eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1هزار ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 📣 رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ ✔️دوازدهمین برنامه با عنوان: ☑️ الزامات خطبه‌های اجتماعی 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با حضور 👤حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم میزبان: حسین کاوه، پژوهشگر علوم سیاسی ⏰ پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه، ساعت ۱۰ 🏢 هنرستان، بعد از خیابان تراب نجف‌زاده، ساختمان فکرت. 🔗لوکیشن 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 پیش شرط امنیت ملی 🖌 قدرت الله غلمانی به تحریریه فکرت ارسال کرد: 🔹مشارکت سیاسی مردم به مثابه قدرت نرم است که پای صندوق رأی رقم می‌خورد. 🔹از تأثیرات غیرقابل انکار مشارکت حداکثری در انتخابات می توان بر تأمین امنیت ملی نام برد. نقش مردم در این راستا بی‌بدیل و بی‌همتا است. 🔹رأی مردم از جنبه‌های مختلف داخلی و خارجی دارای ارزش‌ است: 1️⃣ هر قدر مشارکت سیاسی و حضور مردم پررنگ‌تر باشد، جمهوریّت و اسلامیّت نظام تقویت می‌شود و به تأمین امنیت داخلی این مرز وبوم کمک می‌کند. 2️⃣ مشارکت حداکثری می‌تواند شاخصی برای بالارفتن امنیت بین المللی ایران عزیز باشد و قدرت چانه‌زنی‌های سیاسی را بالا ببرد. 3️⃣ رأی بالای مردم در انتخابات، برای دشمنان پیام انسجام و همراهی ملی را ارسال می‌کند. 4️⃣ خلق حماسه ملّی در انتخابات، نشان‌دهنده حساسیت ملّت نسبت به سرنوشت خود و کشورشان است. 🔹به طور کلی، مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات، مایه عزّت و اقتدار ملی بوده و از شاخصه‌های رشد ملّی محسوب می‌شود. 👈 تحریریه فکرت آماده دریافت دیدگاه فرهیختگان محترم است؛ ارسال به @Rahman 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 دومین نشست نخبگانی فکرت درحال برگزاری است: ☑️ مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا در گفت‌وگو با چند تن از پژوهشگران علوم سیاسی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 مجلس؛ از تدارکاتچی شاه تا نمایندگان مردم 🖌محمدصادق خرسند به تحریریه فکرت ارسال کرد: 🔹مجلس شورای ملی که میراث انقلاب مشروطه بود، نقشی بیش از یک تدارکاتچی برای شاه نداشت؛ اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در قانون اساسی، قوه مقننه در طراز سایر قوا و مستقل از آنها قلمداد شده است. 🔹نقش مجلس در نیل به توسعه پایدار ویژه و حیاتی است؛ از این رو گزینش نمایندگان توسط مردم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. حضور وکلای متخصص و وفادار به آرمان‌های ملی و انقلابی در مجلس می‌تواند، تعیین‌کننده باشد. 🔹به یقین با تشکیل یک مجلس تراز انقلابی با دو بال تخصص و تعهد می توان به بهبود اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه امیدوار بود. 🔹دیگر این که جایگاه مجلس در همکاری با دولت برای تدوین و تصویب طرح‎های راهبردی و کلان، سرنوشت‌ساز به شمار می‌رود. بی‌شک، همکاری قوای مقننه و مجریه شرط لازم برای حرکت در مسیر توسعه است و بدون مشارکت و همدلی این دو قوه، راهی به سوی پیشرفت نخواهد بود. 🔹برنامه پنج ساله در حقیقت ریل لکوموتیو توسعه است که توسط دولت‌های مستقر تدوین و به مجلس ارسال می‌شود. بعد از تصویب مجلس و ابلاغ آن سیاست‌ها و راهبردهای کلان براساس آن چیده می‌شوند. 👈 تحریریه فکرت آماده دریافت دیدگاه فرهیختگان محترم است؛ ارسال به @Rahman 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
. ✅ 💠 دومین نشست نخبگانی فکرت با موضوع مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا برگزار شد: 🔹اهم سخنان حجت الاسلام رضا لک‌زایی در این نشست نخبگانی ✔️آیا ما در قرآن می‌توانیم آیه یا آیاتی را بیابیم که از آنها مردم سالاری دینی را استنباط کنیم؟ دو پاسخ وجود دارد پاسخ اول این است که مفاهیمی که تازه متولد شده‌اند و خواستگاه آن غرب است مانند امنیت، مشارکت سیاسی و قدرت اینها اساساً ربطی به جامعه مسلمین ندارد و نسبتی هم با قرآن پیدا نمی‌کنند. ✔️پاسخ دیگر این است که آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي» اشاره دارد به اینکه هر نظریه و مسأله‌ای که به موضوع هدایت ما ربط دارد حتماً باید در قرآن و دین درباره آن مستندی و مدرکی پیدا کرد و الا تمام بودن دین زیر سؤال می‌رود. ✔️برای مردم سالاری دینی می‌توان به این آیات اشاره کرد؛ آیه اول آیه 159 سوره مبارکه آل‌عمران «وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر» مراد از امر هم هر امری است. آیه دیگر آیه 38 سوره مبارکه شورا است «وَ أَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُم» که می‌فرماید در امر مردم و ناس با آنها مشورت کن نه امرالله ✔️آیه سومی هم هست که با آنها وجه افتراق مبنایی ما با نظام لیبرال غرب مشخص می‌شود آیه 124 سوره مبارکه انعام «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسَالَتَه» یعنی خداوند متعال است که می‌داند رسالت در کجا قرار دهد و مردم نمی‌دانند. ✔️متأسفانه ما در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی اصلاً رویکرد قرآنی نداریم مثلاً قرآن کریم سوره مبارکه نوح آیات 10 تا 12 می‌فرماید: «ٱستَغفِرُواْ ربکم إِنَّهُۥ كَانَ غَفَّارٗا يُرسِلِ ٱلسَّمَآءَ عَلَيكُم مِّدرَارٗا وَ يُمدِدكُم بِأَموَٰلٖ و بنین و یجعل لَّكُم جَنَّـٰتٖ و یجعلل لَّكُم أَنهَٰرٗا» که با استغفار جمعی و اکثر مردم با همدیگر مشکل نزول باران و مشکلات اقتصادی و مشکلات کمبود جمعیتی حل می‌شود. ✔️تعریف انسان در قرآن این‌گونه است که می‌فرماید «الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خَلَقَ الْإِنْسَانَ» در صورتی که به‌صورت منطقی باید می‌فرمود خلق الانسان بعد علّم القرآن؛ می‌خواهد بگوید انسان کسی است که عقلانیتش مبتنی بر وحی باشد والا انسان نیست. ✔️خود غربی‌ها هم نگاهشان به انسان، نگاه انسانی نیست و انسان را حیوان می‌دانند؛ راسل از اولین متفکران غربی انسان را با حیوانات مقایسه می‌کند و می‌گوید باید مانند خوک‌ها آنها را با زور رهبری کرد یا مانند الاغ با تبلیغات او را به جایی که می‌خواهیم ببریم یا مانند حیوانات سیرک آنها را با نظام آموزش وپرورش آنگونه تربیت کنیم که می‌خواهیم و یا مانند گله گوسفندان آنها را از مسیری عبور دهیم. ✔️چکیده نگاه غرب به انسان را می‌توان در اندیشه وبر دید که می‌گوید؛ تحمیل اراده الف بر ب علی‌رغم مقاومت ب. در حالی که اسلام می‌گوید دیکتاتور مسلمان نیست. ✔️قدرت در قرآن این‌گونه تعریف شده‌است، «إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ» (سوره مبارکه یس آیه 82)؛ هرچه فاصله بین اراده و اقدام کمتر باشد قدرت بیشتر است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 دومین نشست نخبگانی فکرت با موضوع مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا برگزار شد: 🔹اهم سخنان حجت الاسلام جواد کاوندی در این نشست؛ ✔️مردم سالاری دینی از برداشت‌ها و تقریرات مشهوری که امروز از آن وجود دارد عمیق‌تر است و موضوع سیاست قدرت نیست درست است که در غرب موضوع سیاست قدرت است اما در اسلام موضوع سیاست هدایت است. ✔️عده‌ای از متفکرین اسلامی هستند که معتقدند موضوع سیاست قدرت است اما قدرت هدف نیست بلکه آن را طریقی برای هدایت می‌دانند. ✔️به‌طور کلی متفکرین غربی از فهم آنچه در ایران توسط امام‌خمینی (ره) اتفاق افتاد عاجزند؛ مثلاً «میشل فوکو» می‌گوید من نمی‌دانم مردم ایران دنبال چه چیزی هستند و شخصیت امام راحل را شخصیتی می‌داند که به شخصیت‌های افسانه‌ای پهلو می‌زند. ✔️بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد ما هرکجا کار را به مردم سپرده‌ایم موفق بوده‌ایم. ✔️خداوند متعال می‌خواهد جامعه همه با هم به‌سمت سعادت بروند. برای همین هم امیرالمومنین علی (ع) که بالاترین مشروعیت را داشتند و امام برحق هم بودند به‌دلیل عدم همراهی مردم کار را رها می‌کنند و به شمشیر متوسل نشدند. ✔️این دیدگاه که اگر مردم کمتر مشارکت کنند کار راحت‌تر است و مدیریت آن بهتر است دیدگاه اشتباهی است رهبر معظم انقلاب هم انتخابات را لیلة‌القدر نظام می‌دانند که مقدرات چهار سال ممکلت را تعیین می‌کند اما متأسفانه بالوجدان می‌بینیم که بعد از انتخابات مردم فراموش می‌شوند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 دومین نشست نخبگانی فکرت با موضوع مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا برگزار شد: 🔹اهم سخنان دکتر حسن محمدی ✔️امام‌خمینی (ره) سالار بودن مردم را در همه زمینه‌ها می‌دیدند و باور داشتند؛ مثلاً با تشکیل بسیج که نهادی نظامی و مردمی بود کاری کردند که بر اساس آمار 48 درصد از بار جنگ را به‌دوش کشیدند. این نشانه باور کردن مردم و دادن شأن و جایگاه به مردم بود. ✔️در حوزه اقتصاد اصل 43 و 44 قانون اساسی نقش مردم را به وضوح روشن کرده و اتفاقاً همین که با این‌همه تحریم این اقتصاد تاب آورده است به‌دلیل این بوده که بخشی از این اقتصاد به‌دست مردم بوده است. رهبر معظم انقلاب هم معتقدند که تعاونی‌ها باید به ده برابر آنچه موجود است افزایش پیدا کند و اقتصاد بیش از این مردمی شود. ✔️ در همین جنگ شناختی و ترکیبی هم علاج کار سپردن آن به مردم است و رهبر معظم انقلاب فرمودند که مقدمات حضور میلیونی مردم را مهیا کنید و با عنوان جهاد تبیین مسأله را طرح کردند. ✔️ هدایت به‌شدت نیازمند تربیت است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 دومین نشست نخبگانی فکرت با موضوع مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا برگزار شد: 🔹اهم سخنان حجت الاسلام محمدمهدی سپهر ✔️ما گرفتار تربیت یافتگان مفاهیم غرب هستیم که آن مفاهیم را با مفاهیم اسلام تلفیق کرده‌اند و ثمره آن اسلام سکولار است که بسیار با مردم سالاری دینی فاصله دارد. ✔️ما در مردم سالاری دینی دنبال استقرار اخلاق، قدرت و معنویت در کنار هم هستیم. ✔️ سرچشمه قدرت که شاکله اصلی مردم سالاری دینی است چیزی جز خدمت نیست؛ اما در غرب، قدرت یعنی حزب من و جناح من به‌وسیله قدرت به اهدافش برسد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸 ا ☑️ نقش سرمایه اجتماعی نظام در انتخابات 🖋محمدصادق خرسند، پژوهشگر و فعال سیاسی ✔️تحقیقات نشان می‌دهد سرمايه اجتماعي نقش اساسي در شركت مردم در انتخابات دارد.بر اساس این پژوهش‌ها، بین اعتماد اجتماعي و مشاركت انتخاباتي و ميزان انسجام اجتماعي و مشاركت انتخاباتی رابطه معنـاداري وجـود دارد. به طور مسلم، اعتماد آمیخته به اعتقاد مردم به نظام سیاسی که مصادیق آن را می توان در انتخابات سال های اول انقلاب مشاهده کرد، نقش بی بدیلی در مشارکت سیاسی شهروندان دارد. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هم اکنون دوازدهم در حال برگزاری است. ☑️ الزامات خطبه‌های اجتماعی 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با حضور 👤حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
▫️رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 📍این هفته با عنوان: ☑️ نوشتن با چاشنی تخیل و طنز 🔻همراه با یادداشت‌خوانی با حضور: 👤مجید رنگی، کارشناس نمایش خلاق و میزبانی: 👤سعید احمدی، نویسنده و پژوهشگر ادبی 📣 مشاور تحریریه و نام‌نویسی برادران 👇 🆔 @saeidaa110 📣 مشاور تحریریه و نام نویسی خواهران 👇 🆔 @mahta_sa محورهای مرتبط جهت مطالعه و پیگیری نویسندگان: ✔️ تبلور هنر در اقلیم ناخودآگاه ✔️ سکانس کلمات و نمایش متن ✔️ تکنیک های ورود به جهان ناخودآگاه خلاق ✔️ نوشتن با چاشنی تخیل و طنز ✔️ نگارش و نمایش خلاق نمک مباحث شناختی 📆 زمان: شنبه ۲۸ بهمن، ساعت ۱۵:۳۰. 🏢 مکان: خیابان بسیج، رسانه فکرت. 📍لوکیشن 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ✔️دوازدهمین برنامه با عنوان الزامات خطبه‌های اجتماعی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم برگزار شد. 💠 مروری به سخنان میهمان برنامه مدار ✔️ رهبر معظم انقلاب مهمترین بخش خطبه‌های جمعه را بخش موعظه آن می‌دانند که شامل موعظه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اخلاقی می‌شود و اختصاص به موعظه‌های اخلاقی ندارد؛ و از مهمترین وظایف ائمه جمعه از 900 تریبونی که در اختیار دارند این است که این گفتمان را تبیین کنند. ✔️ اگه قصوری در معرفی منویات امام جامعه و معرفی او به مردم صورت بگیرد که می‌تواند این قصور از طرف ائمه جمعه هم باشد ثمره‌اش شعارزدگی است؛ ثمره‌اش آن می‌شود که امیرمومنان در مقرّ حکومتش و در محراب عبادت به شهادت می‌رسد. ✔️ از اولین تکالیف ائمه جمعه تبیین منویات و منظومه فکری امام جامعه است. ✔️ به تعبیر رهبر معظم انقلاب امام جمعگی یکی از سخت‌ترین کارهاست چون باید بین رضایت خداوند متعال و رضایت مردم جمع کند. و از دیگر وظایف ائمه جمعه تأمین منافع مادی و معنوی مردم است. ✔️ ائمه جمعه باید بین مردم باشند و زندگی کنند تا از کمبودها و کاستی‌ها و نیاز مردم باخبر باشند و برای رفع آنها پیگیری کنند؛ شاید امام جمعه وظیفه قانونی و رسمی نداشته باشد اما این توان را دارد تا مشکلات را به مسئولان و مدیران منعکس کند. ✔️ به طور خلاصه امام جمعه باید بین مردم و مسئولین هماهنگی ایجاد کند و به هر دو طرف حقوق و تکالیفشان را یادآوری کند تا جلو ظلم طرفین را به همدیگر بگیرد و برای حل معضلات با ریش سفیدی کردن و پدری کردن تلاش کند. ✔️ از آنجایی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش، خواص را عناصر شتاب‌دهنده جامعه نامیدند و بنابر تعریفی هم که از خواص کردند می‌توانیم تمام افرادی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند را مورد خطاب رهبری بدانیم؛ چون هم آگاهی سیاسی دارند هم دشمن را می‌شناسند و از نقشه‌های او مطلعند. ✔️ هدف اصلی، حضور حداکثری مردم در انتخابات است و این اولین تکلیف ائمه جمعه است و خط قرمز آنها جانبداری کردن از فرد یا افراد است که می‌توانند با بیان معیارهای اصلح از آن دوری کنند. ✔️ اینکه رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود حدود صد مرتبه از کلمه مردم نام می‌برند برای این است که انقلاب را مردم ایجاد کردند و مردم انقلاب را حفظ کردند و قرار بود همه کارها به دست مردم انجام شود اما مسئولین با عملکرد خود آرام آرام مردم را فقط برای صندوق رأی لازم دارند اما مردم ما بصیر و هوشمند هستند و حساب نظام اسلامی را از حساب مسئولان و مدیران ناکارآمد جدا می‌دانند و شرکتشان در حماسه ملی 22 بهمن از همین باب است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ حقیقت نگاه متفکران غربی به انسان ✔️«راسل» به عنوان پیشگاه متفکران غرب انسان‌ها را به مثابه حیوانات گوناگونی می‌داند که با رسانه و آموزش و زور و اغفال باید مدیریت شوند. ✔️ «وبر» هم رسما طرفدار دیکتاتوری بر انسان‌هاست. ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا 💠 دومین نشست نخبگانی فکرت ☑️ مردم‌سالاری دینی؛ از ایده تا اجرا 🔻در گفت‌وگو با چند تن از پژوهشگران علوم سیاسی 👤به میزبانی: علیرضا محمدلو، پژوهشگر علوم اجتماعی 📍فایل صوتی و گزارش تصویری سخنان نخبگان این نشست به زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸 ا ☑️ چرا جبهه استکبار جهانی و اپوزیسیون اصرار بر عدم مشارکت مردم در انتخابات دارد؟ ✍️ داود مهدوی زادگان ✔️ پر واضح است که جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس و صهیونیسم هیچ علقه و عاطفه ای نسبت به مصالح ملل جهان از جمله ملت ایران ندارند. آنها هر آنچه که خیر و مصلحت است برای خود می خواهند. تاریخ اعمال آنها تماماً دلالت بر شرارت‌هایی است که بر ملل جهان تحمیل کرده اند.بزرگترین خیر خواهی جبهه استکبار این است که سايه اش را از سر ملت های مسلمان کم کند. ✔️اما کارنامه و گفتار ضد انقلاب وطنی نیز تاکنون نشان داده که خیرخواه و ملاحظه گر مصالح ملی نبوده است. شدت ضدیت و نفرت و کینه آنان با انقلاب و نظام اسلامی موجب شده حفظ مصالح ملی را از اصول راهبردی مبارزات سیاسی خود ندانند. به همین خاطر، مصلحت ملی و خیر عمومی غایب اصلی در گفتار و کردار آنان است. ✔️مواضع سیاسی جریان اپوزسيون نسبت به مشارکت مردم در انتخابات بر پایه خیرخواهی و مصلحت ملی نیست. زیرا خیر عمومی در استیفای حق مردم از طریق انتخابات است. ولی جبهه برانداز خواهان عدم مشارکت مردم در انتخابات است. ✔️اما دلیل اصرار جبهه معارض و برانداز بر عدم مشارکت مردم در انتخابات هراس از بسیج توده ها است. این جبهه هیچگاه اعتقادی به بسیج ملت و حضور مردم در صحنه سیاسی است. ✔️ملی گراها کودتای 28 مرداد سال 32 را می توانستند از طریق بسیج عمومی دفع کنند ولی نکردند. چپ ها نیز با اتخاذ فاز براندازی مسلحانه از مردم فاصله گرفتند. بعد انقلاب مهم ترین راهبرد دولت موقت بر اصل سیاست زدایی از مردم استوار بوده است. به همین خاطر، در آن زمان با بر گزاری رفراندم جمهوری اسلامی مخالف بود. ✔️تنها گفتمانی که در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اصل حضور گسترده مردم در عرصه سیاست تأکید می ورزد، گفتمان اسلام سیاسی است. و اساساً رمز مانایی انقلاب در ذهنیت ملی در همین امر است. جبهه ی معارض با هر عاملی که موجب کنش‌گری فعال مردم شود مخالفند. چون آنان از این نوع کنش‌گری غیر قابل کنترل هراس دارند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️روحانیت، انتخابات و امر قدسی | احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️سهم بازندگان ادوار در کاهش مشارکت ا محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ نقش اجتهاد در تحول علوم انسانی| ابوالقاسم علیدوست 📎لینک مطلب ▪️انقلاب اسلامی و عبور از خط آمریکا| سیدمهدی میرباقری 📎لینک مطلب ▪️چرا جبهه استکبار جهانی و اپوزیسیون اصرار بر عدم مشارکت مردم در انتخابات دارد؟| داود مهدوی‌زادگان 📎لینک مطلب ▪️صورت‌بندی ارادۀ مردم در انقلاب ایران |مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب ▪️مشارکت ، اشتغال، عزت|علی مهدیان 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🎙 ا ☑️ الزامات خطبه‌های اجتماعی 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با حضور 👤حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ الزامات خطبه‌های اجتماعی 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور 🎙حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان قم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 چرا طالوت؟ 🖌 سید عبدالله هاشمی به تحریریه فکرت ارسال کرد: ⚠️ از خطاهای محاسباتی که ممکن است جامعه در انتخاب داشته‌باشد؛ عدم درک دقیق از مفهوم «آزادی» است. از نگاه اسلام انسان‌ها آزاد هستند؛ اما این آزادی با تعهد و مسئولیت همراه است و آزاد بودن انتخاب انسان به این معنا نیست که می‌تواند هرکسی را انتخاب کند بلکه باید شایسته‌گزینی صورت گیرد. 💠 قرآن کریم در داستان طالوت، به تبیین معیارهای درست و نادرست گزینش و انتخاب یک جامعه می‌پردازد و نتیجه انتخاب با معیار صحیح را موفقیت و رشد اجتماعی معرفی می‌نماید. بازخوانی داستان طالوت برای این روزها ضروری است. ✅ طبق آیات 246 تا 252 سوره بقره، گروهی از بنی اسرائیل به‌دلیل عدم اطاعت از رهبران خود در وضعیت ناگوار و جنگ‌زده‌ای قرار گرفتند. این شرایط آنان را وادار کرد که برای نجات از جنگ، از اشموئیل پیامبر خود درخواست کنند تا فرماندهی برای آنان تعیین کند؛ اما وقتی طالوت از سوی اشموئیل برای فرماندهی انتخاب شد، صدای اعتراض بلند شد که چرا طالوت؟ آنان طالوت را به دو دلیل شایسته رهبری خود نمی‌دانستند، نخست اینکه طالوت فردی ناشناخته، از روستایی دور افتاده‌ و از نسل بنیامین و ناشناس بود؛ نکته دوم اینکه ثروت و مال چندانی نداشت. 🔰 اشموئیل نبی به مردم گفت بهره‌مندی از دانش و توان جسمی معیار درست برای انتخاب فرمانده است و طالوت این دو را به‌صورت حداکثری دارد لذا او شایسته انتخاب است و معیارهای حداقلی ملاک انتخاب اصلح نیست. 👈 تحریریه فکرت آماده دریافت دیدگاه فرهیختگان محترم است؛ ارسال به @Rahman 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸 ا ✔️دکتر تمیم‌داری، استاد تمام زبان و ادبیات فارسی گفته است که فرهنگ ادبی انگلستان و آمریکا متأثر از سعدی است. ➕ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت