📝 #یاداشت
♦️جلوههای هنر در بحرانهای بشری
🔹بحران وقتی زمینهساز هنر میشود که به شکل بحران تفسیر شود.
🔹باید حادثه رویداد، یک بحران به نظر بیاید. پس باید در افق فکری انسان به بحران تفسیر شود.
🔹مرحله بعد که این فاصلهگذاری رخ داد بحران امکان این را به وجود میآورد که هنر خود را نشان دهد.
✍️نویسنده: دکتر سیدمهدی ناظمی قره باغ
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1739
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️جلوههای هنر در بحرانهای بشری
🔹در واقع هنر متفکرانه که هنر تاریخ و تاسیسکننده است، به ندرت در تاریخ اتفاق میافتد اما آنقدر اهمیت دارد که وقتی اتفاق میافتد باید به آن خیلی توجه کرد زیرا سایر هنرها از سرچشمه او استفاده میکنند و بهرهای از حقیقت دارد و حقیقت جدیدی را متولد میکند و این حقیقت بر هرگونه نگاه موسوم به عقلانی و نظری تقدم دارد.
🔹اینکه در شرایط بحران سبب میشود که وجوهی از هنر اولویت پیدا کند، به این دلیل است که در نظر قوم این بحران چگونه تفسیر و صورتبندی میشود.
🔹مثلا در حمله مغولها، سبک خاصی از حکومتداری و مشروعیت سیاسی متکی بر قدرت ایل و قبیله مرسوم شده بود، بنابراین هر قومی که وارد میشد به عنوان قوم غالب و مشروع هم پذیرفته میشد.
🔹شاید تنها ابوالقاسم فردوسی باشد که فهمید اتفاق بزرگی در ایران در حال وقوع است! بنابراین تلاش نمود عقلانیت همراه با معنویت خود را گوشزد کند.
🔹با این حال هر چند که در علو مقام او نمیتواند تردید کرد، اما به هر روی در حاشیه قرار گرفت و کلام او در حیات واقعی ما منشا اثر واقع نشد.
🔹بعد از فردوسی سنت دبیری ایرانیان که معروفترین آن بیهقی بود، مشروعیت بخش به سنت سلاطین ترک به حساب میآمد.
✍️نویسنده: دکتر سیدمهدی ناظمی قره باغ
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1739
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بسمهتعالی
رایاهمایی (وبینار) چرایی دانش اجتماعی مسلمین
۲۴ تا ۳۱تیر۱۳۹۹
سخنرانی استاد پارسانیا:
زمان: ۲۸تیر، ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳٠
موضوع: حکمت دانش اجتماعی مسلمانان
پیوند ورود:
http://elc.razavi.ac.ir/razavi_public/
ویژۀ آشنایی طلبهها و دانشجویان داوطلب رشته
#همایش #رایاهمایی
@hparsania
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 #اختصاصی
🎬 #کلیپ
♦️استدلالی ناقص برای توجیه اقتصادی #بورس
🔹مهم ترین دلیلی که در حال حاضر در بین عموم #جامعه برای توجیه اقتصادی بورس بیان می شود؛این است که بورس به نحوی بخش تولید را تامین مالی می کند.
🔹در صورتی که این دلیل از نظر اقتصاد دانان وجاهت علمی ندارد.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
#نشست
#تعاملات_علمی
🔻 از سلسله جلسات #نقد_کتب دانشی و سیاستی
🔶 گروه #سیاست و اداره تعاملات علمی و بین المللی پژوهشگاه برگزار می کنند:
🔰 " نقد کتاب #حقوق_اسلامی و #حقوق_بینالملل"
📌 از سری کتابهای انتشارات دانشگاه آکسفورد
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/daneshsiasat
🆔 @iictchannel
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎤 #گزارش
♦️روانشناسی بالینی و #انقلاب_جنسی
🔹شاید هیچ موضوعی در جهان خلقت پیچیدهتر از امر جنسی نیست.
🔹پیچیدهترین چیزی که فکر میکنم هر چیزی دربارهاش بگوییم بازهم بخشهای دیگری روی زمین میماند.
🔹این پیچیدگی و کامپلکسبودن موضوع، هرکسی که بخواهد در این زمینه نظریهپردازی کند را گیج میکند.
🔹مثلاً خود فروید از ۴۱ سالگی به بعد، سکس را کلاً تعطیل میکند.
🔹یکی از نظراتش این بوده که دور از شأن انسان است که سکس داشته باشد.
✍️نویسنده: دکتر عابدینی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1662
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎤 #گزارش
♦️روانشناسی بالینی و #انقلاب_جنسی
🔹یکی از حُسنهای آقای #دلاوری و #شمقدری این است که جهتدار نیستند.
🔹چون وقتی بحث مسائل جنسی مطرح میشود این کلیشه در ذهن میآید که اینها میخواهند آخرش بگویند خوب و خویشتندار باش.
🔹اما ایشان خیلی تلاش میکند که بگوید من آزاد و با تو هستم و میخواهم تو را همراه کنم.
🔹این هم پاشنهآشیل قضیه است؛ یعنی شما نمیدانید مستند دنبال چه چیزی است.
🔹در کل این ۴ مستند، نمیدانید میخواهد چکار کند و چه بگوید؟
🔹معلوم نیست که چه چیز خوب است و چه چیزی بد است.
🔹چون اصلاً نمیخواهد در مقام قضاوت قرار بگیرد.
🔹اساساً من فکر نمیکنم مستند، مدیوم خوبی برای مباحث جنسی باشد.
🔹کل این سه دختری که با آنها مصاحبه شد، هیستریونیک (نمایشی) هستند.
🔹آن دختر فقه و حقوقی، آن دختری که شلوار چاکدار پوشیده بود و آن دختری که میگفت حافظ قرآن است، هر سهشان افسرده و وسواسی شدید هستند و چند اختلال شخصیتی را باهم دارند.
🔹حالا این آدم دیگر پیام برایش معنا ندارد.
🔹یعنی شما بهترین ورژن قرآن و تربیت دینی و رشته دینی را برای این آدم بگذارید، بازهم این طرف نمایشی است و باید فلرت کند.
🔹فلرت به این معناست که شما میآیید اغوا میکنید به اینکه نیاز جنسی داشته باشد.
🔹اینها فلرت دارند، اما اغواگریشان نمیخواهد به مسائل جنسی منتهی شود.
✍️نویسنده: دکتر عابدینی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1662
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️بررسی ماهیت #اقتصاد رسانه
🔹ماهیت #رسانه لزوماً کالای خصوصی مثل در، پنجره، خانه و ماشین که بشود خرید و فروش کرد، نیست. چرا؟
🔹چون رسانه اساساً پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی متعدد و متکثری دارد و ما نمیتوانیم این را رها در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم و بگوییم که هرکس عرضه کرد، ما نباید جلویش را بگیریم.
✍️نویسنده: دکتر علی سعیدی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1745
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️بررسی ماهیت #اقتصاد رسانه
🔹در مورد #رسانه هم اگر بخواهیم از نگاه اقتصادی به آن نگاه کنیم، اولاً باید بگوییم که اساساً رسانه چه ماهیتی دارد؟
🔹آیا رسانه ماهیت خصوصی دارد؟
🔹یعنی آیا رسانه مثل کالاهای خصوصی مانند در، پنجره، چوب و سنگ میتواند بازار آزاد رقابتی داشته باشد و هر کسی وارد بازار شود و بتواند این را عرضه کند؟
🔹آیا ساز و کار بازار را میشود برای این پیشنهاد داد؟
🔹اگر این ماهیت را بپذیریم، خودش تبعاتی دارد؛ بالاخره یکعدهای میشوند عرضهکننده رسانه، یکعده هم تقاضاکننده رسانه.
🔹ما بازار داریم، بنگاههایی داریم که اینها عرضهکننده رسانه خواهند بود؛ افرادی هستند که اینها مصرفکننده رسانه هستند.
🔹در این ادبیات وقتی وارد میشویم، در واقع ما رسانه را در حد یک کالای خصوصی آوردهایم؛ یعنی یک چیزی که میتواند قابلیت تملک خصوصی پیدا کند و افراد میتوانند این را در مبادلات با همدیگر خرید و فروش کنند.
✍️نویسنده: دکتر علی سعیدی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1745
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️موج بیعدالتی در #آمریکا
🔹سیاهان سالها است که علیه ناعدالتی و #نژاد_پرستی میجنگند.
🔹برای نمونه در سال ۱۹۶۶،گروه پلنگ سیاه به رهبری آقای «هیویی پی نیوتن» تشیکل شد که دغدغۀ اصلی آن رسیدن به حقوق سیاهان بود. کمتر از یک سال بعد از تأسیس این گروه، بیانیهای صادر شد و در آن بر خواستههایی چند که پای در حقوق آنان داشت تاکید کرد.
✍️نویسنده: دکتر سیدکاظم سیدباقری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1748
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️موج بیعدالتی در #آمریکا
🔹بیعدالتی، نبود آزادی، نبود عدالت برای همگان، نژادپرستی و تبعیض و تراکم ثروت و شکاف اقتصادی، شرایطی را به وجود آورده است که برخی از مردم و از جمله سیاه پوستان احساس میکنند که به آنان ظلم شده و میشود.
🔹لذا میتوان گفت که این شورشها، حکایت از بازگشت سرخوردگان، به تعبیر برتران بدیع، ذلیلشدگان و جمعیت سرخورده، در صحنۀ سیاسی ـ اجتماعی آمریکا است، جمعیتی که حقش ادا نمیشود و گرفتار مشکلات و تنگناهای اقتصادی شده است.
🔹این شورشها را باید «بازگشت سرخوردگان» نامید، تحقیرشدگانی که اگر قبلا صدای آنان به جایی نمیرسید، امروزه به همکاری رسانهها و عرصۀ مجازی، صدایشان گوش جهانیان میرسد، هر چند که گوش سیاستمداران آمریکا در شنیدن این صدا، سنگین است.
🔹لذا میبینیم که در بسیاری از کشورها، مردم به پشتیبانی اعتراضهای آمریکا برخاستهاند.
✍️نویسنده: دکتر سیدکاظم سیدباقری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1748
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️آیا حقوق و قوانین مدنی در نظام اسلامی تابع احکام اجتماعی اسلام است یا خیر؟”
🔹بد نیست به اصل چهارم قانون اساسی اشارهای داشته باشیم.
🔹در این اصل آمده؛ «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی،اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد.
🔹این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر برعهده فقهای شورای نگهبان است.»
🔹اساسا اسلامی بودن یک نظام و حکومت، معنایی جز این نمیتواند داشته باشد که آن حکومت درصدد پیاده کردن احکام اسلام باشد و این مطلبی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بدان تصریح شده است.
✍️نویسنده: حجتالاسلام سید عباس سیدنژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1609
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net