15.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #پرونده_ویژه
✅ چـالش ناهمـاهنگی
🔸ما سه لایه سیاست، راهحلها و لایه عملیات و اجرا داریم که مدرسه و دانشگاه، این امر را تمشیت میکند. در لایه سیاستهای علمیمان آمدیم سند تحول آموزش و پرورش نوشتیم ولی در سیاست اعمالی در خدمت سند 2030 است. حکمرانی تعلیم و تربیت یعنی باید اینها را کاملاً با هم هماهنگ کرد.
دکتر محمدحسین هاشمیان، هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
#یادداشت| #پرونده_ویژه
✅ پول دارم پس هستم
✍️ محسن ابراهیمی
🔹شکی نیست که دروس و مهارتهای که در نظام آموزشی به دانشآموزان تعلیم داده میشود، باید متناسب با نیازهای جامعه باشد و بخشی از آسیبهای نظام آموزشی از این عدم تناسب ناشی میشود؛ اما آنچنان که سقراط میگوید مرز مشخصی میان هر شغل و حرفه با حرفه کسب درآمد وجود دارد. واضح است که تلاش نظام آموزشی باید ابتدائا بر امر اول باشد؛ یعنی سعی کند دانش آموز را اولا آنگونه تربیت کند که به هنگام استفاده از هر مهارت و حرفهای، جز منفعت دیگران را مد نظر قرار ندهد و پس از آن، بحث کسب درآمد را به او آموزش دهد.
🔸اما آسیب جدی که نظام آموزش و پرورش در این سبک زندگی با آن مواجه شده، این است که در این سبک زندگی چنین جایگاهی از نظام آموزش و پرورش سلب میشود و تنها انتظار و توقع از نظام آموزش و پرورش یاد دادن حرفه پول درآوردن است. در حقیقت میتوان گفت بخش عمدهای از آسیب موجود در نظام آموزش و پرورش، برخاسته از سبک زندگی مدرنی است که پول برای آن، غایت نهایی است و همه چیز را با پول میسنجد.
🔹نمونه واضح این امر، به هنگام کنکور، در تعداد بالا و روز افزون داواطلبان رشتههای پردرآمدی مانند پزشکی مشاهده میشود. زیرا که بخشی از این دواطلبان با این پیش زمینه متقاضی شرکت در این رشته هستند که میتوان از این طریق به درآمد فراوان رسید بدون آنکه استعداد و علایق شخصی خودشان را مد نظر داشته باشند.
🔸از همین رو، میتوان گفت که تضعیف و یا ناکارآمد شدن نهاد آموزش و پرورش، بخشی از لوازمات سبک زندگی مدرنی است که در آن، ارزش پول بر همه چیز میچربد. تضعیف از آن جهت است که جایگاه معقول و منطقی آموزش و پرورش یاد دادن حرفه و یا مهارتی است که در آن صاحب حرفه و مهارت، به هنگام به کار گرفتن آن درصد رساندن منفعت به دیگران و یا جامعه باشد و متفرع بر آن بحث کسب درآمد مطرح است؛ اما در سبک زندگی حاضر، هدف اصلی، پول درآوردن است و اساسا شهروند چنین سبک زندگی، علاقه و رغبتی به این امر ندارد که حرفه و یا مهارتی را بیاموزد که هدف و غایت از آن، تنها رساندن منفعت و سود به جامعه است و همین امر چالش ناکارآمدی را برای نظام آموزشی به وجود میآورد.
🔹واضح است که پولیشدن مقوله آموزش و پرورش، خود، زمینهساز تعریف این جایگاه جدید برای نظام آموزش و پرورش است؛ زیرا که تعلیم و آموزش دیگران نیز حرفهی است که در آن باید ابتداء منفعت و صلاح دیگران را مد نظر قرار داد، در حالی که با پولیشدن آموزش، دانشآموز با این قانون و سنت مواجه میشود که تنها در ازای پرداخت پول است که میتوان مهارت خاصی را آموخت و به مراتب عالی فرهیختگی رسید و هر چه بیشتر پول خرج کند؛ میتواند به درجات عالیتر برسد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #درسگفتار
✅ اندیشیدن بیاموزیم نه اندیشه را...
🔹شاید این را بارها از شهید مطهری شنیده باشید که میفرماید من ستایشگر معلمی هستم که به من اندیشیدن را بیاموزد و نه فقط اندیشهها را. یعنی ما چگونگی اندیشه را یاد بگیریم و نه صرفاً آن پاسخ را.
حجتالاسلام احمد آذربایجانی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🎧#درسگفتار
☑️ بازخوانی انتقادی نظام آموزش و پرورش در ایران
🎙 سیدجواد میری، جامعهشناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
جلسه چهارم
(اینجا بشنوید)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
درسگفتار انتقادی آموزش و پرورش.mp3
21.16M
🎧 #صوت درسگفتـار با موضوع بازخوانی انتقادی نظام آموزش و پرورش در ایران با حضور دکتر سید جواد میری
▫️جلسه چهارم
🔹حافظهمحوری در نظام آموزشی (1:03)
🔸آموزش و پرورش امری طبیعی نیست بلکه مبتنیبر نظام تدبیر است (5:23)
🔹سرکوب هنر در نظام آموزشی (7:58)
🔸چرا نظام آموزشی علاقهمند روانشناسی و تکنیک است؟ (17:08)
🔹تعلیم و تربیت باید جهانهای موازی را خلق کند (25:25)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
47.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نادر زمانه...
🔸 امروز یادبود بزرگمردی است که حقیقتجویی وصف تمام او بود. او که تجربه زیست در غرب داشت اما به دلیل روح آرمانخواهیاش اسیر زرق و برق آن نشد و درکی وجودی از باطن سرابگونه غرب یافت و این شد که «بازگشت» را برگزید و به قول خودش در رهایی از این «من» و «تن»، به انقلابِ «وطن» رسید و این هجرت نادر بود.
🔹 در زمانهای که جامعه و مناسبات «زمینی» شده بود و آرمانگرایی را پایان یافته میدیدند، این نادر بود که در مسیر رفیق دیرینهاش آوینی، تلاش داشت تا نگاهها را به سمت آسمان سوق داده و از جهان «افسونزدایی» کند و حقیقتجویی را زنده نگهدارد. او پرچمدار شده بود تا آرمانهای انقلاب را بازشناساند و در جستوجوی «افقی نو» برای روزگارش بود.
🔸 این روزها که صدای حقیقتخواهی قدس و «فلسطین» طنینانداز شده و جهان را دگرگون ساخته، جای خالی روایت نادر بیش از گذشته احساس میشود. روحت شاد که روز مبارزه با «استبداد» را برگزیدی و دوباره پرده از رازی برداشتی برای اینکه به ما و به همه آزادیخواهان جهان با رفتن شهادتگونهات درس پایداری و«استقامت» دهی.
#نادر_طالبزاده
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
#گفتگو | #شات
✅ اولین قسمت از ویژهبرنامه «شات» به همّت رسانه فکرت برگزار میگردد:
💥 نقد و بررسی سینمای هیچکاک
🖇 به مناسبت چهلوسومین سالگرد درگذشت کارگردان بریتانیایی
👤 با حضور دکتر مهدی ناظمی قرهباغ؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی
⏰ دوشنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۰:۳۰
🏢 تهران، میدان هفت تیر، خیابان ملایریپور غربی، ساختمان سپنتا
علاقمندان میتوانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @reza_Ojaghi ثبتنام نمایند.
«لینک شرکـت مجازی در برنامـه»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
May 11
#سخنرانی
☑️ چشمان دریایی
در رثـای نادر طالبزاده
🎙 سخنرانی اصغر طاهرزاده
(اینجا بشنوید)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
چشمان_دریایی_استاد_طاهرزاده_بزرگداشت_حاج_نادر_طالب_زاده.mp3
22.38M
#سخنرانی
✅ چشمان دریایی (در رثـای نادر طالبزاده)
🎙 سخنرانی اصغر طاهرزاده
🔸با شخصیتهایی مثل نادر طالبزاده میتوان تفکر کرد؟ (01:27)
🔹نادر طالبزاده شروع است و نه انتها (04:52)
🔸راز فعالیتهای بینالمللی نادر طالبزاده (07:40)
🔹نادر طالبزاده پدیده خاصی است که باید بسیار درباره او اندیشید (13:44)
🔸کفر بزرگ برای دینداری بزرگ (22:25)
🔹طالبزاده حضور جهانی انقلاب را میفهمید و مخاطب جهانی داشت (26:15)
🔸نادر طالبزاده فرصتهای غرب هم خوب میشناخت (32:50)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#گفتگو | #شات ✅ اولین قسمت از ویژهبرنامه «شات» به همّت رسانه فکرت برگزار میگردد: 💥 نقد و بررسی
#در_حال_برگزاری
✅ اولین قسمت از ویژهبرنامه «شات»
💥 نقد و بررسی سینمای هیچکاک
👤 با حضور دکتر مهدی ناظمی قرهباغ؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/shot
#یادداشت | #پرونده_ویژه
✅ امتداد حکمت مطهر
✍️ احمدحسین شریفی
🔹 به اعتبارات مختلف، دستهبندیهای مختلفی برای فیلسوفان شدهاست. از جهتی که در این نوشتار مد نظر است، فیلسوفان را به سه دسته تقسیم میکنند:
🔸کسانی که فلسفه را به مثابه یک شغل و یک رشته علمی نگاه میکنند. فلسفه میآموزند و آموختههای خودشان را بعداً تدریس میکنند و اینکه این آموختهها اثر اجتماعی دارد یا ندارد و اصلاً برای خودشان اثری دارد یا ندارد، توجه چندانی ندارند.
🔹عدهی دیگری بودند که فلسفه را به قصد ارضای حس حقیقت جویی شأن آموختند. اینان انسانهای بزرگ و حق طلبی هستند که همهچیز را فدا میکنند برای شناخت حق؛ اینطور آدمهایی فیلسوفان نوع دوم هستند؛ جهانی بنشسته در گوشهای.
🔸شهید مطهری نوع سومی از فیلسوفان بود؛ افزون بر اینکه دنیای خودش معنادار بود، میخواست دنیای دیگران را هم معنادار کند. اگر نیک بنگریم، شهید مطهری دقیقاً امتداد بنیادهای فلسفی صدرایی را در تمام بخشهای اجتماعی و فرهنگی دنبال کرده است. در فلسفه اخلاق وقتی شهید مطهری، اخلاق مارکسیستی و مکاتب مختلف اخلاقی را نقد میکند و یا نوع نگاه به انسان از مکاتب مختلف را نقل میکند، تماما از یک پایگاه است و آن پایگاه حکمت صدرایی و حکمت اسلامی است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام