گفتگوی علیرضا شفاه با صادق حسینی.mp3
47.96M
🔈 #پادکست |#گفتگو
✅ موضوع | #ایران و #انتخابات دولت چهاردهم
▫️چگونه میتوان از اقتصاد ایران سخن گفت؟
🎙گفتگوی علمی:
#علیرضا_شفاه
#صادق_الحسینی
بخش اول
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
گفتگوی علیرضا شفاه با صادق حسینی2.mp3
44.74M
🔈 #پادکست |#گفتگو
✅ موضوع | #ایران و #انتخابات دولت چهاردهم
▫️چگونه میتوان از اقتصاد ایران سخن گفت؟
🎙گفتگوی علمی:
#علیرضا_شفاه
#صادق_الحسینی
بخش دوم
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🔈 #پادکست |#گفتگو ✅ موضوع | ایران و انتخابات دولت چهاردهم ▫️چگونه میتوان از اقتصاد ایران سخن گفت؟
👆👆👆
این گفتگوی جذاب و مهم اما کمی طولانی رو از دست ندهید. ♨️
در این گفتگو حرفها و نکات مهمی مطرح شده که چه رای دادهاید و یا هنوز مردد هستین حتما توصیه به یکبار شنیدن آن میشود...
در این گفتگو #علیرضا_شفاه به درستی از جریان خطرناکی سخن میگوید که پشت #پزشکیان جمع شده و او را اداره خواهند کرد. او همچنین از تتمه #اراده_ایرانی که پیرامون #جلیلی گرد آمده را روایت میکند. شفاه از مسئله اصلی امروز ایران سخن میگوید...
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
#یادداشت | #انتخابات
🔰«شورش، جنبش و پایش»
مقدمهای بر نوزایی نیروهای اجتماعی در انتخابات ۱۴۰۳
✍🏻 مجتبی نامخواه؛
📍همه میدانیم سعید جلیلی در دور اول انتخابات گزینه مطلوب ساختارها و سازوکارهای متعدد و قدرتمند جناح اصولگرا نبود؛ هنوز هم نیست. برآمدن او محصول شورشِ یک نیروی اجتماعی در بدنه جامعه بر علیه سازوکار و صاحبان قدرت بود. این شورش در گام نخست توانست موفقیت مهمی کسب کند و صحنه انتخابات را پیش ببرد و بخش مهمی از نیروهای رسمی سیاسی را تحقیر کرد...
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#یادداشت | #انتخابات 🔰«شورش، جنبش و پایش» مقدمهای بر نوزایی نیروهای اجتماعی در انتخابات ۱۴۰۳ ✍🏻
🔸این شورش لزوما شورش روستا علیه شهر، حاشیه علیه متن و محرومان علیه اشرافیت نیست. اینها هست ولی صورت مهمتری دارد. شورش آنان که به رسمیت شناخته نشدهاند علیه نیروهای اجتماعیای که به دلیل وابستگیهای ژنتیک و حتی ایدئولوژیک برکشیده شدهاند.
🔹این شورش از جهاتی، ولی فقط از جهاتی و نه از همه نظر، شبیه ماجرای تیر 84 است؛ در آن دوره نیز جناح راست که پس از 76 خودش را در چارچوب اصولگرایی بازسازی کرده بود، تحقیر شد. پس از آن، این نیروها در چارچوب نواصولگرایی و «جبهه انقلاب» خودشان را بازسازی کردند.
🔸این بازسازیها یک امر زمانبر و تدریجی بود. شیوه سازماندهی سیاسی، گفتمان و تا حد زیادی اقتصادی سیاسی این جناح تغییر کرده اما همچنان اراده معطوف به استیلا و میل به تحمیل در آن موج میزند و همین بخش مهمی از نیروهای اجتماعی را به طغیان کشانده است.
🔹همان طور که میدانیم نیروهای سیاسی رسمی با شیوههایی متفاوت اما با نتایجی کم و بیش یکسان، این شورش را طرد میکنند. تأکید میکنم نیروهای سیاسی «رسمی» این کار را میکنند، یعنی هم اصولگرایان و هم رقبایشان. اصولگرایان همچنان آنها را را نادیده میگیرند و دیگران هم آن «طالبان» و «دیوانه» و «نابودگران ایران و جهان» میخوانند.
🔸میخواهم تأکید کنم این دیگران و طردکنندگان بیشتر از آن که رقیبان سیاسی اصولگرایان باشند، بخش قابل توجهی از نیروهای امنیتی و رسمی هستند. همچنان که در طرف اصولگرایان نیز چنین است. در واقع این ساختار رسمی است که کنشگران این تغییر و شورش را طرد میکند.
💢 در وضعیت فروبسته ما که دینامیسم اجتماعی اغلب میان دو نیروی رسمی تقسیمبندی میشود، تکوین این شورش خود یک پیروزی مهم است. فارغ از این که منتهی به کسب قدرت دولت بشود یا نه؛ اگر بخواهم دقیقتر بگویم، تکوین این شورش مهمتر از کسب پیروزی در انتخابات است.
مطالعه کامل یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ| #انتخابات
🎞 نقدی بر جریان اصلاحات
سیدعلی سیدان
💢«جریانی در عهد انقلاب اسلامی مدام جهاندیگری را نمایندگی میکند با الفاظ مختلف مثل توسعه! ما یک جریان سیاسی داریم که رسما از لیبرال دموکراسی نمایندگی میکند. نمیگم این باید حذف شود بلکه آیا خود این جریان میداند چه چیزی را نمایندگی میکند؟و اصلا این ممکن است؟! چطور میشود که مشارکت خود را مشروط میکند؟...»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🖇 «ما اگر بخواهیم روح هجرت و جهاد را در همه جبههها، اعمّ از مادی و #معنوی به دست آوریم میبینیم هجرت یعنی جدا شدن، خود را جدا کردن از آنچه به انسان چسبیده یا انسان خود را به آن چسبانده است، و جهاد یعنی درگیری، چه جهاد با #دشمن و چه جهاد با #نفس. #هجرت و #جهاد دو چیزی هستند که اگر نباشند، برای انسان جز زبونی و اسارت چیزی باقی نمیماند.
و الّا اگر انسان، زبونِ محیط مادی و یا زبون محیط معنویای باشد که در آن زیست میکند، #انسان_آزاد به معنی واقعی نیست...»
📚 شهید مرتضی مطهری، آزادی معنوی، ص 180
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
📮«تبریک به جمهوری اسلامی عزیز
تبریک به رییسجمهور منتخب
و خسته نباشید به همه رفقایی که برای برگزاری پرشور انتخابات تلاش کردند🌷
کار ما هنوز تمام نشده و اتفاقا با انگیزه و اراده بیشتر باید برای ساخت ایران و مبارزه با جریان غربگرا داخلی کار کرد...
همه با هم برای ایران🇮🇷»
https://x.com/FekratOnline/status/1809497854118908102?t=LfQTdQFXhw2RxpUoBaZ1ew&s=19
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ| #انتخابات
🎞ما راهی جز مقاومت نداریم!
بیژن عبدالکریمی
💢«من از آقای پزشکیان درخواست دارم که به مسئله مقاومت علیه آمریکا توجه داشته باشد. ما راهی دیگر جز مقاومت نداریم. یعنی اگر بخواهیم فکر کنیم که برویم با آمریکاییها دست بدهیم و روبوسی کنیم در واقع کار تمامه، نه! همین که دست دراز کنیم پاشو دراز خواهد کرد و از ما انتظار داره که دراز بکشیم و تسلیم مطلق بشویم و این خب سرشت وضعیت کنونی ماست...!»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
#یادداشت | #انتخابات
🔰«انتخابات ۱۴۰۳ و فرایند بزرگ جهانیِ جبههی انقلاب اسلامی»
جامعهی ایرانی در کشاکش دو نظم جهانی
✍🏻 دکتر محمدرضا قائمینیک؛
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
📍 در بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی، تعبیر کوتاه اما بسیار مهمی دربارۀ وضعیتِ انقلاب اسلامی آمده است: «درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود». این وضعشناسی از آنجا که در چنین بیانیهای و توسط مقام معظم رهبری ارائه شده است، بیانگر آن است که ارکان نظام جمهوری اسلامی درگیر چنین فرایندی خواهند بود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#یادداشت | #انتخابات 🔰«انتخابات ۱۴۰۳ و فرایند بزرگ جهانیِ جبههی انقلاب اسلامی» جامعهی ایرانی در ک
🔸 فرایندهای جهانی، در دورۀ معاصر، به معنای خاصی از زمان گره خوردهاند که مفید معنای معاصرتاند. فارغ از مباحث فلسفۀ تاریخی، از حیث تحولات انضمامی، سرمایهداریِ اروپایی پس از تکوین و تکامل در سدۀ نوزدهم، در قرن بیستم و مخصوصاً پس از جنگ دوم جهانی، از قلمرو یک نظام اروپایی خارج و تبدیل به یک فرایند جهانی گردید.
🔹برنامههای عمرانی یا توسعۀ سرمایهداری با جهانیکردنِ سرمایهداریِ بلوک غرب، توانست کمونیسم اتحاد جماهیر شوروی را منزوی سازد و با فروپاشیِ آن، تبدیل به امر جهانی گردد. با فروپاشیِ اتحاد جماهیر شوروی، این جهانیشدن بلامنازع شد. ثمرۀ این رخداد بزرگ آن است که ما امروزه هر اتفاقی که در اروپا یا آمریکا میافتد، به شکل جهانی تجربه میکنیم.
🔸از این منظر، فرایندهای بزرگ و جهانی، ناگزیر نسبتی با سرمایهداری غربی پیدا میکنند. غذای چینی، لباس یا فیلمهای کرهای، خالکوبیِ فلان بازیگر فوتبال، آموزهای در فقه یا کلامِ اسلامی یا حتی لباس عربیِ قطریها، اگر قرار است جهانی شود و در سطح جهان دیده شود، باید بر این مرکب سوار شود. قطریها مجبورند لباس عربی را در جام جهانی، بر تنِ لیونل مسی کنند تا در جهان دیده و شناخته شود یا حتی ما مجبوریم که شیوۀ تحصیل سنتیِ خودمان در حوزههای علمیه را تبدیل به قواعد دانشگاهیِ جهانی کنیم تا شناخته شویم.
🔹با اینحال دقیقا در زمانی که دو فرایندِ بزرگ جهانی در بلوک غرب و شرق، در حال منازعه با یکدیگر بودند، یک فرایند بزرگ جهانیِ دیگر از خلال رقمزدنِ یک انقلاب جهانی در ایران سربرآورد: فرایند بزرگ جهانیِ اسلامی. این فرایند بزرگ جهانی، هم از حیث جغرافیای فرهنگی مبتنی بر تمدنِ ایرانی بود که اساساً تمدنی جهانی شناخته میشده و هم مبتنی بر آموزههای اسلامی و مخصوصاً شیعی بود که عناصرِ ذاتیِ آن، جهانیاند.
🔸 یک مسلمان، همواره بر این باور است که دینِ او، دین خاتمِ همۀ پیامبران تاریخ است و ظرفیتِ مسلمانشدنِ همۀ ابناء بشر در آن وجود دارد؛ همۀ ما شیعیان، از دوران طفولیت میآموزیم که پایانِ تاریخ بشری، از خلال موعودی رقم خواهد خورد که امام دوازدهم شیعیان است که هر لحظه، امکان حضور او، وجود دارد. از این جهت، انسانی که در ایران زندگی میکند، حداقل از یکی از این سه جهت، واجد هویتی جهانی است. جهانی میاندیشد و جهانیبودن، با پوست و خون و جانِ او عجین شده است. این انسان، نمیتواند جهانی نیندیشد و جهانی نباشد. این جهانیبودن برای او، امری عارضی نیست، بلکه ذاتیِ هویت اوست.
💢 در این وضعیت، انسانِ ایرانی، مخصوصاً در شرایط پس از انقلاب اسلامی و ادعایِ جهانیِ آن، گرفتار یک وضعیتِ دوگانه در اعمال و هویت خویش است. او از یکسو، هر صبح و شب، با باورهای و اعتقادات جهانی اسلامی-ایرانی-شیعی درگیر است و از سوی دیگر، ابزارهای جهانیبودنیِ را تجربه میکند که نه اسلامیاند، نه ایرانیاند و نه شیعیاند....
مطالعه کامل یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
May 11
Rebaat_Ayene_E1~1.mp3
20.83M
🔈 #پادکست | #محرم
✅ موضوع | برای #عاشورا سراغ چه کتابهایی برویم؟
سلسله پادکستهای 🔹آینهای در برابر آینهداران🔹
🎙راوی: کوروش اسکندری
میهمان برنامه: دکتر #سعید_طاووسی_مسرور
مجلس اول
دستهبندی کتب پیرامون عاشورا 2:00
ویژگی منابع تاریخی عاشورا 5:45
ما که به نحوی مخاطب پیام عاشورا هستیم باید به چه روایت متقنی تکیه کنیم؟ 10:25
روایتی از نوحهها و نواهای سال دور 16:28
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
➖ در صورتی میتوانیم از امام حسین(ع) استفاده کنیم که بنایمان #احیای_حق باشد وگرنه #عاشورا یک مراسم دینی میشود که ارتباطاش را با زندگیِ امروزین ما از دست داده. در این صورت #شور_زندگی را که با احیاء حق ممکن است، از دست میدهیم و در عین دینداریِ معمولی از #شور_دینداری بهرهمند نیستیم. آری! شور زندگی با احیای عشق به انسانها، به زندگی برمیگردد...
استاد طاهرزاده
🏴فرارسیدن ماه محرم، ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین تسلیت باد 🏴
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#گفتگو | #عصر_پرسش سومین قسمت ویژهبرنامه «عصر پرسش» به همت رسانه فکرت برگزار میگردد: ☑️رادیکالیس
عصر پرسش نقوی.mp3
27.69M
🔈 #عصر_پرسش | #پادکست
✅ موضوع |#رادیکالیسم_متوهم
▫️نقدی بر وضعیت #روشنفکرپنداری در ایران معاصر
🎙گفتگو با: #سیدجواد_نقوی؛
خطاهای ذهنی صاحبنظران علوم اجتماعی در تحلیل میدان 11:00
خطای استراتژیک روشنفکران 13:00
گسست بین امر واقع و تئوریها و مسائل اجتماعی 15:40
روشنفکری در ایران فاقد طرح پرسش بنیادی از وضعیت است 21:15
روشنفکران هیچ نسبتی با وضعیت پرمسئله و عجیب میدان ندارد! 29:50
ترجمههای ایدئولوژیک 33:25
سانسور آکادمسین ها در ایران 40:00
سیطره جهانی، علم و عقلانیت با افول روبرو شده است 43:50
وضعیت سیاست زدایی در جامعه 48:35
مقبولیت رادیکالیسم در جامعه 54:30
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
📩 مشخصه برجسته #بیداری و #توسعهیافتگی ایرانیان آن است که در تمام اجتماعات کوچک و بزرگ خود، همچون ارباب جراید، به #تحلیل_سیاسی و اجتماعی امور میپردازند.
#ادوارد_براون
به مناسبت یادروز او
https://x.com/FekratOnline/status/1809899690038550746?t=_iAN93s_0flMxo46yk1M1A&s=35
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
🔈 #عصر_پرسش | #پادکست ✅ موضوع |رادیکالیسم متوهم ▫️نقدی بر وضعیت روشنفکرپنداری در ایران معاصر 🎙گفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🎞 مهمترین خطای استراتژیک روشنفکران...!
سیدجواد نقوی
💢«به نظر میرسد که نه فقط آقای نصیری بلکه بخش زیادی از بدنه دانشگاهی و بخش زیادی از بدنه روزنامه گران و اهل فکر و حتی بسیاری از روشنفکران، تقریباً در یک دهه گذشته حتی بیش از یک دهه گذشته وقتی میدان را میخواهند توصیف نمایند، سعی میکنند که میدان را با پیشفرضهای فردی و ذهنی خودشان همراستا کنند. این مهمترین شاید خطای استراتژیکی است که در این سالها دیده شده است...!»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
#پرونده_جدید
🗂 عنوان | «حافظه تاریخی ایرانیان»
✍🏻 سرمقاله دبیر تحریریه
📍 تاریخ همچون موجودی غیرقابل توصیف است که همواره خود را تنآورده میکند و تغییر وتضایف در آن دائمی است و مردمی که در بستر آن زندگی میکنند، همواره تغییرات را درک کرده و سپس فراموش می کنند تا برای حوادث دیگر جایی برای ثبت و درج داشته باشند. امروزه با ظهور جدید پیشرفتهترین تکنولوژیها در کوچکترین مقیاسها، همچون تراشههای سیلیکونی ریز مقیاس، بازهم محدودیتی برای حفظ دادههای بزرگ وجود دارد. پس ما که در زمان تسلط فناوری بر انسان هستیم این محدودیت را متوجه می شویم. درک این کرانمندی برای ثبت اطلاعات، درکی به وسعت تاریخ است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
فکرت
#پرونده_جدید 🗂 عنوان | «حافظه تاریخی ایرانیان» ✍🏻 سرمقاله دبیر تحریریه 📍 تاریخ همچون موجودی غی
🔸انسان چون مدنی است امورات خود را به صورت جمعی پیش برده است. انسان در طول تاریخ خود، دائم در حال یک #زیست_جمعی نیز هست. این تجربه جمعی که مبتنی بر #مشاهده و #حس کردن رویدادها و اتفاقات جمعی است پس از شکلگیری مناسبات جدید همچون #دولت_ملت بار معنایی دیگری نیز یافته است، چرا که ساخت ملیت جدید موجب اتمسفر سیاسی ـ اجتماعی مشترک نیز شده است.
🔹با ظهور رسانهها این #عرصه_عمومی مشترک تقویت شده است. از طریق رسانهها افراد به دنیاهای یکدیگر نزدیک شدهاند و اخبار تحولات سیاسی و اجتماعی ملتها و فرهنگهای مختلف هم به آن افزوده شد. #حافظه_تاریخی یک ملت یک سرمایه عظیم برای آنهاست که آنها در پیچاپیش لحظات دشوار پیشرو رهنمون میسازد و در واقع میتواند به عنوان بخشی از هویت آن #ملت، موجب استعلای آن گردد.
🔸 ما مسلمانان به کرات از این حافظه تاریخ رنج بردهایم. توصیه پیامبر اکرم (ص) به پاره جکر بودن دختر مبارکشان که تنها چندماه بعد از رحلت پیامبر(ص) در خاطر مردم نماند. از پیمانشکنی مردم و فراموشی بیعت مردم با علی بن ابیطالب(ع). از فراموش کردن کید و مکر معاویه در صفین و... تا فراموش کردن نامه هایی که کوفیان نوشتند و چند روز بعد فراموش کردند و در مقابل او ایستادند. هر برگ #تاریخ مملو از این تجربهها و عهدهایی که مایه #عبرت نشدند و گویی این جامعه دریافتی از حافظه تاریخی خود ندارد.
🔹 در ایام محرم هستیم و محرم برای ما #شیعیان یک حیات دوباره است و از آن جایی که هروز ٍ#عاشورا و همه جا #کربلا است، در پرونده جدید میخواهیم به بازخوانی حادثه عاشورا با رویکرد مسئله «#حافظه _تاریخی» بپردازیم که چه شد در کمتر از 60 سال مردم از بیعت با علی ابن ابیطالب (ع) به شهادت فرزندش رسیدند...
🔸مسئله حافظهتاریخی، فقط یک موضوع تاریخی نیست بلکه نقطهعطف زمانه جدید ما نیز هست. به ویژه در صد سال اخیر، فراز و فرودهای جامعه ایرانی بسیار اهمیت داشته است. از آنرو که #استعمار_مدرن در از طریق دستکاری و اختلال در سیستم حافظه تاریخی یک ملت آن را #استعمار میکند و به بردگی میکشاند سزاست که بیشتر به این مهم بپردازیم. از زحمت یک ملت برای #قیام_مشروطه و نتیجهای که به باد رفت و فراموشی دست استعمار انگلیس و شوروی در ایجاد تفرقه و بعدها نیز #کودتا مصدق در 28 خرداد و... همه اینها میتوان مطمع نظر باشد.
💢به نظر تیم اتاق فکر رسانه فکرت، بعد از برگزاری یک #انتخابات پرشور شاید بیجهت نباشد که این مسئله کلیدی را باز کنیم و اندکی پیرامون آن به بحث پرداخته و وضعیت جامعه اکنونی خود را مورد پرسش قرار دهیم. همه این عوامل موجب شده در پرونده جدید جاری به بررسی مفهوم حافظه تاریخی در امتداد تاریخ از عاشورا و صدر اسلام تا تاریخ صدساله اخیر و نیز در نهایت به وضعیت حافظه تاریخی جامعه ایرانی بپردازیم...
مطالعه کامل یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از مجله خردورزی
📍رونمایی از جلد شماره پنجم مجله خردورزی
➖تبیین دستاوردها و ترسیم ضرورت توسعه علوم شناختی؛
⚠️ تهاجم شناختی در کمین
❓چرا غفلت از علوم شناختی، جوامع مختلف را استعمار زده میکند؟
✔️ برخی از مطالب این شماره:
🟢 معمار اقتدار ایران
پنج گفتار پیرامون کنشهای علمی و عملی
دانشمند شهید دکتر محسن فخریزاده
در عرصه علومشناختی و امور دفاعی
🔺نماز، سلاح مبارزه با اومانیسم
مکاتب سکولاریستی چگونه مقاصد انسان را منحرف میکنند؟
🔺نبرد میان اذهان
دکتر هدایت صحرایی در گفتگو با مجله خردورزی:
وقایع 1401 بر پایه نوروتکنولوژی و ابزارهای جنگ شناختی بود
🔺علومشناختی در احتضار
پاسخهایی به ادعای مرگ علوم شناختی
➕ گفتوگوهایی با:
دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر مهدی گلشنی، دکتر ابراهیم آزادگان، دکتر ابراهیم اصولی و...
🖌 نقاشی جلد: آرش فروغی
🛒 پیشخرید بهزودی آغاز خواهد شد...
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
Rebaat_Ayene_E2~1.mp3
22.93M
🔈 #پادکست | #محرم
✅ موضوع |هفت دریچه به سوی #عاشورا (۱)
سلسله پادکستهای 🔹آینهای در برابر آینهداران🔹
🎙راوی: کوروش اسکندری
میهمان برنامه: استاد #محمد_اسفندیاری
مجلس دوم
بحث پیرامون هدف قیام عاشورا 2:49
نظریه اول: امتناع از بیعت یا دفاع 7:35
اشکال این نظریه 9:10
نظریه دوم: حکومت و شهادت 10:30
اشکال این نظریه: 13:28
نظریه سوم: شهادت تکلیفی 14:10
اشکال این نظریه 16:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
➖ افسوس که شیعه بیشتر بر #مصائب_عاشورا گریست و کمتر در #مسائل_عاشورا اندیشید. شیعه عاشورا را نگاه داشت، اما درست نشناساند...
هر قطرهای از اقیانوس عاشورا، یک شعور ناب قوی و یک محتوای ژرف غنی و یک مکتب آموزنده انسانی، و یک ترتیل خونبار آیات قرآنی، و یک سجده مترتم نورانی، و یک سیال حیات آفرین اخلاقی، و یک حماسه پویا در صیرورتهای بلند آهنگ بشری است...🏴
علامه محمدرضا حکیمی
قیام جاوید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر