هدایت شده از .
▪️مسیح علینژاد؛ سانسورچی!
یکی از موضوعاتی که در این چند سال اخیر مورد بحث و مناقشه قرار گرفته و در میان بخشی از مردم و افکار عمومی بسیار شنیده میشود، مسئله زنان و حقوق آنان است که نماد دفاع از این مسئله در رسانهها ضد ایرانی "مسیح علینژاد" معرفی شده است.
"علینژاد" امروز به لطف امپراتوری رسانهای و دلارهای نفتی تبدیل به یک ابرقهرمان شده است که ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهری که به دنبال احیا و ایفای حقوق زنان است و باطن و پنهانی که تمامیت آزادگی زنان سرزمین را هدف قرار داده است.
سرویسهای امنیتی - اطلاعاتی آمریکا خوب میدانند که سرمایهگذاری روی "مسیح علینژاد"، خبرنگار دست چندم ایرانی، وادار کردن دستگاه وزارت خارجه آمریکا و مایک پمپئو یا سایر مقامات قضایی آمریکا برای گرفتن عکس با این شخص و حمایتهای بی وقفه، چقدر ثمرات مثبتی برای جنایات ضدبشری آمریکا علیه ایران خواهد داشت. آنها به خوبی درک کردهاند که تصویر وزیر امور خارجه امریکا در کنار علینژاد صرفا یک عکس ساده نیست بلکه اهرم فشاری است در تحریم علیه حاکمیت ایران و نشان دادن چهرهای خوش خط خال در کنار مردم ایران در دفاع از حقوق زنان، کودکان کار، رفع تبعیض و.. در کل در کنار مردم ایران قرار گرفتند تاثیر رسانهای خوبی برایشان خواهد داشت.
"علینژاد" با فعالیت در رسانههای عربی - عبری - غربی از شبکههای مجازی گرفته تا برنامههای تلویزیونی «صدای آمریکا» و «اینترنشنال» سعی دارد خود را مدافع حقوق زنان و محرومان معرفی کند و هرگونه صدایی را تبدیل به اعتراض و ناهنجاری کند. اما آنچه او در این هیاهوهای رسانهای دنبال میکند، سانسور و نادیده گرفتن نقش زنان پیشرو و موفق است. هدف وی سانسور موفیقت زنان کشور ایران است که در تمام عرصهها از تحصیل گرفته تا عرصههای بین المللی و ورزشی خوش درخشیدند، دیده شدند، به جهان مخابره کردند که ما نه تنها آزادیم بلکه آزادگانی هستیم که به راحتی میتوانیم سختترین عرصهها را فتح کنیم.
او تلاش میکند با کمک ساخت چند کلیپ توسط شبکه «من و تو» و «اینترنشال»، به عمده مخاطبانش که پای صحبتهای او مینشیند و از زوایه نگاه او به تاریخ ایران و هویت ایرانی، مینگرند، القاء کند که زن ایرانی در تاریکخانه سنت و تعصب اسیر بوده و او چُنان ناجی سوار بر اسب سفیدی از راه خواهد رسید و یک تنه به جنگ تمام این تبعیضها و خشونتها خواهد رفت.
چیزی که "علینژاد" باید بداند این است که زن ایرانی دارای هویت است، دارای شناسنانه است؛ زن ایرانی امروز به راحتی و میتواند در جامعه حضور داشته باشد. زن ایرانی نیازی به فعالیتهای مبتذل، مضحک و ضدمردمی امثال آزادی یواشکی و چهارشنبههای سفید او ندارد.
زن امروز ایرانی توان دفاع از حقوق خود را دارد و میتواند در تمامی عرصهها خوش بدرخشد و این نتیجه کار ژورنالیستی و مبتذل و مضحک مسیح و امثالهم نیست بلکه محصول آگاهی و آزادگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب زنان سرزمین شده است.
✏️دانیال بصیر
#مسیح_علینژاد
#هویت_ایرانی
@cafe_fekr
🔰 پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س) پیش رویداد «جنسیت و علوم اسلامی» را برگزار می کند:
🗓 از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۳۰ تا ۱۴۰۱/۸/۵
📌قم، سالاریه، بلوار بوعلی سینا، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان شهید بهشتی، سالن آمفی تئاتر طبقه همکف.
🔹راه ارتباطی
🌐 https://pm.jz.ac.ir
✉️ pajoheshgah@jz.ac.ir
📞 025-32112657
┅═══••✾••═══┅┄
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
#گزارش
💢 شعار «زن، زندگی، آزادی» ریشه در معنویت مدرن و ساختارشکن دارد
🔺دکتر احمد شاکرنژاد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی در نشست علمی «مدار اعتراض» به تبیین موضوع «ارتباط اعتراض با نهادستیزی معنوی» پرداخت و گفت: در اعتراضات و اغتشاشات اخیر، شعارهای ساختارشکنانهای به ویژه در تقابل با روحانیت مطرح شد. البته باید توجه داشت که این شعارها را در اعتراضات سال ۸۸ نیز به صورت محدودتری شاهد بودیم.
👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید
⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
🔰 فشار اقتصادی، نارضایتی سیاسی و شکاف نسلی؛ مثلث شکلدهنده اعتراضات
✍️ سید احمد موثقی، عضو هیئت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
🔸 اگر مشروعیت نظام سیاسی بالا باشد، شکاف بین دولت و مردم نباشد و رضایت مردم در سطح نسبتا مطلوبی باشد، این ثبات و استحکام داخلی مانع از یارگیری عامل خارجی و پذیرش دعوت آنها میشود و اساسا امکان فعال شدن عامل خارجی در داخل منتفی میشود. اینجاست که اهمیت مسئله ارتباط میان توسعه و امنیت مشخص میشود. اگر دولتها در جمهوری اسلامی توسعهخواه بودند، کارکرد توسعهای داشتند، با نگاه توسعهای حل ریشهای مشکل فقر و بیکاری را دنبال میکردند، فساد و بیعدالتی را کاهش میدادند و شایستگان از طریق رقابت در مدیریت کشور روی کار میآمدند، اقتدار ملی شکل میگرفت.
🔹 موثقی با اشاره به تفاوت اقتدار و قدرت گفت: قدرت جنبه سخت و فیزیکی کنترل جامعه است که اگر با رضایت مردم فراهم شود اقتدار تولید میشود و لذا این توسعه است که امنیت ملی ایجاد میکند و اینگونه نیست که امنیت آن هم به معنای محدود کلمه و سخت آن، توسعه را ایجاد کند، از قضا این چنین امنیتی به دلیل عدم ایجاد توسعه، منشأ ناامنی میشود و امکان و احتمال سرمایهگذاری را در کشور کاهش میدهد.
💢 مطالعه مطلب در سایت ایکنا
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
💥 سلبریتی، راهزن توجه نوجوانان
💢 دکتر احسان شاه قاسمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ما در دبیرستانها چه داریم به دانشآموزان درس میدهیم؟ سواد رسانهای و سواد شهرت را به دانشآموزان هرگز درس نمیدهیم.
💢 وی گفت: سن نوجوانی، سن پرآشوب است و سن تجربه نیست. باید به زبان خودشان با نوجوانان صحبت کنیم. باید به آنها بگوییم که توجه آنها یک کالای گرانقیمت است و سلبریتیها آن توجه را میدزدند و از آنها اطاعت بیقید و شرط میخواهند.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#سلبریتی #نوجوانی
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
-992600320_-1453132197.mp3
36.82M
#صوت
🔸سلسله نشستهای "واکاوی وقایع اخیر کشور"
🔹«اینترنت، حاکمیت ملی و آزادیهای فردی»
📌با حضور:
- محمدحسین انتظاری
- دکتر مجید سلیمانی
- دکتر مرضیه ادهم
- محمد کشوری
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
| @rcica_ir |
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
🔰 بررسی «مطالبات دهه هشتادیها» در میزگرد «ایران» با حضور مقصود فراستخواه و علی انتظاری
💠 صدای نسل پرسشگر
🔸در جریان اعتراضات و مطالبهگریهای اخیر، حضور جوانان و نوجوانان و به اصطلاح دهه هشتادیها پررنگ بود. در این راستا آیتالله رئیسی در دیدار اخیری که با مدیران وزارت آموزش و پرورش داشت، پرسشگری دهه هشتادیها را نه تهدید که فرصتی برای خودشان، جامعه و آینده دانست و تأکید کرد که دهه هشتادیها فرزندان و آیندهسازان کشور هستند.
🔹در میزگردی با حضور دکتر مقصود فراستخواه، جامعهشناس و عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی و دکتر علی انتظاری، جامعهشناس و رئیس دانشکده علوماجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی «فرهنگ جوانی و روحیه مطالبهگری جوانان» به بحث گذاشته شد. از آنان از «مصرف فرهنگی» دهه هشتادیها پرسیدیم؟ اینکه این نسل چه ویژگیها و مطالباتی دارد؟ چقدر مسئولان و عالمان علوم اجتماعی ما، این نسل و خواستهها و نیازهایشان را میشناسند؟ و سازکار مواجهه با مطالباتشان چیست؟ آنچه در ادامه میخوانید پاسخ استادان به این پرسشها است.
💢 ادامه مطلب را در روزنامه ایران بخوانید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
خیابان و امر سیاسی - سیدمجید امامی و میثم مهدیار.mp3
32.3M
#صوت
🔰 برنامه تلویزیونی شیوه
🔸موضوع: خیابان و امر سیاسی
با حضور:
👤 دکتر سید مجید امامی
👤 دکتر میثم مهدیار
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
22.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🎞 سرنگونی جمهوری اسلامی با ابزار رسانه
💢 دکتر فؤاد ایزدی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در برنامه شیوه میگوید: ما شاهد یک فاجعه رسانهای هستیم که دشمن با ابزار رسانه به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی هستند.
💢 وی اشاره میکند: سبک کار دشمن اینگونه است که به دنبال این نیستند که عموم مردم را همراه خود کنند. آنها به سراغ جمعیتهای محدودی رفتند که با اصل دین مشکل دارند. تفکرشان این است که لازم نیست مردم را داشته باشیم و اقلیت کافی است. معتقدند که جمعیت کم را مدیریت کنیم و با روشهای رسانهای، هرج و مرج ایجاد کنیم. این کارها ریشه در کینۀ آنها نسبت به مردم و جمهوری اسلامی دارد.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#ایران
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از تدریس خصوصی قم
📼 #مصاحبه_اختصاصی | غفلت از عدالت فرهنگی
🎙 حجتالاسلام احمد اولیایی در مصاحبه با کافه عدالت به معرفی کتاب جدید خود به نام (درباره عدالت فرهنگی) پرداخت و #بخش_اول این مصاحبه را درحال مطالعه هستید.
🔻 عدالت یکی از بزرگترین ارزشهای انسانی و فضائل بشری است که برقراری آن نه فقط هدف اسلام بلکه طبق آیات قرآن هدف تمامی انبیا و ادیان الهی است. در بحث عدالت حوزههای مختلفی وجود دارد از قبیل؛ عدالت اقتصادی، قضایی، اجتماعی و... که یکی از آن حوزهها، حوزه فرهنگ میباشد.
▫️ بحث عدالت فرهنگی در #عدالت_پژوهی مورد غفلت واقع شده، بهگونهای که حتی یک نگاه تقلیلگرایانه بهوجود آمد و عدالت فرهنگی به فرهنگ عدالت یعنی فرهنگ عدالتگستر تقلیل داده شد؛ درحالی که رابطه عدالت و فرهنگ بسیار پیچیده میباشد.
▪️ از زمانی که رهبری فرمودند که ما فقدان نظریه جامع عدالت اسلامی داریم و با توجه به مطالعاتی که در حوزه #فرهنگ داشتیم، به موضوع عدالت فرهنگی پرداختیم. از آنجا که هنوز متن منسجم و قابل اعتنایی در این حوزه وجود نداشت ما به فکر افتادیم تا به تحقیق در رابطه با چیستی عدالت فرهنگی بپردازیم.
🔺 مسئله ما در کتاب «درباره عدالت فرهنگی» ناظر به عدم معرفت به چیستی عدالت فرهنگی است نه ناظر به عدم معرفت به چگونگی، برای همین مباحث نظری کتاب فربهتر از سویه انضمامی است؛ ولی تلاش شده تا در عرصههای مختلف عدالت فرهنگی مثالهای متفاوتی آورده و بررسی شود.
#عدالت_فرهنگی
☕️ با کافه عدالت همراه باشید
🆔 @cafe_edalat
هدایت شده از رادیو فکرت
33.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 آیا قانون #حجاب به معنی #توتالیتر بودن جمهوری اسلامی است؟
⏺ #اسلام در مسائل اجتماعى -بر خلاف دولت هاى توتالیتر و یا لیبرال نه دولت را موظف مى کند که همه نیازمندى هاى #جامعه، حتى نیازهاى غیرضرورى را در انحصار خود درآورد و نه دولت را به طور کامل از دخالت در کارهاى اجتماعى باز مى دارد؛ بلکه سطح دخالت دولت، متناسب با شرایط متغیرى است که در جامعه پدید مى آید و بایستگى دخالت را در تأمین بخشى از نیازهاى جامعه نمایان مى سازد.
⏺ در نگرش اسلام، اصل بر آن است که نیازمندى هاى جامعه، داوطلبانه از سوى خود مردم تأمین شود. اما از آنجا که سود پرستى و افزون طلبى افراد و گروه هایى، منشأ فساد و تضییع حقوق دیگران مى شود؛ #دولت باید وارد صحنه شود و با ارائه راه کارهاى مناسب و رعایت مصالح زمانى و مکانى، تصمیمات لازم را براى جلوگیرى از تخلّفات اتخاذ کند.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#حجاب
#ایران
🔻 کانال رادیو فکرت:
🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#اختصاصی
💠 «اقامه توحید؛ در بستر پیادهروی اربعین حسینی»
♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه
🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت
شماره چهل و دوم، شهریورماه ۱۴۰۱
✴️ سرخطهای این شماره:
🔻ماهیتشناسی پدیده اربعین از لحاظ فلسفی و دینی؛
🔻طبقهبندی روایات موجود در باب منسک اربعین؛
🔻علتیابی آسیبهای موجود در عملکرد زائران؛
🔻رابطه مراسم اربعین با تمدن نوین اسلامی.
✳️ به ضمیمه یادبود استاد اخلاق مرحوم آیتالله ناصری
لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه
💢fekrat.net/?p=11922
#ماهیت_اربعین
#توحید_محوری_در_اربعین
#اربعین_و_اقتدار_دینی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @didebane_andisheh