🌀 بیعدالتی پنهان و رانت پنهان در افزایش نرخ ارز
🔻 افزایش نرخ ارز رسمی و به تبع غیررسمی باعث #بیعدالتی_پنهان و #رانت_پنهان میشود! میپرسید چرا و چگونه؟
1️⃣وقتی دلار گران میشود، همه چیز گران میشود، حتی قیمت خدمات،ولی قیمت خدمات افراد حقوق بگیر به مراتب کمتر از صاحبان مشاغل آزاد بالا می رود، این یعنی #بیعدالتی_پنهان و #رانت_پنهان
2️⃣ وقتی دلار گران میشود، قیمت محصولات خام فروشان پالایشی، پتروشیمی و فولادی به شدت بالا میرود و سود آنها بدون افزایش تولید بالا میرود، این یعنی #بیعدالتی_پنهان و #رانت_پنهان
3️⃣با افزایش مستمر نرخ دلار، واردکننده، کالاهای خود را احتکار میکند تا آن را به قیمت دلار روز بفروشد،این یعنی #بیعدالتی_پنهان و #رانت_پنهان
4️⃣ با افزایش نرخ دلار قیمت اجناس انبار مغازهها و کارخانهها بالا میرود بدون اینکه کاری کرده باشند، این یعنی #بیعدالتی_پنهان و #رانت_پنهان
5️⃣ با افزایش نرخ دلار بانکها و موسسات اعتباری صاحب ارز بدون هیچ عملکردی تجدید ارزش دارایی میکنند و پول چاپ میکنند این یعنی #بیعدالتی_پنهان و #رانت_پنهان
✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
💢 داد و ستد فرهنگی و زبانی فارسی و عربی
🔹 برخی تعصبات افراطی، فاقد بنیاد منطقی در "اندیشه ملی گرایی اصیل ایرانی و پارسی" است. ایرانیت و هویت هزاران ساله ایرانی با عمل به چنین توصیه های بدعت آمیز، گرفتار مسخرگی و هویت برساخته خواهد شد.
🔹 اسلام بخصوص اسلام شیعی از نصوص هویتی ملی گرایی ایرانی ست. حتی کسانی چون جواد طباطبایی نیز که گرایش های غیردینی در حوزه سیاست دارند، قائل به این نکته اند که تشیع از نصوص چهارگانه هویت ایرانی ست.
🔹 "فارسی و عربی" در تمدن ایرانی اسلامی و حتی پیش از آن "همزیستی زاینده" داشته اند. قرآن، مشحون از کلمات پارسی ست. مثل دین، یهود، جان، جناح و ...
🔹 فارسی نیز طبیعتا پذیرای کلمات فراوان عربی و قرآنی و اسلامی ست و ادبیات عظیم فارسی، با حذف کلمات عربی به همان اختگی دچار می شود که زبان ترکی با حذف کلمات فارسی و ایران زدایی در باکو دچار شده است. به عبارتی کسانی که دنبال حذف عربی از فارسی هستند شبیه کسانی هستند که دنبال حذف فارسی از آذری اند.
🔺در طبیعت کهن یک ملت اصیل دست نبرید.
📬دکتر حسین علیزاده
🔖 استاد مدعو دپارتمان عمومی
دفتر هماندیشی اساتید دانشگاه مفید
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✍مهدی انجیدنی
کارآفرین و معلم و موسس برنامه ویراستی و آیگپ
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✍️دکتر علیرضا عباسی
عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه قم
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✍دکتر محمد محیط آرا
استاد دانشگاه فرهنگیان رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✍ محمد جلالی
استاد حوزه
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
Sajedi 13_01.mp3
5.54M
روشهای ترغیب نسل نو به #نماز در خانه، مدرسه یا دانشگاه
▫️پیوند زدن نماز با «پلکان بلوغ معرفت قلبی» (۲)
قسمت سیزدهم
🎧 شنوای سخن حجتالاسلام دکتر ساجدی
«استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)»
🔅 برنامه اذانگاهی
📻 رادیو معارف ۱۴۰۳
@Sajedi_ir
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
8.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬#کلیپ اضطراب و راه حلهای رفع آن (جلسه دوم)
▫️یکی از راههای درمان اضطراب و آرامش پیداکردن، گفتن روزانه ۶۶ مرتبه ذکر «الله»
📺 برای دیدن ویدیوی کامل این بیانات، روی لینک زیر کلیک کنید👇
https://speeches.ahmadabedi.com/?p=1482
لینک بیانات:
🌐speeches.ahmadabedi.com 👈
کانال در محضر استاد عابدی:
🆔@ahmad_aabedi
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مسئولیت پذیری در نظام حکمرانی از دیدگاه علامه محمد تقی جعفری
🔹 با علامه محمد تقی جعفری ارتباط داشتم و گاهی برای حل مسایل معضل علمی به منزلش در تهران می رفتم.
⭕️ ایشان از کسانی که در حکمرانی مسوولیتی می پذیرفتند ولی توانایی و اهلیت لازم را نداشتند به شدت ناراحت می شدند.
🔰 گاهی برخی احساس خلاء می کردند و راه کار می خواستند. ایشان در این خصوص راهکار را با اشاره به حدیثی بیان می کردند و می گفتند:
🚫 «اگر قدرت اداره مسئولیتی را نداری، رهایش کن».
✍️ محمد جواد حیدری، عضو هیات علمی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه قم
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
@hokmrani_masoulaneh
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
◻️اعجاز نگاه جهادی در مدیریت
🖊دکتر احمدحسین شریفی
رئیس دانشگاه قم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به گواهی تجربه زیسته ما در طول ۴۶ سال گذشته، در هر جایی که نگاه انقلابی و جهادی بر مدیران و مدیریت، حاکم بوده است، به پیشرفتهای اعجازگونهای دست یافتهایم و هر جا یا زمانی که مدیران ما چنین نگاهی نداشته و نگاههای سکولاریستی و اینجهانی و مادی بر آنان حاکم بوده است، علیرغم همه هزینهها، نتوانستهایم به نحو رضایتبخشی پیشرفت کنیم.
در مدیریت جهادی، «ارادهها» حاکم بر «داشتهها»ست.
در مدیریت جهادی، «امکانات» تعیینکننده «اقدامات» نیستند؛
در مدیریت جهادی، «موانع» تبدیل به «موتور محرکه» میشوند؛
در مدیریت جهادی، «تهدیدات» به هر میزان که بزرگ باشند، به «فرصتهای» بزرگتری تبدیل میشوند؛
در مدیریت جهادی، چارچوبهای خشک سازمانی، بهانه کمکاری یا کندکاری نیستند؛
مدیران جهادی، در عین رعایت نظم و قانون و اخلاق سازمانی، از مسیرهای فراسازمانی غافل نیستند؛
مدیران جهادی در کنار پرکاری و خستگیناپذیری، در همه فعالیتهای خود دو جهتگیری مهم را فراموش نمیکنند: (۱) حرکت در «راه خدا» و (۲) حرکت در «راه خدمت به مستضعفین»: «ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِاللَّهِ وَ المُستَضعَفینَ» یعنی هم دنبال «تعالی معنوی» افراد و سازماناند و هم دنبال «تحقق عدالت اجتماعی».
مدیران جهادی، بیتوقعاند؛ در امورات شخصی خود هیچ هزینه زائدی برای سازمان ایجاد نمیکنند؛
مدیران جهادی، حتی توقع تشکر و قدردانی از دیگران ندارند؛ آنان صاحب اصلی کار را کس دیگری میدانند و دنبال کسب رضایت او هستند.
مدیران جهادی، به دلیل اخلاص و توکل و توسلی که دارند، کمتر دچار خطای در تشخیص میشوند. «اگر روحیه جهادی حاکم باشد، غالباً درست میبینند، و همیشه خوب عمل میکنند و پیش میروند.»
مدیران جهادی، در عین توجه به مسائل روزمره و حل نیازهای موردی و مقطعی، کلنگر، آیندهنگر و دوراندیشاند؛
از بزرگترین مدیران جهادی، آیتالله #شهید_رئیسی بود که به تعبیر نائب المهدی «واقعاً شب و روز نمیشناخت؛ واقعاً دنبال آفرین و احسنت برای اینهمه کاری که میکرد نبود.»
#مدیریت
#جهاد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
📣📣📣🔺🔺 نامه خواندنی و #مستدل جمعی از #روانشناسان به رئیس جمهور و رؤسای قوای دیگر در ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب 🔻🔻
در این نامه سرگشاده براساس #مقالات_بروز_دنیا و #شواهد_علمی عنوان شده است که "بدون تصریح قانونی، نمیتوان از خانواده و دختران ایرانی در برابر آسیب¬ها دفاع کرد." همچنین در بخش دیگری از این نامه با اشاره به یک اصل روانشناسی آمده است: "بدپوششی پدیدهای ایستا و ساکن نیست و تابع اصل سرایت رفتاری است. در اغلب کشورهای دنیا هم برای پوشش قوانین و مقرراتی وضع شده است." متخصصان حوزه سلامت روان در این نامه به ناکافی بودن تمرکز بر اقدامات فرهنگی نیز اشاره داشته و بیان داشته اند: "#مطالعات_متعدد نشان میدهد که در کنار تلاش فرهنگی و رسانهای، الزام قانونی نیز ضروری است و همواره هنجارشکنانی وجود دارند که صرفا با محدودیتهای قانونی، توهین به ارزشهای یک جامعه را خاتمه خواهند داد"
این نامه هنگام انتشار به امضای ۳۲ نفر از اساتید و متخصصان سلامت روان از دانشگاههای مطرح کشور رسیده است ولی حمایت دیگر متخصصان و روانشناسان از این نامه همچنان ادامه دارد.
🖋 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
(عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر یزد)
اساتید محترم میتوانند جهت امضای نامه اقدام کنند👇
https://survey.porsline.ir/s/tSaETBJ5
مطالعه متن کامل نامه:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/09/25/3219551/نامه-جمعی-از-اساتید-روان-شناسی-درباره-پوشش-و-حجاب
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
تحولات قرون اخیر در منطقه، تابع آن است که کدامیک از تفکرات زیر در ایران و سایر کشورهای منطقه حاکم شده باشند. این تحولات را در جدول زیر ذیل کاربرد نظریه تزاحم در حکمرانی نشان دادهایم.
✍️دکتر حمیدرضا مقصودی
استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur