eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
29.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۶ 🎙 دکتر سیدمحمد کاظمی،‌ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠 تحلیل رسانه‌ای از حرکت اعتراضی به گشت ارشاد 📌 طبقاتی‌شدن سلف(self) یعنی سلفی که من تعریف می‌کنم بر اساس طبقات مسلط در صفحات مجازی است و آن طبقات به من می‌گویند ارزش‌ها و هنجارها چیست و تو باید از چه چیزی تبعیت کنی و به نوعی می‌توان گفت با القای آن مفاهیم کنترل و هدایت می‌کنم. 👈 متن بخش ششم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 آسیب‌های اغتشاشات به همسبتگی اجتماعی 🎙دکتر شریف لکزایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔺به‌نظر من نقش رسانه در این‌جا خیلی مهم است. فرمایش مقام معظم رهبری است که کرسی‌های آزاد اندیشی جدی گرفته شود. من معتقدم کرسی‌های آزاد اندیشی در مراکز علمی ما جدّی گرفته نشد. باید تلاش کرد که این محقَق شود. در کرسی‌های آزاداندیشی طبیعتاً دیدگاه‌های متنوع و مخالف طرح می‌شود و این گفت‌وگو می‌تواند به همبستگی اجتماعی و ملی ما کمک کند تا افرادی که حتی نگاه‌های متفاوتی دارند، محلی برای عرضه‌ی بحث‌های خود داشته باشند. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰عبرت فتنه ✍️ فتنه هیبردی ۱۴۰۱ هم مثل دیگر فتنه‌های پس از انقلاب پشت سر گذاشته شد. در این فتنه عبرت‌های زیادی است که مدیران کشور لازم است برای اداره بهتر کشور از آنها عبرت بگیرند و بیش از این مصالح کشور را با مواضع انفعالی درگیر چالش‌های جدید نکنند اگرچه امیرالمؤمنین(ع) فرمود: عبرت‌ها بسیار و عبرت‌گیرندگان کم هستند. اما چند مورد از این عبرت‌ها: 1️⃣ مسئولان محترم به این نتیجه رسیدند که برای کنترل اغتشاشات، اینترنت و بعضی از شبکه‌های اجتماعی را با محدودیت مواجه کنند، همان شبکه‌های اجتماعی که جمهوری اسلامی کوچکترین نقشی در مدیریت آن ندارد بلکه این دشمن است که با اهداف براندازانه و بر اساس سیاست‌های استعماری خود شبکه‌های اجتماعی را مدیریت می کند در این میان از نقش اینستاگرام به عنوان یک شهوت‌کده که علاوه بر تولید و ترویج فساد اخلاقی و جنسی، ابزاری برای نهادینه کردن اصالة‌الهوس در عصر امروز شده را نباید نادیده گرفت. تهییج جنسی مخاطبان به ویژه نوجوانان و به دنبال آن تحریک عواطف و احساسات آنها و سپس تشویق به اغتشاش و آشوب از مأموریت‌های اینستاگرام بود که محدود شدن چند روزه این شبکه اجتماعی در کنترل اغتشاشات و خاموش‌شدن آتش فتنه تاثیر روشنی داشت و اکنون که برخلاف تبلیغات قبلی، برای همه ثابت شد تعطیلی این پیام رسان‌ها و شبکه‌های خارجی خللی در زندگی مردم وارد نمی‌کند بلکه آرامش و امنیت بیشتری را برای جامعه و خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد و مردم را نیز به سمت استفاده از نرم افزارهای داخلی جایگزین سوق می‌دهد به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه برای همیشه تکلیف این نرم‌افزارها و شبکه‌ها را لااقل با همان مناط فقهی کتب ضالّه روشن کنند و بیش از این اجازه قتل عام نوجوانان و جوانان در فضای رها و مسموم مجازی را ندهند. 2️⃣ یکی از عوامل مهم احساسی شدن فضا موضع گیری غیرمنصفانه شخصیت های شناخته شده ای بود که در جامعه و به خصوص فضای مجازی مخاطبینی دارند اعم از برخی چهره های سیاسی، ورزشی و هنری که با توجه به امکانات متعددی که از نهادهای مرتبط با نظام گرفته اند به نوعی درون نظام تعریف می شوند و همین، نوعی دو گانگی در فضای کشور ایجاد کرد که موجب تشویق اغتشاشگران و آشوب طلبان و رسانه های حامی آنها شد که با توجه به خسارت های وارد شده ضرورت دارد از یک طرف به منظور تحقق عدالت و اجرای فقه اسلامی مبنی بر مجازات اسباب جنایت در کنار مجازات مباشران جنایت و از طرف دیگر به منظور جبران بخشی از خسارت ها و از طرف سوم به منظور بازدارندگی نسبت به حوادث آینده و جلوگیری از تکرار چنین موضع گیری های غیرمنصفانه، غیرمسئولانه یا مغرضانه، با افرادی که اینچنین در ایجاد شیب خشونت در حادثه اخیر نقش آفرینی کردند لااقل از باب مرجفون، برخورد فقهی و قانونی صورت گیرد و در این میان نسبت به برخی چهره های حوزوی که عجولانه موضع گیری کردند نیز باید تصمیم عاقلانه و انقلابی گرفته شود. 3️⃣ بارها رهبری فرموده اند دستگاه هایی که مردم ارتباط مستقیم با آنها دارند در خدمت رسانی و برخورد مناسب با مردم دقت کافی داشته باشند که یکی از این دستگاه ها نیروی انتظامی است که قطعا مسؤولان این نهاد برنامه ریزی های لازم جهت تربیت و آموزش نیروی انسانی متناسب با مأموریت های محوله را دارند و در این میان پلیس امنیت اخلاقی در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل ارتباط بیشتر با مردم لازم است با دقت و حساسیت بیشتری، ظرافت های رفتار با مخاطبین را رعایت نمایند. 4️⃣ امروز تمدن غرب رو به افول است و صدای شکسته شدن پایه های این تمدن و نظامات سیاسی بنا شده بر آن به گوش می رسد و همین باعث شده کشورهای غربی و نظام سلطه به دنبال بقای حیات خود باشند که برای آن به دنبال بحران آفرینی در اقصی نقاط عالم هستند و در این بحران آفرینی کجا بهتر از کشور مستقلی مثل ایران که فلسفه توحیدی حاکم بر انقلاب اسلامی آن، خود، تمدن غرب را که فلسفه حاکم بر آن مادی و الحادی است را در معرض خطر فروپاشی قرار داده است؟ و همین است علت همه این دشمنی ها و فتنه هایی که از ابتدای انقلاب با حمایت نظام سلطه علیه نظام اسلامی رخ داده است و طبیعی است که پیاده نظام خود را به بهانه های مختلف یه حاشیه آفرینی در کشور بکشاند لکن با ابزار جهاد تبیین می توان مردم را از پشت پرده چنین حوادثی بیش از پیش مطلع نمود. 📣 فتنه اخیر اگرچه تلخ بود اما باز هم ثابت کرد که این انقلاب تبدیل به شجره تنومندی شده که با بصیرت و حضور مؤمنان جامعه همچنان به سوی قله آرمان ها و اهداف انقلاب پیش می رود اما در این میان عبرت پذیری مسئولان، نگاه انقلابی آنها و عدم انفعال و وادادگی در مقابل جنجال های رسانه ای عناصری هستند که عدم تکرار چنین حوادثی منوط به رعایت آنهاست. 📝 محمد استوار میمندی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سلسله نشست‌های "واکاوی وقایع اخیر کشور" 🔹 «سلبریتی و حکمرانی فرهنگی» 📌با حضور: - دکتر عبدالکریم خیامی - دکتر محمدحسین ساعی - دکتر عبدالله بیچرانلو - دکتر آرین طاهری 🗓 ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی | @rcica_ir | •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
21.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 آیا آیه «لا اکراه فی الدین...» با اجباری تناقض دارد؟ ❇️ امری فطری، فراملی و فرامذهبی است؛ در همه تمدن‌های کهن و ادیان الهی پوشش و حجاب زنان، جایگاه خاصی داشته و مورد توافق همه مذاهب اسلامی است. ❇️ پوشش اجتماعی و از آنجا که موضوعی اجتماعی و حقی الهی است و نه فردی، حاکم اسلامی مکلف است تا در راستای حفظ ، برقراری و حفظ امنیت، منع از اشاعه فحشا و دفع مفاسد اجتماعی، تأمین منافع مادی و سعادت اخروی، برمبنای اصل امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر و قاعده فقهی تعزیر، این واجب الهی را در سطح اجتماع پیاده سازد و با افراد بدحجاب یا ، که مرتکب حرام اجتماعی شده‌اند، برخورد مناسب نماید. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| وابستگی رسانه به سلبریتی‌ 🎙دکتر محمدعلی روزبهانی؛ رییس حوزه هنری قم ▪️خیلی وقت‌ها اشتباه می‌کنیم که چیزی جدا به نام رسانه داریم و یک چیزی جدا به نام سلبریتی داریم. اینها با هم هستند. باید رسانه را بفهمیم، اقتضائاتش را درک کنیم، مخاطب را بشناسیم، و برای کل این وضعیت طرحی داشته باشیم. ▪️ اگر این اقتضائات را دانستیم، باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. همه دنیا این مسائل را درباره سلبریتی‌ها اداره می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند. تبادل مالی بالا، گردش‌های مالی درست، تاثیرگذاری‌های کلان و عملیات‌های بزرگ فرهنگی، برنامه‌ریزی‌های سبک زندگی، تغییرات اجتماعی همه اینها اتفاق می‌افتد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
28.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۷ 🎙 سید محمدحسین هاشمیان، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 💠 بایدها و نبایدها در سیاست‌گذاری حجاب 📌 در ادبیات خط‌مشی‌گذاری یک لایه‌ی فالیستی داریم، یک لایه‌ی ادمین استریشن داریم و یک لایه‌ی آپریشن داریم. لایه‌ی ادمین استریشن ما نیروی انتظامی است. ما متأسفانه در این لایه در مورد خط‌مشی حجاب آن‌قدر که اهمیت دارد، به اندازه‌ی میزان اهمیت آن وقت نمی‌گذاریم نه برای توانمندسازی است و نه حتی برای بازنمایی نسبت به خود امر پلیس. 👈 متن بخش هفتم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
▪️علوم ‌شناختی غرب دربرابر انقلاب اسلامی شکست خورده است. 🎙 آیت‌الله محمدمهدی میرباقری: 📌اگر ما می‌خواهیم درمقابل این حادثه موضع بگیریم. چگونه باید موضع بگیریم؟ آیا باید با سلبریتی‌ها دعوا کنیم؟ خیال کنیم اینها درحال انقلاب کردن هستند؟ سطح موضع‌گیری ما چگونه باید باشد؟ 📌امروز دوره دوره جنگ شناختی است که از علوم‌ شناختی استفاده می‌کنند. از امپراطوری رسانه و از ابزار جدید استفاده می‌کنند برای اینکه دستگاه محاسباتی آدم‌ها را به‌هم بریزند و از طریق تصرف در محاسبه، آنها را به سرباز تبدیل کنند. در این جنگ شناختی اگر علوم‌شناختی‌ای که به‌کار می‌گیرند واقعا برای غلبه بر عمق شناخت جبهه مقابل کافی باشد، باید موفق شوند و محاسبات آنها جواب بدهد. 📌اگر این جنگ در حد سلبریتی‌ها بود، می‌گفتیم آنها خطا کرده‌اند ولی وقتی مجلس آمریکا به میدان می‌آید و وزرای فرانسه برای راهپیمایی می‌آیند، پیداست که اینها پشت صحنه هستند و کل دستگاه علمی آنها برای غلبه شناختی بر کشور ما و امت ما کار می‌کند. می‌گویند ایران باید غیرهسته‌ای و عرفی و غیردینی شود و باید به جامعه ‌جهانی ملحق شود و دست از درگیری فرهنگی و تمدنی با ما بردارد و عضوی از جامعه جهانی شود. اما نتیجه نمی‌گیرند. معنا این است که کل علوم‌شناختی آنها از انقلاب اسلامی شکست خورده است. دستگاه محاسبه آنها شکست خورده است. 💢مطالعه کامل متن در سایت فرهیختگان •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰برنامه تلویزیونی شیوه ▪️موضوع: جامعه شناسی اعتراض با حضور: 👤دکتر محمد فاضلی 👤دکتر سعید حاجی ناصری •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مجله خردورزی تأملی دارد بر تطبیق مبانی علوم انسانی اسلامی بر مسائل و انگاره‌های شناختی انسان در جامعه مدرن. 📌 با ما همراه باشید. 📍کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir
35.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۸ 🎙 حجت‌الاسلام دکتر رضا اسلامی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠 ابعاد فقهی سیاست ترویج حجاب 📌 تفکیک فقه از اخلاق مربوط به جاهایی است که منابع معتبر وحیانی را قبول ندارند و برای خودشان اخلاق درست کرده‌اند؛ ولی اخلاق اسلامی با فقه ممزوج است و لذا بحثی مانند امر به معروف و نهی از منکر که ظاهراً بحثی خیلی خشن به‌نظر می‌آید، می‌بینید که در کتاب‌های فقهی جایگاه خاصی دارد. کجا این جایگاه را دارد؟ 👈 متن بخش هشتم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 آیا روحانیت می‌تواند از سیاست جدا شود؟ 🔰 کلیشه معروفی است که در اثنای مبارزات انقلابی و پیش از پیروزی آن، نقل دهان عده‌ای شد که روحانی باید به امور معنوی رسیدگی کند و جایی در سیاست ندارد. جدایی روحانیت از سیاست و دوری این نهاد از ارتباط با قدرت چیزی است که همواره به اشکال گوناگون بیان می‌شود، عبدالوهاب فراتی در کتاب «روحانیت و سیاست» مختصراً به این چالش پاسخ داده است. 👈ادامه مطلب در خبرگزاری فارس •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 منطق تحلیل و مواجهه با حوادث اجتماعی ❇️ برنامه جهان‌آرا با حضور آیت‌الله محمدمهدی میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی) 💥 برخی اصحاب علوم انسانی در تحلیل اغتشاشات اخیر دچار شتاب‌زدگی شدند و بر اساس مطالعات عینی، قضاوت نکردند؛ ایدئولوژیک قضاوت کردند. 💥 فقری که در نظام سرمایه‌داری رخ داده، ضلع فرهنگی‌اش همین نوع پوشش غربی است. آنها نیروی انسانی اکثریت را مصرف می‌کنند تا به سود اقلیت برسند؛ جاذبه‌های زنانه را هم مثل توان فکری و فیزیکی افراد، به نفع سرمایه‌داری مصرف می‌کنند. 💥 حجاب، اصل در ایمان و کفر و انقلابی و غیرانقلابی بودن نیست ولی جزو واجبات و فروعات زندگی ایمانی و اسلامی است و به عبارتی از لبه‌های درگیری تمدنی است، البته غرب آن را به لبه درگیری آورده است. اصلاح بی‌حجابی باید اصلاح ریشه‌های آن باشد؛ یعنی مقابله با شبکه سکولاریسم جهانی و ساختارهای ترویج بی‌حجابی. 💥 طواغیت، شعارهای خوب را از انبیا می‌گیرند و بد معنا می‌کنند! پیامبر اکرم(ص) و سایر انبیای الهی آمدند تا غل و زنجیر را از دست و پای زنان و مردان باز کنند. آزادی و زندگی زنان، در اسلام وعده داده شده است چه اینکه شعار پیامبران، حیات زن و مرد و آزادی آنها بوده است؛ ولی مستکبرین، آزادی را به گونه‌ای معنا می‌کنند که به توسعه غربی منجر شود! •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
18.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مسئولیت اجتماعی سلبریتی‌ها 🔹دکتر شهاب اسفندیاری،‌ عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما به این گزارۀ غلطِ «هنر نباید متعهد باشد بلکه باید آزاد باشد» اشاره می‌کند و نداشتن هیچ حد و مرزی برای هنرمند را محکوم می‌کند. 🔸وی می‌گوید: برخی سیاستمداران و چهره‌های سیاسی بخشی از بار عملیات سیاسی خودشان را بر دوش هنرمندان انداختند. برخی معتقد بودند که سلبریتی‌ها باید زبان آنها باشند. 🔹اسفندیاری ضمن تمثیل کردن مسیح علی‌نژاد به تائیس که اسکندر را به آتش زدن تخت جمشید تهییج کرد، گفت: مسیح علی‌نژاد از حمله، جنگ، تحریم و... می‌گوید و از هنرمندان می‌خواهد موضع بگیرد؛ ولی چرا هنرمندان آن را محکوم نکردند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سلسله نشست‌های "واکاوی وقایع اخیر کشور" 🔹«زنانگی و امر جنسی در اعتراضات ۱۴۰۱» 📌با حضور: - دکتر محسن بدره - دکتر ابوالفضل اقبالی - دکتر محمدحسین بادامچی - عاطفه صادقی - فاطمه رایگانی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی | @rcica_ir | •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
27.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۹ 🎙 خانم دکتر عفت عرب‌زاده، پژوهشگر و فعال حوزه زن و خانواده و عضو گروه مطالعات جنسیت موسسه شناخت 💠 جبهه انقلاب در مواجهه با بحران‌های اجتماعی 📌 جنگی که الان در حال شکل‌گیری است یک جنگ ترکیبی است. همه‌ی ما هم می‌بینیم. دشمن در حال ورود به همه‌ی عرصه‌ها است و قطعاً دفاع هم باید ترکیبی باشد؛ یعنی پژوهش ما، رسانه‌ی ما، تبلیغ ما، نیروی انتظامی ما و ترویج ما هم باید ترکیبی باشد و مکمل هم عمل کنند. 👈 متن بخش نهم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
▪️در نشست خبری «چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی» مطرح شد؛ 💠 پژوهش در علوم انسانی و اسلامی لزوما تالیف کتاب نیست. 🔹 حجت الاسلام رضا غلامی در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فارابی گفت: هدف اصلی جشنواره بین‌المللی فارابی که بدون اغراق، یکی از معتبرترین جشنواره‌های علمی در عرصه علوم انسانی و اسلامی محسوب می‌شود، اولا، شناسایی برترین نظریات و نوآوری‌های علمی در علوم انسانی و اسلامی ثانیا، معرفی آنها به جامعه علمی جهت استفاده و الگوبرداری و ثالثا، تشویق و حمایت معنوی و مادی از صاحب‌نظران و نوآوران برجسته است. در این جهت، طبیعی است که جشنواره بین‌المللی فارابی، ضمن توجه خاص به موضوع کیفیت گرایی، بر روی برخی شاخص‌های علمی که می‌تواند یک نظریه برتر یا نوآوری علمی را از کارهای علمی معمولی متمایز کند، تاکید دارد. 🔸غلامی شاخص مهم دیگر در ارزیابی پژوهش های علوم انسانی را روش‌شناسی عنوان کرد و گفت: در فلسفه‌ هر رشته‌ای که از آن به فلسفه‌های علم یا فلسفه‌های مضاف هم تعبیر می‌شود، بعضی از روش‌شناسی‌ها از جهت علمی موجه محسوب می‌شوند و محققین متناسب با پرسش اصلی و پرسش‌های فرعی خودشان، روش‌شناسی کارآمدی را از بین روش‌شناسی‌های موجه در رشته خود انتخاب می‌کنند. محقق باید بتواند توضیح دهد که روش‌شناسی منتخب خود تا چه حد در جهت پاسخگویی موفق به پرسش‌های اصلی و فرعی او کارایی دارد. 💢 ادامه مطلب در خبرگزاری کتاب ایران •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اسنودن و افشاگری سایبری 🔹«ادوارد اسنُودن» نامی است که برای دولت آمریکا یک کابوس تمام عیار به همراه داشته اما در عین حال برای برخی نقاط این کره خاکی از جمله کشورهای آمریکای لاتین، فرصتی فراهم کرد تا روحیه ضدّ آمریکایی‌شان با توجه به گفته‌های اسنودن مجدداً با صدای بلند فریاد بزنند. 🔸اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده بود که در سال۲۰۱۳، اسناد کاملاً محرمانه‌ای از جاسوسیِ دولت ایالات متحده از شهروندانش را منتشر کرد و دردسرهای فراوانی برای این کشور بوجود آورد. 💢 دانلود فایل با کیفیت در آپارات •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰 برای تمدن‌شدن، علم بهتر است یا اخلاق؟! ✍️دکترحبیب‌الله بابایی ▪️در جهان معاصر اسلام و در ایران امروز به‌اصطلاح مدرن‌شده، این پرسش مطرح می‌شود که در فرایند توسعه، رشد، پیشرفت و احیانا تمدن، جای اخلاق کجاست؟ و در این میان و در صیرورت تمدنی، آیا اخلاق مقدم است یا علم؟ آیا اخلاق در مرکز تحولات اجتماعی است یا علم؟ علی‌الظاهر ما در پاسخ به این سؤالات درمانده‌ایم، نه زمینه‌های علمی لازم را کسب کرده‌ایم و نه سیاستگذاری‌های اخلاقی را لحاظ کرده‌ایم. نخبگان و پژوهشگران ما واقعیات اخلاقی در جامعه را رصد نمی‌کنند، به جامعه‌شناسی اخلاق نمی‌پردازند و نمی‌گویند که وضعیت اخلاقی ما در ایران و در کشورهای اسلامی چگونه است؟ ▪️از سوی دیگر، آفت‌های اخلاقی مشترک در جوامع اسلامی ازجمله ایران را نمی‌دانیم و نمی‌دانیم که چرا هر از چندی به خشونت، بداخلاقی، بی‌نظمی و سپس عقب‌افتادگی سوق پیدا می‌کنیم؟ محققان تاریخی ما نیز در مورد تاریخ اخلاق و اخلاقیات ما بحث نمی‌کنند و نشان نمی‌دهند دنیای کنونی اسلام ازجمله ایران ما در چه سیر تاریخی به وضعیت کنونی در اخلاق رسیده است؟ ▪️در چنین وضعیتی «ضعف‌ اخلاقی» ما از یک طرف، «التقاط اخلاقی» از طرف دیگر، «استعمار اخلاقی» (استعمار سایبری و دیجیتال) و تحریف و تغییرات اخلاقی ما در فضاهای مجازی از سوی دیگر و سرانجام «افت اخلاقی و فراگیر» ما موجب شده که تحولات جهان اسلام و ایران اسلامی از صیرورت تمدنی‌‌ و آرمان‌های بلندش فاصله پیدا کند. ▪️ضعف اخلاقی یا استعمار اخلاقی صرفا متوجه دهه هشتادی‌ها نیست بلکه این افت اخلاقی و عقب‌ماندگی در ارزش‌ها گاهی متوجه نسل‌های قدیمی‌تر هست؛ آنهایی که در کسوت روشنفکر یا روحانیت سخن از اخلاق می‌گویند ولی در وسوسه تقدم علم بر اخلاق، تقدم سیاست بر اخلاق و تقدم مصالح گروهی بر اخلاق فریفته می‌شوند و به آسانی نه فقط در دام جدایی دین از جامعه، بلکه در دام تفکیک اخلاق از زندگی می‌افتند. پیش از این اشاره کردم که ما با ظهور خوارج نو در ایران مواجه هستیم و تأکید کردم که منظور من از خوارج نو، نه خوارج اعتقادی و سیاسی بلکه خوارج اخلاقی است که اساسا باورهای اعوجاجی در دو ناحیه مدرن و سنتی آن را زمینه‌سازی‌ کرده است. ▪️ایران را نباید با غرب مقایسه کرد، ضمانت نظم در غرب با قانون است (اخلاق هم آنجا قانونی است) لیکن ضمانت اصل نظم در ایران اخلاق است و نه قانون. آنگاه زدن زیرآب اخلاق توسط دوگانه‌های شرک‌آلود در جامعه ما، زمینه را برای آشوب‌ها و فتنه‌هادر ایران باقی خواهد گذاشت. 💢 مطالعه کامل مطلب در سایت همشهری •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
24.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 ، و خیابان 🛑اکنون اعتراض سیاسی یک مسئله برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. این پدیده سیاسی-اجتماعی در ابعاد مختلف ثبات سیاسی را به چالش کشیده است. ایران از یک سو در سطوح مختلف و متعدد درگیر روندی اعتراضی می باشد و از سوی دیگر ایران خواهان حفظ ثبات سیاسی خود به منظور حکمرانی است. 🛑از این رو یکی از مسائل اصلی جمهوری اسلامی تعارض بین دوگانه سیاسی و ثبات سیاسی می باشد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
💢 رسانه؛ ابزار قدرتمند ایجاد ادراک 🔺دکتر علیرضا زهیری، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی در نشست علمی «مدار اعتراض» به تشریح موضوع «اعتراض و جنبش‌های اجتماعی جدید» پرداخت و گفت: اعتراضات در سطح بین‌المللی نسبت به سال‌های گذشته اَشکال جدیدی پیدا کرده است. اساساً از دهه ۸۰ بسیاری از جنبش‌های اجتماعی کشور ما نیز با جنبش‌های اجتماعی سایر کشورها مشابهت پیدا کرده‌اند. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
16.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 به مردم یک سری صفات رو معرفی کردیم و ازشون خواستیم بگن کیو میشناسن که این صفات رو داره... 😏😎 🛑 نظر شما چیه؟🤔 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سلسله نشست‌های "واکاوی وقایع اخیر کشور" 🔹‌«هویت نسلی و طبقاتی اعتراضات ۱۴۰۱» 📌با حضور: - دکتر بهاره آروین - دکتر سجاد صفارهرندی - دکتر رضا صمیم - دکتر سینا کلهر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی | @rcica_ir | •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
▪️مسیح علینژاد؛ سانسورچی! یکی از موضوعاتی که در این چند سال اخیر مورد بحث و مناقشه قرار گرفته و در میان بخشی از مردم و افکار عمومی بسیار شنیده می‌شود، مسئله زنان و حقوق آنان است که نماد دفاع از این مسئله در رسانه‌ها ضد ایرانی "مسیح علینژاد" معرفی شده است. "علینژاد" امروز به لطف امپراتوری رسانه‌ای و دلارهای نفتی تبدیل به یک ابرقهرمان شده است که ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهری که به دنبال احیا و ایفای حقوق زنان است و باطن و پنهانی که تمامیت آزادگی زنان سرزمین را هدف قرار داده است. سرویس‌های امنیتی - اطلاعاتی آمریکا خوب می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی "مسیح علینژاد"، خبرنگار دست چندم ایرانی، وادار کردن دستگاه وزارت خارجه آمریکا و مایک پمپئو یا سایر مقامات قضایی آمریکا برای گرفتن عکس با این شخص و حمایت‌های بی وقفه، چقدر ثمرات مثبتی برای جنایات ضدبشری آمریکا علیه ایران خواهد داشت. آنها به خوبی درک کرده‌اند که تصویر وزیر امور خارجه امریکا در کنار علینژاد صرفا یک عکس ساده نیست بلکه اهرم فشاری است در تحریم علیه حاکمیت ایران و نشان دادن چهره‌ای خوش خط خال در کنار مردم ایران در دفاع از حقوق زنان، کودکان کار، رفع تبعیض و.. در کل در کنار مردم ایران قرار گرفتند تاثیر رسانه‌ای خوبی برایشان خواهد داشت. "علینژاد" با فعالیت در رسانه‌های عربی - عبری - غربی از شبکه‌های مجازی گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی «صدای آمریکا» و «اینترنشنال» سعی دارد خود را مدافع حقوق زنان و محرومان معرفی کند و هرگونه صدایی را تبدیل به اعتراض و ناهنجاری کند. اما آنچه او در این هیاهوهای رسانه‌ای دنبال می‌کند، سانسور و نادیده گرفتن نقش زنان پیشرو و موفق است. هدف وی سانسور موفیقت زنان کشور ایران است که در تمام عرصه‌ها از تحصیل گرفته تا عرصه‌های بین المللی و ورزشی خوش درخشیدند، دیده شدند، به جهان مخابره کردند که ما نه تنها آزادیم بلکه آزادگانی هستیم که به راحتی میتوانیم سختترین عرصه‌ها را فتح کنیم. او تلاش می‌کند با کمک ساخت چند کلیپ توسط شبکه «من و تو» و «اینترنشال»، به عمده مخاطبانش که پای صحبت‌های او می‌نشیند و از زوایه نگاه او به تاریخ ایران و هویت ایرانی، می‌نگرند، القاء کند که زن ایرانی در تاریکخانه سنت و تعصب اسیر بوده و او چُنان ناجی سوار بر اسب سفیدی از راه خواهد رسید و یک تنه به جنگ تمام این تبعیض‌ها و خشونت‌ها خواهد رفت. چیزی که "علینژاد" باید بداند این است که زن ایرانی دارای هویت است، دارای شناسنانه است؛ زن ایرانی امروز به راحتی و می‌تواند در جامعه حضور داشته باشد. زن ایرانی نیازی به فعالیت‌های مبتذل، مضحک و ضدمردمی امثال آزادی یواشکی و چهارشنبه‌های سفید او ندارد. زن امروز ایرانی توان دفاع از حقوق خود را دارد و می‌تواند در تمامی عرصه‌ها خوش بدرخشد و این نتیجه کار ژورنالیستی و مبتذل و مضحک مسیح و امثالهم نیست بلکه محصول آگاهی و آزادگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب زنان سرزمین شده است. ✏️دانیال بصیر @cafe_fekr