eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
«یوهان کونراد دیپل» الهام بخش شخصیت افسانه ای فرانکشتاین 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گنبد سلطانیه بزرگترین گنبد تاریخی ایران 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا آگاهی معنوی ، عامل دوری از فرقه های انحرافی است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ کسب معنویت و رسیدن به خدا، یکی از مسائل فطری بوده و انسان هیچ زمانی خود را از آن بی‌نیاز ندیده است. 🔷 در تعریف معنویت آمده است، معنوی و معنویت به هر آن‌چه شامل یا مربوط به معنا و روح باشد اطلاق می‌شود که در مقابل ظاهر و ماده است. 🔶 به عبارتی معنویت یعنی وجود معنا و هر آن چه مادی نباشد را گویند. البته از دین نیز به معنویت، استعاره آورده شده است.[1] ♦️ معنوی در مقابل لفظی نیز به کار رفته و به روحانی در مقابل مادی و باطنی در مقابل ظاهری نیز اطلاق شده است. بنابراین معنویت می‌تواند امر قدسی، غیبی، ارزش‌های اخلاقی، دین، عرفان و... باشد، که هر نوع معنا بخشی به زندگی را دربر گیرد.[2] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا آگاهی معنوی ، عامل دوری از فرقه های انحرافی است ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ خودآگاهى عرفانی یا عارفانه، در حقیقت آگاهى پیدا کردن به ظرفیت‌های درونی‌ای است که از طرف خداوند در وجود انسان نهادینه شده است. 🔷 یعنی انسان باید با ایفای نقش بندگی و عبودیتِ خود به نحو احسن و عالی، خود را به خداوند عرضه کرده و از او طلب تعالی و معرفت بکند.[3] 🔶 در حقیقت، گرایش به معنویت و پیمودن مسیر عرفانی، برخواسته از یک تشنگی درونی بوده و به صورت فطری و ذاتی هر انسانی به دنبال گمشده‌ای است که توسط آن از گرفتاری‌ها و تاریکی‌های دنیای ماده رها شده و به آرامش حقیقی برسد. 🔷 حال در آشفته بازار دنیای امروز، بسیاری از فرقه‌ها و گروه‌های منحرف که رشد قارچ گونه‌ای هم دارند، با ظاهری آراسته و اُتو کشیده، دام‌های خود را پهن کرده و با اسم معنویت و وعده اتصال به خدا انسان ناآگاه و تشنه را به سمت خود جذب کرده و گرفتار خرافات و انحرافات می‌کنند. 🔻 برخی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های معنویت اصیل و دروغین که با شناخت آن‌ها انسان می‌تواند آگاهی معنوی و عرفانی خود را ارتقاء داده و گرفتار برخی فرقه‌های شبه معنوی نشود، اشاره می‌شود. 1️⃣ اعتقاد به خدای واجب‌الوجود، در مقابل عدم اعتقاد به واجب‌الوجود بودن خداوند؛ 🔶 در معنویت اصیل، اعتقاد به خدای حقیقی، جزو اصول اصلی و لاینفک به شمار می رود. در حالی که در مبانی معنویت‌های دروغین، عکس این قضیه، یعنی عدم اعتقاد به آفریدگار عالم، صادق است. 2️⃣ خدا محوری در مقابل انسان محوری🔻 🔶 از دیگر شاخصه‌های معنویت اصیل، محوریت خداوند در تمام مسائل انسان است. این اصل مهم، در معنویت‌های دروغین با بی‌اعتنایی مواجه شده و برای جذب افراد بیشتر، انسان محوری و توجه به لذت‌های نفسانی، اصالت پیدا کرده است. 3️⃣ خرَدگرایی و بهره‌برداری از عقل، در مقابل عقل‌گریزی و ستیز با آن🔻 🔶 در معنویت اصیل، یک عارف هیچ زمانی آموزه‌های عرفانی و عقلانی را در مقابل هم تصور نمی‌کند. در حالی که در آموزه‌های عرفان‌های کاذب، به دلیل دوری از مباحث عقلانی، خردستيزی و نفی عقلانیت به شدت موج می‌زند. 4️⃣ شریعت‌محوری و عمل به آموزه‌های شریعت، در مقابل دوری از شریعت و مبارزه با آن🔻 🔶 آموزه‌های شریعت جزء لاینفک عرفان و معنویت اصیل بوده و یک عارف حقیقی در هر مرتبه عرفانی که باشد، خود را مقید به انجام دستورات شرعی و دینی می‌داند. شخصیت‌های عرفانی زیادی وجود دارد که با داشتن مراتب عرفانی بالا، فقیه و مرجع تقلید عصر خودشان نیز بودند. 🔷 اما آموزه‌های معنویت‌های کاذب، به دلیل داشتن مبانی اومانیستی(انسان‌محور) همیشه با شریعت سرستیز و ناسازگاری داشته و بزرگان این جریان‌ها به مبارزه با آن برخواسته‌اند. ♦️ بنابراین بر هر انسانِ جویای معرفت و عارف طریق الی‌الله، لازم است آگاهی معنوی خود را افزایش داده و با علم به مولفه‌ها و شاخصه‌های معنویت اصیل و دروغین، علاوه بر گمراه نشدن، از انسان‌های مشتاق کسب معارف عرفانی و الهی نیز دست‌گیری کرده و آنان را به صراط مستقیم الهی هدایت بکند. 🔻پی‌نوشت: [1]. ویکی پدیا، دانش نامه آزاد، جستجو در واژه معنویت. [2]. همان. [3]. مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، انتشارات صدرا، ج 2، ص 319-320. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ثروتمند بودن افسردگی را از بین می برد⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« دیپی » شاهزاده قاتل 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه عجیب « اهل القرآن » 🔻 قسمت (اول)1️⃣ ♦️قرآنیان یا قرآنیون، بر جریانی اسلامی اطلاق شده كه در مصر پیدا شده و به طور محدود در داخل مصر و بیرون از آن طرفدارانی پیدا كرده است. 🔷قرآنیون نامی است كه در اصل دشمنان آنان بر ایشان گذاشتند؛ اما آنان ایرادی نمی بینند كه به این نام خوانده شوند؛ بلكه آن را شرافتی برای خود می دانند و بر خود «اهل قرآن» اطلاق می كنند. 🔶ویژگی فكری جریان قرآنیون عبارت است از عدم اخذ احادیث و روایاتی كه به حضرت محمد پیامبر اسلام(ص) نسبت داده می شود یا به سنت نبوی معروف است. 🔷بنابراین قرآنیون به قرآن به عنوان مصدر تشریع بسنده می كنند؛ زیرا معتقدند، خدا حفظ آن را وعده كرده و فرموده است: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ؛ ما قرآن را خود نازل كرده ایم و خود نگهبانش هستیم. و با استناد به آن می گویند: 🔶قرآن یگانه كتابی است كه تمام مسلمانان بر درستی اش اتفاق نظر دارند؛ در حالی كه در باره درستی احادیث اختلاف بسیاری میان فرقه های اسلامی گوناگون وجود دارد؛ حتی در میان هر فرقه میان علمایشان اختلاف وجود دارد. 🔷 آنها به اقوال سلف یا اجماع علماء یا قیاس و جز آنها كه از مصادر تشریع سنی یا شیعی یا دیگر فرقه ها شمرده می شود، اعتنایی ندارند. قرآنیون بر این فرقه ها «ادیان زمینی» اطلاق می كنند. ♦️بر همین اساس، آنان با فكر اسلامی كه از عصر محمد بن ادریس شافعی رایج شد، مخالف اند و آن را انحراف در اسلام صحیح ومخالف آن می شمارند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد..🔻🔻
فرقه عجیب « اهل القرآن » 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ پیدایش این فرقه 🔷 برخی از پژوهشگران بر این نظرند كه فكر انكار سنت برای اولین بار از سوی خوارج اظهار شد كه اقامه حد سنگسار زناكار و مسح كردن بر كفش و دیگر تشریعاتی را كه از رهگذر روایت از پیامبر بود و در قرآن وجود نداشت، رد كردند. ♦️ شاید می توان گفت بنیانگذاراین فرقه ، عمر و ابوبكر بوده اند. چون عمر بن خطّاب اوّلین كسی است كه شعار « حسبنا كتاب الله » را سر داده است؛ و در در زمان ابوبكر و عمر بود كه احادیث نبوی سوزانده شدند و تا زمان امیرمومنان(ع) نقل حدیث نبوی ممنوع بوده است. 🔷 اما در دوره جدید فكر انكار سنت در هند در فاصله اشغال انگلستان از سوی احمد خان اظهار شد كه قرآن را با روش عقلی تفسیر كرد و برای پذیرش حدیث شروط سختی را قرار داد كه بر اساس آن بیش تر احادیث را انكار می كرد؛ سپس عبد الله جكر الوی در پاكستان كار او را پی گرفت. 🔶 عبد الله جكر الوی به تدریس حدیث اشتغال داشت؛ به همین رو با شماری از شبهاتی درباره حدیث رو به رو شد تا آنجا كه در نهایت به انكار حدیث به طور كلی روی آورد و این كه قرآن تنها چیزی است كه خداوند بر پیامبر اسلام(ص) نازل كرده است. 🔷 او گروهی را به نام «اهل ذكر و قرآن» بنیان نهاد كه از طریق آن ادعا كرد كه قرآن تنها منبع احكام شرعی است و در این زمینه كتاب های بسیاری را تألیف كرد و فكر احمد الدین امرتسری بینانگذار گروه امت مسلمان را بنیان نهاد كه به افكار او دعوت می كرد و پس از آن غلام احمد پرویز به آن دعوت می نمود. 🔶 عبد الله جكر الوی سپس شروع كرد، دیگران را به افكار خود از رهگذر مجله طلوع الاسلام كه آن را برای همین هدف تأسیس كرده بود، دعوت كند. پیوسته این افكار در شبه قاره هند تا كنون وجود دارد. 🔻دكتر احمد صبحی منصور رهبر معنوی قرآنیون در مصر و جهان عرب بر این نظر است كه ریشه های قرآنیون از حركت اصلاحی شیخ محمد عبده در سال 1905م شروع شده است. او می گوید: 🔷 محمد عبده حدیث و تصوف را رد كرد و بخاری را نقد نمود و شفاعت را منكر شد؛ اما شاگردش محمد رشید رضا با مبانی او مخالفت كرد و با سلفیه همكاری نمود. او استاد حسن بنا بنیانگذار گروه اخوان المسلمین بود. او می گفت: آثاری از مكتب محمد عبده دراین زمینه هست و آخرین كس شیخ محمد شلتوت شیخ اسبق الازهر بود و پیش از آن شیخ مرتضی مراغی بود كه شیخ محمود شلتوت در آن زمان مدیر كتابخانه الازهر بود. 🔶 دكتر منصور در آغاز به تدریس در الازهر به سال 1977 اشتغال داشت؛ اما بعد با علمای دینی اعم از صوفیه و سلفیه درگیر شد و كار به آنجا كشید كه از در سال 1987 به اتهام انكار سنت از شغلش بركنار شد و در پایان همین سال دو ماه به زندان افتاد. بعد از آن به طور مستقل از طریق كتاب ها ومقالات و بحث ها و جلساتش در «مركز ابن خلدون» و جاهای دیگر افكارش را تبلیغ می كرد. 🔷 دكتر منصور می گوید: ما گروه بزرگی از استادان دانشگاه و وكلاء و گروه های دیگر شده بودیم و همگرایی میان ما رو به ازدیاد بود و در سال 2002م من در مساجد قاهره و جاهای دیگر سخنرانی می كردم. تا این كه بعد از بستن مركز ابن خلدون و موج دستگیری به اتهام تحقیر مذاهب ناچار شدم به عنوان پناهنده سیاسی به امریكا بروم. ♦️ روش قرآنیون: 🔷 روش قرآنیون در تدبر قرآن روشی عقلی است كه بر فهم قرآن با قرآن متكی است. آنان عبارت «تفسیر قرآن» را رد می كنند؛ زیرا عقیده دارند، تفسیر برای چیز غامض و پیچیده است؛ . 🔶 قرآن برای فهم و تدبر آسان قرار داده شده؛ همان طور كه در خود قرآن چنین ذكر شده است. ♦️ قرآنیون روایات اسباب نزول و تفسیرهای مذكور در كتب گذشتگان را نیز رد می كنند. آنان معتقدند، عموم مسلمانان تفسیرهای گذشتگان و روایات اسباب نزول را تقدیس می كنند ولو آن كه با قرآن معارض باشد و از این طریق كلام بشری را كه در درستی متن و سندش تردید است، بر كلام الهی كه به درستی اش قطع وجود دارد، مقدم می شمارند. آنان با تكیه بر فهم قرآن با قرآن مصطلحات قرآن را فهم می كنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اولین گل پرورش‌یافته در فضا 🌺🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« جعبه سیاه زمین » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
در این زمان منتظر سه بلا باشید 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : تمدن های پنهان در بین النهرین و خلیج فارس 🔺 ♦️ برگرفته شده از کتاب (عدن ) نوشته آنتوان پارکس قسمت (اول) 1️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه عجیب « اهل القرآن » 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻 برخی از مهم ترین اندیشه و باورهای فرقه قرآنیون از این قرار است: 1️⃣ یكی از اندیشه های قرآنیون این است كه در قرآن ناسخ و منسوخ وجود ندارد. آنان بر خلاف باور رایج معتقدند كه هیچ آیه حكم آیه دیگری را نسخ نكرده و كلمه «آیه» در عبارت «مَا نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا»؛ هیچ آیه ای را منسوخ یا ترك نمی كنیم مگر آنكه بهتر از آن یا همانند، آن را می آوریم آیا نمی دانی كه خدا بر هر كاری تواناست. به معنای معجزه است. 2️⃣ دیگر از اندیشه های آنان این است كه حدیث منبع تشریع نیست. قرآنیون آنچه را كه احادیث نبوی نامیده می شود، منسوب به پیامبر اسلام(ص) نمی دانند و روشی كه در تصحیح احادیث نبوی اتخاذ شده است، فاقد بی طرفی و مخالف روش صحیح علمی می شمارند؛ بر این اساس،‏ بسیاری از احادیث از صحاح كه مسلمانان تا امروز در آن اختلاف دارند، خارج می شود. 🔷 به علاوه معتقدند كه تصحیح این احادیث نبوی متكی بر نظر صاحبان صحاح است و قابل رد و قبول است. افزون بر این عقیده دارند، پیامبر اسلام(ص) از كتابت احادیثی كه اكنون در صحاح است، نهی كرده است و این احادیث تا قرن سوم هجری یعنی بعد از متجاوز از 280 سال از وفات پیامبر(ص) تدوین نشد. 🔶 علاوه بر آن بسیاری از احادیث جعلی و اختلافی طی این سه قرن پدیدار شد؛ از این رو قرآنیون سنت قولی یا آنچه كه احادیث نبوی نامیده می شود، از منابع تشریع اسلامی نمی شمرند؛ بر این اساس طبق نظر آنان روا نیست كه شریعت بر پایه هایی مشكوك احادیث نبوی بنا شود. در باره اصل احادیث نبوی دكتر احمد صبحی می گوید: 🔷 امویان به منظور پایه دار كردن حكومتشان احادیثی را ساختند كه مقام معاویة بن ابی سفیان جد امویان را بالا ببرد و مقام مخالفان آنان مثل علی بن ابی طالب و فرزندانش یا عبد الله بن زبیر و دیگران را پایین آورد. به همین رو آن احادیث را قصه گویان در خیابان ها و مساجد نقل می كردند؛ همان طور كه عباسی ها در بزرگداشت ابن عباس چنین كردند. 🔶 خلفای این دو دولت از طریق علمای دینی درباری به جعل احادیثی مثل قتل مرتد پرداختند و آنها را به پیامبر نسبت دادند تا به تثبیت حكومتشان كمك كنند و از مخالفانشان رهایی پیدا كنند و این احادیث در پیدایش جبری ها در دوره اموی مؤثر بود و به موجب آن هر امری از جمله وجود حاكمان برای انسان مقدر دانسته شد. 🔷 دكتر منصور معتقد است، غرضی كه ورای این احادیث بود، عبارت بود از سرگرم ساختن مردم به امور فرعی تا به مطالبه حقوقشان و آزادی اندیشه نپردازند. قرآنیون معتقدند، بعضی از احادیث را گروهی از فارس ها جعل كردند تا قدرت از دست رفته اشان را احیا كنند. 🔶 در عین حال، قرآنیون به آنچه كه آن را سنت فعلی می نامند، عمل می كنند و آن عبارت از افعالی است به نحو تواتر نقل شده است؛ مثل كیفیت نماز و حج و زكات و دیگر اموری كه جزئیات آنها در قرآن ذكر نشده؛ اما نسل اندر نسل نقل شده است و تقریباً تمام مسلمانان بر كیفیت انجام آنها اتفاق نظر دارند؛ بدون این كه نیازی به احادیث موجود در كتب حدیث باشد. 🔷 قرآنیون معتقدند، سنت پیامبر عبارت از همان عمل پیامبر به آنهایی است كه در قرآن آمده است و نه بیش از آن. بنابراین بر مسلمانان است كه از طریق عمل به آنچه كه در قرآن آمده است، به پیامبر تأسی كنند؛ چنان كه در قرآن آمده است: «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِیراً»؛ برای شما اگر به خدا و روز قیامت امید می دارید و خدا را فراوان یاد می كنید ، شخص رسول الله مقتدای پسندیده ای است. 3️⃣ دیگر از اندیشه های قرآنیون این است كه اسلام به نظر آنان به دولتی عرفی می خواند كه میان مردم كشور بر اساس نژاد یا دین یا جز این ها فرقی نگذارد؛ چنان كه نظام دموكراسی و مردم بر مردم چنین است. به باور قرآنیون حكومت اسلامی آزادی اندیشه و بیان و رعایت حقوق بشر و آزادی های فردی را تضمین می كند و وظیفه ندارد، مردم را به زور به بهشت ببرد. ♦️ قرآن هیچ كیفر دنیوی بر ضد مرتكبان گناهانی كه زیانی به دیگران نمی رساند و جزو آزادی های فردی است، ذكر نمی كند. نیز هیچ كیفری را ضد كسانی كه تفكرشان را بیان كنند یا عقیده اش را تغییر بدهند و دینش را عوض كنند، ذكر نمی كند؛ بلكه بر عكس به آزادی عقیده و آزادی بیان و احترام اندیشه مخالف فرا می خواند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه عجیب « اهل القرآن » 🔻🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ 🔻 نقد تفكّرفرقه « قرآنيان » 1️⃣ اینها از آنجا كه منكر حدیث می باشند، لذا قاعدتاً باید نماز هم نخوانند. چون كیفیّت نماز در قرآن كریم نیامده است. اینها مدّعی اند كه كیفیّت عباداتی چون نماز نسل به نسل و با تواتر منتقل شده و مسلمین بر آن اجماع دارند؛ حال آنكه این پنداری است در نهایت سستی. 🔶 افزون بر این كه شیعه در كیفیّت نماز با اهل سنّت اختلاف دارد، خود اهل سنّت نیز بر سر كیفیّت نماز و وضو و امثال آن اتّفاق نظر كامل ندارند. 🔷 لذا اگر اینها حقیقتاً راست می گویند باید اكثر سنن نبوی را كنار بگذارند؛ جز چند موردی را در قرآن كریم به صراحت بیان شده اند. امّا چنین نمی كنند؛ چون می دانند كه اگر چنین كنند نسلشان منقرض می شود. چرا كه به محض اتّخاذ چنین موضعی علمای اسلام حكم ارتدادشان را صادر خواهند نمود. 2️⃣ طبق آیه 7 آل عمران خداوند متعال به صراحت بیان نموده كه برخی از آیات متشابهند و معنی واقعی آنها را نمی داند مگر خدا و راسخان در علم. حال اگر اینها نتوانستند معنی آیه ای را از سایر آیات بفهمند چه می كنند⁉️ اگر خودشان را راسخان در علم می دانند به چه دلیل⁉️ 🔶 راسخ در علم یعنی كسی كه علم او صد در صد یقینی است و خطا برنمی دارد. لذا هر عاقلی می فهمد كه راسخ در علم بودن یعنی معصوم بودن در فهم. لذا طبق این آیه آنها باید از معصوم تبعیّت كنند. 3️⃣ اینها مدّعی اند كه اخبار متواتر را قبول دارند. امّا دروغ می گویند. چون حدیث غدیر و حدیث ثقلین متواتر است ولی برخلافش رفتار می كنند. طبق حدیث ثقلین، رسول خدا(ص) به صراحت بیان داشته كه وظیفه امّت تبعیّت از قرآن و عترت است نه قرآن تنها. 4️⃣ اینها مدّعی اند كه قرآن كتاب آسانی است و بدون كمك احادیث به راحتی فهمیده می شود. می توان صدها آیه را برای اینها مطرح نمود كه اگر احادیث را كنار بگذارند قادر به فهم مقصود آنها نخواهند بود.برای نمونه:ـ سوره كوثر با صرف نظر از شأن نزولش قابل فهم نیست؟❓مصداق كوثر چیست❓ بدون حدیث هر چه بگویند، تفسیر به رأی و حدس خواهد بود. 🔶 سوره فیل را با صرف نظر از شواهد روایی معنی كنند. اگر اینها حدیث را كنارگذاشته اند، تاریخ را به نحو اولی باید كنار بگذارند. چون اكثر نقلهای تاریخی یا همان احادیثند یا فاقد سند متعبرند یا اسناد ضعیف دارند. ـ با صرف نظر از احادیث، منظور از بلد امین در سوره تین چیست❓ 🔷 بدون حدیث هر حرفی بزنند حدس است نه یقین. آیا مكّه مراد است❓آیا مدینه مراد است❓ آیا حجاز مراد است❓یا ...❓ اینها ممكن است بگویند: این سوره مكّی است؛ پس مكّه مراد است؛ و سوره بلد را هم شاهد بیاورند. امّا این كار را نمی توانند بكنند؛ چون بدون احادیث شأن نزول، نمی توان مكّی و مدنی بودن سوره ها را با قطع مشخّص نمود، مگر از روی حدس و تخمین. 🔶 با صرف نظر از حدیث، آیه 7 سوره ضحی ، كفر و شرك رسول الله(ص) در قبل نبوّتش اثبات می شود، كه یقیناً درست نیست؛ و بدون حدیث، تأویل این آیه خلاف اطلاق آیه و تفسیر به رأی خواهد بود. مگر اینكه عصمت رسول خدا(ص) را با برهان عقلی اثبات كنند؛ كه اگر چنین كنند، باعث خوشحالی است. 🔷 امّا از اهل سنت چنین خرق عادتی بعید می نماید. ـ منظور از والد و ولد در سوره بلد كیستند❓ بدون حدیث، هر سخنی در این باب، حدس و تخمین می باشد؛ كه حقّی را اثبات نمی كند. 🔶 اینها اگر حدیث نبوی را كنار بگذارند چاره ای جز تفسیر ظنّی و تخمینی قرآن نخواهند داشت؛ كه این نوع تفسیر از منظر قرآن مذموم می باشد. « وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِی الْأَرْضِ یُضِلُّوكَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ » (الأنعام:116) « وَ ما یَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلاَّ ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لا یُغْنی‏ مِنَ الْحَقِّ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ بِما یَفْعَلُونَ » (یونس:36) 5️⃣ اینها مدّعی اند كه در اموری كه تمام مسلمین بر آن اتّفاق نظر دارند، تابع مسلمین هستند؛ امّا دروغ می گویند. ♦️ چون تمام مسلمین ـ اعمّ از فِرق شیعه و اهل سنّت ـ سنّت پیامبر(ص) را واجب الاتّباع دانسته و روایات نبوی را با رعایت ضوابطی قبول دارند. لذا اعتقاد اینها تناقض درونی دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
موزه ای در زیر آب در مکزیک 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اعتراف کشیشان فرقه های مسیحیت به اینکه بسیاری از گفته هایشان بر ضد کلام خداوند است ✝️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : تمدن های پنهان در بین النهرین و خلیج فارس 🔺 ♦️ برگرفته شده از کتاب (عدن ) نوشته آنتوان پارکس قسمت (دوم) 2️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جایگاه شیطان در عرفان حلقه و کابالا 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ شیطان یکی از موجوداتی است که مخلوق خداوند است و مانند سایر مخلوقات الهی، قدرت انتخاب و اختیار دارد و می‌توانست راه خیر را پیش بگیرد و عاقبت به خیر شود یا اینکه مسیر شر را برگزیند و مطرود الهی گشته و جزء اشقیاء گردد. 🔷 اما شیطان، به اختیار خود، راه دوم که گمراهی بود را برگزید و بدتر از آن، تصمیم گرفت دیگران را هم گمراه کند. ♦️ متأسفانه افرادی در طول تاریخ مانند شیطان، مسیر گمراهی را برگزیدند و چون با شیطان در یک مسیر هستند، شیطان را به عنوان سرپرست و ولیّ خود انتخاب کردند و به دنبال القاء این هستند که قدرت‌های زیادی برای شیطان وجود دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جایگاه شیطان در عرفان حلقه و کابالا 👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در نگرش موجود در عرفان یهودی، موسوم به قبالا یا کابالا، خلقت، ترکیبی از خیر و شر است. 🔷 آلن آنترمن محقق عرفان یهودی می‌گوید: «کابالیست‌ها تجلیات شر در عالم الهی را «سیترا احرا» می‌نامند و نیروهای آن را در اختیار فرشته‌ای به نام سمائیل (شیطان) معرفی می‌کنند.»[1] 🔶 در عرفان حلقه هم، همان سخنان کابالا، به بیانی دیگر تکرار شده است و برای شیطان، جایگاهی بالا قلمداد می‌شود: 🔷 «در یک جهان در میان کارگزاران، تنها ابلیس است که مأموریت او تا پایان این چرخه ادامه دارد و به عبارت دیگر، تا رسیدن به سرانجام چرخه، سر به سجده بر آدم فرود نمی‌آورد؛ زیرا عامل دوقطبی بودن این چرخه است و بدون ایفای نقش او در این عالم، تضاد خیر و شر به وجود نمی‌آمد و بدون تضاد، اختیار و انتخاب آدم و رشد او در جهت کمال بی معنی بود. 🔶 با توجه به این نکته مهم نمی‌توان این سجده نکردن را خارج از طراحی الهی دانست و گمان کرد ابلیس ابر قدرتی است که توانسته است با نافرمانی در برابر خداوند، جهان را دوقطبی کند و خداوند در شرایطی که ابلیس به او تحمیل کرده است، نظام جهان دو قطبی را بر پا داشته است؛ زیرا در چنین باوری، ابلیس به عنوان شر مطلق در برابر خداوند، به عنوان خیر مطلق قرار می‌گیرد و این شرکی آشکار است.»[1] 🔷 طاهری شیطان را عامل دو قطبی سازی معرفی می‌کند و این نشان می‌دهد شیطان جایگاه بالا و قدرتمندی دارد. البته سعی می‌کند قدرت شیطان را ذیل قدرت خداوند بیاورد؛ ولی شیطان را قدرتمند و یکی از عوامل انحصاری در ایجاد جهان دو قطبی (خیر و شر) و باعث آزمایش و کمال بشر می‌شمارد. 🔶 اما در حقیقت، خداوند وجود شیطان را ضعیف بیان می‌کند: «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا [نساء/76] مکر و سیاست شیطان بسیار سست و ضعیف است.» 🔷 همچنین اگر شیطان کلاً وجود نداشت، شرور عالم و حوادث طبیعی و نفس امّاره انسان و ... ، برای وسوسه و آزمایش از سوی خداوند کافی بود. «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا [شمس/8] بزه کاری و پرهیزکاریش را به او الهام کرد.» 🔶 یا خداوند متعال می‌فرماید: «وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحِيمٌ [یوسف/53] و من (خودستایی نکرده و) نفس خویش را از عیب و تقصیر مبرّا نمی‌دانم؛ زیرا نفس امّاره، انسان را به کارهای زشت و ناروا سخت وا می‌دارد، جز آنکه خدای من رحم کند، که خدای من بسیار آمرزنده و مهربان است.» 🔷 بزرگنمایی قدرت شیطان، موجب ترس و خوف مؤمنین می‌شود و شیاطین از ترس انسان‌ها استفاده کرده و آن‌ها را به سوی شیطان قدرتمند دعوت می‌کنند یا جلوی مبارزه با شیطان و یارانش را می‌گیرند، 🔶 در حالی‌که خداوند امر به مبارزه با شیاطین داده است. «الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا [نساء/76] اهل ایمان در راه خدا و کافران در راه طاغوت (شیطان) جهاد می‌کنند؛ پس (شما مؤمنان) با دوستان شیطان بجنگید (و از آنها بیم و اندیشه مکنید) که مکر و سیاست شیطان، بسیار سست و ضعیف است.» ♦️ محمد علی طاهری و عرفان حلقه، با بزرگ‌نمایی قدرت شیطان، در مسیر گمراهی و مقابله با اوامر الهی حرکت می‌کند و مانند شیطان عاقبت به شر خواهند شد. 🔻 پی‌نوشت: [1]. آلن آنترمن، باورها و آیین های یهودی، ترجمه فریدالدین رادمهر، نشر نیلوفر، تهران، 1385، ص161. [2]. محمد علی طاهری، موجودات غیر ارگانیک، انتشارات گریگور تاتواتسی، ارمنستان، 2011 میلادی، ص14. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نقاشی میلیون ها دلاری که بی ارزش شد به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2