#محفل | #محمدحسین_فرجنژاد
💢 شباهت مرحوم فرجنژاد با شهید آوینی زیاد است. هر دو متعهد، مسئول و پرتلاش بودند.
لینک ویراستی در فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_net
فکرت
🔘#محفل۹ ا #استاد_فرج_نژاد مدرسه فکرت با همکاری مدرسه استاد فرجنژاد برگزار میکند: ✅ بصیرت رسانها
#گزارش_تصویری ا #محفل
✅ بصیرت رسانهای؛ شاخصه کنشگری استاد فرجنژاد
👤مهمان ویژه:
دکتر سید حسین شرفالدین؛ استاد جامعهشناسی موسسه امام خمینی(ره)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
صوت جلسه استاد شرف الدین.mp3
16.04M
🎧#صوت ا #محفل
✅ بصیرت رسانهای؛ شاخصه کنشگری استاد فرجنژاد
👤مهمان ویژه:
دکتر سید حسین شرفالدین؛ استاد جامعهشناسی موسسه امام خمینی(ره)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#اختصاصی ا #استاد_فرج_نژاد
✅ رفقا کار کنید...
▪️ویژه دومین سالگرد ارتحال استاد «محمدحسین فرجنژاد»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
#گعده | #نویسندگان
▫️یازدهمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
این هفته با عنوان:
«آنچه رهبری فرمود»
گفتوگوی آزاد نویسندگان درباره تبلیغ کارآمد
📆 زمان: یکشنبه ۲۵ تیرماه، ساعت ۱۷:۳۰
🏢 مکان: کافه جهاننما قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱
با همکاری
🖌 باشگاه فکرت
🖌 تحریریه عصر زنان
🖌 کانون نویسندگان حوزوی
📣 اعلام حضور برادران به نشانی
🆔 @Aftabehazer
📣 اعلام حضور خواهران به نشانی
🆔 @mahta_sa
#گعده
#مهارت_رسانه
#پویش_نوشتن
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
📽#محفل ا #استاد_فرج_نژاد
✅ بصیرت رسانهای؛ شاخصه کنشگری استاد فرجنژاد
👤مهمان ویژه:
دکتر سید حسین شرفالدین؛ استاد جامعهشناسی موسسه امام خمینی(ره)
📥فایل کامل محفل نهم را در آپـــــارات و یــوتـیـوب فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت | فکرت | مدرسه فکرت
در میدان تبلیغ، الگویی مثالزدنی بود...
استاد محمدحسین فرجنژاد از جمله اساتید و پژوهشگرانی بود که به دور از هیاهو و جنجال فقط بهدنبال تربیت انسان طراز انقلابی بود. خودش تربیت شده بود تا بتواند دیگران را تربیت کند. وقت گذاشته بود با خالقش تا بتواند وقت برای مخلوقاتش بگذارد. در حوزه پژوهش و تدریس، مسیری را دنبال میکرد که این دهههای اخیر اساساً کمتر در میان طیف اساتید و پژوهشگران دیده میشود؛ تمام همّ و غم ایشان، پرورش و تربیت انسانی در طراز انقلاب اسلامی بود. دائماً شاگردان، رفقا، همکاران و هر آن کسی که با او ارتباط داشت را تشویق به مطالعه، تفکر و تعمق در مسائل میکرد چرا که خودش اهل تفکر بود.
استاد فرجنژاد از آن دست متفکرانی بود که با شناختی عمیق از دین، فلسفه، کلام، فرهنگ و هنر، همیشه قلم را به دست میگرفت و همیشه با قدرت کلامش و با آن بیان شیوا و مجذوبکنندهاش، مبلّغ دغدغهای بود که کار انقلاب به دست من و شماست.
بر ماست که همیشه به خاطر و یاد داشته باشیم، روزی روزگاری، استاد انقلابی را درک کردیم که بیشتر از هرکسی درد انقلاب را داشت و هیچگاه منادی یاس و ناامیدی نبود؛ دایره انقلاب را تنگ نمیدید؛ به دنبال محبوبیت عمومی نبود؛ از طردشدن هراسی نداشت؛ دوستان انقلابی را دور خودش جمع میکرد؛ تبلیغ دین و انقلاب در دستور کارش بود؛ پرخروش بود ولی آرام و در میان میدان بود ولی بیحاشیه.
دومین سالگرد ارتحال استاد و خانواده گرامیشان
سردبیر فکرت؛ دانیال بصیر
#محمدحسین_فرجنژاد
#استاد_انقلابی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گعده_نویسندگان ا #حاشیه_نگاری
✅ در حاشیه فکرت
گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
«همنویسی در پاسداشت مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد»
🔸مهمان ویژه:
🔶 دکتر محمد حسنی، مدیرعامل انتشارات جمکران
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#دکوپاژ ا #حاشیه_نگاری
✅ در حاشیه فکرت
اکران مستند سرو بی قرار
ویژه سالگرد ارتحال استاد محمد حسین فرجنژاد
با حضور:
▫️دکتر رفیع الدین اسماعیلی
◾️دکتر حفیظه مهدیان
▫️دکتر محمد حسن فرجنژاد
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی آواتار(Avatar The Way of Water )
با حضور:
▫️دکتر سعید ارجمند فر
◾️سید محمدمهدی موسوی
⏱ زمان: دوشنبه 26 تیرماه ۱۴۰۲
🔻15:30 الی 18:30 اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری)
🔻18:30 الی19:30 تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی)
📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱
جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید:
@Mostafagoodarzi
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فکرت
#گعده | #نویسندگان ▫️یازدهمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی این
#گزارش_تصویری ا #گعده_نویسندگان
▫️یازدهمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
✅ گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
این هفته با عنوان:
«آنچه رهبری فرمود»
گفتوگوی آزاد نویسندگان درباره تبلیغ کارآمد
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فکرت
🔘#محفل۹ ا #استاد_فرج_نژاد مدرسه فکرت با همکاری مدرسه استاد فرجنژاد برگزار میکند: ✅ بصیرت رسانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محفل ا #استاد_فرجنژاد
✅ از آوینــی تا فـــرجنــژاد
▪️شهید آوینی و مرحوم فرجنژاد انسانهای مؤمن، متعهد، سختکوش، تلاشگر، ساده، بیآلایش، رها از بند تعلقات، پرشور، روح ناآرام، در مسیر تعالی، پیشرفت و از ثمرات گفتمان انقلاب اسلامی و… بهشمار میرفتند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
«نصیری و گذار از عصر حیرت»
مهدی نصیری به تازگی بر مزار مهسا ایستاده و شعری نو سروده است و در آن بر آستان حضرت انسان سجده کرده است. او برای ادامه نهضت «زن زندگی آزادی» از روح شهیده مهسا(!) استمداد طلبیده است.
از نگاه «اندیشمندِ حیران» مزار مهسا، زیارتگه رندان جهان خواهدشد. خدای او در آغاز سخن نیز، خدای رنگین کمان هاست.
مهمترین لطیفه شعری در سروده حیران، کشف ارتباط میان نهضت فاحشهها و جنبش رنگینکمانیهاست. «فیلسوف جنبش مهسا» در ابتدای سخن میگوید: «به نام خدای رنگین کمان» همان رنگین کمانی که در دست مادر پیرفلک و دیگر همکیشان قوم لوط بود. نقطهی کمال انقلاب فاحشهها رنگین کمانی شدن مردان است.
اگر داستان مهسا در «روزگار کیهانی» رخ میداد، نصیری آنگونه میسرود که خوانندگان کیهان انگشت به دهان میگرفتند و او را بر این سروده میستودند. ناموزونی سرودههای «روزگار کیهانی» با «عصر کمال حیرانی» ریشه در تعهد او به جهانشناسی و فلسفهاجتماعیاش دارد. او انسانِ عصر حیرت است. برای همین شگفتی ندارد اگر بر مزار مهسا برای جنبش فاحشهها احساس تغزل سر بکشد.
این چرخش آشکار در افکار و رفتار نصیری او را از دم تیغ ملامت بسیاری عبور داده است، اما من از ملامت او بیمناکم و چون بید بر سر ایمانِ آینده خویش میلزرم. او را با همه آنچه هست نادره دوران و پدیده نایابی نمیبینم.
نصیری دوران غیبت را «عصر حیرت» میداند و انسان را رها شده در عالم میشناسد. او در رفتار رسانهای خود نشان میدهد که در چنین عصری زندگی میکند و چرخشهای او پایبندی و صداقت او در فلسفه زیستن را نمایان میسازد. کنشهای رسانهای او به خوبی نشان از حیرانی دارد. او خودش است و متعهد به فلسفهای که برای عصر غیبت دارد. آیا میتوان از چنین انسانی با چنین فلسفهای انتظاری جز حیرانی داشت.
ویژگی فلسفه اجتماعی که به جای اندیشکدهها و مراکز علمی و شاگردی نزد «علامهها» در بستر رنگارنگ رسانه شکل بگیرد جز همین حیرانی و پررنگی چیزی نیست. در عصر حیرت انسان در رفتار خطا و اشتباه مدام خود تقصیر ندارد. هر چقدر هم به ناکجا آباد برود حیران است بیچاره!
نمیخواهد بیراهه رود اما راه بیراهه است.
اما ای کاش نصیری در عصر حیرت بماند و سر از عصر ضلالت در نیاورد. کاش نصیری آگاهانه بیراهه نرود.
✍️ سید عبدالله هاشمی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فکرت
🔘#محفل۹ ا #استاد_فرج_نژاد مدرسه فکرت با همکاری مدرسه استاد فرجنژاد برگزار میکند: ✅ بصیرت رسانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#محفل ا #حاشیه_نگاری
✅ حاشیه نگاری فکرت از محفل نهم
باحضور؛
👤دکتر سیدحسین شرفالدین؛ استاد جامعهشناسی موسسه امام خمینی(ره)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#اختصاصی ا #حسینیه_اندیشه
✅ ردی بر اتهام سنگین
حجتالاسلام دکتر فتحالله نجارزادگان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران
▪️قرآن در سورهی یاسین و مریم میگوید: مشرکین بتها را میپرستیدند تا به آنها عزت و نصرت دهند. آنها بت را الله خود قرار داده بودند؛ اما بدون خدا و غیر خدا؛ یعنی آنها از بت مستقل از خداوند نصرت میخواستند؛ ولی ذهنیت ما این نیست؛ بلکه دقیقاً عکس این است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲 #اختصاصی |#حسینیه_اندیشه
✅فرهنگ عاشورا در مذاهب و عشایر عراق
عناوین برتر سخنان طاهرالحمود، استاد دانشگاه بغداد در گفتوگو فکرت:
▪️سالانه وقتی که دوران درجهداران ارتش در دانشگاه دفاع به پایان میرسد، باید قسمِ درجه بدهند. آنها به سمت کربلا حرکت میکنند و کاری به شیعه و سنی ندارد.. و قسمشان را در مقابل بارگاه حضرت امام حسین(ع) میدهند.
▪️ما حضرت زینب(س) را بیشتر در شام، سوریه، لبنان و ایران شناختهایم. این هم شاید برای شما جالب باشد که فرهنگ عشیرهای - قبیلهای عراق، فرهنگی مردانه است و اشاراتی که به حضرت زینب(س) میکند، اشارات عمیقی نیست.
▪️در دوره عثمانی و پادشاهی، فرهنگ عزاداری، فرهنگی محسوب میشود که اقلیت بودگی شیعیان را القا میکرد. البته شیعیان در عراق اقلیت نیستند و در حدود 60 تا 65 درصد ملت عراق را تشکیل میدهند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#اختصاصی ا #حسینیه_اندیشه
✅ ریشه عزاداری در سیره اهل بیت(ع)
دکتر مجید معارف، عضو هیات علمی دانشگاه تهران
▪️عزاداری در دوران ائمه اطهار(ع) واجد مؤلفههایی بوده و این مؤلفهها کمابیش تا زمان ما موجود است و بلکه باید تقویت شوند. این مؤلفهها عبارتند از:
▪️یادکرد اصل حماسه نباید فراموش شود؛ زیرا ارادهی دشمن این بوده که این جریان را خاموش کند و به فراموشی بکشاند.
▪️بیان ظلم بنی امیه و مظلومیت اهل بیت(ع) که بههرحال شیعه مطالبهگر میشود و انشاءالله که با قیام ولیعصر انتقام خون امام حسین(ع) گرفته خواهد شد.
▪️تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) که در روایات ائمه از آن به احیای امر تعبیر شده است
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت