eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیعیان جهان هویت اصلی خود را از حادثه کربلا به دست آورده‌اند◼️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ بدون شک شیعیان جهان هویت اصلی خود را از حادثه کربلا به دست آورده‌اند و محرم زمانی است که شیعه حضور خود را بر عالم تثبیت کرده است. ◾️از این رو ماه محرم را باید آغاز فصل هویت شیعه به شمار آورد. ◾️ زمانی که امام حسین (علیه السلام) مراسم حج خود را نیمه تمام گذاشت و وارد سرزمین کربلا شد، ندای شیعه را به گوش همگان رساند و ثابت کرد روز عاشورا تنها یک واقعه نیست، بلکه حضرتش با علم امامت خود کشتزار حیات تشیع را آبیاری کرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
شیعیان جهان هویت اصلی خود را از حادثه کربلا به دست آورده‌اند◼️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ شیعه تاریخ خویش را با کربلا رقم می‌زند، از این رو در نزد او همیشه عاشوراست، هر زمینی کربلاست و هر ماهی محرم است. ◾️ همیشه امام حسین (علیه السلام) بر ریگزارهای تفتیده کربلا شهید می‌شود، همیشه زینب پرده دورویی و تزویر را می‌درد و پیام آزادگی را به گوش همگان می‌رساند. ◾️ محرم ماهی است که اعتبار خویش را از خون جوشنده اباعبدالله الحسین (علیه السلام) می‌گیرد، خون اباعبدالله به مردم اعتبار و هویت بخشیده است، بی‌حضور او زمان بی‌معناست. ◾️ ملتی طی ۱۴۰۰ سال تاریخ یاد آن را نه در نهانخانه دل خویش، بلکه در همه زوایا و خبایای حیات خویش زنده نگه داشته است. در دورافتاده‌ترین روستاها و شهرها، در مجلس تذکر همه ساله خویش، ماجرا را بر شاهدان عرضه می‌کند. ◾️ کسی به هیئت امام حسین (علیه السلام) و دیگری به کسوت یزید به میدان می‌آیند و تمامت هنر خویش را به کار می‌گیرند تا این رویداد شگفت تاریخی را عینیت ببخشند و به همگان بیاموزند که امام حسین (علیه السلام) چه کسی بود و یزید چگونه موجودی.[۱] ◾️ نکته‌ای که باید برای ما در ماه محرم مهم باشد چگونگی بهره‌مندی از این فضاست. اگر سه بعد؛ فکر، عاطفه و رفتار را برای انسان قائل شدیم، و نیز اختیار مدیریت این ابعاد برای رسیدن به کمال نهایی که قرب الهی است را در دست او دیدیم به تبع آن می‌بایست برای مدیریت صحیح و کامل این ابعاد به دنبال راهی بود تا ضمن مستقیم بودنش به مثابه شاه‌راهی وسیع، کامل و جامع نیز باشد. ◾️ کربلا همان مسیری است که بشر تشنه سعادت را به صورت کامل و در همه ابعادش سیراب می‌نماید. در بعد فکری که منشأ عواطف و رفتار انسان در بسیاری از حوزه‌های زندگی است محرم تأثیر عمیقی بر مخاطب خود می‌گذارد. ◾️ در این بعد می‌توان در نورانیت نگاه صادقانه امام حسین (علیه‌السلام)به عالم، فکر را نورانی و ملکوتی کرد به گونه‌ای که به درجه رضای الهی رسید و در جان آدمی توحید واقعی چنان به جوشش در آید تا درک کند که فریادرس و معبودی به جز آن یگانه نیست.[۲] ◾️ در بعد عاطفی کربلا میدان عظیمی است که در بیانش قلم‌های بزرگان شکسته است چه رسد به دیگران! کربلا دانشگاه مدیریت عواطف بر اساس خواست خداست! ◾️ اثر محرم در این بعد تا آن‌جا می‌تواند باشد که شاگرد مکتب عاشورا را در کلاس محبت به خدا به درجه «والذین آمنوا اشدّ حبا لله» رسانده و در این رهگذر به گذر از هرچه غیر خداست، رهنمون سازد.[۳] ▪️ غیر معشوق اَر تماشایی بود ▪️ عشق نبود هرزه سودایی بود ▪️ عشق آن شعله ست کو چون بر فروخت ▪️ هر چه جز معشوق باقی جمله سوخت ▪️ تیغ لا در قتل غیر حق براند ▪️ در نگر زان پس که بعد لا چه ماند؟ ▪️ ماند الا الله باقی جمله رفت ▪️ شادباش ای عشق شرکت سوز رفت.[۴] ◾️ در بعد رفتار، کربلا مکتبی است که درس‌هایش لایزال جاری و ساری است. دانش‌آموز مکتب عاشورا در این بعد با رفتارهایی متعالی چون ایثار، وفاداری، عزتمندی، غیرت، بصیرت، ادب، شجاعت، رشادت، اخلاص، امام‌شناسی، ولایتمداری و ... آشنا می‌شود و در این میدان سراسر نور، رفتارش را تعالی می‌بخشد.[۵] ◾️ نتیجه اینکه بهره‌مندی از ماه محرم وقتی کامل خواهد بود که با دقت در مبانی حرکتی امام حسین (علیه‌السلام) و گرایش‌های معنوی و نیز رفتار متعالی آن حضرت، فکر ما توحیدی‌تر، عواطف ما الهی‌تر و رفتار ما خدایی‌تر از قبل شود. 🔻پی‌نوشت: [۱]. نقش محرم در حیات تشیع، حمید علیرضاییان، چاپ تابناک، ص۵۶ [۲]. همان، ص۶۷ [۳]. همان، ص۷۲ [۴]. دفتر دل، محمد پناهیان، چاپ باران، ص۲۷ [۵]. نگاهی نو به کربلا، سودابه حقیقی، چاپ گهر، ص۱۷ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کتاب مردگان در مصر باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جت های جنگنده چگونه بر روی ناوهای هواپیمابر فرود می آیند ⁉️🛬🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا فرشتگان در هنگام ظهور به حضرت مهدی (عج) کمک می کنند ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 « مسجدالمشهدالحسین » یا « رأس الحسین علیه السلام » در شهر بندری عسقلان اسرائیل 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتراض علامه جعفری نسبت به توهین مولوی به قیام امام حسین (علیه‌السلام) 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی از شاعران مشهور و زبانزد در میان مردم، مولوی است. 🔷 مولوی با وجود سرودن اشعار فراوان درباره اسلام و اهلبیت (علیهم‌السلام)، عقیده درستی نسبت به اسلام و اهلبیت (علیهم‌السلام) نداشت. ♦️ او در این راستا اشعاری توهین‌آمیز و سخیف در شأن اهلبیت (علیهم‌السلام) سروده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اعتراض علامه جعفری نسبت به توهین مولوی به قیام امام حسین (علیه‌السلام) 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ مولوی که در نزد صوفیه از سران و بزرگان این فرقه به حساب می‌آید در یکی از سروده‌های خود، سوگواری و عزاداری برای شهادت امام حسین (علیه‌السلام) را بی‌تأثیر دانسته و گفته که باید بر خودتان گریه کنید. وی در این‌باره گفته: 🔸 روز عاشورا همه اهل حلب 🔹 باب انطاكيه اندر تا به شب 🔸 گرد آيد مرد و زن جمعى عظيم 🔹 ماتم آن خاندان دارد مقيم 🔸 ناله و نوحه كند اندر بكا 🔹 شيعه عاشورا براى كربلا 🔸 پس عزا بر خود کنید ای خفتگان 🔹 زانک بد مرگیست این خواب گران 🔸 روح سلطانی ز زندانی بجست 🔹 جامه چه دْرانیم و چون خاییم دست 🔸 چون که ایشان خسرو دین بوده اند 🔹 وقت شادی شد چو بشکستند بند[مثنوی معنوی، ص846] ♦️ مولوی در این ابیات به حادثه عاشورا و عدم تأثیر گریه شیعیان بر این مصیبت پرداخته است که این گریه و عزا هیچ فایده‌ای برای شهدای کربلا نداشته و بر خودتان که تا به حال، خواب بوده‌اید عزا بگیرید که این خواب گران، بد مرگى است. 🔷 مولوی حتی روز عاشورا را روز شادی و سرور قلمداد می‌کند که آن خسرو دین، امام حسین(علیه‌السلام)، از زندانِ تن‌‌‌ رها شد و براى شهداى کربلا این رهایى عین شادى و شادمانى است. 🔻 علامه جعفری در شرح مثنوی به شدت بر مولوی اعتراض کرده و می‌نویسد: 🔷 «اگر گذشتن وانقراض حادثه‌ی کربلا بتواند دلیلی به عدم لزوم یادبود آن داستان باشد، حتی جلال الدین هم نمی‌تواند بگوید تنها به حال خود گریه کنید، زیرا چنان‌که داستان خونین کربلا گذشته و به سلسله‌ی ابدیت پیوسته است، همچنین تبهکاری‌ها و گنه کاری ما نیز گذشته و دیگر جایی برای گریه نمی‌ماند. 🔶 اگر بگویید: گریه توأم با توبه و بازگشت، کثافت‌ها و لجن‌های روح را شستشو می‌دهد، می‌گوییم: 🔷 گریه بر داستان نینوا نیز کثافت‌ها ولجن‌هایی را که به روی انسان وانسانیت با دست تبهکاران کشیده می‌شود، شستشو می‌کند ومی‌گوید: روی انسان را پاک نگه بدارید.»[تفسیر مثنوی، ج۱۳، ص ۳۱۴] ♦️ در ردّ کلام مولوی، روایتی از امام صادق(علیه‌السلام) درباره‌ی گریه بر امام حسین(علیه‌السلام) وارد شده که فرمودند: 🔷 «هر جزع و گریه‌ای ناپسند است مگر جزع و گریه بر حسین (علیه‌السلام)»[وسائل الشیعه، ج3، ص282، ح9] 🔶 مولوی در جای دیگر درباره‌ی حرکت و رفتن امام حسین(علیه‌السلام) به سمت کربلا نیز گفته است: 🔹 کورکورانه مرو در کربلا 🔸 تا نیفتی چون حسین اندر بلا[مثنوی معنوی،334] ♦️ به تعبیر مولوی، امام حسین(علیه‌السلام) ناآگاهانه و بدون هرگونه دوراندیشی به سمت کربلا خارج شدند و این حرکت ایشان، کورکورانه انجام گرفته؛ لذا ما نباید مانند او عمل کنیم. 🔷 این سخن وی کاملا مخالفت کردن با علم امامت و ولایت‌ است که این حرکت حضرت را ناآگاهانه و غیر صحیح دانسته، که ناشی از عدم ولایت‌پذیری وی در این‌باره است. 🔶 بنابراین مولوی با این اشعار، هم نسبت به جایگاه والای حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) جسارت کرده و هم فضیلت گریه و عزاداری در رثای سالار شهیدان را مورد خدشه قرار داده که ناشی از عدم محبت و ولایت‌ناپذیری وی، در حق اهلبيت (عليهم‌السلام) است. ♦️ حال این سؤال مطرح می‌شود که اگر عالمی یا شاعری درباره‌ی اسلام و اهلبیت (علیهم‌السلام)، مطلب یا شعری در حقانیت آنان گفته باشد آیا می‌توان حقانیت صاحب آن را اثبات کرد و بگوییم این شخص از شیعیان و محبین واقعی معصومین (علیهم‌السلام) است یا اینکه باید عقاید و راه و روش او را دانست و بعد قضاوت کرد❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عدد چهار در فرهنگ های مختلف 4️⃣🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف مقبره ای اسرارآمیز در مصر 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم ♦️ واقعه عاشورا از منظری دیگر🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔻عاشورا و نجوم 🔷 بدون شک بزرگترین واقعه تاریخ بشر(عاشورا) بدون مقدمه و نقشه ای حساب شده نخواهد بود. 🔶 نوشتاری که پیش روی شماست شاید یکی از متفاوت ترین نگرشها به قیام حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و تاریخ قبل و بعد از آن باشد. 🔷 نگارنده این مقاله سعی دربیان اسرار پشت پرده عاشورا را دارد و امید است که این پژوهش بتواند در این راستا عملکردی مثبت داشته باشد. 🔶 پیش از اسلام و در عصر باستان به جزء انبیای الهی ، دو گروه درمورد روی دادن حوادث بزرگ آینده شان مانند عاشورا چیزهایی میدانستند. 🔷 دسته اول پیروان انبیای الهی بودند و دسته دوم کاهنان وپیشگویان و پیروان آنها که از طریق مسائل نجومی حوادثی نظیر ولادت حضرت ابراهیم نبی (ع) و موسی نبی (ع) را پیشگویی مینمودند و به اطرافیان نزدیک شان و به پادشاهان و حاکمان میگفتند. ♦️ دائرة البروج همراه با تقسیم منطقة البروج به 12 بخش مساوی تقسیم میشود. هر بخش از دائرة البروج نماینده یک برج است. حرکت انتقالی زمین به دور خورشید موجب میشود که در هر ماه از سال شمسی ، خورشید درون یکی از این برجهای دوازده گانه قرار بگیرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
واقعه عاشورا از منظری دیگر 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ به علت حرکت تقدیمی زمین که دور تناوب آن حدود 26000 سال است ، امروزه برجها نسبت به صورتهای همنام خود تقریبا به اندازه یک برج جا به جا شده و بازمانده اند به نحوی که امروزه برج حمل در صورت فلکی حوت تحویل میشود نه صورت فلکی حمل. 🔷 بنابراین صورتهای فلکی با برجهای فلکی همنام خود منطبق نیستند و این رویداد به طور میانگین 2160 سال زمان می برد که از تقسیم آن 26000 سال بر 12 بوجود می آید. 🔶 به همین علت تقریبا در هر دوهزار و صدسال در ابتدای فروردین یا اول هر سال شمسی خورشید از یک صورت فلکی متفاوت طلوع مینماید في المثل امروزه منجمین سنتی و مدرن از قبل از قرن 21 آغاز دوران« آکواریوس» یا «آبریز» را اعلام میکنند که درمیان علوم غریبه کاران و اهل عرفان به عصر« دلو» مشهور است که همان «آبریز و آکواریوس» می باشد. 🔷 اگر چه اختلافات بسیاری در حدود آغاز و پایان این عصر و دوران ها وجود دارد اما اصل آن غیر قابل انکار است. 🔶 حال با توجه به نکاتی که گفته شد دقت نمائید : حدود شش هزار سال پیش عصر «گاو» یا« ثور» آغاز شد و حدودا در چهار هزار سال پیش به پایان رسید و جای خود را به «حمل» یا «قوچ» داد سپس در دوهزار سال پیش عصر «حوت» یا «ماهی» آغاز شد و امروزه بعد از حدود دوهزار سال ، عصر «دلو» یا «آبریز» آغاز شده است ) 🔷 با وجود اختلافات ، نگارنده آغاز عصر دلو را سالهای 2000 تا 2012 میداند ) از دید بابلیان باستان نیز تمدن بشری در عصر ثور یا گاو آغاز شده بود. 🔶 آغاز این دوران پس از طوفان دوران نوح نبی (ع) است . یعنی بین حدود شش هزار تا حدود چهار هزار سال پیش که البته دوران نوح نبی (ع) را نیز دربر میگرفت سپس در دوران ابراهیم نبی(ع) که آغاز ادیان بزرگ توحیدی است و ایشان پدر توحید نام گرفتند در چهار هزار سال پیش آغاز میشود . 🔷 خداوند با فرستادن قوچ به ایشان نماد آغاز عصر قوچ یا حمل را یادآور میشود از آن ،پس «حمل» یا «قوچ» نماد دین گشت «ثور» یا «گاو» نماد بت پرستی شد به همین جهت سامری از فرزندان شمرون بن یساکار بت گاو را ساخت چرا که در عصر باستان به نوعی گاو نماد مقابله با ادیان توحیدی به شمار میرفت و ما در تاریخ باستان شاهد گاوپرستی و ساخت بت گاو و نماد خدایان باستان به شکل گاو در بسیاری از نقاط جهان باستان هستیم. 🔶 برخی مغان مهرپرست در عصر ثور یاگاو بیش از چهار هزار سال پیش) در آئینی خاص، خون گاوی در جامی ریخته و آنرا با هوم می آمیختند و می نوشیدند و اهمیت گاو در آئینهای ایران باستان در عصر «ثور» انکار ناپذیر است که گاو « سریشوک » یکی از آنهاست. 🔷 همچنین وقتی مهرپرستی تحت عنوان میترائیزم رومی به اروپا میرود نماد آن تغییر میکند با عنوان میترای گاوکش به نمایش درمی آید با توجه به اینکه میترائیزم در عصر «حمل» یا «قوچ» وارد اروپا شد. 🔶 میتوان گفت یا گاو در اینجا آن احترامی را که نزد ایرانیان داشت در میان اروپائیان نداشته و یا نهایتا آنها دنباله روی آئینهای عصر ثور بودند. توجه داشته باشید قربانی کردن گاو یا گوسفند که در طول مراسمی مذهبی و مقدس انجام میگیرد با کشتن و ضدیت با آن تفاوت دارد. 🔷 مثلا قربانی کردن قوچ به دست ابراهیم نبی (ع) مراسمی مذهبی است. در دوره پیشدادی که دوران گاو یا ثور است ، کشتن گاو و خوردن آن ممنوع بوده و کراهت داشته است. اما برخی مغان مهر پرست قربانی کردن گاو و خوردن خونش را در آن زمان انجام می دادند. 🔶 جمشیدشاه پیشدادی طبق شاهنامه به دلیل کشتن گاو و خوردن گوشت آن و نیزبه دلیل غرورش گناه کرد و فره ایزدی را از دست میدهد. 🔷 بنابراین قربانی حیوانات برخلاف کشتن بدون مراسم آئینی ، در طول تاریخ عملی مذهبی بوده است. اهمیت گاو و گوسفند در عصر «ثور» و«حمل» در ایران به قدری بوده که در نام این دو حیوان نیز تأثیر گذاشته است. واژه «گائو» و «سپند» نزد ایرانیان به معنای مقدس هستند که بر گاو و گائو + سپند (گوسفند) گذاردند. 🔶 در تصاویر بالا میترای گاوکش و نقاشی و تندیس های گاو را در تمدن های بین النهرین و ایران میبینید 🔷 ایکتیس به یونانی به معنی ماهی نشانگر آغاز عصر حوت یا ماهی است. این نماد در دوران مسیحیت اولیه به عنوان یک نماد فوق سری در میان مسیحیان کاربرد داشت. امروزه به آن نشان ماهی مسیح (ع) میگویند. ♦️ سنگ یادبود با امضای NTON / ماهی زنده ها ، اوایل سده سوم میلادی ، موزه ملی روم،در تصاویر بالا به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
واقعه عاشورا از منظری دیگر 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ در انجیل چندین بار به ماهی اشاره شده است عجیب تر آنکه چند تن از حواریون مسیح (ع) نیز ماهیگیر بودند و در انجیل لوقا باب 24 خبر از معجزه ایشان و ارتباط آن با ماهی میدهد. 🔷 همچنین باید بدانید برج «ثور» خانه ی زهره است و از آنجا که زهره با آب و باران نیز ارتباط دارد ، بنابراین باید شاهد گسترش کشاورزی در این عصر باشیم و صد البته همین طور هم بود کشاورزی در عصر «ثور» یعنی حدود شش هزار تا چهار هزار سال پیش به شکل دیگری آغاز شد و کم کم به اوج خود رسید. 🔶 برج «حمل» خانه ی مریخ است که ارتباط با جنگ و نبرد و خون ریزی دارد دقیقا از چهار هزار سال تا دوهزار سال پیش در دوران «حمل» ، کشور گشاییها نیز آغاز شد از ساراگون کبیر امپراطور اکدیان تا بخت النصر و هوخشتره و کوروش و اسکندر مقدونی و رومیان و یونانیان و بسیاری دیگر که در این مختصر نمیگنجد. 🔷 این عصر ، دوران گسترش امپراطوری ها است و اما برج «حوت» خانه ی مشتری است که رئیس کواکب است و خدای خدایان در اکثر تمدن ها ، ایزدان مشتری بودند و دوران آن، عصر دین محوری و قانون محوری باید باشد که دقیقا با آغاز مسیحیت و پس از آن دین مبین اسلام ، ما شاهد ظهور دو دین بزرگ الهی و گسترش آن در این عصر هستیم . 🔶 اما عصر «دلو» یا «آبریز» یا «آکواریوس» که ابتدای آن مورد اختلاف است را عصری میدانند که کواکب زحل و عطارد و زهره با آن ارتباط دارند. 🔷 بنابراین میتوان شاهد گرایش به علوم غریبه ، حکمت، عرفان ، برابری و غیره.... در این عصر باشیم. کما اینکه امروزه نیز گرایشات بسیار زیادی به علوم غریبه و ماوراء الطبیعه و عرفانهای مختلف شرقی و غربی را در جهان میبینیم 🔶 این نکات را در ابتدای مقاله آوردم تا خوانندگان گرامی اولا با مسائل نجومی در آخر الزمان، اندکی آشنا شوند و دوما مطالب پیش رو را بهتر متوجه شوند. 🔷 همانطور که گفته شد قوچ یا حمل، نماد ادیان الهی به شمار می رود که خداوند این حیوان را در آغاز عصر حمل یا قوچ به سوی پدر توحید ابراهیم نبی (ع) میفرستد. 🔶 در صبح روز عاشورا، قوچ یا حمل که نماد ادیان ابراهیمی است غروب کرد و این نشانهای غیر از به شهادت رساندن حجت خدا و نماد دین الهی بر روی زمین نمی باشد. 🔷 با این اوصاف به آیه 107 سوره مبارکه صافات دقت نمائید : وفديناه بذبح عظيم » ترجمه : « ما ذبح عظیمی را فدای او کردیم» 🔶 تفسیری نقل شده از امام رضا (ع) در مورد این آیه وجود دارد که در برخی کتابهای روایی و حدیثی معتبر شیعه مندرج است. از جمله شیخ صدوق (ره) در دو کتاب مهم و معتبر خود یعنی عیون اخبار الرضا(ع) و خصال این روایت را به سند کامل نقل نمودند . 🔷 در این روایت، خداوند مصیبت شهادت امام حسین (ع) را به جای مصیبتی که بنا بود ابراهیم نبی (ع) متحمل شود قرار داد به این معنا که ابراهیم نبی (ع) برای بالا بردن درجات خویش میتواند بر مصیبت امام حسین (ع) عزاداری نماید چرا که ابراهیم نبی (ع) فرمود مصیبت شهادت فرزند پیامبر خاتم (ص) از مصیبت قربانی اسماعیل (ع) برایم دردناک تر است. 🔶 گروهی از مفسرین شیعه طبق این روایت، تفسیری باطنی از این آیه ارائه نمودند که ارتباط این آیه را با امام حسین (ع) مشخص می نماید. 🔷 همانگونه که در تصویر مشاهده میکنید ، حمل یا قوچ در هنگام طلوع آفتاب تاریخ واقعه عاشورا که معادل دهم محرم سال 61 هجری قمری ، بیستم مهرماه سال 59 هجری شمسی و نهم اکتبر سال 680 میلادی می باشد ، در کربلا در حال غروب کردن است آن هم در روز سه شنبه که متعلق به مریخ، کوکب جنگ و خونریزی است . 🔶 تفسیر اینها به این معنی است که بزرگ مردی الهی در یک جنگ نابرابر به شهادت میرسد و تا ظهر عاشورا نيز ، قوس کماندار) بالا می آید و جوزا دو پیکر) به نشانه دو برادر در مقابلش غروب میکند که نشانگر شهادت دو برادر در جنگ است . ♦️ دشمنان به خیال تمام کردن کار دین الهی با کشتن ولی خدا بودند غافل از اینکه حمل ، که هنگام طلوع آفتاب غروب نمود،دوازده ساعت بعد مجددا بالا می آید و زمین از حجت خدا خالی نمی ماند . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سنگ های مرموز سیرالئون 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا شاتل های فضایی ناسا بازنشسته شدند ⁉️🚀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
واقعه عاشورا از منظری دیگر 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ در انجیل چندین بار به ماهی اشاره شده است عجیب تر آن
واقعه عاشورا از منظری دیگر 🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ 🔻 بنی امیه - بنی هاشم و نبرد خیر و شر ♦️ مسلما یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده اند دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت و قطعا کسانی را که گفتند ما نصرانی هستیم نزدیك ترین مردم در دوستی با مؤمنان خواهی یافت زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی اند که تکبر نمی ورزند » سوره مبارکه مائده آیه (82) 🔷 مسلما این آیه ی قرآن کریم که آخرین آیه دشمن شناسی این کتاب آسمانی نیز هست، بسیاری از معماهای تاریخ را خود به خود حل میکند. در این آیه، از یهودیان در درجه اول دشمنی با مؤمنان و از مشرکان به عنوان دشمن درجه دوم و همچنین ازمسیحیان دقت کنید مسیحیان نه (دستگاه مسیحیت) به عنوان دوست مؤمنان نام برده شده . 🔶 علت دشمنی یهودیان و دوستی مسیحیان نیز تکبر و استکبار ذکر شده است. یعنی به عبارتی میتوان مسیحیانی را که در جبهه استکبار هستند را نیز دشمن پنداشت. 🔷 در مورد امیه بن عبد شمس دو نقل تاریخی وجود دارد : (1) امیه فرزند عبدشمس است (2) اميه غلام عبدشمس است که او وی را به فرزند خواندگی پذیرفت. 🔶 مورد دوم طبق یک سری شواهد صحیح تر به نظر می آید. یکی از این شواهد ، جمله تاریخی امیرالمؤمنين على (ع) خطاب به معاویه است که می فرمایند: « [نسب] صریح مانند الحاق شده نیست » جالب است که معاویه نیز آن را انکار نکرد. 🔷 ثعلبی نیشابوری در تفسیر خود ذیل آیه شب قدر از هزار ماه بهتر است مینویسد : مفسران در بیان حکمت عدد هزار در این آیه شریفه اختلاف نظر دارند. 🔶 وی یکی از حکمتهای مطرح شده را چنین توضیح میدهد شخصی نزد حسن بن علی (ع) آمد و گفت آبروی مؤمنان را بردی و با این مرد یعنی معاویه بیعت کردی [امام حسن (ع) فرمود: «مرا سرزنش نکن رسول خدا (ص) در خواب دید که بنی امیه یکی پس از دیگری بر منبرش سخنرانی میکنند این رویا وی را بسیار اندوهناک ساخت تا اینکه سوره قدر و کوثر نازل شد یعنی لیلة القدر بهتر از هزار ماهی است که بنی امیه در آن حکومت میکنند. الكشف و البیان، ج1، ص257) 🔷 سیوطی نیز از طرق مختلف ، عدد هزار را بر حکومت بنی امیه تطبیق کرده است. براساس روایتی که مفسران شیعه و اهل سنت نقل کردند پیامبر اسلام (ص) پیش از وفات در رویایی دید که بنی امیه همانند میمون ها از منبر او بالا میروند این رویا بسیار برای ایشان نا خوشایند بود تا حدى زمان شهادتشان دیگر هرگز نخندیدند به دنبال ،این آیه 60 سوره اسراء نازل شد که شجره ملعونه را فتنه دانسته است و آن خوابی را که به تو نشان دادیم و نیز درخت لعنت شده در قرآن را جز برای آزمایش مردم قرار ندادیم؛ و ما آنان را از عاقبت کارشان] میترسانیم ولی در آنان جز طغیانی بزرگ نمی افزاید. 🔶 در رویای نبی مکرم اسلام (ص) که میمونها از منبر ایشان بالا می روند و نیز آیه 60 سوره مبارکه اسراء، هر دو مورد اشاره به بنی اسرائیل دارد. چرا که در قرآن کریم، این اصحاب سبت بودند که نا فرمانی خدا کرده و به شکل بوزینه و میمون مسخ شدند و همچنین شجره ی ملعونه نیز اشاره به نژاد و نسلی لعنت شده دارد که آنهم یهود است و در قرآن کریم تنها نژاد و شجرهای هستند که لعن ..شدند. 🔷 بنابراین با این مطالب و تفسیر آنها بر بنی امیه طبق روایات و همچنین آیه 82 سوره ی مبارکه ی مائده که دشمنترین به مؤمنان یهودیان معرفی شدند و بنی امیه همیشه در رأس دشمنی با مؤمن ترین بندگان خدا یعنی معصومین (ع) بودند نتیجه میگیریم این شجره ملعونه از نسل بنی اسرائیل و یهود بودند. 🔶 به عبارتی ، نقطه مقابل اهل بیت (ع) یا از تبار بنی اسرائیل بودند و یا از طرف شبکه یهود مأمور نفوذ در اسلام شدند همچنین باید دقت کرد که امیه از روم آمده بود و در زمان او فلسطین در سیطره ی رومیان بود و امپراطوری بیزانس یا روم شرقی بر بخش زیادی از سرزمین شامات مسلط بودند. 🔷 با توجه به نکات گفته شده، اولین شخصی که پس از نبی مکرم اسلام (ص) بر منبر رسول خدا (ص) رفت و خلافت امیرالمؤمنین (ع) را غصب نمود نیز مشکوک به یهودیت میشود! 🔶 کما اینکه این فرد دارای لقبی بود که یهودیان این لقب را در طول تاریخ به برخی بزرگانشان اعطا کردند و نقل است اهل کتاب، القاب صدیق و فاروق را به خلفا دادند طبق تلمود کتاب بسیار مهم و رمزآلود یهودیان، در هر زمان حداقل 36 صدیقیم نیستاریم صدیق (مخفی در بین مردم وجود دارند ) ♦️ هویت این صدیقهای مخفی طبق اعتقاد یهودیان مشخص نیست و تنها به دلیل وجود آنان است که خداوند دنیا را نابود نمیکند. این صدیق ها به نوعی معادل اولیاء الله در اسلام اند . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
واقعه عاشورا از منظری دیگر 🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ دیدگاه تلمود و کابالا و یهودیان حسیدی در مورد این صدیقها متفاوت است. 🔷 در داستان های یهودی این صديقها «لمدوونیک» نام دارند که عدد ابجد آنها در گماتریا ، 36 است. آن چه در سقیفه اتفاق افتاد، مقدمه عاشورا بود چرا که بنیان تقابل با ائمه (ع) را ابوبکر و عمر نهادند روایات تاریخی زیادی را می توان به عنوان مثال در این مورد ذکر نمود. 🔶 فی المثل عبدالله بن عمر در طی نامه ای یزید را به خاطر شهادت امام حسین (ع) ملامت نمود اما یزید در جوابش نوشت: ای احمق ... اگر حق با ما بود ما به حق جنگیدیم و اگر حق با آنها امام حسین علیه السلام و یارانش بود ، پدر تو (عمر) اولین کسی بود که این سنت را پایه گذاری کرد و دست به قتل و انتقام گیری از اهل حق زد (الطرائف) سید بن طاووس ج1ص247) 🔷 امام صادق (ع) می فرماید: به خدا قسم به قتل نرساند امام حسین صلوات الله علیه را در کربلا و اسیر نکرد ذریه و فرزندانش را مگر اهل سقيفه. 🔶 زهر الربيع الجزائري ج1 ص (193 طبری مینویسد: «ابوبکر در حال (مرگ عثمان را به خلوت خود فراخواند و از او خواست چنین بنویسد: « بسم الله الرحمن الرحمم این وصیتی است که ابوبکر به مسلمانان کرده است اما بعد...» این سخن را گفت و بیهوش شد. ولی عثمان در این فرصت این جمله را از خود افزود : « من عمر بن خطاب را خلیفه شما قرار دادم و از هیچ خیر و خوبی فروگذار نکردم. 🔷 هنگامی که ابوبکر به هوش آمد :گفت بخوان و او نیز خواند. ابوبکر تکبیر گفت و :افزود: من گمان میکنم اینکه عجله کردی و خلافت را به نام عمر نوشتی برای این بود که ترسیدی اگر به هوش نیایم و بمیرم، مردم اختلاف کنند عثمان گفت: آری، چنین بود . ابوبکر هم در حق او دعا کرد» !! تاریخ طبری، ج 3، ص 253 🔶 از ماجرای وصیت ابوبکر و نگارش عثمان که از دودمان بنی امیه بود میتوان نتیجه گرفت عثمان بن عفان، لباس خلافت را از پیش برای عمر بن خطاب دوخته بود و اگر به فرض ابوبکر به هوش نمیآمد ، این وصیت نامه به عنوان وصیت نهایی ابوبکر منتشر میشد که این امر گویای این است که امویان در مسئله خلافت بسیار تأثیر گذار بودند. 🔷 نکته شگفت انگیز و قابل تأمل این است که خلیفه دوم با وجود سختگیری درباره کارگزاران و والیان، درباره معاویه رویه ای دیگر و نرمشی خاص داشت! عمر هیچ گاه به استاندار خود در شام تندی نمیکرد بلکه در سفری که به آنجا داشت و با وجود مشاهده تاج و تخت پادشاهی ای که معاویه برای خود درست کرده بود، به صراحت چنین گفت : « من تو را به هیچ وجه امر و نهی نمیکنم !! (الاستیعاب، ج 2، ص 244 و 245) 🔶 چرا خلیفه دوم که به دلیل اخلاق تندی که داشت حتی نزدیکانش از وی فراری بودند اینچنین مطیع معاویه است❓ 🔷 چنان که سیوطی می نویسد: تمام شام در اختیار معاویه بود؟!! آنکه بعد از فتح شام در زمان خلیفه دوم، یزید بن ابوسفیان برادر معاویه به عنوان اولین استاندار شامات سوریه ، اردن ، فلسطین، لبنان) انتخاب میشود و پس از او نیز معاویه به حکومت شامات دست پیدا می کند. 🔶 از ظاهر تاریخ این چنین استنباط میشود که حکومت شام به نوعی حکومتی خودمختار بوده تا استانی زیر مجموعه حکومت مرکزی مدینه . 🔷 فلسطینی که دشمنان اسلام به صورت جدی از آن در مقابل نبی مکرم اسلام (ص) دفاع کردند به سهولت در زمان خلیفه دوم فتح میشود سپس او بنی امیه را به حکومت آنجا منصوب می.کند. چرا که به قدرت رسیدنش را اول مدیون شبکه یهود ، سپس مدیون همین بنی امیه بود. 🔶 بنی امیه در زمان امیرالمؤمنین (ع) نیز با تمام قوا از شامات دفاع کردند. همانطور که دشمنان اسلام در زمان نبی مکرم اسلام (ص) هر طور شده مانع رسیدن ایشان به بیت المقدس شدند یکی از دلایل مهم این مسئله ، هم زمان ولی معصوم (ع) به مکه و بیت المقدس است که باعث تشکیل حکومت جهانی میشود. 🔷 به نوعی دشمنان از این مسئله با خبر بودند و دلیل تقابل آنها با نبی مکرم اسلام (ص) و جانشین بر حق ایشان مولانا امیرالمؤمنین علی (ع) نیز به این دلیل بوده است که حکومت این دو بزرگوار با وجود در اختیار داشتن ،مکه پس از فتح بیت المقدس جهانی نشود. ♦️ در زمان خلفا به راحتی مسیر فلسطین بر آنها باز میشود چرا که دیگر آنها دشمن شبکه ی یهود نیستند و در اینجا آغاز حکومت بنی امیه بر شامات آغاز میگردد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻