May 11
✌ *من غدیری ام (۲۳)
🌟قدم به قدم تا غدیر...
🌟با بیانات گهربار امیر...
🔸 حکمت ۱۳۴ نهج البلاغه*
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
⬅️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
_🎶🎶🎶_____🎶🎶🎶
🎵#بشنو
🎶🎶🎶_____🎶🎶🎶
📣 #کارگاه
🎶___🎶___🎶
💠راهکارهای علمی برای تمرکز حواس
🔹〰🔹〰🔹〰🔹
✔«عدم تمرکز حواس»، موضوعی است که بسیاری از جوانان از آن رنج می برند و دلایل مختلف و متعددی دارد. همان طور که خود می دانید، تمرکز حواس در هر کاری از جمله #مطالعه و #درس خواندن از ضروریات قطعی است.
✔ تمرکز حواس، حالتی #ذهنی و #روانی است که در آن حالت، تمام قوای حسی، روانی و فکری انسان روی موضوع خاصی متمرکز می شود و تضمین کننده امر یادگیری و انجام صحیح کارها و رهایی از خطرات احتمالی است.
✔ در این کارگاه سعی شده است عوامل برهم زننده ی تمرکز بررسی شود و در مقابل آن راه های کسب تمرکز بیان شود.
🔹〰🔹〰🔹〰🔹
🎤 دکتر غلامحسین مکتبی
لینک دریافت فایل صوتی📥
🔷 fatehan.net/post/18
با فتح همراه باشید
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
📑 بخوان
📝 مصاحبه علمی
✔چالش ها،موانع و راهکارهای تحول در روانشناسی۳
🎤دکتر سیدعلی مرعشی
❓〰〰❓〰〰❓
❓#پرسش: برخی معتقدند از روانشناسی اسلامی نمی توان گرایش های متعدد (رشد،شخصیت،یادگیری،اجتماعی....)ایجاد کرد وممکن است در بعضی ازاین گرایش ها دچار کمبود شویم نظر حضرتعالی چیست؟
❕#پاسخ:
🔸اینکه در جامعه ما عده ای فکر کنند متون دینی ما پاسخگوی این موضوعات نیست ناشbی از کم اطلاعی یا بی اطلاعی از متون دینی است که باعث میشود این افراد فکر کنند اسلام در زمینه روان شناسی حرفی برای گفتن ندارد.از طرف دیگرممکن است عده ای فکر کنند قرار است از روش های غیر علمی برای این کار استفاده شود کهb این هم درست نیست. ما می توانیم فرضیه ها ونظریه ها را از متون دینی استخراج کنیم وبه پژوهش بگذاریم دقیقا با #روش_علمی.
🔸فرض کنید چطور افتادن یک سیب از درخت می تواند به یک فرد ایده بدهد وبر اساس آن فرضیه بسازد ولی این همه متون دینی نمی تواند به ما ایده بدهد وبراساس آن ها فرضیه بسازیم؟یعنی به اندازه ارزش افتادن یک سیب نیستند؟این واقعا کم لطفی وبی اطلاعی نسبت به متون دینی ایست.برای همه گرایش های روانشناسی ما میتوانیم حرف برای گفتن داشته باشیم ومنابع داریم.ولی بسیاری از مدیران کلان تحول ممکن است فکر کنند ما باید همان متون روان شناسی غربی را داشته باشیم ویک سرفصل هایی از روانشناسی اسلامی به آن اضافه کنیم که این یک کار تزییناتی بیشتر نیست.
🔸ما نیاز به یک #تحول بنیادین داریم که روان شناسی اسلامی را داشته باشیم واز روان شناسی غربی هم کمک بگیریم.وقتی که حجم قابل ملاحظه ایb از فرضیه ها ونظریه ها از متون دینی استخراج شد وبه پژوهش گذاشته شد ونتایج به صورت کتابهایی در آمد آن وقت،#مکتب روان شناسی اسلامی را خواهیم داشت.
❓〰〰❓〰〰❓
✔ادامه دارد..
لینک دریافت فایل کامل مصاحبه:
📥 http://fatehan.net/post/20
👈با #فتح همراه باشید:
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
آثار دنیوی سبک شمردن نماز.mp3
1.74M
🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶
📣#رادیو_فتح
🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶
⚫آثار دنیوی سبک شمردن نماز
🎶〰🎶〰🎶〰🎶
💥پیامبر گرامی اسلام فرمودند:
یا فاطمه!کسی که نماز راسبک بشمارد در دنیا ۶عقوبت متوجه او خواهد بود....
💡۱.عمر او برکتی نخواهد داشت.
💡۲.برکت از رزق و روزی او در زندگی گرفته میشود.
💡۳.خدانور صالحین را از چهره ی او میگیرد....
و......
🎤استاد سیدحسین مومنی
🎧〰🎧〰🎧〰🎧〰🎧〰🎧
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
📚برشی از کتاب📚
🔷سکولاریسم نظری و عملی
سکولاریسم به معنای نگاه دنیوی و این جهانی به هستی است.
سکولاریسم دارای دو بعد عملی و نظری است.
بعد عملی سکولاریسم میل و گرایش عملی به این جهان است. کسی که وابستگی و علاقه به زندگی این دنیا دارد، ممکن است به لحاظ نظری به جهان معنوی و حقایق فوق طبیعی نیز قائل باشد. چنین شخصی ممکن است کنش ها و رفتارهای دنیوی و این جهانی خود را توجیه معنوی و یا دینی نیز بکند!
بعد نظری سکولاریسم ناظر به تفسیر دنیوی و این جهانی هستی است. تفسیر سکولار و دنیوی عالم شامل یکی از موارد زیر است:
اول: انکار صریح ماورای طبیعت. این نوع از سکولاریسم، نوع عریان آن بوده و با ماتریالیسم و ماده گرایی همراه است.
دوم: برخورد شکاکانه و تردیدآمیز نسبت به حقایق هستی. این شکاکیت صور مختلفی می تواند داشته باشد. مثل انکار ارزش جهان شناختی معرفت آدمی بطور مطلق و یا انکار امکان شناخت متافیزیک از طریق به تعلیق بردن وجود و هستی.
سوم: دفاع به ظاهر همدلانه نسبت به دین از طریق تفسیرهای کارکردگرایانه و یا پراگماتیستی. نوع سوم سکولاریسم نظری نه تنها چهره دین ستیزانه آشکار و عریان ندارد، بلکه ظاهری معنویت گرا و دینی دارد. خصوصیت دفاع سکولار از دین در این است که در این نگاه، دین نیز در حاشیه مطامع و منافع این جهانی این نگاه پذیرفته می شود.
سکولاریسم عملی ریشه ای دیرین در تاریخ زندگی بشر دارد اما سکولاریسم نظری خصوصیت منحصر به فرد جهان متجدد است.
📖جهان های اجتماعی ؛ ص ۱۵۹
🖋 حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
📑 بخوان
📝 مصاحبه علمی
✔چالش ها،موانع و راهکارهای تحول در روانشناسی۵
🎤دکتر سیدعلی مرعشی
❓〰〰❓〰〰❓
❓#پرسش: به نظر شما تأثیرات مثبت عبادات و مناسک دینی بر آرامش روحی و روانی آدمی، از کدام منظر قابل بررسی است: ابعاد فردی یا ابعاد اجتماعی یا هر دو؟
❕#پاسخ:
🔸به نظر من از هر دوبعد قابل بررسی است.مناسک #سمبل هایی هستند که می توانند با #ناخودآگاه ما ارتباط برقرار کنند وآن را ساماندهی کنند.در اموزه های دینی ما سمبل ها ونمادهایی تعبیه شده است.مثلا نماد هایی که در حج وجود دارد یا نمازهای روزانه ،این نمادها می توانند ناخوداگاه ما را سا ما ندهی کنند ،تربیت کنند،فشارها رابکاهند وبه سلامت روان کمک کنند.
🔸ازطرفی عبادات ومناسک دینی روش های(coping) هستند و
می توانند به عنوان روش های مقابله با استرس مورد استفاده قرار بگیرند.عده ای از پژوهشگران روی این موارد پژوهشهای خوبی انجام داده اند.مثل نماز،قران خواندن،دعاکردن،توکل،صدقه دادن،زیارت رفتن،وارتباط اینها با #سلامت روان به خوبی بررسی شده است.اما جای کار هنوز خیلی وجود دارد.
❓〰〰❓〰〰❓
✔ادامه دارد...
لینک دریافت فایل کامل مصاحبه:
📥 http://fatehan.net/post/20
👈با #فتح همراه باشید:
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
✒🔸✒🔸✒🔸✒🔸✒🔸✒
📑#بخوان
📝#باشگاه_نویسندگان
👈نقش ما در بیماری مدرک گرایی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
👈در بسیاری موارد، ما به سمتی می رویم که نگاه دیگران به آن است. ما کاری را انجام می دهیم که دیگران آن را تشویق می کنند. ما چیزی می شویم که دیگران می پسندند. #روان_شناسان به بیان علمی می گویند شکل گیری و تثبیت رفتارهای ما به تقویت کننده ها بستگی دارد.
👈دانشجویان به سمتی می روند که جامعه آن را تقویت می کند. به نظر می رسد امروزه جامعه در سردرگمی است. دوست دارد شایستگی را تقویت کند، ولی عمال مدرک را تقویت می کند. این است که ما به دنبال گرفتن مدارک بیشتر هستیم تا پرونده اعمالمان را سنگین تر کنیم.
👈از سوی دیگر، آنچه ما از طریق تقویت دیگران می شویم با آنچه باید بشویم و بهتر است باشیم متفاوت است. ما می توانیم و باید معلم خوبی باشیم، حال آن که دیگران از ما می خواهند مهندس شویم. در این صورت نه تنها از معلم خوب بودن دور می مانیم، ممکن است مهندس هم نشویم. چیزی حدود 160 سال از تاسیس آموزش عالی در ایران می گذرد. از زمانی که دارالفنون توسط #امیرکبیر تاسیس شد تا کنون فراز و نشیب های مختلفی را گذرانیده است. آموزش عالی هرچند در ابعاد مختلف #اجتماعی، #سیاسی، #علمی، #فرهنگی و #اقتصادی نقش داشته است، با این حال آن گونه که شایسته است، بالغ نشده است. 👈بخشی از این عدم بلوغ به ماموریت هایی برمی گردد که بر دوش آن گذاشته شده است و به نظر می رسد در برداشتن این بارها تعلل کرده است.
👈تقویت روحیه #تحقیق و #تتبع و #ترویج_فکر_خالق_و_ارتقاء_فرهنگ_علم دوستی؛ #اعتالی_موقعیت_آموزشی، #علمی و #فنی کشور؛ #تعمیق و #گسترش_ارزشهای انسانی و اسلامی؛ همچنین تربیت نیروهای متخصص و زبده و تربیت نیروی انسانی ماهر؛ بخش اندکی از این وظایف است که مسئولیت سنگینی را متوجه آموزش عالی می کند. ولی آیا آنچه امروزه ما از آن به عنوان آموزش عالی یاد می کنیم در راستای چنین وظایفی تا چه اندازه موفق بوده است؟ وقتی از آموزش عالی یاد می کنیم تمامی موسسات و مراکز آموزش عالی اعم از دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، مراکز علمی کاربردی، فنی حرفه ای، و سایر بخش های دیگر که از آنها به عنوان مراکز آموزش عالی یاد می شود را مد نظر قرار می دهیم. در این منظومه، آیا ما نمره قابل قبولی به آموزش عالی می دهیم؟ بر اساس سند دانشگاه اسلامی، مراکز آموزش عالی باید علاوه بر گسترش و تقویت ایمان و تهذیب و اعتالی عقلانی و علمی دانشجویان؛ در تقویت روحیه آرمانگرایی، کمال جویی، نقادی، آزادگی، ایثارگری، مشارکت جویی، حقیقت جویی و همچنین تقویت احساس مسئولیت اجتماعی دانشجویان بکوشند. دانشگاه ها باید مشوق و زمینه ساز مادام العمر تلقی کردن تحصیل علم به عنوان یک #ارزش و #فریضه_اسلامی باشند. اما تاکنون دانشگاه ها به طور کلی، در این راستا چقدر موفق بوده اند؟ اکنون از مدرک گرایی به عنوان یک بیماری فرهنگی یاد می شود. نوعی بیماری که برخلاف بیماریهای جسمانی، عالج آن مستلزم تالش و کوشش فراوان در جهت #فرهنگ_سازی است. دیگر تفاوت این بیماری آن است که همه ما در بروز و ظهورش نقش داشته ایم. به عنوان والدین، هنگامی که ناکامی های خود را می خواهیم از طریق اعمال نظر بر سرنوشت و آینده فرزندانمان جبران کنیم و از آنها آینه ای می سازیم که آرزوهای محقق نشده جوانی خود را در آن ببینیم. به عنوان افراد بزرگسال، زمانی که تحصیالت بالاتر را به عنوان معیاری برای انتخاب همسر اعمال می کنیم. به عنوان یک عضو جامعه زمانی که تحصیالت بالاتر و داشتن مدرک را نوعی شان و منزلت اجتماعی می دانیم و کسانی که فاقد آن هستند را بی منزلت قلمداد می کنیم. به عنوان یک مدیر، زمانی که در انتخاب کارکنان یک سازمان؛ بر داشتن مدارک تحصیلی بدون توجه به توانایی و شایستگی افراد تاکید می کنیم. به عنوان یک سیاست گذار، زمانی که در سیاست گذاری های خود آسیب های جانبی یک تصمیم را در نظر نمی گیریم و متوجه نیستیم که تصمیم ما به رواج مدرک گرایی دامن می زند و......
#ادامه_دارد...
✒دکتر سید عباس رضوی
لینک دریافت فایل📥
fatehan.net/post/30
با فتح همراه باشید
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
_🎶🎶🎶_____🎶🎶🎶
🎵#بشنو
🎶🎶🎶_____🎶🎶🎶
📣 #همایش
🎶___🎶___🎶
💠جنگ فرهنگی در فضای مجازی
🔹〰🔹〰🔹〰🔹
🔵چرا کشور ما (ایران) که در زمینه های مختلفی با تحریم مواجه میشود (اعم از سیاسی ، فرهنگی، ورزشی ، اقتصادی ، خدماتی و ...) در این سه تا موضوع با تحریم مواجه نمیشود؟
🔵 یعنی چرا ما در #شبکه های #اجتماعی ، #بازی های #رایانه ای و #موتورهای #جستجو تحریم نمی شویم؟! مثلا کامپیوترهایی که ما استفاده میکنیم سیستم عاملش ویندوز است که محصول شرکت مایکروسافت است.
🔵سوال این است که چرا شرکت مایکروسافت مثلا در ویندوز 8 و 10 کشور ما را در فروشگاه نرم افزاری خودش تحریم میکند و اجازه نمی دهد ما استفاده کنیم اما همین مایکروسافت یک دستگاه بازی دارد به اسم ایکس باکس ، یک موتور جستجو دارد به اسم بینگ و یک شبکه اجتماعی دارد به اسم اسکایپ ، و در هیچ کدام از اینها ما را تحریم نمیکند که هیچ! بلکه یکسری مزیت ها و امتیاز ها هم برای ما قرار میدهد( مثلا فضاهای رایگان جهت استفاده از اسکایپ )
🔵 چرا اینجوری است؟! چرا شرکت مایکروسافت به این سه تا که میرسد ما را تحریم نمیکند ولی در فروشگاه نرم افزاری اش که اتفاقا نفع مالی و مادی برایش دارد ما را تحریم میکند؟! و ده ها سوال و رفتار متناقض دیگر که حجه الاسلام والمسلمین کهوند در این همایش مطرح میکنند و پاسخ میدهند.
🎧〰🎧〰🎧〰🎧〰🎧
🎤سخنران حجه الاسلام والمسلمین کهوند
لینک دریافت فایل صوتی📥
🔷 fatehan.net/post/7
با فتح همراه باشید
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
📚برشی از یک کتاب
#مغزهای مسخ شده
یا باید بگوییم اسلام ، یعنی همان 《حقیقت اسلام》در مغز و روح این ملت ها هست ولی خاصیت اسلام این است که ملت را عقب می برد . دشمنان دین هم بزرگترین حربه تبلیغی آنها همین انحطاط فعلی مسلمین است . و یا باید اعتراف کنیم که 《حقیقت اسلام به صورت اصلی در مغز و روح ما موجود نیست》 بلکه این فکر اغلب در مغزهای ما به صورت 《مسخ شده》موجود است .
📚 مجموعه آثار - مرتضی مطهری - ج 25 - ص 501
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
✌ *من غدیری ام (۲۷)
🌟قدم به قدم تا غدیر...
🌟با بیانات گهربار امیر...
🔸 حکمت ۱۴۶ نهج البلاغه*
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
⬅️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
🔴 #فوری... یک کانال زدیم گام دومی🌈
🔍 تحلیل های ناب از #گام_دوم
🇮🇷 بیانیه ای از سوی رهبر انقلاب
😇کانالی برای سربازان امام زمان(عج)
کپی مطالب آزاده😍✌️
🎙گنجینه ای ارزشمند از سخنرانی، مقالات پاور پوینت از اساتید حوزه و دانشگاه
📖بیانیه ای که رهبری روی آن زحمت کشیده اند🔎🔎🔎
🌐 پر ممبرترین کانال #ایتا و #اینستاگرام در #گام_دوم
🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
_🎶🎶🎶_____🎶🎶🎶
🎵#بشنو
🎶🎶🎶_____🎶🎶🎶
📣 #همایش
🎶___🎶___🎶
💠ازدواج موفق ویژه مجردها
〰💠〰💠〰💠〰💠〰
↩برای #ازدواج باید معیارها وشاخص هایی داشته باشیم تا برحسب آن ، بتوانیم قضاوت کنیم که این انتخابی که داریم انجام میدهیم آیا صحیح است یا نه؟ وآیا ممکن است در آینده با مشکلات و موانعی جدی روبه رو شویم یا خیر؟
↩یکی از این شاخص ها، سن است. چه #سنی برای #ازدواج مناسب است؟ آیا الزاما فاصله ی سنی چندساله بین خانم و آقا اهمیت دارد؟ وحتما باید مرد بزرگتر باشد؟ اگرمساوی بودند یا خانم سن بیشتری داشت، چنین ازدواجی الزاما غلط است؟
↩شاخص بعدی #زیبایی است.جایگاه زیبایی کجاست؟ چقدر باید به زیبایی اهمیت داد؟ اگر شخصی را از نظر زیبایی پسندیدم ولی تناسبی با معیارهای من ندارد چه کار کنم؟به کدامش اعتنا کنم؟ ویا به عکس، اگر شخصی تناسب فراوانی با من و اهداف من دارد ولی به دلم نمی نشیند چه کار کنم؟ آیا علاقه بعدا خودش می آید؟آیا رضایت از ظاهر بعدا خودش تولید میشود؟
↩موضوع بعدی که خیلی از جوانها(به خصوص آقایان) درگیرش هستند، موضوع اقتصاد و اشتغال است و سایر موضوعات و معیارهای دیگر...
🎧〰🎧〰🎧〰🎧
🎤سخنران دکتر حمید حبشی
لینک دریافت فایل صوتی📥
🔷 fatehan.net/post/5
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
📚برشی از کتاب📚
💥علوم اجتماعی در جهان اسلام
تفاوت علم مدرن با دیگر صور آن، در تجربی و یا غیرتجربی بودن آن نیست، بلکه در نحوه تفسیر و قرائتی است که نسبت به معرفت حسی و تجربی دارد. گزاره هایی که در نگاه دینی و یا در نگاه مدرن با معرفت تجربی و حسی بدست می آیند، مبتنی بر زمینه های معرفتی ای هستند که هویت حسی و تجربی ندارند.
بر خلاف آنچه پوزیتیویست ها گمان می برند، نه علم مدرن بی نیاز از معارف دیگری است که از غیرطریق حس بدست می آیند و نه دیگر علوم و دانش ها خود را فارغ از ابعاد تجربی و حسی می دانند.
علوم اجتماعی در جهان اسلام نیز رویکردها و رشته های مناسب با حوزه فرهنگی و تاریخی خود را داشته است.
تدبیر مُدن و فقه سیاسی دو نمونه از علوم اجتماعی اسلامی هستند که با استفاده از بنیان های معرفتی جامعه در دنیای اسلام شکل گرفته اند.
این علوم را نباید از منظر جامعه شناسی مدرن و با معیارها و ضوابط مربوط به آن در معرض شناخت و ارزیابی قرار داد.
سنجش و داوری بین این علوم با علوم اجتماعی مدرن و یا پسامدرن باید با نظر به بنیان ها و زمینه های مختلف فلسفی و فرهنگی هر یک از آنها انجام شود.
تدبیر مُدن دانشی است که با استفاده از بنیان های معرفتی فلسفه اسلامی ، در حاشیه حکمت مشا ، اشراق، متعالیه شکل گرفت و زمینه های بسط و توسعه آن همچنان وجود دارد.
این دانش هنگامی که با موازین جامعه شناسی پوزیتیویستی سنجیده شود، بسیاری از ظرفیت ها و ابعاد آن نادیده انگاشته شده و غیرعلمی خوانده می شود و هنگامی که با جامعه شناسی تفهمی و یا انتقادی سنجیده شود، بخش دیگری از ظرفیت های آن شناخته می شود.
شناخت کامل این علم هنگامی ممکن است که با نظر به بنیان های متافیزیکی خود بازشناسی شود.
⚡️جهان های اجتماعی ؛ صفحه ۱۰۱
🖋حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
⚫️امام باقر علیه السلام:
هر چشمے روز قیامت گریان است مگر سه چشم:
چشمی که در راه خدا شب را بیدار بماند
چشمے که از ترس خدا گریان باشد
چشمے که از محرمات خدا بسته باشد.
⇦اصول کافی ج۳ص۱۲۷
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
عزت نفس و اعتماد به نفس مشاهده پست در اینستاگرام 👇👇👇
https://www.instagram.com/p/B08IdXSnUzX/?igshid=1moh0nqrdx1b9
کار گروهی مقدمه تمدن نوین اسلامی.mp3
2.29M
🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶
📣#رادیو_فتح
🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶
⚫کارگروهی، مقدمه تمدن نوین اسلامی
🎶〰🎶〰🎶〰🎶
💠برپاکردن برج میعاد #تمدن_نوین_اسلامی کار بزرگیست
که لازمه ی آن وجودنسلهای متوالی مومن میباشد، تا با همکاری یکدیگر قرنها این مهم را پیگیری کنند!
✔پس چرا ما نمیتوانیم به اینجا برسیم؟مشکل چیست؟
و وظیفه ما در حال حاضر چیست؟
💥امام زمان میفرمایند:اگر شیعیان ما که خداوندآنان را بر طاعتش موفق گرداند #اجتماع_قلب داشتند،اصلا ظهوربه تاخیر نمی افتاد و سریع محقق میشد!!!
🎤استاد عالم زاده نوری
🎧〰🎧〰🎧〰🎧〰🎧〰🎧
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
✂️ برشی از کتاب
#افسوس
افسوس که ما ، پیش از آنکه از 👈آلودگی ها پاک شده باشیم بر خویش 👈عطر پاشیده ایم و خویشتن را جز آن که هستیم به دیگران معرفی کرده ایم .
ما به جای آن که《رنگ خدا》را گرفته باشیم ، به خدا رنگ زده ایم . چگونه
می خواهیم دیگران را بسازیم و از اسارت ها رها سازیم ، در حالی که هنوز خویش را نساخته ایم ؟
ما که خود اسیریم ، چگونه سخن از آزاد کردن دیگران می گوییم ؟!
📚 تربیت کودک ، علی صفایی حائری ص 13
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
🔹🔹🔹🔷💠🔷🔹🔹🔹
🎵#بشنو
🔹🔹🔹💠🔹🔹🔹
📣 #همایش
🔹🔹💠🔹🔹
⚫ مکتب اهل بیت، انسان ساز، تمدن ساز
💠〰💠〰💠〰💠
🔹جامعه پردازی و تمدن سازی حول محور #پرستش است و این پرستش میتواند #الهی یا #غیر_الهی باشد .امام معصوم(علیهالسلام) به عنوان محور پرستش و تأمین کننده نیازهای فردی و اجتماعی است.
🔹 اگر حیات اجتماعی تجلی روح امام(علیهالسلام) باشد، جامعه با همفکری، همدلی و همکاری میتواند نیازهاش را حول محور امام معصوم(علیهالسلام) برطرف کند.
🎧〰🎧〰🎧〰🎧〰🎧
🎤سخنران آیت الله میرباقری
لینک دریافت فایل صوتی📥
🔷 fatehan.net/post/72"
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
📝〰〰〰〰〰〰〰〰〰📝
📜 #بخوان(مصاحبه)
❓ #پرسش_و_پاسخ_مکتوب
💎 #تحول_در_علوم_انسانی
🎤حجه الاسلام مجتبی مصباح
❓〰❓〰❓〰❓〰❓
❓#پرسش:
🔴 با توجه به دیدگاه های متفاوتی که در زمینه #علوم_انسانی_اسلامی مطرح است ، اولا نحوه مواجهه ما با علوم انسانی غربی چگونه باید باشد ؟ با توجه به اینکه فرمودید این علوم مبتنی بر مبانی ارزش شناسی ، معرفت شناسی و انسان شناسی غلطی است . نحوه مواجهه ما با نتایج این علوم به چه شکل باید باشد ؟ ثانیا با توجه به این دیدگاه های متفاوت پیشنهاد شما برای افرادی که فعال در این زمینه هستند ، چیست؟
📃 #پاسخ
✔دیدگاه های متفاوت شاید به این علت باشد که ما در ابتدای راه هستیم و هنوز در مورد خود این موضوع بحث کافی صورت نگرفته است تا به یک دیدگاه مشترک برسیم . طبیعی هم است در کاری که آزمون و خطا در آن کم صورت گرفته است ، نظریات ، نظرات ابتدایی هست خصوصا در جاهایی که میخواهیم پیشنهاد راهکار بدهیم . البته بخشی از اختلاف نظرها نیز مربوط به این است که دید ما نسبت به علوم انسانی چیست و اینکه آیا اینها قابل اسلامی سازی هست یا نه ؟ که این یک اختلاف مبنایی هست اما اگر پذیرفتیم علوم انسانی متاثر از مبانی اسلامی و غیر اسلامی متفاوت میشود . آن وقت در نحوه اسلامی سازی آن میتوان دقت بیشتری کرد .
✔گاهی برخی از این نظرات ظاهرش اختلاف برانگیز باشد ولی هر کدام در واقع به یک بعدی نظر دارند . مثلا برخی معتقدند علوم انسانی اسلامی علومی هستند که تمام حقیقت را راجع به روابط انسانی با روش های مختلف کشف می کنند . این روش ها می تواند تجربی باشد ، عقلی باشد ، نقلی باشد و اسلامی بودن به معنای این است که با همه روش های صحیح کشف شده باشد . بنابراین ممکن است برخی از علوم انسانی موجود نیز صحیح باشد اما یک نگرش کلی باید به آن اضافه شود و همه اینها باید در خدمت یک هدف متعالیه قرار گیرد. به اینها باید بعنوان مخلوقات الهی نگریسته شود و کجی ها و ناراستی های آن اصلاح و تکمیل شود .
✔ اما چگونه باید این صورت گیرد ؟ اشکالات دقیقا کجاست ؟ در مسائل است ؟ در مبانی است ؟ از کجا باید شروع شود؟ ابتدا از عقل باید شروع شود ؟ از وحی شروع شود؟ از علوم تجربی شروع شود؟ در این خصوص بحث هایی هست و بخاطر این است که کارهای عملی کمتر صورت گرفته است . بنظر می رسد که اینها رفت و برگشت نیاز دارد . یعنی همین که عرض کردم باید از مبانی شروع کنیم ، اینکه کدام مبانی نقش دارد ، نیاز به تحقیقاتی در همان علم دارد و مسائل آن علم . بنابراین اینکه بگوییم از یک روش خاص باید وارد شد و پیش رفت شاید واقع بینانه نباشد . بلکه رفت و برگشتی بین علم و مبانی علم نیاز است. خود روش شناسی تحول در علوم انسانی بحثی مهم و کلیدی در این زمینه است.
🔸#ادامه_دارد...
لینک دریافت فایل مصاحبه:
📥 fatehan.net/post/76
با #فتح همراه باشید:
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net