eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
سوگواری و عزاداری درفتوای علمای فریقین شیعه و اهل سنت ◾️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اما در حکم کلی، دیدگاه‌های فقهای شیعه و سنی یکی است که از باب نمونه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 🔻 در کتاب فتاوی الهندیه چنین آمده است: ▪️ «در تشییع جنازه و در منزل میت، نوحه، گریه و شیون کردن و گریبان چاک دادن مکروه است، اما گریه بدون فریاد، اشکالی ندارد، ولی صبر و شکیبایی بهتر است.»[1] 🔻 در جای دیگری از این کتاب نیز آمده است: ▪️ «گریه و نوحه‌ی بلند روا نیست، اما گریه‌ای که از سوز قلب باشد، مانعی ندارد، لباس سیاه برای مردان مکروه است، ولی برای زنان اشکالی ندارد. ▪️ سیاه کردن گونه‌ها و دست‌ها، پاره‌کردن گریبان و زخمی‌کردن صورت و ... از رسومات دوران جاهلیت بوده و باطل است.»[2] 🔻 در کتاب فتاوای غیاثیه این‌گونه آمده: ▪️ «شیون، زاری و فریاد زدن مکروه است و پیامبر از آن جلوگیری فرموده است، اما گریه اشکالی ندارد، زیرا روایت است که پیامبر در مرگ فرزندش ابراهیم گریه کردند.»[3] 🔻 عبدالرحمان جزیری در کتاب «الفقه علی مذاهب الاربعه» می‌گوید: ▪️ «از نظر مالکیه و حنفیه گریه با صدا و فریاد زدن حرام است. ◾️ اما از نظر شافعیه و حنبلی‌ها مباح است، چنان‌که اشک ریختن بدون صدا به اتفاق علما، مباح است.»[4] ⚫️ و از نظر فقهای شیعه جزع و نوحه‌سرایی به باطل و دروغ، پاره‌کردن گریبان و ... مکروه است. 🔻 مرحوم صاحب جواهر می‌نویسد: ▪️ «شکی نیست که گریه بر میت به‌خاطر روایات متعددی که به حدّ تواتر معنوی رسیده و فتاوای فقها جایز است و آن روایات عبارت است از گریه پیامبر بر عموی خود حمزه و...»[5] 🔻 و نیز مرحوم امام خمینی می‌نویسد: ▪️ «گریه کردن بر اموات نه تنها مباح و رواست، بلکه در هنگام شدت حزن و اندوه، مستحب است، ولی سخنی که باعث غضب خداوند شود، نگوید و جایز است؛ نوحه‌سرایی، خواه با شعر یا نثر ... ▪️ بنا بر احتیاط جایز نیست، سیلی زدن به صورت، زخمی کردن، بریدن و کندن مو...»[6] 🔻 صاحب عروه می‌نویسد: «گریه بر میت هر چند با صدا همراه باشد، جایز است، بلکه در صورتی‌که برای تسکین تألم و سوز دل باشد، رجحان دارد؛ همراه با جزع و بی‌تابی کردن جایز است...»[7] 🔻 پی‌نوشت: [1]. «و یکره النوح و الصیاح و شق الجیوب... فأما البکاء من غیر رفع الصوت فلابأس و الصبر افضل.» فتاوی الهندیه فی مذهب الامام ابی حنیفه، مولانا الشیخ نظام و جماعه من علماء الهند، المطبعه الکبری الامیریه، قاهره، مصر، ج1 ص162. [2]. «اما النوح العالی فلایجوز و البکاء مع رقه القلب فلابأس به و یکره للرجال تسوید الثیاب و تمزیقها للتعزیه ولاباس بالتسوید للنساء و اما تسوید الخدود والایدی و شق الجیوب و خدش الوجوه...» همان، ج1 ص162-163. [3]. «یکره النوح و الصیاح لنهی النبی و البکاء لاباس به کما روی ان النبی بکی علی بنی ابراهیم.» فتوای غیاثیه، قاضی غیاث الدین، دارالفکر، بیروت، لبنان، ص45. [4]. «یحرم البکاء علی المیت برفع الصوت و الصیاح عند المالکیه و الحنفیه و قال الشافعیه و الحنابله انه مباح اما هطل الدموع بدون صیاح فانه مباح باتفاق.» الفقه علی المذاهب الاربعه، جزیری، دار الکتب العمیه، بیروت، لبنان، ج1 ص484. [5]. «لاریب فی الجواز البکاء علی المیت نصاً و فتوی الاخبار التی لاتقصر عن التواتر معنی من بکاء النبی علی حمزه -سید الشهداء- و...» جواهر الکلام، شیخ محد حسن نجفی، موسسه دائر المعارف الفقه الاسلامی، قم، ایران، ج4 ص364. [6]. «یجوز البکاء علی المیت بل قد یستحب عند اشتداد الحزن ولکن لایقول ما یسخط الربّ و کذا یجوز النوح علیه بالنظم و النثر...» تحریر الوسیله، امام خمینی، دارالعلم، قم، ایران، ج1 کتاب الجنائز. [7]. «یجوز البکاء علی المیت و لو کان مع الصوت بل قد یکون راحجاً کما اذا کان مسکناً للحزن و حرقه القلب...» عروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، مکروهات دفن ج2 ص130. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
میدان مغناطیسی زمین چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معبد اسرار آمیز « ژوپیتر» در بعلبک لبنان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
19.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حلقه شیطان ☯️🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔷 این مستند ( 16 قسمتی ) به برسی فرقه حلقه عرفان می پردازد. ♦️ محصول موسسه راهبردی حق پژوهی، این مستند سال 1395 از شبکه 3 سیما پخش شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حماسه حسینی واقعه‌ای چند بعدی 🔻 قسمت (اول)1️⃣ ♦️ دعوت به توحيد با گفتار و در عمل، بدون شك محور همه معارف آسمانى و اساس دعوت همه پيامبران الهى است. همه مراحل قيام پر شكوه امام حسين (ع)، از آغاز تا پايان در توحيد موج مى‌‏زند. 🔷 آن حضرت از اولين قدم تا آخرين نفس، لحظه‌‏اى از ياد حق و حمد و ثنا و شكر او غافل نبود. سخن حضرت در مسیر «الحمدلله و ماشاءالله و لاحول و لا قوه الا بالله» بود. 🔶 ستارگان هيچ آسمانى مانند ستارگان آسمان كربلا، اين همه شكوه، عظمت و فضيلت را به تماشا ننشسته است آفتاب در هيچ روزى مانند روز عاشورا با ترديد و دل لرزان و رنگ پريده، رخ ننموده است. 🔷 در اینجا درباره‌ی اهمیت و جایگاه حماسه انسان‌ساز عاشورا و نقش آن در تاریخ انسان و اسلام، همچنین درس‌ها و عبرت آموزی‌هایی که برای همه انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان دارد، اشاره‌ای نمی‌کنیم. ♦️ خوشبختانه در این زمینه نیز کارهای فراوانی انجام شده، هر چند که هنوز هم جای کار هست. آنچه اینک و به مناسبت بحث می‌توان گفت آن است که واقعه عاشورا و جایگاه و عملکرد پرچم‌دار بزرگ آن، حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) و دیگر یارانش می‌تواند حاوی درس‌هایی بزرگ از منظر نقش و جایگاه عرفان در اسلام باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حماسه حسینی واقعه‌ای چند بعدی 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ حماسه حسینی واقعه‌ای چندبعدی بود، همان طور که پیشگامان و پرچم‌داران آن هم افرادی چندبعدی بودند. یکی از این ابعاد، بعد عرفانی و معنوی این واقعه است. 🔷 بررسی این جنبه از حادثه عاشورا را می‌تواند شاخصه‌های عرفان اصیل اسلامی را به ما نشان دهد.[1] 🔶 در پرتو این معیار شناسی است که مرز عرفان مقبول از عرفان مطرود مشخص می‌شود. جدای از تربیت عرفانی امام حسین (علیه‌السلام) تا پیش از واقعه عاشورا، بررسی و تحلیل رفتارها و گفتارهای ایشان از ابتدا تا انتهای خود واقعه هم نشان دهنده روح عرفانی امام است. 🔷 سخنان امام در زیارت عرفه، توکل ایشان بر خداوند، راز و نیازهایی که در طول حادثه داشتند، رسیدن به مقام صبر و رضا در روز واقعه، نماز ظهر عاشورا، همه و همه نشان دهنده انسانی است که سلوک عرفانی را مرحله‌به‌مرحله طی کرده و در آخر به مقام فنای فی‌الله و بقای بالله می‌رسد. 🔶 حرکت امام نشان داد که نظر اسلام، عرفان و سلوک معنوی مستلزم دوری از صحنه عمل اجتماعی و رها کردن مسئولیت مانند عرفان‌های شرق و غرب در قبال مکتب و جامعه نیست. 🔷 قیام حسینی نقطه اوج تلاقی عرفان و حماسه بود. علاوه بر دیگر ابعاد، این جنبه و جلوه از قیام عاشورا نیز برای انسان امروز و جامعه اسلامی در عصر حاضر درس‌های فراوانی دارد. 🔶 مهم آن است که این درس‌ها شناخته ‌شود و راهنمای عمل قرار گیرد. کوتاهی در این زمینه نه تنها کوتاهی در عمل به رسالت و مسئولیت بزرگ تبیین و تبلیغ دین و آموزه‌های دینی است، بلکه موجب جلب و جذب جامعه به‌ویژه جوانان به سوی کسانی می‌شود که صلاحیت‌های لازم را برای این کار ندارند. 🔷 با توجه به اهمیت ایام بزرگداشت شعائر حسینی باید خاطر نشان کنیم که سخنرانان، مداحان، مرثیه‌سرایان و دیگر کسانی که در این زمینه فعال هستند، مسئولیتی بسیار خطیر و حساس به عهده دارند، چرا که میراثی عظیم و سرمایه‌ای گران‌قدر به امانت در اختیارشان نهاده شده که باید به‌خوبی از آن پاسداری کنند. 🔶 این امر نیز محقق نمی‌شود، مگر آن که هر یک به سهم خویش، ابتدا در صدد شناخت هر چه بهتر شخصیت و شعارهای عاشورا برآیند سپس چهره زلال و روشن این واقعه را به دیگران معرفی کنند. 🔷 از این رو، بیان هر مطلب یا انجام هر حرکتی که به جلوه و جمال نهضت حسینی خدشه وارد کند در واقع کوتاهی در انجام این رسالت الهی و اسلامی است. 🔶 برای ایفای هر چه بهتر وظیفه تبلیغ و تعظیم شعائر عاشورا، لازم است که مدیریت امور مجالس حسینی در اختیار افراد اسلام‌شناس، روشن‌بین و آگاه به زمان باشد؛ یعنی کسانی چون شهید مطهری که هم درد دین دارند و هم دغدغه حفظ و حراست شعائر دینی در برابر خرافات و تحریفات را. 🔷 علاوه بر دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت قیام امام حسین (علیه‌السلام)، افراد و مردم عادی نیز هر یک به سهم خود در قبال این واقعه مسوولند و باید به گونه‌ای عمل کنند که شعارها و آرمان‌ امام حسین (علیه‌السلام) و یارانش در گفتار و رفتارشان تجلی کند. 🔶 ایام محرم فرصت مغتنمی است برای تبلیغ عرفان اصیل اسلامی، به شرط آن که هم مسئولان هیئت‌ها و مجالس تعظیم شعائر حسینی هم افراد، نهادها و رسانه‌های تبلیغی و فرهنگی جامعه ما با احساس مسئولیت جدی وارد میدان شده و برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند. ♦️ باید توجه داشت که یکی از راه‌های تقویت روح معنویت و سلوک عرفانی در بین افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان، فعال کردن و بهره گرفتن از ماه مبارک رمضان و ماه محرم، اعیاد گوناگون اسلامی، مراسمی چون اعتکاف، دعاها، از این سرمایه ارزشمند است و در صورتی که به درستی شناخته، فعال، مدیریت و تبلیغ شود، می‌تواند علاوه بر سیراب کردن کام تشنگان امور روحانی و معنوی، باعث کم رونق شدن بازار افراد و جریان‌های مدعی شود.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. على سعادت پرور، فروغ شهادت، ص. 185 [2]. جمعی از نویسندگان، کژراهه، انتشارات موسسه جام‌جم، 1390، ص 467. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه چیزهایی را می توانیم ببینیم و یا بشنویم 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پالو سانتو « درخت مقدس » در آمریکای جنوبی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
19.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حلقه شیطان ☯️🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔷 این مستند ( 16 قسمتی ) به برسی فرقه حلقه عرفان می پردازد. ♦️ محصول موسسه راهبردی حق پژوهی، این مستند سال 1395 از شبکه 3 سیما پخش شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آسیب ها و خطرات رواج خرافات در دین 🧿🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در تعریف خرافه به هر عقیده و هرکاری که بی‌پایه و بدون پشتوانه عقل و نقل باشد، یعنی قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) آن را تأیید نکند خرافه گویند. 🔻 پروردگار متعال در قرآن کریم برنامه شیطان برای گمراه کردن انسان‌ها را گوناگون بیان کرده است، ازجمله: 1️⃣ شیطان گفته است انسان‌ها را با آرزوهای دور و دراز و رنگارنگ سرگرم می‌سازم «وَ لَأُمَنِّیَنَّهُم»[1]. 2️⃣ آن‌ها را گرفتار هوس‌بازی و پیروی از هوا و هوس می‌کنم. 3️⃣ و یکی از برنامه‌های مهمّ شیطان برای منحرف کردن انسان که در قرآن از آن یاد شده، این است که شیطان انسان‌ها را دعوت به اعمال خرافی و خرافات می‌کند. در سوره‌ی نساء شیطان گفته است: «من فرمان می‌دهم که گوش‌های چهارپایان را بشکافند و یا قطع کنند».[2] ♦️ این آیه اشاره به یکی از اعمال خرافی جاهلیت است که در میان بت‌پرستان رایج‌ بود و بنا بر گفته خود شیطان، از طرف شیطان است برای اینکه انسان مشغول به این امور شود و از حقیقت و اعتقادات صحیح دینی دور و عقب بماند، به همین جهت یکی از برنامه‌های انبیاء و ائمه (علیهم‌السلام) مبارزه با خرافات و جعلیات و بدلیات در دین است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻