب است که عمود دین و عبادتی جامع است. فلسفۀ اصلی نماز غلبه بر خودپرستی و تسلیم خدا شدن است که با توجه و معرفت وحضور قلب محقق می شود. 4. ، مانند احترام به والدین و انفاق مال به نیازمندان برای رضای خدا. 5. اختصاص دادن زمانی در شبانه روز برای در خلقت؛ 6.  در دل داشتن، تلاوت قرآن، دعا و نیایش بطوری که بین انسان و خدا محبت و انس برقرار شود. مراتب عرفانی بر اساس ذکر و توجه درجه ­بندی می­شوند. عالی­ترین مرتبۀ ذکر که همراه با انقطاع کامل است وقتی است که انسان آنی از خدا غافل نشود. البته نیز مؤثر است و اهمیت دارد. یاد خدای متعال، توجه به او، و به­ خاطرآوردن نعمت­های او موجب شدت و انس به خدا می­شود؛ بطوری که عبد او را حاضر می­بیند و از پرستش و مناجات با او لذت می­برد. با شدت یافتن محبت حجاب­ها یکی یکی برداشته می­شود و بنده از احساس حضور خدا مسرور می­شود و غفلت از او را سنگین و گناه می­انگارد و از آن استغفار می­کند، چنانکه انبیا و اولیا چنین می­کنند و از اندک غفلتی طلب بخشش می­کنند. 7.  و توجه و کنترل قوای حسی و خیالی برای مصون داشتن دل از توجه به غیر خدا. 8. کوشش برای رسیدن به و دوری از ریا و سمعه از طریق توجه و مراقبه و استفاده از روش­هایی همچون ذکر قلبی، و انجام اعمال نیک در پنهان و به دور از دید دیگران و در عین حال ترک نکردن برخی اعمال جمعی مانند نماز جماعت. 9. پرهیز از و دوری از دلبستگی به دنیا و مادیات و ترک مشتبهات و تجملات. 10.  در استفاده از لذایذ مشروع، مانند خوردن و آشامیدن و رعایت ­روی در همۀ امور. 11. تفکر و تأمل و انس با معارف قرآن و سنت و از خدا برای مصونیت از انحراف­های فکری و عقیدتی؛ 12.   بر اعمال خیر تا اینکه عمل خیر به صورت ملکه درآید. 13. ، و داشتن. مشارطه آن است که بنده هرروز با خود عهد ببندد از فرصت آن روز بهترین استفاده را برای بندگی استفاده کند. مراقبه مواظبت به عمل بر آن شرط است. محاسبه آن است که انسان هر شب عملکرد روزانه­ اش را بررسی کند و ببیند به وظایفش به درستی عمل کرده است یا نه. 14.   به اولیاء خدا به­ ویژه مصومین(علیهم السلام) خاصه حضرت سیدالشهداء(ع) و امام عصر(عج) راه میانبری برای وصول به مقامات قرب است. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
✳️ کلام رهبر 🔺تنها راه برپایی تمدن نوین اسلامی: تربیت نسلی است که معتقد به اسلام و نمدن اسلامی باشد... نسلی با این ویژگی ها... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
📛اشتباهات فاحش رسانه ی ملّی؛ جابجایی نقش ها و الگوها 🔺حکایت این روز های صدا و سیما در برنامه هایی مانند و و و ... تغییر اولویت هایی است که با نشان دادن و معرفی الگوهای غلط به جامعه، دحتر و پسر ما را از نقش واقعی و حقیقی خود که برای آن خلق شده تند جدا می سازد. 🔺 دخترانی که باید در جایگاه مادران آینده جامعه باشند و در مسیر مهارت های صحیح دیده شوند، امروز به عنوان در لباس رزم و حرکت های دور از شان دیده می شوند. 🔺به امید اصلاح و بیداری... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
✅ثمره ازدیاد نسل... 🔺نیروی کار امروز جامعه، جوانان دهه ی شصتی ما هستند،که یک عده داد و فریادشان بلند بود و می گفتند چرا بی رویه ازیاد نسل می کنید. 🔸امام خامنه ای 🔸یکم فروردین 1400 ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
✳️بصیرت یعنی... 🔺بصیرت، روشن‌بینى. یعنى چه؟یعنى 🔸 شناخت زمان، 🔸شناخت نیاز، 🔸شناخت اولویّت، 🔸شناخت دشمن، 🔸شناخت دوست، 🔸شناخت وسیله‌اى که در مقابل دشمن باید به کار برد؛ 👈این شناخت‌ها؛ است. 📚 بیانات در دیدار اعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین ۱۳۹۳/۹/۶. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
✅وقتی همه چیز با توست، ولی خدا با تو نیست... ▪️وقتی دریا با توست؛ ▪️جَوّ با توست؛ ▪️خشکی با توست؛ ▪️نفت با توست؛ ▪️پول با توست؛ ▪️مزدوران با تو هستند؛ ▪️امریکا، اسرائیل، اروپا و اتحادیه های کشورهای عربی با تو هستند؛ 🔴اما پیروز نمی شوی؛ ✅یقین بدان که با تو نیست... _لله_یمن ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57