eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
جریان شناسی فمنیسم| نقد و بررسی آن 🔰مدرسه فکرت با همکاری رسانه‌ی تخصصی عصر زنان برگزار می‌کند: 🔺شش جلسه ۹۰ دقیقه‌ای 📍تدریس خانم سمیه حاجی اسماعیلی چهارشنبه‌ها | ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ | از ۲۷ دی‌ماه| فقط بصورت حضوری | با گواهی پایان‌دوره 🔹جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️درخواست یک جوان از آقای اکبرنژاد ▫️ابتدای جلسه مناظره بین آقایان رئوفی و اکبرنژاد و قبل از شروع آن، جوانی که شاید به زعم ما تیپ ظاهرالصلاحی نداشت از جا برخاست و در مقابل آقای اکبرنژاد به نقد گفتار و رفتار ایشان پرداخت که دیدن این فیلم خالی از لطف نیست. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ کدام شناخت از حجاب نیازمند حمایت است؟ 🖋حمید احتشام‌کیا، پژوهشگر فلسفه ✔️مهم‌ترین کارکرد آموزه «امربه معروف و نهی از منکر» کارکرد شناختی است، یعنی تأیید شناختِ پایه به‌مثابه بازخورد مثبت اجتماعی. مضافا بر آن، چه ایده‌هایی برای این مرحله از شناخت در نظر گرفته شده است؟ یک خانم محجبه در سینما، در تبلیغات، در رسانه، در بازار و به طور کلی در جامعه با چه میزان از تأیید مواجه است و با چه میزان از هجمه؟ ➕مطالعه یادداشت در«وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ خشونت کلامی با طعم روشنفکری ✔️ادبیات اخیر عبدالکریم در مواجهه با علامه مصباح یزدی(ره)، آبروی نداشته روشنفکری را بیشتر نمایان کرده است. ➕ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
📣 رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ ✔️یازدهمین #مدار با عنوان: ☑️ مدار مردم 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب
📣 ، درحال برگزاری ✔️یازدهمین با عنوان: ☑️ مدار مردم 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم با حضور 👤 آیت‌الله عباس رفعتی نائینی ✔️ بررسی نسبت قدرت و مردم در حکمرانی دینی ✔️ جایگاه مردم در گفتمان امامین انقلاب ✔️ لوازم «توان‌بخشی معرفتی» و «جهت‌دهی دقیق» مردم در میدان مبارزه و ایستادگی چیست؟ ➕گزارش متنی و فایل صوتی و تصویری این نشست به زودی از کانال فکرت منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 | ☑️ گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام رئوفی پیرامون تسخیر لانه جاسوسی در مناظره با حجت‌الاسلام اکبرنژاد پیرامون موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی». ➕این مناظره را از یـوتـیـوب و آپـارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ گفتمان‌ انقلاب التقاط تحجر(بخش اول) 🖋محمد میرزائی ✔️1. با نگاهی به فضای فکری و فرهنگی کشور، وجود سه گفتمان در میان دینداران قابل شناسایی است؛ گفتمان تحجر، گفتمان التقاط و گفتمان انقلاب. این سه گفتمان را می‌توان از زاویه‌های مختلف تعریف کرد ولی در این یادداشت از زاویه نسبتی که با مدرنیته دارند تعریف می‌شوند: ✔️گفتمان تحجر: این گفتمان هیچ مواجهه‌ای با مدرنیته نداشته و در صدد شناخت آن نیز برنیامده است، به عبارت دیگر مدرنیته برای آن، مسئله نبوده است. این طیف در همان فضای سنت نفس کشیده و در عین حال از مدرنیته به‌عنوان «أکل میته» در حد ضرورت استفاده می‌کند. ✔️گفتمان التقاط: مدرنیته برای این طیف، مسئله بوده و در صدد شناخت و مواجهه با آن برآمده است ولی به دلیل عدم عمق در مبانی بنیادی سنت، نتوانسته است مواجهه دقیق و قدرتمندی با آن داشته و در عرصه‌های مختلف قافیه را به مدرنیته باخته است ولی به دلیل علقه‌ای که به سنت دارد عناصری از آن را در اندیشه خود نگاه داشته و با تلفیق داشته‌های سنت با مدرنیته گفتمانی التقاطی برای خود ساخته است. ✔️گفتمان انقلاب: مدرنیته برای این گفتمان مانند گفتمان دوم مسئله بوده و در صدد شناخت و مواجهه با آن بوده است. این طیف به دلیل شناخت عمیق و همه جانبه از سنت در مقابل مدرنیته مقهور و منفعل نشده و درصدد بازخوانی آن از طریق میراث بزرگ سنت برآمده‌اند. آنها عناصر مختلف مدرنیته را با دستگاه فکری خود سنجیده و عناصر ناسازگار را پس زده و عناصر سازگار را بعد از تخلیه از مبانی فکری پشتیبانِ آن عناصر، تصرف کرده و بومی‌سازی می‌کنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ مشارکت ستیزی و تحریم انتخابات 🖋حجت‌الاسلام ذبیح‌الله نعیمیان ✔️جریان‌‌های مختلفی همواره در جامعه‌ی اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. نیم‌نگاهی به جریان نفاق و نقش‌آفرینی آن در شرایط کنونی ضروری است. ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸در نشست تحلیلی فکرت بررسی می‌شود؛ ☑️ عقلانیت، انتخابات، مردم 🔻بررسی نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در مشارکت حداکثری مردم با حضور 👤محمدباقر خراسانی؛ پژوهشگر حوزه و دانشگاه، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ⏰ پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، ساعت ۱۳. 🏢 خیابان هنرستان،پایین‌تر از تراب نجف‌زاده، ساختمان فکرت. 📍لوکیشن 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
📣 رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ ✔️یازدهمین #مدار با عنوان: ☑️ مدار مردم 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب
1402.10.26 مدار استاد رفعتی.mp3
8.95M
🎙 ا ☑️ مدار مردم 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم 👤 آیت‌الله عباس رفعتی نائینی ✔️ بررسی نسبت قدرت و مردم در حکمرانی دینی ✔️ جایگاه مردم در گفتمان امامین انقلاب ✔️ لوازم «توان‌بخشی معرفتی» و «جهت‌دهی دقیق» مردم در میدان مبارزه و ایستادگی چیست؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
▫️رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی این هفته با عنوان: ☑️ بررسی فنی یادداشت‌های نویسندگان حرفه‌ای همراه با یادداشت‌خوانی 👤میزبان: سعید احمدی ویژه اعضای باشگاه فکرت (برادران) 📆 زمان: شنبه ۳۰ دی، ساعت ۱۵:۳۰ 🏢 مکان: خیابان بسیج، رسانه فکرت. 📍لوکیشن 📣 نام‌نویسی حضوری و مجازی به نشانی‌ 🆔 @saeidaa110 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔸#یادداشت ا #انقلاب_اسلامی ☑️ گفتمان‌ انقلاب التقاط تحجر(بخش اول) 🖋محمد میرزائی ✔️1. با نگاهی به ف
☑️ گفتمان‌ انقلاب التقاط تحجر (بخش دوم) ✍️ محمد میرزایی ✔️2. در زمانی که مدرنیته با تمام قوا وارد ایران شده و همه عرصه‌های جامعه و فرهنگ را به تسخیر خود درآورده بود و گفتمان التقاط آخرین دارایی‌های خود را زیر پای آن قربانی می‌کرد و گفتمان تحجر با فرورفتن در خود آخرین نفس‌هایش را می‌کشید، گفتمان انقلاب با تکیه بر مبانی عمیق سنت در سپهر آسمان ایران، ظاهر شد و توانست با بسیج میلیونی انسان‌های اسیر در چنگال مدرنیته آنها را با خود همراه کرده و راه سومی غیر از التقاط و تحجر در برابر مردم ایران قرار دهد. امام خمینی ره توانست حکومت اسلامی را از دل مدرنیته بیرون کشیده و بنیان جدیدی متفاوت از مدرنیته طراحی کند. ✔️3. حکومت دینی هم به تغییر ساختارها نیاز داشت و هم به نیروی انسانی. نیروی انسانی را باید از میان دینداران به خدمت می‌گرفت که بخشی از آنها متحجر یا التقاطی بودند، بنابراین بخشی از این افراد وارد ساختار حکومت شدند و با ورود آنها گفتمان‌های التقاط و تحجر نیز راه خود را آرام آرام در سطح‌ها و لایه‌های مختلف حکومت و جریان‌های سیاسی باز کردند. ✔️4. پرسشی که وجود دارد این هست که در شرایط موجود، کدام گفتمان در ساختار حکومت غلبه دارد؛ التقاط، تحجر یا انقلاب؟ برخی معتقدند گفتمان تحجر غلبه کرده و حکومت دینی را به انسداد کشانده است و برخی نیز می‌گویند گفتمان التقاط غلبه داشته و باید خالص‌سازی کرد. به نظر می‌رسد با وجود حضور گفتمان التقاط و تحجر در لایه‌هایی از حکومت، هیچ کدام نتوانسته‌اند غلبه کنند و گفتمان انقلاب همچنان مدیریت صحنه را برعهده دارد. ولی فقیه با هوشمندی وضعیت کشور و شرایط جریان‌های سیاسی را می‌داند و توانسته با وجود حضور دو گفتمان رقیب از ظرفیت مجموع جریانها و اندیشه‌ها در جهت پیش‌برد اهداف انقلاب بهره ببرد. 📍 البته وجود این دو گفتمان در بدنه حاکمیت، سرعت حرکت به سمت قله‌ها را کُند کرده است ولی متوقف یا منحرف نکرده است. با یک نگاه عمیق‌تر شاید بتوان گفت که وجود این دو گفتمان، برای گفتمان انقلاب، نعمت بوده و باعث رشد آن می‌شوند؛ زیرا گفتمان انقلاب با زورآزمایی با آنها، نقاط ضعف خود را شناسایی و ترمیم می‌کند و این ویژگی عالم ماده هست که هر چیزی با زورآزمایی و غلبه بر ضد خود رشد می‌کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ چه چیزی اجازه تولد جامعه‌شناسی ایرانی را نمی‌دهد؟ ✔️اتفاقاتی مثل سال‌های ۹۶، ۹۸، ۱۴۰۱ و این آخری یعنی جنگ غزه، به ما نشان داد جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی در ایران خیلی سرحال نیست، بلکه در لحظاتی کاملا در بحران به سر می‌برد، یعنی بیش از اینکه بحث‌هایی را ناظر بر میدان انجام دهد که بتواند کمک کند آنچه را خوانده یا در ذهن خودش دارد را برای مخاطب می‌سازد. این وضعیت ما را به یک پرسش واداشته که در این لحظات می‌توانیم از انسداد جامعه‌شناسی در ایران صحبت کنیم یا اینکه نحله‌هایی از جامعه‌شناسی در ایران وجود دارند که به‌دلیل پررنگ شدن فضاهای رادیکال، دیده نمی‌شوند و این فضای رادیکال است که نمی‌گذارد جامعه‌شناسی نتواند میدان را توصیف کند؟ ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت