eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 |نقد مقاله‌ «محمد راوی رؤیاهای رسولانه» 🖋سیدمحمدامین موسوی 🔰وحی از منظر قرآن کریم، امری الهی و غیر قابل تغییر و تبدل توسط غیر خداوند تبارک و تعالی می‌باشد. پیامبر هم حق دخل و تصرف در الفاظ را ندارد و خطا و خطیئه در آن راه نداشته و مصون از تغییر و تبدل ظاهری و باطنی است. قرآن ناشی از علم و حکمت خداوند تبارک و تعالی است و توسط فرشته‌ی وحی بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده و ایشان فقط و فقط طریق ایصال و قرائت کلام الهی بر مردم است . 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🔸 بخش اول یادداشت را اینجا بخوانید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
23.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |عدالت در نهج البلاغه 👈حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع ⬇️دانلود با کیفیت بالا 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 | پیشینه «علم حضوری» در فلسفه اسلامی 🖋میثم شادپور 🔰شاید برای اولین بار، بود که برخی از احکام معرفت شناسانه علم حضوری را خاطر نشان کرد. وی توضیح می‏‌دهد که علوم حضوری خطاناپذیر و خارج از اقسام تصور و تصدیق هستند چرا که در علم حضوری، واقعیت معلوم عین واقعیت علم است و عالِم با اتصال وجودی و یا اتحاد با آن واقعیت، آن واقعیت معلوم را می‌یابد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🔸بخش اول یادداشت را اینجا بخوانید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |دین در عرصه جامعه و تجربه دینی 🖋رضا جوادی مقدم 🔰اجتماع و جامعه که ضرورت رفع نیازهای بشری است، برای حفظ آرامش خود و جلوگیری از بروز و رشد اختلافات، نیازمند عامل قوی و فراتر از محورهای مادّی است که منافع همه شهروندان را تأمین کند. پیامبران و ادیان آسمانی برای همبستگی جوامع گوناگون از عامل فرامادّی یعنی معنویّت و دیانت استفاده کرده‌اند. اجرای شعایر مذهبی در عبادتگاه، عامل وحدت و اشتراک گروه‌ها و طیف‌های مختلفی از هر زبان، قوم، نژاد و ملّیّت شد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 8 دقیقه 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
14.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | اندیشه سیاسی در منظومه فکری علامه طباطبایی 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💬 | نشانه جامعه دچار بیماری تبعیض چیست؟ ◽️اگر يک جامعه عادل و متعادل باشد قابل بقا هست هرچند مردمش کافر باشند، اگر ظلم و اجحاف در نتيجه تفاوتها و پست و بلندی ها و ناهمواريها در جامعه‌اي پيدا شد آن جامعه باقي نمی ماند هرچند مردمش به حسب عقيده مسلمان باشند! 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
⚜ کمیته امام و رهبری با همکاری دفتر والفجر واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برگزار می کند: 🔰 هشتمین جلسه از سلسله جلسات به همراه اولین جلسه بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تولید علم و جایگاه آن 🎙با حضور جناب آقای دکتر 💠 در این جلسه، قطب نما ضمن بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای علمی برتر کشور، جایگاه علم، راهکارها و موانع تولید علم را بررسی می نماید. 🗓 چهارشنبه 3 آذر 1400 🕘 ساعت 18:30 💻 لینک جلسه VC.isu.ac.ir/ch/basij5 ______________________ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | چرا سلفی گری خطر آینده جهان اسلام است؟ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |مصاحبه اختصاصی نقدی بر مصادره به مطلوب کردن علامه حکیمی 🖋دکتر علی اصغر پورعزت عضوهیات علمی دانشگاه تهران 🔰تقلیل دادن اندیشه علامه حکیمی به اندیشه‌ای سیاسی ناروا است. پیش از اینکه ایشان اندیشه سیاسی داشته باشد، نگاه جامع اجتماعی داشت. اندیشه او به سطح سیاست تقلیل پیدا نمی‌کند، بلکه در سطح اجتماع باقی می‌ماند و به سطح ، و تبدیل نمی‌شود. علامه حکیمی نگاه جامعی داشت و از این نگاه می‌توان برداشت سیاسی عدالت محوری را رصد کرد. علامه حکیمی بدون گرایش به هیچ نوع ایدئولوژی منحرفی، نگاه انسانی و اخلاقی را مبنا و محور قرار می‌دهد. به همین جهت نگاه علامه حکیمی با حقیقت سازگارتر بود. ایشان ایدئولوژی و برداشت منحرفی از دین نداشت؛ مانند نگاه گروه‌های منحرفی که در جامعه دیده می‌شود. ایشان ایدئولوژی نداشت، بلکه باورهای اخلاقی داشتند؛ بنابراین هرگز دیده نشد که علامه حکیمی از حزبی طرفداری کند و یا با فردی عقد اخوت پایدار ببندد و نام او در کنار نام یک گروه سیاسی دیده شود. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 8 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedi