eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
996 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 گزیده‌ای از مطالب مطرح‌شده توسط حجت‌الاسلام صفدر الهی‌راد، هیات‌علمی موسسه امام خمینی(ره) در با موضوع «نقش مناجات در تهذیب جامعه و دوری از طغیان» 🔸 چه می‌شود که انسان طغیان می‌کند؟ طبق آیه «انّ الانسان لیطغی*أن رءاه استغنی» هرگاه انسان حالت استغنا پیدا می‌کند، طغیان می‌کند. استغنا این است که خود را مستقل (از خدا) بداند. نقطه مقابل استغنا، فقر و نیاز است؛ به آنجا برسیم که هیچ از خودمان نداریم. هدف آفرینش انسان «لِیَعبُدون» است یعنی باور داشته باشیم که عبد و فقیر هستیم «یا أیها الناس، أنتم الفقراء الی الله...». 🔹 یکی از راه‌های دوری از طغیان، مناجات است. نخ تسبیح مناجات و دعاهایی مانند دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه و... تمرین آن است که فقر و نیاز را باور کنیم. اوج این دعاها و مناجات‌ها آنجاست که استغنا را به تمام معنا از انسان دور می‌کند و آن را اظهار می‌کند. این‌گونه که هر کس مقرب‌تر است، بیشتر حس استغنا از انسان گرفته می‌شود. اگر این باور به نیاز و عبودیت در جامعه نهادینه شود، می‌بینیم که مردم کم‌کم گناه را کنار می‌گذارند. 🔸 آیا می‌توان به زبان خودمان مناجات کنیم؟ دو مناجات است که هیچ شرایطی برای آن وجود ندارد، یکی مناجات با خدا و دیگری زیارت اهل بیت. اگر توانایی خواندن دعای مأثوره وجود دارد، خوانده شود. چراکه دعاها، کلام نورانی ائمه معصومین است. در ابوحمزه ثمالی داریم که «حمد می‌کنم خدایی را که هر وقت بخواهم با او خلوت می‌کنم.» بعضی بزرگان سفارش کرده‌اند که در کنار دعای مأثوره کمی با زبان خودمان هم مناجات کنیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @FEKRAT_NET
📱گفتگوی آنلاین 🔰 سلسه گفتگوهای ویژه ماه مبارک رمضان 💢 نیایش از منظر روان‌شناسی دین 💠 شب نهم با حضور: دکتر حسن احمدی‌زاده؛ عضو هیات‌علمی دانشگاه کاشان ⏰ زمان: شنبه ۲۷ فروردین؛ ساعت۲۱ 💢 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
💢 گزیده‌ای از مطالب مطرح‌شده توسط حجت‌الاسلام مهدی شجریان، عضو گروه عدالت اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در با موضوع «حکومت علوی و رضایت عمومی» 🔸 اغلب نامه‌هایی که امیرالمومنین(ع) به کارگزاران حکومتشان نوشته‌اند، سیاسی است و نحوه حکومت‌داری و حکمرانی را در آنها آموخته‌اند. یکی از راهبردهای امام علی(ع) در حکمرانی‌شان، جلب رضایت مردم است. در راستای راهبرد مذکور می‌شود به نامه ۵۳ ایشان، معروف به عهدنامه مالک اشتر اشاره کرد. ایشان به مالک اشتر می‌فرمایند که از لغزش‌های عمدی مردم درگذر. رعیت برخلاف تصور عامه، در نهج‌البلاغه و در کلام امیرالمومنین(ع) یعنی کسی که حق رعایت دارد و حاکم، راعی است که وظیفه و تکلیف رعایت حقوق مردم را دارد. 🔹 راهکار حضرت علی(ع) برای دستیابی به راهبرد رضایت عمومی چه بوده است؟ پرهیز از استبداد و خودکامگی: به گفته امیرمومنان(ع) حاکمی که به دیدگاه مردم توجهی ندارد، دچار فساد قلبی و روحی می‌شود و با استبداد خودش دین مردم را تضعیف می‌کند. پرهیز از بدعهدی: خلف وعده باعث کاهش رضایت مردم می‌شود. پرهیز از اجبار مردم: کارگزار هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد باید یک کار فرهنگی نرم قبل از آن انجام دهد. در صورتی که اقناع صورت نگیرد، انجام کار توسط کارگزار موجب سوءظن می‌شود. لزوم اجازه انتقاد به عموم مردم: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که ضعیف باید حقش را بدون لکنت زبان از قوی بستاند. مردم در فضای مسالمت‌آمیز باید حرفشان را به حاکمیت برسانند. و دیگر مواردی از راهکارهای امیرالمومنین(ع) که از نامه‌های حضرت امیر (ع) برداشت می‌شود در مقاله ذیل قابل مطالعه است. https://nab.basu.ac.ir/article_3651.html •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @FEKRAT_NET
📝 |جایگاه تفسیر معرفت‌شناختی قرآن به قرآن 🎙در گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر رامین گلمکانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خواهید خواند: 📌 تبیین چیستی تفسیر آیات قرآن کریم؟ 📌جایگاه تفسیر قرآن در طول تاریخ از ابتدا تاکنون چگونه بوده است؟ 📌مبانی حکمی تفسیر «المیزان» چیست و چگونه باید تبیین شود؟ 📌تفاوت تفسیر «المیزان» با تفسیر «تسنیم» در چیست؟ 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📱گفتگوی آنلاین 🔰 سلسه گفتگوهای ویژه ماه مبارک رمضان 💢 خانواده و آموزش فرهنگ روزه‌داری 💠 شب دهم با حضور: دکتر ریحانه حقانی؛ معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) ⏰ زمان: یکشنبه ۲۸ فروردین؛ ساعت۲۱ 💢 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
💢 گزیده‌ای از مطالب مطرح‌شده توسط دکتر حسن احمدی‌زاده، هیات‌علمی دانشگاه کاشان در با موضوع «نیایش از منظر روان‌شناسی دین» 🔸 روانشناسی دینی یعنی بررسی مباحث روانشناسی از منظر دین؛ اینکه ببینیم دین درباره مباحث مهم روانشناسی مثل ناامیدی، یأس، اضطراب و معنای زندگی چه می‌گوید. اما روانشناسی دین هدفش آنست که مباحث دینی را با توجه به آموزه‌های روانشناسی تحلیل و بررسی کند. یکی از بحث‌های کلیدی در روانشناسی دین، نیایش است. نیایش از دیدگاه روانشناسی دین، جزو مناسک متدیّنان است نه باورهای آنان. بعضی از روانشناسان دین معتقدند که باید هسته مرکزی همه ادیان را نیایش بدانیم. برخی از ایشان نیز می‌گویند که قدرت شخصیت معنوی متدیّنان را کیفیت نیایش تعیین می‌کند. 🔹 پویایی، حیات و زنده بودن یک جامعه به نیایش در آن جامعه است. هرچه نیایش کمرنگ شود، پویایی آن جامعه کاهش پیدا می‌کند. از نظر روان‌شناختی هرچه نیایش قدرت‌مندتر باشد، مؤثرتر است. نیایش‌هایی که حالت خودجوش دارند و فارغ از فرم خاصی است، قدرت بیشتری دارد و تاثیر بهتری بر فرد خواهد داشت. در متون دینی و از نظر بزرگان ما، هم به دعاهای مأثوره تاکید می‌شود و هم به دعاهایی که از زبان خود انسان گفته می‎‌شود. این دو هیچ منافاتی با هم ندارد و چه بسا مکمل یکدیگرند. 🔸 دلیل گرایش انسان به نیایش، نیاز انسان است. گاهی انسان به این باور قلبی می‌رسد که برای رفع نیازش نمی‌تواند از شرایط پیرامونی خود کمک بگیرد (و شرایط پیرامونی، قدرت بر طرف‌کردن مشکل را ندارند)؛ به همین دلیل به نیایش روی می‌آورد و از خداوند می‌خواهد که به جهت لطفش به وی کمک کند. از دلایل دیگر گرویدن به نیایش، ناتوانی و ضعف انسان و حس وابستگی اوست. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @FEKRAT_NET
📝|‌ معرفی کتاب «براهین اثبات وجود خدا در نقدی بر شبهات جان هاسپرز» 🖋 مصطفی شجاعیان، پژوهشگر فلسفه کلام اسلامی 🔸کتاب «براهین اثبات وجود خدا در نقدی بر شبهات جان هاسپرز» از نشر دانش و اندیشه معاصر با همکاری شورای علمی گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. این کتاب به بازپژوهی و بازنگری تحلیلی آرا و نظریات فلاسفه دین غربی در زمینه اثبات وجود خداوند، تبیین براهین اثبات خدا به زبان زمان و همچنین پاسخ‌گویی به شبهات القایی در قلمرو براهین اثبات خدا می‌پردازد. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌بررسی انتقادی نظریۀ تجربه دینی ـ نبوی 🖋 آفرین قائمی، دکترای معارف و استاد حوزه علمیه خواهران 🔸یکی از تحلیل‌‌ها درباره وحی، تجربه دینی انگاشتن آن است. بحث تجربه دینی، در غرب از سوی شلایرماخر مطرح گردید. به نظر وی، مبنای دین نه تعالیم وحیانی است، چنان‌‌که در ادیان الهی مطرح است و نه عقل نظری است، چنان‌‌که در الاهیات طبیعی مطرح است و نه عقل عملی و اخلاق، چنان‌‌که کانت و پیروان وی معتقدند؛ بلکه اصل و گوهر دین، تجربه دینی است: احساس وابستگی به مبدأ و قدرتی متمایز از جهان. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰ زمان مطالعه: ۸ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📱گفتگوی آنلاین 🔰 سلسه گفتگوهای ویژه ماه مبارک رمضان 💢 نسبت تبیین وحی با تلقی تشبیهی و تنزیهی از خدا 💠 شب یازدهم با حضور: حجت‌الاسلام حامد شیواپور؛ عضو هیئت علمی دانشگاه مفید ⏰ زمان: دوشنبه ۲۹ فروردین؛ ساعت۲۱ 💢 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
🔰کرسی علمی_ترویجی 💠 تجسم اعمال از منظر قرآن کریم و آثار آن برمسائل کلامی 🔸ارائه دهنده: محمد کرمی‌نیا: عضو گروه فلسفه و عرفان پژوهشکده بین المللی عروۀ الوثقی 🔸ناقدان: حجت‌الاسلام دکتر محمداسماعیل عبداللهی حجت الاسلام دکتر مهدی کمالی 🔸مدیر جلسه: حسین لطیفی: معاونت پژوهشی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی ⏰چهارشنبه ۳۱ فروردین، ساعت ۱۱ لینک جلسه: 💢http://webinar.aqr.ir/bnd/ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
💢 گزیده‌ای از مطالب مطرح‌شده توسط حجت‌الاسلام دکتر حامد شیواپور، هیات‌علمی دانشگاه مفید در با موضوع «نسبت تبیین وحی با تلقی تشبیهی و تنزیهی از خدا» 🔸 همیشه این مسئله در ادیان بوده است که آیا خدا را موجودی مانند انسان دارای احوال انسانی و بشری در نظر بگیریم یا خدا را از هرگونه شباهت با مخلوقات منزه بدانیم؟ در الهیات مسیحی و یهودی و همچنین اسلام بحث مفصلی پیرامون این سوال شده است. درک ما از تلقی تشبیهی یا تنزیهی از خداوند متعال، در فهم ما از وحی اثر می‌گذارد. 🔹 تصور اغلب مردم، یک تلقی تشبیهی از خداست. شهید مطهری می‌گوید که مردم از وحی، این تصور را دارند که خدا در آسمان و پیامبر در زمین حضور دارند و این فاصله را یک فرشته مانند پرندگان طی می‌کند و در ظاهر انسان، وحی را ابلاغ می‌کند. این تصور غلطی است. 🔸 ما باید خدا را منزه از ویژگی‌های بشری بدانیم. اینجاست که سوال پیش می‌آید که خدایی که زمان، مکان، احساسات و عواطف ندارد و سخن نمی‌گوید، چگونه این خدا وحی می‌کند؟ روشنفکران به خصوص در دهه‌های اخیر، تعریفشان از وحی عمدتاً مبتنی بر تلقی تنزیهی افراطی از خداوند است. به همین دلیل است که درباره وحی دچار مشکل شده و وحی را مشاهدات، رؤیا یا تجربه نبوی دانسته‌اند. 🔹 اگر در تنزیه خدا ماندیم و خدا را جدای از جهان، فرض و افراط در تنزیه کردیم، نمی‌توانیم وحی را تبیین کنیم. اینجا از ادبیات الهیات مسیحی استفاده می‌کنیم. به جای آنکه از انسان‌وار بودن خدا (anthropomorphism) استفاده کنیم، خدا را شخص (person) بدانیم که موجودی دارای اراده، آگاهی و قدرت است. خدا، انسان نیست ولی دارای این ویژگی‌هاست. خدا را از شباهت انسان منزه بدانیم و خدا را دارای اراده، آگاهی و قدرت بدانیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @FEKRAT_NET
📱گفتگوی آنلاین 🔰 سلسه گفتگوهای ویژه ماه مبارک رمضان 💢سیر تکامل انسان از رجب تا رمضان 💠 شب دوازدهم با حضور: حجت‌الاسلام محمدمسعود رحمانی؛ استاد حوزه و دانشگاه ⏰ زمان: سه‌شنبه ۳۰ فروردین؛ ساعت۲۱ 💢 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
🎥| دوره تربیت مربی سواد رسانه - جریان‌شناسی سینمای شرق و غرب (جلسه دوم) 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔻لینک دوره: 💢 fekrat.net/?p=8503 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
کاری که عباس موزون با زندگی پس از زندگی با ما کرد، اساتید اخلاق با ما نکردند. این نشون میده باید طبق زمانه با مردم حرف زد. این برنامه نشون داد با رسانه می‌توان تاثیر شناختی عمیق روی تک‌تک افراد گذاشت. اونم کم مخاطب ترین شبکه ملی! twitter.com/fekrat_net/status/1516304025486082055?t •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📝|‌تبارشناسی پرسش‌های ناظر به «مسئله شرّ» در غرب (بخش اول) 💠 سیر تاریخی و تطورات مسئله شرّ در فرهنگ فلسفی‌‌دینی غرب 🖋دکتر میثم شادپور، استاد دانشگاه و کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔸 مسئله شرّ به تقریر کنونی که وجود خدا را نشانه گرفته است، در طول تاریخ تفکر غربی مسبوق به سابقه نیست؛ اگرچه اغلب چنین وانمود شده است که این پرسش همواره مورد بحث بوده است. آری، شرور همواره ذهن متفکران غربی را به خود مشغول می‌کرد اما به غیر از متفکران معاصر، آنها غالباً از وجود شرور، به نفی وجود خداوند استدلال نمی‌کردند. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰ زمان مطالعه: ۸ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📱گفتگوی آنلاین 🔰 سلسه گفتگوهای ویژه ماه مبارک رمضان 💢عدالت علوی در تحقق حکومت اسلامی 💠با حضور: دانیال بصیر؛ پژوهشگر و سردبیر رسانه‌ی اندیشه و آگاهی فکرت ⏰ زمان: چهارشنبه ۳۱ فروردین؛ ساعت۲۱ 💢 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
📱گفتگوی آنلاین 🔰 سلسه گفتگوهای ویژه ماه مبارک رمضان 💢 ارتباط ماه رمضان با سبک زندگی 💠 شب آخر با حضور: دکتر زهره اخوان مقدم؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ⏰ زمان: پنجشنبه ۱ اردیبهشت؛ ساعت۲۱ 💢 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
💢 «فکرت» در هفته‌ای که گذشت: 💢 💬 خلاصۀ لایو «نقش مناجات در تهذیب جامعه و دوری از طغیان» 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/5105 💬 خلاصۀ لایو «حکومت علوی و رضایت عمومی» 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/5108 📍جایگاه تفسیر معرفت‌شناختی قرآن به قرآن (گفتگو با حجت‌الاسلام گلمکانی) 💠 fekrat.net/?p=8466 💬 خلاصۀ لایو «نیایش از منظر روان‌شناسی دین» 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/5112 📚معرفی کتاب «براهین اثبات وجود خدا در نقدی بر شبهات جان هاسپرز» 💠 fekrat.net/?p=8481 📍یادداشت| بررسی انتقادی نظریۀ تجریه دینی-نبوی 💠 fekrat.net/?p=8487 💬 خلاصۀ لایو «نسبت تبیین وحی با تلقی تشبیهی و تنزیهی از خدا» 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/5119 📹 سواد رسانه۲| جریان‌شناسی سینمای شرق و غرب 💠 fekrat.net/?p=8503 📍یادداشت| سیر تاریخی و تطورات مسئله شرّ در فرهنگ فلسفی‌‌دینی غرب 💠 fekrat.net/?p=8518 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیف استاد شهید مطهری از خصوصیات خوارج 🔸 طبقه زیرک منافق همیشه از این خشکه مقدس‌ها (خوارج و امثالهم) برای دست‌یابی به اهداف خود استفاده می‌کنند! •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Fekrat_Net
♦️تا ۲۳ اردیبهشت تمدید شد♦️ 💢 ثبت نام دوره تربیت مدرس طرح ولایت 💠 مرکز آموزش‌های آزاد، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراگیر شدن طرح ولایت و به منظور تکمیل کادر اساتید طرح ولایت، دوره تربیت مدرس مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) برگزار می کند. 📚محتوای دوره: 1️⃣معرفت شناسی 2️⃣خداشناسی 3️⃣انسان شناسی 4️⃣فلسفه اخلاق 5️⃣ فلسفه حقوق 6️⃣فلسفه سیاست ✅مزایای دوره: 🔶آشنایی و تسلط بر مباحث بنیادین اندیشه اسلامی؛ 🔷توانایی مواجهه صحیح با شبهات و تهاجمات فکری و فرهنگی؛ 🔶تدریس در دوره های آموزش مبانی اندیشه اسلامی؛ 🔷پرداخت کمک‌‌هزینه تحصیلی ♻️ راه‌های ارتباط با ما: 🏢آدرس: قم- بلوار جمهوری – موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) – مرکز آموزش های آزاد – واحد تربیت مدرس اتاق ۱۴. 📞شماره تماس: 02532113639 📭شناسه ارتباطی در پیام رسان ایتا: @Tarbiat_Modarres_iki ♻️ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1722 —————💠🍃🌺🍃💠————— 🆔 @Islamic_Philosophy_of_Religion
فایل کامل صوتی 💠 برنامه بدون توقف 📌 گفتگوی فعالان رسانه ای با استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔸قسمت هفتم 👇👇👇👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل کامل صوتی 💠 برنامه بدون توقف 📌 گفتگوی فعالان رسانه ای با استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔸 قسمت هفتم ⏰ مدت زمان: ۳۲ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
📋 💢 نقدی بر برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» 💠 جدال دیدگاه‌ها درباره پربیننده‌ترین برنامه ماه رمضان؛ 🔸 بحث مرگ و حالات قبل و بعد از مرگ، جزو پیچیده‌ترین مباحث دینی است و به‌رغم معارفی که از اهل‌بیت علیهم‌السلام در این زمینه به دست ما رسیده است، به جرأت می‌توان گفت که علمای ما قادر به پاسخ به خیلی از سؤالات درباره جزئیات حالات مرگ و حیات پس از مرگ نیستند. ✍️ حجت‌الاسلام رضا غلامی،‌ عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @fekrat_net
📍راویان محترم در برنامه زندگی پس از زندگی، هیچ‌یک از دنیا نرفته و مرگی به معنای دقیق علمی برایشان اتفاق نیفتاده است. به بیان واضح­تر، فردی که روایتگر است هیچ‌گاه نمرده و به اصطلاح، از دنیای مردگان برنگشته، بلکه هر آنچه مشاهده نموده در زمان حیات خود (هر چند یک حیات ضعیف) رقم خورده است. از همین جهت، تعبیر مرگ موقت نیز برای این افراد تعبیر دقیقی نیست. 📍این عزیزان در زمان‌ مشاهدات ذهنی خود زنده هستند و مکانیزم مغزشان با استفاده از انبار ذهنی، فعل و انفعالات شیمیایی و از همه‌ مهم‌‌تر، صورت‌بندی خیال این تصاویر را شبیه خواب برایشان ایجاد می‌کند و تنها قلیلی از افراد ممکن است مشاهدات ذهنی‌شان به جهت درجات روحی ممتازی که دارند، صادق باشد. 📍معارف دینی در باب مرگ و حیات پس از مرگ، عمدتاً بر ایمان دینی تکیه دارند و به دلیل ایجاد سطحی‌نگری‌های مضرّ یا ایجاد انحراف در برداشت‌ها، دین از حسی‌سازی این معارف از طریق خواب ابا دارد. 📍 اینکه بتوان این‌ جنس مشاهدات را مشاهدات ملکوتی خواند، هیچ ادله‌ای برای آن وجود ندارد، مشاهدات ملکوتی یا برزخی عبارت است از مشاهداتی که فرد قادر است به سبب آمادگی بالای روحی از ذهن خود جدا شده و به عالم خارج از ذهن خود رفته و سپس با رجوع به ذهن و به واسطه خلاقیت نفس، دریافت‌های خود را از بیرون ذهن ترجمه و بیان کند. 🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @fekrat_net
📱گفتگوی زنده 💢 تأثیر «زندگی پس از زندگی» بر زیست معنوی انسان 👥 با حضور: محمد جلیلی؛ پژوهشگر دین مصطفی گودرزی؛ کارشناس و مجری ⏰ زمان: دوشنبه ۵ اردیبهشت؛ ساعت۲۲ 💢 پخش از اینستاگرام فکرت •┈┈┈••✾••┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Fekrat_Net