eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️از نگاه لیبرال‌های سیاسی و اقتصادی‌ای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاه‌های یکدیگر همراهی می‌کردند. 🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی می‌شود. اما از نگاه نئولیبرال‌ها حکایت به‌کلی متفاوت است. 🔻 دارایی اصلی سرمایه‌داری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز می‌کند؛ برندگان را از بازندگان، تلاش‌گرها را از تنبل‌ها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفت‌خور. 🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیم‌بندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد. 🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ایشان مرحوم خانم دکتر طوبی کرمانی هستند. فارغ التحصیل فوق دکتری فلسفه و کلام تطبیقی از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا و مؤلف بیش از ۷۰کتاب و مقاله علمی و اولین خانم که مسؤولیت رایزن فرهنگی ایران در یونان را به عهده داشتند. آخرین مسؤولیت ایشان دبیر کل مجمع جهانی اتحادیه زنان مسلمان بود. دکتر کرمانی استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران و فارغ التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام است. 🔺سخنان ایشان در مورد سبک زندگی اسلامی ایرانی و تفاوت آن با فرهنگ سکولار را بشنوید.👆👆 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان 🔻مهندس شکوهیان‌راد 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان 🔻مهندس شکوهیان‌راد 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📋 🔻تبارشناسی تحولات اجتماعی فمینیسم در ایران ✍️پروانه بیاتی؛ دکترای جامعه‌­شناسی، نویسنده و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4194 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻تبارشناسی تحولات اجتماعی فمینیسم در ایران ✍️پروانه بیاتی؛ دکترای جامعه‌­شناسی، نویسنده
📋 🔻تبارشناسی تحولات اجتماعی فمینیسم در ایران ✍️پروانه بیاتی؛ دکترای جامعه‌­شناسی، نویسنده و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده 🔸پس از سقوط رضاشاه و با باز شدن فضای سیاسی، به‏ تدریج سازمان‏‌ها و انجمن‏‌های مستقل زنان، خارج از حاکمیت دولت تشکیل شد. 🔸در سال ۱۳۲۱ صفیه فیروز، انجمن ملی زنان را شکل داد. از دیگر سازمان‏‌های زنان، هیئت زنان ایران بود که با سازماندهی جدید در سال ۱۳۲۳ مجدداً شکل گرفت. 🔸سازمان دموکراتیک زنان ایران نیز نسبت به دیگر سازمان‏‌ها از بهترین سازماندهی برخوردار بود. 🔸در سال ۱۳۲۷، لیگ زنان به فدراسیون بین‏‌المللی زنان پیوست و شاخه‌­هایش را در همه شهرهای اصلی باز نمود. در میان زنانی که در این سازمان برجسته بودند، می‌توان به زهرا تاج اسکندری، ایران ارانی، مریم فیروز، دکتر خدیجه کشاورز، دکتر اختر کام بخش و بدری علومی، اشاره کرد. 🔸همچنین مهرانگیز دولتشاهی، اولین زن سفیر، راه نو را شکل داد و صفیه فیروز، اولین سازمان حمایت­ کننده بشر را پایه گذاشت. 🔸پس از کودتای ۲۸ مرداد، دیکتاتوری و استبداد یک‏بار دیگر بر جامعه سایه افکند. در یک مدیریت استبدادی، نهادهای مدنی مستقل و خارج از حیطه دولت و حاکمیت، مجالی برای ادامه حیات نمی‌‏یابد. 🔸بر این اساس، کودتای ۲۸ مرداد، پایان کار سازمان‏‌های مستقل زنان بود. شاه ضمن برچیدن انجمن‏‌های مستقل زنان، در صدد ایجاد سازمان‏‌های زنان بر طبق اراده خود برآمد. 🔸بر این اساس در سال ۱۳۳۸، از سوی اشرف پهلوی «انجمن زنان» در کشور راه­ اندازی شد و شاخه‏‌های آن به ‏وسیله حمایت دولتی در کشور گسترش یافت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4194 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فمینیسم به مثابه ایدئولوژی زنانه در عصر پسامدرن ✍️مصطفی شم آبادی؛ دانش آموخته جامعه شناسی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4191 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻فمینیسم به مثابه ایدئولوژی زنانه در عصر پسامدرن ✍️مصطفی شم آبادی؛ دانش آموخته جامعه شن
📋 🔻فمینیسم به مثابه ایدئولوژی زنانه در عصر پسامدرن ✍️مصطفی شم آبادی؛ دانش آموخته جامعه شناسی 🔸جامعه شناسان نسبت به پذیرش فمنیسم به عنوان یک نظریه علمی در حوزه جامعه شناسی اکراه دارند زیرا اولا نظریه فمنیستی بسیار تندروانه و حاوی عقاید ایدئولوژیک است و ثانیا بسیاری از بنیانگذاران این نظریه جامعه شناس نیستند و ثالثا این که جامعه شناسان اعتبار علمی فعالیت‌هایی که مانند فمنیسم ارتباط بسیار تنگاتنگی با فعالیت‌های سیاسی دارند را زیر سوال می‌برند و رابعا این که نظریه فمنیستی در هیچ یک از سه انگاره‌ای که از دیرباز به عنوان الگوی جهت گیری جامعه شناسی به موضوع بررسی اش عمل کرده‌اند یعنی انگاره واقعیت اجتماعی، انگاره تعریف اجتماعی و انگاره رفتار اجتماعی، جای نمی‌گیرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4191 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
20.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚معرفی کتاب ارتداد اثر وحید یامین پور 📖رمان ارتداد نوشته وحید یامین پور رمانی است سیاسی که با ماجرایی عاشقانه گره خورده است. 🖋راوی، داستان را از ماجرایی دردناک و خون آلود در 22 بهمن 57 شروع می کند، تاریخی که برای عموم آن زمان نشان شادی و پیروزی بود در این جا محمل وقوع حادثه ای تلخ می شود. 🔗رمان به خواننده نهیب می زند و در پی آن است که خواننده خود پی ببرد که نسبت به آرمان های انقلاب و رهبر، کجا ایستاده است. رمان «ارتداد» در در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است. 🔅ژانر کتاب تاریخ جایگزین است یعنی نوشتن درباره ی اتفاقی تاریخی، اگر به گونه ای دیگر رخ می داد یا اصلا رخ نمی داد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net https://www.instagram.com/radiofekrat
📌پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: 1. پیش از ارسال و انتخاب عنوان حتماً موضوع انتخاب شده و مورد نظر را به آیدی @MRN691 در ایتا اطلاع بدهید؛ 2. آثار خود را تایپ، ویراستاری اجمالی و براساس رسم الخط «بی لوتوس13 با فاصله خطوط 1» ارسال کنید. 3. ارجاعات، مستندات و پاورقی‌های هر مطلب را ذیل هر مطلب در پاورقی بیاورید؛ از منابع اسلامی به صورت تحلیلی استفاده شود نه صرفاً اقتباسی و منبع مطالب علمی هم از منابع (اشخاص افراد، کتب و مقالاتی) باشد در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی قابل اعتنا هستند. 4. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید. 5. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000 _2500 کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد. 6. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی @MRN691 انتخاب کرده باشند و مطالب آن‌ها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان به ان‌ها پرداخت خواهد شد. 7_به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
23.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️از نگاه لیبرال‌های سیاسی و اقتصادی‌ای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاه‌های یکدیگر همراهی می‌کردند. 🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی می‌شود. اما از نگاه نئولیبرال‌ها حکایت به‌کلی متفاوت است. 🔻 دارایی اصلی سرمایه‌داری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز می‌کند؛ برندگان را از بازندگان، تلاش‌گرها را از تنبل‌ها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفت‌خور. 🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیم‌بندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد. 🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس قسمت اول: https://eitaa.com/fekratmedia/1322 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia