eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
502 ویدیو
82 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 ضرورت جمع بین و (برنامه بلندمدت و برنامه سریع‌وفوری) وضعیت حجاب و عفاف جامعه، نیاز به برنامه ریزی بنیادین و بلند مدت دارد. اما دقت شود که وضعیت فعلی که به مرحله مرگ نزدیک شده، علاوه بر توجه به برنامه بلند مدت، بایستی واکنش و پاسخ سریع صورت بگیرد برای و جلوگیری از مرگ (البته عکس‌العمل نامعقول آسیبش از نفعش بیشتر است). بنابراین در معضل کشف حجاب نه از (البته حکیمانه) غفلت باید کرد و نه از
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 🌷 زن، عرفان و پوشش ۱. از نظر عرفانی، تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به کمالات عرفانی، نیست؛ بلکه به تصریح برخی از بزرگان عرفان، به علت شدت انفعال و تأثّر، زنان، بهتر می توانند مسیر سیر و سلوک و عرفان را طی کنند و کامل شوند. ۲. جمال الهی و اسماء جمالی حق تعالی، در زنان، بیشتر تجلی کرده است و زن، مظهر اسم «الجمیل» حق تعالی است. ۳. اسماء رحمت و رأفت حضرت حق، در مادران بیشتر تجلی کرده است. ۴. مردها بيشتر با اسم «الظاهر» (پيداي) خداوند در ارتباطند در حالی که زن ها با اسم «الباطن» (پنهان) او مرتبطند؛ به تعبير ديگر، اسم «الظاهر» در مردها بيشتر تجلي كرده و اسم «الباطن» در زن ها بيشتر جلوه كرده است؛ مي توان چنين گفت اسم شريف «الباطن» در زن ها بيشتر غلبه دارد. ۵. چون اسم «الباطن» خداوند، مستور و پوشيده است و هر کسی نمی تواند با آن مرتبط شود مگر بعد از کسب شایستگی، حقيقت وجودي زن نيز بايد از اغيار و نامحرمان پوشيده باشد و چون بدن دنيوي زن، جلوه اي از حقيقت وجودي اوست، آن هم بايد مستور باشد تا ارتباطش را با حقيقت وجودي خود حفظ كند؛ لذا در آموزه هاي دين و قرآن كريم، ستر و پوشش (حجاب) تدوين و تشريع شده و به آن سفارش و تاكيد شده است. از این رو، ستر و پوشش مناسب از اغیار و نامحرمان، زن را با حقيقتش پيوند داده، او را الهی نگه می دارد. تو گویی زبان حال ستر و پوشش (حجاب) این است که به دختران و زنان مي گويد: شما مطابق اسم «الجمیل» و «الباطن» حق تعالی، ایجاد شده اید، پس مواظب حقيقت خود باشيد؛ شما گوهر و مرواريدي هستيد كه هر كسي لياقت و شايستگي ديدنتان را ندارد، هر نااهلي نبايد از شما بهره مند گردد، تنها كسي مي تواند شما را ببيند و با شما ارتباط گیرد كه شايستگي (محرميت) يافته باشد. ۶. موقعي که زن از حجاب، در آمد و در جمع، پوشش مناسبی نداشت، وجهه حقي خود را کم رنگ کرده، وجهه خَلقي اش تقویت می شود. به همین جهت، از حقيقت خود (حق تعالی و اسم الباطن) فاصله می گیرد؛ وقتی چنين شد، امكان تكامل روحي، رشد معنوی و سیر عرفانی را از دست می دهد. ۷. از توضیحات فوق سرّ اين نكته نیز روشن مي شود كه اگر حضرت اميرالمومنين علي علیه السلام نبود، احدی لياقت و شايستگي همسري حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را نداشت؛ چرا که آن بانوی با عظمت، مادر انسانیت و مظهر کامل همه اسماء الله به ویژه، اسماء «الجمیل، الرحیم، الرئوف و الباطن» حق تعالی بود. 🌿 دکتر وحید واحدجوان (عضو هیأت علمی و مدیرگروه تخصصی اخلاق دانشگاه تهران) @sokhanerfan @Islamicphilosophy_ir
💢 با برف‌انبار کردن کسی فیلسوف و فقیه نمی‌شود 💢 از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید 💎 چه اتفاق عظیمی می‌افتد؟! انقلاب: وقتی در جامعه‌ی ما صدها نفر شخصیت دارای دانش دین و مسلطِ بر منطق و استدلال دینی، در فلسفه و کلام و فلسفه‌ی جدید و محاجه‌ی با شبهه افکنان وجود داشته باشند، ببینید در جامعه می‌افتد. وقتی به وسیله‌ی همین مجموعه، هزاران ، و های علمی با منتشر شود، شما ببینید چه خورشید فروزانی از این نقطه ی عالم بر همه‌ی فضای فکری جهان بشری پرتو خواهد افکند. همه‌ی این ها شدنی است؛ خیالات نیست. تصور نکنید این‌ها آرزوهای پوچ و توخالی است؛ نخیر، این ها واقعیت های دست یافتنی است؛ منتها باید دست دراز کرد، خود را به این واقعیت رساند و آن را گرفت؛ این کار همت می‌خواهد. باید به طور جدی درس بخوانید - همان توصیه‌یی که من همیشه به جوان‌های طلبه می کنم - علومی را که امروز در اختیار حوزه‌های علمیه است، فرا بگیرید و از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید. انسان با سرهم بندی، محقق نمی‌شود. با برف انبار کردن، انسان فقیه و فیلسوف نمی شود. باید محکم، خشت خشت این پایه را روی هم بچینید و بروید تا به آن اوج برسید. 📙 شریعه شهود به کوشش استاد ، ص ۹۴ (بیانات رهبری با اساتید و طلاب حوزه آیت الله مجتهدی / ۲۱ خرداد ۸۳ ) ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیرت انگیز است؛ دقت کردید برخی از همین آدم‌های سمّی‌ای که آقای انوشه اسم می‌برند، قصد و دغدغه‌شون اصلاح دیگرانه ... واقعا تعجب آور است. از آدم‌های سمّی (عیب‌جوها، نق‌نقوها، بدبین‌ها، کج‌فهم‌ها، دمدمی‌مزاج‌ها، فضول‌ها و وراج ها) به شدت فاصله بگیرید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تذکر محترمانه و اعمال قانون حجاب در فرودگاه بین المللی شیراز به امید اینکه سایر نهادها و دستگاه‌ها از این حرکت‌های مثبت الگو گرفته و قانون حجاب را در زیرمجموعه خود اجرایی کنند.
💢 حوزه به متن آموزشی دانشگاه‌ها ورود تدریجی داشته باشد. / ارتباطاتی که حوزه امروز با دانشگاه دارد، باید به تدریج به متن آموزشی دانشگاه‌ها وارد شود و به شکلی باشد که به عقبه موجود نظام حوزوی آسیبی نرسد. استاد : 🔸 تا حوزه نتواند انسجام حوزه‌های معرفتی را برای نظام و جهان اسلام تعیین کند، حرکت تمدنی شکل نمی‌گیرد. 🔸 ارتباطاتی که حوزه امروز با دانشگاه دارد، باید به تدریج به متن آموزشی دانشگاه ها وارد شود و به شکلی باشد که به عقبه موجود نظام حوزوی آسیبی نرسد. 🔸 اصل شکل گیری ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی بسیار مغتنم و ارزشمند بوده هر چند دیر انجام شده، اما باید با جدیت کار دنبال شود. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
اصلاح در چارچوب، ارزشمند است؛ اما باید مثل امام خمینی، به جای اصلاح در چارچوب، چارچوب‌ها را تغییر دهیم. ... ✍ حوزه علمیه تمدن‌ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اتفاقات این روزها، میوه الگوی توسعه غربی است که توسط نظریه پردازان علوم انسانی دانشگاهی (مقلدان غرب) و مسئولان تابع آن‌ها، ۴۰ سال است آبیاری شده. استاد : ◾️ نمی شود با ارتکاب کننده ی منکر درگیر بشوید ولی با شبکه ی اقامه و اشاعه منکر درگیر نشوید! ◾️ به کارشناسِ اقامه کننده ی منکر مدال و عنوان دانشمند می دهیم. ◾️ اون کسانی که چهار دهه است زیرپوست، تصمیم سازی می کنند تا الگوی توسعه غربی را اشاعه بدهند، میوه هایش را الان بچینند! ◾️ چهار دهه است تصمیم سازانی، کشور را به بحران می برند و دولت ها را از کار می اندازند، هنوز هم محترمند و اسمشان دانشمند است! تا مسئله ی علمی پیش می آید صدایشان می زنیم! ______________________________ ✍ حوزه علمیه تمدن ساز: بیان آیت الله میرباقری تاکید دیگری است بر ضرورت اسلامی کردن علوم انسانی. حوزه علمیه باید در این زمینه، راهبردی و حساب شده و با برنامه ورود کند، وگرنه دهه‌های آتی وضعیت بدتر خواهد شد. (راهکاری مهم) ✅ @feghheakbar
شناخت باطن کابالیستی غرب عرفان شیطانی غرب و امتداد آن در هنر و افتتاحیه شیطانی را در اینجا ببینید.
بنابراین مسئله حجاب هم امنیتی است و هم شناختی، هم قضایی است و هم فرهنگی، هم دولتی است و هم مردمی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آیا وظیفه فقط اصلاح مدّ ولاالضآلین روستایی هاست؟!! 💢 مسئولین دانشگاهی در شیلی (با ۴۰هزار دانشجو) به ما گفتند: ما حاضریم این دانشگاه را در اختیار شما قرار دهیم که ما را از فرهنگ فاسد آمریکایی نجات دهید! ما حتی یک نفر هم نداشتیم که به آنجا بفرستیم! ... 💢 حالا آن‌ها را مسلمان نکردیم هیچ؛ به احتمال قوی نسل آینده ما در معرض فسادهای عقیدتی و اخلاقی فراوانی هستند که طلیعه‌اش که ظاهر شده خیلی خطرناک است ... _ علامه ۹۸/۱۱/۱۴ ♦️ کانال حوزه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 معرفی آثار استاد سیدعلی طباطبایی 🔸 بیان نظرات و اندیشه‌های علمی حِکمی استاد سید علی طباطبایی در کانال اندیشه حکیمانه: http://eitaa.com/ostadtabatabai ✍ پ‌ن: کتاب های استاد طباطبایی در حیطه های مختلف بسیار پرمغز و غنیمت‌اند. می‌توان از این کتب بهره‌ها بُرد و به تحصیل‌کردگان هم هدیه داد. برخی از آن‌ها که : ▫️ _ انسان در حال شدن ▫️ _ انسان کامل ▫️ _ شرح موضوعی نهج البلاغه ▫️ _ حضور و مراقبه ▫️ _ تجلی اعظم
افراد زیادی تحت ولایت شیطانند، ولی خود را مخلص می پندارند؛ مثلا، ما گاهی کارهای خوبی می کنیم، ولی هنگامی که آن کار را از ما می گیرند و به دیگری می دهند، . معلوم می شود ما کار خوبی را می خواهیم که به ارتباط داشته باشد و از ما صادر شود، نه اصل کار خوب را و این، خطر بزرگی است و در این صورت ما ، نه خیر خواه. آنگاه در قیامت و هنگام نقادی، ما چون خیر را نمی خواستیم، خیر را به ما نمی دهند و در مقابل، همان خودخواهی را که مطلوب ما بود، به ما می دهند که زمینه «نار الله الموقدة التی تطلع علی الافئدة»  را فراهم می کند و درون سوزی انسان آغاز می شود. 📚 علامه ، تفسیر موضوعی، ج۱۱ (مراحل اخلاق در قرآن)، ص۲۵۸ @Islamicphilosophy_ir
🔎مساله حجاب و استراتژی پنج ضلعی در جنگ ترکیبی ✍علیرضامحمدلو ▫️مقام مسئولی توییت زده که حجاب یک مساله فرهنگی است و ورود دولتی و قضایی اشتباه است. بزرگواری هم گفته که راه حل ماجرا در قضیه موسوم به ، ورود مردمی است نه دولتی. اهل دغدغه ای هم اشاره کرده که تا مقتدر نباشیم و احترام به قانون را از دولت و ساختارهای رسمی شروع نکنیم، عنان کار از کف می‌رود. تحلیلگری هم قضایا را یک برساخت رسانه‌ای و خوانده و شیوه مواجهه را نیز بر همین پاشنه و سیاق، تجویز کرده است. ▫️باید اذعان داشت که در حتی مفاهیم بسیط نیز صورت مرکب پیدا می‌کنند. هویت و حجاب هم بعنوان مفاهیم آوانگارد این بدون شک چنین حکمی‌ خواهند داشت. نکته بعدی اینکه بنطر می‌رسد وقتی یک مساله، مسری شد و از چارچوب علمی و پارادایم عملیاتی خود جدا گردید، دیگر نگاه های تک سویه رنگ می‌بازد. شاید در فهم اولیه و اجمالی بتوانیم حجاب را یک نماد و ارزش دانسته و در چارچوب اخلاق و فرهنگ تحلیل کنیم، اما با لنز عینیت و مبتنی بر ، تفکیک این مساله فرهنگی از حواشی سیاسی و امنیتی و اجتماعی، جز نظریات تک ساحتی، برونداد دیگری نخواهد داشت. ▫️اساسا و محاسباتی یعنی ندیدن پیچیدگی های مسائل چندضلعی با نتایج و امتدادهای ماتریسی و چندسویه که نادیده گرفتن بخشی از ماجرا، مساوی تحلیل های کاریکاتوری و رفتارهای رادیکال و جدا شدن از دوستان و کج فهمی از نقشه بیگانگان خواهد بود. بعنوان نمونه در ماجرای مسمومیت مدارس، یک مساله هویتی و نماد ایدئولوژیک مثل تحصیل و حجاب دختران، لایه ای امنیتی پیدا می کند یا در اغتشاشات سال گذشته، شعار زن زندگی آزادی، توسط سرویس های جاسوسی بیگانه تغذیه و هدایت می‌شود. ▫️در واقع نه می شود ضلع هویت بخش و مبانی فرهنگی و معرفتی حجاب و عفاف را نادیده گرفت و نه می توان داده‌های ناظر بر نقش ۹ کشور بیگانه در حوادث اخیر را فراموش کرد. بگذریم که ترک فعل های ساختاری و بازیگری های منفی و منفعلانه نیز کم اثر نبودند و پازل دشمن را کامل کردند. 🔻اما چه باید کرد؟ 1⃣اقتدار فراموش شده: از آنجایی که هویت در جهان عینیت، هم در حدوث و هم در بقا متاثر از قدرت و در سایه اقتدار شکل و صورت می‌یابد، نمی شود که نقش بی‌بدیل قانون را ندید و به بهانه فرار از تنش یا یک تجربه تلخ، سیاست را و شاهد بازاری ترجمه کرد. اگر ساختارها و ادارات دولتی بعلاوه پاساژها و و تفریحی، مساله حجاب را بطور هوشمندانه جدی بگیرند و ظرفیت های قانونی تشویق و تنبیه و تعلیق را با اعلام و ابلاغ قبلی و شفاف، فعال کنند، بی‌حجابی های معدود ولی پرسروصدا میدان جولان و را بطور حداکثری از دست خواهند داد. 2⃣بازیگری فرهنگ: آنچه که از مدل نقش جهان اصفهان هم پیداست، میز گفتگو و همچنین فضاسازی برای تاثیر و تعمیق فرهنگی بسیار اهمیت دارد. در واقع اگر بتوانیم ساز و کارهای جهاد تبیین و کارفرهنگی خلاقانه و موثر را در و فضاهایی با ترافیک جمعیتی بالا فراهم کنیم به تدریج در ذهنیت و بافت‌ فرهنگی جامعه به یک خواهد انجامید. سرودها و نماهنگ های رونق گرفته نیز فناوری مناسبی بشمار می‌روند. 3⃣ افکارعمومی و نقش مردم: در امتداد نقش حد و مرزساز قانون و تبیین بازیگری فرهنگ، نقش مردم و افکارعمومی گره‌گشاست. برطبق آمار و نظرسنجی های معتبر، عموم مردم ما با حجاب همسازند و معدود مخالفت‌ها و ضعف و زاویه‌ها نیز تا حد زیادی با ولی گسترده و فاقد تنش، تا حد زیادی قابل جبران است. در حکمرانی مردم سالار بایستی اکثریت موافق را یک فرصت تلقی نمود و بخشی از راه حل دانست. 4⃣ مدیریت رسانه‌: سیالیت و سرایت بدحجابی جز با رسانه و مجاری مجازی اتفاق نمی‌افتد. نظارت موثر بر فضای مجازی و کنترل شبکه خانگی مسموم و ضدعفاف از طرفی و ، افق‌گشا، پیشران و قهرمان‌طور از زن مسلمان محجبه در رسانه های رسمی و ضریب بخشیدن به پروتکل‌های مثبت و موثر دولتی و مردمی در مواجهه با بدحجابی می تواند برساخت‌های رسانه‌ای و و قلدری‌های کاذب را کنترل و حداقلی نماید. 5⃣ پیوست امنیت: نمی شود ژست فرهنگی گرفت و عوامل و نتایج ضدامنینی مساله حجاب را ندید گرفت. نمی توان به لایه معرفتی حجاب توجه نمود اما از ساحت نمادین و هویت بخش حجاب در ادبیات موافقین و مخالفینش غافل شد. اینکه حجاب را بهانه ای برای عملیات ناامن سازی قرار می‌دهند، دال بر این است که در هر اقدام فرهنگی و قانونی برای حجاب بایستی پیوست های امنیتی و را نیز در نظر گرفت تا اسیر اتفاقات نشویم و خطاهای احتمالی، تمارض ها و شبیه‌سازی‌های هدایت شده و مشکوک، ابتکار عمل را از دست حاکمیت خارج نکنند. @mirkhalili
علامه : 🔸 برخی از عبارات نهج البلاغه به مراتب از "لا تنقض الیقین بالشک" سنگین تر است. لاتنقض الیقین بالشک را یک طلبه بعد ۸ سال با استاد استصحاب برایش روشن می شود. ولی "کل قایم فی سواه معلول" را یک طلبه درس خارج خوان نمی تواند ترجمه کند تا چه رسد به شرح. 🔸 ما درس خوان زیاد داریم ولی عالم ربانی نه. چون درس هایی که می خوانیم مال چه کنیم و چه نکنیم است ولی علومی که در مورد جهان شناسی و انسان شناسی و رابطه انسان با جهان است نمی خوانیم.  این ها در و نیست این ها در قرآن و نهج البلاغه است. 🔸 موعظه با اخلاق فرق دارد. سخنرانی و موعظه، علم نیست. ، علم است علم فلسفی است. اخلاق یعنی عقل نظری را بدانی و مراتب آن و زیرمجموعه آن را بدانی. تجرد روح و نفس و مراتب آن (عقل و وهم و خیال) را اثبات کنی. عقل عملی و زیرمجموعه آن را بدانی. تفاوت عقل نظری (بخش اندیشه و جزم) و عملی عملی (بخش انگیزه و عزم و اراده) را بدانی. 🔸 مومن آبرویش مال خودش نیست. مال خداست. می شود اولیا دم از قاتل فرزند خود بگذرند اما مساله ی آبرو مال خود ما نیست مال خداست و امانت خداست. مومن در مساله آبرو امین الله است. آدم نباید حرفی بزند تا دیگران بخندند. این ذلت است. امام علی علیه السلام به فرزندش می فرماید: مبادا در جمع کاری کنی یا حرفی بزنی که دیگران بخندند. این کار تو را کوچک می کند. 🌿 فرازهایی از جلسه اخلاق ۱۹ بهمن ۹۶ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
♻️ محاکمه در آمریکا، ول گشتن در ایران! چرا؟ 🔰 حمید رسایی: وقتی برخی مسئولین در کنار میز خدمت (!) یک میز تجارت هم به واسطه فرزندان و دامادها و برادران تشکیل داده‌اند و از مواهب این اطلاعات در راستای آن تجارت بهره می‌برند، از کجا معلوم که اولویت‌شان، همان منافع اقتصادی خانوادگی‌شان نبوده باشد؟! مردم چه حالی پیدا می‌کنند وقتی می‌بینند که در آمریکا ترامپ را محاکمه می‌کنند ولی برخی مسئولین کشور ما هر بلایی سر اقتصاد و سیاست و فرهنگ بیاورند، باز هم راست راست راه می‌روند و طلبکار مردم و انقلاب هم می‌شوند و دستگاه عریض و طویل قوه قضاییه است! همین وضعیت مسکن در زمان ریاست جمهوری که ۸ سال رها شد و وزیر مسکن آن، و وزیر بعدش، مسکن مهر را به تمسخر گرفتند و بعد از گذشت ده سال نتیجه سوء مدیریت‌های دولت در بخش مسکن، وضعیت کنونی است که در جامعه شاهدیم. وضعیت اسفناک اجاره بها که هر ساله به صورت تصاعدی در حال افزایش است. قیمت خرید مسکن که نجومی شده و خانه‌دار شدن برای جوانان و خانواده‌های بدون مسکن عملا به یک رؤیای دست نیافتنی تبدیل شده است و در این بی‌سر و سامانی وضع مسکن جیب دلالان مسکن روز به روز و پرتر می‌شود و ! چقدر خانواده‌ها به خاطر مشکل عدم دسترسی به مسکن و حتی عدم توانایی در پرداخت اجاره مسکن، زندگی‌شان از هم پاشیده و چه معضلاتی که در جامعه ایجاد شده ... آیا کسی نباید جوابگوی این معضلات ایجاد شده باشد؟! تحریم هست و به سهم خود، تأثیر هم دارد. ولی سؤال این است که چرا در سایه تحریم‌ها و بدخواهی دشمنان انقلاب، برخی آقازاده‌ها و سرمایه‌داران و افراد دارای نفوذ، می‌شوند؟! آیا ما وظیفه نداریم سؤال کنیم و این جماعت را به چالش بکشیم! @rasaee
💢 علنى كردنِ‌ خوبی‌ها حجت الاسلام محسن قرائتی: 🔸 با اينكه كار خير هر چه مخفى تر باشد، پاداش آن بيشتر است، ولى گاهى بايد براى رضاى خدا كارهاى خير را علنى كرد؛ البته حساب تظاهر به خوبی‌ها براى خدا، از ريا و خودنمايى جداست. اگر مى‌بينيم گناه علنى كيفر بيشترى دارد، براى آن است كه جامعه را براى فساد آماده مى‌كند. اگر مى‌بينيم كه نماز جماعت و تظاهر به خير اجر بيشترى دارد، به خاطر همين زمينه سازی هاست. روزه گرفتن در ماه رمضان از غير ماه رمضان آسانتر است و اين به خاطر فضايى است كه در ماه رمضان به وجود مى‌آيد. در قرآن از ما نورهاى دسته جمعى كه ارتش اسلام انجام مى‌دهد، و از اين طريق دشمن را مرعوب مى‌كند، با تظاهر قدرت، ارعاب دشمن مى‌كند، به عمل صالح تعبير شده است (ر.ک: توبه/۱۲۰). 🔸 اكنون كه افراد فاسد، گناه خود را علنى انجام مى‌دهند، چرا اهل ايمان كارهاى خود را مخفى مى‌كنند؟ زنان بى‌حجاب خود را در خيابانها به نمايش مى‌گذارند؛ اما زنان با حجاب در مساجد بزرگ كنار خيابان، پشت ديوارهاى ضخيم و دور از چشم مردم به عبادت مى‌ايستند. بايد خوبی‌ها در معرض ديد قرار گيرد تا فضاى جامعه، فضاى معروف شود. 📗 محسن قرائتی، امر به معروف و نهی از منکر ، ص۲۳۶ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 @Islamicphilosophy_ir
در ادامه ارتباط علمی با طلبه ایرانی؛ 💢 روایت نبوی روی تیشرت اندیشمند غربی ▫️به نقل از حساب توئیتری میثم غلامی، یکی از طلاب فرهیخته در حال ترجمه کتاب دین و اخلاق (Ethics and Religion) اثر هَری گِنسلِر (Harry J. Gensler) می باشد و گنسلر به پاس قدردانی از این طلبه ایرانی، این روایت را روی تیشرت چاپ کرده و پوشیده و عکسش را برای او فرستاده است! 🔸 گفتنی است هری جی گنسلر (متولد 1945) استاد فلسفه دانشگاه اسكرانتون است؛ وی نویسنده کتاب های منطق: تحلیل و ارزیابی استدلال ها (1989) ، منطق نمادین: سیستم های کلاسیک و پیشرفته (1990)، اخلاق رسمی (1996) و درآمدی بر معاصر است.
💢 اگر حوزه، حوزه نهج‌البلاغه شد این را می‌فهمد. 💢 این‌ها با نصیحت حل نمی شود. ▫️ حیات عمل و ارتباط ضروری عمل با عامل (رجوع کنید به مقاله تجسم اعمال صفحه ۱۶۷ و ۱۶۸) _ علامه ....................................................... ✍ پ‌ن حوزه علمیه تمدن ساز: نهج‌البلاغه دارای ابعاد فلسفی دقیق و قویمی است، هر طلبه‌ای باید در مسائل فلسفی، حداقل در سه حیطه زیر مجتهد شود: ۱_ عین الربط بودن خلق نسبت به خالق (در هستی شناسی و خداشناسی) ۲_ تجسم اعمال (در معاد شناسی و انسان شناسی) ۳_ انسان کامل (در انسان شناسی) سه مساله فلسفی-عرفانی فوق در فهم معارف دینی و نیز پاسخ به شبهات نقشی بسزا دارد. ✅ @feghheakbar
💢 ایران را برای مفسدین ناامن کنیم 🔸 سوت‌زنی بدون اعمال مجرمانه 🔹نمایندگان مجلس در جلسه علنی مواد ۱۴ و ۱۵ طرح از افشاگران فساد را تصویب کردند. 🔹مصوب شد که اگر گزارشگر فساد مدارک را از طریق اعمال مجرمانه به‌دست آورده باشد، مشمول حمایت و پاداش این قانون نمی‌شود. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خاطره جالب استاد آقاتهرانی از عشق و علاقه پروفسور آنتونی (استاد فلسفه آمریکایی و نویسنده ۱۵۰ کتاب فلسفی) به امام علی (ع) 💢 حل یکی از قدیمی‌ترین مشکلات با حدیث امام علی(ع) 🔶 امام علی(ع) از نگاه پرویس: ⭕️ آیا شیعیان می‌دانند که امام علی، کله‌ی بزرگ فلسفه است؟ ⭕️ Do you know, l love lmam Ali?! (بیش‌ازده‌بار) در این ویدئو استاد مرتضی آقاتهرانی دانش‌آموخته دانشگاه‌های آمریکا، خاطره گفت‌وگوی خود با یکی از اساتیدش در آمریکا درباره امام علی(ع) را بیان می‌کند. ✅ @Islamicphilosophy_ir
علامه : حقّاً انّه لَظلم عظیم أن يفرق بين الدین الالهى وبين الفلسفة الالهيه. 📔 رساله على(ع) و فلسفه الهى، ص۷ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar