حوزه علمیه تمدن ساز
#ردمخالفان
حجةالاسلام علی بهجت (فرزند آیت الله العظمی #بهجت و متخصص در فلسفه و #عرفان_نظری):
🔶 حضرت آیتالله بهجت بسیار با عظمت از مقاومت علامه #طباطبایی تعریف می کرد.
پدرم با لحن بسیار محکمی می فرمود
در این جهاد، خدا می داند ایشان (علامه طباطبایی ) چه سختی هایی را تحمل می کرد.
چه مراتبی را در این فشارها تحمل کرد و استقامت کرد. خدا می داند.
در اوج فشارها، با عظمت مثل کوه استوار ماند
و این نهضت علمی را در حوزه ( #حوزه_علميه ) نگه داشت.
🔶 الان اگر فلسفه را از حوزه بردارید، یک حوزه ی مطرود و بی سوادی می ماند که در خیلی جاهای دیگر هم هست و هیچ خاصیتی ندارد.
🍀 مصاحبه با خبرگزاری فارس
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
26.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 #اخباری مسلک عقلگریز نمیتواند انقلابی باشد و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند
🔰گفتوگوی ایکنا با استاد #خسروپناه با موضوع “کارکردها و نقش فلسفه در جامعه امروز”
@khosropanah_ir
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
🔴 #تشیع_انگلیسی ⭕️ طبق نظریه هالورسون جریان شیرازی مأموریت دارند که نام های طاغوت رو از #آریل_شارو
#فلسفه_های_مضاف
#سیاست
🔴 #تشیع_انگلیسی
محسن #مهاجرنیا (نویسنده کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای) :
جریان اخباری مسلک، تسلف گرای خرافی که امروزه به اسم دفاع از تشیع راه افتاده است مسیری است که به «سلفی گری نووهابیت داعشی » می رسد.
انسان متحیر میماند که بنمایههای فکری، مبنای تحلیل و مذاق «تشیع انگلیسی» به دین و تشیع چیست که از طرفی ادعای مرجعیت دارند و از طرف دیگر هرچه چهره تشیع و نمای بیرونی مکتب اهلبیت طاهرین را تخریب میکند را دامن میزنند.
این قضیه ماجرای تلخی است که افرادی منتسب به روحانیت و سادات، بیایند با جمهوری اسلامی و نیابت امام زمان(عج) در عصر غیبت مخالفت کنند، چیزی که دقیقا نباید اتفاق بیأفتد، حتی اگر این جریان هیچ بنمایه معرفتی هم نداشته باشد جز اینکه الان به جان جمهوری اسلامی افتاده است، همین موضوع نشاندهنده دستهای پشت صحنه است.
👈ادامه دارد . . .
🆔 @Azadandishi_dini
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
#ردمخالفان
💎 نقد مکتب تفکیک درآثار #امام_خمینی
(قسمت اول)
http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/130/6199/65817/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84)
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
#ردمخالفان
💎نقد مکتب تفکیک درآثار #امام_خمینی
(قسمت دوم)
http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/130/6200/65834/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85)
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
#ردمخالفان 💎 نامه آیت الله العظمی #سبحانی به یک نشریه ی ضد فلسفی ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghhe
#ردمخالفان
💎 نامه آیت الله العظمی #سبحانی به یک نشریه ی ضد فلسفی
بسم الله الرحمن الرحيم
هيئت محترم تحريريه ی ....
سلام الله عليكم و رحمة الله
توفيقات همگان را در تبليغ اسلام ناب، به شيوه ي تشيع واقعي از خداوند متعال خواهانم.
نشريه ي عزيزان به دستم رسيد تا آنجا که وقت، اجازه مي داد مطالعه کردم. تمام مقالات، حاکي از نيت پاک نويسندگان آن است که واقعاً مي خواهند جامعه را از انديشه هاي خرافي برهانند و چهره ي واقعي اسلام را نشان دهند.
🔴 ولي اين نکته مانع از آن نيست که اموري را تذکر دهم:
⭕️ ۱. در يکي از مقالات، ...
اين انديشه ي شاذّ بر خلاف اجماع تمام علماي اسلام است که يکي از جهات اعجاز #قرآن را زيبايي الفاظ و شيوه ي بيان غير قابل معارضه ي آن مي دانند.
گذشته از اين، سخن ياد شده بر خلاف فرمايش #امام_هادي(عليه السلام) است که مرحوم کليني در کافي ....
شکي نيست که معارف بلند قرآن يکي از جهات مهم اعجاز آن است، ولي اين جهت از اعجاز، از آن خواصّ است که فهم معارف بلند قرآن را دارند. در حالي که عموم مردم، از چنين فهمي برخوردار نيستند، در اين صورت، نتيجه اين مي شود که اعجاز قرآن تنها از آن گروه برتر باشد، نه توده ي مردم و عامه ي خلق.
⭕️ ۲. از مجموع مقالات به دست مي آيد که هدف، خط بطلان کشيدن بر حکمت اسلامي است که گويا سراسر سراب و کشک است!!
چنين برخوردي با دانشي که هزاران #محقق روي آن کار کرده اند، نقد منصفانه نيست، بلکه تعصّب آميز است. شايسته است هيئت تحريريه، مسائل را از هم جدا سازد و سره را از ناسره تفکيک نمايد، آنگاه به نقد آنچه از نظر وي باطل است، بپردازد. در دنياي امروز که حکمت اسلامي مورد توجه بزرگان علمي #غرب است، نبايد با اين شيوه با آن مبارزه کرد. راه صحيح اين است که پس از جداسازي مسائل، حق و باطل را از هم جدا نمود. مثلاً تقرير برهان امکان در فلسفه ي اسلامي، باطل است؟ اثبات تجرّد روح که محقّق عينيّت بدن عنصري اخروي با بدن عنصري دنيوي است باطل است؟
⭕️ ۳. دور از ادب است که بگويم آقايان بار ديگر برگردند و #توحيدصدوق را مطالعه کنند. خطب #اميرمؤمنان ( عليه السلام) و کلمات #امام_باقر و صادق (عليه السلام) سراسر #برهان و حکمت است،
با اين تفاوت که آن حضرت، اين انديشه هاي بلند را از سرچشمه ي زلال، برگرفته اند.
اما حکماي اسلام در پرتو #تحقيق و انديشه به آن رسيده اند.
⭕️ ۴. بزرگاني از شيعه مانند #خواجه و علامه و #فاضل_مقداد و همچنين ديگر شخصيت ها، پي افکنان حکمت اسلامي بوده اند، و مرحوم علّامه، کتاب هاي متعددي در اين مورد نگاشته است.
آيا اين حق شناسي است که ما مجموع معارف آن ها را سست و بي پايه و به تعبير بعضي از بزرگان «کشک» بخوانيم؟
⭕️ ۵. هيچ مکتب انساني، مانند مکتب #شيخ_الرئيس و #صدرالمتالهين دربست قابل قبول نيست، زيرا به حکم اينکه فاقد عصمتند، نمي توان در بست آن را پذيرفت. تنها مکتب #وحی است که در بست مورد پذيرش است،
ولي با اين اعتراف در لابلاي مکتب آن ها حقايقي به دست مي آيد که مي تواند روشنگر #وحی باشد، مثلاً تعلّق عالم امکان به عالم بالا به سان تعلق معني حرفي به اسمي است. اين بحث گسترده روشنگر #آيه ي مبارکه است که مي فرمايد:
((وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُم)) [آیه ۴ #حدید ]
يا بيانگر گفتار #اميرمومنان است که فرمود: ((داخل في الأشياء لا بالممازجه عنها لا بالمباينه)) (قريب به اين مضمون).
⭕️ ۶. ساليان درازي #شيعه با پيروي از #منطق #عقل، آن را چهارمين دليل، در شريعت و عقيده دانسته و از مکتب #حنابله و #اشاعره دوري جسته است.
اين شيوه سخن گفتن دوستان و عزيزان يادآور مکتب حنابله است که حتي در #عقايد به #خبرواحد عمل مي کنند و براي خدا جهت و حرکت ثابت مي نمايند و #توحيد #ابن_خزيمه را هر سال ميان زائران خانه ي خدا پخش مي کنند.
⭕️ ۷. ما به روان پاک کليه ي اساتيد خود درود فرستاده و همگان را تقدير مي کنيم، ولي اين مانع از آن نيست که در مسائلي اظهار نظر نماييم و اگر اساتيد ديرينه ي ما امروز در قيد حيات بودند، فشار قلم خود را روي #وهابيان، #بهائيان، #ملحدان و بي دينان متمرکز مي کردند. در اين مدت کم صدها هزار کتاب ضد #ولايت، از مرز کشور وارد شده و در خانه ها ايجاد تفرقه نموده است، شايسته ي همت والاي عزيزان اين است که به اين قسمت هم توجه کنند. کشور ما کشور ولايت است و حفظ ولايت براي ما اولويت دارد.
باز در پايان توفيقات همگان را از خداوند متعال خواهانم. اميد است اين نامه در هيئت تحريريه قرائت شود تا آنجا که سخن را درست و پابرجا يافتند، در نشريه رعايت کنند.
با تقديم احترام - جعفر سبحاني - ۱۳۸۸/۴/۷
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از عارفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹با هر کسی درگیر نشوید، فکرتان را مشغول نکنید و به حرف هر آدمی اهمیت ندهید، این نشانه بزرگی و بلوغ فکری شماست...
🆔 @Arefane
🔴 صفحه ما را در ایسنتاگرام دنبال کنید؛
htpps://instagram.com/amin.dehghani.1367
htpps://instagram.com/amin_dehghani_1367
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه مقدار از پیشنهادات #رهبرمعظم انقلاب به حوزه علمیه محقق شده؟
🔴 پاسخ را از خود ایشان بشنویم
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 کلیپی ناب از بیانات #رهبرمعظم انقلاب، در مورد تحول در #حوزه_علميه
♦️کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💎 کلیپی ناب از بیانات #رهبرمعظم انقلاب، در مورد تحول در #حوزه_علميه ♦️کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghh
🔴 #رهبرمعظم: این ها دستور است نه فرمایش
سردار فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اختتامیه همایش «دفاع ملی، دفاع همهجانبه» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت :
آقا در درددلی به من فرمودند که "چرا برخیها میگویند فرمایشات، فرمایشات؟ این چه حرفی است؟ من دارم دستور میدهم، هیچ حرفی نمیزنم، مگر آنکه موضع و یا دستور باشد".
من هم بر همین اساس در ستاد کل هر حرفی را که آقا میزنند، به دستور تبدیل میکنم و به دنبالش میروم که امیدوارم که این کار در همه شرایط صورت بگیرد.
⭕️ عزیزان کلیپ را مشاهده و نشر دهند ...
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
🔴 با روحانیت عوامزده کار اسلام تمام است
شهید علامه #مطهری :
روحانیت ما در اثر آفت عوامزدگی نمیتواند چنان که باید، پیشرو باشد و از جلو قافله حرکت کند و به معنی صحیح کلمه هادی قافله باشد، مجبور است در عقب قافله حرکت کند. خاصیت عوام این است که همیشه با گذشته و آنچه به آن خو گرفته پیمان بسته است، حق و باطل را تمیز نمیدهد. عوام هر تازهای را بدعت یا هوا و هوس میخواند، ناموس خلقت و مقتضای فطرت و طبیعت را نمیشناسد، از این رو با هر نویی مخالفت میکند و همیشه طرفدار حفظ وضع موجود است.
روحانیت عوامزده ما چارهای ندارد از این که همواره سکوت را بر منطق، سکون را بر تحرّک، نفی را بر اثبات ترجیح دهد، زیرا موافق طبیعت عوام است.
حکومت عوام، منشأ رواج فراوان ریا و مجامله و تظاهر و کتمان حقایق و آرایش قیافه و پرداختن به هیکل و شیوع عناوین و القاب بالابلند در جامعه روحانیت ما شده که در دنیا بینظیر است.
📗 دهگفتار، صفحات ۳۰۲، ۳۰۳ و ۳۰۴
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar