eitaa logo
کانال مطالب و اطلاع رسانی فرزاد تات
3 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
803 ویدیو
71 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، حسین سیمایی اظهار کرد: اعتقاد راسخی به تکریم عالِم دارم چرا که خود را خادم علم و نهاد علم می‌دانم. وزیر علوم ادامه داد: توسعه کشور در گرو توسعه علم و توسعه علم، نیازمند احترام به عالم است. گرچه متأسفانه امروزه سرمایه اجتماعی و اعتماد به دانشگاه کمتر شده است، اما همچنان اعتماد به دانشگاه‌ها بیشتر از سایر نهادهاست. وی با بیان اینکه انباشتی از مسائل و بحران‌های حل نشده داریم، گفت: تجمع معضلات گاهی منجر به خشم اجتماعی می‌شود، تنها راه حل برطرف کردن این معضلات مسیرعلم است. عالمان عقل‌گرای شیعه، یکصد سال برای حجیت عقل جنگیدند و اکنون گویا باید برای حجیت و مرجعیت علم نیز تلاش کرد. وی تاکید کرد: به گفته همه‌ی وزرای ادوارعلوم، تنها شخصی که بیشترین پیگیری و دغدغه را نسبت به نهاد علم دارند مقام معظم رهبری است لذا ایشان قطعا از نیازمندی‌ها و راهکارهای ارتقاء نهاد علم، استقبال می‌کنند. سیمایی با بیان اینکه علم مبتنی بر شواهد است، ادامه داد: متأسفانه علم در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها کمتر دخالت دارد. به عنوان مثال، مشکل تورم را با تعزیرات حکومتی نمی‌توان حل کرد. همچنین بحران‌های اجتماعی را نمی‌توان با نیروی انتظامی حل و فصل کرد بلکه بحران اجتماعی راه حل علمی دارد. وی با تاکید بر اینکه، دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال جامعه به درستی ایفا کند؛ افزود: دانشگاه‌های نسل یک آموزش، نسل دوم پژوهش، نسل سوم کارآفرین بودند و نسل فعلی، دانشگاه تأثیرگذار اجتماعی و متعهد به مردم، حاکمیت و جامعه است. سیمایی با تاکید بر اینکه گام اول برای توسعه علم، آزادی علمی است، گفت: یک راه سیستمی تکریم عالم این است که آزادی علمی را به رسمیت بشناسیم. علم در محیط ناامن رشد نمی‌کند و اگر علم و عالم را محدود و چارچوب‌دار کنیم، خلاقیت را از عالم گرفته‌ایم و در چنین شرایطی عالم در پژوهش و آموزش خود موفق نخواهد شد.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ موکب شهدای روحانی حوزه علمیه خراسان ◻️پذیرایی از زائران حرم مطهر رضوی به همت کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و کمک خیرین، از یکشنبه شب در محل مرکز مدیریت این حوزه در جوار حرم مطهر رضوی آغاز شده و تا شام شهادت امام رضا علیه السلام ادامه دارد. @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
✍معاد جسمانی یا روحانی| قسمت دوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹و مى توان گفت قول به معادين جسمانى و روحانى عقيده اسلام و همه مسلمين است. الا ماشذ و ندر كه جسمانى فقط دانند و عقيده نگارنده نيز هر دو معاد جسمانى و روحانى است و ادله ما ناظر به اين عقيده است يعنى در آن جهان آخرت و بهشت ابد هم لذات جسمانى است از طعام و شراب و نكاح و مناظر زيبا و صور حسناء و ابتهاجات و نشاط بى حد و هرگونه لذات كه در اين جهان است در آنجا بطور اتم و اكمل و اشد و اقوى از اينجا خواهد بود. منتهاى امر در اين عالم لذات منقطع و فانى و مشوب بالام است و آنجا لذاتش دائم [أكلها دائم و ظلها] و بدون مزاحم و بى ملال و كدورت و خالص و صرف لذات است [فيها ما تشتهى الانفس و تلذ الاعين]. 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۹_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معاد جسمانی یا روحانی| قسمت سوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹و هم لذات روحانى در بهشت معرفت به لقاى حسن مطلق الهى و شهود آن جمال اعظم نامتناهى و شراب و سكر حيرت در مشاهده او كه لذت ملائكه مهيمن و روحانيين است كه فوق هرگونه لذت حسى و خيالى است براى نفوس قدسيه حاصل است و نفوس بر حسب درجات معرفت و اعمال صالح در آن دو بهشت [بهشت لقاى منعم و بهشت نعمت دائم] درجات مختلف دارند [درجات بعضها فوق بعض] 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۹_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معنی حقیقی صوفی و تصوف| قسمت اول 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹استاد الهی قمشه ای در کتاب حکمت الهی صفحه ۲۷۶ جلد اول آن در معنى تصوف فرمايد: بطور كلى اگر معنى تصوف و صوفى عالمان ربانى هستند كه داراى مقام معرفة الله و تخلق باخلاق الله و تهذيب نفس به عبادت و رياضت و مجاهده است و مخالفت هواى نفس و تزكيه روح و پاك ساختن دل از عشق و محبت ماسوى الله است و هدايت و تربيت خلق به معرفت و خداشناسى و اخلاق حسنه و علم و عمل خالص و ذكر و فكر در اسماء و اوصاف الهى است و ترك شهوات حيوانى و فضولات دنيوى و احسان و خدمت بى ريا به خلق است و دستگيرى از بيچارگان و اعانت مظلومان و ارشاد گمراهان وادى توحيد و خداشناسى است به حقيقت آنان شاگردان عالى مدرسه انبيا و اين طريقه قرآن و مدرسه قرآن است كه خلق را بر آن دعوت فرموده و پيروى حقيقى چون اصحاب صفه از رسول اكرم و اوصياى او است صلوات الله عليهم اجمعين 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۶_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معنی صوفی و تصوف| قسمت دوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹ليكن بايد دانست كه مصداق تصوف و صوفى و عارف بالله به اين معنى نادرى را در دوران عالم مى توان يافت مانند زيد و اويس قرن و كميل و ميثم و خواجه ربيع و ابو بصير و هشام حكم و پسر ادهم و امثالهم در زمان ابو نصر و ابوعلى و ابوالحسن و ابو سعيد ابوالخير و خواجه طوسى و محيى الدين و عارف رومى و سنائى و حافظ و سعدى و شيخ اشراق و صدرا و فيض و حكيم سبزوارى بوده اند و يا اينان خود از آن عارفان و صوفيان صفايند. اما امروز كه اثرى از آن عالمان عارف صاحب سر امام كمتر يافت مى شود خداى ما را به آن خداپرستان واقعى رهنمايد و به مقام شامخ آنان برساند كه آنها انسان حقيقى و خضر و موساى عقل و زنده به آب حيوة معرفة الله اند. 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۶_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
✍معنی صوفی و تصوف| قسمت سوم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹و اگر معنى صوفى و تصوف عبارت از ادعاى دروغ مقام ولايت است و نيابت خاصه به هواى نفس و حب رياست و خرقه بازى و سالوسى و ريا و دكان دارى و فريب دادن مردم ساده لوح [در عين حال مشتاق معارف حقه] و تشكلات و امور موضوعه موهوم و القاء اوهام و تخيلات بر مردم زود باور به ادعاى كرامات دروغ كه عارف براستی گويد صوفى نهاد دام و سر حقه باز كرد بنياد مكر با فلك حقه باز كرد تا بالنتيجه از لذات حيوانى و شهوت دنيوى كاملا برخوردار گردند و به افسون و فريب جمعى را گرد خود به نام فقر و درويشى و ارشاد جمعى كرده و دكانى از آيات و اخبار عرفانى و گفتار نظم و نثر بزرگان حكماء و علماى ربانى باز كنند و حرف مردان خدا را بدزدند براى متاع دكان خود چنانكه عارف قيومى ملاى رومى فرمايد چند دزدى حرف مردان خدا تا فروشى و ستانى مرحبا 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۶_۱۰۸ _______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ _______________________________________
هدایت شده از  نهج البلاغه 🇮🇷
افراط و تفريط مايه هلاكت ▫️هَلَكَ فِيَّ رَجُلاَنِ: مُحِبٌّ غَال، وَمُبْغِضٌ قَال 🟠دو تن به خاطر من به هلاكت رسيدند دوست افراط كننده،و دشمن دشنام دهنده. ✍بى شك محبت اولياء الله از اركان ايمان است و همان سبب پيروى بى قيد و شرط از آنان و در نتيجه سبب نجات در دنيا و آخرت مى شود ولى اگر اين محبت از حد اعتدال تجاوز كند و به شكل غلو در آيد و امام را به مقام نبوت يا الوهيت برساند، به يقين چنين محبتى گمراهى و ضلالت است. همان گونه كه اگر محبت محو شود و جاى خود را به عداوت و دشمنى دهد سبب خروج از ايمان و گمراهى و ضلالت خواهد بود. 📘 @nahjol_balagheh
هدایت شده از  نهج البلاغه 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠 رهبر معظم انقلاب: من به جوانان توصیه می‌کنم را یاد بگیرید 🌱کانال نهج‌البلاغه🌱 •┈••✾◆🔹✧🔹◆✾••┈• @nahjol_balagheh •┈••✾◆🔹✧🔹◆✾••┈•
هدایت شده از  نهج البلاغه 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃لطف خداوند به مورچه... 🍃بسیار زیبا وحیرت انگیز.. ▫️مَکْفُولٌ بِرِزْقِهَا، مَرْزُوقَةٌ بِوِفْقِهَا ; لاَ يُغْفِلُهَا الْمَنَّانُ، وَ لاَ يَحْرِمُهَا الدَّيَّانُ، وَ لَوْ فِي الصَّفَاالْيَابِسِ، وَالْحَجَرِ الْجَامِسِ! 🟠روزى مورچه تضمين گرديده، و غذاهاى متناسب با طبعش آفريده شده است. خداوند منّان از او غفلت نمى كند، و پروردگار پاداش دهنده محرومش نمى سازد، گر چه در دل سنگى سخت و صاف يا در ميان صخره اى خشك باشد. 📘 @nahjol_balagheh
🔔 تا دیر نشده 👈 فَاسْتَبِقُوا الْخَیراتِ 🔹 کم‌کم سفره خدمت به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا دارد جمع می‌شود؛ از قافله عقب نمانیم... 🔸 به عشق آقا علیه‌السلام در این حرکت، سهیم باشیم 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از صراط سلوک
✍از نفس ايمن مباش 🔹يك نفس از نفس ايمن مباش كه دشمنى سخت رهزن و رهزنى سخت دشمن است. همواره در كمين است و اقتضاى طبيعتش اين است. از شهرت و از شهوت بپرهيز و از معاشر ناجنس بخصوص از نفس بگريز كه: نخست موعظه پير مى فروش اين است كه از معاشر ناجنس احتراز كنيد. دائما طاهر باش و به حال خويش ناظر باش و عيوب ديگران را ساتر باش. با همه مهربان باش و از همه گريزان. 📚نامه ها برنامه ها نامه اول صفحه ۷ ▪️علامه حسن زاده آملی رحمة الله علیه @seyr_solouk
هدایت شده از صراط سلوک
✍ سهولت پاک شدن در این عالم ... 🔹پاک شدن در این عالم سهل و آسان است، تغییرات و تبدیلات در این نشئه خیلی زود واقع می‌شود، و اما در آن عالم تغییر به طور دیگری است و زوال یک ملکه از ملکات نفس قرنها طول دارد. پس ای برادر تا عمر و جوانی و قوت و اختیار باقی‌ است اصلاح نفس کن. ▪️امام خمینی رحمة الله علیه 📚شرح چهل حدیث، ص ۹۸ @seyr_solouk
هدایت شده از صراط سلوک
✍️آثار گناه نکردن| قسمت اول 🔹️ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﯾﺎ ﻣﻬﺬﺏ، ﺍﯾﺎﮎ ﻭﺍﻟﺬﻧﻮﺏ، ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﺘﺮﺳﯿﺪ. ﻭ ﺣﺘﯽ ﺍﻟﺸﯿﻌﯿﺎﻧﺎ، ﻭ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﺘﺮﺳﻮﻥ ﮐﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺻﺮﯾﺢ ﺍﺳﺖ. ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﻩ، ﺍﻭﻥ ﯾﻪ ﺍﻓﺴﺎﺭ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﯽ ﺍﯾﺪ ﺧﻮﺩﺵ ﺩﯾﮕﻪ. ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﻭﺭ ﻣﯽﺯﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺒﺮﺩ، ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺑﺎﺷﯿﺪ . ﻣﻦ ﻣﮑﺮﺭ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻪ ﺭﻓﻘﺎﻡ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺑﮕﻢ ﺷﻤﺎ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ. ﻧﻪ ﻧﻤﯽﮔﻢ، ﻣﺴﺘﺤﺐ ﺍﺳﺖ، ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻢ ﺧﻮﺑﻪ، ﻫﺮ ﮐﯽ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ، ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ، ﻣﺪﺍﻭﻣﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺑﻪ، ﻭﻟﯽ ﻣﻦ ﻧﻤﯽﮔﻢ. ﺑﮕﻢ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ، ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﻋﺮﺽ ﻧﻤﯽﮐﻨﻢ. ﻋﺮﺽ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﺷﻤﺎ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﮑﻨﯿﺪ، ﯾﮏ ﮐﻠﻤﻪ. ﺣﺮﺍﻡ ﻧﮑﻨﯿﺪ، ﺧﻼﻑ ﻧﮑﻨﯿﺪ. ▪️آیت الله میانجی رحمة‌ الله‌ علیه 📚اساتید ما @seyr_solouk
✍معنی صوفی و تصوف| قسمت چهارم 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹و آه و ناله هاى شيطانى و نفس هاى سرد بى حقيقت كشيدن و خلسه و رعشه ريا و خودنمايى براى آنكه در دلهاى مردم ساده دل جاى گرفته و از دنياى آن بهره گيرند و بر آنها به افسون و نيرنگ ذكر قلبى و سخنان ذوقى القاء كنند و از آخرت و مقامات اولياء و مراتب سعادت روحانى سخن گويند و خودشان جز سعادت مادى و لذات فانى بدن دنيوى بجايى معتقد نباشند. دائم به فكر آنكه ثروتمندى را به دام آرند و از مال او و ارادات او تمتع و اعتبارى يابند و در مريدان هيچ تأثير كمال نفس و صفاى روح و خداشناسى و خداپرستى و تقوى نداشته بلكه تنها بر عونت و خودپسندى و رياكارى و كبر و نخوت آنها بيفزايند و مردم را از استعداد فطرى توحيد و شوق ذاتى معرفة الله خارج كرده به وادى ضلالت و راه ريا و سمعت كشند. 📚نامه ها برنامه صفحه ۱۰۶_۱۰۸ ______________________________________ 💠کانال علامه حسن‌زاده💠 ♦️●@alame_Hasanzade●♦️ ______________________________________
هدایت شده از جهش ایران
⭕️ اجرای اسلام، شرط موفقیت «امروز بنده به عنوان کسی که با آمار و ارقام و واقعیّات دستگاههای حکومتی از نزدیک آشناست، به شما مردم عزیز عرض میکنم: هرجا که ما با قاطعیّت، معرفت و روشن‌بینی، را بر سر دست گرفتیم، دنبال آن حرکت کردیم و صادقانه خواستیم اسلام را پیاده کنیم، موفّق شدیم؛ اما هرجا ناکامی و ضعفی وجود دارد، بر اثر این است که ما در آن مورد، از اسلام و حکم اسلامی و ترتیب اسلامی غفلت کرده‌ایم.»۸۰/۳/۱۴ 🗳 جهش ایران | @jahesheiran
هدایت شده از مباحثه فقاهت
🔰 💠 کلام آیت الله زنجانی در مورد سیره‌های مستحدث 👤 بعضی مثل آیت الله زنجانی فرموده‌اند: شارع نسبت به بناهای عقلائیه نیز مسئولیت دارد و اگر می‌‌تواند نظر خود در مورد این سیره‌ها را به نحوی بیان کند که آن زمان متوجه شود ولی کند از سکوت ایشان امضای این و کشف می‌شود زیرا در صورتی که این ارتکاز مضر به اغراض شارع باشد سکوت از آن نقص در ایفای مسئولیت است. زیرا وقتی گفته می‌شود دین جاودانی است و خاتم ادیان است و تا روز قیامت دین اسلام محکّم است و «حلال محمد حلال الی یوم القیامة و حرامه حرام الی یوم القیامة» وقتی که امام(ع) می‌دانند که مردم نیازهای مستحدثی دارند که خلاف اغراض است اگر در مقابل آن‌ها سکوت کند نقص در ایفای مسئولیت است. به نظر ما این بیان تمام نیست.... 📚 خارج اصول، ۱۷ دی ۱۴۰۲ ✅ ادامه این مطلب و مباحثه علمی👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3250 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐 کانال "مباحثه فقاهت" 🆔@mobahathah_ir
💠فرازی از کلام امیر در نهج البلاغه خطبه ۲۳۵ 🌷اگر به شکیبایی امر ‌نکرده بودی و از زاری کردن منع ننموده بودی؛ آن‌قـدر بر تو می‌گریستیم تا چشمان‌مان خشک شود… برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات❤️ @khabarekotahh
🌿مالک را گفتند چگونه است که تو هیچ وقت راه را گم نمیکنی؟ گفت در غبار فتنه ها چشم به انگشت اشاره علی دارم. @khabarekotahh
هدایت شده از خبردار
💠 امیرالمؤمنین عليه السلام: ✨ سبَبُ المَزِيدِ الشُّكرُ 🔹 سبب زياد شدن نعمت، شكرگزارى است 📚 غررالحكم حدیث 5544 | @vazifeh_ir
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
جاهلیت مدرن.mp3
2.78M
⭕ جاهلیت مدرن! 🔹امروز، جاهلیّت را به اسم روشنفکری نشان می‌دهیم! 🔹اگر قرار باشد به جای حرف حق، دنبال این باشیم که چه کسی زودتر توانست توییت بزند یا فضاسازی کند، بر مبنای منطق جاهلیت عمل کرده‌ایم. 🔸بازنشر بخشی از سخنان دکتر جلیلی؛ ایراد شده در اسفند ماه ۱۳۹۹ ✅ @saeedjalily
🏴قال الامام الرضا علیه السلام: لاَ يَكُونُ اَلْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً حَتَّى يَكُونَ فِيهِ ثَلاَثُ خِصَالٍ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ فَأَمَّا اَلسُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمَانُ سِرِّهِ وَ أَمَّا اَلسُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُدَارَاةُ اَلنَّاسِ وَ أَمَّا اَلسُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِي اَلْبَأْسٰاءِ وَ اَلضَّرّٰاءِ. عليه السّلام فرمود: مؤمن، مؤمن حقيقى نباشد مگر زمانى كه سه خصلت و روش در او بوده باشد: روشى از پروردگارش و روشى از پيغمبرش و روشى از ولى و امامش، اما روش پروردگارش نگهدارى راز خود است و اما روش پيغمبرش خوش رفتارى با مردم است و اما روش امامش صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است. 📚الکافي، ج۲، ص۲۴۱. (ع) / عضو شوید👇@kashfolmorad