34.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارتباط تلفنی با برنامه 《ایران من》در شبکه افق سیما پیرامون «نامه بيش از ۱۰۰۰ روانشناس و مشاور به سران قوا همراه با طرح ۶ سوال اساسی»
✍دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
تصویری که میبینید گریههای جیمز وودز است؛ به خاطر آتش گرفتن عمارت میلیون دلاریاش در کالیفرنیا!
او که از بازیگران مشهور هالیودی و سلبریتیهای مدافع جنایات صهیونیستهاست، قبلا در توئیتی در دفاع از جنایتهای وحشیان صهیونیستی علیه مردم بیدفاع و مظلوم غزه چنین نوشته بود:
No ceasefire. No compromise. No forgivenes
نه آتشبس. نه سازش. نه بخشش.
آری این فقط گوشهای از عذاب اینجهانی خدای متعال است که بر داشتههای دنیوی این جنایتکاران افکنده شده است؛ باید خود را برای عذاب جاودانه الهی در آخرت آماده کنند:
فَأَذَاقَهُمُ اللَّهُ الْخِزْيَ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (زمر، ۲۶)
#عذاب
#غزه
✍دکتر احمدحسین شریفی
رئیس دانشگاه قم
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
.
🔰بازتاب نامه هشدار ۸۰۰ استاد حوزه درباره افزایش سلطه سايبري دشمنان
خبرگزاری حوزه:
https://hawzahnews.com/xdmLp
خبرگزاری فارس:
farsnews.ir/Journalist/1736150934913608525/
خبرگزاری مهر:
mehrnews.com/x36tGt
کیهان:
https://kayhan.ir/001GwW
خبرگزاری رسا:
https://rasanews.ir/003Exp
خبرگزاری رضوی:
razavi.news/vdcfm0dytw6d0ta.igiw.html
جهان نیوز:
jahannews.com/vdce7z8o7jh8zpi.b9bj.html
✍دکتر علیرضا جوادزاده
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
۱۲ دلیل فرانک نایت برای بیکفایتی سیاست لسهفر (بگذار بشود/ بازار آزاد رقابتی) در تفسیر یا تطابق با واقع:
۱. واحد تحلیل در واقعیت #فرد نیست بلکه #خانواده است.
۲. #فرد_آزاد خودش محصول نظام اقتصادی است و این نظام اقتصادی جزئی بنیادین از #محیط_فرهنگی است که تمایلات و نیازهای او را شکل داده است.
۳. فرض #سیالیت به معنای تقسیمپذیری کامل و جابجایی تمام کالاها و خدمات آنقدر سادهسازی شده است که نتایج حاصل از نظریه را مخدوش میسازد.
۴. فرض #آگاهی_کامل افراد از فرصتهای مبادلاتی پیش رو که از مفروضات مهم رقابت کامل است، در بسیاری از بازارها وجود ندارد.
۵. در عالم واقع افراد از ویژگیها و نیروهای کالاها و خدمات عرضهشده برای تامین خواستههای خود آگاهی دقیق ندارند.
۶. نتایج اعمال آگاهانه افراد همان #اهدافی است که برای آنها اقدام کردهاند. بنابراین تنها در صورتی که خود این اهداف مطلوب باشند میتوان آن اعمال را خوب دانست نه صرفا به این خاطر که فرد نوعی توانسته است به بهترین نحو ممکن به اهداف خود برسد! بنابراین بدون قضاوت دربارۀ اهداف افراد، نمیتوان اعمال آنها را قضاوت کرد.
۷. انسانها به بازارهای ناکامل موجود، #دسترسی کامل ندارند. آزادی را نباید با رقابت آزاد خلط کرد. اعضای گروههای اقتصادی ازطریق ترکیب و ادغام، منافع بیشتری به دست میآورند تا ازطریق رقابت. عملکرد #رقابت بهطور فرایندهای #انحصار را به افراد میآموزاند!
۸. اثر ارضای خواستههای فرد بر #دیگران و برعکس، لحاظ نشده است. منشأ برخی از خواسته یا ناخواستهها دیگران هستند.
۹. یک نظام مبادلاتی نمیتواند مطابق «نظریه» عمل کند مگر آنکه واحد علمی برای #اندازهگیری_ارزش داشته باشد. جامعه باید بر هر فعالیتی که با ابزار مبادله (پول) سروکار دارد، سیطره یا نظارت دقیق داشته باشد. کنترل اعتبارات و نظام بانکی مستلزم سطح نظارت بسیار بالا بر تمام کسبوکارهاست چرا که بانکداری واقعاً #آزاد بهزودی تمام روابط مبادلاتی را به #هرج_و_مرج میکشاند.
۱۰. فردگرایی نمیتواند در انتخاب بین خواستههای فعلی فرد و نیازهای آیندۀ جامعه، با واقعیت تطابق پیدا کند. براساس فردگرایی، لزوما نیازهای فردی فعلی که مشخص و معین هستند بر نیازهای آتی جامعه که مبهم و اجتماعی هستند ترجیح دارند و اینجاست که #دخالت_جامعه ضرورت پیدا میکند وگرنه پیشرفت جامعه در آینده مختل خواهد شد.
۱۱. عموما رفتار انسانها در مواجهه با ریسک و احتمال، #غیرعقلانی است و جامعه باید آزادی فردی را در این زمینه محدود کند. نهتنها قمار باید ممنوع شود بلکه شروطی باید وضع شود تا کنترل منابع و هدایت تولید ثروت در دست کسانی قرار گیرد که به طور معقول و شایستهای مسئولیت بپذیرند.
۱۲. نکتۀ آخر دربارۀ #اخلاق_توزیع است. توزیع در نظام رقابتی متاثر از فرایند بازار، ارزشگذاری خدمات مولد و البته مقید به تمام محدودیتهای بازاریابی به طور کلی است. مهمتر اینکه فرض سهمبری براساس میزان مشارکت در تولید، به لحاظ اخلاقی کماهمیت یا بیاهمیت است.
Frank Knight, Ethics of Competition, pp: 49-54
🆔 @DrSaeedi
✍دکتر علی سعیدی
استادیار گروه اقتصاد دانشگاه قم
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
آتش لس آنجلس و تحلیل های ما
این مسیر درست نیست
🔺از آغاز آتش سوزی لسآنجلس دیده ام خیلی ها دوست دارند این آتش خاموش نشود، دوست دارند عذاب باشد و از آسمان ببارد، دوست دارند دار و ندار هالیوود کثیف و فرهنگ آمریکایی جزغاله شود. دوست دارند این آتش را بومرگ آتش غزه بدانند. اینگونه دلشان خنک میشود.
🔺اما رفقا! اولا مردم آمریکا بیچارگانی هستند که خود توسط کانونهای ثروت و قدرت به استضعاف کشیده شده اند، موجوداتی که حقیقتا کور و کرند با ابزارهای جدید رسانهای، حقیقتا اسیرند با سبک زندگی آهنینی که کار و وام و تخصص برایشان ایجاد کرده. همین مقدار بیداری که در جوانان و نخبگانشان دیده میشود هم عجیب است. دشمن اینها نیستند. دشمن آن اراده استکباری اداره کنندهشان است که منابع ثروت و قدرت و رسانه و هنر در دست او است.
🔺ثانیا این ضررهای مالی و امثال این ضررهای مالی را هم از چاه های نفت عراق و سوریه و عربستان و امارات و دیگر کشورها برمیدارند. دست آمریکا در جیب مسلمین و مستضعفین است. این به جز دزدی است که با دلارشان از جیب کل دنیا انجام میدهند.
🔺ثالثا اصلا چرا باید اینقدر ظاهرگرایانه آنهم بر اساس ظن و گمان بخواهیم دل خود را شاد کنیم. شیطان بزرگ با سوختن خانه هایش و مرگ مردمش و تخریب اموالش نابود نمیشود. چرا چشمهایمان را عادت نمیدهیم واقعیت را ببینیم؟
🔺واقعیت آن است که حماس کوچک را با تمام تکنولوژیشان نتوانستند نابود کنند، حزب الله بی سردار و زخمی را نتوانستند به انفعال و تسلیم بکشند بلکه خود تسلیم شدند، بیست سال است تحریمهای خرد کننده شان ایران را به زانو در نیاورده، بیش از ده سال کوبیدن یمن نتوانسته اراده یمن انصار الله را تغییر دهد، واقعیت آن است که از سوریه بی بشار اسد هم میترسند. از جوشش مقاومت سوری در کنار دیگر حلقات مقاومت در عراق و اردن و کرانه و غیره میترسند. واقعیت آن است که قدرت بلامنازع منطقه یعنی ایران محور مقاومت را نمیتوانند انکار کنند. واقعیت سوختن و نابود شدن اراده راهبردی دشمن و نقشه آنها در دنیا است. تغییر جغرافیای قدرت در منطقه است، شعله کشیدن آتش مقاومت از سینه مردم اطرافشان است، واقعیت جهنمی است که اسراییل را محصور کرده.
🔺این سوختن استکبار را نبینیم و دلمان را خوش کنیم به سوختن خانه ها و مردم بیچاره و مفلوک آمریکایی؟ مثل مردمی نشویم که آفتاب گرفتگی را بی دلیل ربط میدادند به رحلت فرزند رسول الله ص و توسط ایشان توبیخ شدند. سوره کوثر را نشنویم و ان الباطل کان زهوقا و ان شانئک هو الابتر را نبینیم و دل به سوختن لسآنجلس ببندیم؟ به نظرم این مسیر درستی نیست.
@ali_mahdiyan
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
ما و آتش
🔹بزرگواران:
آتش را آنچنان تحلیل نکنیم که جوان به ما خرده بگیرد که این چه خداییست که زورش به نتانیاهو و کابینه نمیرسد و به سراغ مردم عادی می رود، و
جالب تر آنکه تیر غیب هم اشتباهی به جای تلاویو، در لس آنجلس سقوط کرده.
🖌دکتر کامبیز عنایتی
دکتری مدیریت
مدرس دانشگاه های قم
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
ایران و ما ادراک ایران
🔺ایران با یمن متفاوت است. ایران پنجاه سال تحت تربیت و حاکمیت راس تمدن غرب یعنی انگلیس و آمریکا بوده. مردم ایران ذهنی آمیخته به نظام ارزشی غرب دارند، دانشگاه هایی دارند که علوم و نظام هنجاری غربی را در آن ها میآموزند. سالها احساس انفعال و ضعف نسبت به غرب داشته اند. این ها را شاید بگویید ضعف ما است و کاش چنین نبودیم. اما به نظرم اینها قوتی را در ما شکل داده. چه قوتی؟ ما در حال هضم کردن غربیم و نه کنار گذاشتن آن. برای همین ما میتوانیم الگو باشیم و نه یمن. ما میتوانیم سخن نوی ما بعد از تمدن غرب را بیافرینیم نه یمن. ما میتوانیم حقیقتی که در عالم بنا است رقم بزنیم اول در وجود خودمان محقق کنیم نه یمن.
🔺هیچ نقطه ای از این عالم با ایران قابل مقایسه نیست. غزه عزیز است، شریف است، جان و قلب ما است. اما ایران کجا و غزه کجا؟ ایران مقابل شاه شیعه ظاهرسازی قیام کرد که فریب دادن را خوب بلد بود. ایران طعم صهیونیست ها را از پشت شعار های جذاب او تشخیص داد. شاه خشن ولی مکار از عهده ایران هوشمند بر نیامد. ایران جریان به ظاهر انقلابی مجاهدین خلق با شعارهای آرمانخواهانه اش را تشخیص داد و به سرعت غی کرد چون طعم صهیونیستی و آمریکایی آنها را از پشت ظاهر انقلابی اش و چپ گرای آنها چشید.
🔺 ایران مقابل کل کشورهای ابرقدرت ایستاد در حالیکه که احدی در دنیا کمک کارش نبود و حتی پیام مظلومیتش سانسور میشد و به سمع و بصر کسی نمیرسید. دیروز سالگرد شهادت ۷۰ دانش آموز در دو مدرسه بروجرد بود که با موشک مستقیم شهید شدند، دختران و زنان ما در حین تشییع جنازه شهدایشان در دزفول بمباران میشدند، سیصد هزار نفر ذره ذره جلوی چشمانمان کشته شدند در سکوت دستگاه های خبری رسانه ای دنیا.
🔺امروز غزه با اسراییل بی نقاب میجنگد، بله، جنایت ها، بی نظیر است اما همین یعنی همه چیز برای همه روشن است. ایران مدتها در سوریه شهید میداد در حالیکه کل کشورهای عرب و عمده جریانهای اسلامگرا در منطقه مقابلش بودند او تشخیص میداد اسراییل کدام طرف است. او رهبری بلد است.
✍شیخ علی مهدیان، استاد حوزه
ادامه مطالب را در کانال زیر مطالعه کنید👇
@ali_mahdiyan
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 قصه عقد آریایی
🔹یادداشت روز
🔸 به نام نامی یزدان، وفادار تو خواهم بود؛ به عنوان عقد اریایی از کجا آمده است و آیا از رسوم دیرینه ایرانیان برای ازدواج است یا از دست سازهای جدید ما ایرانی هاست که این گونه هنر ها فقط نزد ما است و بس؟!
🔸آری چند سالی است در کنار آداب و رسوم سنتی برگزاری عقد اسلامی، مراسمی به نام عقد آریایی نیز رایج شده است؛ در این عقد عاقد کلماتی شعر گونه را گفته و عروس و داماد، همچنین حاضرین قسمت های مخصوص خود را تکرار می کنند.
🔸این که چرا این نوع عقد خاص در حال گسترش است بیشتر به شیطنت های دین ستیزانه به بهانه عدم آشنایی زوج ها با معنای عقد اسلامی با جملات عربی بر می گردد؛ مخصوصا در دو سه سال اخیر و بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱ فضای رسانه ای بر طبل آن بیشتر کوبیده و تلاش می کند ان را جایگزین عقد اسلامی کند!
🔸اما متن عقد آریایی از کجا آمده است؟ در حقیقت این متن یکی از شعرهای زنده یاد “فریدون مشیری” است. آنطور که بهار مشیری (فرزند فریدون مشیری) گفته است، این شعر در سال 1374 توسط پدرش و به درخواست یکی از دوستان آنها سروده شده بود و در سال 1384 نیز با عنوان “پیمان زندگی” در کتاب شعر “نوایی هم آهنگ” به چاپ رسید که در سال های اخیر نیز به عنوان متن عقد آریایی ریشه دوانده از عهد ساسانیان و هخامنشیان در میان مردم جا افتاده است!
🔸بد نیست نظر بهزاد نیکدین موبد زرتشتیان درباره این نوع عقد که چه اندازه با عقاید و آداب زرتشتیان مرتبط است را از زبان ایشان بدانیم.
✍ مسلم محمدی
🌍 پايگاه نقد و تبیین = هر روز صبح یک یادداشت چالشی یا تحلیلی روز🔻
@jtabiin
@jtabiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رابطه لسآنجلس و غزه
🔺خانم آمریکایی: ریختن بمبهای ۲۰۰۰ پوندی در مدت ۱۵ ماه بر روی غزه، مستقیما با آتش سوزی در لسآنجلس آمریکا مرتبط است.
✍علی امین رستمی
استادیار گروه تاریخ
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
https://eitaa.com/tarikh_siyasat
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند قسمت برنامه «جعبه سیاه» را دیدهام.
برنامهای است که سعی در متفاوت بودن، ایجاد جذابیت برای نسل نو، و چالشی بودن دارد.
نتیجه برنامه چهره ساختن از افراد مهمی است که چهره نیستند.
برنامه و مجری برنامه را نمیپسندم.
اما زیر سوال بردن این برنامه به خاطر سلیقه یک میهمان و به دنبال آن هجمه به این برنامه و انفعال مسئولین مربوطه به نظرم واقعا بیانصافی است.
شروع یک فضای جدید رسانهای فراز و نشیب فراوانی دارد.
برنامههای یخ و شوخیهای بینمک و گاهی سراسر بیادبانه آقای ع. ض. را فراموش کردید! همه صبر کردیم تا آزمون و خطا کند، تا بتواند برنامهای متفاوت اجرا کند. (و چه بسا نابجا صبر کردیم و حالا برای خودش گردن کلفتی میکند.)
برنامههای تهوعآور آقای ا. ع. را تحمل کردیم تا بالاخره جزء پربینندهترینهای ماه مبارک رمضان شد. و .. .
پس کمی تحمل را بالا ببریم. کمی افرادی که سعی در ترویج موضوعات مهم فراموش شده را دارند، گردن بگیریم و کمی هم در جهت تعمیق ایشان کمک کنیم.
یکی از مهمترین توصیههای دینی یاد مرگ است. یاد مرگ با نگاه به معاد بهترین داروی افسردگی در دنیای یخ زده و بی روح امروز است. خودمان و انصاف خودمان؛ آیا نباید در برنامههای خودمانی صدا وسیما این یاد زنده شود؟ آیا این برنامه لایق این قدر بی مهری هست؟
✍علیرضا عباسی
دکترای مدیریت رسانه عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها
https://eitaa.com/abbasi_sadr
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✅علامه مصباح عنصر باور را در تعریف معرفت مخدوش میدانند
⬅️ نشست علمی با موضوع «بررسی رابطه باور و معرفت با تأکید بر آراء استاد مصباح یزدی(ره)»
🔰دکتر حسن عبدی؛ استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه عموم معرفتشناسان غربی تعریف «باور صادق موجه» را در تعریف معرفت مورد اهتمام قرار دادهاند، گفت:
🔸در صورتبندی این تعریف گفته شده است تعریف #معرفت در صورتی که باور، صادق و موجه باشد لذا هر کدام از اینها فقط شروط لازم هستند و زمانی که ضمیمه شوند معرفت ایجاد میشود. این تعریف سه جزیی تا مدتها مورد اعتنای معرفتشناسان قرار گرفت تا اینکه یکی از اندیشمندان این پرسش را مطرح کرد که آیا باور صادق موجه، معرفت است؟ پس موارد نقض را باید چه کنیم؟
🔹وی افزود: آیتالله مصباح یزدی چالشی برای این تعریف بیان کردند و یکی از نکات ابتکاری خودشان را به عرصه #علم و معرفت ارزانی فرمودند و اذعان کردند اینکه بخواهیم عنصری به نام باور را در تعریف معرفت اخذ کنیم محل بحث است و میتوان آن را رد کرد و تاکید دارند که باور مدخلیتی در معرفت ندارد. استاد مصباح از اساس منکر شدند که عنصر باور در صورتبندی معرفت مدخلیت دارد.
🌐مطالعه مشروح گزارش این نشست
🆔@hekmateislami
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur