eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
22.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 | «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر انقلاب ▪️نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمی‌توانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد... 🇮🇷 ویژه روز جمهوری اسلامی ایران 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
🔲 | رهاوردِ رفراندوم 🖋دکتر حامد نیکونهاد، عضو هیئت علمی دانشگاه قم ▪️پیوند میان «جمهوری» و «اسلامی» در یک نظام سیاسی، هنر قانون اساسی جمهوری اسلامی است. ▪️هدف از تشکیل حكومت در اندیشه زیربنای جمهوری اسلامی، رشد دادن انسان در حركت به سوی نظام الهي دانسته شده است (و إلی‌الله المصير) تا از این رهگذر زمينه بروز و شكوفايی استعدادهای انسانی به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آيد(تخلّقوا بأخلاق الله). ▪️شکوفایی استعدادها و حرکت در جهت خدایی شدن، جز در گرو مشاركت فعال و گسترده تمام عناصر اجتماع در روند تحول جامعه امکان‏پذیر نیست. 🖇مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
حکمت و طبیعت.mp3
24.13M
| 🔰حکمتانه | شماره 101 📻 حکمت و طبیعت، نظام وار جهان هستی 🔹 مولانا، کوه و باد و سنگ و خاک و تمام عناصر عالم طبیعت و محیط زیست را بدلیل تجلی خدا بودن، زنده و دارای روح و مراتبی از فهم و درک دانسته است و از این رو یکپارچگی انسان با طبیعت را مورد توجه قرار داده و عدم درک ما از چنین جریانی را نتیجه غرق شدن ما در مادیات و نفسانیات و دوری از عالم روح می داند؛ در این شماره از حکمتانه به رابطه حکمت و طبیعت پرداخته‌ایم. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 🎙گوینده: سجاد اکبری 📽کاری از تیم تولید فکرت 📎 شماره 100 حکمتانه را اینجا بشنوید. 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
| ✅ سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملَکات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنیده است خارج شویم. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| آیت الله میرباقری: 🔻مبارزه با راننده اسنپ و رستوران‌دار و … در موضوع مبارزه با بدحجابی، اقدام‌ناموفقی است، 🔻در موضوع حجاب، مسئولینی که ۴۰ سال است دنبال اشاعه فرهنگ غربی هستند، باید پاسخگو باشند. کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
| ✅ ایجاد جامعه دو قطبی و تنش اجتماعی آرزوی دشمنان ایران است و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نمی‌کنند. چه بسا پشت پرده این تحرکات، گروه های سازمان یافته مزدوری باشند که هدفی جز ایجاد آشوب ندارند. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
33.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| پادکست 🔰حکمتانه | شماره 102 📻 آیا قانون حجاب به معنی توتالیتر بودن جمهوری اسلامی است؟ ⏺ اسلام در مسائل اجتماعى -بر خلاف دولت هاى توتالیتر و یا لیبرال نه دولت را موظف مى کند که همه نیازمندى هاى ، حتى نیازهاى غیرضرورى را در انحصار خود درآورد و نه دولت را به طور کامل از دخالت در کارهاى اجتماعى باز مى دارد؛ بلکه سطح دخالت دولت، متناسب با شرایط متغیرى است که در جامعه پدید مى آید و بایستگى دخالت را در تأمین بخشى از نیازهاى جامعه نمایان مى سازد. ⏺ در نگرش اسلام، اصل بر آن است که نیازمندى هاى جامعه، داوطلبانه از سوى خود مردم تأمین شود. اما از آنجا که سود پرستى و افزون طلبى افراد و گروه هایى، منشأ فساد و تضییع حقوق دیگران مى شود؛ باید وارد صحنه شود و با ارائه راه کارهاى مناسب و رعایت مصالح زمانى و مکانى، تصمیمات لازم را براى جلوگیرى از تخلّفات اتخاذ کند. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 📽تولید در رسانه فکرت 📎 شماره 101 حکمتانه را اینجا بشنوید. 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
هدایت شده از فکرت
14.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | قانون، جامعِ شرع، عقل و عرف ▪️ دکتر علیرضا شجاعی‌زند، جامعه‌شناس ایرانی و دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بدون شک قانون، از دل ضرورت‌ها و نیازها بر می‌آید. نه فتوا و شرع به تنهایی برای اداره جامعه کفایت دارد، نه عقل و منطق و نه فرهنگ؛ همه با هم دخیل‌اند. ▪️ شجاعی‌زند در جواب سوال «چرا جمهوری اسلامی به مساله حجاب آن‌قدر حساس است؟‌» گفت: من می‌خواهم بگویم که بیشتر از آن که جمهوری اسلامی نسبت به مساله حجاب حساس باشد،‌ دیگران در مورد حجاب حساس هستند. دیگران در بی‌حجابی تلاش دارند و در برهنگی می‌دمند. ▪️ وی گفت: نظام جمهوری اسلامی تحت فشار دیگران هست و مشکلات مضاعفی از طرف دیگران بر ما وارد می‌شود. این نشانه زنده‌بودن و پویایی ماست و متقابلاً هزینه این زنده‌بودن را نیز می‌پردازیم. 📲 اینستاگرام | تلگرام | بله | ویراستی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
ZOOM0011_1.mp3
21.6M
| 📻 روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎙 مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔸در رسانه‌ها به صورت کلی دو مدل روش تحلیل داریم: روش تحلیل کمی، روش تحلیل کیفی. 🔹در روش تحقیقات کمی که مبتنی بر اثبات گرایی یا خرد گراییِ انتقادی راست است، پارادایمِ پوزیتیویستی بر روش تحلیل کمی حاکم است . ▫️از فرمول نمونه گیریِ تصادفی استفاده می‌شود. در واقع پژوهشگر در تحقیق خود از سه روش پوزیتیویسمِ اثبات گرا، تایید گرا و یا ابتال گرا استفاده می‌کند. 🔹 لذا با استفاده از روش‌های کمی که در کتاب‌های روش تحلیل رسانه‌ای هم ذکر شده به نتایج خوبی دست می‌یابند که کارآیی هم دارد. اما نه کارآییِ کامل. 🔸در روش‌های تحلیل کیفی فیلم‌های شاخص یا فیلم‌هایی که ذیلِ جریان خاص ساخته می‌شوند ( مثلا جریان فمینیستی) را انتخاب می‌کنید و با تحلیلِ مثلا دو فیلم جدی در این جریان به تحلیل‌های کیفی می‌رسید که ارزش بسیار جدی دارد و می‌توانید تحلیل‌های بعدیتان را هم روی اینها سوار کنید. 🔸تعداد روش‌های تحلیل کیفی بسیار زیاد است. کسانی که علاقه دارند در این زمینه اطلاعات کسب کنند، می‌توانند به کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» مراجعه کنند. 📎تولید در رسانه فکرت 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| «حجاب»؛ نماد قدرت دین‌داری 🔸امروزه تمدن غربی براساس باطن، محتوا و تفکر شکل نمی‌گیرد؛ بلکه براساس سبک زندگی شکل می‌گیرد و به‌واسطه‌ی همین سبک زندگی، کم‌کم باور و محتوای تمدنی صورت خواهد گرفت. 🔹تمدن غربی در زیست خانوادگی، پوشش، ازدواج و... الزامات خاص خود را دارد. اما چرا غرب اصرار دارد که نمادهای دینداری اسلام خصوصاً حجاب نباشد؟ زیرا در صورت وجود این نمادها، مشخص می‌شود که فضای مؤمنانه و قدرت دینداری چقدر است! 🎙 دکتر سید سجاد ایزدهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔲 | بدون قرار قبلی؛ از هویت ایرانی اسلامی تا دیگریِ تجدد 🖋 حوریه بزرگی، پژوهشگر حوزه سینما ▪️کدام جهان ایرانی می‌تواند بر هم زننده ساختار‌های پیچیده نئولیبرالیسمی باشد که اتفاقا در پی احیای امرنوستالیژیک و ناسیونالیستی با چاشنی رمانس است و اصل اساسی‌اش حال خوب فردی است؟ ▪️کارگردانِ «بدون قرار قبلی» دغدغه روایت هویت اسلامی_ایرانی را دارد. او برای بازنمایی این هویت از تقابل «ایرانیت _ اسلامیت» با «تجدد غربی» بهره می‌برد. ▪️سکانس‌های مختلف فیلم با بازنمایی روایت‌هایی نوستالژیک از نماد‌های ایرانی و روابط گرم، پرنشاط و صمیمی از خانواده نرگس همراه است. ▪️در نگاه کارگردان این فیلم، زن در کنار مرد معنادار می‌شود و نه در تقابل با او. هویت با سرزمین و پدر در ارتباطی تنگاتنگ است و حال خوب و تجربه آرامش درونی در بازگشت به هویت ایرانی‌ای تعریف می‌شود که ایرانیت و اسلامیت را ممزوج کرده و در نظام معنایی تجدد هضم نشده است. ▪️گفتمان شهرگریزی و روستاگرایی، سکوت در برابر امر سیاسی، در کنار بهره بردن از وجوه رمانیتک از جمله مؤلفه‌هایی است که در سینمای ایران نمادی برای رجوع به خود و سلوک درونی است. 🖇مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه | ایتا | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام